eitaa logo
معاونت دانشجویی و فرهنگی
284 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
172 فایل
*کانال اطلاع رسانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده معارف و انديشه اسلامی *اخبار و اطلاعیه‌های مهم دانشجویی و فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
10.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 ویدیویی که مشاهده می‌کنید حاصل تلاش بیش از یک ماه ایرانیان مقیم خارج از کشور است که به مناسبت *عید سعید * ساخته شد و به ۱۳۰ نفر از مردم کانادا، هلند و آلمان ، یادبودی هنری و فرهنگی با هدف معرفی *امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام* تقدیم شد.
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آیا گشت ارشاد زمان پیامبر صلی الله علیه و آله هم بوده است؟
دانشکده معارف و اندیشه اسلامی برگزار می‌کند: 🔷کرسی ترویجی *«مؤلفه‌های جنگ ترکیبی (هیبریدی) ایالات متحده آمریکا علیه ایران»* 🔸با ارائه: دکتر جواد حق‌گو عضو هیئت علمی دانشگاه تهران 🔸ناقدین: دکتر غلامعلی سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران دکتر جعفر عظیم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) 🔸زمان: دوشنبه ۳ مردادماه ساعت ۱۴ 🔸مکان: دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران 🔸آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان قدس، کوچه شفیعی، دانشکده معارف و اندیشه اسلامی. لینک حضور مجازی: https://vroom.ut.ac.ir/mae1
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نظر صریح مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در خصوص وظیفه حکومت در برخورد با بی‌حجابی و سایر حرام‌های علنی 🌺
💠 جنون تباهی 🔹 این را در جوامع روایی ملاحظه می ‌فرمایید كه رسول خدا (صلیٰ الله علیه و آله و سلّم) داشت عبور می ‌كرد، دید اطراف انسانی را عده‌ ای گرفته ‌اند، فرمود چه خبر است، عرض كردند مجنونی است، دورش جمع شده ‌اند. فرمود نگویید ، بگویید «مریض»، یك مریض حالش به هم خورده، دور او جمع شده‌ اند، فرمود: آن كه اهل دنیاست و نیست، او مجنون است، آن كه خدا را رها كرده و به دنبال می ‌رود، او دیوانه است. 🔹 خب، اگر عقل یعنی «مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ»، نتیجه ‌اش این است كه «ما لا یعبد به الرحمن فلیس بعقل» عكس نقیضش این است. به زبان صاحبِ آفرینش عقل به ما این ‌چنین گفته شد كه یعنی «مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ» _ این را معصومین فرمودند اما معصومین از زبان كسی سخن می ‌گویند كه عقل را در عالم خلق كرد _ آن كه عقل را خلق كرد، آن را این ‌چنین معرفی كرد كه «مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ»، خب این، عكس نقیضش این است كه «ما لا یعبد به الرحمن فلیس بعقل». چنین انسانی می ‌شود دیوانه و قیامت كه است، این جنون ظهور می ‌كند. خیلی ها در قیامت، دیوانه محشور می‌ شوند؛ حالا درباره خصوص ربا خوار به عنوان نمونه ذكرشده است، اما این مخصوص رباخوار كه نیست، البته درباره او یقینی است اما خبّ عدّه دیگری هم ممكن است دیوانه ‌وار محشور شوند منتها جنونی كه آنجاست، به نحوی است که انسان می ‌فهمد كه دیوانه است و عذاب الیم دامنگیر او می ‌شود. 🔹 در دنیا مجنون، معذّب نیست، آشنایانِ او رنج می ‌برند كه این دیوانه شد وگرنه مجنون چه رنجی دارد؟! آن كه باید درك كند یعنی آن نیروی ادراك كننده در اختیار مجنون نیست، لذا چون نمی داند دیوانه است رنج نمی ‌برد، البته آشنایان او رنج می ‌برند كه این مجنون است؛ ولی دیوانه های می ‌فهمند كه دیوانه ‌اند، لذا گرفتار خِزی و هوان می‌ شوند. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 71
*🛑آیا مشکل چند تار موی است یا ترویج اباحه‌گری دختران کشور!؟ | نکات بسیار مهم در امر به معروف و پروژه‌‌های شبیخون فرهنگی دشمن* 🔹️دشمنان و ضدانقلاب برای ترویج فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی تلاش دارند فیلم‌هایی از معدود درگیری‌های کلامی میان مردم آمر به معروف و بی‌حجابان و افراد با پوشش های زننده را به طور گسترده در فضای مجازی منتشر کند. اهدافی پشت این ماجراست. این اهداف، مبتنی بر القای وجود شکاف عمیق اجتماعی در جامعه‌ی ایران، با تقسیم بندی مردم به دو دسته دین خواهان و دین ستیزان است! صاحبان این اهداف، در صدد بالا بردن هزینه‌ی اجرای احکام اسلامی و منفعل شدن تدریجی بسیاری از مردم و مسئولان مربوطه است و این یکی از ترفندهای مهم دشمن، در عدول و بی تفاوتی جامعه از فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر (در همه موارد و نه صرفا بحث حجاب) است! 🔹️ نمایش یک جامعه عصبی، به خاطر مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاه جلوه دادن فضای ایران و القای ناامیدی به مردم، هدف شوم صاحبان این هدف است. 🔹️دشمنان و ضدانقلاب، برای تولید این فیلم‌ ها از چه ترفندهایی استفاده می‌کنند؟ ۱. عصبانی کردن آمر به معروف، با پرخاشگری و فحاشی ۲_ متشنج کردن فضا و جیغ و داد و ایجاد درگیری و در عین حال مظلوم نمایی *❇چه باید کرد؟* ۱. مخاطب خود را بشناسید. بدون تردید، اکثریت مطلق خانم‌های کم حجاب و بدحجاب، هیچ اعتقاد و تمایلی به جبهه دشمن و ضدانقلاب ندارند و برعکس، همه یا اغلب، دلباخته و معتقد (گاهی برخی بیشتر از برخی محجبه ها) به ارزش های دینی و اخلاقی هستند.. پس با یکسان دانستن همه در زمین دشمن بازی نکنید. ۲. درگیر جنگ ذهنی دشمن نشوید. تذکر و امربه‌معروف، اگر با روش درست خود انجام شود، حتما نتیجه خواهد داد. احکام الهی منطبق بر فطرت انسانی تشریع شده‌اند.. ۳. عصبانی نشوید. اگر فردی که به او تذکر دادید، شروع به هتاکی کرد عصبانی نشوید و بحث نکنید. عصبانی کردن به همراه فیلم‌برداری، یعنی پروژه ضدانقلاب شروع شده است. در زمین بازی ضدانقلاب قرار نگیرید و سریع عبور کنید. 🔹️رهبر انقلاب می‌فرمایند: « من همین امر به معروف و نهی از منکر زبانی را در جای خود به شکل خیلی آرام و بدون هیچ خشونتی واقعاً یکی از معجزات اسلام می‌دانم. مثلاً یک نفر کار خلافی می‌کند، می‌گویند آقا شما این کار را نباید می‌کردی. این مطلب را بگو و برو. می‌گوید او برمی‌گردد دو تا فحش به من می‌دهد. خیلی خوب؛ حالا دو تا فحش هم به شما بدهد؛ برای خاطر امر خدا تحمّل کنید. اگر نفر دوم و سوم و دهم هم بگویند آقا خانم این کار شما صحیح نیست؛ شما خیال می‌کنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟ نهی از منکر واقعا معجزه می‌کند.
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌻 *سلام خدمت دوستان گرامی* زمانی که حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به محاصره درآمد و کم کم زینبیه داشت سقوط می‌کرد، بلافاصله به آقای سیستانی و آقا خبر دادن که هیچ جور نمی‌تونیم جلوی تکفیری‌ها رو بگیریم، چکار کنیم؟ اقای سیستانی فرمودند دیگه کار از دست ما خارج هستش، از حضرت عباس علیه‌السلام کمک بگیرید. برید پرچم از گنبد حضرت عباس بردارید و به حرم حضرت زینب برسونید. پرچم که رسید به حرم، پشت بام در تیررس تکفیری ها بود. ۵ نفر داوطلب شدن تا پرچم حرم حضرت عباس علیه‌السلام را روی گنبد نصب کنند. ۴ نفر شهید شدن و در آخر ابوتراب و یک رزمنده دیگه موفق شدن پرچم رو به بالای گنبد برسونن و رجز خوانی کنند. خاطرات رزمنده ها رو که نشون می‌داد، خیلی زیبا بود. می‌گفتن وقتی پرچم بالا رفت، انگار تیرهای ما دیگه هدایت می‌شد به سمت دشمن و تیری هدر نمیرفت انگار. تند تند دشمن عقب نشینی می‌کرد... 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 سفارش می‌کنم حتما مستند کامل رو دانلود کنید و ببینید.
💠 مفاتیح الحیات 385 🔸 دعا برای والدین سزاوار است موٴمنان افزون بر نیكی به والدین، دعای امام سجاد (علیه السلام) ... (9) اللَّهُمَّ وَ مَا تَعَدَّيَا عَلَىَّ فِيهِ مِنْ قَوْلٍ، أَوْ أَسْرَفَا عَلَىَّ فِيهِ مِنْ فِعْلٍ، أَوْ ضَيَّعَاهُ لِى مِنْ حَقٍّ، أَوْ قَصَّرَا بِى عَنْهُ مِنْ وَاجِبٍ فَقَدْ وَهَبْتُهُ لَهُمَا، وَ جُدْتُ بِهِ عَلَيْهِمَا وَ رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِى وَضْعِ تَبِعَتِهِ عَنْهُمَا، فَإِنِّى لا أَتَّهِمُهُمَا عَلَي نَفْسِى، وَ لا أَسْتَبْطِئُهُمَا فِى بِرِّى، وَ لا أَكْرَهُ مَا تَوَلَّيَاهُ مِنْ أَمْرِى يَا رَبِّ؛ خدايا! هر چه بر من تعدي كردند به گفتار تند و كردار ناپسند يا حقي از من ضايع كردند يا در وظيفه من كوتاهي نمودند از آن‌ها درگذشتم و بخشيدم و از تو مي‌خواهم كه تعبت آن را از آن‌ها برداري چون من رفتار آنان را درباره‌ي خود نيك شمرده‌ام احسان آن‌ها را كامل شناخته‌ام و در كار من هر چه كردند ناخوش ندارم اي پروردگار من! 📚 مفاتیح الحیات ص 254