eitaa logo
کمک مربی
16.8هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
746 ویدیو
745 فایل
آیدی مدیرکانال حجه الاسلام علی نقی @Yamahde61 👈ارائه شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز ♻️در قالب (متن؛ پاور پوینت؛ صوت؛ کلیپ؛ تجربیات؛شبهات؛ مشاوره نماز و...) ✅ویژه معلمان و مربیان مدارس
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گلبرگ زندگی
وظیفه انتخاباتی امروز و فردا امام خامنه ای: « هیچکس نگوید رأی منِ تنها چه تأثیری دارد. گاهی یک رأی یا چند رأی، در سرنوشت یک کشور اثر میگذارد. » برای پیروزی جبهه انقلاب و رأی نیاوردن دولت غربگرا، حداقل ۲۰ نفر را چهره به چهره یا تلفنی به یک نامزد انقلابی و خودباور تشویق کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گلبرگ زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱مشترک گرامی، لطفاً تماس بالا را پاسخ‌دهید. باتشکر https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421 کانال تربیتی مرنج ومرنجان👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آسیب شناسی نماز مدارس آسیب های ناظر به عملکرد معلمان 2-3) روش های آموزش غیرفعال تغییرات محیط اطراف بیش ازسکون آن، توجه ما را به خودجلب می کند.تغییرات در محرک های سمعی وبصری، درتوجه شاگردان مؤثر است.هر قدر آهنگ صدای معلم یک نواخت تر باشد،فراگیران زودتر احساس خستگی می کنند.به هر میزان که معلم ساکن تر ودارای حرکات کمتری باشد،مخاطب را سریع تر خواب می کند ویادگیری را بیشترکاهش می دهد، ولی صد افسوس که بسیاری از معلمان دینی در محلی ثابت،مجسمه بار می نشینند و باصوتی یک نواخت به ارائة بحث می پردازند. 👈آنان غافل اند که اگر معلم داستان شیرینی از نماز را هم باصدای یک نواخت وبدون حرکات مناسب بیان کند،شنوندگان خسته می شوند؛همان گونه که مادر برای خواب کردن طفل خستة خود، برای اوقصه می گوید وداستان می سراید.در جایی که نقل آرام وبی حرکت داستان، خواب آور است، چگونه می توان انتظار داشت که بیان مباحث نظری به این شیوه خواب آور نباشد. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
تفاوت روش غیرفعال با روش فعال 💠1)در روش غیر فعال، معلم نقش منبع ومخزن دانش،ودانش آموز نقش ظرف تهی را دارد. معلم در این روش یک طرفه سخن می گوید؛در حالی که در روش فعال،معلم زمینه ساز یادگیری است ویاد گیرنده با مشارکت فعال خود مطلب را فرا می گیرد. 💠2)در روش غیر فعال ، ذهن دانش آموز منفعلانه عمل می کند در حالی که در روش فعال دانش آموز،برای یاد گیری به تکاپو وتلاش می افتد وبا بحث درگیری بیشتری دارد. 💠3)در نوع فعال، توانایی های نهفتة دانش آموز، در فهم، تجزیه وتحلیل و..بیش تر تقویت وبارور می شود، زمینة رشد اعتماد به نفس در او افزایش می یابد و آمادة شرکت فعال در موقعیت های مناسب بحث وگفتگو می شود؛ در حالی که روش غیر فعال نتایج اندکی در این جهات دارد. 💠4)در نوع فعال، دانش آموز را مستقیما در برابر پرسش وابهام قرار می دهد.در نتیجه وی برای گرد آوری، طبقه بندی وبررسی اطلاعات، با استقلال وارد عمل می شود وبه تکاپو می افتد. در حالی روش غیر فعال می تواند سلب اعتماد به نفس وعدم توانایی مواجهة مستقل با مسائل فکری راسبب شود. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
پیشنهادات وراهکارها ✍به دلیل مزایای پیش گفته، روش فعال برغیر فعال ترجیح دارد وباید برای هر چه فعال تر ساختن آموزش های دینی به ویژه نماز ، عوامل وابزارهایی به کار گرفته شود، که به برخی از آنها اشاره می کنیم: 1. پرسش وپاسخ درآموزش به روش پرسش وپاسخ، معلم شاگرد را به فکر،در خصوص مفهومی جدید وبیان آن،تشویق می کند.شاگرد با تلاش خود وبهره گیری از اندوخته های ذهنی، از معلوم به سوی مجهول سیر می کند.این روش، ذهن دانش آموز رافعال کرده، قدرت خلاقیت واعتماد به نفس را در او افزایش می دهد وانگیزة او را برای شرکت در بحث تقویت می کند. برای این روش بایددر حد مقدور، دانش آموزان را در بحث شرکت داد. به فکر واداشتن مخاطبان در خصوص موضوع، پیش از ورود به جلسه، به فعال سازی آموزش مدد می رساند.می توان در هر جلسه، پرسش های موردبحث در جلسة بعدرا طرح کرد یا به صورت کتبی در اختیار دانش آموزان قرار داد تا آن را مطالعه کرده، پاسخ خود را در آغاز جلسة بعدارائه دهند. نمونه هایی از پرسش ها: - چرا باید نماز بخوانیم؟ - اگر خداوند بی نیاز است، چرا دستور به نماز داده است؟ - اگرنماز برای خودمان است، چرا درصورت نخواندن مجازات می شویم؟ - آیا نمی شود به گونه ای دیگر خدا را عبادت کرد؟ - چرا حال نماز خواندن نداریم؟ - چرا باید عملی تکراری همچون نماز را انجام دهیم؟ - چرا باید عربی بخوانیم؟ - چرا در نماز باید حجاب داشت؟ https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
2. بحث گروهی در این روش که باعث جوشش وجولان فکر دانش آموزان می شود معلم دانش آموزان را به چند گروه مثلا هفت گروه تقسیم می کند وبه هرگروه یک سؤال پیرامون بحث مورد نظر ، داده می شود. کار گروهی، تبادل نظر، تقویت حسّ رقابت، در دانش آموزان ، انتخاب سخنگو، ایجاد تنوع ونشاط در کلاس،پرورش خلّاقیّت ونوآوری، برانگیختن تفکّر وتعقّل و.. .از جذابیت های این روش است. برای استفاده از این روش، لازم است نکته هایی ذیل رعایت شود: 1) معلم بر بحث اشراف کافی داشته باشد. 2) موضوعات ، مورد علاقة دانش اموزان باشد. 3) در گروه، باید همه به نظرات هم ، احترام بگذارند. 4) معلم به منظور راهنمایی، به تمام گروها، سرکشی کند. 5) معلم برای گروهها، وقت معیّنی را در نظر می گیرد؛ تا نظرات خود را ردّ وبدل کنند. 6) به هر گروه 5 دقیقه فرصت داده می شود تا نظرات خودشان را به وسیلة سخنگو بیان کنند. 7) به دانش آموزان تذکر داده می شود که هرگز نظرات دوستان خود را مورد تمسخر قرار ندهند. 8) معلم نظرات گروه را حتی الامکان نفی نکند، بلکه تکمیل نماید. 9)گاهی می توان به نظرات جدید وخلّاق امتیاز ویژه داد. 10)گاهی معلم می تواند موضوع را برای جلسه بعد تعیین نماید وبه دانش آموزان توصیه کند که پیرامون آن موضوع مطالعه وتحقیق کنند.» https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نمونه سؤالات 1) نماز خواندن چه فوایدی دارد؟ 2) موانع نماز خواندن چیست؟ 3) آیا نماز در ادیان دیگر هم بوده است؟ 4) برای حضور قلب در نماز چه راهکارهایی وجود دارد؟ 5) چگونه دوست بی نمازمان را به نماز دعوت کنیم؟ 6) یک نماز خوب چه ویژگی هایی دارد؟ 7) چرا عده ای از نماز خوان ها، گناه انجام می دهند؟ https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی شماره ۲۲۰ 🔆حلقه انسانی ❇️شرح بازی: بازیکنان به چند گروه تقسیم می‌شوند و حلقه تشکیل می‌دهند. حلقه باید بدون اینکه دست‌های اعضای آن، از یکدیگر جدا شود مسیر را طی کنند و در همین حین به فرمان مربی(چرخش از دوطرفه یا تغییر جهت حرکت) عمل کنند، هر گروهی که در طول مسیر دست‌های اعضای آن جداشد باید به ابتدای مسیر برگردند😁😎 🟠 از مزایای این بازی تقویت روحیه مشارکت و همکاری بین نوجوان در کنار تجربه هیجان زیاد و رقابت گروهی است و البته باعث تقویت مهارت شنوایی و هماهنگی اعضای بدن می‌شود.🙂 ❇️وسایل: بدون وسیله ❇️گروه سنی: https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
🍃🌺کتاب کمک مربی 💠ویژه مربیانی که با بچه های 9 تا 15 سال کلاس دارند. 🌸یکصد شعر جهت شروعی جذاب در آغاز کلاس 🌸چهل بازی متناسب با فضای کلاس 🌸بیست جدول متنوع به همراه فرمول ساخت جدول 🌸شصت معما که مخصوص دانش آموزان است 🌸سی لطیفه زیبا برای شاد نگه داشتن فضای کلاس ✳️ قیمت :50هزارتومان چاپ قدیم سفارش@Yamahde61 09127593149
-1300750590_1773054589.pdf
722.5K
🔷 ۱۲ راهکار روان شناختی برای ترغیب به رأی دادن اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌ 🇮🇷🇮🇷 .┄┅┅❅🌸🍂 🌹🍂🌸❅┅┅┄
🔰 صحبت های دیشب آقای پزشکیان یادمون نره به ایران گفتن قفس به قرآن گفتن کاغذ نوشته به حاج قاسم گفتن موی دماغ امریکا به معترضان گفتن دیوانه به انقلاب گفتن عامل بدبختی
آسیب شناسی نماز مدارس آسیب های ناظر به عملکرد معلمان 👈3. تمرین دهی یکی از عوامل فعال سازی یادگیری، تمرین وممارست است.فرا گیری اولیه برای ماندگاری در ذهن کافی نیست.برای این هدف، لازم است که به اشکال گوناگون، به صوت ذهنی وعینی، تمرین انجام شود تا یادگیری مطلوب حاصل آید. این امر در آموزش های دینی که با مفاهیم انتزاعی بیشتری سروکاردارد،ضرورت بیشتری دارد.تمرین مؤثر در گرو رعایت شرایط زیر است: https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
💠اولا: در حین تمرین نیز لازم است اصول صحیح یاد گیری اولیه رعایت شود. برای مثال اگر دانش آموزی تمرین نماز خوانی می کند، هنگام تمرین بایداجزا،شرایط وارکان رابه شکل صحیح رعایت کند.عدم توجه به انجام صحیح آن، سبب تثبیت یاد گیری غلط می شود که خود دردسری تازه برای دانش آموز می آفریند. 💠ثانیا : از آنجا که هدف تمرین،پیشروی در کار وکسب مهارت است، دانش آموز باید از نقش تمرین در میزان پیشرفت خود آگاه ومطمئن شود تاعلاوه برتثبیت یاد گیری، به تقویت علاقه به ادامة مسیر منجر شود؛ https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
💠ثالثا : تمرین باید متنوع باشد تا دانش آموز از تکرار عمل خسته نشود وانگیزة اولیة خود را از دست ندهد. معلم با ذوق وابتکار خود می تواند بستر تمرین متنوع را فراهم آورد ودانش آموز را به تکرار در فواصل زمانی معیّن، مباحثه، آموزش دیگران تشویق کند. 💠رابعا: هرچه تمرین باعلاقه، توجه ودقت فزون تری انجام شود،تأثیر پایدار تری برجای می نهد. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
2-3-2-4) دخالت دادن دانش آموزان در انتخاب موضوع ♻️برای فعال کردن کلاس، باید باروش های متنوعی، آرای دانش آموزان وموضوع مورد علاقة آنها کشف، وبه معلم منتقل شود.معلم نیز خود درمقام این امر بر آید.اگر هم وی مطالبی رابرای دانش آموزان لازم می بیند، در مجرای یکی ازموضوعات مورد تمایل آنها مطرح کند. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی شماره ۲۲۲ 🤩از نفرات چهارم ماه فروردین و اردیبهشت🤩 🔆دو به دو🔆 💌 ارسالی از: خانم زینب جلالی، آموزگار کلاس اول، ساری، مازندران ❇️شرح بازی: پشت هر دونفر از بازیکنان یک عدد مشترک میچسبانیم، با شروع بازی بازیکنان باید اعداد پشت یکدیگر را بخوانند و فردی که عدد مشابه با خودشان را دارد پیدا کنند و یکدیگر را به نشانه دوستی بغل کنند(به جای اعداد میتوان مفهوم آموزشی دیگر مثل مترادف، متضاد یا...را جایگزین کرد)☺️😃 🟠این بازی علاوه بر کارآمدی برای مفاهیم آموزشی، به کودکان مفهوم کمک به یکدیگر برای پیروز شدن، مشارکت و همکاری و همچنین مفهومی مثل دوستی را آموزش می‌دهد🙃😀 ❇️وسایل: چسب، کاغذ، مداد ❇️گروه سنی:
31.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴کودک ۹ ساله با بلدوزر از روی پزشکیان رد شد تریبون آزاد کاشان و پاسخ‌های شفاف و دندان‌شکن یک کودک به پزشکیان 😄 حتی همین کودک رو هم تحمل نکردند اما خوب جوابشونو داد
هدایت شده از گلبرگ زندگی
هشام بن سالم: از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین (علیه السلام) برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند (هزینه هایش را بدهد)، چه اجری دارد؟ ✅۱. به ازای هر درهمی که خرج کند، خداوند همانند کوه اُحد برایش حسنه می نویسد. ✅۲. چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمی گرداند! ✅۳. بلاهایی را که فرود آمده تا به او برسد، از او می گردانَد و از وی دور می کند و مالش حفظ می شود. (ابن قولویه، کامل الزیارت، ص ۱۲۹) 👆درصورت تمایل صدقات؛ هدایا ونذورات خود را جهت یک زائر اولی کربلا به شماره کارت زیرواریز نمایید. 5892101238909994 ❇️اسماعیل علی نقی
هدایت شده از گلبرگ زندگی
🤲دعاى سید الساجدین علیه السلام هنگامى كه امر مهمى برايش رخ مى ‏داد: 🔹يا مَنْ تُحَلّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدّ الشّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ♦️ذلّتْ لِقُدْرَتِكَ الصّعَابُ، وَ تَسَبّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. 🔹فهِيَ بِمَشِيّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. ♦️أنْتَ الْمَدْعُوّ لِلْمُهِمّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلّا مَا كَشَفْت‏ 🔹و قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبّ مَا قَدْ تَكَأّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. ♦️و بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجّهْتَهُ إِلَيّ. 🔹فلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسّرَ لِمَا عَسّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. ♦️فصَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنّي سُلْطَانَ الْهَمّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. 🔹و لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنّتِكَ. ♦️فقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ. ✳️ اى كسى كه گره‏هاى سختيها بوسيله او گشوده مى‏شود، و اى كسى كه تندى شدائد با او مى‏شكند، و اى كسى كه بيرون شدن از تنگى به راحتى فرج از او طلبيده مى‏شود. دشواريها به قدرت تو هموار شده و سلسله اسباب به لطف تو بر قرار گشته، و قضا به قدرت تو جريان يافته و اشياء بر وفق اراده تو روان شده‏اند، پس همه چيز به مجرد خواست توبى‏گفتنت فرمان پذيرند، و به محض اراده تو بدون نهى كردنت، باز داشته شده‏اند. ✳️ توئى خوانده شده براى حل مشكلات و توئى پناه در بليات. جز بلائى كه تواش دفع كنى بلائى دفع نمى‏شود، و غير از آنچه تواش بر طرف سازى بر طرف نمى‏گردد هم اكنون، اى پروردگار من بلائى بر من فرود آمده كه سنگينيش مرا به زانو در افكنده و گرفتاريئى به من رو آورده كه تحملش مرا از پا در آورده، و آن را تو به قدرت خود وارد آورده‏اى و به اقتدار خود بر من متوجه ساخته‏اى، پس براى آنچه تو وارد كرده‏اى برگرداننده‏اى، و براى آنچه تو پيش آورده‏اى تغيير دهنده‏اى، و براى آنچه تو فرو بسته‏اى گشاينده‏اى، و براى آنچه تو مشكل ساخته‏اى آسان كننده‏اى، و براى آنكه تو خوار كرده‏اى، يارى دهنده‏اى نيست؛ ✳️ پس بر محمد و آلش رحمت فرست، و به رحمت خود در آسايش را اى پروردگار من به رويم بگشاى، و به قوت خود سلطان غم را از هجوم بر من منهزم ساز، و مرا در شكوايم به توجه كامل نائل فرماى، و در آنچه مسئلت كرده‏ام شيرينى احسان خود را به من بچشان، و از نزد خود رحمت و گشايش آسان ارزانى دار ✳️ و از لطف خود نجات و خلاصى سريع مقرر ساز و مرا به سبب غلبه غم از رعايت واجبات و به كار بستن مستحبات خود باز مدار زيرا كه من اى پروردگار به علت آنچه برسرم آمده بى تاب و توان شده‏ام و قلبم از تحمل آنچه بر من رخ داده لبريز از غم شده است و تو بر رفع گرفتارى من و دفع آنچه در آن افتاده‏ام قادرى. پس قدرتت را در باره من به كار بر، اگر چه از جانب تو سزاوار آن نباشم. اى صاحب عرش عظيم. دعای هفتم صحیفه سجادیه https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و درود ان شاالله که حال همگی عزیزان خوب باشه امروز داشتم با مادر یکی از دانش آموزان گل صحبت می کردم که انتخابات چه می کنید و ایشون فرمودند نظرشون روی آقای پزشکیان هست‌. بهشون گفتم: چطور به کسی که خود اذعان می کند نمی دانم! نمی توانم! نمی شود! می خواهید رای بدهید؟؟ که بشود ریئس جمهور یک کشور☘️ گفتند: ایشون صداقت داشتند که  می گویند نمی دانم! بلد نیستم!😳 گفتم: فکر کنید امروز اول مهر است و قرار است با معلم دخترتون جلسه داشته باشید و ایشون بیایند صادقانه بگویند والدین عزیز! من نمی دانم! در کتاب های درسی چه مواردی را باید یاد بدهم؟🙄 من نمی توانم! با ابزار و وسایل کمک آموزشی کار کنم؟😵‍💫 من تخصص ندارم! با بچه ها چطور برخورد کنم؟ چکار می کنید؟؟؟؟🤔🤔🤔🤔 خدایی به زمین و زمان نمی زنید که یا معلم عوض بشه یا بچه خودتون را از اون کلاس ببرید !!!!! یا این که می گویید چون صادقانه گفته اشکال نداره دخترم در این کلاس بماند؟؟؟؟؟ کلاس درسی که فقط ۹ ماه هست نمی تونید خودتون رو مجاب کنید و سکوت کنید. چون میدونید چه تبعاتی خواهد داشت.🥴 حالا قراره کسی رو انتخاب کنیم که حداقل ۴ سال و حداکثر ۸ سال رئیس جمهور یک کشور ۸۰ میلیونی باشه شما به چنین کسی رای می دهید؟؟؟؟؟؟ .
هدایت شده از گلبرگ زندگی