eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
624 ویدیو
66 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید صدر: تکلیف هر یک از شما و هر کسی که بخت با او یار شده تا در سایه این تجربه اسلامی پیشگام، زندگی کند، این است که هر چه توان، ظرفیت و استعداد دارد در راه این انقلاب هزینه کند؛ چراکه وقتی بنایی برای اسلام به پا می‌شود، هزینه کردن برای آن پایانی ندارد و آنگاه نهضتی با قدرت اسلام، پرچم می‌افروزد، بذل و فداکاری حد و اندازه نمی‌شناسد و عملیات ساخت بنای جدید به ظرفیت‌های ناچیز همه نیاز دارد. 🔻بخشی از نامه شهید صدر خطاب به طلاب در برابر انقلاب اسلامی ایران 📚 کتاب حوزه و بایسته ها ص ۲۵۵ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔴بدهکارهای طلبکار! 🔹نامه عجیب ۵ اقتصاددان مشهور b2n.ir/n97012 ناخواسته از جنس اعتراف آقای جهانگیری در شکست تز توسعه در ایران بود. b2n.ir/g51801 پدران مکتب نیاوران، همان ها که چند دهه نبض سیاست گذاری کلان اقتصادی دست شان است آنها که عرصه میدان و دانش با هم تسخیر خود درآورده و غصب کردند از سازمان برنامه وبودجه تا اتاق بازرگانی، از دانشگاه خاتم تا دانشکده اقتصاد شریف! بدهکارها چه گستاخانه طلبکار شدند! 🔸 آنها که چند دهه است تمام تلاش شان را برای اجرای سیاست های بازار آزاد گذاشتند و یکی از نتایجش افزایش۱۳ میلیون کم درآمد در یک دهه و جمعیت ۳۳٪ زیر خط فقر است! آنهایی که سیاست ها و تئوری هایشان جیب محرومین را خالی و به خیابان و آشوب کشانده و بنا به "قاعده تسبیب" در حقیقت دزدان جیب فقرا و۸ قاتلان جان محرومین هستند حالا در نقش پدرانی دلسوز وسط میدان آمده و نامه می نویسند! به قول معروف دست پیش را گرفتند که پس نیفتند! مردم 🔹مصداق بازر خاطی را اگر تنبیه نکنید مدعی و طلبکار میشود همین نئولیبرال های وطنی هستند. تاریخ از این حجم وقاحت به فریاد خواهد آمد و البته تقصیر ماست که نه برای مردم عادی بلکه خواص انقلابی هم از خسارت هایی که این دشمنان به ظاهر دوست به مردم ایران زدند مستدل سخن نگفتیم و رسوایشان نکردیم! پیشنهاد میکنم در این زمینه این مطالبث را بخوانید 📚کتاب مردان جمهوری اسلامی چگونه تکنوکرات شدند؟! (بهمن احمدی) 🔻مقاله مکتب نیاوران journals.ut.ac.ir/article_57039.html 🔻یادداشت و پادکست همه ما نئولیبرال هستیم eitaa.com/m_amin_rezai/2575 🔻یادداشت و پادکست در چطور اقتصاد به دین تبدیل شد؟ tarjomaan.com/barresi_ketab/8613/ tarjomaan.com/sound/9024/ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻متن شهید صدر eitaa.com/m_amin_rezai/2792 📚 حوزه و بایسته ها ص۹۸ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
بازگشت || محمدامین رضایی
#کتاب_هفته #استوری 🔻متن شهید صدر eitaa.com/m_amin_rezai/2792 📚 حوزه و بایسته ها ص۹۸ eitaa.com/jo
eitaa.com/m_amin_rezai/2791 🔻شهید صدر: این مسئله برای ما مسئله‌ای حیاتی و اساسی است. حداقل بعد از این، وقتی بمیریم، پاک می‌میریم، نه اینکه با آلودگی از دنیا برویم. به این بیندیشیم که چطور خودمان را نجات بدهیم که حداقل وقتی از دنیا رفتیم، از صالحان باشیم، نه اینکه در حالی از دنیا برویم که بنده دنیاییم. طوری از دنیا برویم که بالاتر از این دنیا باشیم، نه اینکه وقتی از دنیا می‌رویم همه دغدغه‌های ما، همه آرزوهای ما، همه مسائل ما دنیا باشد. 🔻مگر تا کی در این دنیا زندگی می‌کنیم که بخواهیم چیزی از این دنیا بگیریم؟ مگر از این دنیا چه باقی مانده که بخواهیم دنیوی زندگی کنیم؟ از این دنیا چه باقیمانده است، جز- بنا به فرموده امام حسین (ع)- یک زندگی پست و بی‌ارزش. بنابراین نباید این زندگی پست، ما را به خود مشغول کند و همه دغدغه شب و روز ما و تمام هدف ما از هر نوع فعالیتی باشد. 🔻نباید این زندگی پست همه هدف ما باشد، وگرنه ما همان‌طور که در ظاهر ذلیل‌ترین مردم هستیم، در واقع هم ذلیل‌ترین مردم خواهیم بود. در حالیکه اگر هدفمان را تغییر بدهیم و اگر خداوند متعال را هدفمان قرار بدهیم، عزیزترین مردم خواهیم بود، حتی اگر در ظاهر ذلیل‌ترین مردم باشیم. بلال عزیزترین مردم بود، اگرچه در ظاهر ذلیل‌ترین بود؛ شکنجه می‌شد. ما حداقل می‌توانیم مانند بلال باشیم، اگر نمی‌توانیم سروران زمین باشیم، حداقل می‌توانیم مانند بلال باشیم. 📚 حوزه و بایسته ها ص۹۸ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
1_1769896518.pdf
169.4K
من هم مقصرم! 🔻روایت خواندنی محمد علیان از کف خیابان و مواجهه او با در اغتشاشات اخیر eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
♦️ما در روزگاری به سر می‌بریم که تقریباً هر چیزی خرید و فروش می‌شود. در سه دهه‌ی گذشته، بازارها_ و ارزش‌های بازاری_ به طور بی‌سابقه‌ای بر زندگی ما حاکم شده‌اند. ما با انتخاب خودمان به این نقطه نرسیده‌ایم. تقریباً بر سر ما آوار شده است. امروزه منطق خرید و فروش نه فقط بر کالاهای مادی، بلکه بر کل زندگی ما حاکم شده است. وقت آن رسیده که از خودمان بپرسیم آیا این جور زندگی را می‌خواهیم یا نه؟ 📚مایکل سندل، آنچه با پول نمیتوان خرید، ص۳ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
۸-شرح عهدنامه مالک اشتر.mp3
16.45M
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه هشتم / ۱۵مهر۱۴۰۱ ▫️ قاعده طلایی حکمرانی (وَ لیَکُن اَحَبُّ الاُمُورِ الیکَ: اُوسَطَها فِی الحقِّ وَ اَعمَّها فِی العَدلِ و اَجمَعَها لِرضا الرعیَّه) 🔻 قالب معیار برای دستورات حکومت مردمی: 1⃣ اوسطها فی الحق 2⃣ اعمّها فی العدل 3⃣ اجمعها لرضا الرعیه ❓چرا قالب سه گانه تعریف شد؟ حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
بازگشت || محمدامین رضایی
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه هشتم / ۱۵مهر۱۴۰۱ ▫️ قاعده طلایی حکمرانی (وَ لیَکُن اَحَبُّ
🔺پیشنهاد میکنم این سخنرانی حاج آقای قنبریان را همه، به ویژه اهل علم و مسئولین گوش کنند نکات بسیار دقیقی دارد. خیلی به درد این روزهای ما در سطح کنش اجتماعی و حکمرانی می خورد.
🔻مهلک‌ترین تحولی که در سه دهه‌ی گذشته اتفاق افتاد زیاد شدن طمع نبود، گسترش بازارها و سرایت ارزش‌های بازاری به حوزه‌هایی از زندگی بود که سنخیتی با آنها نداشتند. به افزایش مدارس و بیمارستان‌ها و زندان‌های انتفاعی فکر کنید، و واگذاری جنگ‌ها به پیمانکاران نظامی خصوصی.(در عراق و افغانستان عده‌ی نیروهای پیمانکار بیشتر از نیروهای ارتش آمریکا بود.) به سایه انداختن شرکت‌های امنیتی خصوصی بر نیرو‌های پلیس حکومتی فکر کنید_مخصوصا در آمریکا و بریتانیا که تعداد محافظان خصوصی از دو برابر مأموران پلیس هم بیشتر شده. 🔻همین‌طور فکر کنید به نفوذ آگهی‌های تجارتی در مدارس دولتی؛ فروش امتیاز نامگذاری پارک‌ها و مکان‌های عمومی؛ بازاریابی برای تخمک و اسپرم سفارشی برای لقاح مصنوعی؛ واگذاری حاملگی به مادران جانشین در کشورهای در حال توسعه؛ خرید و فروش مجوز ایجاد آلودگی بین شرکت‌ها و کشورها؛ تأمین هزینه‌ی مبارزات انتخاباتی به صورتی که رأی‌ها تقریباً خرید و فروش می‌شوند. 📚مایکل سندل، آنچه با پول نمیتوان خرید، ص۵ http://eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
میلاد پیامبر.mp3
6.87M
پیامبر ص، جگنجوی مبارز یا دلسوزِ مهربان؟ -دو تصویر انحرافی از پیامبر ص ۱: جنگجوی خشن (رسانه های غربی) ۲: صرفا یک معلم اخلاق (اسلام رحمانی) -شخصیت های بزرگ جاذبه و دافعه را با هم دارند! -حلف الفضول، ابتکار جالب پیامبر ص برای حضور در فعالیت های اجتماعی -خروجی حرکت پیامبر ص تربیت یک انسان مسئولِ مبارزِ دلسوز است. انسانی که مبارزه و اخلاق را توامان جمع میکند 📆میلاد پیامبر ص و امام صادق، مهر۱۴۰۱، هیئت دانش آموزی، قم 🎙 @m_amin_rezai
🔹جنگجوی مبارز و معلم اخلاق، دو تصویر انحرافی از پیامبر اکرم ص! ✍ 🔻صوت سخنرانی eitaa.com/m_amin_rezai/2798 eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔵درباره دهه هشتادی‌ها 🔻من از ٨٧ تدریس می‌کنم. در مدارس طبقه متوسط تهران. آن موقع، دانش آموزانم، متولد ١٣٧٠ بودند. تابستان امسال به متولدین ٨٩ که الان پایه هفتم هستند درس دادم. ٢٠ سال را دیدم. نسل ٧٠ و ٨٠. مشاهداتم را از این نسل می‌گویم. لزوما درست نیست، صرفا مشاهده من است: 🔻مهم‌ترین ویژگی این نسل "بی تفاوتی" است. حتی شجاعتش هم ناشی از بی‌تفاوتی است نه نترس بودن به معنایی که ما می‌فهمیم. ناشی از "به حساب نیاوردن" است. زیست آزادانه جنسی‌اش هم لزوما در منطق "آزادی جنسی" نمی‌گنجد. ناشی از همان بی‌تفاوتی است. 🔻ویژگی‌های دیگر این نسل به نظر من این پنج مورد است: ١-کتاب نخوانده ولی اهل فیلم و سینما است. (روایت را بلد است) ٢-مطالعه تئوریک ندارد ولی زبان بلد است. ٣-در یک شبکه ارتباطی قوی و مستمر با هم‌سالانش زیست می‌کند که حتی از سوی اکثر ما و حاکمیت مشاهده هم نمی‌شود چه رسد به نظارت. به خاطر همین هم وقتی مشاهده پذیر می‌شود، حاکمیت را متعجب می‌کند (مورد تجمع کوروش یا تجمع اسکیت سواران در شیراز) یا وقتی حرف می‌زند و می‌نویسد، زبانش را نمی‌فهمیم. این شبکه ارتباطی در اینترنت به طور مشخص مبتنی بر سه شبکه اجتماعی یوتیوب، تیک تاک و توییچ (و سایر استریم‌های گیم است) در فضای واقعی هم چون پلتفرم مشترک روزمره دارد (مدرسه و سال‌های ابتدای دانشگاه)، همیشه در ارتباط با هم‌سالان است. ۴-احساساتی است که البته کاملا مطابق سن است و در سایر نسل‌ها هم مشاهده می‌شود. ۵- نظام ارزشی همگون ندارد. مثلا پسرهایشان در مورد حجاب پارتنرهایشان تقیدی ندارند ولی به شدت غیرتی هستند. یا آن معیارهایی که برای نسل من دهه شصتی به عنوان نماد مردانگی، وجود داشت برایشان بازتولید شده است. 🔻تقریبا همه این‌ها خاصیت تربیت این نسل با شبکه‌های اجتماعی و موبایل است. خاصیت توییتر و اینستاگرام و تیک‌تاک، لحظه‌ای بودن است. الگوریتم مبتنی بر مومنت است. آدمی که در لحظه است، در عمق، غور نمی‌کند و بی‌تفاوت می‌گذرد. غواصی نمی‌کند. مثل یک قایق فقط عبور می‌کند. 🔻و یک چیز دیگر. برای این نسل بی تفاوت، تقدس ساختن یک امر محال است. حتی پدر و مادر و معلم هم برایش مقدس نیست چه رسد به بقیه چیزها. این نسل حتی "سلام فرمانده" را ریمیکس می‌کند و در پارتی‌اش می‌خواند و با آن می‌رقصد. من برای خودم اسمشان را گذاشتم "نسل کوروش" یا "نسل مال (نام این روزهای پاساژ)". نسلی به غایت سکولار حتی در دیندارترین‌هایشان. نسلی که هر نظامی در ایران باشد، باید تقریبا از سال ١۴٠۴، با آن‌ها در عرصه عمومی دست و پنجه نرم کند و به عنوان یک نیمچه معلم می‌گویم! عجب کار سختی! ✍ مصطفی آرانی twitter.com/mstfarani/status/1580165957972262914 🔻🔻 این یادداشت بسیار قابل تامل و از نظر من که بخشی از مواجهه ام با این نسل است تا حد زیادی بخصوص در مورد دهه هشتادی ها در کلان شهرها درست است! چند وقت پیش در جلسه ای در تحلیل این نسل گفتم: بی تفاوتی و به اصطلاح عامیانه بی رگ بودن ویژگی عجیب این نسل است! این ها نه به ما کار دارند و نه مقابل ما، در اغتشاشات اخیر هم نه مساله شان مسیح علینژاد بود نه جبهه انقلاب، آمده بودند وسط تا از فرصت استفاده کند برای تخلیه هیجان، تجربه واقعی از بازی های آنلاین، سر خوش بودن و...، حتی مشکلات اقتصادی که برای دهه هفتادی های معترض در اغتشاشات طرح بود برای این ها زیاد اولویت نبود نسلی که به سرعت در حال تهی شدن از معنی و عمق هستند، نسلی که آرمان شان بی آرمانی است! و این کار را بسیار بسیار سخت میکند. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca