eitaa logo
تربیت رسانه ای کودک
5هزار دنبال‌کننده
553 عکس
263 ویدیو
1 فایل
در دنیایی که بازی، کارتون، گوشی و..فراگیر شده،برای تربیت کودک چکار کنیم؟ راه حل مقابله با حملات رسانه ای دشمن بر علیه کودک چیه؟ چه بازی هایی برای بچه مناسبه؟ جایگزین بازیهای خارجی چیه؟ چطور بچه رو کنترل کنیم که در اینده رسانه محور نشه؟ ادمین: @DRmahdiyar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 چه کسی پاسخگوی این اراجیف منتشر شده در کتاب های کودکان است 🔎 ظاهرا بلوغ جنسی زود رس در دستور کار قرار گرفته است ! کودکان اسیب پذیرند 📌 چگونه می‌توان این خیانت ها را بخشید !! برا بچه کتاب میخرید حواستون باشه. هر کتابی خوب نیست. دقت کنید نشر پرتقال خوب نیست. نشر نی و چشمه و این انتشارات خبیث رو نخرید. @emswar
💢رسانه چگونه نسل جدید را تربیت می‌کند؟!! @kidkid
⭕️ عنوان‌سازی‌های رسانه‌ای 🔺«عنوان سازی» یکی از مهم‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌های رسانه‌ای برای تاثیر مشخص بر مخاطب است. با این روش رسانه می‌تواند به صورت «هدفمند»، مفهوم موردنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد و ضمن تکرار، آن را در ذهن نهادینه سازد. 🔹آنچه در این روش رخ می‌دهد، هدف‌گیری «ضمیر ناخودآگاه مخاطب» است. در «عنوان سازی»، رسانه با استفاده از کلماتی با «مفاهیم نزدیک به هم» اما متفاوت در معنا، وارد عمل می‌شود و «مخاطب» بدون در نظر گرفتن بار معنایی متفاوت واژه ها، تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرد. 🔹به کلمات زیر دقت کنید و ببینید که به ظاهر همه آنها یک معنا دارند، در حالی که در واقع بار معنایی و روانی هر کدام از کلمات با دیگری تفاوت دارد. ‼️همین عنوان سازی باعث می‌شود ما فردی را شهید، اما بی‌بی‌سی کشته بخواند. همین روش باعث می‌شود ما برخی را منتقد، اما رسانه‌هایی آنها را معترض بنامند. در ظاهر برای مخاطب هر دو اینها یکی است اما در عمل با یکدیگر فرق دارند. ⬅️رزمنده ـ جنگجو ـ مبارز ⬅️دولت ـ نظام ـ رژیم ـ حکومت ــ حاکمیت ⬅️واکنش ـ تلافی ـ دفاع ⬅️عدم احراز صلاحیت ـ رد صلاحيت ⬅️سانسور ـ تحريف ⬅️معترض ـ آشوبگر ⬅️فرار ـ عقب نشينی ⬅️اعتصاب ـ تحصن ـ تجمع ـ راهپیمایی ـ تظاهرات ⬅️هلاکت ـ مرگ ـ وفات ـ شهادت و...... 📍«واژه ها» در اخبار، بی دلیل انتخاب نمی‌شوند. هر واژه بر روی مخاطب اثر خاص خود را دارد. حواسمان به واژه ها باشد. @kidkid
هر کسی باید نقش خودشو ایفا کنه. کودک میبینه، علاقمند میشه، یاد میگیره و نهایتا سعی میکنه مثل الگوهای پوشالی فضای مجازی بشه. مشکلات فجازی و شبکه های اجتماعی فقط جنسی و اخلاقی نیست. الگوی بچه تو کیه؟؟؟ نظارت کنید بر الگوها @kidkid
انیمیشن کتاب کلیله و دمنه یکی از آثار قدیمی و ارزشمند فرهنگ شرق است. این مجموعه برداشتی آزاد از داستان های این کتاب است که نوجوانان را با این فرهنگ آشنا می کند. محتوای آموزشی: پرهیز از دخالت در کار دیگران پرهیز از اتلاف وقت پرهیز از تمسخر دیگران پرهیز از قضاوت کردن دیگران ترغیب به انجام کار تیمی و ... https://www.aparat.com/v/Yi6DF @kidkid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 بازی موبایلی کودکان اربعین 🎮 همراه با پویش هیجان انگیز اربعین 🔻بازی موبایلی خاطره‌انگیز رو نصب کنید و با کاروان و سعید و زهرا ، به یاد حاج قاسم، در مسیر پیاده‌روی اربعین همراه شوید. 📲دریافت از کافه بازار: 🔗 cafebazaar.ir/app/com.mehadgamesstudio.arbaeen_kids3 @kidkid
🔸 وقتی کودکان و نوجوانان مشغول بازی‌های دیجیتال هستند، والدین باید با آنها هم‌بازی شوند. @kidkid
مطالبی که در این کانال مطرح میشه برای تربیت رسانه ای کودک فوق العاده مهم، ضروری، کاربردی و دقیق هست. تقریبا همه هم نو هست. یعنی کپی کاری نمیکنیم. حاصل سالها مطالعه و تحقیق و تجربه حقیر در رسانه است. لطفا کانال رو به سایر پدرومادر های دوروبرتون، دوستان، خانواده، همکاران معرفی کنید. میدونید ممکنه یک مطلب ازین کانال یک خانواده و نسل رو نجات بده؟ قربه الی الله مطالب رو بازنشر کنید تو کانالا و گروه هایی که میشناسید و کانال رو هم معرفی کنید. @kidkid
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
26.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻فرود موفق تفنگداران دریایی سپاه به وسیله چتربازی-سقوط آزاد از بالگرد Mi-۱۷۱E بر روی شناور پشتیبانی لجستیکی شهید رودکی ندسا درحال حرکت! موقعیت : خلیج فارس / جزیره فارور. بچه های سپاه پاسداران و ارتش تو واقعیت کاری میکنند که امریکایی ها تو فیلماشون با بیست جور بدلکار و جلوه های ویژه انجام میدند. این یعنی لشکر خدا افتخارات نظامی و امنیتی کشور رو به رخ بچه ها و شاگردانتون بکشید. غرور ملی و تعصب به وطن همراه با اعتقاد به کشور و پرچم از سنین کووکی شکل میگیره. @emswar
بازی ✅ رده سنی: مثبت ۱۵ سال بازی کابوس دشمن چشم اندازی زیبا از غیورمردان سرزمین ایران است که بسیار دلاورانه برای دفاع از سرزمین به جنگ تروریست ها می روند. ‏«کابوس دشمن» را در بازار اندروید ببین: http://cafebazaar.ir/app/?id=com.MemoryMakers.EnemyNightmare&ref=share ⭕️🌼کانال تربیت رسانه‌ای کودک🌼⭕️ 🎀| @kidkid |🎀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این مرغه فهمید که خودش باید هزینه جور محافظت از بچه هاشو گردن بگیره، ولی متاسفانه بعضی ها نفهمیدن که برا محافظت زیر ۱۸ ساله های این مملکت، باید پدر و مادر رو بکار گرفت تا جور محافظت از بچه هاشون رو گردن بگیرن. آفرین به تو ای مرغ که فهمیدی جوجه هاتو چه جور حفظ کنی. @kidkid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کودکی اسیر والدین معتاد به مواد مخدر و احتمالا رسانه شده آمریکای نایس ... ببینید بچه بیچاره رو @kidkid
سلام 🔰والدین میپرسند «سواد رسانه‌ای» رو چطور به و نوجوانان یاد بدیم⁉️ قوانین چیه؟ خب اماده باشید که دو سه ساعت بعد چند قدم مهم رو براتون بگم🌹🌺🌹
تربیت رسانه ای کودک
سلام 🔰والدین میپرسند «سواد رسانه‌ای» رو چطور به #کودکان و نوجوانان یاد بدیم⁉️ قوانین چیه؟ خب اماده
1⃣اولین قدم تعیین محدودیت های زمانی برای استفاده از رسانه ها هستش⌛️ 🔰به کودکان یاد بدید که زمان استفاده از هر وسیله الکترونیکی از قبل مشخص شده و باید رعایت بشه❗️ حواس‌تون باشه که در هر مرحله چشم و گوش کودک، به شما و نحوه استفاده‌تون از رسانه‌ها هست پس سعی کنید که الگوی خوبی در این زمینه باشید☺️ @kidkid
تربیت رسانه ای کودک
1⃣اولین قدم تعیین محدودیت های زمانی برای استفاده از رسانه ها هستش⌛️ 🔰به کودکان یاد بدید که زمان است
2⃣قدم بعدی 👈«همراهی» با کودک هنگام استفاده از رسانه می باشد👩‍👦 🔰همراهی با کودکان علاوه بر افزایش صمیمیت، بهتون فرصت گفت و گوی فعال در مورد محتوایی که در حال تماشای آن هستید رو میده💬 @kidkid
تربیت رسانه ای کودک
2⃣قدم بعدی 👈«همراهی» با کودک هنگام استفاده از رسانه می باشد👩‍👦 🔰همراهی با کودکان علاوه بر افزایش صم
3⃣بعد از زمان بندی و همراهی،حالا وقتِ «نقد و تحلیل محتوا» هست👌👌 🔰از کودکان در مورد محتوایی که دیدن سوال بپرسید و سوال پرسیدن در مورد رسانه ها رو یادشون بدید❗️❗️❗️ «پسر عزیزم به نظرت این انیمیشنی که باهم دیدیم چه نکات مثبتی داشت⁉️» یا «دختر قشنگم تو اگه به جای شخصیت اصلی داستان بودی در فلان موقعیت چه واکنشی نشون میدادی⁉️» @kidkid
4⃣قدم بعدی آموزش مهارت های دیجیتالی هست 📸📽 🔰به کودکان مهارت های صحیح استفاده از ابزارهای رسانه‌ای رو یاد بدید👌 🔰از مهارت های امنیت کاربری(انتخاب رمز قوی و عدم اشتراک گذاری مطالب شخصی در فضای آنلاین) تا مهارت های تولید محتوا مثل عکاسی، برنامه نویسی و تدوین کودک تون رو یک تولید کننده آثار رسانه‌ای بار بیارید تا صرفا یک مصرف کننده✅ @kidkid
5⃣در این مسیر مدام کودک تون رو تشویق به خلاقیت در ایجاد محتواهای خودش کنید👏 بصورت دوره ای راجع چیزایی که یادگرفته و نحوه استفاده ازشون ، سوال بپرسید❓ 🔰با رعایت این مراحل و توجه به نیازها و توانایی‌های کودکان در هر گروه سنی، می‌توانید به آن‌ها را به شیوه‌ای مؤثر و جذاب آموزش دهید. @kidkid
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️ ۵ قدم حیاتی برای تربیت رسانه ای کودک 5️⃣🆘🆘🆘🆘 ❌❌❌مادر مهربان اینا رو رایگان در اختیارت گذاشتم. ولی رایگان بدست نیومده تکلیف اینه: این پنج تا رو توی یک کاغذ با خط خوش و گل و بلبل مینویسی با اهنربا میزنی رو در یخچال هر روز مرور میکنی تا ملکه ذهنت بشه. بر اساس این هم اقدام به تربیت رسانه ای میکنی این از پختن غذا برا بچه واجب تره. غذای روح، تربیت رسانه ای‼️ @kidkid
ابراز لطف یکی از کاربران محترم کانال🥲🥲🥲 این پیامها که روزی یکی دو نفر از اعضای محترم کانال بهم میدند، باعث دلگرمی بنده و دوستان نویسنده است🥰 دعا کنید خدا توفیق بده بتونم نوکری کنیم @kidkid
انیمیشن یوز ایرانی ⭕این انیمیشن علاوه بر تاکید بر مفهوم خانواده از ابتدای این سریال، لاکپشت دنیا دیده، به تندر می‌فهماند که نباید در مقابل حمله دشمنانش پا به فرار بگذارد بلکه باید درمقابل آن‌ها مقاومت کرده و از توانایی‌های خود استفاده کند. 🤩 این مسئله باعث شد تا تندر به ویژگی‌های خود پی ببرد و دیگر مانند گذشته در مقابل گرگ‌ها و شکارچیان پا به فرار نگذارد. ⭕️مورد دیگری که محتوای این اثر را ارزشمند می‌کند، نوع برخورد با قدرت است. که یک یوزپلنگ سریع و باهوش است، برخلاف ضدقهرمان‌های جنگل، از قدرت خود به نفع جامعه و دوستان خود استفاده می‌کند تا عدالت را در جنگل حاکم کند نه اینکه منافع شخصی خود برسد. این همان ویژگی است که سبب می‌شود یک شخصیت به وسیله قدرتش، تبدیل به قهرمان دوست داشتنی شود. لینک دانلود https://www.aparat.com/v/NRk0J @kidkid
شرکت ها و استودیوهای بزرگ فیلم سازی تحت نظر سیاست مداران پرنفوذ و پرقدرت قرار دارند و همیشه باید در مسیری که آنان مشخص می کنند قدم بردارند وگرنه از میدان تولید و عرضه حذف می شوند. شاهد بر این مسئله حذف شدن کارگردانان و بازیگران مشهوری مانند چارلی چاپلین بخاطر مواضع ضد هالیوودی می باشد؛ سیاست هایی که در ساخت و انتشار فیلم ها دخیل می باشند در طول زمان تغییر کرده و طبق مصالح سرمایه داران تغییر می کند.🤔🤔 مسئله ای که امروزه به عنوان مهر تایید در ساخت و پذیرش آثار نمایشی در جشنواره های مطرح دنیا قرار گرفته، مسئله پرداخت به منحرفین جنسی است. این گروه ها که با نام اقلیت های جنسی یا LGBT شناخته می شوند در حال عادی سازی و گسترش در محصولات نمایشی جدید می باشند.😑 مسئله ای که این موضوع را به اوج وقاحت خود رسانده، پرداخت به مسئله همجنسگرایی در انیمیشن ها است؛ زیرا این دسته از محصولات مخصوصاً برای کودکان ساخته شده و در نهادینه کردن مفاهیم و مسائل مورد نظر در درک و فهم کودکان تاثیر بسیاری دارد.🔞 در انیمیشن نیز همانند قسمت چهار از داستان اسباب بازی ها شاهد حضور یک زوج همجنسگرا که متشکل از دو زن است می‌باشیم؛ شخصیت لیشا با یک زن ازدواج کرده و از آن صاحب فرزند می شود. نکته دیگر درمورد معجونی است که قدرت پرواز را به سفینه می دهد که متشکل از هفت رنگ رنگین کمانی است؛ رنگ هایی که پرچم منحرفین جنسی را تشکیل می دهد.😔😔😔 @kidkid