مباحث
🚨 بازنشر | رهبرانقلاب: من نمیخواهم این را در تلویزیون بگویم... شما خیال میکنید وقتی که آقای خاتمی با
🚫 اعتراض روحانی بصیر یزدی به ندای حمایت از باغیان انقلاب
🔹 در مسجد حضیره یزد، آقای مسیح مهاجری طی سخنانی از فتنه گران و باغیان بر انقلاب حمایت کرد. حاج آقای احسان زاده که از فعالین فرهنگی استان یزد است صبر کرد تا سخنرانی وی تمام شود. وی در پایان سخنرانی، خطاب به آقای مهاجری گفت بنده سوال دارم.
🔅 آقای مهاجری مانند سیره آقای هاشمی، حاضر به پاسخگویی نشده و از جایگاه پایین آمدند. گفتگوی چالشیای بین حاج آقای احسان زاده و این #حامی_فتنه شکل گرفت...
🔹حاج آقای احسان زاده، ضمن بیان دهها نکته دقیق و #انقلابی، در اعتراض به غلبه جریان فتنه بر مسجد حظیره، این مسجد را مسجد ضرار لقب داد.
🔹 حالا رسانه های جریان اصلاحات در یزد از جمله پیج خانم عامری با تقطیع این بخش از جملات آقای احسان زاده در پی القای آنند که اولاً وی سخنرانی آقای مهاجری را قطع کرده و ثانیاً به مسجد توهین کرده است❗️
💠 شانتاژ رسانه ای حامیان فتنه مهم نیست؛ حضور به موقع این روحانی بصیر و شجاع در صحنه تطهیر فتنه گران و باغیان خیانتکار، نشان داد که به موازات حضور عناصر حامی فتنه، نفس های شهید صدوقی و روح انقلاب هنوز در یزد جریان دارد.
@ponezs
صدا ۰۰۷.m4a
7.39M
🔹 صوت جلسه چالشی
🔻 تطهیر فتنه گران توسط جناب #مهاجری با #تحریف بیانات رهبر انقلاب
سندخواهی آقای #احسان_زاده از آقای مهاجری و طفره رفتن ایشان و ابا کردن از قبول خطای #فتنه گران.
🤔 آیا رواست که در #دولت_انقلاب و با ادعای حضور مسئولین دولتی، از فتنه گران و باغیان بر انقلاب حمایت شود و هیچ مسئولی اعتراض نکند؟ درود بر روحانی بصیر یزدی که به تنهایی پرچم #بصیرت را بلند کرد. آیا مسئولین امنیتی استان با عناصر حامی فتنه برخورد خواهند کرد❓
#هاشمی_زنده_است
#فتنه88
@ponezs
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: و جامۀ كهنۀ وصله دارى بر تن امام (عليه السّلام) ديدند پس دربارۀ آن با آن حضرت گفتگو شد (پرسيدند چرا چنين جامهاى پوشيدهاى؟) آن بزرگوار (در بارۀ جامۀ كهنه) فرمود: با آن، دل متواضع و نفس امّاره رام ميشود و مؤمنين از آن پيروى ميكنند (با كهنه جامه فروتنى پيشه گرفته و به خواهشهاى نفس بىاعتنا ميشود بخلاف جامۀ نو و نيكو كه شخص را خودبين مىسازد و از حقّ غافل شده در #گناه مىافتد).
امام عليه السّلام (در بارۀ دنيا و آخرت) فرموده است: دنيا و آخرت دو دشمن ناجور و دو راه جدا (راه #بهشت و راه #دوزخ) هستند؛ پس كسيكه دنيا را دوست داشت و بآن دل بست آخرت را دشمن داشته و بآن دشمنى نموده (از آن چشم پوشيده) است و آن دو مانند خاور و باختر مىباشند كه روندۀ بين آنها هر چه به يكى نزديك شود از ديگرى دور گردد (دل بستۀ بدنيا هر چه بآن دل بندد همان اندازه از آخرت غافل ماند و دل بستۀ بآخرت بدنيا بىرغبت باشد) و آنها پس از اين اختلافشان بدو زن مانند كه يك شوهر داشته باشند (كه هرگز با يكديگر سازگار نشوند، چون نزديكى و دوستى با هر يك مستلزم دورى و دشمنى با ديگرى است).
📖 امام عليه السلام اين گفتار حكيمانه را زمانى فرمود كه «لباس كهنه و وصلهدارى بر اندام آن حضرت ديدند. كسى دربارۀ آن سؤال كرد (كه چرا امام عليه السلام با داشتن امكانات، چنين لباسى را براى خود انتخاب كرده است) امام عليه السلام فرمود: «قلب به سبب آن خاضع مىشود و نفسِ سركش با آن رام مىگردد و مؤمنان به آن اقتدا مىكنند (و از آن سرمشق مىگيرند)»؛ (وَ رُئِيَ عَلَيْهِ إِزَارٌ خَلَقٌ مَرْقُوعٌ فَقِيلَ لَهُ فِي ذَلِكَ فَقَالَ: يَخْشَعُ لَهُ الْقَلْبُ، وَ تَذِلُّ بِهِ النَّفْسُ، وَ يَقْتَدِي بِهِ الْمُؤْمِنُونَ)
🗺️ مىدانيم در عصر خلفا، دامنۀ فتوحات اسلامى به شرق و غرب و شمال و جنوب كشيده شد و كشورهاى مهمى همچون ايران و روم و مصر زير پرچم اسلام قرار گرفتند و غنائم فراوان و اموال خَراجى بسيارى نصيب مسلمين شد. اين امر آثار زيانبار فراوانى داشت؛ گروهى به مسابقۀ در ثروت روى آوردند، خانههاى مجلل، لباسهاى گرانبها، سفرههاى رنگارنگ و مَركبهاى زيبا براى خود انتخاب نمودند و گروه عظيمى از مردم در دنيا و ارزشهاى مادى فرو رفتند و نظام ارزشى جامعۀ اسلامى - همانگونه كه در كلام حكمتآميز قبل به آن اشاره شد - دگرگون شد. در اينجا امام عليه السلام براى اينكه مسلمانانِ منحرف را به #صراط_مستقيم اسلام و سنت #پيغمبر_اكرم صلى الله عليه و آله باز گرداند مظاهر زهد خويش را كاملاً آشكار ساخت كه از جملۀ آن پوشيدن لباسهاى ساده و كمارزش و وصلهدار بود و همين امر موجب شگفتى بينندگان گشت تا آنجا كه به حضرت ايراد گرفتند؛ ولى امام عليه السلام پاسخى فرمود كه #درس بزرگى براى همگان بود، فرمود: هنگامى كه اين لباس را مىپوشم سه فايدۀ مهم دارد: نخست اينكه قلب و روح من در برابر آن خضوع مىكند و تكبر و خودبرتربينى كه سرچشمۀ گناهان بزرگ است از من دور مىشود و ديگر اينكه نفس سركش به سبب آن رام مىشود و وسوسههاى آن كه انسان را به راههاى شيطانى مىكشاند فرو نشيند.
آنگاه امام عليه السلام در ادامۀ اين سخن به اصلى كلى دربارۀ دنيا و آخرت اشاره مىكند كه انتخاب نوع لباس گوشهاى از گوشههاى آن است، مىفرمايد: «دنيا و آخرت دو دشمن متفاوت و دو راه مختلفاند؛ لذا كسى كه دنيا را دوست بدارد و به آن عشق بورزد آخرت را دشمن مىدارد و با آن عداوت دارد»؛ (إِنَّ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةَ عَدُوَّانِ مُتَفَاوِتَانِ وَ سَبِيلَانِ مُخْتَلِفَانِ فَمَنْ أَحَبَّ الدُّنْيَا وَ تَوَلَّاهَا أَبْغَضَ الْآخِرَةَ وَ عَادَاهَا)
💡 منظور از دنيا در اينجا يكى از سه چيز و يا هر سه چيز است:
✓ نخست اينكه منظور دنيايى است كه از طريق حرام و اموال نامشروع و مقامات غاصبانه به دست آيد كه مسير آن از مسير آخرت قطعاً جداست.
✓ ديگر اينكه منظور دنيايى است كه هدف باشد نه وسيله براى آخرت؛ زيرا اگر دنيا هدف اصلى انسان شد، آخرت به فراموشى سپرده مىشود و ديگر هدف نهايى نخواهد بود؛ اما اگر به دنيا به گونۀ مزرعه يا پل و گذرگاه و خلاصه وسيلهاى براى رسيدن به آخرت نگاه شود نه تنها دشمنى با آن ندارد، بلكه به يقين آن را تقويت خواهد كرد، همانگونه كه در روايات اسلامى آمده است.
✓ سوم اينكه منظور دنياى پر زرق و برق و تجملاتى است كه وقتى انسان در آن غرق شد، هرچند از طريق حلال به دست آمده باشد آخرت به دست فراموشى سپرده خواهد شد؛ هر روز در فكر زينت تازه و تجملات بيشتر و خانهها و لباسها و مركبهاى پر زرق و برقتر است و چنين كسى هرچند دنبال حرام هم نباشد هم خدا را فراموش مىكند و هم معاد را.
💡 تعبير به «عَدُوّان» و «سَبيٖلاٰنِ» در واقع شبيه به تنزل از چيزى به چيز ديگر است؛ زيرا نخست مىفرمايد: دو دشمناند كه يكديگر را تخريب مىكنند سپس مىفرمايد: حداقل دو مسير مختلفاند كه به دو مقصد منتهی مىشوند؛ خواه عداوتى با هم داشته باشند يا نه.
👈 در پايان امام عليه السلام دو تشبيه جالب و به تعبير ديگر دو مثال واضح براى دنيا و آخرت بيان مىكند و مىفرمايد: «اين دو به منزلۀ مشرق و مغرباند و انسان همچون كسى است كه در ميان اين دو در حركت است هر زمان به يكى نزديك مىشود از ديگرى دور مىگردد و اين دو همچون دو #همسر يك مردند (كه معمولاً با هم رقابت شديد دارند)»؛ (وَ هُمَا بِمَنْزِلَةِ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ، وَ مَاشٍ بَيْنَهُمَا؛ كُلَّمَا قَرُبَ مِنْ وَاحِدٍ بَعُدَ مِنَ الْآخَرِ، وَ هُمَا بَعْدُ ضَرَّتَانِ)
گفتنى است دو مثالى را كه امام عليه السلام بيان فرموده نسبت به دو تعبيرى كه دربارۀ دنيا در عبارت بالا آمد (عَدُوّان و سَبيٖلانِ) به اصطلاح از قبيل لف و نشر مشوّش است؛ تعبير به «ضَرَّتٰانِ» (دو هوو) مثالى است براى «عَدُوّان مُتَفٰاوِتٰان» و تعبير به «مشرق و مغرب» مثالى است براى «سَبيٖلانِ مُخْتَلِفٰان»
اين احتمال نيز هست كه تعبير به «مشرق و مغرب» نسبت به دنيا و آخرت نيز از قبيل لف و نشر مشوش باشد؛ مشرق كه خاستگاه نور آفتاب است به منزلۀ آخرت و مغرب كه رو به سوى ظلمت مىرود اشاره به دنياست. آرى اگر دنيا از حرام فراهم شود، يا هدف نهايى انسان باشد و يا انسان در تجملات و زر و زيورهاى آن غرق شود هرگز به آخرت نمىپردازد، بلكه روز به روز از #سعادت جاويدان دورتر مىگردد.
روايات ديگرى كه از رسول خدا يا ائمۀ معصومين عليهم السلام رسيده است نيز اين سخن را تأييد مىكند؛ از جمله در حديثى كه مرحوم علامۀ مجلسى در بحار الانوار از رسول اللّٰه صلى الله عليه و آله نقل كرده مىخوانيم: «إِنَّ فِي طَلَبِ الدُّنْيَا إِضْرَاراً بِالْآخِرَةِ وَ فِي طَلَبِ الْآخِرَةِ إِضْرَاراً بِالدُّنْيَا فَأَضِرُّوا بِالدُّنْيَا فَإِنَّهَا أَحَقُّ بِالْإِضْرَارِ؛ طلب دنيا به آخرت انسان زيان مىرساند و طلب آخرت به دنيا ضرر مىزند؛ بنابراين ضرر دنيا را بپذيريد كه سزاوارتر به زيان است»
مباحث
📿 #استغفار_امیرالمومنین صلوات الله علیه ─┅•═༅ بند پنجاه و ششم ༅═•┅─ 🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْف
📿 #استغفار_امیرالمومنین صلوات الله علیه
─┅•═༅ بند پنجاه و هفتم ༅═•┅─
🤲 اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یَدْعُو إِلَی الْکُفْرِ وَ یُطِیلُ الْفِکْرَ وَ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ یَجْلِبُ الْعُسْرَ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ
┅───────────────┅
❖ «بار خدایا، از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که به کُفر میکشد و فکر و تحیر را زیاد میکند و موجب فقر میشود و سختی را پیش میکشد؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گناه مرا بیامرز، ای بهترین آمرزندگان»
@ostadelahi