فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنتاگون موشک فراصوت ایران را فتوشاپ میداند. اوکراین شاهد است که هنوز جای فتوشاپ قبلی درد میکند. جوانان ایرانی طیالارض را از متافیزیک وارد دنیای ماده کردهاند، شیطان بزرگ هنوز بر آدم خاکی سجده نمیکند. تا #موشک_هایپرسونیک ما به اسرائیل برسد، یک پیام بازرگانی میبینیم. در حالیکه ما تعداد ماخها را میشماریم، از دیمونا صدای آخ میآید. در جنگ هیبریدی گاهی پاسخ دستگاه ضدتبلیغی دشمن را باید با موشک داد، تا خفقان بگیرند. بنی اسرائیل میدانند که عصای موسی در دل تاریخ چه سر و صدایی بهپا کرده، اما امروز چوب بیصدای خدا همان موشک فراصوتی است که در دستان ماست. ایلان ماسک که جای خود دارد، بایدنِ حواسپرت هم توجیه است که هایپرسونیکِ رادارگریز گاهی از استارلینکِ فیلترگریز پیام را سریعتر منتقل میکند. گاهی لازم میشود زمین بازی را از کف خیابان به هوا ببریم. هشدار! چهارتا جوان فریبخورده را میشود، اما موشکهای چموش و بازیگوش ایرانی را شاید نتوان به آسانی سر به راه کرد. دامداران غرب آسیا بدانند موسیقی فراصوت، شیر گاوهای شیخنشین را زیاد نه، بلکه خشک میکند. آنها که به پترو دلار مینازند بدانند #بازدارندگی مایهی برازندگی است.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از سِدخارجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برسد به دست بچههای تیم ملی 💌
از طرف: مردم 🇮🇷
این چهار دقیقه فقط بخش کوچیکی از حدود دو ساعت و نیم صوتی هست که به دستم رسید
برسونید به دستشون
با صدای: شما❤️
@sedkhareji✔️
هدایت شده از Majalebidari
«زن ایرانی در دامان انقلاب با پیشرفتها و جلوهگریهای انسانیاش بزرگترین ضربه را به دال مرکزی تمدن غرب زد. بدترین آلترناتیو برای تمدن غرب، تصویر این زن است که با حجاب اسلامی روی سکوی موفقیت عرصههای مختلف جهانی میایستد و تناقضهای آن را به رخ جهانیان میکشد. این باطلکننده زحمات دویست سیصد ساله غرب در تثبیت تمدنش است.
پس باید کلیدواژه حجاب با پیوست ظلم به زن در ایران پررنگ شود تا ویترین تمدن غربی از سنگی که زن باحجاب ایرانی دارد به سمتش پرتاب میکند، محفوظ بماند...»
🔴شماره چهارم نشریه #رایات_و_روایات منتشر شد:
«روایت حجاب»
🔺در گیرودار فتنه و آشوب، در میانه جنگ ترکیبی علیه ایران، درحالی که ادعای انقلاب زنانهی با شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» به جان امنیتمان افتاده، هنوز هم میشود سر را بالا گرفت و از حکم خدا سخن گفت.
🔻روایت حجاب، میخواهد در سختترین دوران هجمه علیه عفاف، از حجاب بگوید...
با ما همراه باشید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
هدایت شده از Majalebidari
Rayat & Revayat_compressed.pdf
13.67M
✍ #روایت_حجاب چه چیزی را میخواهد روایت کند؟
«دقیقتر که به مسأله حجاب نگاه میکنیم، یک پدیده چند وجهیِ پیچیدهی غامض را مشاهده میکنیم که از هر طرف به آن پرداخته میشود، وجه جدید و جنبهای متناقض از طرف دیگر آن بیرون میزند؛ گاهی آنقدر مسئله حجاب ذوابعاد میشود که از بیم عدم جامعنگری و پرهیز از نگاههای یکجانبه، لاجرم بهتر است سکوت کرده و فقط شنونده و خوانندهی ماجراهای پیرامون آن بود. اختیاری یا اجباری بودن حجاب، وابستگی یا عدم وابستگی حجاب به مقوله اقتصاد، جواز یا عدم جواز تسامح حکومت در برابر بیحجابی در شرایط فعلی، ... همه اینها ما را به این تصمیم رساند که چهارمین شماره نشریه رایات و روایات را به درنگ کردن و اندیشیدن و نوشتن حول مسئله حجاب اختصاص دهیم. در این شماره، شماری از اندیشهورزان حوزه زنان و صاحب نظران مسائل فرهنگی مرتبط با حجاب به بیان دیدگاههای خود پرداخته و فرصتی برای درک بهتر و پاسخگویی به چالشهای مسئله حجاب فراهم آوردهاند. به قدر استطاعت تلاش کردهایم پردهای از چهره فریضهی حجاب اسلامی بالا بزنیم و یک بینش قابل دفاع را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. اللهم وفقنا لما تحب و ترضی...»
🔴شماره چهارم نشریه رایات و روایات منتشر شد:
با قلم و کلام اساتید و نویسندگان
دکتر ابوالفضل اقبالی
حجتالاسلام احمد فرحانی
حجتالاسلام رضا افشار
دکتر معصومه نصیری
حامد ملحانی
مریم اردویی
فاطمه ترکاشوند
و...
سردبیر: زهرا محسنیفر
مدیر مسئول: شهرام رستمیفر
دبیر تحریریه: رها عبداللهی
صاحب امتیاز: رسانه بیداری
📖مجله #رایات_و_روایات
https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
بستگان کمند #حاج_قاسم
دلگرم به آتشی که سرد نمیشود...
درست دو هفته بعد از یلدای سال ١٣٩٨، در میانهی یکی از غمانگیزترین شبهای بههم پیوستهی تاریخ، ناگاه تسبیح دل میلیونها انسان آزاده در زیر سقف آسمان خدا پاره گشت و صد دانه یاقوت بر سنگفرش سرد فرودگاه بغداد پخش شد. شهادت، قسمت ازلی قاسم بود تا در هیبتی هزارتکه و در مشایعت خون و دود و آتش تا ابدیت عروج کند...
متن کامل منتشر شده در روزنامه فرهیختگان
۱۴ دی ماه ۱۴۰۱👇
https://farhikhtegandaily.com/universitynewspaper/3776/3/
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
«در زمانهای قدیم، زن جنس درجه دو محسوب میشد؛ «جنس دوم». موجودی که از طفیلی وجود مرد آفریده شده. نهتنها حق مالکیت نداشت، بلکه خودش سرلیست مایملک مرد بود. ارث که نمیبُرد هیچ، بعضا به ارث هم میرسید. هیچ مردی زن را شریک خود نمیکرد، اما گاهی زنی بین مردها به اشتراک گذاشته میشد. دختری خونبهای جدال دو ایل میشد تا خصومتها فروکش کند و خونبس حاکم شود. در جنگها گاهی زنها که حرجی بر آنها نبود، به حراج اسارت میرفتند و گاهی باجسبیل میشدند تا خطر جنگ را از شهری زیرسبیلی رد کنند. چه دختران که زنده به گور شدند تا ننگ دخترآوری از چهرهی سیاه پدران شسته شود. آنها که زور در بازویشان گندیده بود، زن را «ضعیفه» خطاب میکردند تا فیگور قدرت بگیرند. برخی نیز که خود را عقل کل میدانستند، برچسب «ناقصالعقل» بر پیشانی زن میکوبیدند. در دوگانهی نانخور-نانآور، کفهی ترازو به نفع مرد سنگینی میکرد و انگشت اتهام به سمت زن به عنوان مصرفکننده منابع و عنصر هزینهساز دراز میشد. القصه زن در نگاه جوامع قدیم موجودی آسیبپذیر و ضعیف جلوه میکرد و زنها خود با این هویت اجباری کنار آمده بودند...»
متن کامل «سیری بر زیست زنانه از دیرباز تا کنون» منتشر شده در روزنامه فرهیختگان ۲۲ دیماه ۱۴۰۱
از طریق لینک زیر بخوانید👇
https://farhikhtegandaily.com/page/233181/
#روز_زن
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از مرکز فرهنگی رسانه بیداری🇵🇸
[ ویژه برنامه روایت زن ایرانی ]
🔰یادبود شهیده مهسا مقامیان؛
و۴۵ بانوی شهید حمله تروریستی حله
➕باحضور:
🔹️علیه دسمی:
فعال خدمت رسانی و مبارزه مردمی با شیوع کرونا
🔸️دکتر آمنه آهنگرپور
دکترای فیزیک مدیرگروه فیزیک دانشگاه شهیدچمران اهواز
🔹️دکتر اکرم آهنگرپور
پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حوزه علوم نوین(سلول های بنیادین و نانو فناوری)
🔸️بهاره هرمز:
کارآفرین برتر استان خوزستان
🔹️خانم زهرا محسنی فر:
فعال فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان
🔸️سمیه عرب خراسانی:
دکترای جامعه شناسی و کارشناس مطالعات زنان
📌بارونمایی از کتاب زنان جبههی جنوبی خاطرات زنان پشتیبانی جنگاهواز
🗓چهارشنبه ۵بهمن ساعت۲۱
مکان:اهواز سینما اکسین
#سیزدهمین_جشنواره_عمار
#رسانه_بیداری
#دبیرخانه_جشنواره_فیلم_عمار
#حسینیه_هنر_اهواز
🆔 @resanebidari_ir
🆔@ammarkhz
روحالقدس شاهد است که مسجدالاقصی فرودگاه پیامبر و سکوی معراج است و فتح اراضی مقدس فقط از سرباز بدون مرز روح الله برمیآید. ما شعار میدهیم، اوست که #مرگ_بر_اسرائیل است.
#روز_قدس
✍️زهرا محسنیفر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
در حالیکه شیاطین جن و انس در ماه رمضان در غل و زنجیرند، تَرَکهی پهلوی در اراضی اشغالی زنجیر پاره کردهاند. از این سیرک شاید چیزی ته جیب نوهی رضا پالان بماسد و بتواند بیبی را تیغ بزند، اما آب از سر بنیاسرائیل گذشته که به خس و خاشاک چنگ میزند!
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴 پدیدهی بدحجابی را چگونه ببینیم؟
🔸شخصیت قضاوتگر ما در مواجهه با ناهنجاریهای اجتماعی، مثل بدحجابی، ناخودآگاه قائل به وحدت فعل و فاعل است و نفرت از فعل را به فاعل تسری میدهد. اگرچه اراده فاعل در ارتکاب فعل دخیل است اما انگیزههای متعددی میتواند در کار باشد؛ از سهلانگاری گرفته تا سوء نیت. دشواری کار فرهنگی ناشناخته بودن همین انگیزههاست، چه آنکه به مقتضای هر انگیزه، تجویز متفاوتی برای اصلاح ناهنجاری لازم است؛ گاهی امر به معروف زبانی جواب میدهد و گاهی برخورد قضایی و امنیتی میطلبد. ضمنا انگیزه و قصد مشخص میکند که آیا زشتی بزه بیحجابی ریشه در ذات و شخصیت فرد دارد و یا معلول شرایط اجتماعی و فرهنگی اوست.
🔸اشتراکات معنوی قویترین عناصر پیوند دهنده جامعه هستند. معنویات و اعتقادات، اغلب بروز و ظهور اجتماعی دارند. آنکه برای «جامعه» اصالتِ شخصیت و هویتِ مستقل قائل است، شدت و وسعت و تواتر بروزات معنوی جامعه را همچون نبض آدمی میداند که نشان دهنده سلامت یا علائم بالینی بیماری است. گردهماییهای آیینی با شکوه و پرتکرار و فراگیر با مشارکت آحاد و طیفهای متکثر مردم، این انگاره را تقویت میکند که علیرغم وجود تنوع در بافت اجتماعی و فرهنگی مردم، اشتراکات بزرگی که هویت جمعی آنها را میسازد، همچنان پابرجاست. البته این اشتراکات را نباید در اعتقادات مذهبی منحصر دانست بلکه انگیزههایی چون وطندوستی، علاقه به تمامیت ارضی، نوعدوستی و امثالهم هم هویت اجتماعی میآفرینند.
🔸مادامی که جامعه بر مدار اشتراکات ارزشمحور خود حرکت کرده و بروزات و پالسهای معنوی قوی صادر کند و هویت اجتماعی قابل دفاع داشته باشد، انگیزههای جمعی سالمی خواهد داشت، حتی اگر در برخی افعال عناصر سازنده خود (یعنی مردم) دچار ناهنجاریهایی نیز باشد. از این منظر میتوان راهی برای شناخت انگیزه غالب در بدحجابی پیدا کرد و به یک قضاوت عمومی در اینباره دست یافت. با وجود تجلیات آیینی پرشمار و پرشور با حضور پرتعداد افراد کمحجاب حداقل میتوان به این باور رسید که نباید در مورد قاطبهی بدحجابها قائل به وحدت قبح فعل و فاعل بود. طینتها عمدتا عاری از شیطنت است و ناهنجاریهای ناشی از عوامل محیطی و فرهنگی بر ظواهر آنها تأثیرگذار بوده است.
🔺اگر این قضاوت عمومی را بپذیریم، با چند نکته روبرو هستیم:
1⃣ هم بیحجابی و بدحجابی قبیح است و هم نفرت و کینه نسبت به بدحجابان نکوهیده (تفکیک فعل و فاعل).
2⃣ چون علت بدحجابی را میتوان اغلب در سهلانگاری یا هضم شدن در فرهنگ خانوادگی و محیطی دانست، لذا نسخهی امر به معروف و نهی از منکر همچنان به عنوان یک راهبرد مؤثر میتواند کارساز باشد.
3⃣ از آنجا که مقدمهی امر به معروف و نهی از منکر، محبت آمر و ناهی نسبت به گناهکار و تمنای سعادت و رستگاری اوست، این فریضه بدون سالم پنداشتن ذات بدحجاب و اشتیاق به اصلاح ظواهر او قابل اقامه نیست.
4⃣ وحدت و یکپارچگی و پرهیز از دوقطبی کردن جامعه، یعنی اجتناب از وارد نمودن خدشه و ضربه به هویت اجتماعی شکل گرفته حول ارزشها. لازمهی یکپارچگی و وحدت در این زمینه، جدا دانستن فعل و فاعل در مسأله بدحجابی است. با فاعل غیرمغرض میتوان همزیستی و مفاهمه داشت و همزمان خیرخواهانه به اصلاح او پرداخت. یادآور میشود که رهبر انقلاب در موضوع انتخابات حتی پا را از این فراتر گذاشته و آنها که به جمهوری اسلامی منتقد یا غیرمعتقد هستند را نیز به مشارکت فرا میخواند و علاقه به سربلندی کشور و حفظ تمامیت ارضی را عامل وحدت معرفی میکند.
5⃣ نسخه عمومی فوق در برخورد با بیحجابیهای عامدانه و مغرضانه موضوعیت ندارد. عجالتا تا اطلاع ثانوی انگیزههای کشف حجاب را نباید سادهانگارانه تفسیر کرد. اگرچه نمیتوان در مورد انگیزهها، قضاوت مطلق داشت و حتما استثناهایی نیز وجود دارد، اما به نظر میرسد برای این طیف از افراد در کنار امر به معروف و نهی از منکر، سایر راهکارهای قانونی و امنیتی را نیز باید مد نظر داشت. بدیهی است که وحدت با آنها که عامدانه از گناه اجتماعی قبحزدایی میکنند، هرگز موضوعیت نخواهد داشت.
6⃣ در صورت استمرار پدیدهی بیحجابی با نقشآفرینی عناصر مغرض و تداوم انفعال مردم و حاکمیت در کنترل آن، بیحجابی با انگیزههای سهلانگارانه توسعه مییابد. به زودی با سبک زندگی معتقد به ارزشهای مذهبی منهای حجاب روبرو خواهیم شد. در چنین شرایطی بیحجابی رفته رفته از دایره منکرات خارج میشود و دهها معضل اجتماعی و فرهنگی و قضایی دیگر میآفریند.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنیفر
🔴 نور خدا، صدای سکوت، دوربین مداربسته،
حرکت...
نور خدا مسیر شهادت را به جوان رهگذر نشان میدهد. رستگاری کمی آنطرفتر در تقاطع بعدیست. مرد مؤمن! زانوانت سست نشود؛ برو. دو سه قدم بیشتر تا ملکوت نداری. آنجا کیمیای غیرت، پر پرواز توست. شهادت نقل و نبات که نیست؛ فقط تو به من «به من چه» نگفتی. پیش من خونت از همه رنگینتر است. بریزش، رنگ من میگیری، سبک میشوی. برو...
صدای سکوت، گوش شهر را کر کرده. رهگذران، صحنه را تماشا میکنند. رگی نمیجنبد. احساسی جریحهدار نمیشود. ذهنی تشویش نمیگیرد. چشمها با ضربات چاقو بالا و پایین میشوند، اما قلبها تپش نمیگیرند و پاها از حرکت نمیایستند. دنیا برای تو رهگذر است، اما مردهدلانِ رهگذر در باتلاق «به من چه» فرو میروند. صدای سکوت سوپراستارهای ورّاج را نمیشنوی؟ سکوت، همیشه مرگبار است... فردا جای جانان و جانی را عوض میکنند؛ این خط و این نشان! هشدار! اراذل، فضولات عالماند، اما به سِحر سینما و جادوی جام جم میتوان آنها را بزک کرد.
دوربینهای مداربسته صحنه را شکار و خوراک شبکههای اجتماعی میکنند. هشتگهای رباتی هنوز سودای انقلاب قلابی دارند. تا چشم کار میکند جای خالی توست و سلبریتیهایی که باز جاخالی میدهند. صحنهای که خلق کردی، به اندازهی نقد یک فیلم اکشن برایشان اهمیت ندارد. از سطل ماست پیراهن عثمان ساختند و در برابر پیراهن پارهپاره تو مثل ماستاند. عالم در محضر دوربینهای خداست اما آقایان و خانمهای دوربینی جلوی دماغشان را هم نمیبینند؛ بصیرت پیشکششان...
حرکت گاهی از مسیر ماجراجویی محقق میشود. جریان خون همواره جریان آگاهی به دنبال دارد. شهید، در دنیای سکون اموات، سیر میکند. خفته را خفته کی کند بیدار، اما شهید برای ملت بیداری میآورد. سر آن تقاطع ابدی سوزنبانی را دیدم که دست خالی ریل جامعه را از درهی «به من چه» به سمت قلهی «کلکم راع ...» حرکت داد. یک بار دیگر صحنه را مرور کنیم؛ نور خدا، صدای سکوت، دوربین مداربسته، حرکت...
#حمیدرضا_الداغی
#غیرت
✍️#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔺سلبریتیزدگی پدیدهای ضدهویتی است، که رسانهی ملی سالها بر طبل آن کوبیده و سلبریتیها را پای ثابت آیینهای اجتماعی کرده است. از بازیگر و فوتبالیست گرفته تا پوزر عروس و بلاگر در متن «عصر جدید» و «دورهمی» و «ماه عسل» و «خندوانه» و در قاب شیشهای تلویزیون ضریب میخورند و پروموت میشوند. سرریز این نگاه سلبریتیمحور را در آثار و برنامههای فرهنگی و هنری سایر نهادها نیز میتوان دید. وقتی جذب مخاطب هدف غایی میشود و تولید محتوای مورد نیاز او شد شد، نشد نشد، چه وسیلهای بهتر و راحتتر از اجارهی چهرههای سرشناس؟!
🔻نیاز امروز جامعه دختران ما، بازشناسی هویت ایرانی-اسلامی آنهاست. هویتبخشی باید خمیرمایهی تولید آثار هنری و شاهبیت برنامههای فرهنگی برای دختران باشد. چگونه میشود در برپایی مراسم جشن دختران، کلیهی عوامل اجرایی مرد باشند؟ رجال مجازی خوشتیپ و پرفالوور، قرار است کدام نیازمندی هویتی دختران نوجوان را شناسایی کرده و دستمایهی برنامهی فرهنگی خود قرار دهند؟ پوسترها چرا بجای محتوای فاخر، چهرههای شاخص را در چشم بیننده میکنند؟! عقبهی فکری برنامههای زنجیرهای پرمخاطب کشوری وابسته به کدام اندیشکده و اتاق فکر است؟ کسی باید این سؤالات را پاسخ دهد.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔘شقالقمر، زیر تیغ آفتاب غدیر
سرها به سمت قله کوه جهاز شتران حجاز چرخیده بود. خورشید و ماه بر آن فراز در مقارنه بودند. حضرت محمد(ص) زیر تیغ آفتاب ذیالحجه داشت شقالقمر میکرد. ۲ نیمه سیب سرخ رحمت به وحدت رسیده بودند و در نگاه باریکبین حاضران، مو نمیزدند. پیغمبر داشت در دل تاریخ تکرار میشد. یک نفس در ۲ تن بر منبر «علمالاسما» ایستاده بود و در آن ازدحام جای پر زدن ملائک نبود. فرشته وحی به پایان ماموریت پیامبری خود نزدیک میشد. گردنها برای دیدن لحظه اعجاز کشیده شده بود. بشر در #غدیر داشت قدبلند میشد...
منتشر شده در روزنامه وطن امروز
۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنیفر
🔘شقالقمر، زیر تیغ آفتاب غدیر سرها به سمت قله کوه جهاز شتران حجاز چرخیده بود. خورشید و ماه بر آن
شقالقمر، زیر تیغ آفتاب غدیر
سرها به سمت قله کوه جهاز شتران حجاز چرخیده بود. خورشید و ماه بر آن فراز در مقارنه بودند. حضرت محمد(ص) زیر تیغ آفتاب ذیالحجه داشت شقالقمر میکرد. ۲ نیمه سیب سرخ رحمت به وحدت رسیده بودند و در نگاه باریکبین حاضران، مو نمیزدند. پیغمبر داشت در دل تاریخ تکرار میشد. یک نفس در ۲ تن بر منبر «علمالاسما» ایستاده بود و در آن ازدحام جای پر زدن ملائک نبود. فرشته وحی به پایان ماموریت پیامبری خود نزدیک میشد. گردنها برای دیدن لحظه اعجاز کشیده شده بود. بشر در غدیر داشت قدبلند میشد. در همهمه بَخٍّ بَخٍّ، پیامبر در حجهالوداع تمام منظومه معارف دین را با نخ ولایت تسبیح میکرد و سررشته تدبیر کائنات را به دست علی(ع) میسپرد. تاریخ، ماضی و مستقبل خود را همزمان با حجاج رفته و بازمانده در آن بیابان جمع کرده بود تا شاهد لحظهای سرنوشتساز باشد. تقویم جلالی چنین شکوهی را هرگز به خود ندیده بود.
پیامبر اما آشکارا نگران امت ذوقبلتین بود. رشته حبلالله را به دست علی(ع) داده بود و بیم آن داشت که مسلمین به طنابی پوسیده چنگ زنند. ثقلین بر دوش فهم آنها که «حسبنا کتاب الله» بر زبان داشتند، سنگینی میکرد. عکس رخ مهتاب که در برکه غدیر افتاد، کوتهفکری سنگ تردید به آب انداخت تا ماه را به هم ریزد. سنگریزهای سرگردان مغز او را بهم ریخت تا به یقین برسد! پیامبر غزل خداحافظی را که خواند، جماعت مهاجر و انصار و اصحاب کبار، خود را به آن راه زده و خیلی زود خیرالبشر را با این و آن تاخت زدند. اشباحالرجال شبپرهای را در منزلگاه خورشید نشاندند. قطبنمای خلافت، حول شیوخ مقدسنما هرزهگرد شد. علی(ع) که از سر دنیا زیاد بود، دنیا نزد او از استخوان خوکی در دستان جذامی پستتر شد.
اگر بشر خاکی با ابوتراب راه آمده بود، امروز در اقطار آسمانها سیر میکرد. اگر بنیآدم با حضرت بحرالعلوم تا کرده بود، مدرنیته در نگاه انسان معاصر همچون عصر مفرغ عقبمانده مینمود و مادهگرایی بسان خرافهپرستی مضحک به نظر میرسید. امروز به جای کاسههای گدایی نزد دشمنان خدا، کاسههای سر به خدا سپرده میشد. کسی نمیتوانست شیعه علی بن ابیطالب(ع) را از شعب ابیطالب بترساند. اگر بشر ظلوم و جهول، عدالت علی(ع) را تاب میآورد، امروز شیطان رجیم برای او حقوق بشر را با آب و تاب تدریس نمیکرد.
آه، آه که دنیا تنها ساعتی میزبان علی(ع) بود! آه که او مزه خدا را به عالم چشاند و رفت! آه که او رنگ خدا را به عالم پاشید و رفت! آه ای ساقی سلسبیل! از خم #غدیر قطرهای به جان شیفته ما مرحمت کن تا استسقای دنیای بی تو را با خود بشوید و ببرد! یتیم تو باشیم، امیر ما میشوی؟!
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنیفر
شوخی که نیست، امِّ علی سی و پنج سال برای جگرگوشهی بیست و شش سالهاش دیده بارانی کرد و بیست و دو سال
🌷به بهانهی آسمانی شدن مادر شهید علی هاشمی🌷
مادر موسی او را درون صندوقچهای گذاشت و به آب داد، اما تاب نیاورد. دیری نپایید که دوباره آغوش گشود و آرام گرفت و چشم روشن داشت. بنیاسرائیل، یوسفجمالی را به چاه افکندند و کار پیر کنعان آه شد. عزیز مصر به رغم برادران غیور، ز قعر چاه درآمد، به اوج ماه رسید. یعقوب عمری گریست و چشم سپید کرد و از دور بوسه بر رخ مهتاب زد تا به بوی پیرهن عزیز، شامه نواخت و دیده به جمال یوسف باز کرد ...
این، دو دو تا چهار تای عشق است؛ بچههای کربلای چهار تا یکییکی از خط برگردند، قد مادرهاشان دوتا دوتا شد. تا سر از سجدهی زخمها بردارند، کمر پدرهاشان شکست. شوخی که نیست، امّ علی سی و پنج سال برای جگرگوشهی بیست و شش سالهاش دیده بارانی کرد و بیست و دو سال چشمش به در خشک شد تا از مجنون خبری برسد. مجنون کجا و مادر شیدا کجا؟!
گرد داغ جوانان جنگ، گیس مادرها را زودتر از ریش پدرها سپید کرد. چین و چروک پیشانی مادرها در غم پسرها شیارشیار شد. مادران جوان دههی شصت، به حادثهای پیر شدند ناگهان.
حال یونسدادهها را فقط الفتهای شیار ١۴٣ میفهمند. جوانان بیستساله را که استخوان ترکانده بودند، دادند و بیستسال بعد، چند تکه استخوان ترکخورده تحویل گرفتند. یونسهای گمگشته باز آمدند به کرمان؛ اما الفتها چه کردند؟ مفصل بدرقه کردند و به پیشواز «مختصر» رفتند. شناسنامه دادند و پلاک پس گرفتند. میوهی عمر دادند و انقلاب را بیمهی عمر کردند.
پریزادهها «شهید» شدند و پوریاهای ولی «شهید گمنام». مگر فرزند روحالله، پور ولیالله نیست؟ جز خدا در عالم مؤثر نیست و شهید، جاویدالاثر است. از دامن زن، مرد به معراجالشهدا میرود و پنجشنبهها گلزار شهدا زیر پای مادران شهید است. راز «قطعهی شهدای گمنام» را فانوس عقل فاش نمیکند ...
دنیا همان قمقمهی خالی رزمندگان بیتالمقدس هفت است که به آن دل نبستند و جنگیدند و جمجمهها را به خدا سپردند. میدان زندگی همان کشتزار مین عملیات رمضان است که کشتهمردههای لبخند خمینی از خود گذشتند تا از آن راحت بگذرند. در آن مزرع سبز فلک، کشتهی خویش درو کردند و برای ما گل کاشتند تا هنوز هم که هنوز است وجب به وجب تن این خاک مرده را بگردیم و هزار خاطرهی نیمهجان درآوریم. وقتی گلبوسهی زخمها تن جوانان وطن را دشت شقایق کرده بود، زمین کارزار از خون آنها لالهزار شد تا امامزادههای عشق، یکی در میان بیمزار شوند...
الهی! یا راد ما قد فات؛ کودکی را به سینهی مادر بازگرداندی تا اولوالعزم کنی. یا رازق الطفل الصغیر؛ صدیقی را به آغوش پیر کنعان رساندی تا عزیز کنی. یا راحم الشیخ الکبیر؛ ای آنکه دل شکسته بند میزنی؛ چقدر شهید رشید را به کفنی کوچک پیچیدی تا بزرگ کنی. یا جابر العظم الکسیر ...
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست سلیمانی که بر زمین افتاد، سرنوشت سرزمین قدس به دست سلیمانیها افتاد. خواستند سایهاش را از سر ما کم کنند، امروز سایه او بر دیوار ندبه سنگینی میکند. خواستند او را قطعهقطعه کنند، اما در اقصی نقاط عالم اسلام، تکثیر شد.
حذف فرمانده سپاه قدس، صورت مسألهی آزادی قدس را پاک نکرد، قدس را زودتر از لوث غاصبان پاک خواهد کرد. خدای حاج قاسم سریعالعِقاب است. سریعالحساب است.
🔺فیلم ادای احترام شهروند مسیحی به تندیس #حاج_قاسم در منطقه ضاحیه بیروت
#طوفان_الاقصی
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا مرگ ما را جز در راه نابودی اسرائیل قرار مده.
#غزه
✍زهرا محسنیفر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ققنوسوار از میان شرارههای جنگ و گدازههای جهاد، زاده میشوند، اویسهای پیامبر ندیدهی ایمان گزیده. باید دستی بر آتش جنگ داشت تا فهمید که چه میکشند، پابرهنگان سرافراز سینهسوخته؛ احساس سوختن به تماشا نمیشود.
سوگند به برق خنجر یمنی آنگاه که از قامت تکیده و نحیف یاوران خدا حمایل میشود، که مشت خدا پر است از گزینههای انتقام چون ریح صرصر و سجیل منضود که به صبحی یا شامی بسان برق خاطف بر سر جنود شیطان فرود میآید و آنها را زیر و زبر میکند یا چون دسته علفی میجود. این دود و دم معرکه فرو مینشیند و فجر پیروزی سینهی آفاق را میشکافد و صبح امید از اعتکاف پردهی غیب بیرون میآید. سحر نزدیک است...
🔺فیلم مربوط به قیام مردم #یمن در دفاع از مردم مظلوم #غزه
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فرشتههای آسمانی با فرشتههای زمینی «چام چام» بازی میکنند. شادی بعد از بُرد کودکان غزه، «بزن قدش» دارد. زیر آوارها، کودک دفن نمیشود، بذر غیرت است که کاشته میشود. گیرم جوانها را کشتند، اما با رویش ناگزیر جوانهها چه میکنند؟! خاک مقاومت را انقلاب ۵۷ حاصلخیز کرده. بگذار بمبهای کور با مرگ و زندگیشان گل یا پوچ بازی کنند، بدون شک خدای بینا برای آیندهی این بچهها جفتشش میآورد. جنگ، ویرانی و آشفتگی است، اما برق چشمان این کودکان، برهان نظمی بر وجود خداست. در نقشهراه الهی مقاومت، همه چیز سر جای خودش است؛ آتشبس، خونبس، تسلیم هرگز، مقاومت تا ابد...
#طوفان_الاقصی
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
تا شهید نباشی، شهید نمیشوی. این دو دو تا چهارتای عشق است. میان ما و بطلمیوس چه فرق است وقتی که او زمین را مرکز کائنات میدانست و ما، «منیّت» را اساس جهانبینی؟ ما اینسوی حجاب ظلمانی نفس اسیریم و شهید آنسوی حجاب نورانی روح ایستاده و به آزادگی رسیده. بله ما با هم خیلی فرق میکنیم. بقا مختص ذات اوست؛ یابن آدم! اسمع! افهم! ماسوی را برای فنا آفریدهاند. فرق است میان دست و پا زدن در جیفهی دنیا و دست و پا زدن در خون اولیا. این یکی باتلاق اسفلالسافلین است و آن یکی سکّوی معراج قاب قوسین.
هیچ جنبنده را از تیغ دروگر مرگ زنهار نیست، اما چگونه شهید حیثیت مرگ را به بازی میگیرد آنگاه که گلوله و آتش و تیر را تنگ به آغوش میکشد؟
ای شهید! کجا به تو کیمیاگری آموختهاند که زهر هلاهل مرگ را در کام خود احلی من العسل میکنی؟ چگونه زمهریر سرد فنا را با سلسبیل مطبوع بقا طاق میزنی؟ این موت اختیاری است یا کوچ انتخابی؟ نمیدانم. هر چه هست، شهادت جایگاه سِر است و شهید محرم راز.
قسم به عصر که ما در خسارتیم. بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی میکند؟
ای خسرو شهیدان عالم! ای لنگر آسمان و زمین! ای دردانهی بیمثال خلقت! ای حرارت فزایندهی عشق در طول سدهها و هزارهها! ای نشسته بر اریکهی سفینه النجاه! ای حسین! آغوش تو برای تشنگان شهادت باز است؛ به وسعت دنیا، به وسعت عقبی. ما را تشنه کن. ما را کشته خواه. ما را به آغوش کش. ما را زنده کن.
#حاج_قاسم
✍🏻#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
در باب #حادثه_تروریستی کرمان و شهادت هموطنانمان سخن بسیار است. از زوایای مختلف میتوان به این اتفاق پرداخت، اما در این نوشته تلاش شده تا مؤلفهها و ویژگیهایی برای آنچه #پاسخ_سخت به این جنایت خواهد بود، برشمرد.
🔴 انتقام متوازن؛
توازن، اصل بقاست. فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ. تهدید را باید در قوارهی خودش پاسخ داد. اقدام کوچکتر، پیام ضعف را به دوست و دشمن مخابره میکند. در مقابل قتل نفس، نباید ساختمان را با موشک زد. ترور مهرهی کلیدی را باید با حذف مهرهی کلیدی دشمن طاق زد. خرابکاری صنعتی را باید با خرابکاری صنعتی پاسخ داد. حمله سایبری را باید با حمله سایبری پاسخ داد.
🔵 انتقام بازدارنده؛
بازدارندگی و برازندگی! اقدام متقابل باید قطعکنندهی زنجیرهی جنایات نامتعارف دشمن باشد. باید دشمن را در لاک دفاعی فرو ببرد. باید او را به «غلط کردم» بیندازد. باید فکر تکرار جنایت را از سرش بیرون کند. تکرار اقدامات مشابه دشمن با شدت فزاینده در سالهای اخیر نشان میدهد که بازدارندگی چاشنی ضعیف اقدامات متقابل ما بوده.
⚫️ انتقام غافلگیرکننده؛
غافلگیری، شگرد فرشتهی مرگ است. طوفان الاقصی، صرفنظر از ابعاد بزرگ نظامی آن، به دلیل رعایت اصل غافلگیری شکستی «غیرقابل ترمیم» برای اسرائیل رقم زد. انتقام سخت باید به تعبیر قرآن و مانند مرگ بغتتاً باشد تا فرصت عمل بازدارنده را از دشمن بگیرد. اقدام نابهنگامی که دشمن انتظارش را میکشد و برای آن آماده شده، ممکن است کمانه کند و به خودمان برگردد.
🟠 انتقام راهبردی؛
شیوهی انتقام از دشمن جانی باید در راستای تقویت اهداف بلندمدت جبهه مقاومت باشد. اگر در این نزاع تمدنی ازالهی اسرائیل از وجود هدف میانی است، اقدام کوتاهمدت باید تقویتکنندهی هدف راهبردی باشد. اگر تقویت امنیت ملی اصل بنیادین اقدام نظامی است، برآیند نهایی انتقام باید، افزایش ثبات و امنیت کشور باشد. اگر آگاهیبخشی، دشمنشناسی، بیداری ملت و اقامهی ناس به قسط، اصل است، قصاص این جنایت باید در همین راستا باشد. خلاصهاش این میشود که پاسخ سخت هر چه هست، باید آن ۲۵ سال را کوتاهتر کند.
🟤 انتقام شفاف؛
ضربات مبهم، مخفیانه و بدون بازتاب رسانهای یا دستاوردسازی از اقدامات سایر بازیگران جبهه مقاومت، برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست. آنجا که دشمن در جنایت خود قبول مسئولیت میکند، باید شفاف انتقام گرفت تا مشخص باشد تنبیه دشمن مابهازای کدام رذالت اوست. آنجا که آثار حضور دشمن مشهود است، باید پاسخ ما برای دوست و دشمن مشهود باشد.
تلفیق این گزارهها، سهلِ ممتنع است. روی کاغذ مسائل ممکن است بدیهی جلوه کند، اما در میدان عمل پیچیدگیهای فوقالعادهای دارد. در هر صورت نباید به ورطهی محافظهکاری و مصلحتاندیشی ناصواب بیفتیم.
✊ نکته آخر اینکه خشم انقلابی مردم را باید قدر بدانیم. نباید مطالبهی انتقام سخت را که دستور رهبری است، با برچسبهای ناروا سرکوب کرد. فریاد فراگیر انتقام که از حلقوم مردم بیرون میآید، مقبولیت توأم با مشروعیت را برای پاسخ سخت نظام تضمین میکند. به حافظان امنیت ما جسارت و قوت قلب میدهد. امام به پشتوانهی ملت توی دهان دولت پهلوی زد. یکپارچگی ملت معجزه میکند. آن را قدر بدانیم.
#کرمان_تسلیت
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
26.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بلند شو مرد! بلندشو و ببین که شاهنشین چشمهامان از آتش اشتیاقت همه بخاراست و برای تو که امیر سفرکردهی این سامانی، «بوی جوی مولیان آید همی» میخوانیم و برای بیسروسامانی خودمان «فاتحه مع الصلوات»! از اشک ما یتیمانت، عرش خدا میلرزد و مگر عرش خدا همین دلهای نازک یتیمان شهدای مدافع حرم نیست که شبهای جمعهی همهی تاریخ، چشم به ساعت انتقام دوختهاند؟
🔺فیلم مربوط به سرود زیبای فرزندان شهدای لبنان در وصف سردار دلها را ببینید.
#شب_جمعه
✍🏻#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648