eitaa logo
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
2.6هزار دنبال‌کننده
276 عکس
45 ویدیو
2 فایل
✍️ [ آدمی] سخنی به لفظ در نمی‌آورد، جز آنکه فرشته نگاهبانی نزد او حاضر است [و آن را می‌نویسد] (ق - 18) 📝یادداشت‌های زهرا محسنی‌فر راه ارتباطی: @z_mohsenifar https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
مشاهده در ایتا
دانلود
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
🔘شق‌القمر، زیر تیغ آفتاب غدیر سرها به سمت قله‌ کوه جهاز شتران حجاز چرخیده بود. خورشید و ماه بر آن
شق‌القمر، زیر تیغ آفتاب غدیر سرها به سمت قله‌ کوه جهاز شتران حجاز چرخیده بود. خورشید و ماه بر آن فراز در مقارنه بودند. حضرت محمد(ص) زیر تیغ آفتاب ذی‌الحجه داشت شق‌القمر می‌کرد. ۲ نیمه‌ سیب سرخ رحمت به وحدت رسیده بودند و در نگاه‌ باریک‌بین حاضران، مو نمی‌زدند. پیغمبر داشت در دل تاریخ تکرار می‌شد. یک نفس در ۲ تن بر منبر «علم‌الاسما» ایستاده بود و در آن ازدحام جای پر زدن ملائک نبود. فرشته‌ وحی به پایان ماموریت پیام‌بری خود نزدیک می‌شد. گردن‌ها برای دیدن لحظه‌ اعجاز کشیده شده بود. بشر در غدیر داشت قد‌بلند می‌شد. در همهمه‌ بَخٍّ بَخٍّ، پیامبر در حجه‌الوداع تمام منظومه‌ معارف دین را با نخ ولایت تسبیح می‌کرد و سررشته‌ تدبیر کائنات را به دست علی(ع) می‌سپرد. تاریخ، ماضی و مستقبل خود را همزمان با حجاج رفته و بازمانده در آن بیابان جمع کرده بود تا شاهد لحظه‌ای سرنوشت‌ساز باشد. تقویم جلالی چنین شکوهی را هرگز به خود ندیده بود.  پیامبر اما آشکارا نگران امت ذوقبلتین بود. رشته‌ حبل‌الله را به دست علی(ع) داده بود و بیم آن داشت که مسلمین به طنابی پوسیده چنگ زنند. ثقلین بر دوش فهم آنها که «حسبنا کتاب الله» بر زبان داشتند، سنگینی می‌کرد. عکس رخ مهتاب که در برکه‌ غدیر افتاد، کوته‌فکری سنگ تردید به آب انداخت تا ماه را به‌ هم ریزد. سنگ‌ریزه‌ای سرگردان مغز او را بهم ریخت تا به یقین برسد! پیامبر غزل خداحافظی را که خواند، جماعت مهاجر و انصار و اصحاب کبار، خود را به آن راه‌ زده و خیلی زود خیرالبشر را با این و آن تاخت زدند. اشباح‌الرجال شب‌پره‌ای را در منزلگاه خورشید نشاندند. قطب‌نمای خلافت، حول شیوخ مقدس‌نما هرزه‌گرد شد. علی(ع) که از سر دنیا زیاد بود، دنیا نزد او از استخوان خوکی در دستان جذامی پست‌تر شد. اگر بشر خاکی با ابوتراب راه آمده بود، امروز در اقطار آسمان‌ها سیر می‌کرد. اگر بنی‌آدم با حضرت بحرالعلوم تا کرده بود، مدرنیته در نگاه انسان معاصر همچون عصر مفرغ عقب‌مانده می‌نمود و ماده‌گرایی بسان خرافه‌پرستی مضحک به نظر می‌رسید. امروز به جای کاسه‌های گدایی نزد دشمنان خدا، کاسه‌های سر به خدا سپرده می‌شد. کسی نمی‌توانست شیعه‌ علی‌ بن ابیطالب(ع) را از شعب ابی‌طالب بترساند. اگر بشر ظلوم و جهول، عدالت علی(ع) را تاب می‌آورد، امروز شیطان رجیم برای او حقوق بشر را با آب و تاب تدریس نمی‌کرد.  آه، آه که دنیا تنها ساعتی میزبان علی(ع) بود! آه که او مزه‌ خدا را به عالم چشاند و رفت! آه که او رنگ خدا را به عالم پاشید و رفت! آه‌ ای ساقی سلسبیل! از خم قطره‌ای به جان شیفته‌ ما مرحمت کن تا استسقای دنیای بی‌ تو را با خود بشوید و ببرد! یتیم تو باشیم، امیر ما می‌شوی؟! ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
شوخی که نیست، امِّ علی سی و پنج سال برای جگرگوشه‌ی بیست و شش ساله‌اش دیده بارانی کرد و بیست و دو سال چشمش به در خشک شد تا از مجنون خبری برسد... مجنون کجا و مادر شیدا کجا؟! 📌نقاش: وداد موالی زاده
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
شوخی که نیست، امِّ علی سی و پنج سال برای جگرگوشه‌ی بیست و شش ساله‌اش دیده بارانی کرد و بیست و دو سال
🌷به بهانه‌ی آسمانی شدن مادر شهید علی هاشمی🌷 مادر موسی او را درون صندوق‌چه‌ای گذاشت و به آب داد، اما تاب نیاورد. دیری نپایید که دوباره آغوش گشود و آرام گرفت و چشم روشن داشت. بنی‌اسرائیل، یوسف‌جمالی را به چاه افکندند و کار پیر کنعان آه شد. عزیز مصر به رغم برادران غیور، ز قعر چاه درآمد، به اوج ماه رسید. یعقوب عمری گریست و چشم سپید کرد و از دور بوسه بر رخ مهتاب زد تا به بوی پیرهن عزیز، شامه نواخت و دیده به جمال یوسف باز کرد ... این، دو دو تا چهار تای عشق است؛ بچه‌های کربلای چهار تا یکی‌یکی از خط برگردند، قد مادرهاشان دوتا دوتا شد. تا سر از سجده‌ی زخم‌ها بردارند، کمر پدرهاشان شکست. شوخی که نیست، امّ علی سی و پنج سال برای جگرگوشه‌ی بیست و شش ساله‌اش دیده بارانی کرد و بیست و دو سال چشمش به در خشک شد تا از مجنون خبری برسد. مجنون کجا و مادر شیدا کجا؟! گرد داغ جوانان جنگ، گیس مادرها را زودتر از ریش پدرها سپید کرد. چین و چروک پیشانی مادرها در غم پسرها شیارشیار شد. مادران جوان دهه‌ی شصت، به حادثه‌ای پیر شدند ناگهان. حال یونس‌داده‌ها را فقط الفت‌های شیار ١۴٣ می‌فهمند. جوانان بیست‌ساله را که استخوان ترکانده بودند، دادند و بیست‌سال بعد، چند تکه استخوان ترک‌خورده تحویل گرفتند. یونس‌های گم‌گشته باز آمدند به کرمان؛ اما الفت‌ها چه کردند؟ مفصل بدرقه کردند و به پیشواز «مختصر» رفتند. شناسنامه دادند و پلاک پس گرفتند. میوه‌ی عمر دادند و انقلاب را بیمه‌ی عمر کردند. پری‌زاده‌ها «شهید» شدند و پوریاهای ولی «شهید گمنام». مگر فرزند روح‌الله، پور ولی‌الله نیست؟ جز خدا در عالم مؤثر نیست و شهید، جاویدالاثر است. از دامن زن، مرد به معراج‌الشهدا می‌رود و پنج‌شنبه‌ها گلزار شهدا زیر پای مادران شهید است. راز «قطعه‌ی شهدای گمنام» را فانوس عقل فاش نمی‌کند ... دنیا همان قمقمه‌ی خالی رزمندگان بیت‌المقدس هفت است که به آن دل نبستند و جنگیدند و جمجمه‌ها را به خدا سپردند. میدان زندگی همان کشت‌زار مین عملیات رمضان است که کشته‌مرده‌های لبخند خمینی از خود گذشتند تا از آن راحت بگذرند. در آن مزرع سبز فلک، کشته‌ی خویش درو کردند و برای ما گل کاشتند تا هنوز هم که هنوز است وجب به وجب تن این خاک مرده را بگردیم و هزار خاطره‌ی نیمه‌جان درآوریم. وقتی گل‌بوسه‌ی زخم‌ها تن جوانان وطن را دشت شقایق کرده بود، زمین کارزار از خون آن‌ها لاله‌زار شد تا امام‌زاده‌های عشق، یکی در ‌میان بی‌مزار شوند... الهی! یا راد ما قد فات؛ کودکی را به سینه‌ی مادر بازگرداندی تا اولوالعزم کنی. یا رازق الطفل الصغیر؛ صدیقی را به آغوش پیر کنعان رساندی تا عزیز کنی. یا راحم الشیخ الکبیر؛ ای آن‌که دل شکسته بند می‌زنی؛ چقدر شهید رشید را به کفنی کوچک پیچیدی تا بزرگ کنی. یا جابر العظم الکسیر ... ✍‌ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست سلیمانی که بر زمین افتاد، سرنوشت سرزمین قدس به دست سلیمانی‌ها افتاد. خواستند سایه‌اش را از سر ما کم کنند، امروز سایه او بر دیوار ندبه سنگینی می‌کند. خواستند او را قطعه‌قطعه کنند، اما در اقصی نقاط عالم اسلام، تکثیر شد. حذف فرمانده سپاه قدس، صورت مسأله‌ی آزادی قدس را پاک نکرد، قدس را زودتر از لوث غاصبان پاک خواهد کرد. خدای حاج قاسم سریع‌العِقاب است. سریع‌الحساب است. 🔺فیلم ادای احترام شهروند مسیحی به تندیس در منطقه ضاحیه بیروت https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ققنوس‌وار از میان شراره‌های جنگ و گدازه‌های جهاد، زاده می‌شوند، اویس‌‌های پیامبر ندیده‌‌ی ایمان گزیده. باید دستی بر آتش جنگ داشت تا فهمید که چه می‌کشند، پابرهنگان سرافراز سینه‌سوخته؛ احساس سوختن به تماشا نمی‌شود. سوگند به برق خنجر یمنی آنگاه که از قامت‌ تکیده و نحیف یاوران خدا حمایل می‌شود، که مشت خدا پر است از گزینه‌های انتقام چون ریح صرصر و سجیل منضود که به صبحی یا شامی بسان برق خاطف بر سر جنود شیطان فرود می‌آید و آنها را زیر و زبر می‌کند یا چون دسته علفی می‌جود. این دود و دم معرکه فرو می‌نشیند و فجر پیروزی سینه‌ی آفاق را می‌شکافد و صبح امید از اعتکاف پرده‌ی غیب بیرون می‌آید. سحر نزدیک است... 🔺فیلم مربوط به قیام مردم در دفاع از مردم مظلوم https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فرشته‌های آسمانی با فرشته‌های زمینی «چام چام» بازی می‌کنند. شادی بعد از بُرد کودکان غزه، «بزن قدش» دارد. زیر آوارها، کودک دفن نمی‌شود، بذر غیرت است که کاشته می‌شود. گیرم جوان‌ها را کشتند، اما با رویش ناگزیر جوانه‌ها چه می‌کنند؟! خاک مقاومت را انقلاب ۵۷ حاصلخیز کرده. بگذار بمب‌های کور با مرگ و زندگی‌شان گل یا پوچ بازی کنند، بدون شک خدای بینا برای آینده‌ی این بچه‌ها جفت‌شش می‌آورد. جنگ، ویرانی و آشفتگی است، اما برق چشمان این کودکان، برهان نظمی بر وجود خداست. در نقشه‌راه الهی مقاومت، همه چیز سر جای خودش است؛ آتش‌بس، خون‌بس، تسلیم هرگز، مقاومت تا ابد... https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
تا شهید نباشی، شهید نمی‌شوی. این دو دو تا چهارتای عشق است. میان ما و بطلمیوس چه فرق است وقتی که او زمین را مرکز کائنات می‌دانست و ما، «منیّت» را اساس جهان‌بینی‌؟ ما این‌سوی حجاب ظلمانی نفس اسیریم و شهید آن‌سوی حجاب نورانی روح ایستاده و به آزادگی رسیده. بله ما با هم خیلی فرق می‌کنیم. بقا مختص ذات اوست؛ یابن آدم! اسمع! افهم! ماسوی را برای فنا آفریده‌اند. فرق است میان دست و پا زدن در جیفه‌ی دنیا و دست و پا زدن در خون اولیا. این یکی باتلاق اسفل‌السافلین است و آن یکی سکّوی معراج قاب قوسین. هیچ جنبنده را از تیغ دروگر مرگ زنهار نیست، اما چگونه شهید حیثیت مرگ را به بازی می‌گیرد آنگاه که گلوله و آتش و تیر را تنگ به آغوش می‌کشد؟ ای شهید! کجا به تو کیمیاگری آموخته‌اند که زهر هلاهل مرگ را در کام خود احلی من العسل می‌کنی؟ چگونه زمهریر سرد فنا را با سلسبیل مطبوع بقا طاق می‌زنی؟ این موت اختیاری است یا کوچ انتخابی؟ نمی‌دانم. هر چه هست، شهادت جایگاه سِر است و شهید محرم راز. قسم به عصر که ما در خسارتیم. بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌کند؟ ای خسرو شهیدان عالم! ای لنگر آسمان و زمین! ای دردانه‌‌ی بی‌مثال خلقت! ای حرارت فزاینده‌ی عشق در طول سده‌ها و هزاره‌ها! ای نشسته بر اریکه‌ی سفینه النجاه! ای حسین! آغوش تو برای تشنگان شهادت باز است؛ به وسعت دنیا، به وسعت عقبی. ما را تشنه کن. ما را کشته خواه. ما را به آغوش کش. ما را زنده کن. ✍🏻 https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
در باب کرمان و شهادت هموطنانمان سخن بسیار است. از زوایای مختلف می‌توان به این اتفاق پرداخت، اما در این نوشته تلاش شده تا مؤلفه‌ها و ویژگی‌هایی برای آنچه به این جنایت خواهد بود، برشمرد. 🔴 انتقام متوازن؛ توازن، اصل بقاست. فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ. تهدید را باید در قواره‌‌ی خودش پاسخ داد. اقدام کوچکتر، پیام ضعف را به دوست و دشمن مخابره می‌کند. در مقابل قتل نفس، نباید ساختمان را با موشک زد. ترور مهره‌ی کلیدی را باید با حذف مهره‌ی کلیدی دشمن طاق زد. خرابکاری صنعتی را باید با خرابکاری صنعتی پاسخ داد. حمله سایبری را باید با حمله سایبری پاسخ داد. 🔵 انتقام بازدارنده؛ بازدارندگی و برازندگی! اقدام متقابل باید قطع‌کننده‌ی زنجیره‌ی جنایات نامتعارف دشمن باشد. باید دشمن را در لاک دفاعی فرو ببرد. باید او را به «غلط کردم» بیندازد. باید فکر تکرار جنایت را از سرش بیرون کند. تکرار اقدامات مشابه دشمن با شدت فزاینده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بازدارندگی چاشنی ضعیف اقدامات متقابل ما بوده. ⚫️ انتقام غافلگیرکننده؛ غافلگیری، شگرد فرشته‌ی مرگ است. طوفان الاقصی، صرفنظر از ابعاد بزرگ نظامی آن، به دلیل رعایت اصل غافلگیری شکستی «غیرقابل ترمیم» برای اسرائیل رقم زد. انتقام سخت باید به تعبیر قرآن و مانند مرگ بغتتاً باشد تا فرصت عمل بازدارنده را از دشمن بگیرد. اقدام نابهنگامی که دشمن انتظارش را می‌کشد و برای آن آماده شده، ممکن است کمانه کند و به خودمان برگردد. 🟠 انتقام راهبردی؛ شیوه‌ی انتقام از دشمن جانی باید در راستای تقویت اهداف بلندمدت جبهه مقاومت باشد. اگر در این نزاع تمدنی ازاله‌ی اسرائیل از وجود هدف میانی است، اقدام کوتاه‌مدت باید تقویت‌کننده‌ی هدف راهبردی باشد. اگر تقویت امنیت ملی اصل بنیادین اقدام نظامی است، برآیند نهایی انتقام باید، افزایش ثبات و امنیت کشور باشد. اگر آگاهی‌بخشی، دشمن‌شناسی، بیداری ملت و اقامه‌ی ناس به قسط، اصل است، قصاص این جنایت باید در همین راستا باشد. خلاصه‌اش این می‌شود که پاسخ سخت هر چه هست، باید آن ۲۵ سال را کوتاه‌تر کند. 🟤 انتقام شفاف؛ ضربات مبهم، مخفیانه و بدون بازتاب رسانه‌ای یا دستاوردسازی از اقدامات سایر بازیگران جبهه مقاومت، برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست. آنجا که دشمن در جنایت خود قبول مسئولیت می‌کند، باید شفاف انتقام گرفت تا مشخص باشد تنبیه دشمن مابه‌ازای کدام رذالت اوست. آنجا که آثار حضور دشمن مشهود است، باید پاسخ ما برای دوست و دشمن مشهود باشد. تلفیق این گزاره‌ها، سهلِ ممتنع است. روی کاغذ مسائل ممکن است بدیهی جلوه کند، اما در میدان عمل پیچیدگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. در هر صورت نباید به ورطه‌ی محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی ناصواب بیفتیم. ✊ نکته آخر اینکه خشم انقلابی مردم را باید قدر بدانیم. نباید مطالبه‌ی انتقام سخت را که دستور رهبری است، با برچسب‌های ناروا سرکوب کرد. فریاد فراگیر انتقام که از حلقوم مردم بیرون می‌آید، مقبولیت توأم با مشروعیت را برای پاسخ سخت نظام تضمین می‌کند. به حافظان امنیت ما جسارت و قوت قلب می‌دهد. امام به پشتوانه‌‌ی ملت توی دهان دولت پهلوی زد. یکپارچگی ملت معجزه می‌کند. آن را قدر بدانیم. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
26.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بلند شو مرد! بلندشو و ببین که شاه‌نشین چشم‌هامان از آتش اشتیاقت همه بخاراست و برای تو که امیر سفرکرده‌ی این سامانی، «بوی جوی مولیان آید همی» می‌خوانیم و برای بی‌سروسامانی خودمان «فاتحه مع الصلوات»! از اشک ما یتیمانت، عرش خدا می‌لرزد و مگر عرش خدا همین دل‌های نازک یتیمان شهدای مدافع حرم نیست که شب‌های جمعه‌ی همه‌ی تاریخ، چشم به ساعت انتقام دوخته‌اند؟ 🔺فیلم مربوط به سرود زیبای فرزندان شهدای لبنان در وصف سردار دلها را ببینید. ✍🏻 https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
همه چیز از «ما» شروع می‌شود. همانگونه که هستیم، بر ما حکومت می‌شود. مجلس، عصاره فضائل ملت است؛ خلایق هر چه لایق! تغییر سرنوشت قوم از مسیر تغییر «ما» می‌گذرد. آنچه در صندوق رأی می‌کاریم، زندگی‌مان را یا درو می‌کند یا از این رو به آن رو. بهارستان را اگر درست بسازیم، ایران گلستان می‌شود. هنر این است که با کاشته‌هایمان گل بکاریم و دسته‌گل به آب ندهیم. کاردرست‌ها را انتخاب کنیم، نه دانه‌درشت‌ها را. کارآزموده‌ها را گزینش کنیم، نه آزمون‌ردی‌ها را. انتخاب، بیش از آنکه تکلیف باشد، حق است. آنکه حق را می‌ستاند، باید ستود. خرده‌ملت‌های شیخ‌نشین برای حق انتخاب، له‌له می‌زنند و رسانه‌های دیکتاتور به آزادی انتخاب ما اَه‌اَه می‌گویند. آنچه برای ما خاطره است، برای آنها آرزوست. ما ملت اراده‌ایم و امید، سلاح مخفی ماست. زخم‌هایی که خورده‌ایم، خونین‌تن نه، رویین‌تن‌مان کرده. ققنوس‌وار از خاکستر خویش برخاسته‌ایم. تاریخ را بخوانید؛ آنها که برای شکوفایی ما زمستان خواسته‌اند، برایشان روسیاهی مانده. این ماییم که از پس سرما مدام جوانه می‌زنیم. بن‌بست در کارمان نیست؛ اگر راهی نیابیم، راهی می‌سازیم. ساختن، توانستن است. وسواس‌های خنّاس ناامیدمان می‌خواهند، اما ما مسلّح به «اعوذ برب الناس» هستیم. شعبده نیست، ما از دل ناکامی، به معجزه‌‌ی امید کامروایی بیرون می‌آوریم. پوست می‌اندازیم و نو می‌شویم. خدا می‌داند شش‌دانگ آینده مال ماست؛ این خط و این نشان. مگر موسی را غرقه در نیل نخواستند و نوح را سرگردان در بیابان؟ مگر برای یکی دریا خشک نشد و برای دیگری دنیا خیس؟ ما به خدای نوح و موسی تکیه داریم که تر و خشکمان دست اوست. ، به لطف یزدان، کاری می‌کنیم کارستان. به امید فردایی بهتر برای جانِستان ایران، می‌سازیم خشت خشت بهارستان را... ✍🏻 https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از جُحفِه (حامد ملحانی)
بام ها و نام ها مدت هاست که از اسم ها و ایسم ها عبور کرده ایم! مدت هاست برایمان، برای همين ما آدم های عادی دلباخته خمینی و خامنه ای، اینکه خبط و خطا مال کدام جناح باشد و خاطی و مقصر چه سابقه و صبغه ای داشته باشد خیلی تفاوتی ایجاد نمی کند. آنچه اصل است، اسلام و انقلاب و نظام و کشور و قانون اساسی و ولایت فقیه است! فلذا اکبرها، محمودها، محمدها، حسن ها، سعیدها، کاظم ها، باقرها، جوادها همگی فروعاتند، مستحباتند، تعقیباتند! تازه اگر در راه صلاح باشند وگرنه که جزو مکروهاتند! مدتهاست دیگر نه مقهور کت و کراوات و انگلیسی بی لهجه می شویم، نه ریش و عبا و عمامه، تیغ صراحتمان را کُند می کند! در نتیجه چه برای قضیه اخیر و چه برای سایر موارد، "هر مسئولی" باید بداند: ۱. اگر امروز هم مشخص نشود در این سال ها، چه مال و جایگاه و آبرویی را از راه خلاف و حرام، کسب کرده است، در روزی که "یوم تبلی السرائر" است، همه چیز آشکار خواهد شد پس چه بهتر به جای ترس از توییت این و استوری آن، به قاعده "حاسبوا قبل ان تحاسبوا" خودش سنگ هایش را با خودش وا بکند! والله قسم، اویی که شدید العقاب است، فردا هم شاکی است، هم شاهد است و هم قاضی! ۲. در این سال ها مکرر دیده ایم، "آقا"های خوش نیت و مخلص و "آقازاده" های موذی و مفسد. اینکه علت تکرار این مدل چیست جای بحث مجزا دارد ولی عجالتا انتظار می رود این آقایان، بیشتر از آمریکا و اسرائیل، حواسشان به اطرافیان خودشان باشد! بزرگواران محبت کنند شعار مرگ بر آمریکا را بگذارند برای ما مردم عادی، عملش را هم بگذارند برای مدافعان سبزپوش حریم انقلاب! خودشان ولی حواسشان چهارچشمی به میوه های دلشان باشد! که اینقدر خون توی دل پدران و مادران شهدا نکنند! ۳. وقتی تشتی از بام افتاد و بانگش کل شهر را برداشت، لطفا به ما خرده نگیرند که چرا توجهتان جلب شد؟ که رویتان را بکنید آن طرف! که هیس، نگذارید دشمن شاد شویم! که اسلام در خطر است! آنچه عامل دشمن شادی است، تشتی است که پله پله تا بالای بام رفته و شما مسئول محترم یا حواست نبوده است یا خودت در آن شریک بوده ای! پس اگر کسی مقصر است تویی! نه آنها که از صدای افتادن تشت، زهره شان آب شده است و هنوز شوکه اند! ۴. خامنه ای عزیز، حجت موجه عصر ماست! الگو از این بهتر؟! خب به جای اینکه اینقدر "دو صد گفته" ایشان را مدام تکرار کنید، به اندازه "نیم کردار" هم به او تاسی کنید! و اگر نمی توانید، استعفا بدهید، بازنشسته بشوید، در اوج خداحافظي کنید! اگر نمی توانید مثل حاج قاسم، سرباز مطیع رهبری باشید قبل از آنکه باری بر دوشش باشید، تشریف ببرید کنج عزلت خانه تان! اگر عرضه یاوری ولی را ندارید لااقل باور کنید انقلاب، بی نام شما و آسوده از تشت های روی بام شما، راحت تر به مسیرش ادامه می دهد! ولله قسم! خدا به هیچ ملتی، چک سفید امضا نداده است، اگر خراب کنید، اگر خراب کنیم، فرصت سربازی در جنودالله را ازتان، ازمان می گیرد! @hamedmalhani
خدایا! به تو پناه می‌بریم از این بلای عظیم. فرعون دوباره از دل تاریخ سربرآورده و کودکان را ذبح می‌کند و زن‌ها را به اسارت می‌برد. طنین صدای مصمم سمیه دوباره از زیر سنگ‌های آوار به گوش می‌رسد: «اشهد ان لا اله الا الله» و سرنیزه ابوجهل زمان که صدا را با خون خاموش می‌کند. دوباره گرسنگی شعب ابی‌طالب و تشنگی کربلا تکرار می‌شود. هسته خرمایی یا برگ درختی قوت لایموت سفره افطار کسانی می‌شود که به جرم خداپرستی سنگ به شکم بسته‌اند. دوباره طفل بی‌شیری جان می‌دهد. این قصه تکراری نیست؟ دوباره آوارگی و اسارت، دوباره هتک حرمت و شهادت. این داستان امروز زنان مظلوم غزّه است. تاریخ تکرار می‌شود و این صدای سکوت انسانیت است که گوش فلک را کر کرده. وقتی فرعون نویسنده‌ی منشور حقوق بی‌بشر باشد، طبیعی است که شیطان بزرگ قلم او را در خون کودکان می‌زند. شیوخ شکم‌پرست و خائنین حرمین شریفین هنوز مال‌التجاره به بنی‌اسرائیل می‌دهند. در آن باریکه، مسلمانان رنج می‌کشند و ما هنوز اسلام‌درد نگرفته‌ایم. خدایا! به تو پناه می‌بریم از این بلای عظیم. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴نباید فریاد انتقام را خاموش کرد تجربه‌ی چند سال اخیر نشان داده فشار افکار عمومی محرک اقدام نظامی تلافی‌جویانه‌ی ایران نخواهد بود. بالاترین سطح مطالبه‌ی انتقام، در ماجرای شهادت شهید سلیمانی اتفاق افتاد. عواطف میلیون‌ها ایرانی در حادثه تروریستی فرودگاه بغداد جریحه‌دار شد و خون آنها به جوش آمد. عکس‌العمل نظامی ایران، حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد بود که در ادبیات رهبری صرفا در حد یک سیلی تعبیر شد. دکترین امنیت ملی ایران گویا انتقام را یک پروسه می‌بیند، نه یک پروژه. بنابراین علیرغم مطالبه عمومی انتقام در ماجرای شهادت بزرگان جبهه مقاومت و مفاخر ایرانی (شهید سلیمانی، شهید فخری‌زاده، شهید سید رضی و ...) تاکنون شاهد اقدام نظامی تلافی‌جویانه‌ی دفعی، ضربتی و پر‌هیاهو از جانب ایران نبوده‌ایم. درست یا غلط بودن آنچه از آن به «صبر استراتژیک» تعبیر می‌شود با اهلش، اما تصویری که از این دکترین در ذهن آحاد جامعه ایجاد می‌شود، اهمیت دارد. افکار عمومی را نباید بی‌پاسخ رها کرد، و الّا رسانه‌های دشمن ضعف را بجای صبر به مخاطبان خود القا می‌کنند. اگرچه افکار عمومی تاکنون ایجاباً محرک انتقام پروژه‌ای نبوده، اما ممکن است سلباً مانع اقدام درخور بوده باشد. کلیدواژه‌ی پربسامد «تله‌ی جنگ» در رسانه‌های مصور و مکتوب داخلی و ترس و واهمه‌ای که کانال‌های تلگرامی از بالا و پایین شدن آلاکلنگی قیمت ارز و سکه در نتیجه‌ی اقدام نظامی احتمالی ایران در دل مردم می‌اندازند، شاید ته دل تصمیم‌گیران را هم خالی و پایشان را سست کند. اما چنانچه ایران واقعا قصد اقدام تلافی‌جویانه‌ی هم‌سطح داشته باشد، قطعا به حمایت افکار عمومی نیاز دارد. باید پژواک پرطنین انتقام از حلقوم مردم به گوش برسد. مردم باید برای تصمیم نظامی نظام پشتوانه ایجاد کنند. باید دل نیروهای حافظ امنیت را قرص کنند که پای تبعات انتقام می‌ایستند. همه‌ی این حرف‌ها را که کنار هم بگذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که نباید صدای «انتقام انتقام» مردم را خفه کنیم. نباید نگران بالا رفتن توقع و انتظار افکار عمومی و سرخوردگی احتمالی آنها باشیم. نباید نگران دست‌پاچه و هیجانی شدن نیروهای مسلح‌مان باشیم. آنها که فریاد انتقام سر می‌دهند، همانها هستند که به تدبیر امنیتی نظام اعتماد دارند. این فریادها، اعتمادآفرین و پشتوانه‌زاست. آن را بایکوت و محکوم نکنیم. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
الّلهُمّ انصر الاسلام و المسلمین وانصر جیوش المسلمین و اخذل الکفّار و المعاندین و المنافقین https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
روحش شاد! مردی که آرزوهایش برای ما خاطره‌ای شیرین شد... ✍زهرا محسنی‌فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من لبخند خدا را زیر بارش موشک‌های ایران بر فراز مسجد الاقصی در نیمه‌شبی تاریک دیدم. سبحان الله! معراج نه، اینجا قیامت بپا شده. ✍زهرا محسنی‌فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
آه از آن بیست و شش نهاد! 🔴 گشت ارشاد بر خلاف نامی که روی آن گذاشته‌اند نه ماموریت فرهنگی و تبلیغی دارد و نه حتی نهادی است برای امر به معروف و نهی از منکر. ، صرفا ضامن اجرایی قانون حجاب است. دقیق‌تر اگر بگوییم، وظیفه‌ی قانونی گشت ارشاد «تذکر به افراد بدحجاب و برخورد با آن‌ها طبق ضوابط قانونی در اماکن عمومی شهر» است. طبیعی است قوانین برای آنکه پا از صحن مجلس بیرون نهاده و قدم به عرصه‌ی حکمرانی اجتماعی بگذارند، باید ضابط اجرایی و ناظر بیرونی داشته باشند و الّا در حد آرزو و رؤیا باقی می‌مانند. با این زاویه‌‌ دید، شأن نزول و فلسفه‌ی وجودی گشت ارشاد باید پاسبانی از حجاب قانونی باشد. 🔵 اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی را به گرده‌ی پلیس می‌گذارند، از بی‌صاحبی مسأله‌ی در کشور است. اینکه به غلط تصور می‌شود گشت ارشاد در حال امر به معروف و نهی از منکر بانوان است، به این خاطر است که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جاخالی داده و عملا تعطیل است‌. اینکه پلیس در پایین‌دست با جین‌های مندرس و تاپ‌های بالانافی و ساپورت‌های زیرزانویی برخورد می‌کند (تازه اگر برخورد کند)، به این دلیل است که وزارت اقتصاد در بالادست، یا عُرضه‌ی کنترل بازار لباس را ندارد و یا در بغل مافیای قاچاق پوشاک غش می‌کند. ⚫️ صدا و سیمای جمهوری اسلامی که بیشترین وظایف قانونی را در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دارد، در آستین خود سلبریتی‌هایی پرورش می‌دهد که نه تنها به حجاب اعتقاد ندارند، بلکه در بزنگاه‌ها کشف حجاب کرده و آتش‌بیار معرکه‌ی ضدحجاب می‌شوند. سوپراستارها از تریبون رسانه‌ی ملی بالا می‌روند، شهرتی به هم می‌زنند، در بین مردم مرجعیتی پیدا می‌کنند، و درست در لحظه‌ای که باید دِین خود را ادا کنند، ادا در می‌آورند و به روی نظام اسلامی تف می‌کنند. چهار روز بعد دوباره صدا و سیما سراغ همین هنرمندان بی‌تعهد تفی می‌رود تا شبکه‌های تلویزیون جمهوری اسلامی بی‌مخاطب نمانند. بعد می‌بینیم که تلویزیون در شلوغی‌های این روزها، یکباره یادش می‌آید که ژست روشنفکری بگیرد و بین موافقان و مخالفان گشت ارشاد، مناظره برگزار کند. ⚪️ وزارت به اصطلاح فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم‌هایی مجوز پخش در شبکه نمایش خانگی می‌دهد که خانوادگی نمی‌شود آنها را تماشا کرد. فیلم‌هایی که شاکله‌ی جذب مخاطب آنها بر جلوه‌های بصری شمایل بازیگران غرق آرایش زن و شوخی‌های جنسی سخیف و نشان دادن روابط خارج از عرف دختر و پسر بنا شده است. بعد در جمهوری اسلامی جشنواره فیلم فجر برگزار کرده و برای بازیگرانی که لباس پلنگی می‌پوشند، فرش قرمز پهن می‌کند و کسی هم جرأت ندارد به این سلبریتی‌های پلنگی بگوید خرتان به چند! قوه‌ی قضائیه در برخورد با سرشبکه‌های فساد اخلاقی و ترویج بی بند و باری فعال در اینستاگرام لاس می‌زند و تا تقی به توقی می‌خورد و حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، با قیافه‌ی حق به جانب بازار گفتار درمانی و خط و نشان کشیدن‌ها را داغ می‌کند که ما چنین می‌کنیم و چنان. 🔵 آموزش و پرورش مدارس غیرانتفاعی را رها کرده تا با فراغ بال و زیرپوستی انواع و اقسام آموزش‌های ۲۰۳۰ را به خورد کودکان دهند. هنوز پخش آهنگ‌های سخیف ساسی مانکن و همخوانی دانش‌آموزان در مدارس از یاد ما نرفته است. وزارت خارجه در انتخاب سفرا وضعیت خانواده آنها را لحاظ نمی‌کند تا چند جوانک لندهور از این آقازاده‌ها با نمایش بی‌عفتی و خوش‌گذرانی آبروی نظام اسلامی را ببرند. ⭕️آری پشت ون‌های گشت ارشاد، بیست و شش نهاد متولی ترویج پوشش و حجاب قایم شده‌اند تا این روزها انگشت اتهام به سمت آنها نشانه نرود. پلیس، شاید آخرین حلقه‌ از سلسله‌نهادهایی باشد که در مسأله‌ی حجاب مسئولیت دارد. بر خلاف الباقی نهادها، استثنائا این نهاد کارهایی انجام می‌دهد. اگر گشت ارشاد خطا دارد (که دارد)، دیکته‌ی سایر نهادها نانوشته است. همان‌ها که دهانشان به انتقاد باز است و در بلبشوها دست پیش می‌گیرند تا پس نیفتند. 🔵 حکم الهی حجاب را رها کرده‌اند تا یک دخترک مو وزوزی‌ بیمار از آن طرف آب‌ها با همراهی اوباش سلطنت‌طلب و منافقین و تجزیه‌طلبان و حمایت تلویزیون‌های فارسی زبان بی‌بی‌سی و اینترنشنال و کوفت، از دل حجاب برای مردم ایران بحران امنیتی بسازند و به ریش نظام بخندند. اگر ضد انقلاب روی خون مهسا امینی اسکی می‌روند و بشکن می‌زنند و کمر می‌جنبانند، همان بیست و شش نهاد قایم‌باشکی صحنه‌گردان این تیاتر هستند. اگر اوباش، پلیس آتش می‌زنند و سرباز لخت می‌کنند و چادر از سر زن‌ها می‌کشند، همین نهادها باید پاسخگو باشند. نمی‌شود در فجازی فحش‌ها را پلیس بخورد و آقایان پشت میزشان پهلو به پهلو شده و از روی شکم‌سیری توییت بزنند و با خانواده‌‌ی مرحومه امینی ابراز همدردی کنند. آقای جمهوری اسلامی! خودت را در مسأله‌ی حجاب جمع کن قبل از آنکه خدا با تو قهر کند. ✍‌ @lafzeghalam
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
آه از آن بیست و شش نهاد! 🔴 گشت ارشاد بر خلاف نامی که روی آن گذاشته‌اند نه ماموریت فرهنگی و تبلیغی د
این متن را در ابتدای فتنه زن زندگی آزادی نوشتم. بسیاری از گزاره‌های آن همچنان موضوعیت دارد. اصل حرف این است که نهادهای متولی حجاب و عفاف به وظایف خود عمل نمی‌کنند و همه چیز را در گشت ارشاد می‌بینند.