eitaa logo
جبهه علمی، پژوهشی معارف قرآن کریم
179 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
730 ویدیو
64 فایل
آیه های قرآن، تجلی کلام خداست بر دل و جان و معارفش جام شراب طهور است که باید آن را قطره قطره نوشید تا عشق به معبود بجوشد در رگ رگ وجودمان،چرا که مشتاق وصالیم. @maarefquran13951
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀شرح هفت شهر عشق عطار نیشابوری 💝منزل پنجم  :توحید 👈قسمت بیست و هفتم: توحید عرفانی و تفاوت آن با توحید اعتقادی : شخص عارف کسی است  كه دنبال عرفان عملي است ،او  مي‎خواهد شهود پيدا كند، يقين پيدا كند و به مقام توحيد برسد. اين توحيد عرفاني است و  جدا از توحيد اعتقادي است. در توحيد اعتقادي فرد معتقد است كه خدا واحد است و شريكي ندارد. اما در توحيد عرفاني فرد مي‎خواهد به‎جايي برسد كه همه چيز را از آن خدا بداند؛ همه چيز ظهور و تجلي خداست و در كل به علم حضوري و وجداني اين مطلب را بيابد. لذا نماز خواندن او به‎عنوان يك سالك و عارف نيز جزيي از اين طريقت است. روزه گرفتن و انفاق كردن او نيز جزيي از اين طريقت است. در عرفان عملي، اخلاق و فقه نفي نشده است؛ اين‌ دو جزو طريقت فرد محسوب مي‌شود. اينكه گفته مي‎شود اهل تصوف مي‎گويند وقتي ما به طريقت رسيديم ديگر شريعت باطل است؛ اين سخن جهله صوفيه است زيرا عارف و صوفي حقيقي از طريق اين احكام شرعي يعني فقه و اخلاق مي‎خواهد طريقت كند تا به حقيقت برسد و لذا اين‎ها بخش‌‌‎هايي از اين مسير سلوك هستند. شخص سالك مي‎گويد گاهي اقتضاي سلوك اين است كه من 40 روز اصلا حرف نزنم و گاهي اقتضاي سلوك اين است كه در مسائل سياسي نيز دخالت كنم. در جايي كه وارد سياست مي‎شود، جزو سلوكش محسوب مي‌شود. هم‌چنين جايي كه خارج فقه درس مي‎دهد يا جايي كه مردم را دعوت به شركت در راهپيمايي و مقابله با رژيم پهلوي مي‎كند نيز جزو سلوكش است. يعني تمام مسائل فقهي و تمام مسائل اخلاقي جزو طريقت است. يك نگاه كلان به احكام شريعت و اخلاق دارد. اين عرفان عين شريعت است. اما اگر بخواهد شريعت را از طريقت جدا كند، آنگاه جهله تصوف مي‎شود. ديگر عرفان نيست، بلكه جهل است. عرفان عملي هم ساحت اخلاقي و هم فقهي و هم طريقتي دارد؛ يعني بايد به اخلاق و فقه در ساحت طريقت نگاه كرد . ادامه دارد... https://eitaa.com/maarefquran13951
⚡ بگو‌ با آنکه میگوید عَلی در متن قرآن نیست،* ⚡ عَلی متن‌ و عَلی بطن‌ و عَلی، در جانِ قرآن است. 📗✨امیرمؤمنان در قرآن (۲۳)✨📗 امام کاظم علیه السلام در مورد این آیه فرمودند: «جنب الله» هو اميرُ المؤمِنين علیه السلام ، وكَذلِكَ مَا كانَ بَعدَهُ مِنَ الاوصِياء بِالمَكانِ الرَّفیعِ اِلَى ان يَنتَهي الامرُ الى آخِرِهِم. «جنب الله» امیرالمومنین علیه السلام اﺳﺖ، و ﻫﻤـﯿﻦ ﻃـﻮر ﻫﻤـﻪ ی اوﺻﯿﺎی بعد از او، در همان ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺑﺎﻻ قرار دارﻧﺪ ﺗﺎ آن ﮐﻪ اﻣﺮ اﻣﺎﻣﺖ ﺑﻪ آﺧﺮﯾﻨﺸﺎن ﺑﺮﺳﺪ. 📚 کافی،ج1، ص 145 📗✨📗✨📗✨📗✨📗✨ https://eitaa.com/maarefquran13951
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مفاهیم نقاشی کودکان.ppt
12.7M
چگونه از نقاشی کودکان به حالات آنها پی ببریم https://eitaa.com/maarefquran13951
روانشناسی رشد از منظر قرآن ورورایات.pdf
1.22M
کتاب روان شناسی رشد از منظر آیات و روایات شامل 7 بخش ذیل: بخش اول: كليات بخش دوم: روان‏شناسي اجتماعي بخش سوم: روان‌شناسي ارتباطات از منظر قرآن و روايات بخش چهارم: روا‌ن‌شناسي رشد از منظر قرآن و روايات بخش پنجم: روان‌شناسي شخصيت بخش ششم: روان‌شناسي تربيتي بخش هفتم: روان‌شناسي شايعه https://eitaa.com/maarefquran13951
جریان غدیر در جامعه .pdf
1.09M
📜 گفتاری از استاد میرباقری | حرکت در رگ حیات اجتماعی ◻️ غدیر، مبدأِ بقاء و اقامۀ توحید و ولایت ◻️ غدیر، موضوع اصلی درگیریِ جبهه حق و جبهه باطل ◻️ موانع و مقدورات اجتماعی شدن غدیر ◻️ درگیری با فرهنگ غرب، پیش‌نیاز جریان فرهنگ غدیر ◻️ هویت‌بخشی بر مبنای گذر از مشارکت در عمل به مشارکت در اقامه https://eitaa.com/maarefquran13951
4_5861597784477533010.apk
4.58M
🔰 نرم افزار اندروید= غدیرشناسی 🌴نرم افزاری جامع وبسیارمفید باخطبه غدیر وترجمه، پاسخ به شبهات غدیرو... https://eitaa.com/maarefquran13951