eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.2هزار عکس
31.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبرنگار ساکن بیروت: وزیر جنگ اسرائیل مستقیماً ترور سید رضی را در اتاق جنگ رژیم در تل آویو رهبری می‌کرد. سید محمدحسن حسینی، خبرنگار و تحلیلگر مسائل منطقه ساکن بیروت: 🔹 مهم‌ترین مأموریت ، راهبرد بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه مقاومت در درون و بیرون فلسطین اشغالی علیه اسرائیل بود. 🔹 در زمان هدف قرار دادن منزل شهید رضی در سوریه، وزیر جنگ اسرائیل مستقیما این ترور را در اتاق جنگ رژیم در تل آویو رهبری می‌کرد. ┅─────────── 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج 🇵🇸 🕸 ‌ ‌ ‌╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤 حاج علی شعیب: 💬 فدای آن چشم‌هایت که روزگار دشمن را تیره و تار کرده ➖ بعد از ۸۰ روز دشمن صهیونی موفق شد به عکس‌ات برسد! ┅─────────── 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج 🇵🇸 🕸 ✌️ ‌ ‌ ‌╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔻در همه دنیا فرزندان بر پای پدران بوسه می زنند ولی در غزه پدران بوسه بر پای فرزندان می زنند..! ┅─────────── 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج 💔 | 🇵🇸 ✌️ .........................…........... 🚮 اینستاگرام در اقدامی همسو با رژیم صهیونیستی بخش عمده محتواهای کاربران درباره غزه که کودکان، مردان و زنان مجروح فلسطینی را نشان می‌داده با برچسب برهنگی و فعالیت جنسی حذف کرده است. ‌╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای شهیدی که برای شدن ۲۰ کیلو وزن کم کرد ... 🎞 روایت لنگری‌زاده از لحظه‌ جدایی از تمام دلخوشی‌اش 💔 ‌‌ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
📹 سال‌هاست که حضور دختران ورزشکار ایرانی در میادین ورزشی زینتی نیست و بانوان از قهرمانان و مدال‌آورا
با عکس فرزندان شهیدش در دیدار با رهبر انقلاب _________________ یعنی نمی‌شد یکی از خانم ها هم بعنوان یک بانوی خانه دار، صحبت کند!؟ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بزرگترین وجه‌اش همین خانه داری و همسرداری و تربیت فرزند بود نه خانم‌گل فوتسال و کارشناس اقتصاد بودن و تئاتر بازی کردن!! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فقه و احکام
🤔 چرا این بخش از سخنان مهم رهبری درباره در رسانه‌ها برجسته نشد؟! هیچ یک از مسئولین نظام به این صراحت و دقت، چارچوب‌های غلط حاکم بر حضور در جامعه را هدف نمی‌گیرند. https://eitaa.com/mabaheeth/99472 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
| ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
📊 | نمودار بیانات در دیدار اقشار مختلف بانوان ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ 📥 دریافت و مطالعه نسخه PDF👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شما برقصید، ما می‌جنگیم... در این وانفسای و مردانگی و شجاعت و دین‌داری، شما یمنی های عزیز: آخرِ مردی و مردانگی هستید! عشقید، عشق! چه خوب که شما غیورمردان با واژه های زمان و مکان مناسب، بیگانه اید! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، یک نامه از ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
#نهج_البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۶۶ - نامه به عبدالله بن عباس در شناخت جایگاه غم و شادی
| ✉️ نامه ۶۷ - نامه به قثم بن عباس فرماندار مكه در بیان وظایف حاکم ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ و من كتاب له عليه‌السلام إلى قثم بن العباس و هو عامله على مكة (نامه به قثم بن عباس، فرماندار شهر مكّه) 📜 أَمَّا بَعْدُ فَأَقِمْ لِلنَّاسِ اَلْحَجَّ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيّٰامِ اَللّٰهِ وَ اِجْلِسْ لَهُمُ اَلْعَصْرَيْنِ فَأَفْتِ اَلْمُسْتَفْتِيَ وَ عَلِّمِ اَلْجَاهِلَ وَ ذَاكِرِ اَلْعَالِمَ پس از ياد خدا و درود! براى مردم حج را به پای دار، و روزهاى خدا را به يادشان آور. در بامداد و شامگاه در يك مجلس عمومى با مردم بنشين، آنان كه پرسش‌هاى دينى دارند با فتواها آشنايشان بگردان، و ناآگاه را آموزش ده، و با دانشمندان به گفتگو بپرداز. وَ لاَ يَكُنْ لَكَ إِلَى اَلنَّاسِ سَفِيرٌ إِلاَّ لِسَانُكَ وَ لاَ حَاجِبٌ إِلاَّ وَجْهُكَ وَ لاَ تَحْجُبَنَّ ذَا حَاجَةٍ عَنْ لِقَائِكَ بِهَا فَإِنَّهَا إِنْ ذِيدَتْ عَنْ أَبْوَابِكَ فِي أَوَّلِ وِرْدِهَا لَمْ تُحْمَدْ فِيمَا بَعْدُ عَلَى قَضَائِهَا جز زبانت چيز ديگرى پيام رسانت با مردم، و جز چهره‌ات دربانى وجود نداشته باشد، و هيچ نيازمندى را از ديدار خود محروم مگردان؛ زيرا اگر در آغاز از درگاه تو رانده شود، گر چه در پايان حاجت او بر آورده شود ديگر تو را نستايد. وَ اُنْظُرْ إِلَى مَا اِجْتَمَعَ عِنْدَكَ مِنْ مَالِ اَللَّهِ فَاصْرِفْهُ إِلَى مَنْ قِبَلَكَ مِنْ ذَوِي اَلْعِيَالِ وَ اَلْمَجَاعَةِ مُصِيباً بِهِ مَوَاضِعَ اَلْفَاقَةِ وَ اَلْخَلاَّتِ وَ مَا فَضَلَ عَنْ ذَلِكَ فَاحْمِلْهُ إِلَيْنَا لِنَقْسِمَهُ فِيمَنْ قِبَلَنَا در مصرف اموال عمومى كه در دست تو جمع شده است انديشه كن، و آن را به عيالمندان و گرسنگان پيرامونت ببخش، و به مستمندان و نيازمندانى كه سخت به كمك مالى تو احتياج دارند برسان، و مازاد را نزد ما بفرست، تا در ميان مردم نيازمندى كه در اين سامان هستند تقسيم گردد. وَ مُرْ أَهْلَ مَكَّةَ أَلاَّ يَأْخُذُوا مِنْ سَاكِنٍ أَجْراً فَإِنَّ اَللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ سَوٰاءً اَلْعٰاكِفُ فِيهِ وَ اَلْبٰادِ فَالْعَاكِفُ اَلْمُقِيمُ بِهِ وَ اَلْبَادِي اَلَّذِي يَحُجُّ إِلَيْهِ مِنْ غَيْرِ أَهْلِهِ وَفَّقَنَا اَللَّهُ وَ إِيَّاكُمْ لِمَحَابِّهِ وَ اَلسَّلاَمُ به مردم مكّه فرمان ده تا از هيچ زائرى در ايّام حج اجرت مسكن نگيرند، كه خداى سبحان فرمود: «عاكف و بادى در مكّه يكسانند» عاكف، يعنى اهل مكه و بادى، يعنى زائرانى كه از ديگر شهرها به حج مى‌آيند، خدا ما و شما را به آنچه دوست دارد عنايت فرمايد. با درود. ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام: 🪶 ۶۷ از نامه‌هاى آن حضرت عليه السّلام است به قثم ابن عبّاس كه از جانب آن بزرگوار بر مكّه حكمفرما بود (او را به برپا داشتن حجّ‌ امر و از رو نشان ندادن بمردم باز داشته و از اجاره گرفتن اهل مكّه از حجّاج نهى مى‌فرمايد): (۱) پس از ستايش خداى تعالى و درود بر حضرت مصطفى، با مردم حجّ‌ را برپا دار (اعمال آنرا به نادانان بياموز و آنها را براى گزاردن حجّ‌ گرد آور) و ايشان را به روزهاى خدا (به كيفرهائى كه پيشينيان از كردار زشتشان بروند) يادآورى نما، و در بامداد و سر شب (كه بهترين اوقات است) با آنها بنشين و فتوى بده كسيرا كه حكمى (از احكام دين) بپرسد، و نادان را بياموز، و با دانا گفتگو كن، و بايد ترا بمردم پيغام رسانى نباشد مگر زبانت (هر چه مى‌خواهى خودت بايشان بگو، نه مانند گردنكشان پيغام بفرستى) و نه دربانى مگر رويت (هر كه خواهد بى‌مانع ترا ببيند) و درخواست كننده‌اى را از ملاقات و ديدار خود جلوگيرى مكن، زيرا آن درخواست اگر در ابتداى كار از درهاى تو روا نشود براى رواكردن در آخر كار ستوده نمى‌شوى (ترا نمى‌ستايد چون از رنجى كه در اوّل امر كشيده افسرده گرديده است). (۲) و بنگر (رسيدگى كن) بآنچه از مال خدا (بيت المال مسلمانان) نزد تو گرد مى‌آيد، پس آنرا به كسان عيالمند و گرسنه نزد خود بده در حاليكه رسانده باشى آنرا به آنان كه (براستى) درويش و بى‌چيز و نيازمند باشند، و آنچه از آن زياده آيد نزد ما بفرست تا آنرا در كسانيكه نزد ما هستند پخش نماييم. (۳) و باهل مكّه فرمان ده كه از ساكن (در سراها كه از اهل آن سامان نيست) مزد و كرايه نستانند، زيرا خداوند سبحان (در قرآن كريم س ۲۲ ى ۲۵) مى‌فرمايد: ( «إِنَّ‌ اَلَّذِينَ‌ كَفَرُوا وَ يَصُدُّونَ‌ عَنْ‌ سَبِيلِ‌ اَللّٰهِ‌ وَ اَلْمَسْجِدِ اَلْحَرٰامِ‌ اَلَّذِي جَعَلْنٰاهُ‌ لِلنّٰاسِ‌ سَوٰاءً اَلْعٰاكِفُ‌ فِيهِ‌ وَ اَلْبٰادِ» يعنى (كسانى را كه كافر شده بخدا و رسول نگرويدند و مردم را از راه خدا و اطاعت و بندگى و از آمدن در مسجد الحرام كه آنرا براى همۀ مردم قرار داده‌ايم و) در آن اهل آن و غريب يكسان هستند (باز مى‌دارند، بكيفر دردناكى مى‌رسانيم) پس مراد از عاكف مقيم مكّه است، و مراد از بادى كسى است كه بحجّ‌ مى‌رود و از اهل آن سامان نيست (مرحوم شيخ ابو علىّ‌ فضل ابن حسن طبرسىّ‌ كه از بزرگان علماى اماميّه در قرن ششم است در كتاب مجمع البيان در تفسير اين آيۀ شريفه از ابن عبّاس و قتاده و سعيد ابن جبير نقل ميكند كه ايشان گفته‌اند: كرايه دادن و فروختن خانه‌هاى مكّه حرام است، و مراد از مسجد الحرام همۀ مكّه است مانند قول خداى تعالى در س ۱۷ ى ۱ «سُبْحٰانَ‌ اَلَّذِي أَسْرىٰ‌ بِعَبْدِهِ‌ لَيْلاً مِنَ‌ اَلْمَسْجِدِ اَلْحَرٰامِ‌ إِلَى اَلْمَسْجِدِ اَلْأَقْصَى» يعنى منزّه است خداوندى كه سير داد بندۀ خود حضرت مصطفى را در شبى از مسجد الحرام يعنى مكّه بمسجد دورتر يعنى بيت المقدس. و نيز طبرسىّ‌ «عليه الرّحمة» در تفسير اين آيۀ شريفه مى‌فرمايد: بيشتر مفسّرين گفته‌اند: رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله آن شب در خانۀ امّ‌ هانى خواهر علىّ‌ ابن ابى طالب «عليه السّلام» و شوهرش هبيرة ابن ابى وهب مخزومىّ‌ به خواب بود و از آنجا بمعراج رفت، پس مراد از مسجد الحرام در اينجا مكّه است و مكّه و حرم هر دو مسجد است. و شيخ طريحىّ‌ رحمه اللّه در كتاب مجمع البحرين در لغت عكف مى‌فرمايد: در حديث آمده است كه حضرت صادق عليه السّلام فرمود: سزاوار نبود كه براى خانه‌هاى مكّه در نصب كنند، زيرا براى حاجّ‌ است كه فرود آيند با اهل آن در خانه‌هاشان تا اعمال حجّ‌ خود را بجا آورند، و نخستين كسيكه براى خانه‌هاى مكّه در نصب نمود معاويه بود. و بحث در اطراف اين موضوع در اينجا بيش از اين لازم نيست، بلكه جاى آن در كتب فقهيّه است) خدا ما و شما را به اعمال شايسته و كردار نيك كه دوست دارد (بآن امر فرموده) موفّق بدارد، و درود بر شايستۀ آن. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۷ نهج‌البلاغه 🪶 ‮از نامه‌هاى امام عليه السلام به قثم بن العباس فرماندار مكه است. نامه در يك نگاه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اين نامه در واقع از سه بخش تشكيل شده است: بخش اوّل دستوراتى است كه امام به «قثم بن العباس» والى مكه مى‌دهد كه با مردم به خوبى رفتار كند و آموزش‌هاى لازم را به آنها بدهد و احكام الهى را براى آنها روشن سازد. در بخش دوم دستوراتى دربارۀ اموال مى‌دهد كه بخشى از آن را به نيازمندان و ارباب حاجت اختصاص دهد و مازاد را براى امام ارسال دارد تا در مصارف شرعيه هزينه كند. در بخش سوم دستور خاصى به ساكنان مكه و مالكان خانه‌هاى اين شهر مى‌دهد و مى‌فرمايد: به آنها دستور بده از كسانى كه در خانه‌هاى آنها (در ايام حج و زيارت خانۀ خدا) ساكن مى‌شوند اجرتى نگيرند و رايگان در اختيار آنها بگذارند. در اين مورد به آيه‌اى از قرآن مجيد نيز استناد فرموده است. ادامه شرح را در نشانی زیر مطالعه بفرمائید. 👇👇👇 https://eitaa.com/ghararemotalee/2872 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا