eitaa logo
استاد مرتضی جوادی آملی
552 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
286 ویدیو
45 فایل
استاد حوزه و دانشگاه فهرست: https://eitaa.com/m_vaezjavadi/904 لینک اولین مطلب کانال: https://eitaa.com/m_vaezjavadi/3
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 کانون محبّت 🔸 به فرزند شبیب فرمود: «إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ مَعَنَا فِی الدَّرَجَاتِ الْعُلَی مِنَ الْجِنَان»؛ اگر بخواهی با ما در به سر ببری با حزن ما محزون و با فرح ما شادمان باش، «وَ عَلَیكَ بِوَلَایتِنَا»؛ و سعی كن و تلاش كن و كوشش داشته باش با ما محشور باشی! 🔸 «فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا تَوَلَّی حَجَراً»؛ اگر یك نفری یك سنگی را دوست داشته باشد، «لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَهُ یوْمَ الْقِیامَة»؛[1] در روز قیامت او با همان سنگ محشور می ‌شود؛ زیرا قلب است و محبّت وحدت می‌ آورد، اتحاد ایجاد می ‌كند. [1]. الأمالی(للصدوق)، ص130؛ بحار الأنوار(ط ـ بیروت)، ج‏44، ص286. ◀️ سخنرانی عمومی تاریخ: 1398/06/16 🆔 @m_vaezjavadi
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 در محضر قرآن 🔸 قرآن عزیز همانند یک مادری که دست فرزند را می گیرد پا به پا می برد تا راه رفتن را به این کودک بیاموزد، دست عقل را می گیرد، شئونات و جهات عقل را به او تذکر می دهد؛ می گوید باید باشی، باشی، باشی، باشی، صاحب خرد و لُب باشی تا بتوانی را بشناسی. 🔸 از حق بهره ببری از باطل اجتناب کنی. از خوبی ها و زیبایی ها بهره ببری از خبائث و آلودگی ها فاصله بگیری. فرمود: ﴿وَ یجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِینَ لا یعْقِلُونَ﴾.[1] [1]. سوره یونس، آیه100. ◀️ سخنرانی مجازی در دومین نشست از سلسله نشست‌های تفسیر موضوعی و معارفی قرآن تاریخ: 1400/01/26 🆔 @m_vaezjavadi
جلسات خوانش ملاصدرا استادحجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی امشب ساعت 21:30 به صورت کلاس مجازی علاقه مندان از طریق لینک زیر می توانند در این جلسات که یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه شب ها برگزار می شود حضور یابند. https://engage.shatel.com/b/sha-hnm-uy0-upo @m_vaezjavadi
15.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ساحت عشق 🔸 و ارادت معرفت است؛ هر مقداری که معرفت زمینه ساز باشد عشق و ارادت کار می کند. وقتی انسان محبوبی را دوست داشت که محبوب رضا و غضب دارد و مهر و قهر دارد، به محبوبی می اندیشد که آن هر آنچه را که دوست داشت را اعلام می کند و هر آنچه را که برای او بد بود را هم اعلام می کند. ما به همان میزانی انسان ها را می دانیم که هم در جنبه محبّت و مهر در میدان هستند و ارادت و محبت خودشان را به جنبه های الهی اظهار می کنند و هم در جنبه قهر. ◀️ همایش ملی محبت و عشق از دیدگاه اهل بیت (علیهم السلام) ـ دانشگاه شیراز تاریخ: 1397/02/04 🆔 @m_vaezjavadi
مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا با همکاری انجمن های اسلامی دانشجویان لندن، لیدز و گلاسگو برگزار میکند: دهمین جلسه از سلسله جلسات «حلقه های قرآنی» شامل ۳۰ دقیقه سخنرانی و ۳۰ دقیقه پرسش و پاسخ 🎙با سخنرانی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی 🎤با قرائت قرآن کریم: استاد محمود بیژنی 🗒تاریخ برنامه: یکشنبه ۴ جولای ۲۰۲۱ (۱۳ تیر ۱۴۰۰) 🕒 ساعت آغاز برنامه: ۳ عصر لندن ۴ اروپای مرکزی / ۵ مسکو / ۱۸:۳۰ تهران 🌐 لینک شرکت در جلسه: 🔗 https://el.esra.ir/ch/darseaakhlaghostadm.javadi https://us02web.zoom.us/j/3131103333 Zoom Meeting ID: 313 110 3333 شرکت برای علاقه مندان آزاد است. ———————————————— مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا @m_vaezjavadi
جلسات خوانش ملاصدرا استادحجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی امشب ساعت 21:30 به صورت کلاس مجازی علاقه مندان از طریق لینک زیر می توانند در این جلسات که یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه شب ها برگزار می شود حضور یابند. https://engage.shatel.com/b/sha-hnm-uy0-upo @m_vaezjavadi
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هویت انسانی 🔸 خدای علم انسان را مختار و مرید آفرید. آن کسی که اختیار و اراده خودش را به دیگران بدهد و بگوید هر چه که شما فرمودید، این شخص حتماً یک ندارد. یکی از جهات هویتی انسان آزاد بودن است «لَا تَکُنْ عَبْدَ غَیْرِکَ وَ قَدْ جَعَلَکَ اللّهُ حُرّاً»،[1] چقدر این فرمایشات اساسی و ارزشمند است! آن انسانی که عبد غیر باشد، بنده دیگری باشد و از خودش آزادی و حرّیت نداشته باشد این شخص در سلک انسانی نیست هویت انسانی ندارد؛ این ها شاخصه های انسانی و هویت انسانی است. انسان یعنی را در خود داشتن. انسان یعنی را در خود پذیرفتن. [1]. نهج البلاغه، نامه31. ◀️ دهمین جلسه از سلسله جلسات «حلقه های قرآنی» ـ مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا تاریخ: 1400/04/13 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوانش-کتاب-المظاهر-الالهیة-فی-اسرار-العلوم-الکمالیة-جلسه-اول.mp3
12.25M
💠 صوت درس ⬅️ خوانش و شرح کتاب – جلسه اول ✅با حضور اساتید مطرح فلسفه سیاسی بسم اللّه الرحمن الرحيم سبحانك اللّهمّ يا مفيض الجود و الوجود يا وليّ الفضل و النور يا شافي أمراض الصدور يا منجي النفوس من أغشية الأجسام إلى معدن السرور! تاریخ نشست: 1392/09/14 ✍️ نشست های علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🆔 @m_vaezjavadi
💠 شهود جامعه بشری 🔸 در جامعه بشری که می تواند انسان را سیراب کند و تشنگی ذاتی او را برطرف کند، مسئله ، ، و است. ◀️ سخنرانی مجازی ماه مبارک رمضان تاریخ: 1400/02/13 🆔 @m_vaezjavadi
💠 شهود جامعه بشری 🔸 انبیای الهی که با وحی رو به ‌رو بودند و خدا را «من وراء حجاب» ملاحظه می کردند یا از پسِ حجاب ملاحظه می کردند، حقایق را می دیدند. وقتی خدای عالم برای حضرت کلیم با جلوه ﴿إِنِّی أَنَا اللَّهُ﴾[1] ظاهر می شود، حضرت کلیم خودش را در مقابل جلوه های برتر الهی می بیند ﴿وَ ما تِلْكَ بِیمینِكَ یا مُوسی‏ ٭ قالَ هِی عَصای أَتَوَكَّؤُا عَلَیها وَ أَهُشُّ بِها عَلی غَنَمی‏ وَ لِی فیها مَآرِبُ أُخْری﴾[2] اصلاً این حرف ها را موسای کلیم، مواجهتاً با جلوه های برتر حق دارد سخن می گوید و یا سایر نمادهایی که در خصوص حضور حق باز می شود ﴿اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِی خَلَقَ ٭ خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ٭ اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الأكْرَمُ ٭ الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ٭ عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یعْلَمْ﴾[3] اینها جلوه هایی است که انبیای الهی با این جلوه ها آشنا بودند و مشاهده می کردند؛ اینجا دیگر بحث عقلانیت نیست، بحث است. یک انسان این است که این حقایق را ببیند. خود هنر دان دیدن آتش عیان ٭٭٭ نی گپ دلّ علی النار الدخان[4] 🔸 اینها آتش را بالعیان مشاهده کردند، نور حق را بالعیان مشاهده کردند یا به عین الیقینی رسیدند یا به حق الیقینی؛ اما از آن مرحله پایین تر وقتی به سطح می رسد، آنچه که می تواند انسان را سیراب کند و تشنگی ذاتی او را برطرف کند، مسئله علم است، آگاهی است، معرفت است، شناخت است، علم الیقینی است و این از درگاه حاصل می شود. [1]. سوره طه, آیه14. [2]. سوره طه, آیات17 و 18. [3]. سوره علق, آیات1 الی 5. [4]. مثنوی معنوی, دفتر ششم، بخش 83. ◀️ سخنرانی مجازی ماه مبارک رمضان تاریخ: 1400/02/13 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا