eitaa logo
محسن قنبریان
17.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
867 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
[تئوریسین جنگ!] 🎯 چطور آمریکا اقتصاد بین‌الملل را به تبدیل کرد؟ — آمریکا بعد از یازده سپتامبر خط قرمزی را شکست که دنیا را به جای متفاوتی تبدیل کرد 📍در قرن اخیر، هیچ کشوری به اندازۀ آمریکا جنگ برپا نکرده است، طوری که آمریکا را «کشوری همواره در حال جنگ» توصیف می‌کنند. بااین‌حال بعد از حمله به برج‌های تجارت جهانی و آغاز آنچه «جنگ علیه ترور» خوانده می‌شود، ماهیت این جنگ‌ها تفاوتی اساسی پیدا کرد. آمریکا که در گلوگاه تقریباً تمام مبادلات مالی و اطلاعاتی بزرگ جهان بود، شروع به کنترل و پایش گستردۀ این داده‌ها با اهداف امنیتی و نظامی کرد. حاصل اختراع سلاح کشتار جمعی جدیدی بود که بعدها علیه کشورهای مختلفی به کار بسته شد: «تحریم».                                         📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: B2n.ir/h53899پ. ن: • «تئوریسین جنگ» آمریکاست، ما «تئوری مقاومت» داریم و غربگراها «تئوری تسلیم». (آیت الله ) • در این مقاله پل کروگمن می بینید آمریکا چقدر است و بیشتر از جنگ نظامی اقلا از بعد ۱۱سپتامبر از تجارت بمثابه سلاح استفاده می کند. آمریکا بالاتر از تئوریسین، محقِق و برپا کننده همه جنگها در جهان است! • در مقابل جنگِ هم دو راه بیشتر نیست: تسلیم و سازش / مقاومت و طرحی نو در انداختن! مقاله در این حوزه قوی نیست و به اشاراتی بسنده کرده است اما ریشه های را بهتر برایتان روشن می کند! ☑️ @m_ghanbarian
حجت‌الاسلام محسن قنبریان.mp3
26.35M
🔘 جنگ وجودی برای جبهه حق و صهیونیستی! حجت الاسلام قنبریان همایش تولد قیام / ۲۶مهر۱۴۰۳ • بیان آن از سوی رهبران طرفین • آنچه مانع درک این جنگ وجودی برای برخی است! • برای اسرائیل چگونه جنگ، وجودی است؟! - دوگانه سرزمین(ارض مقدس)_ دولت سکولار - دولت صهیونیستی مدرن چگونه برای ارض مقدس ، لشکر خدا شد؟! - انتفاضه و بخصوص طوفان الاقصی این گره را دارد باز می کند! • جنگ اخیر غزه برای جبه حق چگونه وجودی است؟! - دوگانه دولت_ امت در نظم مدرن - حشد پس از داعش چه شد؟! - بعد از سید حسن برای حزب الله چه خوابی دیده اند؟! - ام القرای مقاومت(ایران) و چالشی قدیمی: تقدم با چیست؟! ثروت ملی یا قدرت ملی یا...؟! جمهوری اسلامی ایران یا انقلاب اسلامی؟! 📎پیوست ۱ و ۲ 📌مطلب مرتبط: قرآن و عرفان و فقه را مخدر نکنیم! مدرسه تفکر و نوآوری نگاه @sch_negah ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘 جنگ وجودی برای جبهه حق و صهیونیستی! حجت الاسلام قنبریان همایش تولد قیام / ۲۶مهر۱۴۰۳ • بیان آن از
📎پیوست ۱ ✔️ جنگ وجودی! / مستندات/ مهم جنگ غزه برای جبهه حق و باطل جنگ وجودی است ▫️شرایط منطقه برای جبهه ی حق هم شرایط مرگ و زندگی است. 🔸امام خامنه ای (حفظه الله) در دیدار نبیه بری (رئیس مجلس لبنان)، دوم خرداد ۱۴۰۳: «شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط است و برای جبهه حق.» https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=56477 🔸شهید سید حسن نصر الله (رحمة الله علیه)، نوزدهم آبان ۱۴۰۲: «جنگ این روزهای غزه مانند جنگ های گذشته نیست، حادثه ای مانند بقیه حوادث نیست بلکه یک جنگ ، و است که مابعد آن به هیچ وجه مانند ماقبل آن نخواهد بود. همه باید به مسئولیت خود عمل کنند... امروز پیروزی غزه، مصلحت ملی مصر و سوریه و اردن و بخصوص لبنان است.» ar.mehrnews.com/news/1938190/ 🔸شهید سید حسن نصر الله (رحمة الله علیه)، یازدهم خرداد ۱۴۰۳: «این جنگ هم چنان که نتانیاهو و تندروهای رژیم به آن نگاه می کنند یک جنگ وجودی است و بر ما هم لازم است به آن مانند یک و سرنوشت ساز نگاه کنیم.» ar.mehrnews.com/news/1945027/ 🔸شهید سید حسن نصر الله (رحمة الله علیه)، شانزدهم مرداد ۱۴۰۳: اگر خدای نکرده مقاومت در غزه شکست بخورد که نخواهد خورد، مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین نابود خواهد شد... اگر مقاومت در غزه شکست بخورد، خطر اسرائیل متوجه خواهد شد... العالم: https://B2n.ir/m67104 الجزیره: https://aja.ws/2xoj9p 🔸شهید دکتر اسماعیل هنیه (رحمة الله علیه) در مصاحبه با سایت رهبر انقلاب، منتشر شده در هفدهم مرداد ۱۴۰۳: «رهبر انقلاب آگاه هستند که خدای ناکرده هر گونه عقب‌نشینی و شکست برای مقاومت در فلسطین، در منطقه تأثیرگذار خواهد بود و به دشمن صهیونیستی اجازه‌ی نفوذ در این منطقه را می‌دهد. بنابراین، حمایت از مقاومت در فلسطین بر اساس یک وظیفه‌ی شرعی، اسلامی، انسان‌دوستانه و برادرانه است؛ همچنین، برگرفته از نگاه به ماهیّت درگیری با این پروژه‌ی صهیونیستی است، زیرا خطر آن محدود به فلسطین نیست، بلکه به گسترش پیدا می‌کند.» https://khl.ink/f/57289 🔸نتانیاهوی ملعون، ۲۶ آذر ۱۴۰۲: ما در قرار داریم. mshrgh.ir/1556612 🔸نتانیاهوی ملعون، شانزدهم مهر ۱۴۰۳: «این جنگ برای ما وجودی است و می خواهم این جنگ به «» نامگذاری شود... ما واقعیت امنیتی در منطقه خود را به خاطر فرزندان و آینده خود تغییر می دهیم و اطمینان حاصل می کنیم که آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد تکرار نخواهد شد.» عرب ۴۸: https://B2n.ir/r76518 این جنگ برای دو طرف وجودی است؟؛ فایل سخنرانی استاد قنبریان؛ ۲۶مهرماه۱۴۰۳؛ را اینجا بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
1_1106026085.pdf
126.5K
📎پیوست ۲ 🔸 سخنرانی حسن روحانی در آیین گشایش همایش راهبرد بهره برداری از ذخایر گازی کشور • ماهنامه راهبرد شماره۳۹ ❓تقدم ثروت ملی بر قدرت ملی! ❓تقدم جمهوری اسلامی ایران بر انقلاب اسلامی! ☑️ @m_ghanbarian
اختلاف آری تفرقه نه ۳.mp3
24.88M
📖 درسهای نهج البلاغه ▫️ اختلاف آری ، تفرقه نه! جلسه سوم(آخر) / ۲۷مهر۱۴۰۳ حجت الاسلام قنبریان • فرآیند مدیریت اختلاف به سمت حل اختلاف با ظهور حقیقت! • ۵ تکنیک امان از تفرقه: ۱. حکمیت ۲. نفی خشونت های زبانی ۳. مخالطه و مراوده ۴. ماندن امر سیاسی در جامعه ۵. صندوق رای و انتخابات ❗️ تیه و سرگردانی یک جامعه ☑️ @m_ghanbarian
📖 درسهای نهج البلاغه ▫️ اختلاف آری؛ تفرقه نه! جلسه سوم(آخر) / ۲۷مهر۱۴۰۳ حجت الاسلام قنبریان • فرآیند مدیریت اختلاف به گونه ای که به تفرقه نیانجامد، و حل اختلاف با ظهور حق و حقیقت باشد... • تکنیک های امان از تفرقه: ۱. حکمیت: اختلاف درونی امت اگر به سمت تفرقه و جدا شدن از جماعت و بغی رفت، یک راه حکمیت است. - نامه۵۴ به طلحه و زبیر؛ معصوم حاضر میشود متخلفین از بیعت و هم جمل را حَکَم بین خود و جمل یان کند؛ تا کار به تفرقه و جدایی نیانجامد! - در صفین، اصل حکمیت باطل نبود؛ وقت آن و حَکَم آن و حُکم آن (که باید مطابق کتاب و سنت باشد) خطا بود. - با نهروانی ها طرح نشد چون آنها از اساس کفر پنداشتند! ۲. نفی سبّ و خشونت های زبانی: مدیریت اختلاف فکری و سیاسی به این است که اجازه خشونت زبانی داده نشود والا کار به تفرقه می کشد! • خطبه۲۰۶ نهی از سب اهل صفین! حضرت امیر(ع) با آنها هم اصلاح ذات البین خواست گرچه ترک جنگ با شخص معاویه و حزبش را جحود به ماجاء به النبی می دانست! ۳. مخالطه و مراوده • صحیحه عمربن ابان از امام صادق(ع)؛ حتی با مستضعفین عقیدتی هم مخالطه و مراوده نباید ترک شود. - کسانی که بهتر بتوانند جامعه را هم بزنند و جدا جدا ماندنها را پایان دهند، برای امور مقدم اند! ۴. ماندن امر سیاسی در صحن اجتماعی: به بهانه اختلاف نکردن نباید امر سیاسی و حق و باطل را از صحنه عمومی دور کرد و آنرا صرفا فکری و علمی قلمداد و مختص نخبگان و محافل علمی کرد! حل اختلاف ، فقط با فکر نیست ؛ گرایش ها هم در اختلافات سهیم اند ؛ پس بعد از تبیین و روشن شدن حق -در فرآیند اجتماعی- باید نصرت حق و توهین(=سست کردن، نه سبّ کردن) باطل انجام شود.(خطبه ۱۶۶) ⬅️ در غیر این صورت (که حق روشن شده اما یاری نشده و باطل سست نشده) ، جامعه دچار سرگردانی و تیه می شود! - تعابیر عجیب حضرت در خطبه ۱۶۶ ۵. صندوق رای و انتخابات: بعکس دمکراسی لیبرال در تفکر اسلامی صندوق تعیین کننده حق و حقیقت (نه حق بمعنای حقوق) نیست؛ لذا حق و باطل به رای گذاشته نمی شود، بلکه در چارچوبه حق (اسلام) طرح ها و برنامه های متعدد از سوی احزاب و کاندیداها میتواند به رقابت و انتخاب مردم واگذار شود. مثلا اصل حجاب باشد یا نباشد را رای و صندوق معلوم نمی کند اما طرح تحقق حجاب این لایحه باشد یا لایحه ای با تمایزات دیگر ، میتواند تفاوت دولتها و مجلسها و عنصر رقابت های انتخاباتی باشد. • جمله مهم رهبر انقلاب اسلامی در نقش انتخابات در تحول (۲دی۱۴۰۲) ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از احمد اولیایی
📣رشته کارشناسی ارشد «مطالعات عدالت اجتماعی» برای اولین بار در کشور طراحی و تصویب شد. 🔹رشته «مطالعات عدالت اجتماعی» در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در ایران در کارگروه عدالت میز مسائل اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم توسط جمعی از عدالت پژوهان طراحی و در وزارت علوم به تصویب رسید. 🔸پس از بیانات مقام معظم رهبری در دومین نشست راهبردی در اردیبهشت سال ۹۰ و تأکید معظم له بر تدوین رشته عدالت و همچنین نیاز شدید مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی به این رشته، کارگروه عدالت دفتر تبلیغات و دانشگاه باقر العلوم علیه السلام این مهم را در دستور کار خود قرار دادند و پس از یک کار تیمی عدالت پژوهانه، رشته کارشناسی ارشد مطالعات عدالت اجتماعی در ۳۲ واحد با سرفصل هایی مانند نظریه های عدالت اسلامی، نظریه های عدالت غربی، چیستی عدالت، مفاهیم عدالت، مبانی عدالت، جنبش های عدالت خواهی، سیاست های رفاهی، جامعه شناسی طبقه و .... به تصویب رسید. 🔹رشته عدالت اجتماعی می تواند افراد مستعد و علاقمند به مسأله عدالت را برای کنشگری نظری و عملی در حل مسأله عدالت اجتماعی آماده کند. @ahmad_olyaei
شهید بهشتی و الهیات کاربردی.mp3
12.4M
ششمین پیش نشست همایش انقلاب اسلامی و الهیات کاربردی / موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) با همکاری دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران/ ۲۳مهر۱۴۰۳ 🔘 شهید بهشتی و الهیات کاربردی 🎧 ارائه: حجت الاسلام و المسلمین ✔️ چند سطح الهیات کاربردی شهید بهشتی: 1⃣ اثر بر احکام و قوانین ⬅️ اینجا او یک فقیه جامع نگر است • دو نمونه از فتوای فردی و اجتماعی 2⃣ اثر بر خود افعال فردی و جمعی بندگان ⬅️ اینجا او یک احیاگر دینی است • احیاگری در نقش عمل و تعهد • احیاگری در عزاداری تراز تشیع حسینی 3⃣ اثر در ساختارها و روابط اجتماعی ⬅️ اینجا او یک مصلح اجتماعی و به تعبیر خودش طبیب است • مثالی از تصحیح روابط عینی اقتصاد و رفع اتهام از عقود اسلامی! ☑️ @m_ghanbarian
عدالت و پیوست عدالت.mp3
16.89M
ارائه در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی / افتتاحیه دوره دانش پژوهان پیوست عدالت/ مهر۱۴۰۳ 🔘 عدالت و پیوست عدالت حجت الاسلام قنبریان ▫️لحاظ کردن چند نکته برای دچار نشدن به تقلیل ها و تنزل ها • جدا کردن مساله از نامساله - تفاوت عدالت پژوهی با عدالتخواهی! • محوری ترین مساله در عدالت - عقب ماندگی از عدالت! - تصریحات رهبر انقلاب در اینباره! - هر عقب افتادگی هم قابل جبران نیست! • فهرست دوگانه های کاذب در بیان رهبر انقلاب - عدالت_ولایت - عدالت_پیشرفت - عدالت_آزادی - عدالت_معنویت - عدالت_مصلحت - عدالت_کارآمدی - عدالت_عقلانیت - عدالت_امنیت • نتیجه این دوگانه ها - مختل شدن گفتمان عدالت در بدنه مردم - از اولویت انداختن عدالت در دستگاه حکمرانی ▫️نظریه عدالت جمهوری اسلامی - عدالت سه ضلعی است .ضلع اقتصادی/ اصل ۴۳قانون اساسی .ضلع سیاسی/ اصل ۲۶ و ۱۰۴ قانون اساسی .ضلع فرهنگی/ بند ۷ و ۱۵ قانون صداوسیما ▫️عدالت در ساحت حکمرانی - قانون [نظریه عدالت] - اجرا [ظرفیت ها و موانع قانونی تحقق عدالت] - پیگرد و نظارت [مثال فقهی زکات و وقف] ☑️ @m_ghanbarian
مقاومت برای زندگی.mp3
30.7M
🌱 مقاومت برای زندگی سخنرانی حجت الاسلام در گرامیداشت شهدای مقاومت ۱۴۰۳/۸/۴ ❓آیا مقاومت فقط ضرورتی دینی، ایدئولوژیک یا برای حفظ یک مسجد برای مسلمانان است؟! ❗️ مقاومت برای زندگی کردن است در غزه جوری ، در ایران جور دیگر ▫️ سیر سریع ماجرا: • سرمایه داری اول مسیحیت را متناسب سازی کرد: پروتستان، اخلاق سرمایه داری • جنگ جهانی، تجزیه امت اسلام و ایجاد کشورها روی گسل • یهود هم تناسب سازی شد: صهیونیزم! • مسیحیان صهیونیست مصرّ بر تشکیل اسرائیل در فلسطین • گام اول: مشروعیت سازی برای اسرائیل: از هالیوود تا جشن های ۲۵۰۰ساله پادشاهی ایران • از ۱۱سپتامبر؛ توسعه و تجارت بمثابه سلاح! • متناسب سازی اسلام: پیمان ابراهیم؛ اسلام صهیونیزم! • گام دوم: طراحی برای محور توسعه و تجارت منطقه کردن اسرائیل! • صلح مصر و اردن در اسلو با امارات و بحرین در پیمان ابراهیم فرق دارد! ▫️ مقاومت برای زندگی: • در غزه: شهربند غزه مقابل شهروند اسرائیل! ⬅️ چاره ای جز ۷اکتبر نماند! • در ایران و منطقه: کریدور آی مک؛ توسعه جنوب خلیج فارس در گرو عقب ماندگی شمال/ خدمت ۷اکتبر به ایران! • هم سرنوشتی ما و محور مقاومت ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدم ثروت یا تقدم قدرت؛ اختلافاتی عمیق در سطوحی بزرگ! حجت الاسلام قنبریان مدرســـه تـفـــکر و نــوآوری نگــــــاه ‌@sch_negah 🎵صوت کامل را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔘 جنگ وجودی برای جبهه حق و صهیونیستی! حجت الاسلام قنبریان همایش تولد قیام / ۲۶مهر۱۴۰۳ • بیان آن از
✍ علی مهدیان مرجفون 🔹بزرگواری روی منبر مجازی میگفت وقتی دم از "امید" و "رجا" میزنید ولی "خوف" ایجاد نمیکنید، کارتان خطا است. خوف و رجا همیشه باید با هم باشد. 🔹حرف او که درش خوف و امید عادی از خوف و امید ایمانی و توحیدی جدا نشده بود بالکل غلط بود. چون امید اگر ناشی از ایمان باشد خوف از دلش میجوشد إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ همانطور که خوف هم اگر از ایمان باشد از دلش امید میجوشد. أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَي النَّفْسَ عَنِ الْهَوي فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوي بعلاوه که هر زمان وقت توجه بیشتر و جدی تر به یک وجه است که در ادامه بیان خواهم کرد. 🔹اما از این بدتر آنکه آن بزرگوار بر منبر مجازی بحث خوف را بر این بیان رهبری تطبیق میداد که ایشان به نبیه بری گفت "شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق." جمله ای که در مقام توصیف جنگ و اهداف دو طرف آن است را تبدیل به خوف کردن عجیب است و عجیب تر آنکه عدم تفکیک بین خوف از دشمن و خوف ایمانی از خدا هم انجام شده. فَلاَ تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ترس از دشمن نهی شده، ترس ایمانی از خدا توصیه شده و بین این دو تفاوت بسیار است. یکی امید میسازد و حرکت میدهد دیگری قنوط و یاس درست میکند و به بن بست میکشد. 🔹سپس آن بزرگوار بر منبر مجازی اش، خوف از دشمن را تطبیق میدهد به محصور شدن گروههای مقاومت در چنبره دولت_ملتها، گویا دولت_ملتها مانعی هستند که باید کنار باشند و دور بخورند، حال آنکه نه مقاومت عراق نه مقاومت لبنان و نه مقاومت هیچ نقطه دیگری بنای بر دور زدن دولتها را نداشته اند و با دولتهای خود همراه و هماهنگ میشدند. رهبری نیز بارها ضلع مهمی از راهبردش را در تقابل با اسراییل همراه کردن دولتهای منطقه از طریق تلاش نخبگان و ملتها تشریح کرده و این بار اخیر هم بحث ائتلاف دولتها برای مقابله با اسراییل را بیان کرد. 🔹خلاصه غلط اندر غلط اندر غلط. خروجی این منبر ها هم تهش خوف از دشمن و ایجاد احساس یاس در مردم. من نمیفهمم چرا تلاش میکنیم مردم از مسوولین ناامید شوند، چرا تلاش میکنیم مردم از دشمن بترسند، خوب مگر دشمن همین را نمیخواهد؟ سالها است دستور روشن رهبری بر ضرورت امیدآفرینی را معطل کرده ایم، الان هم وسط جنگ با هزار زبان ظاهرا آخوندی و ظاهرا انقلابی و چه و چه ترس از دشمن را در جامعه رواج میدهیم که چه بشود؟ این مسیر که معلوم است به ترکستان است. معلوم نیست؟ @ali_mahdiyan
مقاومت مردم پایه! • نقشه امام، بنای یک نظم مدنی-سیاسی بر اساس بود که دو رکن اصلی داشت: سپردن کارها به دست مردم/ حرکت در چارچوب شریعت.(ر.ک:رهبری۱۴خرداد۹۳) روح و معنای جمهوری اسلامی دقیقا همین است. • در این مدنیت جدید، همه امور چنین رقم می خورد: مردم‌سالاری یعنی بر اساس دین، سالارِ زندگیِ جامعه، خود مردمند(رهبری۹۵/۹/۳) • مقوله مقاومت، استثناء نیست و درون آن نظم باید دیده شود. اصلا ، یکی همین است. • در مقاومت مردم پایه بلکه مردمسالار: ۱. گفتمان مقاومت -با تنوع سیاسی و بدون دیکته- درون مردم شکل و رواج می یابد. بی تفاوتی و تخدیر یا تفویض کار به مسئولین و تنزل به تماشاگری منع می شود. هیچ موشک و پهپادی جای این مردم پایه گی را نمی گیرد. ۲. رابطه ملت و مسئولین، رابطه و هم است. مسئولین بعداز احراز صلاحیت، برآمده از اراده ملت اند، پس مورد اعتمادند اما به تعبیر بهشتی: "مردم اداره کننده و نظارت کننده واقعی این انقلابند"(ولایت، رهبری ص۲۴۸) ۳. در این مدنیت ابتکاری، نظارت و پیگیری غیر از "" است (ر.ک: مبانی نظری قانون اساسی/ بهشتی ص۵۴) پس مثلا با اطلاع کم، کسی زمان یا نحوه عملیات نظامی یا... را معلوم نمی کند! ۴. مسئولین در طراحی ها باید ملت ایران، فکر و انگیزه و آمادگیِ موجودشان را خوب بشناسند و درست بفهمند، بر اساس آن، کیفیت کار مقاومت و مقابله با دشمن و... را تشخیص دهند. ۵. برآیند طراحی و اجرا باید تصحیح خطای محاسباتی و درک درستِ "دوست" و "دشمن" از اراده و قدرت ملت ایران باشد. محسن قنبریان ۱۴۰۳/۸/۷ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
❗️ قرآن و فقه و عرفان را مخدّر نکنیم! قرآن سرتاسر نور است و هیچ باطل و عوجی در آن نیست اما نابجا خو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جنگ وجودی در تفسیر قائد قرآنی حزب الله: شهید ابراهیم عقیل! • را این روزها با نکات عرفانی و قرآنی منتشر شده اش کمی می شناسیم. درک عمیقش از توحید افعالی درون معرکه و میدان از آن جمله بود. • او که هر روز و سحرگاه با قرآن مانوس بوده و هم برای دختران و هم برای نیروهایش دائم از قرآن می گفته، یک قاعد و تماشاگر نیست؛ که حرف های حق و درست را نابجا بخواند و مجوّز سکون و بی تحرکی کند؛ بلکه بالعکس همه سخن از تکلیف و مواجهه و دیدن وعده های الهی درون این معرکه است. • در این قطعه زیبا مواجهه طالوت و جالوت را به رخ می کشد... را چنین معنا می کند: ما از نظر وجودی در خطر هستیم اگر به آنچه در قرآن آمده پایبند نباشیم! • مرادش از گفته قرآن این حقیقت است که تکلیف جهاد و دفاع، همیشه مبتنی بر تعداد و برابری سلاح نیست! به تعبیر ما طلبه ها اینها "شرط وجوب" دفاع و مقاومت نیست، "شرط واجب" است (استطاعت برای حج نیست، آب برای وضوست که باید به قدر لازم تحصیل شود). پس نباید نابرابری اش موجب ترک تکلیف شود. خطر وجودی برای در یک جنگ وجودی این است که سلاح و عدد را شرط وجوب بگیرد و از تکلیفِ مواجهه بگریزد! • در مقابل اگر به تکلیفش علیرغم نابرابری سلاح و... عمل کرد؛ فرمانده عقیل می گوید: محال است جز خیر ببیند چون در انجام تکلیف محال است نتیجه شر باشد!(ویدئوی دوم) • اینگونه فهم ها و بیان ها چقدر اعتقادی و عرفانی و در عین حال عمل گرا و جهادی است و چقدر با بیانات تخدیری و تحرک سوز فاصله دارد. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🏴 مهمان تبلیغی چهلم سید مقاومت می شوم! • امیرالمومنین(ع) در اندوه شهادت مالک اشتر فرمود: عَلَى مِثْلِ مَالِكٍ فَلْتَبْكِ الْبَوَاكِي: بر مانند مالک باید گریه کنندگان، گریه کنند! (الغارات، ج۱، ص ۲۶۵) پس عزا بر چنین مالک هایی است و مستحب. و چه گریه ها و عزاها که بر سلحشوران مقاومت بدهکاریم! • عزا در تراز اسلام ناب و انقلاب اسلامی، "از جنس عزاداری برای سیّدالشهدا حسین‌بن‌علی(علیه السّلام) است؛ زنده‌کننده، و درس‌دهنده، و انگیزه‌بخش، و امیدآفرین است." بر سیدشهید مقاومت و شهدای بعد ایشان آن گونه که سزاوارش بوده عزا نگرفته و به انگیزش و آفرینش امید تبدیلش نکرده ایم! 🏴 برای چهلم این کمترینِ از مبلغین هم حاضر است در مجالس آن عزیز سخنرانی کند. تقدم با چنین شرایطی است: - و جمع بین چند برنامه در شهرستانهای استان در کمترین روز ممکن! - اولویت با و دور از قم و پایتخت - اولویت با و غیر تشریفاتی که بتواند جمعیت بیشتری از مردم را گردهم آورد. - اولویت با دعوتهایی که زودتر با هم هماهنگ شده و ارسال شوند. ⤵️ طریق هماهنگی: هماهنگ شدن هیاتها یا محافل شهرستانهای یک استان و تنظیم زمانبندی توسط یک و ارسال به @admin_ghanbarian برنامه های قطعی و نهایی شده سریعتر به رابط خبر داده می شود! (ع) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ موقعیت را بفهمیم سرگردانی یهود در زمین است، سرگردانی شیعه در زمان! 🎧 فایل کامل این سخنرانی 📎پیوست: سلسله مباحث عقوبت تیه! حجت الاسلام قنبریان همایش تولد قیام مدرســـه تـفــکر و نــوآوری نگــــــاه ‌ @sch_negah ☑️ @m_ghanbarian
با کمک اساتید برتر کشوری، جهاد تبیین کنید! در مدرسهٔ شمع با همراهی اساتید، شبهات مقاومت را پاسخ بگیرید و محــتوایِ فاطمیه‌تــان را آماده کنید. ▫️باحضور اساتید برتر کشور ▫️به‌روزترین محتواهای تبیینی ▫️آشنایی با مهم‌ترین شبهات روز 🎓 گواهی معتبر از سازمان تبلیغات اسلامی اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام 👇 https://eitaa.com/joinchat/2184446670Cbffbff23ec 🔸با اساتید مورد علاقه خود هم‌سفر شوید در ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🇮🇷 مدرسه‌ی شمع | جهادخانه‌ی تبیین @madrese_sham
هدایت شده از مدرسه شمع
مقاومت برای زندگی در سبکِ زندگیِ فاطمی ــــــــــــــــــــــــ مدرس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قنبریان شامل هفت محور: - حرفِ نو انقلاب اسلامی در راستای تولیدِ محتوا - خوانشِ دقیقِ انقلابی‌بودنِ اسلام - ۶گام تولیدِ محتوای تبلیغی و الگوریتمِ تولید محتوا - جمع‌آوریِ بانکِ گره‌های ذهنیِ مخاطب - مقدمه‌ای بر تطبیقِ مسائلِ مخاطب با الگوریتمِ تولیدِ محتوا - کارگاهٔ تطبیقِ مسائلِ بومِ منطقهٔ تبلیغی بر الگوریتم -کارگاهٔ تطبیقِ مسایلِ انقلاب اسلامی بر مسائلِ دغدغه‌های مردم مدت زمان دوره: ۶۱۵دقیقه ــــــــــــــــــــــــ 🔻جهت ثبت‌نام به سایت مدرسهٔ شمع مراجعه کنید: https://lms.shabaketabligh.ir/educations/sandalye-neghahet-ra-avaz-kon ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh
هدایت شده از مدرسه شمع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به زبانِ مردم، از خوانش انقلاب بگوییم! ــــــــــــــــــــــــ تبلیغِ انقلابی، لزوماً فتنه‌یابی و تطبیقِ سیاسی بیشتر نیست.❌ تبلیغِ انقلابی، از همهٔ مسائل فردی و اجتماعی خوانشی در ترازِ انقلابِ اسلامی می‌کند.✅ بررسی کارگاهی دو موضوع: - چگونه مسئله‌های واقعی و زندگی مردم در خوانشِ انقلابِ اسلامی، تراز تازه‌ای می‌یابد؟ - چگونه مطالباتِ انقلاب اسلامی، سر بیان زندگی مردم رود؟ ــــــــــــــــــــــــ 🔻 جهت ثبت‌نام به سایت مدرسهٔ شمع مراجعه کنید: https://lms.shabaketabligh.ir/educations/sandalye-neghahet-ra-avaz-kon ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh
هدایت شده از هیوا .|| hiva 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(🎙شما صدای استاد را میشنوید) ▫️عصاره همه تمدن وحشی غرب... - جنگ جهانی و تجزیه جهان اسلام 🎧 صوت کامل سخنرانی را اینجا بشنوید. 👈🏻 هیوا .|| hiva عضو شوید 📽
وجوب جهاد دفاعی (درباره فلسطین و لبنان).mp3
24.94M
📖 درسهایی از نهج البلاغه حجت الاسلام قنبریان ۱۱ آبان۱۴۰۳ ▫️ سه مبارزه ای که نباید بین شان خلط کرد! 1⃣ قیام درون جامعه اسلامی علیه جائر یا غاصب برای تشکیل حکومت ولایی • وجوبش منوط به شرائط و نداشتن توالی فاسد • خطبه۵ در اینباره (افلح من نهض بجناح اواستسلم فاَراح) - شرائط مثل یار و ناصر - توالی فاسد مثل ارتداد عمومی (ر.ک: ولایه اللهیه الاسلامیه/ آیت الله مومن/ ج۱ص۱۷۲الی۱۷۸) ⬅️ روایات تقیه و احلاس بیوت و مانند آن متعلق به این نوع مبارزه است. 2⃣ جهاد ابتدایی با مشرکان • منوط به حضور و اذن امام (بنابر مشهور) • واجب کفایی بر مردان سالم و توانا • صدر خطبه۱۴۶ در اینباره است... ⬅️ الان محل ابتلاء ما نیست! 3⃣ جهاد دفاعی؛ که برخی فقهاء تا ۴قسم شمرده اند: ۱. برای حفظ اساس اسلام دربرابر هجوم کفر، به هدف محو اسلام ۲. برای دفع متجاوزان به خون و ناموس مسلمانان(چه کافر چه ناصبی) - غارات در زمان امیر(ع)، داعش در زمان ما ۳. برای دفاع از مسلمانانی که با گروهی از کفار درگیرند و ترس مسلط شدن کفار بر آنان است (ولو اساس اسلام در خطر نیست) - دیروز جنگ ایران و روس، الان لبنان و اسرائیل ۴. بیرون راندن کافران اشغالگر از سرزمین اسلامی - مثل الان فلسطین - این اقسام را کاشف الغطاء افضل و کشته اش را مثل شهید در رکاب حسین(ع) می شمارد! • اغلب صور این جهاد : بی نیاز اذن امام و فقیه/ واجب بر مرد و زن، کوچک و بزرگ، سالم و بیمار، دور و نزدیک!/ جواز همکاری با سلطان جائر در آن/ و... • ذیل خطبه۱۴۶ و خطبه های ۲۷ و ۲۹ در اینباره است. *⃣ گلایه ای از حوزه در اینباره ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 قصه ی هادی و مادی! "چند سال قبل از این، یکی از مجلات کشورهای عربی، یک مقاله ای به قلم یک نویسنده معروفی نوشته بود؛ دو جوان را که از دنیا رفته و کشته شده بودند، مقایسه کرده بود. این مقاله در کشورهای عربی خیلی صدا کرد. یکی از این دو جوان، پسر سید حسن نصرالله به نام سید هادی بود. این جوان بیست و یکی دو ساله در مبارزات حزب الله علیه اسرائیل با شجاعت در جبهه حضور پیدا کرده و شهید شده بود. یکی هم پسر یکی از سرمایه دارهای عرب بود که همراه یکی از شاهزاده خانم های انگلیسی در یک تصادف کشته شدند! آن هم کشته شد، این هم کشته شد. این با یکی از همین زن های خاندان سلطنتی انگلیس برای عیاشی رفته بود و اسمش "محمد" بود. در زبان معمولی همین پرورش یافته های فرهنگ مادّی، محمد را "مادی" می گفتند. این مقاله اسمش این بود: "بین هادی و مادی"! این سید هادی کشته شده در جوانی، آن محمد کشته شده در جوانی؛ هر دو مرگ است. هر دو برای وابستگان و پدر مادرشان فقدان است و از لحاظ ارتباط طبیعی یک وضعیت دارد. اما ببینید فاصله بین این دو تا چقدر است؟ یکی جهاد در راه خدا، مرگ در راه عظمت، دین و معارف الهی، در راه استوار کردن یک حقیقت بزرگ که مایه سعادت انسانهاست. یکی هم مرگ در راه خواسته های حقیر و پست حیوانی یک انسان و یک بشر که در حد حیوان، یک خواسته ای دارد و در آن راه می میرد." (رهبر انقلاب اسلامی/ نقل از سپاه مولود انقلاب ص۹۰۴و۹۰۵) پ.ن: سید حسن: شهادت شهید هادی نشانه ایست که ما فرزندان مان را برای آینده نگه نمی داریم! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از مدرسه شمع
اولین درسِ آموزشیِ اســتاد حجت‌الاسلام محســن قنبریــان در سایت «مدرسهٔ شمع» بارگزاری شد. موضوع: مقاومت برای زندگی در سبکِ زندگیِ فاطمی ــــــــــــــــــــــــ این کلاس مخصوص کسانی است که در سایت ثبت‌نام کرده باشند. ــــــــــــــــــــــــ 🔻جهت ثبت‌نام به سایت مدرسهٔ شمع مراجعه کنید: https://lms.shabaketabligh.ir/educations/sandalye-neghahet-ra-avaz-kon ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh