انتقال کشته و زخمیهای دشمن متجاوز با هلیکوپتر
روز گذشته هم رژیم صهیونیستی بارها آتشبس را نقض کرد و در جنایتی بیشرمانه به مردمی که برای سرکشی به خانه خود میرفتند شلیک و دو غیر نظامی را به شهادت رساند.
اندکی قبل هم تیپ ۶۷۹ اقدام به پیشروی در منطقه بیت یاحون کرد که مقاومت با آنها درگیر شد.
در نتیجه اقلا یک کشته و تعدادی زخمی روی دست دشمن ماند و تا کنون دو هلیکوپتر به انتقال کشته و زخمیها پرداختند.
در ادامه، جنگندههای دشمن صهیونیستی بیت یاحون را بمباران کردند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
LIBANIRAN
در پی حملات صهیونیستها، اقدام دولت لبنان در مقابله با، ایران! پس از آنکه تابلوهای تبلیغاتی جادهها
جالب شد! وزیر کشور لبنان دستاورد توهمی ساخت
پس از پیگیری انجام شده، مشخص شد اساسا این تابلوها فقط تا دهم محرم اجاره شده و پس از آن تعویض خواهد شد.
وزیر کشور لبنان برای خودشیرینی نزد آمریکا و عربستان و دشمنان ایران، مدعی شده که دستور دادم طی دو روز آینده تابلوها جمع آوری شوند!
همه چی شون به اربابشون ترامپ میاد!
یکی از اموری که دستگاههای جاسوسی اسراییل در بین اعراب رواج میداد اتهام تلاش ایران برای گسترش تشیع بود و با شیعه هراسی، به انواع روشها و اتهامات، سعی در تفرقه افکنی داشتند.
اما جنگهای اخیر نشان داد خطر واقعی، خود تروریستهای مسلح پادگان اشغالی فلسطین هستند.
بسیاری از اعراب صهیو وهابی که تا قبل جنگ مدعی بودند ایران مدافع اسراییل و دشمن اعراب است، حالا خفه شدهاند.
جالب اینکه خانم دکتر عصمت حوسو نویسنده اردنی نوشت:
ندیدیم کسی شیعه شود، اما بسیار دیدیم که آدمها صهیونیست شدند!
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
ترامپ تاکید کرد ایران از ما گندم و ذرت و سویا میخرد
او مدعی شد با پول ایران، برایش گندم ذرت و سویای آمریکایی میخرد!
شاید برخی خوشحال شوند، اما خرید محصولات دستکاری شده ژنتیکی عوارض و مسائل بعدی را در پی خواهد داشت.
آمریکا همانطور که مصر را از تولید کننده گندم به خریدار گندم رساند، با ایران هم همین کار را خواهد کرد.
پاسخ نسلهای بعد که هیچ، پاسخ مردم را بدهید که دارید چه میکنید؟
مجلس چرا تعطیل است؟ شما در کشور خارجی امنیت دارید مذاکره کنید اما نمایندگان در وسط تهران امنیت ندارند جلسه بگذارند؟ پس استخر شنای آنها چرا باز است؟ چرا نماینده سرکار نمیرود و حقوق میگیرد اما کارمند معمولی باید سرکار برود؟
جمعیت پرشمار مراسم عاشورا در ضاحیه عزیز
در جایی که آدمکشان جنایتکار، هزاران تن بمب ریختند، خانهها را ویران کردند، مردم را شهید کردند،
نظافت و رسیدگی و مرتب کردن محیط مراسم، نشان از قدرت بالای مدیریت است.
این صحنه برای ما که هر روز از روی این پل رد میشدیم، و حالا تمیزتر از همیشه دیده میشود، شگفتی آفرین است.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
3.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم عاشورا در لبنان
این مردم، سه سال است زیر حمله اسراییل قرار دارند،
رژیم صهیونیستی خانه و کاشانه آنها را نابود کرده،
مردم را آواره کرده،
فرزندانشان را کشته تا تسلیم شوند،
اما امروز سربلند و با پیامی واضح به دشمنان گفتند:
"كِدْ كَيْدَكَ، وَاسْعَ سَعْيَكَ، وَنَاصِبْ جُهْدَكَ، فَوَاللَّهِ لا تَمْحُو ذِكْرَنَا، وَلا تُمِيتُ وَحْيَنَا"
نظم و برنامهریزی همیشگی حزبالله در مراسمها آن هم وسط جنگ، قابل توجه و الگوبرداری است.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
LIBANIRAN
جمعیت پرشمار مراسم عاشورا در ضاحیه عزیز در جایی که آدمکشان جنایتکار، هزاران تن بمب ریختند، خانهها
1.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسیرة العاشر را ما مراسم عاشورا یا تظاهرات ترجمه میکنیم اما مسیره، یعنی برنامهای که یک مسیر مشخص را طی میکنند و در طول آن به سینه زنی و شعار دادن میپردازند و در پایان هم عمدتا دبیرکل حزبالله صحبت میکند.
دستههای منظم جوانان چه پیشآهنگهای مدارس و چه دستههای مساجد محل، بطور منظم، عمدتا با لباسی یک شکل، در مراسم شرکت میکنند.
این تازه نیمی از جمعیت شیعیان است، طرفداران جنبش امل هم برای خودشان مراسم دیگری دارند که آن هم بصورت پرشور برگزار میشود. بسیاری از مردم عادی، در هردو مراسم شرکت دارند.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
مضیف هرمز
هرمز پارسی فکرش را هم نمیکرد روزی در کشوری عربی، مضیف یا همان موکب پذیرایی از عزاداران به نامش برپا شود.
تنگه هرمز به عربی مضیق هرمز نامیده میشود و مضیف هرمز امسال در ضاحیه، به عنوان نمادی از مقاومت در برابر استکبار برپا شده است.
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
ایزنکوفت رییس سابق ستاد ارتش اشغالگر و رقیب نتانیاهو گفت:
لبنان گورستان سیاسی نخست وزیران اسراییل است و نتانیاهو در بحرانهای سیاسی غرق است.
البته این نتیجه اشغالگری و ظلم و جنایت است. اسراییل هیچ وقت به مرزهای کنونی قانع نیست، حتی اگر تمام فلسطینیها را اخراج کند، حتی اگر لبنان را اشغال کند، باز هم به مصر و اردن نظر دارد.
به بهانه اینکه در آنجا خطراتی علیه امنیتش وجود دارد حمله میکند.
پس ساکنان مسلح این پادگان اشغالی، همیشه باید بجنگند و این پایانی ندارد. آنها قربانی سیاستهای نژادپرستانه و توسعهطلبانه جنایتکاران تندرو مثل بن گاویر هستند. نه قربانی خشونت همسایگان.
ظالم و معتدی هیچ وقت مثل مظلومی نیست که به او حمله شده.
پایان کار صهیونیستها به وعده خدا و پیامبرانش، نابودی است.
#نفرین_دهه_هشتم
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اتفاق عجیب در روضه امام حسین در شهر صور
چند روز پیش در شهر صور در میانه مراسم عزاداری محرم، یک پرنده روی شانه شیخ عباس شامی نشست. مدتی علیرغم صدای بلندگوها و مردم، آنجا نشست و صدایش در میکروفون میپیچید.
شیخ عباس که چهار فرزندش را در بمباران دشمن از دست داده معتقد است پرنده در مجلس روضه امام حسین احساس امنیت کرده و نشان میدهد روحانیت مجالس با دل احساس میشود.
باید توجه داشت شهر صور و روستاهای اطراف به علت بمباران شدید دشمن صهیونیستی قاعدتا خالی از سکنه باشد اما مردم برای عزاداری حضرت اباعبدالله آمدهاند
@LIBANIRAN 🇮🇷🇱🇧
نتانیاهو دقایقی قبل اعلام کرد با دولت های لبنان و آمریکا به توافقی سه جانبه رسیده مبنی بر اینکه ارتش رژیم حق ابقای نیروهای ارتش رژیم، آزادی عمل نظامی و اشغال جنوب لبنان را تا مدتی نامعلوم خواهد داشت و آن را یک پیروزی بزرگ توصیف کرد.
آمریکا در بند اول تفاهمنامه با ایران بر پایبندی به حفظ تمامیت ارضی لبنان تاکید می کند و سپس این نمایش مضحک را اجرا و جنوب لبنان را دو دستی تقدیم رژیم می کند. پیش از آن هم با فشار بر عمان مسیر جایگزین در تنگهی هرمز تعیین کرده بود.
به قول رئیس جمهورمان می جنگید پای لرزش هم بنشینید، اما آیا مذاکره می کنید، شما هم پای لرزش می نشینید؟ اینجوری پیش برویم با این همه شهیدی که این مرز و بوم داد و خون امامی که ریخته شد، در ازای آن هر دستاوردی هم به دست آمده بود کم کم قدم به قدم با هوس-مذاکره-رانی خود از دست خواهیم داد.