@khosravi1253
💔💔💔💔💔
🔻سوال خیلی از #دختران_عقد_شده🔻
❓گاهى بانوان و دوشيزگان عقد شده، در اثر ملاعبه با شوهر خود، ترشحاتى همراه با كمى لذّت و خوشى مىبينند، آيا اين ترشحات حكم منى را دارد؟
✍پاسخ:
ترشحات مذكور، حكم منى را ندارد، مگر اینکه اوج لذت جنسی صورت بگیره و با شهوت خارج شده باشد كه در اين صورت حكم منى را دارد و غسل جنابت واجب می شود.
🍃🍃🍃🍃🍃🌺🍃🍃🍃🍃
🍃❤️ کانال رایحه ی احکام
@khosravi1253
رایحه ی احکام «تخصصی»
⁉️ #سوال_مسابقه شماره دهم 👇 معنای هم سطح بودن مکان نمازگزار چیست: گزینه 1⃣: محل سجده نباید بیشتر
✅ ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول به شما همراهان گرامی برادران وخواهران گرام، لطفا همه در #مسابقه شماره دهم شرکت کنید🌺🍃
🎁🎁به دو نفر دو عدد #کارت_شارژ 5هزار تمنی اهداء میشود🌹🖕
طب سنتی جامع(2).apk
6.98M
🔅نسخههای نادر و شفابخش؛
👆دریافت کاملا رایگان توصیهها و دستنوشتههای حکیمان بزرگ قرن👆
لینک کانال
@khosravi1253
توصیه میکنم/ #نصب کنید
احکام #غسل...
آیا قبل غسل جنابت،باید چربی کرم بهداشتی وعطری،از روی بدن برطرف کرد؟؟👆👆
لینک
@khosravi1253
👇👇👇
♨️سوال:
🔰آیا هنگام جاری شدن عقد دختر باید پاک باشد(حائض) نباشد؟
👈مرجع تقلید: آیت الله مکارم شیرازی
✍️پاسخ:
✅اگر عقد با رعایت تمام شرایط شرعی و با اجازه پدر دختر باشد .خواندن عقد درحال حیض صحیح است ونیاز به پاک بودن نیست.
➖➖➖➖➖➖
لینک کانال
@khosravi1253
🤔حکم برگزاری ایام #محسنیه🤔
⁉️سوال : نظر شما در مورد برگزاری ایام محسنیه چیست؟
پاسخ:
🖊آیت الله مکارم شیرازی: توسل به ذيل عنايت معصومين (عليهم السلام) و فرزندان آنها کار بسيار خوبي است، ولي بهتر اين است که برنامه هاي جديدي که در ميان شيعه سابقه نداشته است ترتيب داده نشود تا برنامه های موجود کم رنگ نگردد.
http://makarem.ir/newmain.aspx?typeinfo=21&lid=0&mid=250286&qid=250286&CatID=0
🖊 گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی شبیری زنجانی، این مرجع عالی قدر عصر روز چهارشنبه (21/12/92) در جمع تعدادی از روحانیون و طلبه های حوزه علمیه قم که در دفتر ایشان حضور داشتند، ترویج دهه های پیاپی عزاداری را زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام دانستند و گفتند: همین طور پشت سر هم دهه درست کردن،توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری ها را به وجود می آورد.افراط در عزاداریش ها به تفریط می انجامد.
این فقیه وارسته با تاکید بر اینکه موضوع هتک عزاداری را عرف تشخیص می دهد و مسأله ای شرعی نیست، خاطرنشان کردند: حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری ها وجود ندارد. از نظر شرعی هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- خلاف شرع است، اما این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند.
ایشان افزودند: عقیده ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت، موجب هتک حرمت می شود یا خیر، حجت نیست بلکه تشخیص این موضوع بر عهده عرف است جامعه مشخص می کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود.
ایشان با ابراز نگرانی از اینکه عده ای امروزه با افراط در عزاداری ها زمینه هتک حرمت را فراهم می کنند فرمودند: این افراد در این زمینه مسئولند.آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به چنین کارهایی است؟!
امروزه برخی از منبری ها و بعضی از مداح های بی تقوا حرفهای بی سند و مجالس بی سندی را ترویج می کنند نظر عرف، پس از ترویج آن در جامعه، ممکن است به اینکه هرگونه مجلس شادی در این ایام، هتک حرمت باشد تغییر کند البتهدر این صورت موضوع هتک حرمت محقق است و افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند ولی آیا ما باید دنبال این باشیم که آنقدر در اذهان مردم بعضی از مصادیق را به عنوان هتک عزاداری مطرح کنیم و آن را تبلیغ کنیم تا واقعا عرف آن را هتک بداند؟ آیا شرع چنین سفارشی به ما کرده است؟
http://zanjani.net/index.aspx?pid=99&articleid=54228
🖊آیت الله خامنه ای: مسألهی دیگر، مسألهی روضههاست. روضهخوانی و سینهزنی باید باشد؛ اما نه در هر عزایی. این را بدانید که روضه خواندن و گریه کردن - آن سنت سنیه - مربوط به همهی ائمه نیست؛ متعلق به بعضی از ائمه است. حالا یک وقت در جمع و مجلسی کسی روضهیی میخواند، عدهیی دلشان نرم میشود و گریه میکنند؛ این عیبی ندارد. اصلاً عزاداری کردن یک حرف است، روضهخوانی و سینهزنی راه انداختن یک حرف دیگر است. روضهخوانی و سینهزنی راه انداختن، مخصوص امام حسین است؛ حداکثر مربوط به بعضی از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت. مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بیستویکم ماه رمضان، سینهزنی و عزاداری و برپایی جلسات خوب است؛ ولی مثلاً در مورد حضرت موسیبن جعفر (علیهالسّلام) - با اینکه وفات آن بزرگوار از وفاتهای دارای روضهخوانی است - من لزومی نمیبینم که سینهزنی بشود؛ یا مثلاً در سالگرد شهادت حضرت زهرا (سلاماللَّهعلیها) مناسبتی ندارد که ما بیاییم نوحهخوانی و سینهزنی کنیم؛ بهتر این است که در آن موارد، شرح مصایبشان گفته بشود. شرح مصایب، گریهآور است.
من خودم الان در ایام ماه محرّم که نمیتوانم روضه بروم، چون آن احساس و عشقی که در دل هر شیعه هست و دلش میخواهد در عزاداری شرکت کند، لذا من این را با خواندن «نفسالمهموم» حاج شیخ عباس قمی(11) - که یک کتاب عربی است - اشباع میکنم؛ این خودش گریهآور است و برای من کار چند نفر روضهخوان را میکند. حتماً لازم نیست که عزاداری به همان شکل سنتىِ روضهخوانی باشد که اولش چیزی میخوانند و بعد هم احیاناً آخرش دمی میگیرند و سینهیی میزنند؛ نه، شرح حال را بیان کنید؛ مثلاً یک نفر با بیان خوب و لحن محزونی، وضع زندان رفتن حضرت موسیبنجعفر را بیان کند؛ حوادث تلخ زندان را بیان کند؛ بعد شهادت حضرت را بیان کند؛ بعد مراسم تشییع را بیان کند؛ در این صورت هر کس که آنجا نشسته باشد، دلش نرم میشود.
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2603
___________
#دهه_محسنیه
#حکم_مراجع_درمورد_دهه_محسنیه
🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁🌾
☑️کانال تخصصی 🌹رایحه ی احکام🌹
https://eitaa.com/khosravi1253
رایحه ی احکام «تخصصی»
⁉️ #سوال_مسابقه شماره دهم 👇 معنای هم سطح بودن مکان نمازگزار چیست: گزینه 1⃣: محل سجده نباید بیشتر
✅چرا فقط حدود50 نفر تو #مسابقه شرکت کردند؟؟😌
✍ جواب که ساده ست وتو کانالالم هستش.
#احکام_بانوان🌺🍃
✍حکم نمایان بودن حجم #مو از زیر چادر یا روسری👆
#حدیث👇
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند:
زماني كه ديديد زناني #موهاي سر خود را مثل برآمدگي پشت شتر نموده و در ميان نامحرمان ظاهر مي شوند، به آنها بگوئيد كه نمازشان قبول نيست.
📚كنزالعمال، ج 16، ص 392
لینک کانال
@khosravi1253
53(2).mp3
811.8K
💠 #جرعه_ای_از_احکام
📍 #صله_رحم
✍️ مرجع: #آیت_الله_خامنه_ای
🔻 اگر امکان رفتن به خانه فامیل را نداشته باشیم؛ چگونه باید صله رحم انجام دهیم؟
لینک کانال
@khosravi1253
سلام
😢 فراموش کردن جوش خونی و وضو گرفتن 😩
❓سوال:روی صورت من از جوش یک قطره خون بیرون زده بود، موقع وضو فراموش کردم که آن را بشویم، وضو گرفتم و نماز خواندم. بعد از گذشتن وقت نماز متوجه شدم که قبل از وضو آن را طاهر نکرده ام. ولی اثری از خون نبود. در واقع موقعی که برای وضو صورت را شسته ام، خون هم رفته است. برای شستن صورت هم دست را پر آب شیر کرده و به صورت زده ام.
حال: 1- آیا وضو و نماز صحیح بوده؟
2- آیا صورت طاهر شده است؟
3- آیا آبی که از صورت ریخته و به شیر و لوله و بعد هم فرش ریخته است نجس بوده و فرش و ... را باید شست؟
🍃🍃🍃🍃🍃🌺🍃🍃🍃🍃🍃
✍پاسخ:
💠 آیت الله خامنه ای:
ج1) اگر هنگام شستن صورت چندین بار آب به صورت ریخته اید و اطمینان دارید قبل از آخرین بار که برای وضو آب ریخته اید، صورت پاک شده است، وضو و نماز صحیح است، در غیر این صورت وضو و نماز محکوم به بطلان است.
ج2) اگر اطمینان دارید پس از برطرف شدن عین نجاست، حد اقل یک بار صورت را شسته اید، صورت پاک است.
ج3) جایی را که یقین دارید رطوبت از محل نجس صورت به آن منتقل شده است، محکوم به نجاست است، در غیر این صورت محکوم به طهارت است.
آیت الله مکارم: با شستن صورت محل پاک می شود. و در ترشحات غساله چون نمی داند یا شک دارد به کجاها رسیده است جستجو نکند. ولی برای وضو چنانچه یک بار آب به صورت ریخته، این مرتبه برای تطهیر بوده. و لازم است بعد از تطهیر، وضو بگیرد. و اگر بیش از یک بار آب ریخته وضو صحیح است.
💠 آیت الله شبیری: باید وضو و نمازش را اعاده کند مگر اینکه پس از برطرف شدن عین نجاست، آب به محل نجس رسیده و از آن جدا شده باشد البته بنابر احتیاط قابل عدول باید از مواضعی که یقین دارد آب پس از جداشدن از محل نجس به آن رسیده اجتناب کند.
💠 آیت الله فاضل: اگر با مشت آب به صورت بریزید در صورتی که آب در محل نجس جاری شود پاک می شود لیکن آبی که مرتبه اول از محل نجس جدا می شود نجس است، اگر به بدن و لباس برسد نجس میکند و وضو نیز باطل است. اگر مرتبه دوم آب بریزید به نحوی که از بالا به پایین به تمام صورت برسد وضو صحیح است.
☝️🏻️بنابراین اگر یقین به اینکه آب در مرتبه اول از محل نجس به بدن یا لباس شما آب نرسیده باشد، بدن و لباس شما پاک است اگر صورت را دو مرتبه شسته باشید یعنی بعد از مرتبه اول که صورت پاک شده باشد مرتبه دوم هم آب ریخته باشید آبی که بعد از ریختن مرتبه دوم از صورت جدا می شود پاک است.
👈🏻 با این توضیح چون یقین به ریختن آب نجس روی بدن، لباس، فرش و شیر و لوله ندارید، همه آن ها شرعا پاک است .
-------------
💻 استفتا از سایت مراجع عظام
#احکام_وضو
#نجاسات #جوش_خونی
〰〰〰〰〰〰〰
🌐 کانال تخصصی رایحه ی احکام
https://eitaa.com/khosravi1253
لطفا حتما کانال رو #تبلیغ کنید/کوتاهی نکنید/خداوند مهربان بهتون عزت بده انشالله🌺🍃
📿 @khosravi1253 ✍
☑️سئوال
شوهرم اعتقادی به پرداخت خمس به مراجع را ندارد و می گوید من خودم خرج می کنم. لطفا مرا راهنمایی کنید که چه باید بکنم ما تمام دارایی مان با هم است. مشکل اصلی من اعتقاد شوهرم است.
✅پاسخ
اگر در آمد مستقلی دارید که به آن #خمس تعلق می گیرد باید خودتان مستقلاً خمس آنرا پرداخت نمائید. و اما نسبت به اموالی که از در آمد شوهرتان تهیه شده است باید توجه داشته باشید بسیاری از در آمد ها قبل از اینکه خمس به آنها تعلق بگیرد مصرف می شود چون در آمد ایشان تا وقتی به سر سال خمسی نرسیده باشد که خمس ندارد، اما اگر مجبور هستید در اموالی که یقین دارید خمس به آنها تعلق گرفته و خمس آن پرداخت نشده است، مصرف کنید (مثل خوراکی هایی که از درآمد سال قبل تهیه شده و تا سر سال خمسی مصرف نشده)، باید از مرجع تقلید خود اجازه بگیرید و در آنها تصرف کنید.
🔹پاسخ تفصیلی👇
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa3450
-------------------------
سایت اسلام کوئست
______________________
کانال رایحه ی احکام
@khosravi1253
🌹◾️🌹◾️🌹◾️🌹
⚫️ برداشتن آب از ابروی تاتو شده برای انجام مسح
✖️ #ابروی_تاتو_شده
✖️ #برداشتن_آب_مسح
➖➖➖➖➖➖
🔲 سؤال: خانمی که حین #وضو #دستانش برای مسح #خیسی ندارد آیا می تواند از #تری ابروهای تاتو شده استفاده کند؟
◼️ پاسخ: ➖➖➖➖⬇️
🌹 امام خامنه ای: در فرض سؤال، باید وضوء را #دوباره بگیرد. [1]
🌹آیت الله مکارم: در هر صورت اگر رطوبت دستها خشک شده از سایر اعضای وضو (صورت و یا دستها) مقداری رطوبت بگیرد و مسح را با همان #تری دست انجام دهد و بیش از این وظیفه ای ندارد. [2]
🌹 آیت الله سیستانی: باید وضو #تکرار کند. [3]
🌹 آیت الله شبیری زنجانی: دوباره وضو بگیرد. [4]
🌹آیت الله وحید: حتی اگر ابرو هم داشته باشد باید بنابر إحتیاطِ واجب، محلِّ #شستنِ در وضوء را خشک کند و دوباره وضوء بگیرد. [5]
🌹 آیت الله فاضل: اگر #کف دست #زن، برای کشیدن مسح #رطوبت نداشته باشد می تواند از #اعضاء ديگر وضو رطوبت بگیرد. البته بشرط آنکه #خشک شدن رطوبت کف دست به دلیل فاصله شدن زیاد بین اعضای وضو نباشد و لازم نیست حتما از #ابروها برای مسح رطوبت بگیرد. [6]
🌹◾️🌹◾️🌹◾️🌹
◾️ پی نوشت: ➖➖➖➖⬇️
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: vmsJvHgoJL8.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9701150001.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 718648.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 51672.
[5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید.
[6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9700079.
➖➖➖➖➖➖
️انال رایحه ی احکام
✅https://eitaa.com/khosravi1253