🔰 دین ، ضمانت سعادت بشر
تعبد به دین زمانی ضامن سعادت بشر است که از جانب پروردگار حکیم و بوسیله پیامبر معصوم از هر گونه خطا و اشتباه ، به انسان برسد و اگر قرار شد فکر ناقص و محدود بشر ، خصوصا قدرتمندان و هواپرستان در آن دخالت نموده چیزهایی را کم یا زیاد نماید ، نه فقط انسان را به کمال و رستگاری نخواهد رساند ، بلکه باعث گمراهی او نیز خواهد شد.
👌پس پیامبر ، دوازده امام که آنها نیز معصومند ، معالم دین را که به ترتیب از پیامبر بر ایشان القا شده ، به مردم می رسانند.
❌ یکی از اساسی ترین اختلافات مکتب اهل بیت و مکتب اهل سنت ، این است که مکتب اهل بیت معتقد است مدرک احکام الهی و دین آسمانی ، تنها قرآن و سنت پیامبر است.
پیامبری که جز حق نمی گوید و فراموشی و اشتباه ندارد و از هر گونه گناه و لغزش مصون است :
📖 « و ما ینطق عن الهوی - ان هو وحی یوحی»
⚠️ اما مکتب اهل سنت ، در کنار قرآن و سنت پیامبر ، سیره ی خلفا ، خصوصا شیخین (ابوبکر و عمر) را نیز به عنوان مدرک احکام می پذیرد. حتی در مواردی که خلیفه برخلاف حکم صریح خدا و پیامبر حکم نمود و به اصطلاح در مقابل نص اجتهاد کرد ، اطاعت از او را واجب می شمارند.
📚نقش ائمه در احیای دین ج۲ ص ۴۱۵
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
▪️آیت الله حق شناس «رحمه الله»
💠 اصلاح امر دنیا و آخرت
🔰 اگر از امیر المومنین (ع) بپرسی که چرا دنیای من در هم ریخته حضرت می فرماید :
«مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْيَاهُ»
👈هرکس امر آخرت را اصلاح کند ، خداوند امر دنیایش را اصلاح می کند .
پس برو آخرتت را اصلاح کن . اگر بیچارگی ها و مشکلات زندگی ات باقی مانده معلوم می شود که آخرتت را خراب کرده ای . ذی المقدمه در صلاح و فساد تابع مقدمه است.
📚 مواعظ ، ج٢
🔗 eitaa.com/adibi_larijani
⭕️حال عمومی آیتالله مصباح یزدی مساعد نیست
🔻شنیدهها حاکی است حال عمومی آیتالله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری مساعد نیست.
✳️مومنین برای شفای ایشان دعا کنند.
https://hawzahnews.com/x9VGj
#تفسیر_آیات
💠 مقام #امام_علی(ع) در قیامت :
...* وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ * ضَاحِكَةٌ مُّسْتَبْشِرَةٌ *...
( چهره هایی که در آن روز درخشانند؛ خندان و شادان) ؛ [عبس/۳۸،۳۹]
👈🏻از انس بن مالک درباره ی این آیه چنین نقل شده است:
🔵 از #رسول_خدا (ص) پرسیدم: وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ،کیانند؟
فرمود: ای انس!! منظور چهره های ما فرزندان عبدالمطلب است: من و علی و حمزه و جعفر و حسن و حسین و فاطمه، آنگاه که در روز قیامت از قبر خود بیرون آییم و نور چهره هامان همانند خورشید نیمروزی باشد.
خداوند متعال فرموده است:
وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ ؛ یعنی نور ما،سرزمین قیامت را روشن می کند.
منظور از آیه: ضَاحِكَةٌ مُّسْتَبْشِرَةٌ ؛ ما هستیم؛ یعنی به ثوابی که خدا وعده مان فرموده، خندان و شادانیم.
📚 برگستره کتاب و سنت ص ۲۷۸
🔗برای پیگیری بیشتر :( @Allameaskari )
📲 @maaref_dini
🔰دنیا مزرعه ی آخرت است
سعادت و شقاوت آخرت ، تابع رفتار های انسان در دنیاست و چنان نیست که برای بدست آوردن نعمت های اخروی ، بتوان در همان عالم تلاش کرد و کسانی که دارای نیروی بدنی یا فکری بیشتری باشند ، بتوانند از نعمتهای بیشتری بهرهمند شوند و یا کسانی بتوانند با حیله و نیرنگ از دستاوردهای دیگران سوءاستفاده کنند ، چنان که بعضی از نادانان چنین تصوری داشته اند و عالم آخرت را کاملا مستقل از دنیا می پنداشته اند.
قرآن کریم از قول بعضی کافران نقل می فرماید :
«وَمَا أَظُنُّ السَّاعَةَ قَائِمَةً وَلَئِن رُّدِدتُّ إِلَىٰ رَبِّي لَأَجِدَنَّ خَيْرًا مِّنْهَا مُنقَلَبًا» [کهف/۳۶]
👈(شخص دنیا طلب گفت :) گمان نمی کنم که رستاخیز بپا شود و اگر (بپا شد و) به سوی پروردگارم بازگردانده شدم نیک فرجامتر از نعمتهای دنیا را در آنجا خواهم یافت.
📚آموزش عقائد آیت الله مصباح یزدی ، ص ۴۲۹
📲 @maaref_dini
▫️اگر درخت سیبی را با درخت بی ثمری مقایسه کنیم ، درخت سیب را ارزشمندتر از درخت بی ثمر می شماریم. و این قضاوت تنها به خاطر استفاده ی بیشتر انسان از درخت میوه دار نیست بلکه درخت میوه دار از آن جهت که وجود کاملتری دارد و آثار وجودی بیشتری از آن پدید می آید ، ذاتا ارزشمندتر است!! ولی همین درخت سیب در صورتی که آفت زده شود و از مسیر تکاملش منحرف گردد ، ارزش خود را از دست می دهد و حتی ممکن است منشأ آلودگی و زیانهایی برای دیگران نیز بشود.
▫️انسان نیز در مقایسه با سایر جانداران همین حکم را دارد و در صورتی که به کمال لایق خودش برسد و آثار وجودی متناسب با فطرتش ظاهر گردد ، ارزشمندتر از آنها خواهد بود ولی اگر دچار آفات و انحرافات شود ممکن است از سایر حیوانات هم پست تر و زیانبار تر گردد.
🔻از نظر وحی و بیانات قرآنی و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جای تردید نیست که کمال حقیقی انسان ، مرتبه ای است از وجود که با تعبیر «قرب الهی» به آن اشاره می شود و آثار آن نعمت های ابدی و رضوان الهی است که در عالم آخرت ظاهر می گردد.
📚آموزش عقائد آیت الله مصباح یزدی،ص۴۶۰
🆔@maaref_dini
#تاریخ
در طول خلافت اسلامی پس از پیامبر (ص) ، بیعت با امیرالمومنین علی (ع) تنها موردی بود که مسلمانان با رضای خودشان بیعت می کردند. چون در خلافت «ابوبکر» فقط چند نفر پیش قدم شدند و از بقیه با وعده و وعید بیعت گرفتند. «عمر» هم با وصیت «ابوبکر» به خلافت رسید. «عثمان» نیز با شورایی که «عمر» تعیین کرده بود ، خلیفه شد و خلافت های «بنی امیه» و «بنی عباس» هم بعدا انتصابی و موروثی شد.
#معارف_دینی
📚نقش ائمه در احیای دین ، ج۲ ص۴۳۹
🆔@maaref_dini
🔰 هدف از رسیدن به حکومت در نظر انبیا و اوصیای آنان ، کشورگشایی نیست ، بلکه حفظ و نشر دین الهی است.
📚نقش ائمه در احیای دین ج۲ ص۵۰۵
🔵 مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🔻اگر امیرالمومنین علی (ع) به حکومت نمی رسید و خطبه ها را ایراد نمی فرمودند ، عقاید ما مانند بعضی از پیروان مکتب خلفا (اهل سنت) بود که برای خدا جسم (دست و پا و ساق و انگشت و چشم) قائلند.
چون تنها روایات «کعب الاحبارها» و «تمیم داری ها» که از عقاید تحریف شده ی تورات و انجیل رفته شده بود ، در جامعه ی اسلامی باقی می ماند.
🔻آن بینش صحیحی هم که فرقه ی معتزله از سنی ها در مقابل مجسمه داشتند ، نتیجه ی همین بیانات امام علی (ع) بود. چون آن حضرت را خلیفه ی چهارم می دانستند و فرمایشات ایشان را در این باره می پذیرفتند.
📚نقش ائمه در احیای دین ج۲ ص۵۰۲
@maaref_dini
♻️بیانیه #آیت_الله_جاودان (شاگرد برجسته علامه عسکری) پیرامون اظهارات اخیر آقای #امجد
📖"وَلَا تَكُونُوا كَالَّتِي نَقَضَتْ غَزْلَهَا مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ أَنْكَاثًا"
▪️من از دوستان شما شنیده بودم که بارها با حالت تضرع، از عاقبت بخیری و ترس از عاقبت بهشری سخن گفته بودید.
👈شما کتاب لب اللباب، درسهای اخلاق مرحوم علامه طباطبائی، را قاعدتا به یاد میآورید، این عبارت از ایشان در آنجا آمدهاست:
«حاج امامقلی نخجوانی که استاد معارف مرحوم آقا سید حسن آقا قاضی، والد مرحوم آقای حاج میرزا علی آقا قاضی-رضوان الله تعالی علیهم-بود و نزد مرحوم آقا سیدحسین قزوینی در اخلاقیات و معارف الهیه مراتب استکمال را طی مینمود، گوید: پس از آنکه به سن پیری و کهولت رسیدم شیطان را دیدم که هر دو ما در بالای کوهی ایستادهایم، من دست خود را بر محاسن خود گذاردم و به او گفتم: مرا سن پیری و کهولت فراگرفته اگر ممکن است از من درگذر.
شیطان گفت: این طرف را نگاه کن.
وقتی نگاه کردم درّهای را بسیار عمیق دیدم که از شدت خوف و هراس، عقل انسان مبهوت میماند. شیطان گفت: در دل من رحم و مروت و مهر قرار نگرفته، اگر چنگال من بر تو بند گردد، جای تو تهِ این دره خواهد بود که تماشا میکنی.»
آیا همچنین خطری دامنگیر شما شده است؟!
▪️از یکی از دوستان مطمئن شنیده بودم، یک صبح جمعهای در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه -سلام الله علیها- شما با جمع دوستانتان و در واقع شاگردان و مریدانتان، به مرحوم آقای پهلوانی-رضوان الله علیه- برخورد کردید، در حالی که دائما شعار صلوات با عددهای بزرگ میدادید و دوستان شما صلوات میفرستادند -بنده نیز این جریان را در اعتکاف رجبیه ی مسجد دانشگاه تهران، دیده بودم.- مرحوم آقای پهلوانی وقتی شما و این جمع و جریانات را مشاهده کردند، به شدت با شما برخورد کردند و این عمل را داستان مرید و مراد بازی دانسته بودند.
👈بنده میدانستم که شما خدمت مرحوم آقای بهجت و مرحوم آقای بهاءالدینی، به شکلی شاگردی میکردید یا حداقل به صورت شاگرد و مرید به آن دو بزرگوار مراجعه داشتید، و همه میدانند که این دو بزرگوار و علیالخصوص مرحوم آقای بهاءالدینی نسبت به رهبر کبیر انقلاب و رهبر کنونی، چقدر علاقه و ارادت داشتند و تأیید و تقویت میکردند.
▪️من میدانم شما پسر خودتان را مجتهد و عادل دانسته (درحالی که شاهدان معتبر میگویند، حتی دروس سطح را هم درست نخواندهباشد!)
شما و آقازاده، ظلم و جور، ضرب و جرح و کور کردن چشمان مردم فرانسه را شاهد نبودید، ولی نه آهی و نه فریادی از شما شنیده نشد. آن دولت، دولتِ کفر است و علناً به ساحت مقدس و نورانی رسول اکرم -صلوات الله علیه و آله- اهانت کرده است، اصلا این مسئله اوقات شما را تلخ نکرده است؟!
👈یک ملیون الجزائری در جنگ های استقلال الجزائر، به دست فرانسویان نابود شدند، و آن دولت با نهایت قساوت به وسیلۀ لژیونرهای خارجی خود، این مسلمانان مظلوم را به خاک و خون کشید.
این دولت و دولتهای اروپائی دیگر، همچون انگلیس و آلمان در چنبرهی صهیونیسم گرفتار و اسیرند. آیا ترجیح دادن این دولت به کشور مسلمان ایران، شرعا جایز است!؟
شما حتی کشتن نصیری، هویدا و افسرانی که دستور شلیک و قتل عام مردم تهران و سایر نقاط کشور را داده بودند، همه را مظلوم خواندید و شهید!
▪️ده سال از دولت اسلامی ایران در ولایت امر حضرت امام-رضوان الله علیه-گذشت، شخصیتی که بزرگان او را ولیّ از اولیای خدا میدانستند، در حالی که شما همه آنچه آن روزگار اتفاق افتاده را ظلم و کشتارِ بیگناهان دانسته و بدتر اینکه آنها را بر عهدهی رهبر بزرگوار کنونی دانستهاید!؟ آیا این یک افترای بزرگ نبود؟! آیا میتوان در روز جواب این سخنان را جواب داد؟!
👈۱۷۰۰۰ شهید ترور در کوچه ها و خیابان های ایران را اصلا به یاد نیاوردید و اعدام اینگونه منافقان را -در حدود ۷۰۰ نفر- شهادت فرض کردهاید؟!
ناگزیر در حمله عراق به ایران هم، باید کشته ها، جانبازان و اسیرانی که بیش از یک ملیون نفر بودند را مستحق جهنم بدانید و ثمرهی دفاع از اسلام و میهن را یک ظلم مضاعف بشمارید!
▪️شما معتقد نیستید که ما يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ !؟
من میدانم که قضاوت هرکس بر اساس اطلاعات اوست. درست یا نادرست.
👈آیا امکان ندارد در منابع اطلاعاتی بیست سال اخیر عمر خودتان بازنگری کنید؟
📖تَاللَّهِ لَتُسْأَلُنَّ عَمَّا كُنتُمْ تَفْتَرُونَ
💠محمد علی جاودان
http://new.javedan.ir/special_notes/1399/10/10/index.html:id=14497
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
انا لله وانا الیه راجعون ...
" #سردار_انقلاب" در سالروز شهادتش، میزبان "#مصباح_انقلاب" گشت ...
چه خوش میهمانی...
چه خوشتر میزبانی...
#عمار_رهبری به #مالک_رهبری پیوست..!
💎امام کاظم علیه السلام:
❇️ إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ:
بَكَتْ عَلَيْهِ اَلْمَلاَئِكَةُ وَ بِقَاعُ اَلْأَرْضِ اَلَّتِي كَانَ يَعْبُدُ اَللَّهَ عَلَيْهَا وَ أَبْوَابُ اَلسَّمَاءِ اَلَّتِي كَانَ يُصْعَدُ أَعْمَالُهُ فِيهَا
وَ ثُلِمَ ثُلْمَةٌ فِي اَلْإِسْلاَمِ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ لِأَنَّ اَلْمُؤْمِنِينَ الفُقَهاءَ حُصُونُ اَلْإِسْلاَمِ كَحُصُونِ سُورِ اَلْمَدِينَةِ لَهَا .(۱)
✅ هنگامى كه مؤمنی می ميرد:
فرشتگان و قطعههايى از زمين كه در آن عبادت مىكرده و درهاى آسمانى - كه اعمالش از آن بالا مىرفته - بر او گريه كنند.
و در اسلام رخنهاى می افتد كه چيزى آن را پر نمی كند.
زيرا #مؤمنان_فقیه - همانند دژهاى اطراف شهر - دژهاى اسلام هستند.
📝پ.ن:
چه فاطمیهای شد امسال؟!😔
چه سری هست، که همهی مدافعان حقیقی اسلام، انقلاب و رهبری، در ایام فاطمیه مثل مقتداشون حضرت زهراء س، فدائی امام ورهبرشان میشوند ...😔😢😭
___________________________
(۱)📚منابع:
قربالاسناد/عبداللهحمیری: ص۳۰۳
کافی/محمدکلینی: ج۱ ص۳۸
عللالشرائع/محمدصدوق: ج۲ ص۴۶۲
مُنْیةُالمُرید/زینالدینبنعلی: ص۱۱۳
الوافی/محمدمحسنفیض: ج۱ ص۱۴۸
وسائلالشیعه/محمدعاملی:ج۳ص۲۸۳
بحارالانوار/محمدمجلسی: ج۷۹ ص۱۷۷
@mahdiasgariii
••••┈┈••••••✾•🌺•✾•••••┈┈••••