eitaa logo
رایحه ی احکام «تخصصی»
36.3هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
126 فایل
امـام خـمـيـنــی ره : راه مــاآن روزتمـام میشـودکه هــمـه احـکام اسـلام جـاری شـود«صـحـیفـه» سؤالات شرعی 👇 https://eitaa.com/36182/54383 ارتباط بامدیریت👈 @khosravi11253 تبلیغات ارزان👇 https://eitaa.com/mmmm1253/235
مشاهده در ایتا
دانلود
Hadadian Shab 10 Safar 95-07.mp3
19.65M
🏴 شده تموم التماس من حرم حرم🌸🍃 تموم خواهش یه سینه زن حرم حرم 💔 به حق یاحسین و یاحسن حرم حرم 🌸🍃 😭😭😭 😭 @khosravi1253
✅پرسش: ايا عمو ودايي مادر وپدر به دخترشان محرم اند؟ 🌸☘☘☘☘☘🌸 🌺پاسخ: باسلام عمو ،دایی ، عمه و خاله پدر ومادر به فرزندانشان محرم هستند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینک @khosravi1253
💞احکام اتاق خواب... نظر همه مراجع👆 🍃💜 @khosravi1253
📥 سوال: آیا اجازه پدر برای عقد دختر باکره بالغه رشیده شرط است؟ 📤 پاسخ: 1⃣ در ازدواج با دختر باکره بالغه غیر رشیده: ✍ همه مراجع: اذن از ولی دختر لازم است و بدون اذن ولی دختر، عقد باطل است. 2⃣ اما عقد دختر باکره بالغه رشیده: ✍ آیات امام، نوری و زنجانی: باید اجازه بگیرد. ✍ آیات خامنه ای، خویی، وحید، صافی و تبریزی: بنابر احتیاط واجب، اجازه بگیرد. ✍ آیت الله سیستانی: اگر با والدین زندگی می کند و مستقل نیست، اذن ولی بنابر فتوا لازم است و اگر کلاً از خانواده جدا شده و عرفاً مستقل است و زندگی دیگری دارد، اذن بنابر احتیاط واجب است. ✍ آیت الله مکارم: معمولاً دخترهای بالای سی سال در مسائل ازدواج رشیده هستند. و از این سن به بالا به شرط اینکه دختر، فرد هوشیاری باشد و بتواند تصمیم بگیرد و مصلحت خود را تشخیص دهد، اجازه پدر لازم نیست. ✅ توجه: در این مسأله فرقی بین عقد دائم و موقت (متعه یا همان صیغه) نیست. حتی اگر در ضمن عقد شرط شود که همبستری صورت نگیرد. (باز هم حکم همین است) 📚 منبع: توضیح المسائل مراجع، م 2376؛‌ استفتائات جدید رهبری‌، س 455؛ توضیح المسائل آیت الله نوری،‌ م 2372؛ توضیح المسائل آیت الله مکارم، م 2037 (توجه: نظرات آیات عظام نوری و مکارم اخیرا تغییر کرده است). ➖➖➖➖➖ لینک کانال https://eitaa.com/khosravi1253
👀 🚫نگاه های حرام و ممنوع کدام است؟⛔️👆👆 💢کانال رایحه ی احکام @khosravi1253 🏴 همراه با لینک نشر دهید🌺🍃
Alimi-ShahadatImamSajad1394[06].mp3
6.03M
🏴 دوباره مضطرم حرم حرم 😭💔 الاهی کم نشه یه لحظه سایه ات از سرم 😭💔 یه رحمی مادرت کنه به اشک مادرم 😭💔 منم بیام حرم منم بیام حرم😭💔 🔷 @khosravi1253
✅پرسش: چگونه مرجع تقليدمان را انتخاب کنيم؟ 🌸☘☘☘☘☘🌸 ✍پاسخ: باسلام با تحقیق ازدو روحانی عالم وعادل از میان مراجع تقلید زنده مرجع اعلم را انتخاب نمائید واحکام ومسائل را طبق نظرات ایشان عمل نمائید. ➖➖➖➖➖➖➖ ▪️لینک کانال رایحه ی احکام @khosravi1253
#احکام_غیبت 🔹غیبت در تحقیق ازدواج🔹 لینک @khosravi1253
@khosravi1253✍ 📥 سوال: غیبت را تعریف کنید.؟ 📤 پاسخ: ✍ امام خمینی: اگر صفتی ناروا در شخص مؤمن باشد و یا کار خلافی انجام داده باشد که دیگران از آن بی‌اطلاعند و دوست ندارد کسی آن را برای دیگران بازگو کند، بازگو کردن آن در غیاب او پیش دیگران، به قصد تنقیص و عیب‌جویی غیبت است و چنین کاری برای گوینده و شنونده حرام است. ✍ آیت الله خامنه ای: غيبت آن است كه پشت سر مسلمان و مؤمن عيب مستور او (امرى که مستور عرفى است) گفته شود که حقیقت دارد، لکن اگر او مطلع شود ناراحت می‌شود، مشروط به اينكه به قصد تنقيص باشد، يا در نزد عرف تنقيص به‌حساب آيد. ✍ آیت الله بهجت: هر چه از عیوب مخفی مؤمن باشد و او را ناراحت کند از موارد غیبت است. ✍ آیت الله مکارم: غیبت آن است که عیب پنهان کسی را پشت سر او بگویند. ✍ آیت الله سیستانی: غیبت حرام است و منظور از غیبت این است که انسان عیب پنهانی شیعه‌ی دوازده امامی را در غیاب و پشت سرش نزد دیگری یاد کند، چه به قصد اهانت و پایین آوردن شخصیت او باشد و چه بدون این قصد باشد و اگر به قصد اهانت و توهین عیب وی را اظهار نماید، دو گناه مرتکب شده است. فرقی ندارد در این که آن عیب در اندام فرد باشد یا در نسب و خاندانش یا در عملکرد و رفتار یا اخلاقش باشد یا در سخنان و گفتارش یا در امور دینی یا دنیوی باشد. همچنین فرقی ندارد آن عیب را به کنایه یا صراحت بگوید؛ نیز فرقی نمی‌کند یاد کردن عیب با گفتار باشد یا نوشتار یا با عملی باشد که آن عیب را بفهماند (مثل اشاره با سر، حرکات دست یا چشم یا ارائه‌ی آن به دیگری از طریق پخش از نوار، سی‌دی، فیلم ویدیویی، پیامک، بلوتوث و مانند آن ...). بنابراین غیبت تنها یک گناه زبانی نیست و دامنه‌ی وسیعی دارد. 📚 منابع: استفتائات، امام، ج 2، سال 1380، ص 618-619، س 9 و 13. سایت leader . ir ، قسمت مسائل فرهنگی و اجتماعی، م 429، بخش استفتائات جدید، قسمت غیبت. استفتائات، مکارم، ج 1، سال 1390، ص 137، م 552. استفتائات، بهجت، ج 4، ص 560، س 6467. 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 لینک https://eitaa.com/khosravi1253 🌹🏴به جهت فراگیری حکم الهی حداقل هر نفر به یکی از ارسال کنید
4_176715557515559955.mp3
859.8K
🏴 👆 ✍ مَردیمو اهل رزمیم🍃🌺 نه سارزشو نشستن...🌺🍃 @khosravi1253
غیبت کردن مسولین..... لینک کانال @khosravi1253
@khosravi1253 ✅پرسش: سلام ببخشید چند سوال: 1-ايا زن نبايد جلوتر از مرد نماز بخواند؟ چه پير باشد چه جوان؟ 2-اگر مرد در اتاق دربسته نماز بخواند و زن در حال جلو تر از مرد در حالي که دربسته است بازهم نماز باطل است؟ 3-ايا وقتي که زن جلوتر از مرد نماز اقامه کند ايا نماز زن باطل است يا هردو؟ مقلد ایت الله خامنه ای 🌸☘☘☘☘☘🌸 🌺پاسخ: سلام 1- اگر یک وجب بین زن و مرد فاصله باشد چنانچه زن برابریا جلوتر از مرد هم قرار بگیرد نمازشان صحیح است 2- نماز هر دو صحیح است 3- اگر یک وجب فاصله بین آنها باشد نماز صحیح است آیت الله خامنه ای ➖➖➖➖➖➖➖ لینک کانال تخصصی رایحه ی احکام @khosravi1253
احکام احتکار..... نظر امام خامنه ای لینک @khosravi1253
🔶🔸🔶🔸🔶 🔶 یا آن به صورت 🔶 سؤال: کسی که مالی را دزدیده و آن را نموده است آیا می تواند آن را خودش به آن بدهد؟ 🔶🔸 پاسخ: 👇 🔶🔆 امام خامنه ای: اگر مال مثلي باشد، بايد مثل آن را به بدهد و اگر قيمي باشد، قيمت آن را، اما لازم نيست هنگام پرداخت به او بگوييد بابت چيست. [1] 🔶🔆 آیت الله مکارم: در صورت امکان معادل حق او را به دستش برساند، يا به شکلي با هم کنند و اگر اين کار ممکن نيست توسط ، يا بوسيله ، يا توسط پست برايش ارسال نمايید و چنانچه به او دسترسي ندارد به به فقرا صدقه دهد. [2] 🔶🔆 آیت الله سیستانی: می تواند آن را به عنوان بازگرداند یا را به او واریز کند. [3] 🔶🔆 آیت الله وحید: اگر قیمت فعلی را به او بر گردانید کافی است. [4] 🔶🔆 آیت الله شبیری زنجانی: اگر مثل مال را می توان تهیه کرد -مثلاً خودکاری که مثل آن در بازار موجود است- باید همان را تحویل دهید و الا باید قیمت آن را بدهید و در هر صورت لازم نیست به او بفهمانید که عوض مالش است بلکه به هر طریقی هرچند در قالب کادو یا واریز به حسابش به دستش برسانید کافی است. [5] —------------— 🔶 پی نوشت: 👇 [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 538725. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9402210244. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 326712. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 15295. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 6119. 🔶🔸🔶🔸🔶 🔶🔆 کانال تخصصی رایحه ی احکام https://eitaa.com/khosravi1253 دهنده باشید انشالله
agha_01.mp3
148K
🏴 👆 ✍ روضه ملکوتی حضرت علی اکبر علیه السلام🍃🌺🏴🏴🏴 🏴روضه خون ای @khosravi1253
✅پرسش: سلام ببخشيد اگر خانمي در حال جنابت حيض بشه حکمش چي است؟ يعني هنوز غسل نکرده عادت ماهانه بشه آيا راهي هست که تو اين يک هفته از جنب خارج بشه؟ چون شنيدم درحالت جنب حتي غذا خوردن جايز نيست مرجع تقليد آيت الله خامنه اي 🌸☘️☘️☘️☘️☘️🌸 🌺پاسخ: سلام 1-به نظر مقام معظم رهبري، در زمان حيض غسل جنابت بنابراحتياط واجب صحيح نيست بلکه بايد صبر کند تا از حيض پاک شود و به نيّت حيض و جنابت يک غسل انجام دهد و مي تواند دراين احتياط واجب به آيت الله سيستاني رجوع کند وغسل جنابت انجام دهد. 2-غذا خوردن در حال جنابت حرام و يا گناه نيست بلکه خوردن و خوابيدن کراهت دارد و براي رفع کراهت مي تواند وضو بگيرد و هر موقع وضو باطل شد، براي برطرف شدن کراهت خوردن و خوابيدن وضو بگيرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ لینک کانال @khosravi1253
داخل شدن جنب و زن حائض به حرم امامزادگان... نظر همه مراجع 🏴لینک کانال @khosravi1253
3 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍃🍃 ✅ پرسش پوشیدن مرد توسط زن در خانه گاهی به مدّت کوتاهی و به طور موقت لباس را در منزل می‌پوشم، آیا این کار جایز است؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍سلام واحترام پاسخ ● امام و آیت‌الله بهجت: بنابر نیست. همه (به جز امام و آیت‌الله بهجت): خیر، اشکالی ندارد. 🔶 *مشخص شدن حجم موی زن از زیر مشخص شدن حجم موی زن از زیر چادر چه حکمی دارد؟ ● همهٔ مراجع: اگر باعث تهییج دیگران نشود، اشکالی ندارد. 🔶*پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند آیا پوشیدن کفش‌های صدادار برای بانوان دارد؟ ● همهٔ مراجع: اگر باعث جلب توجه مرد و شود، پوشیدن آن اشکال دارد. 🔶 *حکم پوشیدن پوشیدن مانتوهایی که برجستگی‌های بدن (مانند سینه و پشت) را نمایان می‌سازد، چه حکمی دارد؟ ● همهٔ مراجع: اگر باعث تهییج شهوت باشد، جایز نیست. 🔶* اندک صورت آیا آرایش خیلی کم، در حدّی که صورت انسان از بی‌حالی در بیاید، اشکال دارد؟ ● همهٔ مراجع (به جز آیت‌الله مکارم و آیت‌الله نوری): اگر به حدی باشد که زینت شمرده شود، باید آن را از نامحرم بپوشاند. ● آیت‌الله مکارم و آیت‌الله نوری: اشکال ندارد. 🔶 *بیرون آمدن غیر عمدی موی سر آیا موی زنی به طور غیر عمد بیرون باشد، آیا کرده است؟ ● همهٔ مراجع: اگر بدون توجه و به طور غیر عمد بیرون باشد، گناه نکرده است و از زمانی که متوجه شد، باید تمام آن را در برابر نامحرم بپوشاند. 🔶 *غفلت از حجاب اگر سهوا چادر کنار رود و در معرض دید نامحرم باشد،‌اشکال دارد؟ ● همهٔ مراجع: خیر، نگاه است؛ ولی از زمانی که متوجه شد، باید قسمت‌هایی از بدن که نمایان است، (و با لباس پوشیده نیست) بپوشاند. 🔶 *اطاعت از شوهری برای آرایش‌کردن در بیرون از منزل اگر شوهری از همسرش بخواهد که برای بیرون از منزل آرایش کند، آیا اطاعت او لازم است؟ همهٔ مراجع: خیر، اطاعت او در اینجا لازم نیست. ➿منبع: [ ، احکام ازدواج، احکام زن و شوهر و رساله دانشجویی، سیّد مجتبی حسینی] 📍پایان _____________________ 🏴لینک کانال https://eitaa.com/khosravi1253
ادامه مباحث👆 .....👆 🏴لینک کانال @khosravi1253
@khosravi1253 ☑️سوال اگر در نمازجماعت شرکت کنیم ولی نماز رو اقتدا نکنیم و با اینکه در صف نماز هستیم به صورت هماهنگ با امام جماعت ولی فرادا بخونیم اشکالی داره؟نماز صحیحه؟ایت الله مکارم ــــــــــــــــــــــ ✅پاسخ ✍فُرادا خواندن نماز در بین صف های نماز جماعت در صورتی که تضعیف امام جماعت و بی احترامی به نماز جماعت بشود جایز نمی باشد و بهتر است انجام نگردد، ولی با این حال نماز صحیح می باشد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ------------------------- مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی ______________________ 🏴لینک کانال @khosravi1253 🔃جهت فراگیری احکام، لطفا نشر دهید...
jabire1.png
17.8K
در اعضای غسل (صورت ودست) لینک @khosravi1253
@khosravi125✍ ◾️🌷◾️🌷◾️🌷 #⃣ ماهیانه پس از و و ❓ سؤال: دختری یازده ساله در کنار علائم بلوغ، برای اولین بار حیض می بیند و پس از 48 ساعت پاک می شود ولی در روز سوم نیز از روزه و نماز خودداری می کند، حکم عادت ماهیانه و نماز و روزه های وی چیست؟ 👇👇👇👇👇 👇 پاسخ: 👇 🔆 امام خامنه ای: خون کمتر از سه روزِ تمام، محسوب می شود و وظیفه اش فقط قضای روزه ها و نماز ها است. [1] 🔆 آیت الله مکارم: اگر يا كمتر خون ببيند همه اش حيض است و اگر بيشتر از ده روز ببيند و همه اش يك جور باشد بايد عادت خود را حيض قرار دهد و بقيّه را استحاضه (اگر عادت همه يا اكثريّت قاطع آنها يكسان باشد). و هرگاه عادت آنها مختلف باشد، احتیاط واجب آن است كه عادت خود را هفت روز قرار دهد. [2] 🔆 آیت الله سیستانی: نبايد روزه را می خورد و نبايد نماز را می كرد مگر در روزی كه خون بوده به هر حال اكنون فقط قضای نماز و روزه بر او واجب است واين خون استحاضه است زيرا حيض از سه روز نمی شود. [3] 🔆 آیت الله شبیری زنجانی: در فرض سوال که خون حداقل سه روز - در فاصله ده روز - طول نکشیده است حیض نبوده و را قضا کند. [4] —------------— 🔷 پی نوشت: ⬇️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 61jciDNHo4. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9604040014. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 632551. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 42997. ================= 🌷 تخصصی رایحه ی احکام @khosravi1253 🌺🏴به جهت فراگیری احکام دقیق ناب محمدی ص لطف حتما نشر دهید👆👆
رفتن کربلا بدون وپاسپورت ...... لینک @khosravi1253
hadadeeyan-roze_04_moharam1396-007.mp3
2.37M
دستمو بگیر بده دست خالی برگردم🌸🍃 کربلا میخوام آخه من رو تو حساب کردم🌸🍃 آبروداری کن برام🌸🍃، به همه گفتم اربعین منم میام 🌸🍃التماس دعا 💔
▬📝@khosravi1253 💬سوال آیا برخی از ماه‌ها و روزها -مانند ماه صفر و روز چهارشنبه- نحس و شُوم هستند؟ ــــــــــــــــــــــــــــ ✍پاسخ نحس بودن روز و یا مقدارى از زمان به این معنا است که در آن زمان به غیر از شرّ و بدى حادثه‌اى رخ ندهد، و اعمال آدمى و یا حداقل نوع مخصوصى از اعمال براى صاحب عمل، برکت و نتیجه خوبى نداشته باشد، و سعادت روز و یا مقداری از زمان درست بر خلاف این است. از نظر عقلی؛ نمی‌توان بر سعادت روزى از روزها، و یا زمانى از زمان‌ها و یا نحوست آن، برهان عقلی آورد؛ زیرا طبیعت و حقیقت زمان از نظر مقدار، طبیعتى است که دارای اجزای مثل هم هستند، و یک چیزند، پس از نظر خود زمان فرقى میان این روز و آن روز نیست، تا یکى را سعد و دیگرى را نحس بدانیم. از نظر شرعی؛ در آیات قرآن از روز نحس نام برده شده و به سعادت و مبارکی شب قدر اشاره شده است. روایاتی نیز وجود دارد که بر سعادت و نحس بودن ایام دلالت دارند. اما با توجه به روایات دیگر: نحس بودن و یا سعادت روز و زمان خاصی، جزو ذات و طبیعت آن نیست، و خود روز و زمان نقش استقلالی در این‌گونه امور ندارد، بلکه به جهت حوادث ناگوارى بوده که در آن روز اتفاق افتاده است؛ مانند کشته شدن هابیل توسط برادرش قابیل، نزول عذاب بر فلان امّت. و یا به جهت کردار بد و گناهان انسان‌ها. همچنین توجه به سعد و نحس ایام عاملى است براى توسل و توجه به ساحت قدس الهى، و استمداد از ذات پاک پروردگار. به همین جهت، روایات مردم را توجه به این حقایق داده‌اند و برای برطرف کردن نحوست برخی از این روزها مردم را به اعمالی؛ مانند پناه بردن به خدا، روزه گرفتن، صدقه دادن، دعا کردن و قرآن خواندن راهنمایی کرده‌اند. نتیجه این‌که؛ اولاً: روایتی نیافتیم که کل ماه صفر را نحس بداند، ثانیاً: نحس بودن روز چهارشنبه مختص به ماه صفر نیست، بلکه برای همه ماه‌ها عمومیّت دارد. ثالثاً: همان‌طور که گفته شد، نمی‌توان به طور کلی نحوست برخی از روزها را انکار کرد، اما به هر حال؛ راههایی چون دعا و صدقه برای ایمنی از پیامدهای آن وجود دارد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 https://eitaa.com/khosravi1253 لطفا نشردهنده احکام باشید…