eitaa logo
کتاب سفید 📚
2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
75 ویدیو
47 فایل
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ جهت شرکت در طرح به نشانی اینترنتی زیر مراجعه نمایید: 🌐 http://www.ktbsefid.ir ارتباط با ادمین: 🆔 @DabirKtbsefid
مشاهده در ایتا
دانلود
۵۱ 🤩سپاس فراوان از شما که تمرین‌ها را انجام می‌دهید و برای ما هم می‌فرستید؛ ان شاءالله موفق باشید و قلمتان پربرکت باشد.👏🏻👏🏻 ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
🌀آموزش ویرایش و ویراستاری | ۱۵ گام عملی تا یادگیری درست‌نویسی و ویرایش سیزدهم 🔺ویرایش چیست و انواع آن کدام است؟ 🔷ویرایش صوری 🔻مبحث ویرایش صوری درباره‌ی پدیده‌های مربوط به صورتِ نوشته است؛ یعنی به‌طور کلی مربوط به درج نویسه‌ها اعم از واژه‌ها و نشانه‌ها و قواعد حاکم بر درج آن‌هاست. این حوزه بسیار گسترده و پرمسئله است؛ اما من گزیده‌ای از خطاهای ممکنِ رایج را با انتخاب خودم در چهار دسته‌ی ذیل آورده‌ام: 🔆دسته چهارم: سیاق 👈🏻منظور از خطای «سیاق» به‌کارگیریِ صورت‌های زبانیِ نایک‌دست و به‌تبعِ آن نادرست برای بازنمودِ تمایز میان گونه‌ی گفتاری و گونه‌ی نوشتاری است. هرچند این خطا اساساً خطایی زبانی محسوب می‌شود، اما چون یگانه بُروزش در خط است و اغلبْ بر اثر کم‌دقتیِ نویسنده در حروف‌چینی رخ می‌دهد، آن را در بخش ویرایش صوری گنجانده‌ام. در ادامه چند نمونه‌ی غلط را همراه با صورت درست نوشتاری و صورت درست گفتاری آن آورده‌ام: 🔺غلط: اگه برویم خیلی بد می‌شه. 🔻درستِ گفتاری: اگه بریم خیلی بد می‌شه. 📎درستِ نوشتاری: اگر برویم خیلی بد می‌شود. 🔺غلط: مگر دیگه دوسَم نداری؟ 🔻درستِ گفتاری: مگه دیگه دوسَم نداری؟ 📎درستِ نوشتاری: مگر دیگر دوستم نداری؟ 📚مدرسه‌ی نویسندگی ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
سوال «چه میشد اگر» یک روش عالی برای نوشتن پیرنگ داستان است. اما چطور باید این سوال را بپرسیم؟ ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
مثال- بیاییم با یک سوال ساده شروع کنیم: «سوال: چه می شد اگر کسی زنگ خانه ام را می‌زد؟» من به این سوال اینطور جواب می‌دهم 👇 « بیخیال می‌شوم و در را باز نمیکنم» ❌ در این صورت هیچ داستانی شکل نمی‌گیرد. چرا؟ چون کشمکشی وجود ندارد. من در را باز نمی‌کنم، فرد پشت در می‌رود پیِ کارش. تصمیم من هیچ عواقبی در بر ندارد، هیچ اتفاقی نمی افتد و کسی علاقه مند به خواندن آن نیست. بدون کشمکش، هیچ ریسک و خطری در داستان وجود ندارد. عدم کشمکش = عدم شکل گیری داستان پس این سوال، سوال درستی نیست. سوالی نیست که منجر به شکل گیری داستان شود.
حالا بیاییم این سوال را در نظر بگیریم: «چه می شد اگر من در منزل بودم و فردی تلاش می کرد به زور وارد خانه ام شود؟» می‌بینید؟ حالا شخصیت اصلی باید بلند شود و کاری انجام دهد. حتی اگر از جایش بلند نشود، عواقبی به همراه خواهد داشت. چون ایده ی داستان، خطر آفرین است. عکس العملِ من چیست؟ می توانم به پلیس زنگ بزنم. می توانم خودم مقابل شان بایستم. می توانم به طبقه بالا بروم و قایم شوم. می توانم از آنها دعوت کنم بنشینند و برایشان چای بریزم. هر تصمیمی که بگیرم، یک مسیر علت و معلولی از رویدادها پدیدار خواهد شد و همین باعثِ شکل گیری سوالات بیشتری می‌شود: اگر قبل از رسیدن پلیس دزد ها وارد خانه شوند، چه؟ اگر پنجره را بشکنند چه؟ اگر وارد خانه می‌شد و میفهمیدم که او در واقع خواهرم بوده و برای برداشتن چیزی به خانه ام آمده، چه؟ اگر زیر تخت پنهان شده باشم و مرا پیدا کنند، چه؟ و لیست ادامه دارد... پاسخ به هر کدام از این سوالات پیرنگ شما را می‌سازد.
👆🏻من هم عاشق نوشتن هستم... ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
♦️داستانک یا داستان مینی‌مال چیست؟ ۱۷ 🌀شیوه‌ها و تکنیک‌های داستان مینی‌مال از زبان جی.دبلیو.توماس ۱. به دنبال ایده‌های کوچک در میان ایده‌های بسیار بزرگ و عظیم باشید. برای بررسی روابط فرزند و والدین، قالب رمان ضروری است. نویسنده‌ی مینی‌مال باید از چنین موضوع گسترده‌ای تنها یک ایده و نقطه‌نظر بسیار کوچک را گزینش کند. به‌طور مثال احساس یک کودک خردسال هنگامی که در جمع بزرگان در یک مهمانی راه داده نمی‌شوذ و هیچ‌کس تمایلی به شنیدن سخنان او ندارد. ✍🏻میترا جاجرمی ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
🌀تحلیلِ کتابِ «کوکو و پوپو» داستان زایش شکوهمند زبان قسمت ششم 🔹دوم:  «محمدهادى محمدى» پيش از اين در كتاب «فانتزی در ادبیات کودکان» توضیحی دقیق‌تر از بیان «متیو اورویل گرنبی» ارائه داده است. او در بحث گونه‌شناسی داستان‌های فانتاستیک، در میان گونه‌های متعدد به دو بحث «فانتزی فراتری» و «فانتزی فروتری» پرداخته و درباره فانتزی فراتری می‌نویسد: «ویژگی اصلی این گونه چنین است که در ارجاع گزاره‌های این داستان‌ها به واقعیت، تضادهای گسترده‌ای مشاهده می‌شود…این فانتزی‌ها در قلمرو سرزمین‌های تخیلی و جهان‌های ابداعی صورت می‌گیرد. شخصیت‌ها توانایی احضار قدرت‌های کهن و بنیادی را برای امر خیر و شر دارند… فانتزی فراتری خودش را درگیر پرسش‌های جهانی و ارزش‌های غایی چون نیکی، حقیقت، جسارت و خردمندی کرده است.» [2] با استناد به این ویژگی‌ها و تطابق آنها با متن داستان «ماجراهای کوکو و پوپو»،  می‌توان این اثر را فانتزی فراتری دانست. 🖇️ادامه دارد... ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
❤️‍🔥چهل منزل پناه آورده‌ام از غم به تنهایی ❤️‍🔥سراپا سوختم از ماتَمت هر دم به تنهایی 🖤فرارسیدن اربعین‌ حسینی تسلیت باد. ┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid
تدفین 🌀به معنای «به خاک سپردن» یا «زیر خاک کردن». این کلمه در عربی به کار نرفته و در متون معتبر فارسی نیز نیامده است و ظاهراً از ساخته‌های فارسی‌زبانان در عصر حاضر است. ❌در فارسی فصیح بهتر است از استعمال آن پرهیز شود و به جای آن دَفن گفته شود. غلط ننویسیم | ابوالحسن نجفی ❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ 📒 @ktbsefid