eitaa logo
کانال استادشیرعلیپور ✅
419 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
111 فایل
سیاست و عبادت هرگز جدا نیستند. 👈در این کانال می‌توانيد بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به تبیین و نکات مورد تایید را دنبال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
✅هوش مصنوعی، ۱۲ تصمیم از ۱۴ تصمیم سنوار را کاملا صحیح تشخیص داد! 🔴سنوار از شخصیت های مورد توجه اسرائیلی هاست. دلیل آن هم تصمیمات او در ۳ سال اخیر از سیف القدس تا مذاکرات اتش بس است. سنوار اکنون برترین رهبر سیاسی حماس ساکن نوارغزه است. مطالعات دانشگاه اسرائیلی نشان می دهد تصمیمات یحیی سنوار منطقی است، چون اهداف و راهبرد او را تقویت می‌کند. این مطالعه در فضای آزمایشگاهی هوش مصنوعی و الگوهای تصمیم گیری انجام شده است طبق گزارش اورشلیم پست از نتایج این تحقیق، تصمیمات سنوار کاملا در این آزمایش صحیح و منطقی و براساس الگوی ایدئولوژی حماس نتیجه داده است. ❌در این آزمایش ثابت شده تصمیمات سنوار از هیچ الگوی غربی یا اسرائیلی تبعیت نمی‌کند ✅در این بازسازی تصمیمات سنوار، ۱۲ تصمیم از ۱۴ تصمیم سنوار، کاملا در راستای راهبرد کلان حفظ حماس و بقای رهبری حماس و آزادی اسرا تشخیص داده شده است
مهدویت و عدالت/قیام مهدوی و طرح عدالت پیش از دیانت در تمام آثار دینی که شما نگاه می‌کنید، هدف و غایت برای حرکت جامعه اسلامی، تشکیل جامعه عادله است. ما وقتی می‌گوییم منتظر امام زمان(عج) هستیم، بیشترین خصوصیتی که برای امام زمان ذکر می‌کنیم، این است که «یملأ الله به الارض قسطاً و عدلاً» شاید در اسلام در مورد مسایل اجتماعی، هیچ‌چیز به قدر عدالت، مورد توجه قرار نگرفته است. شما ببینید در مورد ظهور حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه و عجل الله فرجه، در بیشتر روایات و ادعیه و زیاراتی که درباره آن بزرگوار است و اسمی از آن بزرگوار است. به دنبال مسئله ظهور و قیام آن حضرت، «یملا الله الارض قسطاً و عدلاً» هست. خدا به وسیله او، زمین را پر از قسط و عدل می‌کند. البته خدا به وسیله امام زمان(عج) زمین را از دین خودش هم پر می‌کند،. چرا؟ چون بشر بیشتر از همه‌چیز، از ظلم و بیدادگری رنج می‌برد. (۱۲/۱۱/۱۳۷۵) یعنی نقطه برجسته در آن آینده پر از نوید عبارتست از عدالت. بشر تشنه عدالت است. در دهمین بخش از دعای نورانی مکارم الاخلاق که با «اللهم» آغاز می‌شود، امام سجاد (علیه السّلام) بعد از درود بر خاندان رسالت ویژگی‌هایی از ویژگی‌های انسان‌های صالح و با تقوا را از خداوند متعال طلب می‌کند، می‌فرماید: اللّهُمّ صَلِّ على‌ محمّدٍ و آلِهِ، و حَلِّني بحِلْيَةِ الصالِحينَ‌، و ألبِسْنِي زِينَةَ المُتّقينَ في بَسطِ العَدل‌ خدایا! بر محمّد و آل او درود فرست و مرا به زيورِ صالحان بياراى و زينتِ افراد باتقوا را بر من بپوشان‌. ایشان در ادامه به انواع زیور صالحان و متقین اشاره می‌فرماید و اولین آنها را «بَسطِ العَدل»، یعنی گستردنِ عدالت معرفی می‌نماید. پس عدالت به عنوان مهمترین رکن تقوا مورد تأکید دین ما قرار گرفته است، گاهی ظلم و ستم به خاطر هوا‌پرستی و حفظ منافع شخصی است،علل دیگری هم دارد . مثلا به خاطر حب و بغض دیگران، بنابراین ریشه واقعی انحراف از عدالت همان پیروی از هوای نفس است. نکته دیگر اینکه صرف عدالت نظری و تئوریک تنها مورد توجه اسلام نیست، آنچه مهمتر است اجرای عدالت است. در روایتی وارد شده که از امیر المؤمنین (علیه السّلام) سؤال شد: عدل بهتر است یا جود؟ حضرت در پاسخ فرمود: العَدلُ يَضَعُ الامورَ مَواضِعَها، وَالجودُ يُخرِجُها مِن‌ جِهَتِها، وَالعَدلُ سائِسٌ عامٌّ، وَالجودُ عارِضٌ خاصٌّ، فَالعَدلُ أشرَفُهُما، و أفضَلُهُمانهج البلاغه حکمت 437 عدالت ، كارها را در جايگاه خودشان مى‌نشاند [و در زندگی فردی و اجتماعی انسان هرچیز در جای خود تحقق می یابد] ؛ ولى بخشش، آنها را از همان راهى كه بايد، بيرون مى‌بَرَد. عدالت، تدبير كننده همگانى است؛ ولى جود، فرد خاصّى را بهره‌مند مى‌نمايد. بنا بر اين، عدالت، گرامى‌ترين و برترينِ آن دو است. اگر در جامعه‌ای عدالت محقق شود، دیگر نیازی به جود و بخشش نخواهد بود، زیرا حق به حق‌دار می‌رسد و اصلا نیازمندی باقی نمی‌ماند. از طرفی جود یک حالت خاص است که شامل افراد مخصوصی می‌شود. این گونه نیست که هر کسی اهل جود باشد و همه افراد هم مورد جود و سخاوت قرار بگیرد؛ ولی عدالت وظیفه عمومی است که اگر به طور عام در جامعه تحقق پیدا کند، تمام مشکلات جامعه حل می‌شود.
وسط لحاف برخی عزیزان در تحلیل شکست و پیروزی ورزشکاران ایرانی وسط لحاف میخوابند! اگر ناهید کیانی موفق بشود در المپیک مدال بیاورد نتیجه تلاش و استعداد شخصی اوست! اما اگر کیمیا علیزاده از ایران برود و بی وطن شود مقصر حکومت است! اساسا در دنیای ورزش حرفه ای برنده و کسی که مدال کسب می‌کند به تنهایی و صرفا متکی بر توان شخصی نمیتواند به موفقیت برسد. ورزش حرفه ای آن هم در سطح بین المللی المپیک بدون بودجه سنگین، مدیریت و توان ساختاری دولت ها مقدور و دست یافتنی نیست. همه چیز هم مدیریت و کار دولتی ها نیست. ورزشکار، توان روحی، گذشت از زندگی شخصی و تمرین های سخت همه و همه فرد را به قهرمانی می رسانند. در ایران اگر ورزشکاری قهرمان شود نتیجه کار خود است! اما اگر ورزشکاری بهر دلیل به موفقیت دست نیافت مقصر حکومت است! این غلط است. شکست پدر ندارد ولی همگان پدر پیروزی اند. شکست و پیروزی نتیجه تلاش جمعی و مشترک است. در مقصریابی برخی فقط فرد را مقصر میدانند که خطاست و اگر مقصر را فقط جامعه و ساختار حکومت بدانند آدرس غلط دادن است. https://eitaa.com/Politicalhistory
گفت شرح حسن لیلی می‌دهم خاطر خود را تسلی می‌دهم می‌نویسم نامش اول وز قفا می‌نگارم نامه عشق و وفا نیست جز نامی ازو در دست من زان بلندی یافت قدر پست من ناچشیده جرعه‌ای از جام او عشقبازی می‌کنم با نام او صل الله علیک یا اباعبدالله
📝 نقدی بر مقوله "جلسه" در زیست ما (فقدان فناوری جلسه مفید) 📌 بخش اول 🔻 ما را معمولاً جدی نمی‌گیریم. حتی استفاده بهینه از زمان، کمتر به‌عنوان یک برای ما مطرح است. لذا تعامل خوبی با آن نداریم و راحت مقادیر زیادی زمان از دست می‌دهیم. 🔻 یکی از مصادیق بی‌اعتنایی به زمان، است. طیف زیادی از ما ایم. به اقتضای کنش‌های مختلفی که داریم، دائم از این جلسه به آن جلسه می‌رویم و دائم خودمان بانی جلسه هستیم. نه‌تنها برای زمان خودمان که برای زمان دیگران هم کمتر ارزش قائلیم و راحت دیگری را به جلسه دعوت می‌کنیم. 🔻 اساساً "جلسه" چيست و برای چیست؟ گاهی جلسه ماهیت همفکری و هم‌اندیشی دارد تا از مسیر تضارب آرا رأی صواب متولد شود. گاهی جلسه ماهیت مدیریتی و هماهنگی دارد تا کنش میدانی بین کنش‌گران درست توزیع و تنظیم شود. گاهی جلسه ماهیت آشنايی دارد، تا امکان یک تعامل یا از نوع فکری یا از نوع عملياتی را فراهم کند. گاهی جلسه ماهیت تشریفاتی دارد و لابد منه است و ساختار اقتضای آن را دارد. و البته انواع دیگری نیز متصور است. اما همه این جلسات از حیث خروجی و اثر عینی دونوع هستند: و و جلسات جاری که من می‌بینم معمولاً است. اما چرا جلسات ما آفت و مانع پیشرفت است، یعنی عملاً منتج نیست: 1⃣ فقدان طراحی جلسه ما برای جلسات معمولاً سناریو نداریم. دستور جلسه، وجه نازله و ابتدایی برای طراحی جلسه است. ما حتی نمی‌دانیم محصول مطلوب یک جلسه باید چه باشد، لذا اساساً امکان طراحی جلسه خوب را نداریم. بحث چگونه آغاز شود چگونه پیش برود نقاط تمرکز کجا باشد نقاط حاشیه چیست و چگونه کنترل شود چگونه جمع‌بندی شود تجربه نشان‌داده بسیاری از جلسات ما به‌صورت فی المجلس اداره می‌شود. در جلسه می‌کنیم که چه بگوییم، جلسه را چطور مدیریت کنيم تا زمان بگذرد و کسی هم متوجه عدم آمادگی ما نشود. 2⃣ طراحی قبل از جلسه جلسه زمانی مفید است که مخاطبین پیش از جلسه نسبت به موضوع، روند، هدف و نقش خود در جلسه توجیه شده باشند درحالی‌که بسیاری مواقع مخاطب تازه داخل جلسه متوجه موضوع بحث می‌شود. طبیعتاً همانجا فکر می‌کند چه بگوید. درحالی که اگر پیش از جلسه درست طی شده بود، جلسه به‌صورت بهینه اداره شده و از حضور تک تک افراد استفاده صحیح می‌شد. 3⃣ ترکیب جلسه در اولین اقدام هرکسی به ذهنمان می‌رسد را برای جلسه دعوت می‌کنیم. اما نسبت افراد باهم، نسبت افراد با مسئله، زمان افزودن یک فرد به روند بحث و میزان ادامه دعوت از یک فرد و... مسائلی نیست که درباره آن برنامه‌ریزی کنیم. 4⃣ هدف و افق جلسه چرا جلسه تشکیل می‌دهیم؟ چقدر به هدف جلسه و نحوه دنبال کردن آن فکر می‌کنیم؟ جلسه را تا کجا ادامه دهیم؟ گاهی چون یک جلسه شکل گرفته و باید به‌صورت روتین آن را ادامه داد، جلسه را ادامه می‌دهیم در حالی‌که خروجی خاصی هم ندارد و البته همه به‌همین حالت تن می‌دهند و کسی نمی‌پرسد چرا جلسه ادامه دارد؟ گاهی نیز به دستاوردهای حداقلی اکتفا می‌کنیم. 5⃣ تحلیل، بازخورد، ارزیابی و تدوين جلسه رفتار و فرآیند فکری جلسه نیازمند تحلیل، نگاشت و ارزیابی است. صورتجلسه اگر به‌صورت حرفه‌ای تدوین شود، نشان می‌دهد میزان مفیدبودن جلسه تا چه حد است و ادامه مسیر چگونه باید باشد؟ از سوی دیگر حرف های مفید جلسه به‌دلیل ضعف در تدوين، استیفا و اصطیاد نمی‌شود لذا اندیشه یک گام به جلو نمی‌رود. 6⃣ فقدان جایگاه فکر و مطالعه ما برای ارزش زیادی قائل نیستیم. همچنین برای در حالی‌که هم‌اندیشی زمانی مفید است که متکی به فکر و مطالعه باشد. نگاهی به کار نشان می‌دهد با مدل کاری ما بسیار متفاوت است. حجم بسیار بالای مطالعه درباره موضوعات کشور، تأمل و بعد همفکری و گفتگو درباره آن موجب خروجی ویژه می‌شود. ما می‌خواهیم با جلسه از زیر بار و مطالعه خلاص شویم. اساساً دچار حالت شده‌ایم. درحالی که جلسه باید متکی و معاضد فکر باشد. 🆔@taalighat
یک روز دختری در ایران، در اداره پلیس از دنیا میرود تمام ظرفیت غرب در داخل و خارج برای خونخواهی او بسیج می شوند و یک روز صدها زن و کودک به گوشت چرخ کرده تبدیل می شوند ولی آنها خم به ابرو نمی آورند. انتقام روزی خواهد رسید تو مواظب باش ذره ای در دلت محبت و حسن ظن به آنها نباشد. @Roshangari_ir | روشنگری
یک ترم آشنایی با جنگ روانی 🔺ماه رمضان ۱۳۸۸- بعد از فتنه - در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبری، دانشجویی از وسط جمعیت بلند شد و با حرارت هرچه بیشتر گفت: آنچه در کهریزک اتفاق افتاد، خیانت بود. 🔹رهبری بلافاصله پاسخ دادند که بالاتر از خیانت، آن یک جنایت بود و من شخصا موضوع را دنبال می‌کنم اما شمای جوان یادت نرود که مسئله کهریزک تابعی از مسئله اصلی است. مسئله اصلی را فراموش نکنید و پرسید می‌دانید مسئله اصلی چه بود؟ و خود پاسخ دادند مسئله اصلی این بود که از فردای انتخابات کاری کردند که به‌رغم مشارکت ۸۵درصدی مردم، نظام جمهوری اسلامی نتوانست سرش را در مقابل چشم ملت‌های اسلامی بالا بگیرد. یعنی برای فهم داستان کهریزک باید از این نقطه شروع کنی نه اینکه شما را در وسط داستان ایزوله کنند. در جنگ روانی، اصلی به‌نام پله دوم وجود دارد؛ یعنی داستان / اتفاق از اول تعریف نمی‌شود. به تعبیر بهتر کنش سانسور می‌شود اما واکنش به نحو دلخواه روایت می‌شود. فرض کنید کسی به‌صورت شما سیلی زد و شما هم او را هل دادید و به زمین خورد و دستش شکست. آنچه فردا منتشر می‌شود اینکه: فلانی دست فلانی را شکسته است و سیلی اول و اصل موضوع کلا پنهان می‌ماند یا پنهان می‌شود. روایت‌های امروز دشمن و برخی دوستانی که نام آنان را باید «اصحاب تردید» گذاشت، همین است 🔹به این عبارت توجه کنید: «به دانشجویان دانشگاه شریف حمله شد!» گویی دانشجو خواب بود یا سر کلاس بوده یا یک تجمع آرام و منطقی داشته و عده‌ای دیوانه یا مشروب‌خور و مست به آنان حمله کرده‌اند و تمام. آیا روایت واقعی این است؟ در تیرماه۱۳۷۸ تیتر روزنامه‌های آتش‌بیار معرکه این بود: «کوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شد»، «اعلام عزای عمومی مراجع تقلید برای شهدای کوی دانشگاه» و... حال آنکه در آن حوادث فقط یک افسر وظیفه نیروی انتظامی به‌نام عزت ابراهیم‌نژاد کشته شد و تمام. 🔹درباره حادثه زاهدان می‌شنوید: «نمازگزاران زاهدانی به رگبار بسته شدند» خب چرا جمعه‌های قبل به رگبار بسته نمی‌شدند؟ از مظلومیت‌های نظام جمهوری اسلامی همین موضوع است که داستان را از کمر آن روایت می‌کنند. مثلا در سال۹۸ حجم عجیبی از خبر کشته‌شدن جوانی به‌نام پویا بختیاری در کرج منتشر شد اما کسی نشنید و فیلم‌های اقدامات این جوان در روزهای قبل و انتشار پیام تسلیت ربع‌پهلوی توسط پدرش را ندید. 🔹در ماجرای اعدام نوید افکاری گفتند جوان ورزشکار اعدام شد و گویی در خیابان قدم می‌زده است و به‌قید قرعه تصادفا اعدام شده . اینجا قتل فردی صاحب زن و فرزند توسط او به‌عنوان پله اول پنهان ماند. 🔹خواص مورد اشاره سخنان دیروز رهبری که سراسیمه وارد میدان شدند و بیانیه و موضع اعلام کردند و مرگ خانم امینی را قتل خواندند نیز روی پله دوم نشانده شدند. عمده روایت دشمن اینگونه است و داستان از خط شروع گفته نمی‌شود و اینگونه چهره‌ای خشن، سرکوبگر و بی‌منطق از نظام را معتبرسازی و ادراک‌سازی می‌کنند. 🔹طبیعی است که نظامی که به روش انقلابی به حکومت برسد، دشمنان باانگیزه‌ای دارد. اما دشمنی که به اخلاق پایبند باشد نیز به‌نوبه خود ارزش و نعمتی است. فاسدالاخلاق‌ها هیچ چیزی برایشان مهم نیست و از هیچ چیز فروگذار نمی‌کنند. 🔹حالا می‌توان فهمید چرا مقام معظم رهبری برای مرحوم یدالله سحابی و بازرگان – به‌عنوان کسانی که جمهوری اسلامی را قبول نداشتند– پیام تسلیت فرستادند. 🔹چون اپوزیسیونی بودند که اخلاق را فدای دشمنی نکردند. حالا از تجزیه‌طلب، منافق و قی‌شدگان ملت ایران در سال۱۳۵۷ تا صهیونیسم و غرب در یک جبهه آرایش گرفتند و اکنون که قیمت‌ها تاحدودی تثبیت شده است و فسادگران نیز کمرنگ شده‌اند عرصه دیگری را گشوده‌اند که تصاویر مخابره‌ای آن «دروغ» و «سرکوب» باشد. 🔹این هم بگذرد، اما هم باید درس گرفت و هم عبرت. وظیفه نیروهای مومن به انقلاب اسلامی نشان دادن دائمی پله اول است و این شدنی است. ✍ عبدالله گنجی
🔴 ترور شهید هنیه | ۲۰ روز بعد و چند نکته بیش از ۲۰ روز از ترور شهید هنیه می‌‌گذرد. فردای ترور، پیام تسلیت رهبری منتشر شد و در آن به صراحت از خونخواهی مهمان عزیزمان صحبت شد. از آن زمان تا امروز، بارها و بارها رسانه‌ها و افراد مختلف در دنیا اعلام کرده‌اند که ایران ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده حمله خواهد کرد! در آخرین خبر رسانه‌های وال‌استریت ژورنال، واشنگتن پست، فاینشنال تایمز، فاکس نیوز، آکسیوس، یورونیوز و شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی مدعی شدند ایران ظرف ۲۴ ساعت آینده حمله خواهد کرد! اما چند نکته: 1️⃣ همه‌ی کشورها می‌دانند که خونخواهی ایران است و وعده‌ی رهبری مبنی بر انتقام و تنبیه رژیم یک وعده‌ی صادق است. 2️⃣ تقریبا اکثر گروه‌ها در داخل کشور و در منطقه غرب آسیا می‌دانند ایران انتقام خواهد خواهد گرفت و موافق با آن هستند. بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی در عربستان مبین آن است. 3️⃣ تأخیر در حمله، بخشی از تنبیه رژیم است و فشار روانی و مالی بسیار بالایی در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده. بخش زیادی از صهیونیست‌ها می‌خواهند از خارج به سرزمین‌های اشغالی بازگردند ولی به دلیل تأخیر در حمله معلق مانده‌اند! آن عده نیز که در سرزمین‌های اشغالی ساکنند، مجبورند هر شب در پناهگاه‌ها باشند و وضعیت روانی بسیار بدی دارند. کارشناس عرب می‌گفت: «ایرانی‌ها فقط با یک هفته تهدید خود، کاری با اسرائیل کردند که همه ارتش‌های عربی از سال ۱۹۴۸ تاکنون از آن ناتوان بوده‌اند. به دلیل ترس از حمله ایران، مصرف الکل و قرص‌های آرام‌بخش به حد بی‌سابقه‌‎ای رسیده است. نخست‌وزیر رژیم به پناهگاه‌ زیرزمینی رفته و اسرائیل، این قدرت سرکش سابق برای مقابله با حمله ایران، دست به دامن رژیم‌های عربی شده است!» 4️⃣ نقشه ایران درست طراحی شده و درست در حال پیش رفتن است و همه امیدواریم به زودی خبر خوش حمله به اهداف تعیین شده منتشر شود و همه آزادی‌خواهان عالم از این موضوع شاد شوند. 5️⃣ دعا برای مجاهدان جریان مقاومت یادمان نرود. این حداقل است
✅👈 نشانه خیرخواهی 💠 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ‏ السَّلاَم قَالَ: «مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَيْنِ وَ بُغْضَ زِيَارَتِهِ». 💠 امام صادق علیه السلام فرمود: كسى كه خداوند خير را براى او اراده كرده باشد، در قلبش محبّت امام حسين عليه السّلام و محبّت زيارت آن حضرت را مى‏اندازد. 💠 و كسى كه خداوند سوء و بدى را برايش بخواهد، در قلبش بغض امام حسين عليه السّلام و بغض زيارت آن حضرت را مى‏اندازد. 📚 کامل الزیارات، ص ۱۴۲
بزرگ‌ترین حسرت 🛑حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ اَلْوَلِيدِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ اَلصَّفَّارِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ زَيْدٍ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ اَلطَّحَّانِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ وَ هُوَ يَقُولُ: مَا مِنْ أَحَدٍ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ إِلاَّ وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ لِمَا يَرَى مِمَّا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اَللَّهِ تَعَالَى. 🔰از امام صادق علیه السلام روایت شده: هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند ای کاش امام حسین علیه السلام را زیارت کرده بودم آن هنگامی که می بیند که با زوار امام حسین علیه السلام چه می‌کنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند. 📚کامل الزیارات ج۱ ص۱۳۵
مَن تَغبِطونَ؟! پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) وقتی به مدینه تشریف آوردند، مسجد بنا کردند و مسجد شد مرکز مکتب حضرت مصطفی. حضرت با مردم در مسجد مواجهه داشتند و راهبری اجتماعی و سیاسی خود را در مسجد انجام می‌دادند. در مسجد مشکلات خانوادگی را حل و فصل می‌کردند و علم و معرفت را در مسجد به مردم آموزش می‌دادند. زندگی حضرت که وقف کار با مردم بود، با محوریت مسجد بود؛ چراکه خود می‌فرمود: «کسی‌که مسجد خانه او باشد (مرتب به مسجد تردد کند) خداوند، آسایش و کامیابی او، و عبور از صراط را برایش ضمانت کرده است. روزی بر اهل قبور نمی‌گذرد مگر مَلَکی آن‌ها را ندا می‌کند: شما به حال چه کسی غبطه می‌خورید و او را آرزو می‌کنید؟ می‌گویند: غبطه و آرزوی ما مسجدیان هستند» (مَنْ کَانَتِ الْمَسَاجِدُ بَیتَهُ ضَمِنَ اللَّهُ لَهُ بِالرَّوْحِ وَ الرَّاحَةِ وَ الْجَوَازِ عَلَى الصِّرَاطِ. مَا مِنْ یوْمٍ إِلَّا وَ مَلَکٌ ینَادِی فِی الْمَقَابِرِ مَنْ تَغْبِطُونَ فَیقُولُونَ أَهْلَ الْمَسَاجِد(مستدرک، ج ۳، ص ۳۶۲- 
*««سلامٌ علیکُم، صباحکُم نُور»»* *«بشیر نعمت و نذیر نقمت رسول رحمت، حضرت محمّدبن عبدٱللّه صلّى ٱلله عليه و آله»* می‌‌فرمایند: *«مَنْ قَضَىٰ لِأَخِيٖهِ ٱلْمُؤْمِنِ حَاٰجَةً، كَاٰنَ كَمَنْ عَبَدَ ٱللّهَ دَهْرَهُ.»* *«هر كس حاجتی از برادر مؤمن خود را برآورد، چنان است كه همهٔ عمر خویش را در عبادت خداوند متعال بسر برده باشد.»* (أمالی شیخ طوسی، ص ۴۸۱) {
*« رایة ٱلهُدیٰ، مولانا أمیرٱلمؤمنین، حضرت‌ امام علی‌ّبن أبی‌طالب علیه أفضلُ صلوات‌ ٱلمُصلّین»* می‌‌فرمایند: *«.....فَٱرْتَدْ لِنَفْسِکَ قَبْلَ نُزُولِکَ، وَ وَطِّئِ ٱلْمَنْزِلَ قَبْلَ حُلُولِکَ، فَلَيْسَ بَعْدَ ٱلْمَوْتِ مُسْتَعْتَبٌ، وَ لَاٰ إِلَىَ ٱلْدُّنْيَاٰ مُنْصَرَفٌ‏.»* *«نه مال دنیا برای تو پایدار است ! و نه تو برای مال دنیا باقی خواهی ماند ! پس قبل از رسيدن به منزل آخرت وسائلى مهيّا ساز، و جايگاه خود را پيش از آمدنت آماده كن، زيرا پس از مرگ، عذرى پذيرفته نمى‌شود، و راه بازگشتى به دنیا وجود ندارد.»* (نهج ٱلبلاغة، نامه ۳۱)
✅ یک نکته مهم و قابل توجه درباره دخالت یاعدم دخالت رهبری در انتخاب وزیران اشاره: یکی از نمایندگان محترم ( آقای امیرحسین ثابتی) در مخالفت باوزیر پیشنهادی خارجه، اظهارداشت که ادعای هماهنگی انتخاب وزیر خارجه با رهبر انقلاب درست نیست،چرا که ایشان معتقدند ،مجلس مستقل است و این بازی خطرناکی است که آغاز شده است( نقل به مضمون).در این باره و در ۶ مرداد سال ۱۳۹۶ مقاله ای درپایگاه اطلاع رسانی دفتر نشر آثار امام خامنه ای منتشر شده است که به تبیین منطق حمایت یا دخالت رهبری در دولتها پرداخته است.دراین مقاله به لزوم هماهنگی انتخاب وزرای اطلاعات و خارجه و دفاع، تصریح شده است. مقاله زیر را که می خوانیم: 💠دغدغه اصلی رهبر انقلاب اسلامی در خصوص کابینه ۶ مرداد ۱۳۹۶ دولت دوازدهم به روزهای تشکیل نزدیک می‌شود؛ تا ۱۰ روز دیگر و پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، اعضای کابینه پیشنهادی آقای رئیس‌جمهور معرفی می‌شوند. با این حال، از حدود دو هفته قبل، یک جریان خبری که از پشتیبانی پر حجم رسانه‌های خارج از کشور نیز برخوردار است، درصدد القای این ادعاست که تک‌تک اعضای کابینه با نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) انتخاب می‌شوند. درخصوص منشأ و انگیزه‌های انتشار چنین شایعه‌ای، می‌توان حدس‌هایی زد اما مهمتر از آن، تبیین رویکرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دولت‌ها و مباشران ارشدِ رتق و فتق امور مردم در قوه‌مجریه است. رویکرد کلی رهبر انقلاب در قبال دولت‌ها، رویکرد حمایتی است و ایشان بارها بر استمرار این رویکرد تأکید کرده‌اند از جمله در دیدار رمضانی با مسئولان نظام و در شرایط پسا انتخابات، مجدداً و مؤکداً گفتند: «دأب بنده هم این است که همیشه از همه‌ی دولت‌ها که بر سرکار هستند حمایت میکنم؛ امروز هم همین‌جور است، بعد از این هم ان‌شاءالله تا زنده هستیم همین‌جور خواهد بود.» ۹۶/۳/۲۲ 🔸غرض از رویکرد حمایتی چیست؟ غرض آن است که دولتی که عهده‌دار کار سنگینِ مدیریت اجرایی است، بتواند به وظایف خود عمل، و از مشکلات کشور و مردم گره‌گشایی کند. یک لازمه اساسی در تحقق این هدف، انتخاب مسئولانی است که از بُن دندان به اصول انقلاب و وظایف خود معتقد باشند و شأن خود را نوکری و خدمتگزاری به مردم بدانند. بیشترین تأکیدات رهبر انقلاب در سالهای اخیر بر حل مشکلات معیشتی مردم و قوی کردن اقتصاد کشور بوده است؛ مغرضانی که جز بدخواهی برای ایران و مردم در سر ندارند، تلاش کردند این تأکیدات را به مخالفت رهبری با دولت ترجمه کنند، در حالی‌که این رویکرد رهبر انقلاب، بالاترین سطح از کمک و حمایت از دولت بود؛ نتیجه تلاش برای دور نگه‌داشتن دولت از حاشیه‌ها و هدایت آن به میدان خدمت و اقدام و عمل، در صورتی که با همراهی دولت همراه شود، موفقیت دولت و اقبال عمومی به خدمات دولت خواهد بود و این چیزی نیست، جز سرافرازی و موفقیت برای دولت و نظام. بنابراین، حساسیت اصلی رهبر انقلاب اسلامی در انتخاب مسئولان در همه دولت‌ها معطوف به این منطق بوده است که فلسفه وجودی مسئولان در نظام اسلامی، خدمتگزاری به مردم است و باید مسئولانی انتخاب شوند که به مسئولیت به‌عنوان فرصتی برای خدمت و جلب رضای خداوند و بندگان او بنگرند نه آنکه مسئولیت را همچون غنیمت و طعمه‌ای بدانند و آن را وسیله‌ی برای بیشتر چنگ زدن به دنیا و جلب سخط خدا و خلق او کنند. با فهم این منطق، رویکرد رهبر انقلاب در قبال انتخاب وزیران نیز مشخص می‌شود؛ 🔸رویه ثابت در همه دولت‌ها، هماهنگی با رهبری در انتخاب وزیران *دفاع، *امورخارجه *و اطلاعات بوده است. و این هم،حسب تکالیفی است که در قانون اساسی برای رهبری در امور سیاست خارجی و دفاعی- امنیتی تعیین شده است. 🔹در خصوص برخی وزارتخانه‌ها مثل *علوم، * آموزش‌وپرورش * و ارشاد اسلامی، رهبر انقلاب اسلامی حساسیت‌هایی دارند، چراکه انحراف در آنها، موجب ایجاد انحراف در حرکت کلان کشور به سمت آرمانها می‌شود و نگهبانی و مراقبت در خصوص حرکت عمومی به سمت آرمانها وظیفه قطعی رهبری است ؛ اما در انتخاب مسئولان این وزارتخانه‌ها، ورود نمی‌کنند؛ و در خصوص اکثریت کابینه نیز در همه ادوار تا آنجاکه از سوابق امر بر می‌آید نظری ابراز نمیکنند لکن همواره تأکید دارند که وزیران، افرادی کاری و به‌دور از حاشیه باشند، زیرا همان‌طور که در نظر مردم، کارآمدی و موفقیت دولت، موفقیت نظام است، ضعف و ناکارآمدی دولت نیز به حساب نظام گذاشته می‌شود. 🔶 جمع بندی این که؛ نه ادعای برخی دولتمردان مبنی برهماهنگی رییس جمهور در انتخاب تک تک وزرا درست است و نه ادعای برخی نمایندگان مبنی این که انتخاب وزیرخارجه بدون هماهنگی با رهبرانقلاب است،صحیح است. امیدواریم هم دولتیان ارجمند وهم نمایندگان محترم در اظهارات و ادعاهای خود در حوزه رهبری،دقت بیشتری را مبذول دارند.
فرقه بهائیت را بهتر بشناسیم 🔰چرا بهائیان نجس هستند؟ بهائیت یک فرقه کاملا" شیطانی بوده و سیاهترین تفکر را دارند. و به شدت مورد حمایت اسرائیل و انگلیس هستند. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل: زنی فاحشه بنام قره العین که سال ها بین سران فرقه دست به دست می شده نقش مهمی در جذب زنان و به فساد کشیدن آنان داشته است. از اعتقادات این فرقه شیطانی:(با عرض پوزش) ۱- لواط برای فاعل شرعا" حلال، و برای مفعول تمرین تواضع و مستحب است! ٢- ازدواج با خواهر، مادر، خاله و عمه جایز است! ٣- دزدیدن دختر مورد پسند و ارتباط نامشروع با آن قبل از ازدواج جایز و نشانه علاقه و جنم مرد است! ۴- شرب خمر و استعمال تریاک و حشیش جایز است! ۵- حجاب حرام و نشانه بردگی است! ۶- پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) خاتم(نگین) انبیا بوده و نه آخرین آن ها، و پیامبرانی بعد از او آمده اند! ٧- امام زمان فردی به نام بهاءالله بوده، ظهور کرده و شهید شده اند! ٨- تمام احکام قرآن باطل شده و بهاءالله کتابی جدید به اسم بیان نازل کرده! ۹.هرساله مراسمی برپا می کنند به نام کلید اندازان، طوری که در پایان مراسم، قرعه کلید هرخانه به نام هر کس افتاد همسر آن خانه شب را در تمکین آن مرد است و معتقدند این گونه بر تعداد پیروان فرقه اضافه می شود. ۱۰.پدر می تواند از فرزندانش چه دختر وچه پسر تمتع جنسی ببرد و فرزند و مادر خانواده حق اعتراض ندارد . تاریخچه: فردی بنام علی محمد شیرازی معروف به باب حدود 110 سال پیش در شیراز ادعا کرد باب (راه رسیدن به ) امام زمان است. بعد از مدتی ادعا کرد خود امام زمان است. به دستور امیر کبیر او را دستگیر و در میدان شهر تبریز فلک کردند و او در حضور علماء با دست خط خود نوشت که ادعایش دروغ بوده و مردم را فریب داده است. توبه نامه موسس بهائیت الآن در موزه ایران باستان تهران موجود است. او پس از آزادی ادعا کرد پیامبر است و به او وحی می شود. این بار امیر کبیر او را دستگیر و در زندان چهریق ارومیه زندانی کرد. او در زندان شروع به نوشتن کتابی بنام بیان کرد. که گفت جایگزین قرآن است. و سپس ادعا کرد که خدا در او حلول کرده و خود خداست. امیر کبیر او را در تبریز تیر باران کرد. سپس فردی معتاد به حشیش به نام حسین علی نوری که خواهر زاده باب (بانام مستعار بهاءالله) بود. با تحریک انگلیس، در ابتدا ادعا کرد نائب امام زمان است، سپس گفت من امام زمان هستم و قبلا تقیه کرده بودم، و بعد گفت پیامبری با دین و کتاب جدید هستم؛ در نهایت هم مدعی شد که خود خداست! درحال حاضر مقدس ترین مکان بهائیان و مقر فرماندهی آن ها، مکانی به نام بیت العدل در کشور جعلی اسرائیل است. بهائیان در دوران پهلوی: تمام پست های کلیدی ایران قبل از انقلاب به دست این فرقه بود، و به نوعی شاه نوکر حلقه به گوش آن ها بود، بعد از انقلاب بهائیان ، بدترین ضربه را از جمهوری اسلامی خوردند، چون دستشان از مناصب و منابع کشور کوتاه شد. اقدامات بر علیه انقلاب: 1-ترویج بی بند وباری از سنین کم با تاسیس مهد کودک. 2-برنامه ریزی پیاده روی دختران زیبای بهایی با بدترین حجاب ممکن در خیابان ها و مراسمات و محافل مذهبی، برای ترویج و عادی سازی بی حجابی. 3-تأسیس شبکه من و تو برای القای حس عقب ماندگی به ایرانیان. 4-همکاری گسترده با شبکه بی بی سی سلطنتی انگلیس برای سم پاشی و شایعه پراکنی. 5-شرکت گسترده در اغتشاشات سال ٨٨ طبق دستورات رژیم صهیونیستی. 6-پهن کردن دام برای جوانان با برگزاری پارتی های مختلط با توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی. 7-نفوذ در دستگاهای دولتی برای جاسوسی و خرابکاری و خیانت... 8-تاسیس ارتش ٨۰۰۰ نفریِ سایبریِ فارسی زبانان اسرائیل!. 9-ترویج فساد اخلاقی مثل همجنس بازی و تشویق جوانان به ارتباط نا مشروع در فضای مجازی با تأسیس کانال های مبتذل اخلاقی و منحرف سیاسی، مثل به سوی دموکراسی درتلگرام. 10-فعالیت گسترده اقتصادی، با تأسیس عینک فروشی، ساعت فروشی و بوتیک های لوکس،مراکز کاشت ناخن و تتو ،پت شاپ،تاسیس داروخانه های غیر مجاز در شهرهای بزرگ. 11-عادی سازی و نگهداری سگ 🦮در منزل بعنوان یک فرهنگ روشنفکری و به بهانه حمایت از حقوق حیوانات که متاسفانه در ایران ترویج می شود و به یکی از راه‌های تبلیغ فرقه و فرهنگ بهائیان تبدیل شده و متاسفانه تعدادی در ایران ناآگاهانه و بدون تفکر در اشاعه این فرقه ضاله سهیم شده اند. سگ در شریعت اسلام حیوانی نجس است و بودن آن در خانه موجب اشکال در نماز و روزه و دعا است و خانه همیشه نجس می باشد. ۱۲. هدایت خانواده های بهائی برای سکونت در شهرهای مقدس مشهد و قم جهت بر هم زدن جو مذهبی و سکولاریزه کردن این دو شهر امید است با پخش این مطالب در آگاه سازی مسلمانان سهیم شده و راه ترویج این فرقه شیطانی را مسدود نماییم.
✅ مساجد؛ کانون های فراموش‌شده سرمایه اجتماعی مسجد در طول تاریخ علاوه بر کارکرد عبادی و معنوی، کارکردهای اجتماعی، سیاسی، آموزشی و قضایی برای جوامع مسلمان داشته است. در جنبش‌های سیاسی ایران هم مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ ایفا کردند. مساجد به لحاظ اجتماعی، کانونی برای پیوندهای اجتماعی به‌ویژه در گستره محلی بوده و البته هنوز هم کانون و محور پیوند مردم محلات برای یاری و همکاری با یکدیگر در تأمین نیازهای مادی، معنوی و ارتباطی است. از نظر تاریخی در جهان اسلام و در ایران، یکی از مهم‌ترین دلایل نفوذ و اثرگذاری مساجد، کارکردهای اجتماعی و مدنی آن بوده است. مسجد علاوه بر محل برگزاری نماز، محل اجتماع مسلمانان، کانون اطلاع‌رسانی و مشورت در مورد موضوعات مهم روز، محل حل مشکلات اجتماعی مردم، پناهگاه مستضعفان و در راه ماندگان و محل نگهداری بیت‌المال بوده است. بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی از قبیل فعالیت‌های امدادی، کمک‌ها و حمایت‌های مالی به شکل قرض‌الحسنه یا رسیدگی به امور نیازمندان و... هنوز هم در مساجد ایران انجام می‌شود. احداث صندوق‌های قرض‌الحسنه و شناسایی خیران برای مساعدت به اقشار محروم، در مساجد انجام می‌شده و می‌شود. ازکارکرد اجتماعی مسجد هر چه بگوییم کم است؛ به این دلیل که مهم‌ترین عامل، نفوذواثرگذاری آن بوده است. به‌عنوان نمونه یکی ازعوامل موفقیت ونفوذ اجتماعی وفرهنگی اخوان‌المسلمین در زمان اوج فعالیت در مصر این بود که نوعی سیاست «مسجد اجتماعی» را در پیش گرفته بود و با لایه‌های مختلف اجتماعی به‌ویژه لایه‌های طبقات محرومی که تشکل یافته نبودند و صدایی در رسانه‌ها و سیاست نداشتند، ارتباط ارگانیک برقرار کرده و به آنها خدمات‌رسانی می‌کرد. سیاست راهبردی مساجد در ارتباط و پیوند ارگانیک با جامعه (که می‌تواند لایه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی و سنین مختلف را جذب کند) می‌تواند مبتنی بر نوعی تشکل‌های مدنی و اجتماعی باشد. تقویت و احیای مساجد در هدایت ظرفیت‌های مردمی و مدنی به سمت اهداف دینی، اخلاقی و اجتماعی ضرورتی امروزی است. برخی شواهد نشان می‌دهد که مساجد کشور، ارتباط ارگانیک با همه بخش‌های اجتماعی برقرار نکرده و به سرمایه اجتماعی عمومی مطلوب نرسیده است. به‌دلیل همین مسأله است که بررسی وضعیت مسجد به لحاظ اجتماعی و فرهنگی ضروری است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای جدا شدن منطقه استراتژیک آرارات از ایران به دست رضا شاه
✅ حالا نوبت دولت چهاردهم است! ۱- تمام اعضای کابینه دکتر پزشکیان با رای اعتماد مجلس دوازدهم،به عنوان وزیران دولت چهاردهم جمهوری اسلامی از امروز رسما کار خود را آغاز می کنند. ۲- این رای اعتماد کامل و نادیده گرفتن و اغماض از برخی نقدهای جدی به چهار تا شش نفر از اعضای پیشنهادی حکایت از روحیه تعاملی حاکم برمجلس دوازدهم است که اکثریت قریب به تمام آن از جبهه انقلابی ( موسوم به اصولگرایی) هستند. ۳- رای زیر ۲۰۰ نفر به آقایان همتی،میدری،صالحی امیری و ظفرقندی دارای پیام های مهمی است.که هم وزرای مذکور و هم دولت محترم باید به آن توجه داشته باشند. ۴- اکنون با انتصاب معاونان و مشاوران و انتخاب وزیران دولت چهاردهم،دولت آقای پزشکیان راباید دولت مستقر نامید و از امروز کار حمایت جدی و نظارت جدی توسط مجلس و نخبگان و مردم باید آغاز شود. ۵- جناب رییس جمهور اگر چه درمعرفی اعضای کابینه ازسلایق مختلف گام مثبتی برداشتند اما به خوبی می دانند که مجلس نیز به این گام مثبت پاسخ مثبت داد و به وظیفه خود در تعامل و وفاق با دولت عمل کرد. ۶- گرچه جناب آقای رییس جمهور بارها از موافقت رهبرانقلاب بابرخی اعضای دولت نام بردند اما هم ایشان و همه ما به خوبی می دانیم که این دولت،دولت چهاردهم و کابینه آقای دکتر پزشکیان است و طبعا ایشان و اعضای دولت باید پاسخگوی عملکردهایشان باشند. ۷- تک تک اعضای دولت موظفند از امروز با روحیه جهادی و انقلابی راه شهید رییسی را دنبال کرده و قوت های دولت سیزدهم را تقویت و تداوم ببخشند و ضعفهای آن را اصلاح کرده و خدمت خود را باسرعت و دقت آغاز کرده و ادامه دهند. ۸- یکی ازویژگی های - تقریبا منحصر بفرد- شهید رییسی پرهیز از حاشیه ها بود و اعضای دولت ایشان هم تحت تاثیر همین روحیه،تاحدود زیادی ازحواشی پرهیز کردند. این انتظار از دولتی که نام دولت وفاق راباخود به همراه دارد بسی بیشتر است. ۹- معاون اول محترم رییس جمهور در سخنرانی اخیرشان به نکته درستی اشاره کردند و آن اینکه؛ دولت هم اقتدار دارد و هم اختیار.بنابراین شعار دولت وفاق باید از این پس " ما می توانیم" باشد.دوره " نمی شود" و نمی توانیم" و " نگذاشتند" سپری شده است.باید با تمام توان پای در راه خدمت بی منت گذاشت. ۱۰- میثاق جمعی مدیران ارشد نظام درهمه سطوح خصوصا در دولت منظومه اندیشه وعمل امامین انقلاب،قانون اساسی و سیاستهای کلی و اسناد بالادستی و قانون برنامه هفتم است.این وعده روشن رییس جمهور بوده وهست.انشاالله با وفاق مسئولان و نخبگان و مردم شاهد پیشرفت بیشتر ایران اسلامی در همه عرصه ها باشیم. ۱۱-از جمله نقاط تقویت وفاق ملی انتخاب مدیران ارشد ومیانی در ستاد وصف است.طبعا وفاق ملی محدود به ۱۹ وزیر و چند معاون و مشاور در کابینه نیست. نمود و نماد عینی این وفاق - چنانچه دربند ۱۰ آمد- اولا- عمل به سیاستهای کلی ابلاغی رهبری و اسناد بالا دستی است و ثانیا- درانتخاب یاران و همکارانی که بیشترین سطح تخصص و تعهد و اقدام جهادی و روحیه تعاملی را داشته باشند. ۱۲- نهاد امامت جمعه ضمن تشکر از رییس جمهور و دولت چهاردهم و رییس مجلس و وکلای مجلس دوازدهم،وظیفه خود را در امتداد مشی و منش رهبرحکیم انقلاب اسلامی،" دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه " می داند و از دولت محترم انتظار توجه روزافزون در تشخیص اولویتهای مردم و حرکت برمنوال نورانی خدمت به محرومان و عموم مردم و کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی در داخل کشور و اقدام هوشمندانه و قاطعانه و حکیمانه در سیاست خارجی خصوصا در تقویت گفتمان و جبهه مقاومت و مبارزه و مقابله با رژیم جعلی و آمریکای جهانخوار را دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعری رمزی و جالب در ایوان غربی مسجد جامع اصفهان صفه استاد قدمت کاشیکاری صفوی کتیبه میانی: عمل ابن محمد، مومن محمد امین (استاد کاشی کار)
در میانه شهریور ۱۳۲۰ علی رغم فرمان خائنانه ترک مقاومت در مقابل قوای متفقین، برخی از فرزندان وطن،تا آخرین قطره خون ایستادند 🏴۳ شهریور سالروز اشغال ایران توسط متفقین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نتایج شوم گناه و معصیت ❌ خطر عذاب الهی! ☄ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
🔹 همه چیزدانان نادان، ▫️سواد مصنوعی،  الگوی جدید نادانی 🔺 روزانه فقط در تلگرام بیش از ۳ میلیون مطلب منتشر می شود.   این میزان تولید محتوا در شبکه های اجتماعی شگفت آور است و منجر به پدیده جالبی شده: «همه ما» راجع به «همه چیز» می دانیم اما با ويژگی هایی خاص. در حالیکه نمی دانیم که همچنان نمی دانیم... 🔹 کارل تارو ژورنالیست معروف ژاپنی می گوید: هر وقت هر کسی از هر چیزی سخن می‌گوید ما وانمود می کنیم که دربارۀ آن می‌دانیم. همکارانمان دربارۀ فیلم، کتاب، قیمت ارز، حمله نظامی آمریکا صحبت می‌کنند سرمان را بالا و پایین می بریم یعنی من هم دربارۀ آن می دانم. این درصورتی است که آن ها دربارۀ آن موضوع فقط نظرات کس دیگری را در یک شبکه اجتماعی خوانده اند و آن را بازگو می کنند همان گونه که ما نیز چنین می کنیم. ما به شکلی خطرناک به نوعی «کپی برداری از دانایی» نزدیک می‌شویم، که در واقع «الگوی جدید نادانی» است. ما با سواد مصنوعی روبرو هستیم.   محیط اطراف ما پر است از اخبار مغشوش، اعداد و ارقام گول زننده و حرف های جهت‌دار. 🔺سه مساله این موضوع را تشدید می کند: 1⃣ حجم بالای اخبار و تحلیل ها: اطلاعات بیشتر یعنی فرصت کمتر برای بررسی دقیق تر آن ها. 2⃣ سبک زندگی شتابان: زندگی امروزی نسبت به ۲۰۰ سال پیش بسیار چگال تر شده است. یعنی میزان رخدادهای کاری و ارتباطاتی در واحد زمان بیشتر شده است. 3⃣ سواد مصنوعی: نظرات ما از پرسه‌زدن در شبکه‌های اجتماعی سرچشمه می‌گیرند، نه مطالعۀ کتاب‌ها! این کپی برداری از دانایی، در واقع الگوی جدید نادانی است. ➖ به همین خاطر است که اخبار درست و غلط و شایعه و حقیقت در فضای مجازی تقریبا هم ارزش‌اند. چرا؟ چون ما فرصت نمی کنیم که درستی آن چه را که دریافت می کنیم، بررسی کنیم. بلافاصله آن را می خوانیم و احتمالا آن را برای دیگران فوروارد (ارسال) می کنیم و در گفتگوهای خانوادگی یا دوستانه یا کاری مان از آن اطلاعات استفاده می کنیم که نشان دهیم از زمانه عقب نیستیم... ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم!
12.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای ایران، کشوری که با همه ابرقدرت‌ها جنگیده 🔹️ نبرد با ایران فکر هولناکی است که می‌تواند نتیجه عکس دهد. 🔹️ ایران در طول تاریخ با همه ابرقدرت‌های در اوج جنگیده است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🔰 مرگم را برسان! 📍 اگر مسئولیتی به زور به‌انسان می‌دهند ولی از عهده آن بر نمی‌آیی واگذار کند❗️ 〰〰〰〰〰 📚 منزل پنجم 📕 🏷 جلسه سیزدهم 🎞 رحمت الله عليه @mojtabatehrani