eitaa logo
کمک مربی
17.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
786 ویدیو
797 فایل
آیدی مدیرکانال حجه الاسلام علی نقی @Yamahde61 👈ارائه شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز ♻️در قالب (متن؛ پاور پوینت؛ صوت؛ کلیپ؛ تجربیات؛شبهات؛ مشاوره نماز و...) ✅ویژه معلمان و مربیان مدارس
مشاهده در ایتا
دانلود
کمک مربی
بیمه عمر، بیمه درمان، بیمه حوادث، بیمه تکمیلی و ده ها بیمه دیگر.. 👌ولی این ها نگرانی هایم درباره ف
✍همکاران گرامی متن را کپی کنید ودر کانال مدرسه تون اطلاع رسانی کنید. حتی در کانال شاد هم میشود ارسال کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁عیدی دادن در روز عید غدیر سیره امام رضا علیه السلام 💠ثواب عیدی دادن در عید غدير امام صادق علیه السلام: یک درهم به برادران با ایمان و با معرفت دادن در روز عید غدیر برابر هزار درهم است. ⭕️ واریز عیدی برای نیازمندان شناسایی شده به شماره کارت زیر👇 5892101238909994 ❇️اسماعیل علی نقی
سلام خدمت دوستان عزیز ✍در عرصه های مختلف فرهنگی بر ما لازم است تا بتوانیم فرامین رهبری را به عنوان امام جامعه نصب العین خود قرار دهیم. 👈دوستان جهادی ما براین شدند تا کلام رهبری در تشخیص رئیس جمهوری اصلح را در قالب بازی مارپله بیان کنند. 👌طبیعی است که کنار این بازی وقتی والدین او ایستاده‌اند باید سر صحبت را باز کنیم تا مشارکت حداکثری رخ دهد https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گلبرگ زندگی
وظیفه انتخاباتی امروز و فردا امام خامنه ای: « هیچکس نگوید رأی منِ تنها چه تأثیری دارد. گاهی یک رأی یا چند رأی، در سرنوشت یک کشور اثر میگذارد. » برای پیروزی جبهه انقلاب و رأی نیاوردن دولت غربگرا، حداقل ۲۰ نفر را چهره به چهره یا تلفنی به یک نامزد انقلابی و خودباور تشویق کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گلبرگ زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱مشترک گرامی، لطفاً تماس بالا را پاسخ‌دهید. باتشکر https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421 کانال تربیتی مرنج ومرنجان👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آسیب شناسی نماز مدارس آسیب های ناظر به عملکرد معلمان 2-3) روش های آموزش غیرفعال تغییرات محیط اطراف بیش ازسکون آن، توجه ما را به خودجلب می کند.تغییرات در محرک های سمعی وبصری، درتوجه شاگردان مؤثر است.هر قدر آهنگ صدای معلم یک نواخت تر باشد،فراگیران زودتر احساس خستگی می کنند.به هر میزان که معلم ساکن تر ودارای حرکات کمتری باشد،مخاطب را سریع تر خواب می کند ویادگیری را بیشترکاهش می دهد، ولی صد افسوس که بسیاری از معلمان دینی در محلی ثابت،مجسمه بار می نشینند و باصوتی یک نواخت به ارائة بحث می پردازند. 👈آنان غافل اند که اگر معلم داستان شیرینی از نماز را هم باصدای یک نواخت وبدون حرکات مناسب بیان کند،شنوندگان خسته می شوند؛همان گونه که مادر برای خواب کردن طفل خستة خود، برای اوقصه می گوید وداستان می سراید.در جایی که نقل آرام وبی حرکت داستان، خواب آور است، چگونه می توان انتظار داشت که بیان مباحث نظری به این شیوه خواب آور نباشد. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
تفاوت روش غیرفعال با روش فعال 💠1)در روش غیر فعال، معلم نقش منبع ومخزن دانش،ودانش آموز نقش ظرف تهی را دارد. معلم در این روش یک طرفه سخن می گوید؛در حالی که در روش فعال،معلم زمینه ساز یادگیری است ویاد گیرنده با مشارکت فعال خود مطلب را فرا می گیرد. 💠2)در روش غیر فعال ، ذهن دانش آموز منفعلانه عمل می کند در حالی که در روش فعال دانش آموز،برای یاد گیری به تکاپو وتلاش می افتد وبا بحث درگیری بیشتری دارد. 💠3)در نوع فعال، توانایی های نهفتة دانش آموز، در فهم، تجزیه وتحلیل و..بیش تر تقویت وبارور می شود، زمینة رشد اعتماد به نفس در او افزایش می یابد و آمادة شرکت فعال در موقعیت های مناسب بحث وگفتگو می شود؛ در حالی که روش غیر فعال نتایج اندکی در این جهات دارد. 💠4)در نوع فعال، دانش آموز را مستقیما در برابر پرسش وابهام قرار می دهد.در نتیجه وی برای گرد آوری، طبقه بندی وبررسی اطلاعات، با استقلال وارد عمل می شود وبه تکاپو می افتد. در حالی روش غیر فعال می تواند سلب اعتماد به نفس وعدم توانایی مواجهة مستقل با مسائل فکری راسبب شود. https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
پیشنهادات وراهکارها ✍به دلیل مزایای پیش گفته، روش فعال برغیر فعال ترجیح دارد وباید برای هر چه فعال تر ساختن آموزش های دینی به ویژه نماز ، عوامل وابزارهایی به کار گرفته شود، که به برخی از آنها اشاره می کنیم: 1. پرسش وپاسخ درآموزش به روش پرسش وپاسخ، معلم شاگرد را به فکر،در خصوص مفهومی جدید وبیان آن،تشویق می کند.شاگرد با تلاش خود وبهره گیری از اندوخته های ذهنی، از معلوم به سوی مجهول سیر می کند.این روش، ذهن دانش آموز رافعال کرده، قدرت خلاقیت واعتماد به نفس را در او افزایش می دهد وانگیزة او را برای شرکت در بحث تقویت می کند. برای این روش بایددر حد مقدور، دانش آموزان را در بحث شرکت داد. به فکر واداشتن مخاطبان در خصوص موضوع، پیش از ورود به جلسه، به فعال سازی آموزش مدد می رساند.می توان در هر جلسه، پرسش های موردبحث در جلسة بعدرا طرح کرد یا به صورت کتبی در اختیار دانش آموزان قرار داد تا آن را مطالعه کرده، پاسخ خود را در آغاز جلسة بعدارائه دهند. نمونه هایی از پرسش ها: - چرا باید نماز بخوانیم؟ - اگر خداوند بی نیاز است، چرا دستور به نماز داده است؟ - اگرنماز برای خودمان است، چرا درصورت نخواندن مجازات می شویم؟ - آیا نمی شود به گونه ای دیگر خدا را عبادت کرد؟ - چرا حال نماز خواندن نداریم؟ - چرا باید عملی تکراری همچون نماز را انجام دهیم؟ - چرا باید عربی بخوانیم؟ - چرا در نماز باید حجاب داشت؟ https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421