eitaa logo
شکوفه های بهشتی
527 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
4.5هزار ویدیو
345 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💜 امام جواد عَلَیْهِ السلام: 🌹عِزُّ الْمُؤْمِنِ غِناه عَنِ النّاسِ. 💐عزّت مؤمن در بى‌نيازى و طمع نداشتن به مال و زندگى ديگران است. 📕 بحارالانوار ج 72 ص 109 🆔 @resale_ahkam
‼️ مسئولیت کودک برای خسارت زدن به دیگران 🔷 س ۸۴۸۶: آیا کودک نسبت به خسارت های مالی که وارد کرده، ضامن است یا والدین او؟ ✅ ج: خود کودک، ضامن است و ولیّ او می تواند از مال کودک، خسارت را بپردازد و اگر نپرداخت، پس از بلوغ بر خودش واجب است که جبران کند یا از شخصِ خسارت دیده، حلالیت طلب کند. 🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از لالایی فرشته ها
دوست خوب.mp3
8.72M
🌹دوست خوب!🌹 🙍‍♂بالای ۴ سال 🎤با اجرای : اسماعیل کریم نیا (عموقصه گو) 🗣قرائت : سوره مبارکه بقره آیه ۲۵۹ 🎶تدوین:عمو قصه گو 📚منبع:قصه هایی برای خواب کودکان https://eitaa.com/joinchat/1409548311C6b48882918 🔰کپی با صلوات 🔰 7⃣0⃣8⃣
پرسش چرا در یکی از دعاهای ماه رجب مردها باید هنگام خواندن قسمت آخر دعا، محاسن خود را با دست چپ گرفته و انگشت اشاره دست راست را تکان دهند؟ پاسخ اجمالی روایت مورد پرسش در منابع روایی این گونه نقل شده است: «... قَالَ ثُمَّ مَدَّ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) یَدَهُ الْیُسْرَى فَقَبَضَ عَلَى لِحْیَتِهِ وَ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ وَ هُوَ یَلُوذُ بِسَبَّابَتِهِ الْیُمْنَى، ثُمَّ قَالَ بَعْدَ ذَلِکَ یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَام‏...»؛[1] راوی می گوید؛ پس امام صادق (ع) با دست چپش، ریش خود را گرفت و این دعا را می خواند، در حالی که درخواست پناهندگی می کرد، با انگشت سبابه راست خود ... . «یلوذ» در این جا به معنای درخواست پناهندگی است؛ یعنی با انگشت راست خود در این هنگام درخواست پناه می کرد.  با توجه به این متن، به احتمال قوی، قرار دادن دست ها و انگشتان در این وضعیت در آن زمان، نشانی از پناه خواستن و نوعی تضرع و زاری به شمار می آمد و به معنای تسلیم بود؛ چنان که اکنون بلند کردن دست ها علامت تسلیم است؛ به همین دلیل امام (ع) هنگام خواندن این دعا، خود را با این وضعیت به پروردگار پناهنده می کرد، اگر چه امروزه این گونه عرفی وجود ندارد. اما چون این حالت به صورت نمادی در آمده است، نه تنها هیچ اشکالی در انجام آن نیست، بلکه ثواب نیز بر آن مترتب است؛ چون یکی از حجت های ما در انجام اعمال دینی، سیره و روش معصومان است.   [1]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 95، ص
💠
سراب مسموم
🔹 این قلب، سالن رقص دنیا نباشد! چقدر امیرالمؤمنین (صلوات الله و سلامه علیه) آبروی را می ‌برد و آبروی افراد دل ‌باخته به دنیا را می ‌برد! هیچ كسی در امت اسلامی به اندازه حضرت امیر دنیا را بی‌آبرو نكرد؛ آن قدر دنیا را رسوا و مفتضح كرد و به طور غیر مستقیم، دنیاخواه را رسوا كرد كه آبرویی برای دنیا نگذاشت! 🔹 فرمود: «یا أَیهَا النَّاسُ مَتَاعُ الدُّنْیا حُطَامٌ مُوبِی»؛ پاییز که می ‌شود، ساقه ‌ها زرد می ‌شوند و خشك می ‌شوند و با یك تكان همه از بین می ‌روند، این را می‌ گویند «حطام». فرمود این حطامی است «موبی»؛ یعنی بیماری وبا می‌ آورد، «فَتَجَنَّبُوا مَرْعَاه». اینجا جایی است وباخیز! اولا حطام است، دنیا برای كسی بهار نشد، همیشه پاییز است و ساقه‌ هایش هم حطام است، اگر دست بزنی می ‌ریزد و ثانیاً این ساقه وبا می ‌آورد. 🔹 فرمود در دلِ دل، «لَهُنَّ رَقْصٌ عَلَی سُوَیدَاءِ قَلْبِهِ هَمٌّ یشْغَلُهُ وَ هَمٌّ یحْزُنُهُ كَذلِكَ حَتَّی یؤْخَذَ بِكَظَمِهِ». اگر این ‌چنین شد، آن دل توان این را ندارد كه اهل عبادت باشد و از عبادت طرفی ببندد. اگر همه اینها را به دور انداخت، می‌ گوید «حارثة ‌بن ‌مالك» چه کسی بود كه من نیستم؟! 📚 سوره مبارکه حشر جلسه 22 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
8.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کرامت علامه امینی رحمت الله علیه‌‌ [مگه میشه عشق به علی(ع) داشته باشی بی جواب بمونه؟!] از زبان استاد فاطمی نیا