🔴بدهکارهای طلبکار!
🔹نامه عجیب ۵ اقتصاددان مشهور b2n.ir/n97012 ناخواسته از جنس اعتراف آقای جهانگیری در شکست تز توسعه در ایران بود. b2n.ir/g51801 پدران مکتب نیاوران، همان ها که چند دهه نبض سیاست گذاری کلان اقتصادی دست شان است آنها که عرصه میدان و دانش با هم تسخیر خود درآورده و غصب کردند از سازمان برنامه وبودجه تا اتاق بازرگانی، از دانشگاه خاتم تا دانشکده اقتصاد شریف! بدهکارها چه گستاخانه طلبکار شدند!
🔸 آنها که چند دهه است تمام تلاش شان را برای اجرای سیاست های بازار آزاد گذاشتند و یکی از نتایجش افزایش۱۳ میلیون کم درآمد در یک دهه و جمعیت ۳۳٪ زیر خط فقر است! آنهایی که سیاست ها و تئوری هایشان جیب محرومین را خالی و به خیابان و آشوب کشانده و بنا به "قاعده تسبیب" در حقیقت دزدان جیب فقرا و۸ قاتلان جان محرومین هستند حالا در نقش پدرانی دلسوز وسط میدان آمده و نامه می نویسند! به قول معروف دست پیش را گرفتند که پس نیفتند! مردم
🔹مصداق بازر خاطی را اگر تنبیه نکنید مدعی و طلبکار میشود همین نئولیبرال های وطنی هستند. تاریخ از این حجم وقاحت به فریاد خواهد آمد و البته تقصیر ماست که نه برای مردم عادی بلکه خواص انقلابی هم از خسارت هایی که این دشمنان به ظاهر دوست به مردم ایران زدند مستدل سخن نگفتیم و رسوایشان نکردیم! پیشنهاد میکنم در این زمینه این مطالبث را بخوانید
📚کتاب مردان جمهوری اسلامی چگونه تکنوکرات شدند؟! (بهمن احمدی)
🔻مقاله مکتب نیاوران
journals.ut.ac.ir/article_57039.html
🔻یادداشت و پادکست همه ما نئولیبرال هستیم
eitaa.com/m_amin_rezai/2575
🔻یادداشت و پادکست در چطور اقتصاد به دین تبدیل شد؟
tarjomaan.com/barresi_ketab/8613/
tarjomaan.com/sound/9024/
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
#کتاب_هفته #استوری
🔻متن شهید صدر
eitaa.com/m_amin_rezai/2792
📚 حوزه و بایسته ها ص۹۸
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
بازگشت || محمدامین رضایی
#کتاب_هفته #استوری 🔻متن شهید صدر eitaa.com/m_amin_rezai/2792 📚 حوزه و بایسته ها ص۹۸ eitaa.com/jo
#کتاب_هفته #استوری
eitaa.com/m_amin_rezai/2791
🔻شهید صدر: این مسئله برای ما مسئلهای حیاتی و اساسی است. حداقل بعد از این، وقتی بمیریم، پاک میمیریم، نه اینکه با آلودگی از دنیا برویم. به این بیندیشیم که چطور خودمان را نجات بدهیم که حداقل وقتی از دنیا رفتیم، از صالحان باشیم، نه اینکه در حالی از دنیا برویم که بنده دنیاییم. طوری از دنیا برویم که بالاتر از این دنیا باشیم، نه اینکه وقتی از دنیا میرویم همه دغدغههای ما، همه آرزوهای ما، همه مسائل ما دنیا باشد.
🔻مگر تا کی در این دنیا زندگی میکنیم که بخواهیم چیزی از این دنیا بگیریم؟ مگر از این دنیا چه باقی مانده که بخواهیم دنیوی زندگی کنیم؟ از این دنیا چه باقیمانده است، جز- بنا به فرموده امام حسین (ع)- یک زندگی پست و بیارزش. بنابراین نباید این زندگی پست، ما را به خود مشغول کند و همه دغدغه شب و روز ما و تمام هدف ما از هر نوع فعالیتی باشد.
🔻نباید این زندگی پست همه هدف ما باشد، وگرنه ما همانطور که در ظاهر ذلیلترین مردم هستیم، در واقع هم ذلیلترین مردم خواهیم بود. در حالیکه اگر هدفمان را تغییر بدهیم و اگر خداوند متعال را هدفمان قرار بدهیم، عزیزترین مردم خواهیم بود، حتی اگر در ظاهر ذلیلترین مردم باشیم. بلال عزیزترین مردم بود، اگرچه در ظاهر ذلیلترین بود؛ شکنجه میشد. ما حداقل میتوانیم مانند بلال باشیم، اگر نمیتوانیم سروران زمین باشیم، حداقل میتوانیم مانند بلال باشیم.
📚 حوزه و بایسته ها ص۹۸
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
1_1769896518.pdf
169.4K
من هم مقصرم!
🔻روایت خواندنی محمد علیان از کف خیابان و مواجهه او با #دهه_هشتادی_ها در اغتشاشات اخیر
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
#کتاب_هفته #استوری #سرمایه_داری
♦️ما در روزگاری به سر میبریم که تقریباً هر چیزی خرید و فروش میشود. در سه دههی گذشته، بازارها_ و ارزشهای بازاری_ به طور بیسابقهای بر زندگی ما حاکم شدهاند. ما با انتخاب خودمان به این نقطه نرسیدهایم. تقریباً بر سر ما آوار شده است. امروزه منطق خرید و فروش نه فقط بر کالاهای مادی، بلکه بر کل زندگی ما حاکم شده است. وقت آن رسیده که از خودمان بپرسیم آیا این جور زندگی را میخواهیم یا نه؟
📚مایکل سندل، آنچه با پول نمیتوان خرید، ص۳
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
۸-شرح عهدنامه مالک اشتر.mp3
16.45M
📚 درسهایی از نهج البلاغه
شرح نامه۵۳/ جلسه هشتم / ۱۵مهر۱۴۰۱
▫️ قاعده طلایی حکمرانی (وَ لیَکُن اَحَبُّ الاُمُورِ الیکَ: اُوسَطَها فِی الحقِّ وَ اَعمَّها فِی العَدلِ و اَجمَعَها لِرضا الرعیَّه)
🔻 قالب معیار برای دستورات حکومت مردمی:
1⃣ اوسطها فی الحق
2⃣ اعمّها فی العدل
3⃣ اجمعها لرضا الرعیه
❓چرا قالب سه گانه تعریف شد؟
#آیین_حکمرانی
#شرح_عهدنامه_مالک_اشتر
حجت الاسلام محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
بازگشت || محمدامین رضایی
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه هشتم / ۱۵مهر۱۴۰۱ ▫️ قاعده طلایی حکمرانی (وَ لیَکُن اَحَبُّ
🔺پیشنهاد میکنم این سخنرانی حاج آقای قنبریان را همه، به ویژه اهل علم و مسئولین گوش کنند نکات بسیار دقیقی دارد. خیلی به درد این روزهای ما در سطح کنش اجتماعی و حکمرانی می خورد.
#کتاب_هفته #استوری #سرمایه_داری
🔻مهلکترین تحولی که در سه دههی گذشته اتفاق افتاد زیاد شدن طمع نبود، گسترش بازارها و سرایت ارزشهای بازاری به حوزههایی از زندگی بود که سنخیتی با آنها نداشتند. به افزایش مدارس و بیمارستانها و زندانهای انتفاعی فکر کنید، و واگذاری جنگها به پیمانکاران نظامی خصوصی.(در عراق و افغانستان عدهی نیروهای پیمانکار بیشتر از نیروهای ارتش آمریکا بود.)
به سایه انداختن شرکتهای امنیتی خصوصی بر نیروهای پلیس حکومتی فکر کنید_مخصوصا در آمریکا و بریتانیا که تعداد محافظان خصوصی از دو برابر مأموران پلیس هم بیشتر شده.
🔻همینطور فکر کنید به نفوذ آگهیهای تجارتی در مدارس دولتی؛ فروش امتیاز نامگذاری پارکها و مکانهای عمومی؛ بازاریابی برای تخمک و اسپرم سفارشی برای لقاح مصنوعی؛ واگذاری حاملگی به مادران جانشین در کشورهای در حال توسعه؛ خرید و فروش مجوز ایجاد آلودگی بین شرکتها و کشورها؛ تأمین هزینهی مبارزات انتخاباتی به صورتی که رأیها تقریباً خرید و فروش میشوند.
📚مایکل سندل، آنچه با پول نمیتوان خرید، ص۵
http://eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
میلاد پیامبر.mp3
6.87M
پیامبر ص، جگنجوی مبارز یا دلسوزِ مهربان؟
-دو تصویر انحرافی از پیامبر ص
۱: جنگجوی خشن (رسانه های غربی)
۲: صرفا یک معلم اخلاق (اسلام رحمانی)
-شخصیت های بزرگ جاذبه و دافعه را با هم دارند!
-حلف الفضول، ابتکار جالب پیامبر ص برای حضور در فعالیت های اجتماعی
-خروجی حرکت پیامبر ص تربیت یک انسان مسئولِ مبارزِ دلسوز است. انسانی که مبارزه و اخلاق را توامان جمع میکند
📆میلاد پیامبر ص و امام صادق، مهر۱۴۰۱، هیئت دانش آموزی، قم
🎙 #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#استوری
🔹جنگجوی مبارز و معلم اخلاق، دو تصویر انحرافی از پیامبر اکرم ص!
✍ #محمدامین_رضایی
🔻صوت سخنرانی
eitaa.com/m_amin_rezai/2798
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔵درباره دهه هشتادیها
🔻من از ٨٧ تدریس میکنم. در مدارس طبقه متوسط تهران. آن موقع، دانش آموزانم، متولد ١٣٧٠ بودند. تابستان امسال به متولدین ٨٩ که الان پایه هفتم هستند درس دادم. ٢٠ سال را دیدم. نسل ٧٠ و ٨٠. مشاهداتم را از این نسل میگویم. لزوما درست نیست، صرفا مشاهده من است:
🔻مهمترین ویژگی این نسل "بی تفاوتی" است. حتی شجاعتش هم ناشی از بیتفاوتی است نه نترس بودن به معنایی که ما میفهمیم. ناشی از "به حساب نیاوردن" است. زیست آزادانه جنسیاش هم لزوما در منطق "آزادی جنسی" نمیگنجد. ناشی از همان بیتفاوتی است.
🔻ویژگیهای دیگر این نسل به نظر من این پنج مورد است:
١-کتاب نخوانده ولی اهل فیلم و سینما است. (روایت را بلد است)
٢-مطالعه تئوریک ندارد ولی زبان بلد است.
٣-در یک شبکه ارتباطی قوی و مستمر با همسالانش زیست میکند که حتی از سوی اکثر ما و حاکمیت مشاهده هم نمیشود چه رسد به نظارت.
به خاطر همین هم وقتی مشاهده پذیر میشود، حاکمیت را متعجب میکند (مورد تجمع کوروش یا تجمع اسکیت سواران در شیراز) یا وقتی حرف میزند و مینویسد، زبانش را نمیفهمیم.
این شبکه ارتباطی در اینترنت به طور مشخص مبتنی بر سه شبکه اجتماعی یوتیوب، تیک تاک و توییچ (و سایر استریمهای گیم است)
در فضای واقعی هم چون پلتفرم مشترک روزمره دارد (مدرسه و سالهای ابتدای دانشگاه)، همیشه در ارتباط با همسالان است.
۴-احساساتی است که البته کاملا مطابق سن است و در سایر نسلها هم مشاهده میشود.
۵- نظام ارزشی همگون ندارد. مثلا پسرهایشان در مورد حجاب پارتنرهایشان تقیدی ندارند ولی به شدت غیرتی هستند. یا آن معیارهایی که برای نسل من دهه شصتی به عنوان نماد مردانگی، وجود داشت برایشان بازتولید شده است.
🔻تقریبا همه اینها خاصیت تربیت این نسل با شبکههای اجتماعی و موبایل است. خاصیت توییتر و اینستاگرام و تیکتاک، لحظهای بودن است. الگوریتم مبتنی بر مومنت است. آدمی که در لحظه است، در عمق، غور نمیکند و بیتفاوت میگذرد. غواصی نمیکند. مثل یک قایق فقط عبور میکند.
🔻و یک چیز دیگر. برای این نسل بی تفاوت، تقدس ساختن یک امر محال است. حتی پدر و مادر و معلم هم برایش مقدس نیست چه رسد به بقیه چیزها. این نسل حتی "سلام فرمانده" را ریمیکس میکند و در پارتیاش میخواند و با آن میرقصد. من برای خودم اسمشان را گذاشتم "نسل کوروش" یا "نسل مال (نام این روزهای پاساژ)". نسلی به غایت سکولار حتی در دیندارترینهایشان. نسلی که هر نظامی در ایران باشد، باید تقریبا از سال ١۴٠۴، با آنها در عرصه عمومی دست و پنجه نرم کند و به عنوان یک نیمچه معلم میگویم! عجب کار سختی!
✍ مصطفی آرانی
twitter.com/mstfarani/status/1580165957972262914
🔻🔻
این یادداشت بسیار قابل تامل و از نظر من که بخشی از مواجهه ام با این نسل است تا حد زیادی بخصوص در مورد دهه هشتادی ها در کلان شهرها درست است! چند وقت پیش در جلسه ای در تحلیل این نسل گفتم: بی تفاوتی و به اصطلاح عامیانه بی رگ بودن ویژگی عجیب این نسل است! این ها نه به ما کار دارند و نه مقابل ما، در اغتشاشات اخیر هم نه مساله شان مسیح علینژاد بود نه جبهه انقلاب، آمده بودند وسط تا از فرصت استفاده کند برای تخلیه هیجان، تجربه واقعی از بازی های آنلاین، سر خوش بودن و...، حتی مشکلات اقتصادی که برای دهه هفتادی های معترض در اغتشاشات طرح بود برای این ها زیاد اولویت نبود نسلی که به سرعت در حال تهی شدن از معنی و عمق هستند، نسلی که آرمان شان بی آرمانی است! و این کار را بسیار بسیار سخت میکند.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
در فقه ما برای کار تراضی طرفین کفایت میکند. امام ره نماینده دولت را به عنوان ضلع سوم در تعیین حقوق کارگران انتخاب کردند تا موازنه به نفع طبقه کارگر در تعیین دستمزدها تغییر کند. متاسفانه در دولت های لیبرال نماینده دولت عموما در سمت کارفرما می ایستاد! در دولت دوازدهم علاوه بر اخراج کارگرها بخاطر خصوصی سازی ما شاهد کاهش عجبب حقوق رسمی کارگران بودیم. بعد از ده سال حقوق کارگران برای اولین بار همانطور که قانون گفته از نرخ تورم بالاتر بسته شد و ما شاهد افزایش۵۷٪ حقوق کارگران بودیم. رسانه های جریان سرمایه داری با تمام قدرت شانتاژ کردند، وزیر کار و تعاون قربانی همین شانتاژها شد. آنها پیش بینی کردند در تابستان شاهد اخراج گسترده کارگران باشیم حالا نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان www.amar.org.ir منتشر شده و بی پایه بودن آن ادعا مشخص شده و حتی نرخ بیکاری هفت دهم درصد کاهش و به ۸/۹ رسیده است! امروز برای اهل اندیشه مشخص شده به تمام آنچه جریان نئولیبرال در عرصه اقتصاد بدیهی میخوانند باید شک کرد و زیر سوال برد. راهبرد جریان سرمایه داری در ایران کسب رضایت یک اقلیت سرمایه دار و تولید نارضیاتی عمومی در بین توده مردم و ساخت یک ایران ضعیف است. این آن مساله مهمی است که باید حوزه علمیه در عرصه موضوع شناسی و مسئولین در عرصه سیاست گذاری ها مدنظر داشته باشند
🔻این کلیپ گفتگوی من با دکتر خاندوزی که از زاویه دیگر بود هم حالا دیدنی است
eitaa.com/m_amin_rezai/2455
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔴در مدح و مذمت امیدواری!
🔹 نااُمیدی و امید کاذب هر دو مانع اصلاح و عامل سکون است بعضی اولی را می بینند و دومی را نه! سالهاست رسانه های بیگانه یک جنگ تمام عیار را علیه ایران آغاز کردند. هدف ایجاد روایت انحرافی از صحنه و ایجاد نامیدی مطلق است. البته بخشی از تولید ناامیدی که خوراک رسانه های بیگانه هم میشود حاصل نبود عدالت و ناکارآمدی ساختاری است. در سمت دیگر ماجرا دیگر ما شاهد افراد و جمع هایی هستیم که چشم بر روی واقعیت ها و کم کاری ها بسته، دستگاه تولید توجیه راه انداختند و اگر کسی قدمی در جهت آسیب شناسی و اصلاح بردارد او را متهم و تضعیف می کنند! ما شاهد یک افراط و تفریط در صحنه هستیم. یک سیاه نمایی مطلق و ندیدن دستاوردها و یک خوشبینی عجیبِ کاذب و ندیدن واقعیت ها، هر دو رویکرد برای جامعه ما موجب ضرر و آفات جدی است. راه درست از میانه این دو مسیر انحرافی میگذارد. برای رسیدن به اعتدال با از هر دو رویکرد عبور کرد.
🔸برای رسیدن به یک دید واقعی و نگاه معتدل یادداشت ابتذال خوشبینی ( متن b2n.ir/q41193، نسخه صوتی b2n.ir/q43757 ) بخشی از کتاب «امیدواری بدون خوشبینی» نوشتهٔ تری ایگلتون را برای آنها به خوشبینی و امیدواری کاذب دچار شدند پیشنهاد میکنم تا متوجه بشوند بر خلاف آنچه فکر میکنند این رویکرد چگونه مانع حرکت و اصلاح اجتماعی میشود در سمت مقابل در حوزه امیدواری کتب و سخنرانی های متعدد از اساتید موجود است من سخنرانی مهارت امیدبانی eitaa.com/m_ghanbarian/3033 در نسبت امیدوار بودن و حفظ امید در رنج ها و تلاطم های زندگی فردی و اجتماعی از حاج آقای قنبریان را پیشنهاد میکنم. همه به ویژه جوان ها این روزها برای خود، برای ایران و برای آرمان ها نیاز داریم به یک امید واقعی که از دل چنین مطالبی میگذرد. این مطالب را بخوانیم و آن را زندگی کنیم.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مردم این حرفها را شنیدند و فراموش نمی کنند که قرار بود در رابطه با فضای مجازی چه صورت بگیرد و چی شد! ندیدن و نپذیرفتن تکثر در جامعه ایرانی موجب گسست بیشتر بین مردم و حاکمیت خواهد شد. تجربه نشان داده پروژه یکسان سازی بارها در ایران شکست خورده؛ وقتی در حد انتخاب پلتفرم تکثر و انتخاب مردم را در نظر نگیریم و برخوردها تحّکُمی شود، تمام تلاش ها به ضد خود مبدل خواهد شد.
🔻می گویید چرا اصلاح طلب ها با شعار آزادی و مردم رای می آورند و پیش بینی یک چوب خشک در مقابل روحانی ناکارآمد رای می آورد خلاف از آب در می آید؟ دقیقا بخاطر این نگاه بسته اصولگراهاست که نسبتی با آزادی و جمهوریت که از اصول انقلاب است ندارند و برخلاف نگاه متفکرین انقلاب چون شهید بهشتی و مطهری عمل می کنند. مساله اینجاست تا این حل نشود جبهه انقلاب همیشه ضربه خواهد خورد و به سمت اقلّیت شدن حرکت خواهیم کرد
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
#تدریس_فلسفه
کتاب بدایه الحکمه (علامه طباطبایی)
حجت الاسلام محمدامین رضایی
🕘ساعت ۶:۱۵ تا ۷ صبح
🔻درس به صورت مجازی برگزار میشود. لذا برادران و خواهران اعم از طلبه و دانشجو میتوانند در درس شرکت کنند.
🔻برای ثبت نام به این آیدی پیام دهید @R_m_am
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻اینجا برای من مقدس است نه بخاطر مدرسه بودن، که دلیلی مهمتر دارد. مردی که جز قهرمان ها و الگوهای زندگی من است روزگاری این مکان را بنا نهاده و هنوز نفس بهشتی آن عاشق در اینجا حس میشود. این روزها توفیق دارم در مدرسه دین و دانش، یادگار نفیس شهید بهشتی در قم در کنار ۳۶۰ نوجوان دهه هشتادی نفس بکشم. سر شلوغی ها و تمرکز بر درس هایم در حوزه مرا از این امر مهم جدا نکرد. ظهرها بین دو نماز برایشان نامه ۳۱ نهج البلاغه را میخوانم. نامه ای که امیرالمومنین ع برای تمام نوجوانان و جوانان عالم نوشته وامروز چراغ راه ماست.
🔻جمع بندی من این است آن خطری که نسل نو، #دهه_هشتادی_ها را تهدید میکند ودشمن هم روی آن دست گذاسته مساله هویت است. هویت زدایی زمینه بی تفاوتی، مسئولیت گریزی و آسیب پذیری را فراهم میکند. آشنایی این نسل با تراث، شخصیت ها و گفتگو میتواند تا حد زیادی پادزهر این امر باشد. یکی از کارهای ما حلقه مطالعاتی با محوریت کتاب شناخت اسلام شهید بهشتی است.
🔻امروز اما اتفاق بزرگی رقم خورد،شهید بهشتی قبل از انقلاب در این مکان دو دانش آموز را مقابل هم روی صندلی می گذاشته و مناظره ای ترتیب میداده، خودش هم ناظر ماجرا بوده تا بچه ها با گفتگو آشنا بشوند!امروز ما بعد از نیم قرن به تاسی از آن مرد منطق و گفتگو در این راستا قدمی برداشتیم. چند صندلی گذاشته شد، بچه ها در یک فضای صمیمی پیرامون مسائل اخیر گفتگو کردند. این شروعی بود برای یک راه بزرگ، خوشحالم که توفیق دارم جایی قدم نهادم که روزگاری بهشتی بزرگ آنجا را مایه امید و مرکز عالم می دانست.
شادی روح شهیدبهشتی صلوات
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🏳کد: #8817
❓مورد تقاضا: #تدریس می کنم
🚹🚺جنسیت شما:مرد
📖موضوع: #فلسفه
📔کتاب: #بدایه
‼️میزان تحصیلات: طلبه درس خارج، ارشد فلسفه
⏰ساعت بحث:۶:۱۵ صبح تا۷
🌍محل بحث:مجازی
🇮🇷شهر
🆔آیدی: @R_m_am
💰صلواتی یا هزینه: صلواتی
📝توضیحات:درس به صورت مجازی برگزار میشود. لذا برادران و خواهران( طلبه و دانشجو ) میتوانند در درس شرکت کنند.
@darsvabahs ⬅️ #درس_و_بحث
پیدا کردن همبحث،استاد،شاگرد💯 حلقه مطالعاتی♻️ مشاوره علمی✅ معرفی استاد🔅 تدریس صلواتی‼️ فراهم کردن زمینه تدریس شما‼️ مباحثه درس و بحث
http://eitaa.com/joinchat/619839488Ca6f556c815
🔻کانال بازگشت
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
✅ دوستان عزیز این ایام، شب و روز درگیر درس و بحث هایم هستم. اساتیدم من را از اشتغالات مختلف منع کردند. نمیشود جز عمیق شدن برای اسلام و انقلاب کار جدی کرد. نسبت به قبل اینجا کمتر فعالم اما هستم و مینویسم. سعی میکنم بجای کثرت پست ها مطالب کیفی، عمیق و تولیدی باشند.
درباره حوادث این روزها و دانشگاه شریف در حال نوشتن یادداشتی هستم به زودی داخل کانال میگذارم
التماس دعا
#شاهچراغ
▪️تسلیت به مردم ایران و شیراز
🔻سلام بر موشک های انصار الله یمن، حزب الله، حماس و تمام آزادگان عالم
این خاک را برای مردم ما ناامن کنید، جهان را برایتان نا امن خواهیم کرد.
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔵 برای این تاریخ...
🔻برای چند میلیون ایرانی که در قحطی ۱۲۹۴ توسط انگلیسی ها کشته شدند، برای شیخ فضل الله روی دار، برای خون های کف مسجد گوهرشاد، برای نفس های گرم میرزا کوچک خان در لحظه های پایانی یخ زدن، برای آخرین نفس های مدرس در تبعید، برای آخرین فریادهای نواب قبل از به دار آویخته شدن، برای آخرین گلوله های برنو ستارخان و باقرخان، برای دلیر تنگستان وقتی تیر انگلیسی ها خون گرمش را به زمین ریخت، برای کودتای ۲۸ مرداد و پایان تلخ رویای انقلابی ها، برای مرگ شریعتی در غربت، برای آن لحظه که عینک خونین مطهری بر زمین افتاد، برای لبخند بهشتی و ۷۲ تن، برای خون رجایی و باهنر دو معلم ساده انقلابی، برای امام موسی صدر که در لیبی جاماند.
🔻 برای آخرین خنده خونین شهیدصدر که با پیروزی انقلاب به رویایش رسید، برای خاک های روی صورت خونین جهان آرا، برای سوم خرمشهر، برای لحظه افتادن چمران در پاوه، برای گرمای خون همت و باکری، برای حاج احمد متوسلیان که هنوز منتظرش هستیم تا آروزیش را محقق کنیم، برای کربلای ۴و ۵، برای والفجر و فتح المبین، برای مردانی که گمنام رفتند و نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین کم شود. برای شهیدکاوه و زین الدین، برای دست بریده خرازی، برای دست های بسته شهدای غواص،
🔻برای خمینی ره آن پیر مبارز که با قلبی مطمئن رفت و انقلابش را به ما سپرد، برای هُرم گرمای فکه و آخرین نفس های آوینی، برای شهید کاظمی، برای اسرایی که در زندان های بعثی جان دادند، برای آزادگان، برای عمادمغنیه و جهادش، برای شهیدطهرانی مقدم و جمله سر مزارش، برای شهریاری، علی محمدی و احمدی روشن و رضایی نژاد که توانستن را به ما آموختند برای قهرمان های گمنام، برای تاریخ سازان، برای فاتحان، برای حاج قاسم آن مبارز خستگی ناپذیر، آن قهرمان بزرگ که داغش سرد نمیشود، برای همه آنهایی که در یک قرن اخیر پای ایران و آرمان ها ماندند، ذکر خدا روی لبشان و پرچم ایران روی دوششان بود، برای آنها که تاریخ و ایران را ساختند.
🔻 امروز دشمنانی که تاریخ این مرز و بوم پر است از جنایت شان حالا متحد شدند تا این پرچم را روی زمین بندازند، تا این تاریخ پر افتخار را پاک کنند، ایران برایشان لقمه گلوگیری است در خیال خامشان به تجزیه این خاک و تشکیل ایرانستان فکر میکنند. امروز به پشتوانه یک تاریخ و هزاران قهرمان باید #ید_واحده مان شکل بگیرد، امروز با هر سلیقه ای بیش از هر زمان باید کنار هم بمانیم، کمبودها و نقدها را همه میدانیم این قلم هم بدون هیچ ملاحظه و لکنتی در این باره زیاد گفته و نوشته اما امروز روزگار وحدت است نگذاریم دستمان را از هم جدا کنند، حواسمان باشد این روزها پشت این مرزها گرگهای درنده آماده دریدن هر ایرانی با هر فکر و سلیقه ای هستند، تاریخ را مرور کنیم و امروز کنار هم بمانیم، برای ایران، برای اسلام برای آرمان ها...
✍ #محمدامین_رضایی
eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca