eitaa logo
معارف الثقلین
105 دنبال‌کننده
121 عکس
362 ویدیو
31 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند: «وَلَوْ اَنَّ اشْیاعَنا ـ وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ ـ عَلَی اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَاَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنَ بِلِقائِنا، وَلَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا عَلی حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَصِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما یَحْبِسُنا عَنْهُمْ اِلاّ ما یَتَّصِلُ بِنا مِمّا نَکْرَهُهُ وَلا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ؛ اگر شیعیان ما (که خداوند توفیق طاعتشان دهد) در راه ایفای عهدی که بر دوش دارند، (یعنی دعا و یاری و خواستن و اطاعت و توجه و ... نسبت به امام زمان) هم‌دل و متحد می‌شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تاخیر نمی‌افتاد، و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می‌گشت و در آن تعجیل میشد، دیداری بر مبنای شناختی راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما؛ علّت مخفی شدن ما از آنان چیزی نیست جز آن چه از کردار آنان (گناهان و دعواها و دشمنی ها و ...) به ما می‌رسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم.» 📚بحار ج ۵۳ مقصریم والله کوتاهی می کنیم.والله والله والله .کی دیگه باید به خودمون بیایم یک دعای چند دقیقه یی بعد از نماز ...از ما چیز زیادی خواستند.العجل العجل های ما ...خودم رو عرض میکنم هوالطریدالوحید الشرید ...تا به کی برای ما دعا کنند و ما درخواب غفلت باشیم ؟بس نیست؟؟؟ باز تاکید میکنم خودم رو عرض میکنم امامم مضطر و منتظر.... اللهم عجل لولیک الفرج به حق حضرت زینب سلام الله علیها😭 خدایا ماروبیشتر از این امتحان نکن....
حضرت آیت الله العظمی مولانا امیرالمومنین علی ابن ابیطالب صلوات الله علیه: ما وقتی بخواهیم ، خداوند (جل جلاله) هم می‌خواهد ، وقتی نخواهیم ، خداوند (جل ثنائه) هم نمی‌خواهد🌱 💐نَحْنُ إِذَا شِئْنَا شَاءَ اللَّهُ وَ إِذَا کَرِهْنَا کَرِهَ اللَّهُ🌸 📚بحارالانوار ، جلد ۲۶ ، صفحه ۷ 📚بحرالعرفان ، جلد ۱۶ ، صفحه ۲۶۲ 📚تفسیر اهل تفسیر اهل بیت علیهم السلام ، جلد ۱۷ ، صفحه ۲۷۴ ✨نکته: طبق روایات ، خداوند متعال قلب های ائمه اطهار (صلوات الله علیهم) را محل اراده ی خودش قرار داده و به همین دلیل هر چیزی که خداوند متعال اراده بفرماید ، امام معصوم هم همون رو میخواهد https://eitaa.com/kalame_thaghalein
شیعه در قبض روحش اجبار نمی شود حضرت آیت الله العظمی امامِ رحمت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : اگر مؤمنى پروردگارش را سوگند دهد كه او را نميراند، هيچ‌گاه او را نخواهد ميراند، ولى هنگامى كه چنان شود، يا اجل او فرا برسد، خداوند متعال دو نسيم به سوى او مى‌فرستد كه نام يكى از آن‌ها منسيّه (از ياد برنده) و ديگرى مسخيّه (سخاوت‌بخش) است. منسيّه، اهل و مال را از ياد او مى‌برد، و مسخيّه، نفس او را نسبت به دنيا سخاوتمند مى‌كند (يعنى مرگ را بر او آسان مى‌نمايد) تا آن‌چه را كه در پيشگاه خداوند است، برگزيند. فروع کافی ج۱ ص۲۹۷ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
در اوقات استجابت دعا مثل مابین اذان و اقامه ، قنوت نماز ، بعد از نماز ، در حالت سجده و یا مکانهای استجابت دعا به مانند کنار کعبه ، قبور مطهر ائمه اطهار و یا پس از اعمال خاص مثلا خواندن ۱۰۰ آیه از قرآن ، دعاهای ماثوره ، زیارات وارده و ... سه آیه آخر سوره نوح را که نفرین آن حضرت برای نابودی و ریشه کن کردن کفار بود قرائت فرمایید https://eitaa.com/kalame_thaghalein
71.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایتی شنیدنی از تجربه نزدیک به مرگ یک جانباز سرافراز و مدافع حرم در یک عمل جراحی روح او از کالبد بدنش جدا می شود و صحنه هایی بسیار تکان دهنده از محاسبه اعمال در قیامت می بیند و پس از بازگشت به بدن مادی خود بیان می کند در این دنیا ۳ دقیقه روح از بدن او جدا شده اما شاهد اتفاقاتی بوده که در مقال ۳ دقیقه این دنیا نمی گنجد
🤍مظهر عدالت حضرت امیر المومنین علیه السلام در خطبه سوم نهج البلاغة مشهور به شقشقیه که رنج‌نامه و فریاد آن حضرت و به قول آن حضرت «شعله‌ای از آتش دلشان» بود فرمودند: «خداوند از علما، عهد و پیمان گرفته است که در برابر شکم‌بارگی ستم‌گران و گرسنگی مظلومان سکوت نکنند!» https://eitaa.com/kalame_thaghalein
❌دین خدا احتیاج به بروزرسانی ندارد❗️ 🔻قال الإمام الصادق عليه السلام: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی بَعَثَ مُحَمَّداً فَخَتَمَ بِهِ الْأَنْبِیَاءَ فَلَا نَبِیَّ بَعْدَهُ وَ أَنْزَلَ عَلَیْهِ کِتَاباً فَخَتَمَ بِهِ الْکُتُبَ فَلَا کِتَابَ بَعْدَهُ أَحَلَّ فِیهِ حَلَالًا وَ حَرَّمَ حَرَاماً فَحَلَالُهُ حَلَالٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ فِیهِ شَرْعُکُمْ وَ خَبَرُ مَنْ قَبْلَکُمْ وَ بَعْدَکُمْ. ♦️امام صادق عليه السلام فرمودند : خداوند ـ تبارك و تعالى ـ محمّد (صلى الله عليه و آله) را فرستاد و سلسله پيامبران را به او ختم كرد؛ بنابراين بعد از او پيامبرى نيست و كتابى را بر او فرو فرستاد و آن را پايان بخشِ همه كتاب ها [کتابهای آسمانى] قرار داد ؛ بنابراين پس از آن ديگر كتابى نمى آيد؛ در اين كتاب ، حلالى قرار داد و حرامى وضع كرد ؛ پس حلال آن ، تا قيام قيامت ، حلال است و حرامش ، تا قيام قيامت ، حرام . شريعتِ (احكام و مقرّراتِ) شما در اين كتاب است و اخبار پيشينيان و پسينيانِ شما در آن آمده است 📘بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار عليهم السلام/ج ۹۰ص۳ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
❌دین خدا احتیاج به بروزرسانی ندارد❗️ 🔻قال الإمام الصادق عليه السلام: حَلَالُ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) حَلَالٌ أَبَداً إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ أَبَداً إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ لَا یَکُونُ غَیْرُهُ وَ لَا یَجِی‏ءُ غَیْرُهُ ♦️امام صادق علیه السلام می فرماید: حلال محمد (صلی الله علیه و آله) برای همیشه تا روز قیامت حلال، و حرام او برای همیشه تا روز قیامت حرام است؛ جز آن ، حلال و حرامى نيست و جز آن حلال و حرامى نمى آيد (جز او پيامبرى نمى آيد) 📙الکافی/ج1/ص58/بَابُ الْبِدَعِ وَ الرَّأْیِ وَ الْمَقَایِیسِ/ح19 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
قرآن کریم مخصوص تمام اعصار و دوره هاست و همیشه تازه ست..❗️ عنِ اَلرِّضَا عَنْ أَبِيهِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ: إِنَّ رَجُلاً سَأَلَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا بَالُ اَلْقُرْآنِ لاَ يَزْدَادُ عِنْدَ اَلنَّشْرِ وَ اَلدِّرَاسَةِ إِلاَّ غَضَاضَةً فَقَالَ لِأَنَّ اَللَّهَ لَمْ يُنْزِلْهُ لِزَمَانٍ دُونَ زَمَانٍ وَ لاَ لِنَاسٍ دُونَ نَاسٍ فَهُوَ فِي كُلِّ زَمَانٍ جَدِيدٌ وَ عِنْدَ كُلِّ قَوْمٍ غَضٌّ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ. 🔸از امام کاظم علیه السلام نقل شده که فرمود:مردى از امام صادق عليه السلام پرسيد؛چرا قرآن در هنگام درس و نشر همواره تازه است و طراوت دارد؟حضرت فرمود: زیرا كه خداوند قرآن را براى زمان معين و مردمان خاصى نازل نکرده است،پس در هر زمانى جدید و نزد هر قومى تازه است تا روز قيامت. 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام جلد ۲، صفحه ۸۷ بحار الأنوار جلد ۱۷، صفحه ۲۱۳ البرهان في تفسير القرآن جلد ۱، صفحه ۶۶ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
احادیث هیچ وقت قدیمی نمی شود❗️ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) يَقُول‏ حَدِيثُنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ قَالَ قُلْتُ فَسِّرْ لِي جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ ذَكْوَانُ ذَكِيٌّ أَبَداً قَالَ أَجْرَدُ قَالَ طَرِيٌّ أَبَداً قُلْتُ مُقَنَّعٌ قَالَ مَسْتُورٌ. 🔸اسماعیل بن عبدالعزیز گوید از امام صادق (صلوات الله علیه) شنیدم می فرمود: حدیث ما صعب مستصعب (بسیار دشوار و سخت) است. گوید عرض کردم: فدایت شوم برایم تفسیر نما. فرمود: یعنی می درخشد و همواره مانند خورشید نور می دهد. عرض کردم: آیا مجرد و عاری (عاری از هرگونه تشویش و زوائد و ناخالصی) است؟ فرمود: همواره تازه و با طراوت است (هرگز کهنه نمی شود) عرض کردم: آیا در قناع و پوشش است؟ فرمود: مستور و پوشیده است. 📙بصائر الدرجات، ج‏1، ص: 22 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏2، ص: 191 ________________________ ✍یکی از خاصیت های قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم السلام این است که؛ همیشه تازه هستند ؛ حتی بعد از گذشت قرنها قدیمی نشده و هیچ گاه قدیمی نمی‌شوند و همواره در محافل علمی مطرح می شوند و علوم مختلف از آن استخراج می شود. https://eitaa.com/kalame_thaghalein
※  بِسْــمِ اللهِ الرَّحْــمٰنِ الرَّحیـــمْ ※ ❇️دستور قرآن برای بعد از پیروزی استغفار کنید! قرآن می‌گوید: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ . وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا . فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ ...». وقتی نصر و فتح، پشت سر هم آمد و دیدی که مردم فوج فوج در دین خدا وارد می‌شوند، «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا»، تسبیح کن، حمد خدا کن، استغفار کن. * پیروزی چه تناسبی دارد با استغفار؟* یعنی خدا نکند این امت فکر کنند که بازو و توان آنها بود که پیروزی آورد؛ حول و قوۀ آنها بود، فکر و برنامه‌ریزی آنها بود. نه! باید بگویند: «استغفر الله ربی و اتوب الیه». باید بگویند که همۀ اینها 💫لطف_خدا بود: «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ». https://eitaa.com/kalame_thaghalein
🟡 چگونه ایشان را یاد کنم؟ 🔴 عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ ثُوَيْرٍ قَالَ: كُنْتُ أَنَا وَ يُونُسُ بْنُ ظَبْيَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَةَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ، وَ كَانَ الْمُتَكَلِّمُ مِنَّا يُونُسَ وَ كَانَ أَكْبَرَنَا سِنّاً. فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، إِنِّي كَثِيراً مَا أَذْكُرُ الْحُسَيْنَ عَلَیهِ السَّلامُ، فَأَيَّ شَيْ‏ءٍ أَقُولُ؟ فَقَالَ: قُلْ: «صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِيدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً، فَإِنَّ السَّلَامَ يَصِلُ إِلَيْهِ مِنْ قَرِيبٍ وَ مِنْ بَعِيد. 🟠 حسین بن ثُوَیر نقل می کند: من، یونس بن ظَبیان، مُفَضَّل بن عمر و ابو سَلَمَۀ نزد حضرت صادق علیه السلام نشسته بودیم. در بین ما یونس که مسنّ تر از همه ما بود سخن می گفت. عرض کرد: فدایت شوم، من زیاد به یاد حسین بن علی علیه السلام هستم، در این حالت چه بگویم؟ فرمودند: سه بار بگو: «صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ»، همانا سلام از دور و نزدیک به حسین بن علی علیه السلام می رسد. 📚کافی، ج 4، ص575 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
توبیخ دشمن مولا علی توسط ملک الموت پیامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله فرمودند: کسی که کتمان گر صفت رسول خدا و منکر زینت علی ولیّ ﷲ است، وقتی ملک الموت برای قبض روحش می‌آید، با زشت‌ترین منظره و قبیح‌ترین چهره بر وی وارد می‌شود... سپس ملک الموت به او می‌گوید: ای نفس خبیثی که به پروردگارش کافر و نبوّت پیامبرش و امامت علی وصیّ او را منکر بود! بر تو باد بشارت به نفرین و خشم خدا. پس در این هنگام حجاب‌های جهنّم برداشته می‌شود و آن را با بلیّات و مصیباتش و با عقرب‌ها و مارها و افعی‌هایش و انواع عذاب و عقوباتش می‌بیند؛ پس به او گفته می‌شود: این جا منزلگاه توست... ثُمَّ يَقُولُ مَلَكُ اَلْمَوْتِ: أَبْشِرِي أَيَّتُهَا اَلنَّفْسُ اَلْخَبِيثَةُ اَلْكَافِرَةُ بِرَبِّهَا بِجَحْدِ نُبُوَّةِ نَبِيِّهِ وَ إِمَامَةِ عَلِيٍّ وَصِيِّهِ بِلَعْنَةٍ مِنَ اَللَّهِ وَ غَضَبِهِ... 📗تفسير البرهان، ج ۱، ص ۵۸۰ 📗بحار الأنوار، ج ۶، ص ۱۸۹ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
محفوظ ماندن شیعیان از کشتارهای فراوان جهانی قبل از ظهور ابو بصير و محمد بن مسلم گفتند از امام صادق عليه السلام شنيديم كه مى‌فرمودند: اين امر (ظهور حضرت مهدى عليه السلام) واقع نشود تا آنكه دو سوم مردم از بين بروند؛ به حضرت گفته شد: وقتی دو سوم مردم از بين بروند پس چه كسى باقى مى‌ماند؟ حضرت فرمودند: آيا شما راضى نمى‌شويد كه در يك سوم باقى مانده باشيد؟ ✅ معصوم می‌فرماید شما شیعیان جزء یک سوم باقی هستید به اضافه احادیث مرتبط دیگر، به ما می‌فهماند فقط شیعیانی که پیرو آموزه‌های معصومین در باب حفظ زبان و خانه نشینی و دوری از آشوب های عصر غیبت باشند، از فتن و کشت و کشتارهای قبل از ظهور در امان هستند ان شاءالله. عَنْ أَبِي بَصِيرٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالاَ سَمِعْنَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: لاَ يَكُونُ هَذَا اَلْأَمْرُ حَتَّى يَذْهَبَ ثُلُثَا اَلنَّاسِ  فَقِيلَ لَهُ فَإِذَا ذَهَبَ ثُلُثَا اَلنَّاسِ فَمَا يَبْقَى فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَ مَا تَرْضَوْنَ أَنْ تَكُونُوا  اَلثُّلُثَ اَلْبَاقِيَ. 📗کمال الدين، ج ۲، ص ۶۵۵ 📗بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۲۰۷ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
زندیقی از امام صادق علیه السلام پرسید: خدا اشیاء را از چه چیزی آفریده؟ فرمودند: از هیچ. گفت: چگونه از هیچ، چیزی می‌آید؟ امام فرمودند: اشیاء از این دو حالت خارج نیستند: یا از چیزی آفریده شدند یا از هیچ و اگر از چیزی آفریده باشد، با او بوده است و آن چیز هم قدیم می‌شود و قدیم حادث نبوده و نیست نمی شود و دگرگونی و تغییر در آن راه ندارد و این چیز جز آن نیست که جوهری واحد باشد و یک رنگ. پس این رنگ‌های گوناگون و جوهرهای فراوان موجود و درشکل‌های مختلف در این جهان از کجا آمده اند؟ و اگر آنچه اشیاء را از آن آفریده، همیشه زنده بوده است، پس مرگ از کجا آمده است؟ و اگر مرده بوده، حیات و زندگی از کجا آمده؟ و نمی شود که آن چیز قدیم هم زنده و هم مرده باشد و هر دو ازلی باشند، زیرا از زنده ای که ازلی است مرده بر نمی آید و نمی شود که مرده، ازلی باشد با اینکه مرده است، زیرا مرده توانایی و بقائی ندارد. گفت: پس از کجا می‌گویند همه چیز ازلی است؟ فرمودند: این گفتار مردمی است که وجود مدّبر و تدبیرکننده اشیاء را انکار می‌کنند و رسولان خدا و گفته هایشان را دروغ می‌پندارند و پیغمبران و آنچه از آن خبرداده اند را تکذیب کردند و کتب آن‌ها را افسانه‌های دیرین نامیدند و برای خود در نظرشان کیش و آیینی ساختند و و آن را نیک شمردند. به راستی همه اشیاء بر حدوث خود دلالت می‌کنند، از چرخش فلک به آنچه در آن است که هفت فلک است و از حرکت زمین و آنچه بر آن است و از دگرگونی زمان‌ها و اختلاف وقت‌ها و همه پدیده‌های حادث جهان، از فزونی و کاستی و مرگ و گرفتاری و بلا و ناچاری هر کس به اینکه اقرار کند صانعی و مدبری دارد. آیا نمی بینی که شیرین ترش می‌شود، و خوشمزه تلخ می‌شود و نو کهنه می‌گردد و همه چیز دچار دگرگونی و فنا است؟ و حدیث را ادامه داده تا آنجا که می‌گوید: زندیق گفت: و می‌پندارد، خدا همیشه بوده و در کنار او و به همراهش، طینت و سرشتی آزاردهنده هم بوده که خدا نتوانسته خود را از آن خلاص کند، جز به اینکه با آن آمیخته و در آن درآمده باشد، و پس از آن سرشت اشیاء را آفریده. امام فرمودند: سبحان اللَّه، چه خدای عاجز و درمانده ای است که به قدرت و توانایی توصیفش می‌کنند ولی قادر نباشد خود را از سرشتی و گلی بی جان رها کند! اگر آن سرشت زنده و ازلی باشد، پس دو خدای قدیم هستند که به هم آمیخته و خودشان جهان را تدبیر کرده اند و اگر هر دو زنده بودند، دیگر مرگ و نابودی از کجا آمده اند؟ و اگر آن سرشت مرده و بی جان بوده، برای مرده در برابر وجودازلی قدیم، بقا و مقاومتی وجود ندارد و از مرده، زنده بر نمی آید. این گفته دیصانیه است که بدترین زندیق‌ها هستند، سپس در چند جای این خبر فرموده: اگر قدیم و ازلی باشد، از حالی به حالی دیگر دگرگون نمی شود و روزگار موجود ازلی را دگرگون نمی کند، و نابودی در او راه ندارد. احتجاج ج۲،ص۳۳۷ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
خروج فرزند مومن از صلب پدر کافر عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ صلوات الله علیه قَالَ: ... وَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‌ يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ مُخْرِجُ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِ‌[4] فَالْحَيُّ الْمُؤْمِنُ الَّذِي تَخْرُجُ طِينَتُهُ مِنْ طِينَةِ الْكَافِرِ وَ الْمَيِّتُ الَّذِي يَخْرُجُ مِنَ الْحَيِّ هُوَ الْكَافِرُ الَّذِي يَخْرُجُ مِنْ طِينَةِ الْمُؤْمِنِ فَالْحَيُّ الْمُؤْمِنُ وَ الْمَيِّتُ الْكَافِرُ امام صادق صلوات الله علیه: ... و خداوند عز و جل فرمود: (زنده را از مرده بیرون می آورد و مرده را از زنده.) (انعام 95) پس زنده، مؤمنی است که سرشتش از سرشت کافر بیرون می آید. و مرده ای که از زنده بیرون می آید، همان کافری است که از طینت مؤمن بیرون می آید. پس زنده، مؤمن است و مرده کافر. الكافي- ط الاسلامية جلد 2 صفحه 5 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
آیا طاووس حلال گوشت است ؟! 🔸سليمان جعفرى می‌گويد: امام رضا عليه السّلام فرمودند: طاووس جزو حیوانات مسخ_شده است. او مرد زيبايى بود كه به همسر مرد مؤمنى كه شوهرش را دوست مى‌داشت تجاوز كرد و با او آميزش نمود، آن‌گاه آن زن با او نامه‌نگارى نمود. خداوند متعال آن دو را به صورت دو طاووس - نر و ماده - مسخ نمود. و نبايد گوشت طاووس و تخم آن را خورد. ✍️عنْ سُلَيْمَانَ الْجَعْفَرِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ: الطَّاوُسُ مَسْخٌ كَانَ رَجُلًا جَمِيلًا فَكَابَرَ امْرَأَةَ رَجُلٍ مُؤْمِنٍ تُحِبُّهُ فَوَقَعَ بِهَا ثُمَّ رَاسَلَتْهُ بَعْدُ فَمَسَخَهُمَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ طَاوُسَيْنِ أُنْثَى وَ ذَكَراً وَ لَا يُؤْكَلُ لَحْمُهُ وَ لَا بَيْضُهُ. 📓الكافي، جلد۶، كتاب الأطعمة، صفحه، ۲۴۷ ، حدیث۱۶ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
💟هم_اکنون ❇️مراسم استغاثه به امام زمان علیه‌السلام با سخنرانی استاد محمد شجاعی ※ پخش زنده تصویری از: آپارات | سایت منتظر 💫اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر 🕊
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅شـرط ظهـور  🔰امام موسی ابن جعفر الکاظم افضل صلوات الله و سلامه علیهما : ✉لَوْ کانَ فِیکُم عِدَّةُ أهْلِ بَدْرٍ لَقامَ قائِمُنا ✍اگر به تعداد اهل بدر در میان شما [یاوری برای ما] بود، قائم ما قیام می‌کرد ✍If there were among you [for us only] the same number of [the supporters of] Badr war, surely our Qā'im (Mahdī) would rise. 📚مشکاة الأنوار، ص 128 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
✅معیار حق 🔰قال رسول الله صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و سلم : ✉ الحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ وعَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ لا یَفْتَرِقانِ حَتّی یَرِدا عَلَیَّ الْحَوْضَ ✍حقّ با علی و علی با حقّاست، این دو از هم جدا نشوند تا در حوض (کوثر) بر من وارد شوند ✍Ali is in the right, and right is with Ali; they will not separate form each other until they appear before me beside the Pond of Abundance (Kawthar). 📚خصال، ص 559 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
🔰قال الامام جعفر بن محمد الصادق افضل صلوات الله و سلامه علیهما : ✉إذَا أَرَادَ أَحَدُكُمْ أَنْ لاَ يَسْأَلَ رَبَّهُ شَيْئاً إِلاَّ أَعْطَاهُ فَلْيَيْأَسْ مِنَ اَلنَّاسِ كُلِّهِمْ وَ لاَ يَكُونُ لَهُ رَجَاءٌ إِلاَّ عِنْدَ اَللَّهِ فَإِذَا عَلِمَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ذَلِكَ مِنْ قَلْبِهِ لَمْ يَسْأَلِ اَللَّهَ شَيْئاً إِلاَّ أَعْطَاهُ . ✍ اگر كسى می‌خواهد هرگاه از خدا چيزى درخواست نمود به او بدهد، بايد از همۀ مردم قطع اميد كند و تنها اميدش به درگاه خدا باشد. پس وقتى خداوند اين حالت را در قلب كسى يافت، هرگاه چيزى بخواهد به او عطا مى‌كند. 📚 اصول کافی (باب الایمان و الکفر) جلد ۲ صفحه ۱۴۸ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
نماز اول وقت بر هر کاری اولویت دارد، حتی امور بسیار بسیار مهم ●در مناظره ای که حضرت امام رضا صلوات الله علیه در حضور مأمون لعنه الله با عمران صابی داشتند، در میان بحث، رو به مأمون نموده، فرمودند: الصَّلَاةُ قَدْ حَضَرَتْ یعنی وقت نماز شد. فَقَالَ عِمْرَانُ: يَا سَيِّدِي! لَا تَقْطَعْ عَلَيَّ مَسْأَلَتِي، فَقَدْ رَقَّ قَلْبِي. قَالَ الرِّضَا علیه السلام: نُصَلِّي وَ نَعُودُ. عمران عرض کرد: ای آقای من! بحث و سؤال مرا قطع نکن، زیرا دل من آماده پذیرش شده است. امّا حضرت رضا علیه السلام فرمود: نماز می خوانیم و باز می گردیم. 📓عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص172 __________________________ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
💠 شرط قبولی اعمال 🔸 امام باقر (علیه السلام): کسی که مالی از راه بدست آورد، خدا و و را از او قبول نمی کند. ✨ لایقبل الله عزوجل حجا و لاعمرة من مال حرام 📚 بحارالانوار/ج103/ص11/ح47 ✍🏼 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): کسى که لقمه حرام بخورد تا چهل شب نمازش قبول نمى شود، و دعایش تا چهل روز مستجاب نمى شود، و گوشتى که آن لقمه حرام مى رویاند به آتش سزاوارتر است، آرى یک لقمه هم گوشت مى رویاند! ✨ مَن أَكَلَ لُقْمَةَ حَرامٍ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلاةٌ أَرْبَعينَ لَيْلَةً، وَلَمْ تُسْتَجَب لَهُ دَعْوَةٌ أَربَعينَ صَباحاً، وَكُلُّ لَحْمٍ يُنبِتُهُ الحَرامُ فَالنّارُ أَوْلى بِهِ، وَ إنَّ اللُّقْمَةَ الواحِدَةَ تُنبِتُ اللَّحْمَ 📚 بحارالانوار/ج66ص313 عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
❌ تفسیر به رأی و اظهار نظر نمودن در قرآن و کتاب خدا❌ ___________________________ 💠روایت کرده ثقة الاسلام کلینی قدس سره در کتاب کافی به سند خود از حضرت صادق علیه السّلام فرمودآن حضرت تأویل نمی کند کسی قرآن یا بعضی از آیات آن را ، مگر آنکه تأویل او کفر است و این حدیث را نیز عیاشی بسند خود در تفسیرش روایت نموده. ۱ 💠در کافی به سند خود از زید شحام روایت کرده زید گفت در حضور حضرت محمد باقر علیه السّلام بودم دیدم قتادة بن دعامه حضور آن حضرت وارد شد حضرت به او فرمود: ای قتاده ! تو فیقه و مفتی ایالت بصره هستی ؟ عرض کرد : بلی. فرمود : به من خبر دادند که تو تفسیر قرآن می نمایی! آیا از روی دانش تفسیر می کنی یا از راه نادانی؟ ☜عرض کرد از راه علم و دانش تفسیر می کنم. ☜فرمود اگر راست می گویی، از تو سؤال میکنم از تفسیر آیه ۱۷ سوره سباء که می فرماید ﴿وَ قَدَّرْنٰا فِیهَا السَّیْرَ سِیرُوا فِیهٰا لَیٰالِیَ وَ أَیّٰاماً آمِنِینَ ﴾ 💠قتاده گفت مراد کسی است که با زاد و توشه و راحله ی حلال از خانه و دیار خویش خارج و قصد مکه ی معظمه را نموده چنین شخصی در امان است تا برگردد به سوی اهلش آن حضرت فرمود ای قتاده! تورا به خداوند سوگند می دهم انصاف بده کسی که با زاد و راحلۀ حلال بقصد مکه معظمه ازشهر خود خارج گردید چنانچه دزدانُ راهزنان به او رسیده و نفقه او را بربایند و محتاج و سرگردان در بیابان بماند آیا آن شخص ایمن می باشد قتاده گفت بلی آن حضرت فرمود: وای بر تو که قرآن را به رأیُ هوای نفس خود تفسیر مینمائی البته هلاک شدیُ به جهت اینکه تفسیر به رأی و هوای نفست می کنی مردم را نیز هلاک می نمایی. ☜و چنانچه اینگونه تفسیر را از مردمان دیگر گرفته و بیان نمودی آنان و توُ مردم هلاک شدند وای بر تو ای قتاده ! مراد از آیه کسانی هستند که از دیارشان بیرون آمده اند و عارف به حق ما اهل بیت پیغمبرند و دل و هوای آنان به سوی ما امامان می باشد. ☜ آیا نمی بینی که خداوند درآیه دیگر می فرماید﴿ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النّٰاسِ تَهْوِی إِلَیْهِمْ﴾ و مراد از این آیه،خانه کعبه نیست. 💠ای قتاده ! به خدا قسم مراد از دعوت ابراهیم خلیل که فرمود﴿وَ أَذِّنْ فِی النّٰاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ تاآخر آیه﴾ما هستیم و هر آن کس هوای ما ، در دل اوست ، قبول شود حج او و اگر دل او خالی از ما باشد حج او قبول نشود . ای قتاده ! آگاه باش هر آنکه به هوای ما آمد ایمن باشد از آتش جهنم قتاده گفت بخدا قسم تفسیر نکردم آن آیه را بعد ازآن مگر به آنچه آن حضرت فرمود. و فرمود وای بر تو! ای قتاده! قرآن کریم را فقط کسی می داند که مخاطب به قرآن است و بس و ما اهل بیت پیغمبریم که مخاطب به قرآن هستیم. ۲ 💠عیاشی به سند خود در تفسیرش از حضرت صادق علیه السّلام فرمود هر که به رأی خود قرآن را تفسیر نماید اگر بر سبیل اتفاق راست گفته باشد اجر و پاداش نخواهد داشت و اگرخطا کند آن مقدار از خداوند دور شود که آسمان از زمین دور است.۳ 💠صدوق در کتاب فقیه به سند خود از پیامبر خاتم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم روایت کرده که خداوند جدال کنندگان در دینُ قرآن را به زبان هفتاد پیغمبرش لعنت نموده است و هر آن کسی که در آیات قرآن جدال کند کافر است زیرا خداوند می فرماید: ☜ما یجادل فی آیات الله الا الذین کفروا فلا تغررک تقلبهم فی البلاد. ☜هرآن کس قرآن را به رای خود تفسیر کند به خدا افترا و دروغ بسته است هر شخصی بدون دانش اخبارُ آیات فتوی بدهد فرشتگان آسمان و زمین او را لعنت کنند و هر بدعتی گمراهی است و هر گمراهی راه به سوی جهنم است. 💠راوی که ابن سمره ، گفت حضورش عرض کردم پس راه نجات از برای ما چیست؟ پیغمبر فرمود هر گاه شما مردم در چیزی اختلاف نمودید به علی بن ابی طالب رجوع کنید او پیشوای امت من و خلیفه و جانشین من میان امت و جدا کننده حق و باطل است هر چه از او سوال کنید جواب دهد هر که ازاو راهنمایی بطلبد هدایت شود و طالب حق نزد او رود و هرکه به او پناه برد ایمن باشد هر که به دامنش چنگ زند نجاتش دهد. ☜ای پسر سمره ! هر کسی تسلیم او شود از عذاب دوزخ سالم بماند و هرکه با علی عناد کندُ سخن او را رد کند هلاک شود. ☜روح علی روح من،و خمیره او خمیره ی من سَت او برادر منست و شوهر فاطمه بزرگ زنان هردو جهان است و امامان امت ازاو بوجود آیند حسنُ حسین آقای جوانان اهل بهشت و نُه فرزند از حسین که نهمین فرزندش قائم آل محمد صلی الله علیه وآله وسلم باشد و دنیا را پر از عدل و داد کند پس از آنکه مملو از جور و ستم شود.۴ 📘۱. کافی ج۲ ص۶۳۲ ح ۱۷/عیاشی ج ۱ ص ۱۸ ح ۲ 📘۲. البرهان ج۱ ص۱۸ ح۳/فرائدالاصول ج۱ ص۵۷ 📘۳. عیاشی ج۱ ص ۱۷ ح ۴ 📘۴. البرهان ج۱ ص۱۷_۱۸ ح۱ https://eitaa.com/kalame_thaghalein