بازگشت اسراییل به تنظیمات کارخانه پس از فقط دو روز
امروز رژیم متجاوز صهیونیستی آتشبس ناشی از توافق اخیر را نقض کرد
تنها دقایقی پس از تهدید نماینده ایران در سازمان ملل (که گفته بود اگر اسراییل توافق را به هر شکلی نقض کند ایران پاسخ خواهد داد) رژیم صهیونیستی به نبطیه حمله کرد.
در این حمله دو جوان لبنانی به نام محمد امهز و ساجد الحاج علی شهید شدند.
همچنین یک نارنجک صوتی به سمت لودری که در محله به آواربرداری مشغول بود شلیک کردند.
این افراد نظامی و عضو حزبالله نبودند و تلاش داشتند اجساد مردم شهید را از زیر آوار بیرون بکشند و راهها را باز کنند.
همچنین در نقض آشکار آتشبس به سوی مردمی که در روستای حداثا برای دفن به قبرستان رفته بودند آتش گشود.
در ادامه، پهپادکهای ارتش تروریستهای اشغالگر، در حومه برعشیت و حومه عیتا الجبل اقدام به پرتاب نارنجک صوتی کردند.
پس از آن هم یک خودروی پارک شده در حومه برعشیت توسط پهپاد منفجر شد.
حزبالله اندکی پیش در بیانیهای گفت: شلیک دشمن به شهروندان نقض آشکار آتشبس است که ما تا کنون به آن پایبند ماندهایم.
شهرداری نبطیه هم اعلام کرد در حی الدیر کار شروع شده بود که گلولههای انفجاری (سرجنگی در بدن منفجر میشود تا هدف قطعا بمیرد) شلیک شد که موجب شهادت دو جوانی شد که برای خدمت به شهر و اهالی آمده بودند و تعدادی دیگر که به شهرداری برای باز شدن راهها کمک میکردند مجروح شدند.
اگر عنایت الهی نبود گروهی از اهالی که با لودر فاصله داشتند، قتل عام میشدند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
LIBANIRAN
بازگشت اسراییل به تنظیمات کارخانه پس از فقط دو روز امروز رژیم متجاوز صهیونیستی آتشبس ناشی از توافق
دو جوان غیر نظامی که امروز توسط رژیم تروریستی اسراییل در نبطیه لبنان به شهادت رسیدند
LIBANIRAN
بازگشت اسراییل به تنظیمات کارخانه پس از فقط دو روز امروز رژیم متجاوز صهیونیستی آتشبس ناشی از توافق
حمله دشمن به مردمی که برای دفن به قبرستان حداثا آمده بودند
LIBANIRAN
بازگشت اسراییل به تنظیمات کارخانه پس از فقط دو روز امروز رژیم متجاوز صهیونیستی آتشبس ناشی از توافق
966.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اوضاع حی الدیر در نبطیه پس از حمله امروز اسراییل
افزایش دمای بیسابقه در فرانسه و قطع برق منازل
در پی افزایش بیسابقه دما در فرانسه، برق اقلا ۶۷ هزار منزل قطع شد و مردم به رودخانهها و حوضچههای آب پناه بردند.
به گزارش رسانهها ۱۸ نفر از گرمازدگی فوت شدند از جمله دو کودک که در ماشین خانواده خود بیهوش شدند.
همچنین بیش از ۴۰ مورد غرق شدن به خاطر آبتنی در مناطقی که نظارت و مجوز ندارند گزارش شده است.
اعلام شد فرانسه اکنون از ۹۸٪ دیگر مناطق کره زمین گرمتر است.
آنها که راضی بودند ترامپ درهای جهنم را به روی ایران باز کند و حمایت و همراهی کردند، اکنون ذرهای از مزه جهنم را میچشند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
LIBANIRAN
افزایش دمای بیسابقه در فرانسه و قطع برق منازل در پی افزایش بیسابقه دما در فرانسه، برق اقلا ۶۷ هزا
1.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غش کردن شکلاتها در مغازه های فرانسه 😂
ثبت قلعههای تاریخی خود در یونسکو
لبنان تازه یادش افتاده تا قلعههای تاریخی جبل عامل را ثبت جهانی کند.
وزیر فرهنگ لبنان گفت تقاضای ثبت قلعههای جبل عامل خصوصا قلعه شقیف به عنوان میراث بشری به یونسکو تقدیم شد.
با این حال اسراییل به هیچ قانون بین المللی پایبند نیست و اتفاقا اصرار دارد تاریخ ملتها را نابود کند تا تاریخ ساختگی خودش را به دیگران قالب کند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
LIBANIRAN
لبنان خواستار غرامت شد، اما نه از آمریکا و اسراییل، از ایران! تعدادی از نمایندگان مجلس لبنان به ساخ
خلیل نصرالله کارشناس لبنانی امور منطقه در واکنش به اقدام خیانتکارانه چند نماینده لبنانی نوشت:
میزان تناقض این گروه خیلی زیاد است.
جلوی پروازهای ایران به لبنان را گرفتند و همه میدانند بهانه آنها انتقال پول به لبنان بود.
ایران پس از ۲۰۲۴ مبالغی برای بازسازی لبنان پیشنهاد داد اما دولتی که اینها حمایتش میکنند همراهی نکرد.
امور زیاد دیگری رخ داد از جمله همراهی با واشنگتن که مخالف بازسازی بود و آن را به خلع سلاح مشروط کرد.
اما الان عریضه نوشتهاند و خواستار غرامت بابت خرابی هایی شدند که اسراییل ایجاد کرد!
عریضه ننوشتند که از اسراییل غرامت بخواهند!
اینها چه آدمهایی هستند؟
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
روحانی مسیحی به علت دفاع از مقاومت مجازات شد
پدر میشال روحانا پس از دفاع از مقاومت مورد غصب رهبانیت انطونی قرار گرفت و او را از حضور در برنامهها منع کردند.
وی اخیرا گفته بود وقتی دولت وجود ندارد چطور سلاح را چطور به دولت تحویل دهیم؟
ما تصمیم را به کسی که تصمیمگیر نیست نمیدهیم و حزبالله موجب شد لبنان در عرصه بین الملل دیده شود.
مقامات واتیکان و کلیسا همیشه در مقابل جنایتهای صهیونیستها سکوت کرده یا موضعی نرم اتخاذ کرده و حتی از حقوق مسیحیان در قدس بطور جدی حمایت نمیکند.
برخی کاربران مسیحی آمریکا پرست و اسراییل پسند ضد مقاومت، علیه وی زبان به یاوه گویی و فحاشی گشودند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
هدایت شده از محمدحسین امیدی | از فرمانیه تا ضاحیه
#مستند
روایت همسر «ابوعباس» از اسارت همسر تا آوار شدن خانهاش در ضاحیه بیروت در رادیو فرهنگ
خانم دکتر «بُشری سعد» همسر لبنانی برادر عزیزم «محمدرضا نوری» (ابوعباس) مجاهد اسیر ایرانی، روز پنجشنبه ناگفتههایی تکاندهنده از اسارت همسرش توسط نیروهای آمریکایی، ماجرای موشکباران و نابودی خانهشان در ضاحیه بیروت و پیوند ناگسستنی قلبی میان ملت ایران و لبنان را روایت میکند.
خانم سعد در این مستند رادیویی طی گفتوگو با محمد حسین امیدی، تصویری واقعی از مقاومت، ایثار و ایستادگی مردم لبنان ارائه میدهد؛ زنی که به تعبیر خود «پای شاخههای زیتون قد کشیده و کوچهپسکوچههای ضاحیه را بهتر از هر کسی میشناسد» و اکنون چند سال است که در فراق همسر اسیرش به سر میبرد.
همسر ابوعباس در این برنامه به طریقه آشنایی و ازدواج خود همچنین چگونگی ربوده شدن محمدرضا نوری و ماجرای بمباران خانهشان در ضاحیه بیروت توسط رژیم صهیونیستی اشاره میکند؛ خانهای که ارتش تروریستی اسرائیل با انتشار نقشهای مدعی شده بود «انبار موشکهای حزبالله» است! دکتر بشری سعد با خندهدار خواندن این ادعا میگوید:
آنجا فقط سرپناه کوچک خانوادهای بود که مرد خانهشان مدتهاست در اسارت آمریکاییها به سر میبرد؛ خانهای باصفا که عطر قورمهسبزی ایرانی و برنج شمالی در آن میپیچید و چشمانتظار بازگشت ابوعباس رزمنده مدافع حرم بود تا دوباره همه را دور خود جمع کند.
بشری سعد روایت عجیبی از تماس تلفنی خود با همسر اسیرش پس از نابودی خانهشان دارد: وقتی تلفنی به ابوعباس خبر دادم که خانهمان در ضاحیه آوار شده و با خاک یکسان شده است، او حتی خم به ابرو نیاورد و صبوری کرد؛ اما روزی که شنید سید حسن نصرالله سید مقاومت به شهادت رسیده است، از درون زندان زنگ زد و فقط هایهای گریه کرد و از شدت داغ این مصیبت، کلمهای نتوانست بر زبان بیاورد.
عروس لبنانی ایران در بخش دیگری از این مستند، با تمجید از حضور گروههای جهادی ایرانی در کنار جهادگران لبنانی در ضاحیه بیروت، پیام تشکر و محبت عمیق مردم لبنان را به ایرانیان ابلاغ کرد.
«محمدرضا نوری» (ابوعباس) مجاهد اسیر ایرانی در ساعت ۳ بامداد سوم فروردین ماه ۱۴۰۲ در منطقه زیونه بغداد توسط نیروهای نیابتی آمریکایی ربوده میشود.
علاقهمندان به شنیدن این مستند رادیویی پرفراز و نشیب و آگاهی از آخرین وضعیت پرونده اسارت محمدرضا نوری (ابوعباس)، میتوانند روز پنجشنبه ۴ تیرماه ساعت ۱۵:۳۰، برنامه «مستند فرهنگ» را روی موج افام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ و برنامه کاربردی ایرانصدا دنبال کنند.
#دوست #ابوعباس #لبنان #رادیو #مستند #اسیر #همسر
پخش اول مستند به غصه میخندیم
┄┅┅┅❁🇮🇷◉◉🇱🇧❁┅┅┅┄
🇮🇷 از فرمانیه تا ضاحیه 🇱🇧
✍#محمد_حسین_امیدی
👉 @MH_OMIDI
بهای آمریکایی شدن
پیرمرد که سه چهار قلم مواد شوینده خریده بود پس از شنیدن قیمت چهار میلیونی، چشمهایش چهارتا شد و بلند بلند فحشی به «ملا» ها داد.
برای کارمندانی که در طول سال، پس از چهار پنج برابر شدن قیمتها، فقط یکبار افزایش حقوق چند درصدی دارند، این وضعیت دردناک و قابل درک است.
اما خیلیها درک نمیکنند این بهای آمریکایی شدن است و به ملاها ربطی ندارد.
در ایرانی که به رنگ آمریکا در بیاید، حقوق ما به اندازه سابق خواهد ماند ولی همه چیز به قیمت دلاری جهانی جهش خواهد کرد. همان کاری که دولت درحال انجام آن است و روزبهروز قیمت خدمات و کالاها را رسماً افزایش میدهد.
قبلا گفته بودم هر افزایش قیمتی بدون افزایش حقوق یعنی کودتا علیه مردم و انقلاب.
در ایرانی که یک عده میخواهند، توهم خوشبختی و پولداری، آن هم بدون کار کردن به اندازه یک آمریکایی و پرداخت مالیات سنگین مثل آنها، موج میزند. اما ایرانی که آمریکا بر آن مسلط شود، فقط یک مستعمره ثروتمند است که مردمش نباید از منافع کشور استفاده کنند، باید نفت مفت به آمریکا بدهند که مردم آمریکا بنزین ارزان داشته باشند، باید مثل بنگلادشیها و خیلی کشورهای دیگر با روزی یک دلار و ۱۲ ساعت کار طاقت فرسا زندگی کنند و هزینه آب و برق گران را بدهند، تا شهروند آمریکایی جنس ارزان به دستش برسد.
اینطور نیست که آمریکایی کار کند، و ما با پول نفت بهترین تولیدات آمریکا را بخریم.
همان یونجه آمریکا هم به آخور آمریکا پرستان نخواهد رسید.
آمریکایی شدن یعنی مثل لبنان، ارتش سلاح آمریکایی دستش باشد و در خیابان بچرخد اما اجازه نداشته باشد از مرزهای کشور دفاع کند.
یعنی بانکها با جهان در ارتباط باشند و کارت ویزا و مسترکارت بدهند اما بعد مدتی، کل پول شما را ندهند و بگویند پول نداریم!
یعنی مالیات سنگین بر درآمد، و نداشتن یک بیمه درمانی کافی، یعنی برای یک ویزیت و آزمایش و امآرآی یک ماه در نوبت بمانید.
مزیتهای آمریکایی شدن بیشتر برای مسئولین و فرزندانشان است تا مردم. حتی دورریزهای سفره هم به مردم نخواهد رسید.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
توافق یکطرفه؟
اگر آنچه آمریکا مدعی است صورت پذیرد، و ایران باز هم یکطرفه به تعهدات عمل کند و طرف مقابل بدعهدی کند، خون رهبر و مردم شهید، و زحمت مردم مبعوث شده در این صد و چند شب بطور کامل به هدر رفته است.
همانطور که گندم برجام به آل برجام نرسید، گندم مذاکره هم به بنی مذاکره نخواهد رسید.
هر انتقادی را با چماق وحدت و وفاق سرکوب کردند و با بازیهای رسانهای قرارگاههای پولی، وانمود کردند بینی آمریکا به خاک مالیده شده و ما پیروز تاریخیم و شرایط خود را به دشمن اجبار کردیم.
امروز که برخلاف نظر رهبر و نظر هر انسان ملیگرا، تنگه باز شده و با هماهنگی عمان از مسیر دیگری درحال تردد هستند، سپاه تازه صدایش درآمده که نخیر حق ندارید از راه دیگری بروید.
پایان هر جنگ توافق است، اما متن و محتوای آن مهم است. جنگ برای این است که برگ برندهای دو طرف رو شود و خط و مرزهای دو طرف برای آینده تعیین شود.
اگر اهرم فشار بر دشمن را مفت واگذار کنیم، اورانیوم غنی شده را بدهیم، نفت مفت شود ولی پول فروش نفت ما صرف خرید غذا و یونجه آنهم از آمریکا شود، قطعا مثل عراق، چند سال بعد با یورش زمینی مرگبار آمریکا روبرو خواهیم بود.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧