فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلیغ جالب موتورسیکلت با استفاده از تکنیکهای «طنز» و «تداعی»
پیشبینی اقدامات دشمن با هوش مصنوعی: آگاهی موقعیتی و اطلاعات میدان نبرد یکی از مهمترین بخشهای یک جنگ به حساب میآید. ناوهای هواپیمابر، جنگندهها، تانک و پیشرفتهترین فناوریها در صورت که نتوان به دادههای پویا و قابلیت شناسایی دشمن دسترسی داشت، هیچگونه مزیتی به وجود نمیآورند. نیروی زمینی آمریکا به همین منظور قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، شناسایی هدف و پهپادها محل احتمالی حمله دشمن را پیشبینی کند.
نیروی زمینی آمریکا برای دستیابی به چشمانداز بالا یاد شده برنامه «کمک به تشخیص تهدید از حسگرهای خودمختار و همکاری ناوگان متحرک» (ATR-MCAS) را راهاندازی کرده است. هدف از این کار استفاده از وسایل نقلیه بدون سرنشین زمینی و پهپادها در میدان نبرد است تا به صورت مستمر دشمن را زیر نظر داشته باشند. در این طرح روباتهای خودمختار سامانههای سلاح دشمن را شناسایی کرده و دادهها را به منظور پردازش توسط هوش مصنوعی انتقال میدهند. سپس هوش مصنوعی یک تصویر عملیاتی مشترک یا کاپ (COP) از میدان نبرد به وجود خواهد آورد.
آگاهی موقعیتی در میدان نبرد بسیار اهمیت دارد. جنگجویان ممکن است در میان درگیری یا بلافاصله پس از آن آگاهی خود را از دست داده یا زمان ارزشمندی را هدر بدهند؛ اما با وجود تصویر عملیاتی مشترک میتوانند با یک نگاه سریع به سیستم اطلاعات خود را بازیابی کنند. دادههای کاپ توسط هوش مصنوعی نیز پردازش میشوند تا یک عامل پشتیبانی تصمیمگیری ارائه کنند. در نتیجه تصمیمات دشمن برای اهداف احتمالی آنها پیشبینی شده و به سربازان اطلاع داده میشود.
برای مثال اگر سامانه تشخیص داد 4 تانک دشمن از طریق یک جاده به سمت نیروهای آمریکایی در حال حرکت هستند، در حالی که در جاده دیگر تنها 2 تانک وجود دارد. به سربازان پیشنهاد میکند اول تانکها را هدف قرار دهند زیرا تهدید بزرگتری به شمار میآیند.
سامانه ATR-MCAS هرگز جایگزین هوش انسانی نمیشود؛ اما در تحلیل و اولویتبندی سریعتر اطلاعات به آنها کمک میکند. این سیستم با اسکن صدها تانک، هواپیما، پهپاد و دیگر تجهیزات دشمن اطمینان حاصل میکند که فرماندهان بهترین تصمیم را اتخاذ کرده و سطح آگاهی موقعیتی آنها در بهترین حالت خود قرار دارد.
سواستفاده هکرها از ویروس کرونا برای سرقت اطلاعات افراد: هکرها با استفاده از پوشش رسانه ها درباره ویروس کرونا، افراد را اغوا می کنند تا به طور تصادفی یک بدافزار دانلود کنند.
کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده اند برخی لینک های حاوی اخبار یا ویدئوهایی درباره شیوع ویروس کرونا دارای بدافزار هستند. در حقیقت این لینک ها دارای کدی هستند که برای سرقت اطلاعات شخصی افراد ساخته شده است.
هکرها با انتشار مطالب، پست ها و ویدئوهای به ظاهر بی ضرر در قالب فرمت های مختلف فایل(پی دی اف و ام پی ۴) اقدام به گسترش این بدافزارها می کنند.
اگر فرد در رایانه یا موبایل خود برای دانلود این مطالب کلیک کند، هکرها می توانند به اطلاعات ذخیره شده در دستگاه او دسترسی یابند و آنها را مسدود، تخریب یا کپی کنند.
این ویروس به دلیل شیوع در سراسر جهان و هشدار سازمان جهانی بهداشت، مورد توجه رسانه است. به همین دلیل شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک، گوگل و توئیتر با اقداماتی خاص سعی دارند از انتشار اخبار جعلی در این باره مقابله کنند. در این میان مجرمان سایبری نیز قصد دارند از این آب گل آلود ماهی بگیرند.
آنتون ایوانف یکی از تحلیلگران شرکت کسپراسکای می گوید: ویروس کرونا موضوع بحث اخبار امروز است. به همین دلیل مجرمان سایبری از آن به عنوان طعمه استفاده می کنند. تابه اکنون ما حداقل ۱۰ فایل حاوی بدافزار رصد کرده ایم. اما با توجه به افزایش توجه رسانه ها به موضوع کرونا پیش بینی می کنیم تعداد فایل های حاوی بدافزار بیشتری کشف شود. همزمان با افزایش نگرانی مردم درباره سلامت شان، تعداد بدافزارهای بیشتری کشف می شود که داخل فایل های تقلبی مربوط به ویروس کرونا مخفی شده اند.
کارشناسان امنیتی توصیه می کنند کاربران برای اجتناب از این بدافزارها، اطلاعات و اخبار را از منابع رسمی دریافت کنند. یک روش اصلی برای رصد بدافزار، بررسی پایان آدرس لینک است. اگر در آدرس فایل docx،pdf یا mp۴ وجود ندارد، احتمالا لینک مذکور جعلی است. همچنین فایل های ویدئو و Document دارای فرمت exe یا Inc نیز جعلی هستند.
مرکز ملی هدایت امنیت سایبری عربستان چه وظایفی بر عهده دارد؟ با تشکیل شورای امنیت سایبری عربستان مرکز ملی هدایت امنیت سایبری از وزارت فناوری و ارتباطات این کشور به این شورا انتقال داده شد.
از مهمترین اهداف این مرکز:
بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه، بخش خصوصی و دستگاههای دولتی درزمینه امنیت سایبری
طراحی الگوهای پیشرفته جهت رصد هشدارهای امنیت سایبری و تحلیل آنها به کمک تکنولوژی روز
انتشار دورهای هشدارها و نکات لازم جهت پشتیبانی افراد، دستگاهها و همچنین محافظت امنیت سایبری ملی
تشویق مؤسسات دولتی و خصوصی در آموزش کامل و لازم امنیت سایبری به نیروی کار و افزایش آن از طریق برگزاری کارگاههای علمی
همکاری و مشارکت در فعالیتها و کنفرانسهای داخلی وجهانی، جهت تبادل اطلاعات آگاهی بخشی امنیت سایبری، جهت اجرای برنامههای آگاهیدهنده در سطح مخاطبهای گوناگون
توسعه و انتشار برترین اقدامات جهت عملکرد صحیح در مواجه با شکافهای امنیتی
از مهمترین خدمات این مرکز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مدیریت و انتشار هشدارها و نکات سایبری
گزارشها
فعالیتها
کارگاهها
برنامههای آگاهی بخشی سایبری جهت برخورد با ریسکهای امنیت سایبری
ایجاد برنامههای ملی که بیانگر ریسکهای امنیت سایبری است.
عربستان سعودی طی سال های اخیر با سرمایهگزاریهای وسیع در زمینه امنیت سایبری و زیرساختی و پیاده ساختن دانش و صنعت امریکایی در کشور خود در پی آن بوده تا خود را به عنوان قدرت اول منطقه جلوه دهد. اگرچه که این حجم از سرمایه گزاری در عربستان باعث پیشرفتهای فراوانی در داخل این کشور شده است اما همچنان جایگاه چندان مناسبی در میان دیگر کشورهای قاره کهن ندارد.
ساخت نرمافزارهایی برای نمایش اعتیاد به تلفنهای هوشمند: کمپانی گوگل در پی تلاشهای خود برای کاهش مدتزمان استفاده افراد از تلفنهای همراه هوشمند، سه نرمافزار جدید را با قابلیتهای متعدد به بازار عرضه کرده است.
گوگل هنوز هم به دنبال روشهایی برای کاهش مدتزمان استفاده از تلفنهای همراه هوشمند است و این بار سعی کرده است تا با تاکتیک ایجاد حس گناه و عذاب وجدان کاربران را از استفاده بیشازحد از تلفنهایشان بازدارد.
این کمپانی برای اجرای این تاکتیک سه نرمافزار جدید به نامهای Activity Bubbles، Envelope و Screen Stopwatch را عرضه کرده است که هدف هر سه اینها ایجاد احساس گناه در رابطه با استفاده بیشازحد از تلفنهای همراه است. در این میان نرمافزار Envelope قویترین آنها است. این نرمافزار از شما درخواست میکند که پاکت کاغذی ویژهای را پرینت بگیرید و آن را به دور تلفن همراهتان بپیچید و بهاینترتیب کاربری دستگاهتان تنها به عکسبرداری و برقراری تماس محدود خواهد شد. این نرمافزار در حل حاضر تنها برای پیکسل 3 در دسترس است و بهعنوان گزینهای ارزانتر از کاهش اعتیاد به همراههایش هوشمند از خرید یک تلفن همراه ساده برای تماسها خواهد بود.
دو نرمافزار دیگر تنها به هشدارهای بصری در رابطه با مدتزمان استفاده از تلفن همراهتان بسنده کردهاند. نرمافزار Activity Bubbles هر زمان که کاربر دستگاه خود را قفلگشایی کند حبابی را در صفحهنمایش تلفن همراهش به نمایش درمیاورد که به ادامه استفاده از دستگاه بزرگ و بزرگتر میشود. همچنین Screen Stopwatch نیز به شما میگوید که چه مدت از تلفن همراه خود استفاده کردهاید.
البته نادیده گرفتن هشدارهای دو نرمافزار آخر بسیار آسان است و بسیاری از کاربران ترجیح میدهند که بهجای توجه به این هشدارها به گردش در شبکههای اجتماعی ادامه بدهند. بااینحال هردوی این نرمافزارها برای کسانی که واقعاً در کاهش اعتیاد به استفاده از تلفن همراه خود جدی هستند بسیار کاربردی است.
⚠️ در ۴۰ ثانیه ۵۰ فیلم با کیفیت ۴K دانلود کنید
وزارت علوم و فناوری چین اخیراً کارهای مقدماتی را برای توسعه اینترنت ۶G آغاز کرده است و کارشناسان درگیر این پروژه نیز معتقدند سرعت میتواند تا ۸۰۰۰ برابر بیشتر از سرعت ۵G فعلی باشد.
همانطور که ۵G با اینترنت اشیا درگیر است، یا حداقل آن را تصور میکنیم، دوره ۶G احتمالاً یک دید کلی جدید از اتصال به کاربران میدهد. از آنجا که ما هنوز از شبکه تجاری ۶G بسیار دور هستیم، موارد استفاده برای چنین شبکه پر سرعتی مشخص نیست. با این حال، طبق تخمینهای اولیه، این شبکه به شما امکان میدهد طی ۴۰ تا ۵۰ ثانیه، ۵۰ فیلم با کیفیت ۴K را دانلود کنید.
📊شیوع «کرونا» در شبکههای اجتماعی
🔸با گذشت دو هفته از شیوع ویروس کرونا، ۹۰هزار توییت، با یک میلیون لایک و ۷هزار ریتوییت منتشر شده است.
🔸 ۱۱۴ هزار پست نیز ارمغان این ویروس مرگبار برای تلگرام بوده است.
🔸روند انتشار محتوای مرتبط با ویروس کرونا در هر دوی این رسانهها با رسیدن خبر سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت در روز ۶ بهمن شاهد افت شدید بود.
واتساپ در شش ماه اینده چه تحولی را تجربه خواهد کرد؟
مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیس بوک که مالکیت واتس اپ را در اختیار دارد، طی کنفرانسی گفت:
" یک مثال از قابلیتهای جدید واتساپ که ما بر روی آن کار کردهایم آن است که کاربران میتوانند به راحتی ارسال تصاویر، مبلغ مورد نظر خود را به طرف مقابل ارسال کنند "
زاکربرگ همچنین یک بازه زمانی برای پروژه خود مشخص کرد و افزود " من خیلی در این باره هیجانزده هستم و انتظار دارم تا این برنامه در چندین کشور مختلف مورد استفاده قرار گیرد. من در نظر دارم تا تیم ما بتواند فعالیت زیادی بر روی این پروژه انجام دهد و تا شش ماه آینده آن را آماده کند.
یک پست اینستاگرامی با داشتن چه ویژگی هائی برای دنبال کنندگان جذاب تر خواهد شد؟ 1- هشتگ گذاری صحیح
شما میتوانید با استفاده از هشتگ، 13 درصد بیشتر از حالت عادی، مخاطبان را به سمت پستهای خود جذب کنید و خود را به آنها معرفی نمایید. در واقع هشتگ گذاری راهی است که کمک میکند شما مخاطبان هدفتان را پیدا کنید و آنها را برای فالو کردن پیج و همچنین خرید از خود ترغیب نمایید.
توجه داشته باشید زدن هشتگهای غیر مرتبط و بیش از اندازه خیلی هم جذاب نیست و میتواند شما را از مسیر فعالیت خود دور کند. برای این کار بهتر است بین 5 الی 10 هشتگ مرتبط بابت هر پست استفاده نمایید.
2- کپشن نویسی
برای آن که بتوانید کپشنی تاثیرگذار بنویسید، باید اطلاعاتی منحصر به فرد ارائه کنید. در واقع شما باید یک راهنمایی، یک اطلاعات خاص، یک مزیت کسب و کار خود و مواردی از این دست را با شرایطی استثنایی ارائه کنید. در واقع منظورمان این است که اگر شما نتوانید اطلاعاتی خاص به مخاطب ارائه کنید و حرفی تازه بزنید، هیچ جذابیتی برای آنها نخواهید داشت.
به بیانی دیگر شما باید توجه کنید تولید محتوا در اینستاگرام با تولید محتوا در فضاهای دیگر متفاوت است. در واقع منظور این است که شما باید به نحوی با کاربر خود ارتباط برقرار کنید که با شما احساس راحتی کنند. به بیانی دیگر لحن خود را به شکلی تنظیم کنید که هم صمیمانه باشد و هم جذاب.
3- زمان درست پست گذاری
هدف شما برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ احتمالا پاسختان آن است که شما میخواهید مخاطب به دست بیاورید. حال تصور کنید محتوای خود را زمانی ارائه دهید که مخاطبان شما آنلاین نباشند و پیامتان را نبینند، آن وقت تولید محتوای شما چه ارزشی دارد؟
باید بگوییم نکته ای که میبایست به آن توجه داشته باشید، آن است که محتوای خود را در زمانی درست منتشر نمایید. زمان درست یعنی زمانی که کاربران شما بیشترین حضورشان را در اینستاگرام دارند. به طور نمونه ساعاتی چون 9 و 10 شب ساعاتی است که عموما کاربران فعال هستند و پست کردن محتوا در این ساعت احتمال دیده شدن شما را بالا میبرد.
4- استوریهای جذاب
یکی از کارهایی که میتوانید برای جذب بیشتر مخاطب انجام دهید آن است که از استوریهای جذاب و خاص کمک بگیرید. استوریهای ویژه میتواند سبب شود تا شما بتوانید سلایق مخاطبان خود را بیشتر بشناسید و بهتر برایشان محتوا تولید کنید.
5- طراحی دقیق و هوشمندانه پست
طراحی پست یک اقدام مهم در تولید محتوای اینستاگرام است. پست در اینستاگرام آنچنان ارزشمند است که گاه صاحبان کسب و کارها، ساعتها برای این کار زمان میگذارند و برای بهبود کیفیت آن تلاش میکنند.
استفاده از تصاویر منحصر به فرد و جذاب با سایزهای استاندارد، ویرایش خاص تصاویر و استفاده از موضوعاتی ویژه، اتفاقات خاصی را برای شما رقم میزند و سبب میشود راحتتر بتوانید کاربران را به سمت خود جذب نمایید.
🎯شوک کرونا و نحوه مواجهه با اخبار دلهرهآور
لابهلای اخبار پر از ترس و استرس ویروس کرونا، نگاهی به آمار بهبود یافتگان این ویروس نشان میدهد بهبودیافتگان از فوتیها پیشی گرفتهاند( بهبودیافتگان ۶۶۶ نفر و فوتیها ۴۲۷) اما چرا این خبر دیده نمیشود.
این حجم از ترریق ترس در شبکه های اجتماعی موجب ترس و ناامنی جهانی شده که در نوع خود بی سابقه بوده است،طبیعتا همین امر زمینه را برای تولید و انتشار اخبار جعلی فراهم می کند
سرچشمه اخبارجعلی درباره این ویروس
غالباً «منابع ناشناس اینترنتی» هستند که با «جعل نام» مخاطب را فریب میدهند تا خبر را معتبر بپندارد. بسیاری از کاربران هم مطالب بیصاحب را جدی میگیرند!
معمولا در شوکهای خبری، دولتها و شرکتها مشغول یک کار فاجعه بارتر هستند که نمی خواهند حواسها سمت آن باشد! ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا گفته است شیوع ویروس کشنده کرونا در چین میتواند برای اقتصاد آمریکا خوب باشد.
محتوای غیرمستند اما دلهرهآور را برای سایرین ارسال نکنیم. رویکرد هوشمندانه رسانهها در مواجهه با این موضوع ضروری به نظر میرسد ،یعنی در عین حال که درباره کرونا آگاهسازی می کنند ،مراقب باشند که به ابزار جنگی دیگر کشورها تبدیل نشوند.
⚡️ جدیدترین امکانات پیام رسان ایتا
محسن غفاری مدیرعامل پیام رسان ایتا در جمع خبرنگاران به برخی امکانات جدید این پیام رسان اشاره کرد:
➖ایتا چندین امکان جدید آورده است که هنوز در تلگرام نیز وجود ندارد که مهم ترین امکان، هشتک است؛ سرچ هشتک یک امکانی است که به ایتا اضافه شده است و دیگر نیاز نیست در تمام کانال های ایتا عضو باشید و یک قابلیت جست و جوی سراسری است.
➖به زودی سیستم پرداخت هم به پیام رسان اضافه می شود که کانالی امن برای خرید و پرداخت است که پرداخت های شبکه ای نیز به آن اضافه می شود.
➖در پرداخت شبکه ای امکان پرداخت چند نفری و یا تقسیم مبلغی بین اعضای یک گروه فراهم است که به زودی رونمایی می شود.
➖شبکه های اجتماعی دو قابلیت عمده دارند که ایجاد صفحه اختصاصی و درج نظر در زیر پیام ها است؛ در حال حاضر شما می توانید در ایتا کانال ایجاد کنید که به نوعی همان صفحه است و احتمالا کامنت هم به امکانات ایتا اضافه شود.
💭 اینستاگرام به زودی حریم خصوصیتان را افزایش میدهد
اگر از منشن شدن در قرعه کشی های مختلف از طرف کاربرهایی که نمی شناسید خسته شدید یا اینکه مزاحم هایی دارید که شما را در جاهای مختلف منشن می کنند، اینستاگرام در حال کار روی قابلیتی هست تا این مشکل را حل کند و بشود منشن شدن را محدود کرد.
مثلا فقط کاربرهایی که فالو کردند بتوانند شما را منشن کنند، یا اینکه منشن شدن را به طور کامل خاموش کنید. این گزینه شامل منشن شدن در استوری، کامنت و کپشن می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اطلاعاتی که انسان امروز در عصر فناوری های نوین فقط در یک روز دریافت میکند معادل اطلاعاتی است که انسان های قرن هجدهم در طول کل عمر خود دریافت می کرده اند. مهم ترین اسیب دریافت این حجم عظیم از اطلاعات چیست؟
توهم همه چیز دانی
ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت خبرنگار بیبیسی در اوکراین از پشت پرده افشای فایل مکالمه بین خلبان یک پرواز ایرانی و برج مراقبت مهرآباد
کرونا باعث شد یک بازی موبایلی رکورد بزند!/ پلیگ در مورد طاعون ساخته شده
یک بازی ویدئویی که به کاربران یاد میدهد چطور با انتشار ویروسها بجنگند، در آمریکا رکورد زد.
سازندگان این بازی اعلام کردهاند به دلیل تقاضا برای نصب این بازی موبایلی، سایت شرکت از دسترس خارج شده.
آنان همچنین هشدار دادهاند که مردم اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را از مراجع رسمی دریافت کنند ؛ زیرا بازی طراحی شده این شرکت بر اساس مدل علمی ساخته نشده است.
33.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دژفا چیست و چه می کند؟اهمیت آن چیست؟
چه تعداد حمله سایبری در یک روز به کشورمان انجام می شود؟ آیا اینترنت در ایران امن است؟
ابوالقاسم صادقی، معاون امنیت تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات پاسخ می دهد
💴 درآمدزایی اینستاگرام از یوتیوب بیشتر شد
بررسی ها نشان می دهد میزان درآمدزایی اینستاگرام برای مالک آن فیس بوک در سال 2019 افزایش چشمگیری یافته و از درامد یوتیوب بیشتر شده است.
منابع نزدیک به فیس بوک می گویند اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ از محل تبلیغات درآمدی ۲۰ میلیارد دلاری را برای فیس بوک به ارمغان آورده است.
این در حالی است که درامد یوتیوب که قدمت و سابقه فعالیت طولانی تری نسبت به اینستاگرام دارد ۱۵.۱ میلیارد دلار بوده است.
تلاش رژیم صهیونیستی برای دیجیتالی کردن میدان نبرد: وزیر دفاع اسرائیل به تازگی از دستیابی این رژیم به نوعی فناوری با نام «فایر ویور» (FireWeaver)، یک سامانه حسگر به شلیک (sensor-to shooter) رونمایی کرد. این شبکه در سال 2021 عملیاتی خواهد شد.
فایر ویور با همکاری نیروی زمینی ارتش اسرائیل، «DDR&D» و شرکت رافائل (Rafael)، به عنوان بخشی از فرایند دیجیتالی کردن میدان نبرد توسعه پیدا کرد. این سامانه همهی حاضران در میدان نبرد را به یکدیگر متصل کرده و امکان تیراندازی سریع، دقیق، مؤثر و ایمن را فراهم میکند. در نتیجه علاوه بر افزایش قابلتوجه بازده عملیات، مدتزمان جنگ نیز کاهش مییابد.
فایر ویور به واسطه موقعیتیاب جغرافیایی مبتنی بر پیکسل زبان مشترکی را میان همه حسگرها و تیراندازان به وجود میآورد و سطح آگاهی موقعیتی و درک نیروهای تاکتیکی از میدان نبرد را افزایش میدهد. در این بستر، اهداف، نیروهای خودی، مکانهای حساس و دیگر موارد قابلتوجه، بلافاصله و با بالاترین دقت به اشتراک گذاشته میشود. این اطلاعات بر پایه مدلسازیهای 3 بعدی و با استفاده از فناوری دید رایانهای رافائل به نمایش گذاشته میشوند. این ویژگی باعث میشود نیروها از موقعیت دقیق دشمن را در اختیار داشته باشند و فاصله آن را با خود درک کنند. فایر ویور همچنین از الگوریتمهای هوش مصنوعی پیشرفت رافائل بهره میگیرد، اطلاعات میدان نبرد را پردازش و تحلیل کرده و تخصیص آتش را در اولویت قرار میدهد. این سامانه بهترین حالت تیراندازی را از طریق محاسبه هر هدف و بر پایه پارامترهایی مانند مکان، خط دید، تأثیرپذیری، مهمات در دسترس و بسیاری موارد دیگر، محاسبه میکند. همچنین با در نظر گرفتن قوانین مبارزات، در زمان واقعی خسارت را به حداقل میرساند.
سیستم یاد شده همچنین شامل یک پایانه مدیریت آتش است که کنترل کاملاً کل فرآیند، حسگر به شلیک را به صورت موازی در اختیار فرماندهان قرار میدهد. فایر ویور به عنوان یک مکمل برای «C4I» در نظر گرفته میشود. در حالی که C4I برای سطوح مرکز فرماندهی و فرماندهان طراحی شده است، فایر ویور، به صورت زمان واقعی به سربازان اطلاعات دقیقی از میدان نبرد ارائه میدهد و از اشتباه جلوگیری میکند.
رافائل همچنین در ژانویه 2020 به ارتش آلمان ابزاری را برای ایجاد میدان نبرد شیشهای و پشتیانی پویا از عملیات ارائه داد
تبدیل جنگنده به مرکز کنترل و فرماندهی پهپاد: نیروی دریایی آمریکا و شرکت بوئینگ به تازگی در زمان یک آزمایش از توانایی خود برای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از جتهای سرنشین دار رونمایی کردند. قابلیتی که از نظر آنها به حفظ برتری نیروی هوایی آمریکا در قرن 21 کمک میکند.
در آزمایش یاد شده 2 پهپاد گرولرز (EA-18G Growlers) به همراه یک هواپیمای باسرنشین «سوپر هورنت» (F/A-18 Super Hornets) از پایگاه هوایی پاتوکسنت ریور نیروی دریایی واقع در مریلند به پرواز درآمدند. در این مانور جنگنده سوم به عنوان مرکز کنترل مأموریت دو پهپاد دیگر عمل میکرد. این آزمایش تحت نظارت فرماندهی توسعه جنگافزار نیروی دریایی (Navy Warfare Development Command) انجام شد.
تام برندت (Tom Brandt)، رهبر بخش گروه باسرنشین- بدون سرنشین بوئینگ گفت:
همکاری یاد شده به نیروی دریایی و بوئینگ اجازه داد تا با تجزیهوتحلیل دادههای گردآوری شده، بهتر تصمیم بگیرند که روی چه فناوریهایی سرمایهگذاری کنند. نوآوری یاد شده را میتوان در دیگر بسترها و سامانههای سرتاسر نیروی دریایی نیز پیادهسازی کرد.
نیروی دریایی آمریکا به عنوان بخشی از تلاشهای خود برای تقویت توان مبارزه، به صورت روزافزون به شبکه سلاحها و پهپادهایی که از طریق جنگندههای سرنشین دار فرمان میگیرند، وابسته میشود. این یک مفهوم عملیاتی است که جزئیان آن در مرکز ارزیابی راهبردی و بودجه (Center for Strategic and Budgetary Assessments) مورد مطالعه قرار گرفت.
برایان کلارک یکی از مقامات مرکز یاد شده در سند مذکور آورده است، باید به جنگندههای بدون سرنشینی با برد حدود 4800 کیلومتر دست پیدا کرد. این جنگندهها باید توانایی انجام اقدامات ضد زیردریایی، جنگ الکترونیک، تهاجم به ناوگانهای سطح آب و قابلیتهای مشابه دیگر را داشته باشد. در همین گزارش نیاز به یک جنگنده سرنشین دار به عنوان مرکز کنترل و فرماندهی پهپادها در مکانهایی که ارتباطات ضعیف یا قطع شده است ذکر شده است. برای مثال کلارک به هواپیمای F-35 اشاره میکند.
وی همچنین توضیح داد:
زمانی که با اپراتورهای F-35 صحبت میشود؛ اما نسبت به مسئله یاد شده و ایجاد هواپیمایی به عنوان مرکز کنترل و فرماندهی برد بالا خوشبینی هستند؛ زیرا بیشترین چالش به تغییر نرمافزار مرتبط میشود و این مسئله نیز با سختی زیادی همراه نیست. در واقع تنها باید بخش مدیریت سوخت تغییر کند، نه هیچ عملکرد دیگری.
گرانترین جنگنده، آسیبپذیرترین سلاح جهان: مقامات نظامی آمریکا در گذشته از جنگنده اف 35 (F-35) به عنوان قدرتمندترین سلاح سایبری این کشور یاد کرده بودند. همچنین تعدادی از کارشناسان معتقدند این جنگنده احتمالاً گران قیمتترین سلاح نظامی موجود است. از طرفی هزینه 1.5 تریلیون دلاری روی تحقیق و توسعه آن باعث میشود تا انتظار بدون نقص بودن آن وجود داشته باشد؛ اما با وجود هزینههای بسیار و سالها تحقیق روی آن گزارشهای جدید منتشر شده، خلاف این موضوع را تائید میکنند.
به تازگی گزارشی از سوی پنتاگون منتشر شده است که نشان میدهد اف 35 همچنان از 13 نقص حیاتی برخوردار است. به علاوه نرمافزار آن هماکنون دارای حدود 900 باگ امنیتی است. این مسئله 500 جنگنده فعال موجود را در خطر بزرگی قرار داده و وصلههای متعددی باید برای سیستم آنها منتشر شود.
یکی دیگر از مشکلات جنگنده رده «F-35A» که در اختیار نیروی هوایی آمریکا قرار دارد، نداشتن دقت کافی سلاح آن است. همچنین محل قرارگیری اسلحه نیز به مرور زمان ترک خورده و خراب میشود. به این صورت که حداقل 2 فروند جنگنده F-35A تاکنون در زمان آزمایش به دلایل نامشخصی هشدار «سلاح نا ایمن» را دریافت کردهاند. جنگنده F-35A تنها نمونه از اف 35 است که از سلاح داخلی بهره میبرد. اگرچه از سلاحهایی که به خارج از بدنه متصل بوده و دارای دقت کافی نیز هستند نیز بهرهمند است.
یکی از دلایلی که باعث شده است اف 35 مشکلات بسیاری رنج ببرد، به غیر از طولانی شدن روند تولید آن برای بیش از یک دهه، تصمیم به آغاز فاز تولید، پیش از تکمیل طراحیهای اولیه است. این تصمیم باعث شد تا خلبانان در سریعترین زمان ممکن بتوانند از اف 35 بهرهمند شوند. در مقابل لاکهید مارتین نیز به صورت همزمان به توسعه مدلهای قدیمی و وصله کردن آسیبپذیری آنها میپردازد.
بزرگترین نگرانی پیرامون اف 35 این است که نمونههای قدیمی هرگز بروز نمیشوند و قابلیت مبارزه کافی ندارند. با توجه به این که ساخت هر F-35A حدود 100 میلیون دلار هزینه دارد، بهکارگیری آن در نیروی هوایی به عنوان ابزاری برای آموزش پرواز، هدر دادن هزینه و بودجه است.
پنتاگون هماکنون درخواست بودجهای اضافی در بازه 12 تا 40 میلیارد دلار را به کنگره ارائه داده است تا در صورت تأیید اقدام به بروزرسانی جنگندههای یاد شده بکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلیغ تویوتا با استفاده از تکنیکهای اقناعی «اغراق» و «طنز »
دانلود نسخه الکترونیکی کتاب « چهار دهه اقتدار و افتخار»
✍ نویسندگان:محمود عسگری و بهرام اکبری
انتشار توسط معاونت پژوهش و تولید علم مرکز انتشارات راهبردی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی
🌐 دانلود نسخه دیجیتال کتاب از اپلیکیشن یا سایت طاقچه:
https://taaghche.com/book/62769
🌐 دانلود نسخه دیجیتال کتاب از اپلیکیش یا سایت کتابراه:
https://www.ketabrah.ir/go/book/43055
⛔️ جدال شبکه های اجتماعی با اخبار جعلی «کرونا»
🔸شیوع ویروس «کرونا» در چین و انتشار آن در سایر نقاط جهان نگرانیهایی را ایجاد کرده و البته انتشار سریع اخبار در شبکههای اجتماعی مختلف، دامنه مشکلات را گسترش داده است.
🔹فیس بوک، توئیتر، تیک تاک و... تلاش میکنند تا برای کاربران به اطلاعات دقیق ارائه دهند.
🔹کمپانی فیس بوک در یک پست وبلاگی اعلام کرد دامنه انتشار اخبار غلط درباره ویروس کرونا را تا حد امکان کوچک خواهد کرد و برای این کار نیز حذف ادعاهای غلط یا سخنانی که از آنها بوی توطئه برای ترساندن مردم و ایجاد رعب و وحشت به مشام میرسد را در دستور کار خود قرار داده است.
🔹واتس اپ، دیگر شبکه پیام رسان زیرمجموعه فیسبوک نیز به این کمپین فیسبوک پیوسته است و اجازه انتشار اخبار جعلی و دیتای نادرست را نمیدهد.
🔹توئیتر نیز مکانی را فراهم کرده که کاربران به محض جستوجو درباره کرونا ویروس، به کانالهای رسمی مربوط به سازمان جهانی بهداشت یا مراکزی برای کنترل بیماری ارجاع داده شوند و اطلاعات درست و دقیق را به دست بیاورند.
🔹درواقع کاربران توئیتر به محض جست و جوی واژه کروناویروس با عبارت «واقعیتها را بدانید» مواجه میشوند و با کلیک روی آن، عملاً به اطلاعات سازمانهای رسمی و بهداشتی متصل میشوند.
🔹️تیک تاک، این شبکه اجتماعی اشتراکگذاری ویدئو هم یک لینک به وب سایت سازمان جهانی بهداشت را فعال کرده و همچنین امکانی را در اختیار کاربران قرار داده تا در صورت مواجهه با اطلاعات غلط درباره کرونا همچون راههای درمانی عجیب و غریب یا محتوایی که میتواند برای دیگر کاربران مضر باشد، بتوانند آن را گزارش دهند. اگر هم کاربران بهدنبال اطلاعات بیشتری از این ویروس باشند میتوانند با کلیک بر هشتگ کروناویروس(coronavirus) به اطلاعاتی گسترده دست پیدا کنند. این پلتفرم در مالکیت شرکت چینی ByteDance قرار دارد.
🔹️یوتیوب که در مالکیت گوگل قرار دارد ویدئوهائی با محتوای غلط یا دروغ درباره ویروس کرونا را به محض شناسایی، بسرعت حذف میکند.
🔹️اسنپ چت نیز یکی دیگر از شبکههای اجتماعی است که برای مقابله با اطلاعات غلط درباره کرونا، اعلام آمادگی کرده است. این پلتفرم اعلام کرده که ساختار این شبکه اجتماعی تا حد زیادی از انتشار اخبار جعلی و غلط ممانعت میکند چراکه پستهای اسنپ چت بعد از 24ساعت ناپدید میشوند. درعین حال کاربران اجازه ندارند پستها را به دفعات زیاد به اشتراک بگذارند