فضاسازی معنوی، فقط به معنای طرح های دیواری ، پوستر وبنر نیست؛ بلکه علاوه بر آنها لازم است فضای رفتاری- ارتباطی دانش آموزان بایکدیگر وآنها بامدیر وکادر ومعلمان وبالعکس، براساس معیارهای اسلامی باشد؛ به گونه ای که اگر فردی داخل مدرسه شود، فضای ارتباطی در مدرسه، نوع پوشش وبرنامه ها را اسلامی ببیند.
👌اگر به رعایت مسائل اخلاقی وشرعی در این باره توجه نشود، دیگر انتظار اقامه نماز رانباید داشت؛چون آنجا جولانگاه شیطان است، نه محل اقامه نماز!
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
« تحقیقات روان شناسان(تیلور ودیگران2000،ص 210-211)نشان داده است که« افراد به دودلیل از جمع پیروی می کنند.:نخست، درست عمل کردن ودوم، کسب محبوبیت» .از آنجا که گروه وجمع معمولا اطلاعات بیشتری دربارة رفتارهای درست ونادرست دارند، افراد تلاش می کنند خود را به صورت اختیاری باجمع هماهنگ کنند.هرچه اعتماد افراد به اطلاعات جمع ونظریات آنها بیشتر باشد، بیشتر خود را باجمع هماهنگ می کنند.واین همرنگی در رفتار به تدریج به همرنگی برباور ونگرش نیز می انجامد.علاقه به محبوبیت نیز باعث می شود فرد رفتار خود را باجمع هماهنگ کند.گرچه این تغییر ظاهری است، ولی ممکن است به تدریج به تغییر در عقیده ونگرش نیز منجر شود.باتوجه به اینکه در محیط مدرسه کادر آموزشی واداری، هم از نظر اطلاعات(به دلیل تخصص دررشته های خاص)وهم از نظر سلسله مراتب قدرت، در موقعیت برتری قرار دارند، دانش آموزان نلاش می کند از رفتارهای کادر مدرسه پیروی وبا آنان همانندسازی کنند، تا هم درست رفتار کرده باشند وهم محبوبیت یابند.»
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
#ساختنی
🔰 عنوان: ماشین کشی
🎯 هدف: آموزش مفاهیم سرعت و انرژی کشسانی
🔸رده سنی: کلاس چهارم تا ششم
🔹 وسایل مورد نیاز: بطری، سر بطری، نی، چسب، چاقو
💬 روش ساخت: شرکت کنندگان در گروه های یک یا دو نفره تقسیم میشوند و از آنان خواسته می شود با یک بطری و چهار درب بزرگ بطری ماشین درست کنند.
به این صورت که جای لاستیک ها را باز کرده و نی ای که دو طرف آن را سر بطری چسبانده اند را در آن قرار می دهند.
کش را از یک طرف به محور عقب ماشین و از طرف دیگر به بدنه ماشین متصل می کنند.
ماشین آماده است و با کشیدن به عقب، حرکت می کند.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
👈بازی
🔰 عنوان: چالش نجات تخم مرغ
🎯 هدف: آموزش مفهوم انرژی پتانسیل
🔸رده سنی: کلاس چهارم تا ششم
🔹 وسایل مورد نیاز: نی، تخم مرغ، چسب
💬 روش بازی: با نی و چسب از بازیکن ها خواسته می شود محفظه ای برای تخم مرغ طراحی و بسازند تا در هنگام سقوط از ارتفاع های مختلف تخم مرغ را سالم نگه دارد.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#بازی
#شعرکودکانه
وقتی نماز میخونم، خدا منو میبینه
به به به به به به
فرشته ای مهربون، برام دعا میخونه
به به به به به به
وقتی نماز میخونم ،فرشته ها میبینن
به به به به به به
یکی یکی میانو ،رو سجادم میشینن
به به به به به به
آی بچه های باهوش، نماز نشه فراموش
شیرین شیرین شیرینه، نماز چقدر شیرینه
با این نمازت حالا شدی تو مثل گلها
امام عصروزمان بهت میگه ماشاءلله
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#شعر
4738736640624.wav
17.76M
🔵 نماز
⭕️ شیوه موفقیت
🔻 یک مدیر در دعوت به نماز
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#تجربیات_موفق
43.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹دوره 91 درصد از حقایق فضای مجازی ؛ کلیپ ۱
💠 #استاد_کهوند
🍃🌺آسیب شناسی نماز مدارس
👈آسیب های ناظر به عملکرد معلمان
❌کافی نبودن اطلاعات دینی برخی معلمان
✍برخلاف بسیاری، معارف دینی جزایری بی ارتباط با یکدیگر نیستند وبرای دعوت به امری همچون نماز،آگاهی نسبی از خود نماز وسایر معارف دینی لازم است.ازسوی دیگر باپیشرفت علم وفناوری، سؤالات وشبهات دانش آموزان وسعت زیادی یافته است.
👌بنابراین معلم باید در توسعه وتعمیق معلومات دینی خویش بکوشدتا از عهدة مأموریت اقامه نماز برآید.چنان که پیدا است آگاهی اجمالی معلم از دین، نه شرط بلکه جزء ماهیت و حقیقت معلم است؛ زیرا بدون این آگاهی، آموزش و تعلیم دین ممکن نخواهد بود.
👈 امروزه پیدایش و شیوع پرسش های جدید و شبهات نو پیرامون دین و مسائل گوناگون آن، نیازی جدّی به پاسخ پدید آورده است و رسوخ این پرسش ها در طبقات سِنی گوناگون بویژه نسل جوان، حساسیت پاسخگویی را بالاتر می برد. رشد و شیوع همه جانبه این شبهات، دانش آموزان را در معرض خطر انحراف قرار داده است و صد البته که در چنین حالی فقط معلمی می تواند خطر را برطرف سازد که بر معارف دینی تسلط نسبی داشته و از پرسش ها و شبهات جدید و پاسخ های مناسب باخبر باشد.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#نمازمدرسه
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
✅تعلیم شایسته معارف دینی به دانش آموزان در گرو آگاهی کافی معلمان از آموزه های دینی است
و از آنجا که سطح آگاهی های دانش آموزان به علل گوناگونی همچون رشد شتابان علم و تکنولوژی رو به افزایش است، بر پرسش های ایشان از دین هم افزوده شده و می شود؛ پس لازم است برای ارتقای آگاهی های دینی معلمان، تلاشی مستمر در قالب آموزش های ضمن خدمت و برنامه های مطالعاتی انجام شود.
👈« عدم آگاهی های به روز شده در بسیاری از معلمان، سبب بی پاسخ ماندن دانش آموزان و قانع نشدن آنها از پاسخ معلمان می شود که این امر، سرانجام به ضعف دیانت دانش آموزان وعدم رغبت به نماز می انجامد؛ زیرا اغلب دانش آموزان پس از روبه رو شدن با ناتوانی معلم در پاسخ به پرسش هایشان، آن را ناتوانی دین از پاسخ به پرسش می پندارند و به توانایی دین بی اعتقاد می شوند.
👈 بدتر از این آنکه گاه ذهن خود معلم هم به علت نداشتن مطالعات کافی، مسئله دار می شود و طبیعی است که از ذهن مسئله دار، ایمان به دل دانش آموزان القا نخواهد شد.»
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#نمازمدرسه
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
پیشنهادات وراهکارها
✅1) متولیان آموزش وپرورش کشور، موظفند برای تربیت دینی دانش آموزان کشور به تقویت توان علمی معلمان دینی پرداخته و آنها را با مسائل و شبهات روز آشنا سازند.
✅2)آموزش ها و مطالعات باید در جهت نیازها و ضرورت های اجتماعی جهت دهی شود؛ برای مثال: یکی از ضرورت های امروز جامعه ما، آگاه شدن نوجوانان و جوانان از آموزه های اخلاقی و عرفانی دین و نقد اندیشه های اخلاقی و عرفانی سکولار است.
😔امروزه شیوع تعالیم باطنی و تفکرات معناگرایی غربی در جهان و راهیابی موج مواج آن به کشور ما، توجه بسیاری از جوانان ما را به خود معطوف داشته و به زودی مسئله و مشکل مهم جامعه ما خواهد شد.
❌ پیدایش فرقه های گوناگون معناگرا و اشاعه تعالیم آنها در قالب کتاب، مجله، فیلم و تئاتر، گرایشی قابل توجه برای جوانان به وجود آورده و هواداران و مریدانی چند، گرد خود جمع کرده است؛
✅از این رو بر مسئولان آموزشی کشور لازم است پیش از ابتلای فراگیر دانش آموزان به انحرافات فکری و عملی، معلمان دینی را از ابعاد گوناگون این پدیده نوظهور آگاه کرده و با آموزش های لازم، آنها را برای مقابله با تفکرات وارداتی آماده کنند تا جامعه معلمان و دانش آموزان، توان مواجهه با آن را داشته باشند و ناگهان با انحراف جوانان و سردرگمی معلمان روبه رو نشویم. عدم شناسایی به موقع این افکار کار را به جایی خواهد رساند که حتی جمع قابل توجهی از معلمان دینی نیز جذب آن شده و به آن گرایش نشان دهند که در این صورت بر شتاب گرایش دانش آموزان افزوده می شود.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#نمازمدرسه
-2011357440_194242903.m4a
1.42M
#پرسش_های_شما
سلام وعرض ادب
ببخشید یه راهنمایی میخواستم
بنده باتوجه به اینکه بعضی از بچه ها نماز شرکت نمیکنند وجز کسانی هستند که چندسال اصلا نماز را ترک کرده وبا هیچ کاری حاضر به نماز خواندن نمیشن برنامه طرح آموزش عملی نماز را اجرا کردم
به این صورت که حتی افرادی که بدون وضو و بدون چادر هم بودند فقط افعال و اذکار نماز را بدون نیت کردن بخونند فقط آموزش ببینند نماز اجرا شد
اما افرادی بودند که یا خنده میکردند یا #مسخره میکردند آیا این اشکال داره بنده دچار نگرانی وناراحتی شدم شاید کارم درست نبوده باعث شدم نماز سبک شمرده بشه
چون چاره دیگه ای نداشتم شاید امیدی باشه رو به قبله بودن ونماز آموزشی انجام دادن یه جرقه ای بشه بچه ها دیگه با خدا آشتی کنند
یا شاید افرادی هستند اصلا اشکال قرائت نماز دارند که نمیخونن
به هرحال مدیر مدرسه خیلی از این مورد استقبال کردند وگفتن به بچه ها از این به بعد هفته ای یکبار این آموزش انجام بشه
اما بچه ها ناراضی بودند چون اولین بارشون بود رو به قبله قرار گرفتن واجرای افعال واذکار نماز داشتن چون همیشه گوشه ای نشسته وهمش میگفتن من اصلا نماز نمیخوام بخونم
✅✅✅✅
جواب شما
سلام علیکم وقت بخیر
سؤال شما را #حجت_الاسلام_محمد_کاظمی از اساتيد #مرکز_تخصصی_نماز پاسخ می دهند.
#پرسمان
#نماز_دانش_آموزان
🆔 @namazmt
🌱 بازی ترجمه اذان و اقامه
عبارات اذان و اقامه را بر روی مقوا یا برگه هایی می نویسیم، ترجمه آنها نیز به همین شکل بر روی برگه ها و مقواهای دیگری نوشته می شود.😊
سپس بچه ها را به دو گروه تقسیم می کنیم.
از گروه ها می خواهیم با داشتن سرعت عمل 😉 با آهن ربا یا چسب که از قبل در اختیار آنها قرار داده ایم، جملات را پای تخته به ترتیب به هم وصل کنند، سپس ترجمه هر عبارت را زیر آن قرار دهند و در آخر همه با هم اذان و اقامه را بلند بخوانند. عدد تکرار هر عبارت هم جداگانه نوشته شده باشد که در کنار عبارت مورد نظر قرار بگیرد. 🤩
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#بازی
مدیریت خشم.pdf
6.79M
👈مدیریت خشم
🔶راه های درمان پرخاشگری
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#پاورپوینت
📖✍️📖✍️📖
💢 #تابلو_نوشته
#پرسش_کلید_دانایی
#اخلاقی
⭕️پرسش: چرا دین به یک عمل عبادی مانند نماز ، به این میزان و اندازه تاکید دارد
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#پرسمان_نماز
همکاران گرامی
کانال زیر با مدیریت بنده هست
درصورت امکان در گروه ها اطلاع رسانی بفرمایید تادغدغه وسیله نقلیه زائران امام حسین علیه السلام برای رفتن به کربلا مرتفع شود
⭕️اطلاع رسانی انتقال و ایاب و ذهاب زائرین کربلا( اتوبوس؛ ون؛ وسیله شخصی وـ....)
👈 در کانال ره توشه اربعین
♻️از شهرهای سراسر کشور به سمت مرز مهران. خسروی. شلمچه و.....
🎁با کرایه های مناسب و حتی صلواتی
با لینک زیر وارد شوید👇
@RAH_TOSHEH
🔰 حفظ آبروی دانشآموز
🔹یک روز شهید بهشتی در کلاس به یک نفر از از دانش آموزان گفتند بیا و انشایت را بخوان؛ ولی او که انشای خود را ننوشته بود، خجالت کشیده بود که بگوید ننوشتهام و دفترچه سفید خود را برداشته و از حفظ انشای خود را خوانده بود.
🔸شهید بهشتی که متوجه این امر شده بوده تا پایان زنگ کلاس چیزی به او نگفت؛ حتی به او نمره ۲۰ هم داد. در پایان کلاس به او گفت در زنگ تفریح به دفتر بیا؛ با تو کار دارم. در دفتر به او گفت تو که از روی دفتر سفید این قدر خوب میخوانی، حیف نیست شب ننشینی و مطالعه و فکر نکنی و انشای خوبی ننویسی؟
🔹بعد ادامه داد: اینها که نویسنده هستند و با نوشته ها و کتابهای خود دنیا را تغییر میدهند، مگر چه کسانی هستند؟ تو هم که به این خوبی خواندی. من متوجه بودم که چیزی ننوشتهای و از روی دفتر سفید میخوانی. اگر مقداری بیشتر دقت و مطالعه کنی، مسلماً یکی از آن افراد خوش قلم خواهی بود.
🔸آن دانش آموز بعدها به من که ناظم دبیرستان کمال بودم گفت حرفهای آقای بهشتی چنان در من اثر کرد که بعد از آن دیگر از مطالعه و خواندن و نوشتن جدا نشدم.
🔹به نقل از آقای عباس صاحبالزمانی، کتاب الگوی حضور، صفحه ۱۶۶ و ۱۶۷.
🏷 #شهید_بهشتی
┈••✧❁📚🖊📚❁✧••┈
🍃آسیب شناسی نماز مدارس
👈آسیب های ناظر به عملکرد معلمان
❌۲) مهارت نا کافی برخی معلمان
✍« داشتن معلومات دینی کافی، برای موفقیت در امر دعوت به نماز، امری لازم ولی ناکافی است. مجهز بودن به مهارت های ارتباط با کودک ونوجوان وهمچنین مهارت های انتقال مفاهیم دینی از دیگر شروط موفقیت در دعوت به نماز است. مهارت های تربیتی ، سهم قابل توجهی در تربیت دینی صحیح دانش آموزان دارد. ضعف یا عدم مهارت معلم دراین باره ، توفیق اثرگذاری مثبت را از او خواهد گرفت؛ اگرچه او واجد سایر شرایط تعلیم دینی باشد. فقدان مهارت معلم در دعوت دانش آموزان به نماز ، زمینه ساز تاثیرگذاری منفی تربیت دینی او است.»
گاه معلمی با وجود آگاهی های خوب از نماز و انگیزه مناسب، به گونه ای آموزه های دینی در مورد نماز، را منتقل می کند که در دانش آموزان دلزدگی ایجاد می شود که این از آسیب های جدی تربیت دینی دانش آموزان است . ایجاد شور و نشاط در فراگرفتن آموزه های دینی از وظایفی است که داشتن مهارت های تربیتی، سهمی بسزا در ایفای آن دارد؛ از این رو باید کوششی فراوان در این باره صورت پذیرد تا شاهد اثرگذاری مثبت معلم بر دانش آموزان باشیم.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
👇👇👇👇👇👇
متولیان آموزش کشور موظفند با آموزش های مناسب و مداوم، مهارت های لازم و کارساز را به معلمان دینی آموزش دهند.
تنزل دادن درس دینی از جایگاه رفیع خود و قرار دادن آن در شمار ساده ترین دروس که به هر معلمی قابل واگذاری است، عامل دیگری است که سبب دلسردی بسیاری از معلمان دینی در تربیت نسل جوان کشور شده است.
آن روز که سیاست آموزش و پرورش بر حذف واحد امور تربیتی از مدارس کشور قرار گرفت، یکی از دلایل این سیاست، این بود که از هر معلمی باید تربیت دانش آموزان و پرورش ایشان را توقع داشت و نباید این را به معلمی خاص واگذارد، که این امر به سبب اعتنا به مسئله تربیت نبود، بلکه شأن و منزلت امور مربوط به تربیت را نزد همگان خفیف ساخت؛ تا آنجا که این معنا را القا کرد که برای تربیت، نیاز به واحد و معلم مستقلی نیست.
پیشنهاد می شود آشنا ساختن وتوانمند سازی، معلمان به فنون و مهارت های تربیتی مدنظر قرارگیرد.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نمازمدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش نماز در سلامت جسم و روح 🍏
#قسمت چهارم
🎙دکتر محمد اسماعیل اکبری 1
🩺 رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
📌برشی از #وبینار های ارائه شده
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#کلیپ
بازی داستانی.pdf
175.3K
محتواجهت تدریس
👈بازی
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#روزنامه_دیواری|راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان به نماز
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#نماز_شناسی
💠شعر نماز
✅این شعرها رابه فرزندان یادهید تابانماز اشنا شوند
اتل متل پروانه
نشسته روی شانه
صدا میاد چه نازه
میگه وقت نمازه
به این صدا چی میگن
اذان و اقامه میگن
شیطونه ناراحته
دنبال یه فرصته
میگه آهای مسلمون
نماز رو بعدا بخون
هر کسی که زرنگه
با شیطونه می جنگه
وقت نماز که میشه
هر کاری تعطیل میشه
نماز چه قدر شیرینه
اول وقت همینه
هر آن کس با نماز است
همیشه سر فراز است
نماز آرد سعادت
دهد جان را طراوت
به هر جا و به هر کار
خدا را در نظر دار
مشو ای طفل عاقل
ز حق یک لحظه غافل
نماز اساس دین است
نماز ستون دین است
نماز چه دلنشین است
نماز ستون دین است
قشـــــنگترین کارِ ما
تو زندگی همین است
شیرین شیرین شیرینه
نماز خوندن شیرینه
نماز ستون دینه
معراج مؤمنینه
همه با هم بخونیم
جماعتش شیرینه
نماز ستون دینه
یک کار بهترینه
تو کتابها نوشته
مانع کار زشته
به لوح سینه نوشت
نماز کلید بهشت
نماز ما تا بپاست
تشکری از خداست
در بهشت باز باز
بیایید بخونیم نماز
هرکس نماز بخونه
بدونه خوب می مونه.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
#شعر