eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
734 ویدیو
76 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوستدار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #اقتصاد_مردمی سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am 🔻اینستاگرام instagram.com/M_amin_rezai1 🔻تویتر/x.com/m_amin_rezai1 🔻 virasty.com/m_amin_rezai تلگرام t.me/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻متن شهید صدر eitaa.com/m_amin_rezai/2792 📚 حوزه و بایسته ها ص۹۸ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
بازگشت || محمدامین رضایی
#کتاب_هفته #استوری 🔻متن شهید صدر eitaa.com/m_amin_rezai/2792 📚 حوزه و بایسته ها ص۹۸ eitaa.com/jo
eitaa.com/m_amin_rezai/2791 🔻شهید صدر: این مسئله برای ما مسئله‌ای حیاتی و اساسی است. حداقل بعد از این، وقتی بمیریم، پاک می‌میریم، نه اینکه با آلودگی از دنیا برویم. به این بیندیشیم که چطور خودمان را نجات بدهیم که حداقل وقتی از دنیا رفتیم، از صالحان باشیم، نه اینکه در حالی از دنیا برویم که بنده دنیاییم. طوری از دنیا برویم که بالاتر از این دنیا باشیم، نه اینکه وقتی از دنیا می‌رویم همه دغدغه‌های ما، همه آرزوهای ما، همه مسائل ما دنیا باشد. 🔻مگر تا کی در این دنیا زندگی می‌کنیم که بخواهیم چیزی از این دنیا بگیریم؟ مگر از این دنیا چه باقی مانده که بخواهیم دنیوی زندگی کنیم؟ از این دنیا چه باقیمانده است، جز- بنا به فرموده امام حسین (ع)- یک زندگی پست و بی‌ارزش. بنابراین نباید این زندگی پست، ما را به خود مشغول کند و همه دغدغه شب و روز ما و تمام هدف ما از هر نوع فعالیتی باشد. 🔻نباید این زندگی پست همه هدف ما باشد، وگرنه ما همان‌طور که در ظاهر ذلیل‌ترین مردم هستیم، در واقع هم ذلیل‌ترین مردم خواهیم بود. در حالیکه اگر هدفمان را تغییر بدهیم و اگر خداوند متعال را هدفمان قرار بدهیم، عزیزترین مردم خواهیم بود، حتی اگر در ظاهر ذلیل‌ترین مردم باشیم. بلال عزیزترین مردم بود، اگرچه در ظاهر ذلیل‌ترین بود؛ شکنجه می‌شد. ما حداقل می‌توانیم مانند بلال باشیم، اگر نمی‌توانیم سروران زمین باشیم، حداقل می‌توانیم مانند بلال باشیم. 📚 حوزه و بایسته ها ص۹۸ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
1_1769896518.pdf
حجم: 169.4K
من هم مقصرم! 🔻روایت خواندنی محمد علیان از کف خیابان و مواجهه او با در اغتشاشات اخیر eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
♦️ما در روزگاری به سر می‌بریم که تقریباً هر چیزی خرید و فروش می‌شود. در سه دهه‌ی گذشته، بازارها_ و ارزش‌های بازاری_ به طور بی‌سابقه‌ای بر زندگی ما حاکم شده‌اند. ما با انتخاب خودمان به این نقطه نرسیده‌ایم. تقریباً بر سر ما آوار شده است. امروزه منطق خرید و فروش نه فقط بر کالاهای مادی، بلکه بر کل زندگی ما حاکم شده است. وقت آن رسیده که از خودمان بپرسیم آیا این جور زندگی را می‌خواهیم یا نه؟ 📚مایکل سندل، آنچه با پول نمیتوان خرید، ص۳ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
حجت الاسلام قنبریان۸-شرح عهدنامه مالک اشتر.mp3
زمان: حجم: 16.45M
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه هشتم / ۱۵مهر۱۴۰۱ ▫️ قاعده طلایی حکمرانی (وَ لیَکُن اَحَبُّ الاُمُورِ الیکَ: اُوسَطَها فِی الحقِّ وَ اَعمَّها فِی العَدلِ و اَجمَعَها لِرضا الرعیَّه) 🔻 قالب معیار برای دستورات حکومت مردمی: 1⃣ اوسطها فی الحق 2⃣ اعمّها فی العدل 3⃣ اجمعها لرضا الرعیه ❓چرا قالب سه گانه تعریف شد؟ حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
بازگشت || محمدامین رضایی
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه هشتم / ۱۵مهر۱۴۰۱ ▫️ قاعده طلایی حکمرانی (وَ لیَکُن اَحَبُّ
🔺پیشنهاد میکنم این سخنرانی حاج آقای قنبریان را همه، به ویژه اهل علم و مسئولین گوش کنند نکات بسیار دقیقی دارد. خیلی به درد این روزهای ما در سطح کنش اجتماعی و حکمرانی می خورد.
🔻مهلک‌ترین تحولی که در سه دهه‌ی گذشته اتفاق افتاد زیاد شدن طمع نبود، گسترش بازارها و سرایت ارزش‌های بازاری به حوزه‌هایی از زندگی بود که سنخیتی با آنها نداشتند. به افزایش مدارس و بیمارستان‌ها و زندان‌های انتفاعی فکر کنید، و واگذاری جنگ‌ها به پیمانکاران نظامی خصوصی.(در عراق و افغانستان عده‌ی نیروهای پیمانکار بیشتر از نیروهای ارتش آمریکا بود.) به سایه انداختن شرکت‌های امنیتی خصوصی بر نیرو‌های پلیس حکومتی فکر کنید_مخصوصا در آمریکا و بریتانیا که تعداد محافظان خصوصی از دو برابر مأموران پلیس هم بیشتر شده. 🔻همین‌طور فکر کنید به نفوذ آگهی‌های تجارتی در مدارس دولتی؛ فروش امتیاز نامگذاری پارک‌ها و مکان‌های عمومی؛ بازاریابی برای تخمک و اسپرم سفارشی برای لقاح مصنوعی؛ واگذاری حاملگی به مادران جانشین در کشورهای در حال توسعه؛ خرید و فروش مجوز ایجاد آلودگی بین شرکت‌ها و کشورها؛ تأمین هزینه‌ی مبارزات انتخاباتی به صورتی که رأی‌ها تقریباً خرید و فروش می‌شوند. 📚مایکل سندل، آنچه با پول نمیتوان خرید، ص۵ http://eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
My Recordingمیلاد پیامبر.mp3
زمان: حجم: 6.87M
پیامبر ص، جگنجوی مبارز یا دلسوزِ مهربان؟ -دو تصویر انحرافی از پیامبر ص ۱: جنگجوی خشن (رسانه های غربی) ۲: صرفا یک معلم اخلاق (اسلام رحمانی) -شخصیت های بزرگ جاذبه و دافعه را با هم دارند! -حلف الفضول، ابتکار جالب پیامبر ص برای حضور در فعالیت های اجتماعی -خروجی حرکت پیامبر ص تربیت یک انسان مسئولِ مبارزِ دلسوز است. انسانی که مبارزه و اخلاق را توامان جمع میکند 📆میلاد پیامبر ص و امام صادق، مهر۱۴۰۱، هیئت دانش آموزی، قم 🎙 @m_amin_rezai
🔹جنگجوی مبارز و معلم اخلاق، دو تصویر انحرافی از پیامبر اکرم ص! ✍ 🔻صوت سخنرانی eitaa.com/m_amin_rezai/2798 eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔵درباره دهه هشتادی‌ها 🔻من از ٨٧ تدریس می‌کنم. در مدارس طبقه متوسط تهران. آن موقع، دانش آموزانم، متولد ١٣٧٠ بودند. تابستان امسال به متولدین ٨٩ که الان پایه هفتم هستند درس دادم. ٢٠ سال را دیدم. نسل ٧٠ و ٨٠. مشاهداتم را از این نسل می‌گویم. لزوما درست نیست، صرفا مشاهده من است: 🔻مهم‌ترین ویژگی این نسل "بی تفاوتی" است. حتی شجاعتش هم ناشی از بی‌تفاوتی است نه نترس بودن به معنایی که ما می‌فهمیم. ناشی از "به حساب نیاوردن" است. زیست آزادانه جنسی‌اش هم لزوما در منطق "آزادی جنسی" نمی‌گنجد. ناشی از همان بی‌تفاوتی است. 🔻ویژگی‌های دیگر این نسل به نظر من این پنج مورد است: ١-کتاب نخوانده ولی اهل فیلم و سینما است. (روایت را بلد است) ٢-مطالعه تئوریک ندارد ولی زبان بلد است. ٣-در یک شبکه ارتباطی قوی و مستمر با هم‌سالانش زیست می‌کند که حتی از سوی اکثر ما و حاکمیت مشاهده هم نمی‌شود چه رسد به نظارت. به خاطر همین هم وقتی مشاهده پذیر می‌شود، حاکمیت را متعجب می‌کند (مورد تجمع کوروش یا تجمع اسکیت سواران در شیراز) یا وقتی حرف می‌زند و می‌نویسد، زبانش را نمی‌فهمیم. این شبکه ارتباطی در اینترنت به طور مشخص مبتنی بر سه شبکه اجتماعی یوتیوب، تیک تاک و توییچ (و سایر استریم‌های گیم است) در فضای واقعی هم چون پلتفرم مشترک روزمره دارد (مدرسه و سال‌های ابتدای دانشگاه)، همیشه در ارتباط با هم‌سالان است. ۴-احساساتی است که البته کاملا مطابق سن است و در سایر نسل‌ها هم مشاهده می‌شود. ۵- نظام ارزشی همگون ندارد. مثلا پسرهایشان در مورد حجاب پارتنرهایشان تقیدی ندارند ولی به شدت غیرتی هستند. یا آن معیارهایی که برای نسل من دهه شصتی به عنوان نماد مردانگی، وجود داشت برایشان بازتولید شده است. 🔻تقریبا همه این‌ها خاصیت تربیت این نسل با شبکه‌های اجتماعی و موبایل است. خاصیت توییتر و اینستاگرام و تیک‌تاک، لحظه‌ای بودن است. الگوریتم مبتنی بر مومنت است. آدمی که در لحظه است، در عمق، غور نمی‌کند و بی‌تفاوت می‌گذرد. غواصی نمی‌کند. مثل یک قایق فقط عبور می‌کند. 🔻و یک چیز دیگر. برای این نسل بی تفاوت، تقدس ساختن یک امر محال است. حتی پدر و مادر و معلم هم برایش مقدس نیست چه رسد به بقیه چیزها. این نسل حتی "سلام فرمانده" را ریمیکس می‌کند و در پارتی‌اش می‌خواند و با آن می‌رقصد. من برای خودم اسمشان را گذاشتم "نسل کوروش" یا "نسل مال (نام این روزهای پاساژ)". نسلی به غایت سکولار حتی در دیندارترین‌هایشان. نسلی که هر نظامی در ایران باشد، باید تقریبا از سال ١۴٠۴، با آن‌ها در عرصه عمومی دست و پنجه نرم کند و به عنوان یک نیمچه معلم می‌گویم! عجب کار سختی! ✍ مصطفی آرانی twitter.com/mstfarani/status/1580165957972262914 🔻🔻 این یادداشت بسیار قابل تامل و از نظر من که بخشی از مواجهه ام با این نسل است تا حد زیادی بخصوص در مورد دهه هشتادی ها در کلان شهرها درست است! چند وقت پیش در جلسه ای در تحلیل این نسل گفتم: بی تفاوتی و به اصطلاح عامیانه بی رگ بودن ویژگی عجیب این نسل است! این ها نه به ما کار دارند و نه مقابل ما، در اغتشاشات اخیر هم نه مساله شان مسیح علینژاد بود نه جبهه انقلاب، آمده بودند وسط تا از فرصت استفاده کند برای تخلیه هیجان، تجربه واقعی از بازی های آنلاین، سر خوش بودن و...، حتی مشکلات اقتصادی که برای دهه هفتادی های معترض در اغتشاشات طرح بود برای این ها زیاد اولویت نبود نسلی که به سرعت در حال تهی شدن از معنی و عمق هستند، نسلی که آرمان شان بی آرمانی است! و این کار را بسیار بسیار سخت میکند. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
در فقه ما برای کار تراضی طرفین کفایت میکند‌. امام ره نماینده دولت را به عنوان ضلع سوم در تعیین حقوق کارگران انتخاب کردند تا موازنه به نفع طبقه کارگر در تعیین دستمزدها تغییر کند. متاسفانه در دولت های لیبرال نماینده دولت عموما در سمت کارفرما می ایستاد! در دولت دوازدهم علاوه بر اخراج کارگرها بخاطر خصوصی سازی ما شاهد کاهش عجبب حقوق رسمی کارگران بودیم. بعد از ده سال حقوق کارگران برای اولین بار همانطور که قانون گفته از نرخ تورم بالاتر بسته شد و ما شاهد افزایش۵۷٪ حقوق کارگران بودیم. رسانه های جریان سرمایه داری با تمام قدرت شانتاژ کردند، وزیر کار و تعاون قربانی همین شانتاژها شد. آنها پیش بینی کردند در تابستان شاهد اخراج گسترده کارگران باشیم حالا نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان www.amar.org.ir منتشر شده و بی پایه بودن آن ادعا مشخص شده و حتی نرخ بیکاری هفت دهم درصد کاهش و به ۸/۹ رسیده است! امروز برای اهل اندیشه مشخص شده به تمام آنچه جریان نئولیبرال در عرصه اقتصاد بدیهی میخوانند باید شک کرد و زیر سوال برد. راهبرد جریان سرمایه داری در ایران کسب رضایت یک اقلیت سرمایه دار و تولید نارضیاتی عمومی در بین توده مردم و ساخت یک ایران ضعیف است. این آن مساله مهمی است که باید حوزه علمیه در عرصه موضوع شناسی و مسئولین در عرصه سیاست گذاری ها مدنظر داشته باشند 🔻این کلیپ گفتگوی من با دکتر خاندوزی که از زاویه دیگر بود هم حالا دیدنی است eitaa.com/m_amin_rezai/2455 eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔴در مدح و مذمت امیدواری! 🔹 نااُمیدی و امید کاذب هر دو مانع اصلاح و عامل سکون است بعضی اولی را می بینند و دومی را نه! سالهاست رسانه های بیگانه یک جنگ تمام عیار را علیه ایران آغاز کردند. هدف ایجاد روایت انحرافی از صحنه و ایجاد نامیدی مطلق است. البته بخشی از تولید ناامیدی که خوراک رسانه های بیگانه هم میشود حاصل نبود عدالت و ناکارآمدی ساختاری است. در سمت دیگر ماجرا دیگر ما شاهد افراد و جمع هایی هستیم که چشم بر روی واقعیت ها و کم کاری ها بسته، دستگاه تولید توجیه راه انداختند و اگر کسی قدمی در جهت آسیب شناسی و اصلاح بردارد او را متهم و تضعیف می کنند! ما شاهد یک افراط و تفریط در صحنه هستیم. یک سیاه نمایی مطلق و ندیدن دستاوردها و یک خوشبینی عجیبِ کاذب و ندیدن واقعیت ها، هر دو رویکرد برای جامعه ما موجب ضرر و آفات جدی است. راه درست از میانه این دو مسیر انحرافی میگذارد. برای رسیدن به اعتدال با از هر دو رویکرد عبور کرد. 🔸برای رسیدن به یک دید واقعی و نگاه معتدل یادداشت ابتذال خوشبینی ( متن b2n.ir/q41193، نسخه صوتی b2n.ir/q43757 ) بخشی از کتاب «امیدواری بدون خوش‌بینی» نوشتهٔ تری ایگلتون را برای آنها به خوشبینی و امیدواری کاذب دچار شدند پیشنهاد میکنم تا متوجه بشوند بر خلاف آنچه فکر میکنند این رویکرد چگونه مانع حرکت و اصلاح اجتماعی میشود در سمت مقابل در حوزه امیدواری کتب و سخنرانی های متعدد از اساتید موجود است من سخنرانی مهارت امیدبانی eitaa.com/m_ghanbarian/3033 در نسبت امیدوار بودن و حفظ امید در رنج ها و تلاطم های زندگی فردی و اجتماعی از حاج آقای قنبریان را پیشنهاد میکنم. همه به ویژه جوان ها این روزها برای خود، برای ایران و برای آرمان ها نیاز داریم به یک امید واقعی که از دل چنین مطالبی میگذرد. این مطالب را بخوانیم و آن را زندگی کنیم. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca