eitaa logo
محسن قنبریان
17.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
911 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
45.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستضعفین چگونه به وِلایت می رسند؟ وِلایت چگونه مستضعف میشود؟! ▫️رفتارهای متفاوت جوامع نسبت به ولی ▫️معنای وَلایت و وِلایت ▫️دزدی وَلایت ▫️نقش مردم در تشکیل وِلایت ▫️تعریف وَلیجه ▫️چگونه ولی خدا در بین مردم مستضعف می شود؟! ➕صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
۲-وَلایت و وِلایت.MP3
11.87M
⭕️ سخنرانی "وَلایت و وِلایت" جلسه دوم ۲۶آذر۱۴۰۰ هیات محبان فاطمه الزهرا اهواز حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ چکیده جلسه دوم سخنرانی "وَلایت و وِلایت" فاطمیه اول ۱۴۰۰ حجت الاسلام قنبریان ۲- دزد وِلایت ضد وَلایت، ولاء منفی و ولائج بود؛ ضد وِلایت، سلطه و جباریت است. ⬅️ بیان رهبر انقلاب: ایشان در اولین کنگره بین المللی نهج البلاغه (۶۰/۲/۲۹) در گفتاری عالی این مقوله را توضیح می دهند: -"ولایت در اصل معنای لغت به معنای پیوند و به هم جوشیدگی دوچیز است؛ اتصال دو شیئ به همدیگر به طوری که هیچ چیز میان آن دو فاصله نشود" - " ولی امر متصدی این کار [حکومت] است. متصدی این کار هیچگونه امتیازی را طلب و توقع نمی کند و عملا هیچگونه امتیازی به او تعلق هم نمی گیرد. از لحاظ وضع زندگی ،از لحاظ برخورداری مادی ؛ اگر بتواند وظیفه خودش را خوب انجام بدهد به اندازه ای که این وظیفه و انجام آن برای او جلب حیثیت معنوی بکند، به همان اندازه خیثیت متعلق به او میشود بیش از آن نه.حکومت در نهج البلاغه هیچ نشانه ای و اشاره ای از سلطه گری ندارد. هیچ بهانه ای برای امتیاز طلبی ندارد." 🔸 دوجور وِلایت ربوده میشود: ۱. تبدیل به سلطنت! - امیرالمومنین(ع) و هیچ ولیّ معصومی ، سلطان و جبّار نمیشود، اما منصب او (خلافت و حکمرانی) از سوی سلاطین و جباران ربوده میشود! اتفاقی که در صدر اسلام افتاد... - "سقیفه" مقابل "عقبه" است ؛ دو سبک است. عقبه، ۵۰۰ نفر از مردم یثرب می آیند ،دلخواه با پیامبر بیعت می کنند، سقیفه، جمعی از اشراف و متنفذین قبایل می روند تعیین تکلیف برای امت کنند. - حاکمیت امام علی(ع) نه لا نصب خلیفه قبل بود نه شورای ۶ نفره، بیعت عمومی مردم بود ؛ به همان سبک عقبه پیامبر(ص). - معاویه، حکومت نبوی را از مردمسالاری تبدیل به سلطنت کرد. اگر چنین نمی شد چشم مردم اروپا در قرون وسطی به چیزی جز سلطه ی کلیسا باز می شد و ای بسا رنسانس اسلامی اتفاق می افتاد و لیظهره علی الدین کله برای اسلام ناب شکل می گرفت ؛ اما سقیفه، مانع شد! ❓حکومت ولایت فقیه چه؟! - امام و رهبر انقلاب جبّار و سلطان نشدند اما اینجا هم مثل صدر اسلام مصون نیستیم در ادوار کسی بنام وِلایت، بنشیند که امتیاز طلب و سلطه گر باشد! * دو جریان این نگرانی را قابل اعتناء می کند: الف) جریان سرمایه داری درون جمهوری اسلامی: - دبیرکل یکی از احزاب تابع این سیاستها رسما گفت:این پتانسیل در قوانین موجود است که حزب(...) به تنهایی یا در ائتلاف با مجموعه ای از احزاب می تواند ترکیب مجلس خبرگان را به شکلی تعیین کند که اعضای آن خبرگان به این دلیل که سیاستهای رهبری در آن مقطع را مناسب با زمان و شرایط کشور نمی دانند، اقدام به تغییر رهبری کنند اینچنین است که احزابی که ترکیب خبرگان را چیده اند می توانند اهداف و سیاست های مدنظر را از طریق رهبری جدید اعمال کنند"! - پدر این حزب می گفت مهم نیست رئیس خبرگان باشم ، در موقع حساس آن پایین هم می توانم تکلیف خود را انجام دهم! - لیست انگلیسی و هشدارهای انتخابات خبرگان۹۴ ، تذکری از این نگرانی بود... ب) جریان مقابلی که علیرغم دم زدن از اسلام و انقلاب، اعتقادی به نقش جدی مردم و مردمسالاری ندارد! - رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ این جریان را نمونه خفیف داعش خواند:" یک عده هم کسانی بودند که باز معتقد به دین بودند منتها می گفتند آقا حاکمیت دین ربطی به مردم ندارد. مردم چه کاره اند؟! باید دین حکومت کند! اینها هم یک عده بودند که ما نمونه های این نظر دوم را در این اواخر به شکل افراطی در این حضرات داعش ملاحظه کردید"! - اینها هم یکبار ابطال انتخابات خواسته بودند! سال۷۶ وقتی کاندیدشان رای نیاورد و اصلاح طلبان رای آوردند! رهبر انقلاب خاطره را باز می گوید:" یکی از مسئولین عالی رتبه آن روز آمد پیش من و از من خواست که آقا این انتخابات را ابطال کنید! من آن چنان تشری زدم که به نظرم بعد از آن بین ما و آن مسئول هنوز هم درست اصلاح نشده"! - بررسی کنید می بینید این آقایان برای خبرگان هم رای می گرفته اند! ⬅️ پس تبدیل وِلایت به حاکمی امتیاز طلب یا بی اعتقاد به نقش جدی مردم در طی ادوار برای ما هم محال نیست، چنانچه جامعه و انقلاب پیامبر مصون نماند! این هوشیاری و مراقبت عموم ملت و جوانان انقلابی را بیشتر لازم می کند... ۲-(نحوه دوم دزدیده شدن وِلایت در جلسه بعد بیان میشود) ( تفصیل نکات را در فایل صوتی بشنوید) ☑️ @m_ghanbarian
۳-وَلایت و وِلایت.mp3
16.68M
⭕️ سخنرانی "وَلایت و وِلایت" جلسه سوم ۲۷آذر۱۴۰۰ هیات محبان فاطمه الزهرا اهواز حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ چکیده جلسه سوم سخنرانی "وَلایت و وِلایت" فاطمیه اول ۱۴۰۰ حجت الاسلام قنبریان مردم و وِلایت - رهبر انقلاب در همان سخنرانی حکومت در نهج البلاغه:"از آنطرف مردم در تعبیر نهج البلاغه رعیت اند! رعیت یعنی آن کسانی، آن جمعی که رعایت آنان و مراقبت آنان و حفاظت و حراست آنان بر دوش ولی امر است...یعنی انسان راباهمه ابعاد شخصیتش، با آزادی خواهی، با افزایش طلبی معنوی اش، با امکان تعالی و اوج روحی اش، با آرمانها و اهداف والا و شریفش، اینها را با عنوان یک مجموعه در نظر بگیرید ،این باید با همه این مجموعه مورد رعایت قرار بگیرد" پس بخاطر داشتن قدرت فکر، حق سئوال و بیان آزاد و بخاطر اختیار، حق انتخاب دارد، وِلایت یعنی حاکمی که با این رعایت ها مردم را به مقصد ببرد و الا کَت بسته به جایی بردن از هر جبّاری برمی آید. ۲- دزدیدن وِلایت از طریق یک نظام دیوانیِ متصلب از بالا به پایین و سلطه جو! ممکن است وِلایت در جامعه با وَلایت تحقق یافته باشد اما نظام دیوانی و کارگزاران او در نصاب و تراز وِلایت عمل نکنند ،همان غلبه و سلطه( که ضد ولایت است) را اعمال کنند؛ اینجا هم وِلایت دزدیده میشود! - حضرت امیر(ع) به مردم شهرهایش نوشت:" من عمّال و کارگزارانم را نفرستادم که به شما ظلم کرده یا اموالتان را بگیرند ،من آنان را فرستادم تا به شما دین و سنت را تعلیم دهند. هرکسی جز این کرد به من شکایت کنید"( شرح ابن ابی الحدید ج۱۲ص۲۲) - در نامه ۱۹ نهج البلاغه به فرماندار خود در شهری که اهل ذمه ساکن اند می نویسد: دهقانان شهرت از تو ( در چهار چیز) شکایت دارند: غلظت و تند خویی ات/ قسوه و دل سنگی ات/ احتقارا و تحقیر کردن آنان/ جفوه و جفاکاری ات! - در زمان ما شده ولایتِ اداری! از امام و رهبر انقلاب استفتائاتی است با عنوان ولایت اداری: س: ...در جامعه از طرف مسئولین ادارات هرگاه حرکتی خلاف حق و قسط اسلامی و قانون و دستورات آن رهبر عظیم الشان انجام می گیرد و مورد سئوال افراد متعهد و کارمندان دلسوز به آن اداره قرار می گیرد...این مساله عنوان می گردد که اینگونه برخوردها با مسئولین برخلاف ولایت اداری است؛ و چون ولایت اداری به ولایت فقیه و ولایت امام و پیغمبر و خدا ختم میشود پس فرد معترض که از طریق قانون و پیروی دستورات آن رهبر اعتراض خود را به مسئولین اعلام داشته است کافر و ملحد است! خواهشمند است نظر شریف را در اینباره اعلام فرمایید ج: بسمه تعالی ولایت اداری در اسلام نیست. کارمندان و مسئولین در ادارات فقط مسئولیت دارند که بر طبق مقررات اداره و دولت اسلامی عمل کنند و ولایتی برکسی و چیزی ندارند و اگر برخلاف موازین شرعی یا قانونی عمل نمایند دیگران می توانند بدون ایجاد هرج و مرج و فساد به آنان تذکر دهند" (صحیفه امام ج۱۰ص۵۰۴) http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_127005/ اینگونه ولایت تراشی ها برای خود و جلوگیری از فکر آزاد یا بیان آزاد جوانان، وِلایت را در شهرها و استان ها رنگ سلطه می دهد درحالیکه خود ولیّ چنین نیست! - در جای خود ثابت شده وِلایت قابل تفویض نیست(ر.ک: ولایت فقیه آیت الله جوادی آملی پرسش و پاسخها). نمایندگان ولیّ فقیه و منصوبین ایشان و مسئولین فقط در همان شرح وظایفشان نماینده ولیّ فقیه اند نه اینکه ولیّ فقیه شهر یا اداره شده باشند! مثلا انحصار برگزاری یک نماز جمعه برای آنهاست و دومی راه انداختن توسط دیگران مجاز نیست اما اینگونه نیست که انحصار تفسیر و تبیین سخنان امام و رهبری (مثلا) برای آنها باشد؛ موارد مکرری که این سالها اتفاق افتاد که منصوبین و نمایندگان رهبری تبیین و تفسیری کردند و بعد رهبری خلاف آنرا تصریح کرد و حتی تصریح کرد آنها نظر خودشان را گفته اند ، این مساله را روشن کرده است. ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ چکیده جلسه سوم سخنرانی "وَلایت و وِلایت" فاطمیه اول ۱۴۰۰ حجت الاسلام قنبریان • گاه بجای یک کارگزار، خود نظام دیوانسالار این سلطه و غلبه را اعمال و حق مردم را رعایت نمی کند! - مثلا دو نحوه پلیس امنیت قابل تصور است: الف) پلیسی که می آید و به مردم معترض از سیاستی می گوید ما اینجاییم تا اعتراضتان آرام و امن صورت بگیرد و اشرار سوء استفاده نکنند، شما هم کمک کنید! ب) امنیتی که حق اعتراض را از اساس به بهانه بودن اشرار سلب می کند! عجیب است تئوری این نحوه امنیت را اقتصاد دانهای بازار آزاد داده اند (ر.ک: اقتصاد سیاسی ایران ج۱ص۲۲۶) یعنی همان جریانی که در جلسه قبل از دبیران سیاسی اش خواندم میتوانند با ائتلاف دیگران در مجلس خبرگان، ولی فقیه مناسب با سیاستهای اقتصادی شان برگزینند! - رئیس نیروی انتظامی امیرالمومنین با او مباحثه داشت که تنبیه مشارکت نکرده ها در جمل فقط به روشنگری و طرد کافی نیست باید آنها را بکشیم! کمی بی عدالتی بهتر است از کنار آمدن با دشمنان! حضرت او را سرزنش میکرد که خداوند چنین اجازه ای نداده است...(شرح ابن ابی الحدید ج۴ص۱۰۳) - تهرانی مقدم موشک نقطه زن را کلید زد تا جای بمباران کور بنشیند و حتی با دقت اگر خواستیم فقط قرارگاه داعش را بزنیم و مردم یک روستا و حتی سرباز معمولی آسیب نبیند! درون کشور به این کار نقطه ای محتاج تریم! امنیت نقطهای یعنی فقط اسرار و ضد انقلاب را نا امن کردن و مردم بتوانند با امنیت بیان و اعتراض و حرف خود را بزنند. - رهبر انقلاب در ماجرای ۸۸ چندبار جمکران به استغاثه رفته تا خونی نریزد ! صدنفر دستگیر شده عاشورای ۸۸ را وقتی قابل تفکیک نبودند دستور به آزادی همه داد... این مشی باید تا پایین و در همه شهرها بیاید و وِلایت را جلوی چشم ها بیاورد نه زور و اجبار! (برای قضاوت بهتر بی نیاز از گوش دادن فایل کامل سخنان نیستید نکات زیادی از این چکیده جا ماند) ☑️ @m_ghanbarian
8.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تشکر از حاج آقا پناهیان بزرگوار برای فراخوان به اقتصاد مردمی. 🔺گرچه ملتی که ۸۰درصد فاصله زمین تا ماه را قنات کشیده و ۲میلیون زن عشایرش در ۴۰۰هزار تعاونی های زنانه "واره" مشارکت داشتند، فرهنگ کار جمعی اقتصادی هم داشت؛ اما دولت مدرن و تمرکز گرا از دهه ۳۰ آنرا از مردم گرفت. 🔺 اقتصاد مردمی، حکمرانی مردمی هم لازمه دارد. بیشتر بخوانید 👇 https://eitaa.com/m_ghanbarian/2436 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
ابوذرِ مسیح! لوقا در بین یاران مسیح(ع) مثل ابوذر در صحابه رسول الله(ص) است! آنچه در انجیل لوقا آمده به نسبت سایر اناجیل بیشتر ضد سرمایه داری و علیه ثروتمندان است. برای نمونه : - رئیس ثروتمند(۱۸/۱۸) - خوشا به حال شما(۶/۱۷) - مَثَل ثروتمند نادان(۱۲/۱۳) - زندگی بدون نگرانی(۱۲/۲۲) - توانگر و ایلعازَر فقیر(۱۶/۱۹) -رئیس ثروتمند(۱۸/۱۸) - زکّای خراجگیر(۱۹/۱) و... میگوید: "گذشتن شتر از سوراخ سوزن آسانتر است از راهیابی شخص ثروتمند به پادشاهی خدا"(۱۸/۲۵) 📌پ.ن: ابن فهد حلی از علمای شیعه در عده الداعی ص۲۰۵ همین جمله را از مسیح نقل کرده اما قرآن آنرا با قید مستکبر (نه مطلق ثروتمند) آورده است(۴۰/اعراف) همین مسیحیت، سرمایه داری را پذیرفت و مذهبی ترین کشور مسیحی، سرمایه داری ترین رژیم شد! و انجیل لوقا فقط ارزش تلاوت برایش ماند! (یادداشت: مسیحیت چگونه سرمایه داری را پذیرفت؟! / را از کانال ایتا بخوانید) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
27.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ چرا حضرت امیر(ع) برای وِلایت دست به شمشیر نبرد اما برای عدالت بُرد؟ ▫️ تفاوت وَلایت و وِلایت ▫️ولایت در مقابل ولایت منفی، وِلایت در مقابل با سلطه ▫️عدالت سیاسی مقدمه انواع عدالت ها ▫️چرا علی علیه السلام برای وَلایت بیست و پنج سال دست به شمشیر نبُرد؟َ ➕صوت این سخنرانی را اینجا بشنوید 📎این لینک را هم ببینید: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3258 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
نهی از منکر مهمتر را بپا.mp3
12.98M
💢 نهی از منکر مهمتر را بپا! حجت الاسلام قنبریان فاطمیه اول ۲۸آذر۱۴۰۰ - دانشگاه تهران • حضرت صدیقه(س)، جعل امر به معروف را برای تدارک مصلحت عمومی خواند! • "فعل قبیح خاسر" باید اولویت شود! - مثل: - غصب خلافت در زمان خودش! - کشف حجاب در مقایسه با بی حجابی این و آن! • معمای تاکید بر مفهوم دشمن در ۸سال قبل از سوی رهبر انقلاب؟! • یک فعل قبیح خاسر جاری: پیشروی گفتمان سرمایه داری! - گلایه از رئیس قوه قضائیه! 📎مطلب مرتبط: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2653 ☑️ @m_ghanbarian
📍نماد مساوات را سکولار نکنیم! فرزندان کم سن و مشقت کار خانه و عبادات طولانی و تکالیف اجتماعی ناتوانش کرد. در خانه اصحاب خادمه باب شده بود. حضرت زهرا(س) نزد پدر رفت اما حیا کرد خادمه بخواهد و برگشت. حضرت امیر(ع) همراهش شد تا تقاضایش را راحت بگوید. رسول الله(ص) گریست و فرمود: ای فاطمه به خدایی که مرا به حق مبعوث کرد در مسجدم ۴۰۰ نفرند که نه خوراکی دارند و نه پوشاکی، اگر از عارضه ای برتو نمی ترسیدم درخواستت را اجابت می کردم ۱ سپس تسبیحات حضرت زهرا(س) را به او آموخت. این تسبیح نماد مساوات و مواسات بود و کارکردش افزایش عزم و اراده است. الان برای ما یک مناسک صرف است و شناسنامه اش را فراموش کرده ایم! ۱. البرهان ج۳ص۶۰۳ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
مردم در مکتب سلیمانی.pdf
209.5K
🌷مردمخواه! (مردم در مکتب سلیمانی) ▫️پاسخ به درخواست ماهنامه ای دانشگاهی برای همین موضوع / • اگر شهید سلیمانی یک مکتب است -که هست- باید پاسخ به ابعاد مختلف زندگی سیاسی اجتماعی مان داشته باشد؛ که از مهمترین آنها مقوله مردم است... • مکتب او را با ضدش بهتر میشود شناخت: مکتب مردمیِ سلیمانی/ مکتب تکفیریِ داعش! • به نص امامین انقلاب، مکتب فکری رقیب دامنه اش وسیع تر از موتور جنگی داعش است و درون ایران هم پیدا میشود!... مکتب سلیمانی با لایه های فکری مکتب رقیب درون ایران هم مرزبندی دارد ولو سانسور شود! • سه نقطه و مرزگذاری روشن این دو مکتب را درباره مقوله مردم در مقیاس ملی و منطقه ای، اینجا بخوانید! *اگر مفید دیدید نشر دهید! ☑️ @m_ghanbarian