فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔞 ته کثافت کاری...
همه به هم خیانت کردن...
🔚 انتهای مسیر آزادی غرب، چیزی جز این نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گرداندن اوباشی که به یک دختر تجاوز کرده بودند...
@khabarnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 راز خوشبختی در کلام #امام_رضا(علیه السلام)
🎙 حجتالاسلام والمسلمین انصاریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش جالب #آیت_الله_بهجت (رضوان الله تعالی علیه) به جوجه های کوچک یک روزه که پسرش برای بچه ها خریده بود...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اجرای سرود #سلام_فرمانده سلام #امام_زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) به زبان انگلیسی و عربی
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 اینجوری نیت کنیم...
حجتالاسلام #عالی
@IslamLifeStyles
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #صدقه روزانه تون را به نیت #امام_زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) بدهید تا حضرت دعاتون کنند...
🎙 حجتالاسلام #عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #بدون_تعارف با طلبهای خاص با کارهای خاص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گزارش خبری | چادرنشینان غیور
🔻 رهبر انقلاب: خارجیها تلاش کردند برای اینکه بتوانند در عشایر #نفوذ کنند و آنها را به یک شکلی وادار به #خیانت به کشورشان بکنند ــ حالا به شکلهای مختلفی؛ با تجزیه، با جنگ داخلی، با انواع و اقسام کارهای گوناگون ــ امّا نتوانستند آنها را به آن سمتی که خودشان میخواهند سوق بدهند و بکشانند؛ این «باوفاترینها» و «جزو وفادارترینها» که عرض میکنیم، به خاطر این است.
🗓️ ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/50511
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دشمنی استعمار انگلیسی علیه ملت ایران
میجور جیکاک یکی از معروف ترین #جاسوس های ملکه #انگلیس در ایران بود.
این جاسوس کار کشته مدت ها بعنوان فردی ناشنوا و لال در بین مردم بختیاری که در منطقه لولههای نفت زندگی کرد به نحوی که زبان آنان را بطور کامل آموخت.
دولت جنایتکار انگلیس همیشه علیه کشور و ملت ایران فعالیت کرده و داستان #خیانت های آن آنقدر طولانی است که هر ایرانی باید آنها را بخواند و هرگز به دولت انگلیس اعتماد نکند.
#رئیسعلی_دلواری قهرمان دلاور بوشهری و مجاهدان همراه او در مقابله با جنایات #انگلیسی ها در جنوب با مردم علیه آنها مبارزه کردند.
مراقب جاسوس ها و نفوذی های انگلیسی در همه جا باشید؛ آنها تجربه شگفتی در #نفوذ و خیانت دارند و ساده لوح ها را #فریب می دهند.
✅ @Radar_enghelab
🌐 @Mabaheeth
#نهج_البلاغه | #حکمت ۹۸
🏷️ ضرورت عمل كردن به روايات
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام اِعْقِلُوا اَلْخَبَرَ إِذَا سَمِعْتُمُوهُ عَقْلَ رِعَايَةٍ لاَ عَقْلَ رِوَايَةٍ فَإِنَّ رُوَاةَ اَلْعِلْمِ كَثِيرٌ وَ رُعَاتَهُ قَلِيلٌ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: چون روايتى را شنيديد، آن را #بفهميد عمل كنيد، نه بشنويد و نقل كنيد، زيرا راويان علم فراوان و عمل كنندگان آن اندكند.
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام (در بارۀ انديشه در اخبار) فرموده است: چون خبرى شنيديد آنرا از روى تدبّر و انديشه در آن دريابيد نه از روى نقل لفظ آن، زيرا نقل كنندگان علم بسيارند و انديشه كنندگان در آن اندك.
🇯 🇴 🇮 🇳
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه معيارى براى نقل اخبار به دست مىدهد و مىفرمايد: «هنگامى كه خبرى را مىشنويد در آن بينديشيد (و حقيقت محتواى آن را درك نماييد) تا آن را به كار بنديد نه تنها تفكر براى نقل به ديگران، زيرا راويان علم بسيارند و رعايت كنندگان آن كم»؛ (اعْقِلُوا الْخَبَرَ إِذَا سَمِعْتُمُوهُ عَقْلَ رِعَايَةٍ لَا عَقْلَ رِوَايَةٍ، فَإِنَّ رُوَاةَ الْعِلْمِ كَثِيرٌ، وَ رُعَاتَهُ قَلِيلٌ)
🤔 تعبير به «رعايه» در جملۀ بالا و «رُعاة» (جمع راعى به معناى رعايت كننده) ممكن است اشاره به دقت براى درك و فهم حقيقت خبر و يا اشاره به رعايت كردن در مقام عمل باشد و هر دو نيز ممكن است؛ يعنى خبرها را #بشنويد و حقيقت آن را دريابيد و به آن عمل نماييد.
👈 «رِعٰايَه» در اصل به معناى مراقبت ستارگان و رصد كردن حركات آنها به وسيلۀ منجمان يا چوپانى گوسفندان و مراقبت آنهاست.
👈 نيز به معناى تدبير امور كشور به وسيلۀ زمامداران آمده است و سپس به هر گونه مراقبت از چيزى اطلاق شده و در حديث بالا همين معناى وسيع اراده شده است.
در مسائلى كه به مقام وحى يا كلمات پيشوايان معصوم منتهی مىشود سه مرحله وجود دارد:
نخست نقل روايات سپس فهم آنها و بعد از آن عمل به مفهوم و محتوايشان.
امام در گفتار بالا با تعبير «عَقْلَ رِوٰايَةٍ» گوشزد مىكند كه نه روايت به تنهايى كافى است نه مجرد عقل و فهم آن، بلكه مهم پوشيدن لباس عمل است بر آنچه فهميده و درك كرده است و در اين مرحله حضرت مىفرمايد: راويان و گويندگان بسيارند؛ اما عاملان اندك.
اهميت عمل به روايات به اندازهاى است كه در بسيارى از احاديث #علم بىعمل به منزلۀ جهل شمرده شده و تنها علمى شايستگى اين نام دارد كه به عمل منتهی شود.
در حديثى از اميرمؤمنان علیه السلام مىخوانيم: «مٰا عَلِمَ مَنْ لَم يَعْمَلْ بِعِلْمِهِ؛ كسى كه عمل به علمش نكند عالم نيست» و در حديث ديگرى از آن حضرت مىخوانيم: «عَلْمٌ لاٰ يُصْلِحَكَ ضَلاٰلٌ وَ مٰالٌ لاٰ يَنْفَعُكَ وَبٰالٌ؛ علمى كه تو را اصلاح نكند گمراهى است و مالى كه سودى به تو نبخشد مايۀ خسارت و بدبختى است و عاقبت شوم و تلخى دارد»
مباحث
📿 #استغفار_امیرالمومنین صلوات الله علیه ─┅•═༅ بند پنجاه و یکم ༅═•┅─ 🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْ
📿 #استغفار_امیرالمومنین صلوات الله علیه
─┅•═༅ بند پنجاه و دوّم ༅═•┅─
🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یَرُدُّ عَنْکَ دُعَائِی أَوْ یَقْطَعُ مِنْکَ رَجَائِی أَوْ یُطِیلُ فِی سَخَطِکَ عَنَائِی أَوْ یَقْصُرُ عِنْدَکَ أَمَلِی فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ
┅───────────────┅
❖ بار خدایا، از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که مانع قبولی دعایم میگردد، یا امیدم را به تو قطع مینماید، یا خواریم را در خشمت طولانی میکند یا آرزویم را از تو کم میکند؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این #گناه مرا بیامرز ای بهترین آمرزندگان.
@ostadelahi
#مطالعه
#داستانهای_شگفت
38 - لطف خدا و ناسپاسی بنده
و نیز مرحوم شیخ الاسلام مزبور - علیه الرحمه - فرمود : شنیدم از عالم بزرگوار و سید عالیمقدار امام جمعه بهبهانی ( اسم شریفش را نیز نقل فرمود ولی بنده فراموش کرده ام ) که در اوقات تشرّف به مکه معظمه روزی به عزم تشرف به مسجدالحرام و خواندن نماز در آن مکان مقدس از خانه خارج شدم. در اثنای راه ، خطری پیش آمد و خداوند مرا از #مرگ نجات داد و با کمال سلامتی از آن خطر رو به مسجد آمدم. نزدیک در مسجد ، خربزه زیادی روی زمین ریخته بود و صاحبش مشغول فروش آنها بود ، قیمت آن را پرسیدم؛ گفت آن قسمت ، فلان قیمت و قسمت دیگر ارزانتر و فلان قیمت است. گفتم پس از مراجعت از مسجد می خرم و به منزل می برم.
پس به مسجدالحرام رفتم و مشغول نماز شدم ، در حال نماز در این خیال شدم که از قسمت گران آن خربزه بخرم یا قسمت ارزانترش و چه مقدار بخرم و خلاصه تا آخر نماز در این خیال بودم و چون از نماز فارغ شده خواستم از مسجد بیرون روم ، شخصی از در مسجد وارد و نزدیک من آمد و در گوشم گفت خدایی که تو را از خطر مرگ ، امروز نجات بخشید آیا سزاوار است که در خانه او نماز خربزه ای بخوانی ؟
فورا متوجه عیب خود شده و بر خود لرزیدم، خواستم دامنش را بگیرم او را نیافتم.
نظیر داستان 36 و 38 بسیار است؛
از آن جمله در کتاب قصص العلمای مرحوم تنکابنی ، صفحه 311 می گوید : و از جمله کرامت سید رضی - علیه الرحمه - آن است که در وقتی از اوقات سید رضی نماز خود را به برادرش سیدمرتضی علم الهدی - علیه الرحمه - اقتدا کرد چون به رکوع رفتند سید رضی نمازش را فرادا خواند و اقتدا را منقطع ساخت؛ پس از وی سؤال کردند از سبب انفراد ، در جواب فرمود که چون به رکوع رفتم دیدم که امام جماعت که برادرم سید مرتضی باشد در مسئله ای از حیض فکر می نماید و خاطرش بدان متوجه است و در دریای خون غوطه ور است؛ پس نماز خود را فرادا کردم .
و در بعضی از کتب است که جناب سید مرتضی فرموده بود : برادرم درست فهمیده. پیش از آمدن برای نماز ، زنی مسئله ای از حیض از من پرسش نمود و من در خیال جواب آن فرورفته بودم و از این جهت برادرم مرا در دریای خون غوطه ور دید.
#حضور_قلب در نماز هر چند از شرایط صحت نیست؛ یعنی نماز بدون حضور هم تکلیف را ساقط می کند و قضاء و اعاده نماز واجب نیست لکن باید دانست که نماز بی حضور قلب ، مانند بدن بی روح است ؛ یعنی چنانچه بدن بی جان را اثری و ثمری نیست ، نماز بی حضور را اجر و ثوابی نیست و موجب قُرب به خدا نخواهد شد، مگر همان مقداری که با حضور بجا آورده شده و لذا بعضی نصف و بعضی ثلث و بعضی ربع تا اینکه بعضی عُشر نمازشان پذیرفته است.¹
در کتاب کافی از #امام_صادق علیه السلام مروی است که ممکن است شخصی پنجاه سال نماز خوانده باشد ولی دو رکعت نمازپذیرفته شده نداشته باشد .( اَللّهُمَّ اِنّی اَعُوذُبِکَ مِنْ صَلوهٍ لا تُرْفَعُ وَعَمَلٌ لا یَنْفَعُ )
_________________
1- برای دانستن اهمیت و لزوم حضور قلب در نماز و کیفیت تحصیل آن، به کتاب صلوه الخاشعین و همچنین مختصری هم در بحث ترک نماز در جلد دوم گناهان کبیره، از صفحه 262 تا 270 نوشته شده به آنجا مراجعه شود.