eitaa logo
تأملات | تولايى
5هزار دنبال‌کننده
787 عکس
353 ویدیو
50 فایل
🔹️شبکه های مجازی ما: ➡️t.me/m_a_tavallaie ➡️instagram.com/m_a_tavallaie 🌐tavallaie.org ✅ ارتباط با ادمین: @admin_taamolat (پاسخگویی به سوالات محتوایی در صورت امکان) 📍حسینیه تأملات: @hosseinie_taamolat 📍کانال درسی: @taamolat_darsi
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالعلیم 🔹آیة الله : يكى از امتيازات رجال آقاى بر جامع الرّواة اردبيلى، امانت زيادى است كه در نقل روايات و در نقل آدرس وجود دارد. موارد مختلفى در رجال آقاى خويى هست، كه به عين تعبيرى كه در خود اسانيد واقع شده است نقل مى‌كند و آدرس مى‌دهد ولى نقطه ضعف جامع الرّواة اين است كه در نقل اجتهاد مى‌كند، مثلاً اگر «ابن فضّال» در سندى باشد و به نظرش برسد كه مقصود حسن بن فضّال است، در شرح حال حسن آن را نقل مى‌كند و مى‌گويد «عنه فلان»، در حاليكه ممكن است اين ابن فضّال غير از حسن باشد، مثلاً على يا برادرش احمد باشد، چون بنو فضّال زياد هستند. و اين اجتهادات منشأ اشتباهاتى مى‌شود. ولى آقاى خويى در رجالش اين كار را نمى‌كند، اگر تعبير ابن فضّال بوده است، همان را نقل مى‌كند و تصرّفى در آن نمى‌كند. 📚منبع: سلسله دروس خارج نکاج، ۱۲/۷/۷۷ @taamolat_darsi
🌹هوالعلیم استاد علیرضا : 🔹امروز اگر کسی بخواهد اصول را زنده‌تر کند باید و غرب را مطالعه کرده و امور دیگری که شبهاتشان بنیادی‌تر است را نیز بررسی نماید. 🔹این امور بسیار مهم است، درحالی‌که به این نکته کمتر توجه می‌شود. وحید بهبهانی و شیخ انصاری و دیگر فقها در مقابل این سیل آراء عقلی را کراراً تقویت کردند و سامان دادند. امروز باید به شکل‌های دیگر کار شود ضمن این‌که این‌ها هم نفی نمی‌شود، این‌ها هم جای خودش را دارد. 📚منبع: دروس خارج اجتهاد و تقلید، ۲۱/۰۲/۱۳۹۳ @taamolat_darsi
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🔹ان شاء الله از اول ماه ربیع الاول و به تدریج، دروس فلسفه علم، مبتنی بر کتاب در کانال قرار خواهد گرفت. 🔸پروفسور مهدی گلشنی در تقریظ خود به این کتاب ارزشمند می فرمایند: "کتاب عیار تجربه، کتاب خوب و قابل استفاده ای است و هدف مؤلف محترم در نوشتن این کتاب را تحسین می کنم. ایشان در مقام اثبات عدم کفایت علوم تجربی بوده داند و دلیل کافی دانستن این علوم را بی توجهی به علوم عقلی دانسته اند، که من هر دو مطلب را تأیید می کنم. مؤلف محترم، تفحصات جالبی انجام داده اند که مورد تحسین است." 📍این کتاب به قلم استاد حجة الاسلام و المسلمین وکیلی و به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر شده است. @taamolat_darsi
naghde ketab seiri da asare alame tehrani 1.1.mp3
8.56M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(۱) بخش اول؛نسبت تصوف و عرفان 🎙حجت الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
4_6032865708554061819.mp3
8.48M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(۱) بخش دوم: علامه طهرانی و ترویج تصوّف در میان طلاب مبتدی و مردم عوام!!! 🎙حجت الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
naghde ketab seiri da asare alame tehrani 1.2.mp3
11.57M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(۱) بخش سوم؛رهبر معظم انقلاب از دیدگاه علامه حسینی طهرانی 🎙حجت الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
4_6039479404139121304.mp3
10.55M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(۲) بخش اول؛بررسی موقعیت علمی علامه طهرانی در سال ۴۲ شمسی 🎙حجت الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
عیار تجربه ۱.mp3
23.91M
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه اول 📍در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
naghde ketab seiri da asare alame tehrani 2.2.mp3
10.97M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(2) بخش دوم: شمه‌ای از ارتباطات علامه طهرانی با رهبر فقید انقلاب در آینه اسناد 🎙حجة الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
🌹هوالعلیم حضرت استاد حجة الاسلام و المسلمین : 🔹مکتب شناسی مسیر انسان را برای رسیدن به اجتهاد کوتاه نموده و اگر فرد در این علم موفق شود، روش اجتهادی ثابتی پیدا می کند و ضمن ضریب خطای پایین در آن، قوت علمی اش بالا خواهد رفت. @taamolat_darsi
عیار تجربه ۲.mp3
9.57M
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه دوم ❗در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
🌺بسم الله الرحمن الرحیم استاد شیخ حسین مفیدی: 🔹موضوع، اصطلاح منطق است امّا استصحاب موضوعش حقوق است بنای عملیّات است نباید موضوعی که مال منطق است دیکته کرد به بحث اصول. شما صبغۀ منطق را با اصول مخلوط نکنید وقتی در اصول داریم در مورد جَری عملی صحبت می کنیم کاری با موضوع بمعنایی که در منطق می گفتیم نداریم، ما در اینجا جَری عملیِ مان پشتوانه ندارد قبلاً دلمان جمع بود در این جهت، الآن پشتوانۀ ما رفته، آیا جری را ادامه بدهیم یا نه؟ می گویند: بله، هیچ چیز دیگری نیاز نیست. می گویند: موضوع چیست؟ می گوییم: ما ضمانت نمی دهیم بقای موضوع را، نگاه کنید ببینید جَری داشتید، این جری اگر خلافش واضح است که خلافش را می گیرید اگر خلافش واضح نیست همان جری را ادامه بدهید. 🔹این مطلب به این قشنگی استصحاب را که هم عقلائی است هم إمضای شرع است، چرا یک چیزهایی را در ذهن خودمان بخاطر بعضی تشبیهات، إلزام کنیم؟ مثل بقای موضوع به نحوی که جاهای خیلی خوب مثل اینجا استصحاب به این خوبی را از دست خودمان بگیریم. @taamolat_darsi