روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
با حسین بن علی در کربلا (۲)
✅🔰رسالت حسین بن علی عمل به سیره جدش ختم المرسلین ، هدایت به سوی نور بود
[سوره إبراهيم (14): آيه 5]
وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ (5)
همانا موسى را همراه معجزاتى (به سوى مردم) فرستاديم (و به او گفتيم:) قومت را از تاريكىها به سوى نور خارج ساز و روزهاى (نزول قهر يا لطف) خدا را به آنان يادآورى كن، همانا در اين (يادآورى) براى كسانى كه صبر و مقاومت و سپاس فراوان داشته باشند نشانه هايى از قدرت الهى است.
✳️🔰امام خامنه ای
موسی پیامبر عظیمالشأن الهی مأمور است که ایّامالله را به یاد مردم بیاورد.
میفرماید: إِنَّ فی ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبّارٍ شَکورٍ.
ایّامالله آیهاند، نشانهاند، دلیل راهند. برای چه کسانی؟
برای کسانی که این دو صفت را دارند: صبّارند
و شکورند.
صبّار یعنی کسی که سر تا پا استقامت و صبر است، یکسره اهل صبر و استقامت،
شکور یعنی آن کسی که نعمت را میشناسد و شکرگزاری میکند
✴️تدوین : رجبعلی بازیاد
@m_eshgh_sarallah
مگر ابوذر که بود؟
جز اینکه یک عرب خشن بیابانگرد، بیاعتنا به انسانیت بود. پیغمبر مکرم اسلام صلیاللهعلیه وآله همین موجود را، همین سنگ سیاه را میآورد زیرسابِ وحی و دعوت و از او انسانی میسازد که هیچ فضیلتی از فضائل انسانی نیست که در او نباشد، معجزهی بزرگ پیغمبر این است. انسانی با آن حالت حالا تبدیل شده به چنین موجود با ارزشی.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#بخش_نبوت
@m_eshgh_sarallah
جز دست خط یار به دستم بهانه نیست
خطی که کوفی است ولی کوفیانه نیست
@m_eshgh_sarallah
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
با حسین بن علی در کربلا (۳)
✅🔰حسین بن علی ؛ بَيِّنَةٍ و دلیل روشن است برای هدایت و ضلالت بشریت
سوره الأنفال (8): آيه 42]
لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ يَحْيى مَنْ حَيَّ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ إِنَّ اللَّهَ لَسَمِيعٌ عَلِيمٌ (42)
تا هر كس (به گمراهى) هلاك مىشود، از روى حجّت و آگاهى هلاك شود و هر كس (به هدايت) حيات يافت، از روى دليل، حيات يابد و همانا خداوند شنوا و داناست.
✳️المیزان:
جمله" لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ يَحْيى مَنْ حَيَّ عَنْ بَيِّنَةٍ" معنايش اين است كه خداوند اگر اين قضا را راند كه شما با كفار اينطور تلاقى و برخورد كنيد، و در چنين شرايطى شما مؤمنين را تاييد نمود و كفار را بيچاره كرد همه براى اين بود كه خود دليل روشنى بر حقانيت حق و بطلان باطل باشد تا هر كس هلاك مىشود با داشتن دليل و تشخيص راه از چاه هلاك شده باشد و هر كس هم زنده مىشود با دليل روشن زنده شده باشد.
و به اين بيان روشن مىشود كه منظور از هلاكت و زنده شدن، هدايت و ضلالت است، چون ظاهرا چيزى كه مرتبط با وجود بينه و دليل روشن باشد همين هدايت و ضلالت است
✅تدوین : رجبعلی بازیاد
@m_eshgh_sarallah