فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸گاهی وقتها
✨تشکرکردن از خـدا
✨فقـط گفتن کلمهی
✨خدایا شکرت نیست
✨گاهی وقتها
✨برای تشکر از خدا
✨باید کاری کرد
✨دلی را شادکرد،
✨گلی را هدیه داد،
✨دستی راگرفت
🌸وبخششی را تقدیم کرد
✋سلام صبح تون به خیر
آسیب های نماز جماعت مدارس
آسیبهای ناظر به روش های مورد استفاده ائمه جماعات مدارس
1⃣ فقدان سخنرانی های جذّاب
✍ یکی از وظایف امام جماعت وعظ و خطابه است، همانگونه که خداوند نیز در قرآن کریم موعظه مىکند: « إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ » پیامبر مأمور به موعظه است: « وَ عِظْهُمْ ... قَوْلًا بَلِیغاً » و نیز خودِ قرآن موعظه است: « هُدىً وَ مَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِینَ » لذا لازم است تا امام جماعت به عنوان روحانی و مبلّغ دین، دانش آموزان را موعظه کند.امّا باید دقت داشت، اگر خطابه های امام جماعت کوتاه و دلنشین و پُرمضمون به همراه جذابیّت های خاص کلامی و روشی باشد؛ به تحقیق می توان گفت که عاملی مهم برای حضور بیشتر دانش آموزان در نماز جماعت مدرسه خواهد بود.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
پیشنهادات و راهکارها
۱) با سخنرانی های کوتاه، همراه با داستان و شعر و مثل های زیبا با هنرمندی های زیرکانه می تواند دانش آموزان را به نماز علاقه مند نمود.
۲) باید دقت داشت که سخنرانی ها نباید تکراری باشد، یعنى باید هر روز امام جماعت حرف نو بزند و اگر سخنرانی تکراری داشته باشد، برای دانش آموزان جذّابیت نخواهد داشت.
۳) امام جماعت باید اهل مطالعه باشد، تا بتواند سخنرانی های پرمحتوایی برای دانش آموزان داشته باشد.
۴) پیشنهاد می شود کتاب های نمازی ویژه کودکان ونوجوانان را از سایت قنوت(مرکز تخصصی نماز)به صورت رایگان دانلود نموده واستفاده شود.
۵) پرگویی و مکرر گویی و امر و نهی مستقیم با ویژگیهای دوره نوجوانی و جوانی سازگار نیست و آنها را خسته می نماید.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#آسیب_شناسی_نمازمدارس
قالب 29 ؛ گزینه یک یا دو؟.mp3
1.95M
💢 شیوه پاسخگویی به شبهات جلسه بیست و نهم
👈 گزینه یک یا دو؟
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#شیوه_پاسخگویی
5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺🍃 روش های پاسخگویی به سوالات نمازی فرزندان
✅جلسه نهم
👈روش استفاده از کلام بزرگان
https://eitaa.com/joinchat/1095565524Cf29d695e81
#شیوه_پاسخگویی
💛 شیوههای شناختی بازدارنده #نماز راهکارهای فکری است که فرد را از طریق تغییر یا ایجاد شناخت غلط، از نماز خواندن باز می دارد.
💛 تعدادی از این شیوهها که متناسب با سن جوان است عبارتند از:
♦️ ۱. آموزش های تکراری مربوط به نماز
♦️ ۲. آموزش های فشرده و سریع و طبقاتی و طولانی مدت در یک جلسه
♦️ ۳. صمیمی نبودن مربی نماز با جوان
♦️ ۴. آگاهی نداشتن مربی نسبت به سوالات و پرسشهای جوان درباره فلسفه و چرایی نماز یا شرایط و احکام آن
♦️ ۵. سخت گیری در آموزش [در ابتدای آموزش فقط روی واجبات تاکید شود و نسبت به انجام مستحبات و مکروهات هیچ اجباری نباشد]
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، صفحه ۲۸۸ و ۲۸۹.
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#شیوه_های_دعوت_به_نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط حرکات صورتش😂
هدایت شده از گلبرگ زندگی
💢 بهترین ظروف برای غذا پختن از نظر طبی کدام ظروف هستند؟!
💠 برنامه روزهای شنبه در کانال گلبرک زندگی طب سنتی. اسلامی
✅ درصورت تمایل در کانال گلبرگ زندگی با لینک زیر عضوشوید.
https://eitaa.com/joinchat/3123642801C56a45a6421
🎥 گزارش تصویری
✅ جنگ شاد نمازی
⏰ دو شنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۳
👈 ایلام.دبستان پسرانه شاهد شهید وحیدی نیا
https://eitaa.com/joinchat/3474063506C931d2cd5ec
#گزارش_تصویری