eitaa logo
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
2.7هزار دنبال‌کننده
276 عکس
45 ویدیو
2 فایل
✍️ [ آدمی] سخنی به لفظ در نمی‌آورد، جز آنکه فرشته نگاهبانی نزد او حاضر است [و آن را می‌نویسد] (ق - 18) 📝یادداشت‌های زهرا محسنی‌فر راه ارتباطی: @z_mohsenifar https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
مشاهده در ایتا
دانلود
مسیر آنارشیسم در دانشگاه فوقش به کمیته‌ی انضباطی ختم می‌شود، نه کمیته‌ی انقلاب. آنها که هرج و مرج‌ها را در درس و مشق‌ها می‌ریزند، سنتی و صنعتی را قاطی می‌زنند. وقتی از دل شریف شما رکیک بیرون می‌آید، مفاهیم دچار زوال معنا می‌شوند. تعلیم و توحش عبادت نیست، مایه‌ی خجالت است. اگر با فحش آرام می‌شوید، دانشگاه چرا؟! شما را باید در آغوش طبیعت رها کرد. گاهی وراثت عامل انتقال شخصیت است و لقمان با دیدن اجداد شما بود که ادب آموخت و حکیم شد. دو واحد ادبیات هم لابلای چرندیات بخوانید شاید از غیرفحش بدتان نیامد. نخبه‌ای که مخ دارد اما تربیت نه، پُخ هم نیست. مشکل پوسیدگی مغزها جدی‌تر از فرار آنهاست. گاهی توهم براندازی از توهم اکستازی پیشی می‌گیرد. در دنیای موازی، مریم رجوی فارغ التحصیل شریف رهبر ایران شده است. بله جایی که از کرسی آزاداندیشی خبری نیست، خطر دگردیسی از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است. آنجا که ناامیدی از کشور تئوریزه شده و سیاه‌نمایی نسبت به آینده سکه‌ی رایج می‌شود دانشگاه نیست، خط تولید نفرت است. وقتی در تعلیم و تربیت باد می‌کاریم، طوفان درو می‌کنیم... ✍‌ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لولیانِ شوخِ شیرین‌کار، شهر را به آشوب کشیده‌اند. دیواری که جلوی سلف دانشگاه کشیده‌اند، اجازه نمی‌دهد دختر و پسر در هم بلولند. تروریست‌های مجازی با همکاری افتخاری سلبریتی‌های وطنی به داعش پاس روی تور می‌دهند. ، گوهرشاد می‌شود. جامعه جهانی به احترام شهدای حجاب در گوهرشاد، یک قرن سکوت می‌کند. لشکر ربات‌ها از کشته‌های فیک پشته می‌سازند. مردم شیراز در مرکز انتقال خون جمع می‌شوند تا خون کشته‌های شاهچراغ روی زمین نماند. خون را باید با خون شست تا سنگ‌فرش‌ها تمیز شوند. هنوز هم سیاهی چادر از سرخی خون شهید کوبنده‌تر است، اما حفظ نظام، از اوجب واجبات است. همه می‌دانند که حجاب بهانه است و اصل نظام را نشانه رفته‌اند. ما به سندروم صبر استراتژیک بی‌قرار مبتلا شده‌ایم. مماشات را تا مرز وادادگی پیش برده‌ایم، مبادا بی‌بی‌سی ناراحت شود. جلوی سگ هار پا پس کشیده‌ایم و کلاهمان پس معرکه رفته است. جامعه‌‌ی آرمانی با آنها که از جانوران آلبانی خط می‌گیرند، محقق نمی‌شود. دست یقه‌سفیدهای بحران را که برایمان بحران امنیت ملی ساخته‌ و امروز پشت ون گشت ارشاد قایم شده‌اند، باید از مرفق برید تا جامعه پاکسازی شود؛ سوره‌‌ی توحید بی‌جهت در پی «تبت یدا» نیامده. سلبریتی‌های «حمالة الحطب» را که هیزم این آشوب شده‌اند، باید نقره‌داغ کرد. بر پیشانی سیاسیونی که هشتگ‌های اغتشاش را داغ کرده‌اند، باید داغ بی‌شرفی زد. مسئولینی که فضای مجازی را ول کرده‌اند، باید در بیابان‌های قم ول کرد. جام جم را باید کوبید و از نو ساخت. بله بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود. همان ملتی که واردات سیم‌خاردار را به صادرات پهپاد تبدیل کرد. همان جوانانی که دیروز توپ سرخ و سفید و آبی را زمین می‌زدند، امروز ماهواره‌ای ساخته‌اند که در آسمان‌ها نمی‌دانی تا کجا می‌رود و مثل توپ صدا می‌کند. دل اتم را شکاف می‌دهند تا داروی هسته‌ای بسازند و آب در دل بیماران سرطانی تکان نخورد. احمق‌های درجه یک نمی‌دانند با چه ملتی طرف‌اند. ترور کور می‌کنند و نمی‌دانند که خون شهید بصیرت‌زاست. بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود... ✍‌ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
زیر شکنجه، علی ورد زبانش بود. عمّار دارد این خاک، اما علی تمّار هم می‌خواهد. «سرِ خُمّ می سلامت» می‌گفت آنگاه که میثم، سرِ چوب‌پاره سرخ می‌کرد. منصور می‌داند زبانِ سرخی که سرِ سبز به باد دهد، آرزو و «آرمان» ماست. اینجا ایران است و وقتی خواصّ پیر در دفاع از حق لکنت می‌گیرند و نطق نمی‌زنند، نطق شیربچه‌‌ها باز می‌شود. بر شاخه‌های سرو تناور انقلاب، جوانه‌های نو جای برگ‌های پلاسیده را می‌گیرند. ملتی که ریشه در دشت شقایق دارد را از داغ جوان می‌ترسانند! اهل خباثت چه می‌فهمد که ما با شهادت زنده‌ایم. تَرَکه‌ی داعش کجا می‌داند که شهادت، ماتَرَک ماست... https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
#شهید_آرمان_علی_وردی زیر شکنجه، علی ورد زبانش بود. عمّار دارد این خاک، اما علی تمّار هم می‌خواهد. «س
زیر شکنجه، علی ورد زبانش بود. عمّار دارد این خاک، اما علی تمّار هم می‌خواهد. «سرِ خُمّ می سلامت» می‌گفت آنگاه که میثم، سرِ چوب‌پاره سرخ می‌کرد. منصور می‌داند زبانِ سرخی که سرِ سبز به باد دهد، آرزو و «آرمان» ماست. اینجا ایران است و وقتی خواصّ پیر در دفاع از حق لکنت می‌گیرند و نطق نمی‌زنند، نطق شیربچه‌‌ها باز می‌شود. بر شاخه‌های سرو تناور انقلاب، جوانه‌های نو جای برگ‌های پلاسیده را می‌گیرند. ملتی که ریشه در دشت شقایق دارد را از داغ جوان می‌ترسانند! اهل خباثت چه می‌فهمد که ما با شهادت زنده‌ایم. تَرَکه‌ی داعش کجا می‌داند که شهادت، ماتَرَک ماست. آنها که آشیانه بر دهانه‌‌ی آتشفشان دارند، با واژه‌ی «براندازی» با ما شوخی می‌کنند. روی زمین تور «مجازی» پهن می‌کنند و نمی‌دانند که آشیانه‌ی عنقا بلند است. فرعون هم به موسی (ع) می‌گفت: «عصایت فتوشاپ است»؛ زیرِ آب کردن سر عوامل داخلی موساد که دیگر معجزه‌ی باهره نمی‌خواهد. بُرد رسانه‌ای فقط «پیام عاشورا» که زمان، فرکانس آن را تضعیف نه بلکه تشدید می‌کند؛ پروپاگاندای یزیدیان زمان ما که «نویز» هم نیست. باطل، کف روی آب است و حباب فتنه‌اش به پُفی می‌ترکد اما تایتانیکِ غرب را امواج انقلاب ما غرق خواهد کرد. مصدق گواه است که لانه‌ی جاسوسی شیطان بزرگ را باید قبل از مرداد ۳۲ می‌بستیم، نه در آبان ۵۸. تومور سرطانی اگر زود خارج نشود، در دیگر ارگان‌های بدن میزبان ریشه می‌دواند. جمهوری اسلامی امروز مشغول شیمی‌درمانی است تا خود را از دست تربیت‌یافتگانِ پشت میز نشین غرب و شرق آزاد کند. افول آمریکا از آنچه در رسانه‌ها می‌بینیم، نزدیک‌تر است. ما اما تازه میخمان را در عالم کوبیده‌ایم. ما، خودمان «مرگ بر آمریکا» هستیم. ✍‌ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در جهانی که قانون جنگل حاکم است و گاوچران‌های غرب وحشی در غرب آسیا جانورپروری می‌کنند، امنیت تصادفی نیست... https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنتاگون موشک فراصوت ایران را فتوشاپ می‌داند. اوکراین شاهد است که هنوز جای فتوشاپ قبلی درد می‌کند. جوانان ایرانی طی‌الارض را از متافیزیک وارد دنیای ماده کرده‌‌اند، شیطان بزرگ هنوز بر آدم خاکی سجده نمی‌کند. تا ما به اسرائیل برسد، یک پیام بازرگانی می‌بینیم. در حالی‌که ما تعداد ماخ‌ها را می‌شماریم، از دیمونا صدای آخ می‌آید. در جنگ هیبریدی گاهی پاسخ دستگاه ضدتبلیغی دشمن را باید با موشک داد، تا خفقان بگیرند. بنی اسرائیل می‌دانند که عصای موسی در دل تاریخ چه سر و صدایی به‌پا کرده، اما امروز چوب بی‌صدای خدا همان موشک فراصوتی است که در دستان ماست. ایلان ماسک که جای خود دارد، بایدنِ حواس‌پرت هم توجیه است که هایپرسونیکِ رادارگریز گاهی از استارلینکِ فیلترگریز پیام را سریع‌تر منتقل می‌کند. گاهی لازم می‌شود زمین بازی را از کف خیابان به هوا ببریم. هشدار! چهارتا جوان فریب‌خورده را می‌شود، اما موشک‌های چموش و بازیگوش ایرانی را شاید نتوان به آسانی سر به راه کرد. دامداران غرب آسیا بدانند موسیقی فراصوت، شیر گاوهای شیخ‌نشین را زیاد نه، بلکه خشک می‌کند. آنها که به پترو دلار می‌نازند بدانند مایه‌ی برازندگی است. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از سِدخارجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برسد به دست بچه‌های تیم ملی 💌 از طرف: مردم 🇮🇷 این چهار دقیقه فقط بخش کوچیکی از حدود دو ساعت و نیم صوتی هست که به دستم رسید برسونید به دستشون با صدای: شما❤️ @sedkhareji✔️
هدایت شده از Majalebidari
«زن ایرانی در دامان انقلاب با پیشرفت‌ها و جلوه‌گری‌های انسانی‌اش بزرگ‌ترین ضربه را به دال مرکزی تمدن غرب زد. بدترین آلترناتیو برای تمدن غرب، تصویر این زن است که با حجاب اسلامی روی سکوی موفقیت عرصه‌های مختلف جهانی می‌ایستد و تناقض‌های آن را به رخ جهانیان می‌کشد. این باطل‌کننده زحمات دویست سیصد ساله غرب در تثبیت تمدنش است. پس باید کلیدواژه حجاب با پیوست ظلم به زن در ایران پررنگ شود تا ویترین تمدن غربی از سنگی که زن باحجاب ایرانی دارد به سمتش پرتاب می‌کند، محفوظ بماند...» 🔴شماره چهارم نشریه منتشر شد: «روایت حجاب» 🔺در گیرودار فتنه و آشوب، در میانه جنگ ترکیبی علیه ایران، درحالی که ادعای انقلاب زنانه‌ی با شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» به جان امنیتمان افتاده، هنوز هم می‌شود سر را بالا گرفت و از حکم خدا سخن گفت. 🔻روایت حجاب، می‌خواهد در سخت‌ترین دوران هجمه علیه عفاف، از حجاب بگوید... با ما همراه باشید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
هدایت شده از Majalebidari
Rayat & Revayat_compressed.pdf
13.67M
چه چیزی را می‌خواهد روایت کند؟ «دقیق‌تر که به مسأله حجاب نگاه می‌کنیم، یک پدیده چند وجهیِ پیچیده‌ی غامض را مشاهده می‌کنیم که از هر طرف به آن پرداخته می‌شود، وجه جدید و جنبه‌ای متناقض از طرف دیگر آن بیرون میزند؛ گاهی آنقدر مسئله حجاب ذوابعاد می‌شود که از بیم عدم جامع‌نگری و پرهیز از نگاه‌های یکجانبه، لاجرم بهتر است سکوت کرده و فقط شنونده و خواننده‌ی ماجراهای پیرامون آن بود. اختیاری یا اجباری بودن حجاب، وابستگی یا عدم وابستگی حجاب به مقوله اقتصاد، جواز یا عدم جواز تسامح حکومت در برابر بی‌حجابی در شرایط فعلی، ... همه اینها ما را به این تصمیم رساند که چهارمین شماره نشریه رایات و روایات را به درنگ کردن و اندیشیدن و نوشتن حول مسئله حجاب اختصاص دهیم. در این شماره، شماری از اندیشه‌ورزان حوزه زنان و صاحب نظران مسائل فرهنگی مرتبط با حجاب به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و فرصتی برای درک بهتر و پاسخگویی به چالشهای مسئله حجاب فراهم آورده‌اند. به قدر استطاعت تلاش کرده‌ایم پرده‌ای از چهره فریضه‌ی حجاب اسلامی بالا بزنیم و یک بینش قابل دفاع را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. اللهم وفقنا لما تحب و ترضی...» 🔴شماره چهارم نشریه رایات و روایات منتشر شد: با قلم و کلام اساتید و نویسندگان دکتر ابوالفضل اقبالی حجت‌الاسلام احمد فرحانی حجت‌الاسلام رضا افشار دکتر معصومه نصیری حامد ملحانی مریم اردویی فاطمه ترکاشوند و... سردبیر: زهرا محسنی‌فر مدیر مسئول: شهرام رستمی‌فر دبیر تحریریه: رها عبداللهی صاحب امتیاز: رسانه بیداری 📖مجله https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
بستگان کمند دلگرم به آتشی که سرد نمی‌شود... درست دو هفته بعد از یلدای سال ١٣٩٨، در میانه‌ی یکی از غم‌انگیزترین شب‌های به‌هم پیوسته‌ی تاریخ، ناگاه تسبیح دل میلیون‌ها انسان آزاده در زیر سقف آسمان خدا پاره گشت و صد دانه یاقوت بر سنگ‌فرش سرد فرودگاه بغداد پخش شد. شهادت، قسمت ازلی قاسم بود تا در هیبتی هزارتکه و در مشایعت خون و دود و آتش تا ابدیت عروج کند... متن کامل منتشر شده در روزنامه فرهیختگان ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱👇 https://farhikhtegandaily.com/universitynewspaper/3776/3/ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
«در زمان‌های قدیم، زن جنس درجه دو محسوب می‌شد؛ «جنس دوم». موجودی که از طفیلی وجود مرد آفریده شده. نه‌تنها حق مالکیت نداشت، بلکه خودش سرلیست مایملک مرد بود. ارث که نمی‌بُرد هیچ، بعضا به ارث هم می‌رسید. هیچ مردی زن را شریک خود نمی‌کرد، اما گاهی زنی بین مردها به اشتراک گذاشته می‌شد. دختری خون‌بهای جدال دو ایل می‌شد تا خصومت‌ها فروکش کند و خون‌بس حاکم شود. در جنگ‌ها گاهی زن‌ها که حرجی بر آنها نبود، به حراج اسارت می‌رفتند و گاهی باج‌سبیل می‌شدند تا خطر جنگ را از شهری زیرسبیلی رد کنند. چه دختران که زنده به گور شدند تا ننگ دخترآوری از چهره‌‌ی سیاه پدران شسته شود. آنها که زور در بازویشان گندیده بود، زن را «ضعیفه» خطاب می‌کردند تا فیگور قدرت بگیرند. برخی نیز که خود را عقل کل می‌دانستند، برچسب «ناقص‌العقل» بر پیشانی زن می‌کوبیدند. در دوگانه‌‌ی نان‌خور-نان‌آور، کفه‌ی ترازو به نفع مرد سنگینی می‌کرد و انگشت اتهام به سمت زن به عنوان مصرف‌کننده منابع و عنصر هزینه‌ساز دراز می‌شد. القصه زن در نگاه جوامع قدیم موجودی آسیب‌پذیر و ضعیف جلوه می‌کرد و زن‌ها خود با این هویت اجباری کنار آمده بودند...» متن کامل «سیری بر زیست زنانه از دیرباز تا کنون» منتشر شده در روزنامه فرهیختگان ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ از طریق لینک زیر بخوانید👇 https://farhikhtegandaily.com/page/233181/ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
[ ویژه برنامه روایت زن ایرانی ] 🔰یادبود شهیده مهسا مقامیان؛ و۴۵ بانوی شهید حمله تروریستی حله ➕باحضور: 🔹️علیه دسمی: فعال خدمت رسانی و مبارزه مردمی با شیوع کرونا 🔸️دکتر آمنه آهنگرپور دکترای فیزیک مدیرگروه فیزیک دانشگاه شهیدچمران اهواز 🔹️دکتر اکرم آهنگرپور پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حوزه علوم نوین(سلول های بنیادین و نانو فناوری) 🔸️بهاره هرمز: کارآفرین برتر استان خوزستان 🔹️خانم زهرا محسنی فر: فعال فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان 🔸️سمیه عرب خراسانی: دکترای جامعه شناسی و کارشناس مطالعات زنان 📌بارونمایی از کتاب زنان جبهه‌ی جنوبی خاطرات زنان پشتیبانی جنگ‌اهواز 🗓چهارشنبه ۵بهمن ساعت۲۱ مکان:اهواز سینما اکسین 🆔 @resanebidari_ir 🆔@ammarkhz
روح‌القدس شاهد است که مسجدالاقصی فرودگاه پیامبر و سکوی معراج است و فتح اراضی مقدس فقط از سرباز بدون مرز روح الله برمی‌آید. ما شعار می‌دهیم، اوست که است. ✍️زهرا محسنی‌فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
در حالی‌که شیاطین جن و انس در ماه رمضان در غل و زنجیرند، تَرَکه‌ی پهلوی در اراضی اشغالی زنجیر پاره کرده‌اند. از این سیرک شاید چیزی ته جیب نوه‌ی رضا پالان بماسد و بتواند بی‌بی را تیغ بزند، اما آب از سر بنی‌اسرائیل گذشته که به خس و خاشاک چنگ می‌زند! ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴 پدیده‌ی بدحجابی را چگونه ببینیم؟ 🔸شخصیت قضاوتگر ما در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی، مثل بدحجابی، ناخودآگاه قائل به وحدت فعل و فاعل است و نفرت از فعل را به فاعل تسری می‌دهد. اگرچه اراده فاعل در ارتکاب فعل دخیل است اما انگیزه‌های متعددی می‌تواند در کار باشد؛ از سهل‌انگاری گرفته تا سوء نیت. دشواری کار فرهنگی ناشناخته بودن همین انگیزه‌هاست، چه آنکه به مقتضای هر انگیزه، تجویز متفاوتی برای اصلاح ناهنجاری لازم است؛ گاهی امر به معروف زبانی جواب می‌دهد و گاهی برخورد قضایی و امنیتی می‌طلبد. ضمنا انگیزه و قصد مشخص می‌کند که آیا زشتی بزه بی‌حجابی ریشه در ذات و شخصیت فرد دارد و یا معلول شرایط اجتماعی و فرهنگی اوست. 🔸اشتراکات معنوی قوی‌ترین عناصر پیوند دهنده جامعه هستند. معنویات و اعتقادات، اغلب بروز و ظهور اجتماعی دارند. آنکه برای «جامعه» اصالتِ شخصیت و هویتِ مستقل قائل است، شدت و وسعت و تواتر بروزات معنوی جامعه را همچون نبض آدمی می‌داند که نشان دهنده سلامت یا علائم بالینی بیماری است. گردهمایی‌های آیینی با شکوه و پرتکرار و فراگیر با مشارکت آحاد و طیف‌های متکثر مردم، این انگاره را تقویت می‌کند که علیرغم وجود تنوع در بافت اجتماعی و فرهنگی مردم، اشتراکات بزرگی که هویت جمعی آنها را می‌سازد، همچنان پابرجاست. البته این اشتراکات را نباید در اعتقادات مذهبی منحصر دانست بلکه انگیزه‌هایی چون وطن‌دوستی، علاقه به تمامیت ارضی، نوع‌دوستی و امثالهم هم هویت اجتماعی می‌آفرینند. 🔸مادامی که جامعه بر مدار اشتراکات ارزش‌محور خود حرکت کرده و بروزات و پالس‌های معنوی قوی صادر کند و هویت اجتماعی قابل دفاع داشته باشد، انگیزه‌های جمعی سالمی خواهد داشت، حتی اگر در برخی افعال عناصر سازنده خود (یعنی مردم) دچار ناهنجاری‌هایی نیز باشد. از این منظر می‌توان راهی برای شناخت انگیزه غالب در بدحجابی پیدا کرد و به یک قضاوت عمومی در اینباره دست یافت. با وجود تجلیات آیینی پرشمار و پرشور با حضور پرتعداد افراد کم‌حجاب حداقل می‌توان به این باور رسید که نباید در مورد قاطبه‌ی بدحجاب‌ها قائل به وحدت قبح فعل و فاعل بود. طینت‌ها عمدتا عاری از شیطنت است و ناهنجاری‌های ناشی از عوامل محیطی و فرهنگی بر ظواهر آنها تأثیرگذار بوده است. 🔺اگر این قضاوت عمومی را بپذیریم، با چند نکته روبرو هستیم: 1⃣ هم بی‌حجابی و بدحجابی قبیح است و هم نفرت و کینه نسبت به بدحجابان نکوهیده (تفکیک فعل و فاعل). 2⃣ چون علت بدحجابی را می‌توان اغلب در سهل‌انگاری یا هضم شدن در فرهنگ خانوادگی و محیطی دانست، لذا نسخه‌ی امر به معروف و نهی از منکر همچنان به عنوان یک راهبرد مؤثر می‌تواند کارساز باشد. 3⃣ از آنجا که مقدمه‌ی امر به معروف و نهی از منکر، محبت آمر و ناهی نسبت به گناهکار و تمنای سعادت و رستگاری اوست، این فریضه بدون سالم پنداشتن ذات بدحجاب و اشتیاق به اصلاح ظواهر او قابل اقامه نیست. 4⃣ وحدت و یکپارچگی و پرهیز از دوقطبی کردن جامعه، یعنی اجتناب از وارد نمودن خدشه و ضربه به هویت اجتماعی شکل گرفته حول ارزش‌ها. لازمه‌ی یکپارچگی و وحدت در این زمینه، جدا دانستن فعل و فاعل در مسأله بدحجابی است. با فاعل غیرمغرض می‌توان همزیستی و مفاهمه داشت و همزمان خیرخواهانه به اصلاح او پرداخت. یادآور می‌شود که رهبر انقلاب در موضوع انتخابات حتی پا را از این فراتر گذاشته و آنها که به جمهوری اسلامی منتقد یا غیرمعتقد هستند را نیز به مشارکت فرا می‌خواند و علاقه به سربلندی کشور و حفظ تمامیت ارضی را عامل وحدت معرفی می‌کند. 5⃣ نسخه عمومی فوق در برخورد با بی‌حجابی‌های عامدانه و مغرضانه موضوعیت ندارد. عجالتا تا اطلاع ثانوی انگیزه‌های کشف حجاب را نباید ساده‌انگارانه تفسیر کرد. اگرچه نمی‌توان در مورد انگیزه‌ها، قضاوت مطلق داشت و حتما استثناهایی نیز وجود دارد، اما به نظر می‌رسد برای این طیف از افراد در کنار امر به معروف و نهی از منکر، سایر راهکارهای قانونی و امنیتی را نیز باید مد نظر داشت. بدیهی است که وحدت با آنها که عامدانه از گناه اجتماعی قبح‌زدایی می‌کنند، هرگز موضوعیت نخواهد داشت. 6⃣ در صورت استمرار پدیده‌ی بی‌حجابی با نقش‌آفرینی عناصر مغرض و تداوم انفعال مردم و حاکمیت در کنترل آن، بی‌حجابی با انگیزه‌های سهل‌انگارانه توسعه می‌یابد. به زودی با سبک زندگی معتقد به ارزش‌های مذهبی منهای حجاب روبرو خواهیم شد. در چنین شرایطی بی‌حجابی رفته رفته از دایره منکرات خارج می‌شود و ده‌ها معضل اجتماعی و فرهنگی و قضایی دیگر می‌آفریند. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
🔴 نور خدا، صدای سکوت، دوربین مداربسته، حرکت... نور خدا مسیر شهادت را به جوان رهگذر نشان می‌دهد. رستگاری کمی آن‌طرف‌تر در تقاطع بعدی‌ست. مرد مؤمن! زانوانت سست نشود؛ برو. دو سه قدم بیشتر تا ملکوت نداری. آنجا کیمیای غیرت، پر پرواز توست. شهادت نقل و نبات که نیست؛ فقط تو به من «به من چه» نگفتی. پیش من خونت از همه رنگین‌تر است. بریزش، رنگ من می‌گیری، سبک می‌شوی. برو... صدای سکوت، گوش شهر را کر کرده. رهگذران، صحنه را تماشا می‌کنند. رگی نمی‌جنبد. احساسی جریحه‌دار نمی‌شود. ذهنی تشویش نمی‌گیرد. چشم‌ها با ضربات چاقو بالا و پایین می‌شوند، اما قلب‌ها تپش نمی‌گیرند و پاها از حرکت نمی‌ایستند. دنیا برای تو رهگذر است، اما مرده‌دلانِ رهگذر در باتلاق «به من چه» فرو می‌روند. صدای سکوت سوپراستارهای ورّاج را نمی‌شنوی؟ سکوت، همیشه مرگبار است... فردا جای جانان و جانی را عوض می‌کنند؛ این خط و این نشان! هشدار! اراذل، فضولات عالم‌اند، اما به سِحر سینما و جادوی جام جم می‌توان آنها را بزک کرد. دوربین‌های مداربسته صحنه را شکار و خوراک شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. هشتگ‌های رباتی هنوز سودای انقلاب قلابی دارند. تا چشم کار می‌کند جای خالی توست و سلبریتی‌هایی که باز جاخالی می‌دهند. صحنه‌ای که خلق کردی، به اندازه‌ی نقد یک فیلم اکشن برایشان اهمیت ندارد. از سطل ماست پیراهن عثمان ساختند و در برابر پیراهن پاره‌پاره تو مثل ماست‌اند. عالم در محضر دوربین‌های خداست اما آقایان و خانم‌های دوربینی جلوی دماغشان را هم نمی‌بینند؛ بصیرت پیشکششان... حرکت گاهی از مسیر ماجراجویی محقق می‌شود. جریان خون همواره جریان آگاهی به دنبال دارد. شهید، در دنیای سکون اموات، سیر می‌کند. خفته را خفته کی کند بیدار، اما شهید برای ملت بیداری می‌آورد. سر آن تقاطع ابدی سوزن‌بانی را دیدم که دست خالی ریل جامعه را از دره‌ی «به من چه» به سمت قله‌ی «کلکم راع ...» حرکت داد. یک بار دیگر صحنه را مرور کنیم؛ نور خدا، صدای سکوت، دوربین مداربسته، حرکت... ✍️‌ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔺سلبریتی‌زدگی پدیده‌ای ضدهویتی است، که رسانه‌‌ی ملی سال‌ها بر طبل آن کوبیده و سلبریتی‌ها را پای ثابت آیین‌های اجتماعی کرده است. از بازیگر و فوتبالیست گرفته تا پوزر عروس و بلاگر در متن «عصر جدید» و «دورهمی» و «ماه عسل» و «خندوانه» و در قاب شیشه‌ای تلویزیون ضریب می‌خورند و پروموت می‌شوند. سرریز این نگاه سلبریتی‌محور را در آثار و برنامه‌های فرهنگی و هنری سایر نهادها نیز می‌توان دید. وقتی جذب مخاطب هدف غایی می‌شود و تولید محتوای مورد نیاز او شد شد، نشد نشد، چه وسیله‌ای بهتر و راحت‌تر از اجاره‌ی چهره‌های سرشناس؟! 🔻نیاز امروز جامعه دختران ما، بازشناسی هویت ایرانی-اسلامی آنهاست. هویت‌بخشی باید خمیرمایه‌‌ی تولید آثار هنری و شاه‌بیت برنامه‌های فرهنگی برای دختران باشد. چگونه می‌شود در برپایی مراسم جشن دختران، کلیه‌ی عوامل اجرایی مرد باشند؟ رجال مجازی خوش‌تیپ و پرفالوور، قرار است کدام نیازمندی هویتی دختران نوجوان را شناسایی کرده و دستمایه‌‌ی برنامه‌ی فرهنگی خود قرار دهند؟ پوسترها چرا بجای محتوای فاخر، چهره‌های شاخص را در چشم بیننده می‌کنند؟! عقبه‌ی فکری برنامه‌های زنجیره‌ای پرمخاطب کشوری وابسته به کدام اندیشکده و اتاق فکر است؟ کسی باید این سؤالات را پاسخ دهد. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔘شق‌القمر، زیر تیغ آفتاب غدیر سرها به سمت قله‌ کوه جهاز شتران حجاز چرخیده بود. خورشید و ماه بر آن فراز در مقارنه بودند. حضرت محمد(ص) زیر تیغ آفتاب ذی‌الحجه داشت شق‌القمر می‌کرد. ۲ نیمه‌ سیب سرخ رحمت به وحدت رسیده بودند و در نگاه‌ باریک‌بین حاضران، مو نمی‌زدند. پیغمبر داشت در دل تاریخ تکرار می‌شد. یک نفس در ۲ تن بر منبر «علم‌الاسما» ایستاده بود و در آن ازدحام جای پر زدن ملائک نبود. فرشته‌ وحی به پایان ماموریت پیام‌بری خود نزدیک می‌شد. گردن‌ها برای دیدن لحظه‌ اعجاز کشیده شده بود. بشر در داشت قد‌بلند می‌شد... منتشر شده در روزنامه وطن امروز ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
🔘شق‌القمر، زیر تیغ آفتاب غدیر سرها به سمت قله‌ کوه جهاز شتران حجاز چرخیده بود. خورشید و ماه بر آن
شق‌القمر، زیر تیغ آفتاب غدیر سرها به سمت قله‌ کوه جهاز شتران حجاز چرخیده بود. خورشید و ماه بر آن فراز در مقارنه بودند. حضرت محمد(ص) زیر تیغ آفتاب ذی‌الحجه داشت شق‌القمر می‌کرد. ۲ نیمه‌ سیب سرخ رحمت به وحدت رسیده بودند و در نگاه‌ باریک‌بین حاضران، مو نمی‌زدند. پیغمبر داشت در دل تاریخ تکرار می‌شد. یک نفس در ۲ تن بر منبر «علم‌الاسما» ایستاده بود و در آن ازدحام جای پر زدن ملائک نبود. فرشته‌ وحی به پایان ماموریت پیام‌بری خود نزدیک می‌شد. گردن‌ها برای دیدن لحظه‌ اعجاز کشیده شده بود. بشر در غدیر داشت قد‌بلند می‌شد. در همهمه‌ بَخٍّ بَخٍّ، پیامبر در حجه‌الوداع تمام منظومه‌ معارف دین را با نخ ولایت تسبیح می‌کرد و سررشته‌ تدبیر کائنات را به دست علی(ع) می‌سپرد. تاریخ، ماضی و مستقبل خود را همزمان با حجاج رفته و بازمانده در آن بیابان جمع کرده بود تا شاهد لحظه‌ای سرنوشت‌ساز باشد. تقویم جلالی چنین شکوهی را هرگز به خود ندیده بود.  پیامبر اما آشکارا نگران امت ذوقبلتین بود. رشته‌ حبل‌الله را به دست علی(ع) داده بود و بیم آن داشت که مسلمین به طنابی پوسیده چنگ زنند. ثقلین بر دوش فهم آنها که «حسبنا کتاب الله» بر زبان داشتند، سنگینی می‌کرد. عکس رخ مهتاب که در برکه‌ غدیر افتاد، کوته‌فکری سنگ تردید به آب انداخت تا ماه را به‌ هم ریزد. سنگ‌ریزه‌ای سرگردان مغز او را بهم ریخت تا به یقین برسد! پیامبر غزل خداحافظی را که خواند، جماعت مهاجر و انصار و اصحاب کبار، خود را به آن راه‌ زده و خیلی زود خیرالبشر را با این و آن تاخت زدند. اشباح‌الرجال شب‌پره‌ای را در منزلگاه خورشید نشاندند. قطب‌نمای خلافت، حول شیوخ مقدس‌نما هرزه‌گرد شد. علی(ع) که از سر دنیا زیاد بود، دنیا نزد او از استخوان خوکی در دستان جذامی پست‌تر شد. اگر بشر خاکی با ابوتراب راه آمده بود، امروز در اقطار آسمان‌ها سیر می‌کرد. اگر بنی‌آدم با حضرت بحرالعلوم تا کرده بود، مدرنیته در نگاه انسان معاصر همچون عصر مفرغ عقب‌مانده می‌نمود و ماده‌گرایی بسان خرافه‌پرستی مضحک به نظر می‌رسید. امروز به جای کاسه‌های گدایی نزد دشمنان خدا، کاسه‌های سر به خدا سپرده می‌شد. کسی نمی‌توانست شیعه‌ علی‌ بن ابیطالب(ع) را از شعب ابی‌طالب بترساند. اگر بشر ظلوم و جهول، عدالت علی(ع) را تاب می‌آورد، امروز شیطان رجیم برای او حقوق بشر را با آب و تاب تدریس نمی‌کرد.  آه، آه که دنیا تنها ساعتی میزبان علی(ع) بود! آه که او مزه‌ خدا را به عالم چشاند و رفت! آه که او رنگ خدا را به عالم پاشید و رفت! آه‌ ای ساقی سلسبیل! از خم قطره‌ای به جان شیفته‌ ما مرحمت کن تا استسقای دنیای بی‌ تو را با خود بشوید و ببرد! یتیم تو باشیم، امیر ما می‌شوی؟! ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
شوخی که نیست، امِّ علی سی و پنج سال برای جگرگوشه‌ی بیست و شش ساله‌اش دیده بارانی کرد و بیست و دو سال چشمش به در خشک شد تا از مجنون خبری برسد... مجنون کجا و مادر شیدا کجا؟! 📌نقاش: وداد موالی زاده
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
شوخی که نیست، امِّ علی سی و پنج سال برای جگرگوشه‌ی بیست و شش ساله‌اش دیده بارانی کرد و بیست و دو سال
🌷به بهانه‌ی آسمانی شدن مادر شهید علی هاشمی🌷 مادر موسی او را درون صندوق‌چه‌ای گذاشت و به آب داد، اما تاب نیاورد. دیری نپایید که دوباره آغوش گشود و آرام گرفت و چشم روشن داشت. بنی‌اسرائیل، یوسف‌جمالی را به چاه افکندند و کار پیر کنعان آه شد. عزیز مصر به رغم برادران غیور، ز قعر چاه درآمد، به اوج ماه رسید. یعقوب عمری گریست و چشم سپید کرد و از دور بوسه بر رخ مهتاب زد تا به بوی پیرهن عزیز، شامه نواخت و دیده به جمال یوسف باز کرد ... این، دو دو تا چهار تای عشق است؛ بچه‌های کربلای چهار تا یکی‌یکی از خط برگردند، قد مادرهاشان دوتا دوتا شد. تا سر از سجده‌ی زخم‌ها بردارند، کمر پدرهاشان شکست. شوخی که نیست، امّ علی سی و پنج سال برای جگرگوشه‌ی بیست و شش ساله‌اش دیده بارانی کرد و بیست و دو سال چشمش به در خشک شد تا از مجنون خبری برسد. مجنون کجا و مادر شیدا کجا؟! گرد داغ جوانان جنگ، گیس مادرها را زودتر از ریش پدرها سپید کرد. چین و چروک پیشانی مادرها در غم پسرها شیارشیار شد. مادران جوان دهه‌ی شصت، به حادثه‌ای پیر شدند ناگهان. حال یونس‌داده‌ها را فقط الفت‌های شیار ١۴٣ می‌فهمند. جوانان بیست‌ساله را که استخوان ترکانده بودند، دادند و بیست‌سال بعد، چند تکه استخوان ترک‌خورده تحویل گرفتند. یونس‌های گم‌گشته باز آمدند به کرمان؛ اما الفت‌ها چه کردند؟ مفصل بدرقه کردند و به پیشواز «مختصر» رفتند. شناسنامه دادند و پلاک پس گرفتند. میوه‌ی عمر دادند و انقلاب را بیمه‌ی عمر کردند. پری‌زاده‌ها «شهید» شدند و پوریاهای ولی «شهید گمنام». مگر فرزند روح‌الله، پور ولی‌الله نیست؟ جز خدا در عالم مؤثر نیست و شهید، جاویدالاثر است. از دامن زن، مرد به معراج‌الشهدا می‌رود و پنج‌شنبه‌ها گلزار شهدا زیر پای مادران شهید است. راز «قطعه‌ی شهدای گمنام» را فانوس عقل فاش نمی‌کند ... دنیا همان قمقمه‌ی خالی رزمندگان بیت‌المقدس هفت است که به آن دل نبستند و جنگیدند و جمجمه‌ها را به خدا سپردند. میدان زندگی همان کشت‌زار مین عملیات رمضان است که کشته‌مرده‌های لبخند خمینی از خود گذشتند تا از آن راحت بگذرند. در آن مزرع سبز فلک، کشته‌ی خویش درو کردند و برای ما گل کاشتند تا هنوز هم که هنوز است وجب به وجب تن این خاک مرده را بگردیم و هزار خاطره‌ی نیمه‌جان درآوریم. وقتی گل‌بوسه‌ی زخم‌ها تن جوانان وطن را دشت شقایق کرده بود، زمین کارزار از خون آن‌ها لاله‌زار شد تا امام‌زاده‌های عشق، یکی در ‌میان بی‌مزار شوند... الهی! یا راد ما قد فات؛ کودکی را به سینه‌ی مادر بازگرداندی تا اولوالعزم کنی. یا رازق الطفل الصغیر؛ صدیقی را به آغوش پیر کنعان رساندی تا عزیز کنی. یا راحم الشیخ الکبیر؛ ای آن‌که دل شکسته بند می‌زنی؛ چقدر شهید رشید را به کفنی کوچک پیچیدی تا بزرگ کنی. یا جابر العظم الکسیر ... ✍‌ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست سلیمانی که بر زمین افتاد، سرنوشت سرزمین قدس به دست سلیمانی‌ها افتاد. خواستند سایه‌اش را از سر ما کم کنند، امروز سایه او بر دیوار ندبه سنگینی می‌کند. خواستند او را قطعه‌قطعه کنند، اما در اقصی نقاط عالم اسلام، تکثیر شد. حذف فرمانده سپاه قدس، صورت مسأله‌ی آزادی قدس را پاک نکرد، قدس را زودتر از لوث غاصبان پاک خواهد کرد. خدای حاج قاسم سریع‌العِقاب است. سریع‌الحساب است. 🔺فیلم ادای احترام شهروند مسیحی به تندیس در منطقه ضاحیه بیروت https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648