eitaa logo
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
2.6هزار دنبال‌کننده
282 عکس
45 ویدیو
2 فایل
✍️ [ آدمی] سخنی به لفظ در نمی‌آورد، جز آنکه فرشته نگاهبانی نزد او حاضر است [و آن را می‌نویسد] (ق - 18) 📝یادداشت‌های زهرا محسنی‌فر راه ارتباطی: @z_mohsenifar https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️"تهران تا غیزانیه"، روایت روانِ توسعه‌ی نامتوازنی است که بر ردای بلندبالای جمهوری اسلامی، ترکیبی ناموزون و وصله‌ای ناجور است. آنچه که به این زخمِ کاری نیشتر می‌زند این است که ثروتِ زیرپای غیزانیه‌ها تا زعفرانیه‌ها می‌رود اما رویِ‌گنج‌نشینان، رویِ گنج را نمی‌بینند تا عده‌ای دِنج‌نشین شوند و آنها کوخ‌نشین باقی بمانند. آب در کوزه‌ی آنهاست و هنوز فریاد العطششان بلند است. از "تهران تا غیزانیه"، هزار کیلومتر راهِ نرفته است. آنچه صدای محرومیت را به فرمانیه می‌‌رساند، رسانه‌ی متعهد است. مستند انقلابی با مستندهای قلابی فرق می‌کند. سوژه‌های مثبتِ هجده شاید بهانه‌ی خوبی برای مستندسازی با چاشنی اروپاگردی باشد اما چه کسی برای آنها که به دنبال جرعه‌ای آب می‌گردند، مستند می‌سازد؟ 🔻وقتی در برهوت مطالبه گری، رسانه‌های آن‌ورِ آبی از آب گل‌آلود غیزانیه ماهی تفرقه می‌گیرند، مستندهایی چون "تهران تا غیزانیه" اجازه نمی‌دهند قابله‌های فتنه‌انگیزی، دایه‌ی دلسوزتر از مادر شوند. وقتی رسانه‌ ملی با بستن پایش‌‌ها و ثریاها و جهان‌آراها، به رسانه‌‌ی ملکه پاس روی تور می‌دهد، مستندسازان انقلابی مستقل باید حملات پشت‌خط‌زن‌های پشت‌پرده را دفع کنند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
موسی (ع) سی روز به طور رفت تا عبادت کند و خدا مأموریتش را تا چهل روز تمدید کرد. وقتی برگشت قومش خداپرستی را بوسیده و کنار گذاشته و گوساله می‌پرستیدند. عُزیر نبی (ع) در سفر بود که خسته به گوشه‌ای آرمید تا لختی بیاساید. چشم که باز کرد، صد سال گذشته بود اما آب و غذایش سالم مانده بود. به چهل روز قومی فاسد شد و به صد سال غذایی سالم ماند. نگاه داشتن ایمان، بسی دشوارتر از نگه داشتن نان است. ثابت کردند که هیچ زمان ایمانشان را به حساب و کتاب خدا و اعتقادشان را به جمهوری اسلامی از دست نمی‌دهند، اما آیا مسئولین توانستند در این هفتاد روز به حساب "نان‌بُرِ"شان برسند؟ ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هنوز به تکلیف نرسیده بود اما آن شب تکلیف همه را مشخص کرد. هم سن و سال‌هایش در کوچه‌های مدینه مشغول بازی بودند و او در بیابان، حیثیت مرگ را به بازی گرفته بود. لباس رزم در قد و قواره‌ای نبود که او را سخت در آغوش گیرد. آن شب قاسم قرار نداشت، آخر با پدر قول و قرارهایی داشت. قاسم، یک سر و گردن بالاتر از مرگ ایستاده بود وقتی که در تلخ‌ترین شب تاریخ از دولبش عسل می‌چکید. آنگاه که زمین کارزار از خون عاشقان لاله‌زار شده بود، قاسم‌بن‌الحسن (ع) از کُشته، پُشته می‌ساخت. قصه‌ی قاسم هم به سر رسید و چه رازها در سردادگی عاشقان است. ماه روی قاسم که شکافت، خورشید حسین (ع) حادثه را بر نتافت و از گوشه‌ی آسمان کربلا سراسیمه به وسط میدان شتافت. جمع کردن پاره‌ی تن برادر کار راحتی نبود وقتی که پازدن‌هایش زمین کربلا را با دل حسین (ع) یکجا خراش می‌داد. الا لعنة الله علی القوم الظالمین... https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔺️قرار بود به عقب بر نگردیم اما از لیبرال‌دموکراسی پرت شدیم به دوران ملوک‌الطوایفی! سعدی، تهران‌نشین نبود و "چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار" را هم لابد برای بنی‌آدمِ شیراز سروده بود! یوسف (ع) مصرنشین هم لابد باید حل مشکل تولید گندم کنعان را به خود بنی اسرائیل می‌سپرد تا همه از گرسنگی بمیرند. وقتی هیأت دولت، شش ماه است که قرنطینه خانگی را جدی گرفته و از تهران خارج نمی‌شود، بقیه‌ی قوا باید با تمام قوا حصرِ محرومینِ دور از پایتخت را بشکنند و به مشکلاتشان رسیدگی کنند. 🔻بجای ، به نمایندگانِ پای کار تولید می‌پرند. مملکت را قفل زده‌اند و می‌گویند سرقفلی ماست، کسی نزدیک نشود. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
علی اکبر که به میدان رفت، یک تنه میمنه را به میسره آورد و دریای سپاه دشمن را به پیچ و تاب درآورد. در آن بازار آهنگری در میان معرکه‌ی فولاد، دست و بازوی یداللهی‌اش، صنعتگری می‌کرد. هر ضربت شمشیر علی که پایین می آمد طنین لا حَولَ و لا قُوّةَ إلّا باللَّه حسین(ع) بود که به آسمان می رفت. آنچنان برگریزانی به پا کرد که خلوتی و تُنُکی در شجره‌ی خبیثه پدیدار آمد. تشنگی را بهانه کرد تا برای آخرین بار به دیدار آفتاب رود. سرمست از چشمه‌ی خورشید به میدان آمد در حالی که رخساره برافروخته بود. تو گویی ابراهیم خلیل‌الرحمان (ع) بود که به منجنیق عذاب اندرافتاده و در آتش نمرودیان گرفتار آمده. اشبه‌الناس به رسول‌الله (ص) به میدان رفته بود و گرد و خاک معرکه چون خوابید، دشت پر از پیمبر شده بود. چشم آفتاب از هزار تکّه‌ی آینه مکدّر شد، آنگاه که نوه‌ی حیدر کرّار، به سنگ و نعل و سنان، مکرّر شد. علی اکبر رفت تا بعد از او برای همیشه خاک بر سر دنیا شود. ‌ ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چهارپایه خوانی سید حمیدرضا برقعی در سوگ علمدار کربلا. این حماسه سرایی باشکوه را در تاسوعای حسینی از دست ندهید. التماس دعا https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴وقتی می‌توان بحران ساخت، چرا باید تدبیر بخرج داد؟! 🔺️توسعه‌نیافتگی، ام‌الامراض است. خوزستانِ ثروتمند، از فقر مفرطِ زیرساخت‌های شهری و روستایی رنج می‌برد. آب، فاضلاب، برق، هوا، مسکن و... گاه و بیگاه سوژه‌ی بحران‌های جدید می شود. در این میان، هیچ زخمی کاراتر از مدیریت وصله‌پینه‌ای نیست. سرطان بدخیم ناکارآمدی مدیران، خوزستان را در وضعیت شیمی‌درمانی قرار داده. اینکه هر موضوعی را بتوان کانون یک بحران جدید کرد، کار ساده‌ای نیست که برخی مسئولین منطقه‌ای انصافا در آن تبحر دارند. مشکل امنیتی ندارد اما بی‌تدبیری‌ها، امنیت آن را تهدید می‌کند. می‌توان دایرة‌المعارفی از بی‌تدبیریِ متولیان امر در خوزستان نوشت و جهت تدریس در رشته‌های مدیریت به عنوان درس عبرت بکار برد تا مدیران آینده به شیوه‌ی لقمان، مدیریت را از نامدیران بیاموزند. یک قانون نانوشته در اینجا حاکم است: "وقتی می‌توان بحران ساخت، چرا باید تدبیر بخرج داد؟!" 🔻خوزستان بحران مدیریت دارد. برای حل مشکل یک کارخانه یا یک روستایش باید از تهران کمک برسد تا مشاور رئیس‌جمهور به طعنه نمایندگان تهران‌نشین را از دخالت در مشکلات خوزستان برحذر دارد. فاضلاب یک منطقه‌ی حاشیه‌ای اهواز، سوژه‌ی رسانه‌های معاند می‌شود. خانه‌های ، به یکباره موضوع شماره یک کشور می‌شود. وقتی در حل مشکل یک روستای کوچک عاجزند، چگونه بر گستره‌ی استان خوزستان با بیش از ۴ میلیون جمعیت مدیریت می‌کنند؟ در این وانفسا، چه کسی بحران مدیریت خوزستان را مدیریتِ بحران خواهد کرد؟ ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
"سلام بر تو سلامِ آن کسى که به حُرمتِ تو آشنا و در ولایت تو مُخلص و بى‌ریا است و به سببِ محبّت و ولاى تو به خدا تقرّب جسته و از دشمنانت بیزار است. سلامِ کسیکه قلبش از مصیبت تو جریحه‌دار و اشکش به هنگام یاد تو جارى است. سلامِ کسیکه دردناک و غمگین و شیفته و فروتن است. سلامِ کسیکه اگر با تو در کربلا مى‌بود، با جانش در برابر تیزىِ شمشیرها از تو محافظت مى‌نمود و نیمه جانش را به خاطر تو بدست مرگ مى‌سپرد و در رکاب تو جهاد می‌کرد و تو را بر علیه ستمکاران یارى داده، جان و تن و مال و فرزندش را فداى تو مى‌نمود و جانش فداى جان تو و خانواده‌اش سپربلاىِ اهل‌بیت تو مى‌بود. اگرچه زمانه مرا به تأخیر انداخت و مُقدَّرات الهى مرا از یارىِ تو بازداشت و نبودم تا با آنانکه با تو جنگیدند، بجنگم و با کسانیکه با تو دشمنى کردند خصومت نمایم، (درعوض) صبح وشام برتو مویِه می‌کنم و به جاى اشک براى تو خون گریه می‌کنم، از روى حسرت و تأسّف و افسوس بر مصیبت‌هائى که بر تو وارد شد، تا جائى که از فرط اندوهِ مصیبت و غم و غصّه و شدّتِ حزن جان سپارم". آجرک الله یا بقیة الله... https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هیأت‌های عزاداری‌ امسال با نظم و ترتیب در روضه‌ی سیدالشهدا(ع) آدم می‌کاشتند تا گزک دست رسانه‌ی آدمکش‌ها ندهند. آمیزه‌ی شور و شعورِ هیأتی، دوگانه‌ی جعلی عزاداری-سلامت را شُست و برد تا آش برای بی‌شعورهای عالم خیلی شور شود. هرچه ذره‌بین انداختند تا ذره‌ای انحراف از پروتکل کرونا در هیأت‌های بزرگ ببینند و آن را در بوق و کرنا کنند، چیز چشمگیری عایدشان نشد، تا اینکه مصطفی معین، که مدعی است نمی‌خواهد کسی را به زور به بهشت ببرد، خوراک دندان‌گیری به رسانه‌ی جهنمی هدیه داد. امواج ایران اینترنشنال با امواج کرونا در ایران تقویت و با موج عزاداران حسینی تضعیف می‌شود. مصطفی معین، رئیس شورای عالی نظام پزشکی، بجای تلاش برای کشف داروی کرونا گویی کاسبان کرونا را واکسینه می‌کند. این روزها ایران اینترنشنال اخبار کرونا را با تصویر بک‌گراند هیأت‌های عزاداری‌ رپرتاژ می‌کند تا در ناخودآگاه مردم، تخم انحراف بکارد و فردا که موجی بلند شد، حملاتش به عزای حسینی اوج گیرد و کِشته‌های خود را درو کند. اگر برای شجره‌ی طیبه‌ی آل‌الله (ع) سود نداریم، برای شجره‌ی خبیثه‌ی آل‌سعود کود نباشیم. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔻پینوکیو ساده‌لوح بود و همیشه در مذاکره با گربه نره و روباه مکار کلاه سرش می‌رفت. او یک بار به پدر ژپتو دروغ گفت و دماغش دراز شد. پینوکیو مدتی به شهر فرنگ رفت و آنقدر به بازی‌های آنجا خو گرفت، که درازگوش شد و وقتی برگشت، دُم درآورده بود. 🔺آقای سازندگی! می‌سازی بساز، اما در انتخاب سوژه‌هایت دقت کن تا نقش‌ها را جابجا ترسیم نکنی. گردن جلیلی از مو باریک‌تر است و کُتِ دیپلماسی التماسی، بر قامت او زار می‌زند. ضمنا آنها که چشم دیدن واقعیت‌ِ تقریبا هیچِ را ندارند، به راحتی جای "نامزد" و "نامرد" را عوض می‌کنند! ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔻مشرکان مکه قرآن را سحر نامیدند. سپاه معاویه آن را بر نیزه کرد. پاپ اولین نسخه‌های چاپی قرآن را جمع‌آوری و نابود کرد. پهلوی سوگند به قرآن را از شروط نمایندگی مجلس شورای ملی حذف کرد. سلمان رشدی قرآن را القائات شیطان به پیامبر (ص) دانست (العیاذ بالله). سروش قرآن را خلاصه‌ی تجربه‌‌های فردی و اجتماعی پیامبر (ص) نامید. تری جونز، کشیش‌ مسیحی، قرآن را آتش زد. عده‌ای قرآن را با موسیقی تلفیق کردند و برخی آن را سوژه‌ی کاریکاتور و فکاهی قرار دادند. در طول تاریخ، الفاظ قرآن از گزند دستبرد مصون مانده، اما تحریف معنای آن توسط نامسلمانان و مسلمان‌نماها از زمان رسول‌الله (ص) آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. در قیامت پیامبر (ص) از مهجور بودن قرآن نزد امتش به درگاه الهی شکایت می‌کند. برکت زمانی از زندگی‌ها رفت که قرآن از کنج دل به گوشه‌ی طاقچه‌‌ی خانه‌ها رفت. وقتی که بجای زنگارزدایی از روح، نیازمند غبارزدایی شد. وقتی که زینت عرش الهی وسیله‌ی تزئین سفره عقد شد. وقتی که بجای زنده کردن دلمردگی‌ها آن را برای بدرقه‌ی مُرده‌ها نثار کردیم. 🔺و حالا اولِ بسم‌اللهِ آموزش و پرورش، با حذف نمادهای قرآنی از کتاب‌های درسی همراه شده تا مبادا تصویر کتاب انسان‌ساز، تصوّر اسناد انسانیت‌سوز را مکدر کند. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴 نظم پادگانی دپوی خودروسازها، آشفتگی بازار خودرو را به همراه دارد. احتکارِ شیک، شلیک به سبد درب و داغان اقتصاد خانوار است. تا خودروسازها مردم را پیاده نکرده‌اند، کسی آنها را از خر شیطان احتکار پیاده کند. وقتی مَرکب را با سود مرکّب می‌فروشند، به مردم رکب می‌زنند و وقتی "کار" را به می‌کشانند، لکنته‌ها را قطره‌قطره می‌چکانند. کسی چه می‌داند شاید راه‌حل اصلاح بازار خودرو، تغییر اتوبوسی مدیرانی باشد که از اول انقلاب با یک بلیط سوار شده‌اند و تا ایستگاه ملاقات با ملک‌الموت، خیال پیاده شدن ندارند. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648