19.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افشاگری خبرنگار مطرح جهان عرب: برخی عناصر ایرانی در پایگاههای آمریکایی خصوصا پایگاه "تنف" در مرزهای عراق، سوریه و اردن برای این روزهای ایران آموزش دیدهاند! پایگاههای آمریکایی و اسرائیلی در بحرین و اربیل نیز در حال نقشآفرینی در هدایت اغتشاشات ایران هستند!
💢 «حسین مرتضی» خبرنگار و تحلیلگر سیاسی:
🔹میخواهم حرفی با جوانان ایرانی بزنم: شما ای جوانان ایرانی!
آیا آنچه در سوریه و عراق روی داد را ندیدید؟ آیا آنچه در یمن و افغانستان روی میدهد را نمیبینید؟ این کشورها را ویران کردند!
🔸مراقب پروژه سوریهسازی ایران باشید! تاکتیکهایی که امروزه در ایران رخ میدهد دقیقا همان تاکتیکی است که برای سوریه اجرا کردند!
🔹در ابتدای نبرد در سوریه از برخی بازیگران، کارگردانان سینما و همچنین برخی فوتبالیستها بهره بردند، دقیقا همان سناریو در ایران پیاده میشود!
🔸امروز شاهد نبرد رسانهای هستیم؛ عربستان میلیونها دلار در این شبکهها هزینه میکند، شبکه سعودی اینترنشنال نیز نقش تحریف و تحریک دارد و با سازمان اطلاعات آمریکا و محمدبنسلمان در ارتباط است!
@almenar_14
هدایت شده از مباحث
41.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤔 آیا #جمهوری_اسلامی بماند یا برود⁉️
♨️ آیا واقعاً بعد از سرنگونی نظام این اتفاقات می افتد⁉️
✅ پس چه چیزی بهتر از...
#حافظه_تاریخی
#کلیپ_ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زن، زندگی، آزادی
هر کَس این شعار را از دهان این جماعت منافق باور کند، باید در عقلش شک کرد.
آزااااااااااادی😒
#زن_عفت_افتخار
#حجاب
🔚 مأموریت با موفقیت انجام شد.
مزد #خیانت دریافت شد.
◀️ علی کریمی به کانادا رفت!🤮
🔴 کانادا به چه قیمتی؟!!
علی کریمی خائن بالاخره توانست دل اربابان وحشی اش را به دست آورد و به کانادا برود. آن هم به قیمت برپاکردن آتش در #ایران و پاگذاشتن روی خون ده ها نفر !!
این را یک گوشه ذهنتان یادداشت کنید که این #سلبریتی نامرد در آن جا خیر نخواهد دید و تاوان جنایت هایش را در همین دنیا خواهد داد ...
#نهج_البلاغه | #حکمت ۲۰۲
🏷️ رد خواسته طلحه و زبیر
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام [وَ قَدْ قَالَ لَهُ طَلْحَةُ وَ اَلزُّبَيْرُ نُبَايِعُكَ عَلَى أَنَّا شُرَكَاؤُكَ فِي هَذَا اَلْأَمْرِ]
لاَ وَ لَكِنَّكُمَا شَرِيكَانِ فِي اَلْقُوَّةِ وَ اَلاِسْتِعَانَةِ وَ عَوْنَانِ عَلَى اَلْعَجْزِ وَ اَلْأَوَدِ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: (طلحه و زبير خدمت امام آمدند و گفتند با تو بيعت كرديم كه ما در حكومت شريك تو باشيم، فرمود)
نه هرگز! بلكه شما در نيرو بخشيدن و يارى خواستن شركت داريد، و دو ياوريد به هنگام ناتوانى و درماندگى در سختىها.
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام هنگاميكه طلحه و زبير (پس از كشته شدن عثمان) به آن حضرت گفتند ما با تو بيعت كرده عهد و پيمان مىبنديم بشرط اينكه در اين امر (خلافت) با تو شريك باشيم (در ردّ خواستۀ آنان) فرمود: نه (بيش از يك امام و پيشوا روا نباشد) ولى شما در همراهى و ياورى شريك باشيد (اگر نياز بيارى نمودن باشد همراهى كنيد) و بر ناتوانى و سختى كمك باشيد (اگر در كار ناتوانى و گرفتارى بينيد در اصلاح آن كمك نمائيد).
🇯 🇴 🇮 🇳
📖 اين كلام حكيمانه را امام عليه السلام در پاسخ طلحه و زبير فرمودند آنجا كه به امام پيشنهاد خلافتِ شورايى كردند و گفتند با تو بيعت مىكنيم به اين شرط كه در حكومت شريك باشيم.
امام در پاسخ آنها فرمود: نمىشود (شركت در خلافت معنا ندارد) شما شريك در تقويت و كمك و يار و ياور به هنگام ناتوانى و سختى و مشكلات باشيد»؛ (وَ قالَ عليه السلام وَ قَدْ قالَ لَهُ طَلْحَةُ وَ الزُّبِيرُ: نُبٰايِعُكَ عَلىٰ أَنّا شُرَكاؤُكَ في هٰذَا الْأَمْر: لَا وَ لٰكِنَّكُمَا شَرِيكَانِ فِي الْقُوَّةِ وَ الْاِسْتِعَانَةِ وَ عَوْنَانِ عَلَى الْعَجْزِ وَ الْأَوَدِ)
🤔 آيا منظور طلحه و زبير اين بود كه واقعاً خلافت، شورايى باشد و آنها با على عليه السلام شريك در تصميمگيرى شوند يا مقصود اين بود كه بخشى از قلمرو حكومت اسلامى را امام به آنها بسپارد آنگونه كه از بعضى روايات استفاده مىشود؟
در بعضى از منابع معروف آمده است آن روز كه زبير با امام عليه السلام بيعت كرد امام به او فرمود: من از اين مىترسم كه تو پيمان خود را بشكنى، عرض كرد: هرگز بيم نداشته باش، تا ابد چنين كارى را نخواهم كرد. امام فرمود: آيا خداوند شاهد و گواه بر اين موضوع باشد، عرض كرد: آرى. چيزى نگذشت كه آن دو به اميرمؤمنان عليه السلام عرض كردند: مىدانى در زمان عثمان چه اندازه به ما جفا شد و او همواره طرفدار بنىاميه بود؛ اما اكنون كه خداوند خلافت را به تو سپرده بعضى از اين فرماندارىها را در اختيار ما بگذار! امام فرمود: به قِسمت الهى راضى باشيد تا در اين باره فكر كنم. سپس افزود: آگاه باشيد من كسى را در اين امانت شريك مىكنم كه از دين و امانت او راضى و مطمئن باشم. از سويى ديگر هنگامى كه اميرمؤمنان على عليه السلام به معاويه نامه نوشت كه مردم با من بيعت كردند تو هم از اهل شام براى من بيعت بگير و بزرگان اهل شام را نزد من بفرست و معاويه (سخت دست پاچه شد و) نامهاى براى زبير نوشت و او را به عنوان اميرالمؤمنين خطاب كرد و گفت: از تمام مردم شام براى تو بيعت گرفتم با سرعت به سوى كوفه و بصره برو و اين دو شهر را تسخير كن كه اگر آن دو را تسخير كنى ديگر هيچ مشكلى نخواهى نداشت...
#مطالعه
#داستانهای_شگفت
#شهید_دستغیب
136 - رو به حسین (علیه السلام) قبله حقیقی
مرحوم حاج عبدالعلی معمار عالم فرد (علیه الرحمة) نقل کرد : اوقاتی که موفق به زیارت #کربلا بودم، روزی در صحن مقدس نشسته بودم، یک نفر هم نزدیک من نشسته بود، اسم او را پرسیدم گفت فلان خراسانی. از شغل او پرسیدم؟ گفت : بنّایی. دیدم با من هم شغل است؛ پرسیدم زوار هستی یا مجاور ؟ گفت سالهاست در این مکان شریف سرگرم بنایی هستم. گفتم در این مدت اگر عجایبی دیده ای برای من نقل کن.
گفت : متصل به صحن شریف سمت قبله قبری است مشهور به قبر دده و چون مشرف به خرابی بود چند نفر حاضر شدند آن را تعمیر کنند و به من مراجعه نمودند و من اقدام نمودم و برای محکم شدن شالوده، به کارگرها دستور دادم اطراف قبر را بکنند. قسمتی که نزدیک قبر بود در اثنای حفر، جسد آشکار گردید به من خبر دادند، چون مشاهده کردم دیدم جسد تازه است و لیکن به سمت چپ خوابیده؛ یعنی صورتش رو به قبر مطهر #حضرت_سیدالشهداء علیه السّلام است و پشت او رو به قبله است و به همان حالت قبر را پوشانده و تعمیر آن را به اتمام رساندم.
مؤید این داستان است آنچه را مرحوم حاج میرزا حسین نوری اعلی اللّه مقامه در کتاب دارالسلام نقل نموده که استاد ما علامه بزرگوار شیخ عبدالحسین تهرانی اعلی اللّه مقامه برای توسعه سمت غربی صحن مطهر حضرت سیدالشهداء علیه السّلام خانه هایی خرید و جزء صحن شریف قرار داد و قریب شصت سرداب برای دفن اموات در همان قسمت قرار داد و روی آنها طاق زدند و مردم مردگان خود را در آن سردابها دفن می کردند ، چون مدتی گذشت دانسته شد که طاقِ روی سردابها در اثر کثرت عبور مردم بر آن، توانایی تحمل را ندارد و ممکن است فرو ریزد و سبب زحمت و هلاکت شود؛ لذا شیخ امر فرمود که طاق را بردارند و از نو دو مرتبه با استحکام بیشتری بنا کنند و چون جماعت بسیاری در سردابها دفن شده بودند امر فرمود سردابی را خراب کنند و بنا کنند، بعد سرداب دیگر و هر سردابی را خراب می کردند یک نفر پایین می رفت و خاک بر جسد مرده می ریخت به مقداری که کشف نشود و هتک حرمت اموات نشود؛ پس مشغول شدند تا رسیدند به سردابی که مقابل ضریح مقدس بود چون پایین رفتند برای پوشانیدن جسدها، دیدند تمام جسدهایی که در این قسمت هست سرهایشان که در جهت غرب بوده به جای پایشان که رو به قبر شریف بوده قرار گرفته و پاها به سمت غرب است.
مردم خبر شدند جماعت بی شماری می آمدند و این منظره عجیبه را مشاهده می کردند و آن جسدهایی که در این قسمت بوده و منقلب گردیده سه جسد بوده که یکی از آنها جسد آقامیرزا اسماعیل اصفهانی نقاش بوده که در صحن مقدس مشغول نقاشی بوده و پسرش وقتی که منظره جسد پدر را می بیند گواهی می دهد که من هنگام دفن پدرم حاضر بودم و بدن پدرم را که دفن کردم پاهایش رو به ضریح مقدس بود والحال می بینم سرش رو به ضریح است و آشکار شد بر مردم اینکه این تغییر وضع جسد چند میت تأدیبی از طرف خداوند است بندگانش را که بشناسند راه #ادب و طریقه #معاشرت با ائمه علیهم السّلام .
و در همان روز، فاضل صالح متقی حاج ملا ابوالحسن مازندرانی برای من نقل کرد و گفت مدتی پیش از ظهورِ این معجزه، خوابی دیدم که در تعبیر آن حیران بودم و امروز تعبیرش آشکار شد و آن خواب این بود :
تقیه صالحه خاله فرزندم چون فوت شد او را در همین قسمت از صحن شریف دفن کردم؛ پس شبی در خواب او را دیدم و از حالش و آنچه برایش پیش آمده پرسش کردم، گفت به خیر و عافیت و خوبی و سلامتی هستم غیر از اینکه تو مرا در مکان تنگی دفن کردی که نمی توانم پایم را دراز کنم و دائما باید سرم را بر زانو گذارم .
چون بیدار شدم جهت آن را ندانستم تا الان که دانستم پا را به سمت قبر مطهر دراز کردن بی ادبی به ساحت قدس امام علیه السّلام است و این معجزه در ماه صفر1276 بوده است.
مستفاد از این دو داستان آن است که خداوند به این تغییر وضع جسد چند میت، خواسته به مسلمانان، مقام و شأن امام ها و لزوم احترام و تکریم و ادب با ایشان را بفهماند جایی که خداوند راضی نیست پای میت یا پشت میت به قبر امام علیه السّلام باشد پس زنده ها چقدر باید رعایت ادب و احترام قبر شریف را بنمایند.
خداوند لعنت کند و زیاد فرماید عذاب جماعتی را که خود را مسلمان می دانستند و به این قبر شریف اهانتها نموده و زوّارش را منع می نمودند؛ بلکه شکنجه ها می دادند، خصوصاً متوکل عباسی که عده ای را مأمور کرد برای خراب کردن و از بین بردن آثار آن و از عجایب آنکه عاقبت، همین متوکل زوار را آزاد گذاشت به تفصیلی که در خصائص الحسینیه شیخ شوشتری علیه الرحمه ذکر شده است.
فهرست کتاب
مباحث
#متن | #رساله_حقوق #امام_سجاد(علیه السلام) •──•❃❀✿( ۴۶ )✿❀❃•──• 📖 وَ أَمَّا حَقُّ الْمَ
#متن | #رساله_حقوق
#امام_سجاد(علیه السلام)
•──•❃❀✿( ۴۷ )✿❀❃•──•
📖 وَ أَمَّا حَقُّ مَنْ سَرَّكَ اللَّهُ بِهِ وَ عَلَى يَدَيْهِ فَإِنْ كَانَ تَعَمَّدَهَا لَكَ حَمِدْتَ اللَّهَ أَوَّلًا ثُمَّ شَكَرْتَهُ عَلَى ذَلِكَ بِقَدْرِهِ فِي مَوْضِعِ الْجَزَاءِ وَ كَافَأْتَهُ عَلَى فَضْلِ الِابْتِدَاءِ وَ أَرْصَدْتَ لَهُ الْمُكَافَاةَ وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ تَعَمَّدَهَا حَمِدْتَ اللَّهَ وَ شَكَرْتَهُ وَ عَلِمْتَ أَنَّهُ مِنْهُ تَوَحَّدَكَ بِهَا وَ أَحْبَبْتَ هَذَا إِذْ كَانَ سَبَباً مِنْ أَسْبَابِ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ تَرْجُو لَهُ بَعْدَ ذَلِكَ خَيْراً فَإِنَّ أَسْبَابَ النِّعَمِ بَرَكَةٌ حَيْثُ مَا كَانَتْ وَ إِنْ كَانَ لَمْ يَتَعَمَّدْ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ
┈┄┅═✾ ترجمه ✾═┅┄┈
✨ و أما حق كسى كه وسيله شادى تو شده اينست كه اگر مقصود او شادى تو بوده خدا را حمد كنى و او را شكر كنى باندازه اى كه سزد، و او را پاداش بدهى و در مقام عوض باو باشى، و اگر مقصود او نبوده خدا را حمد كنى و شكر كنى و بدانى كه از اوست و او مايه شادى تو شده و او را بعنوان اينكه يكى از اسباب #نعمت خدا براى تو شده دوست بدارى، و خير او را بخواهى؛ زيرا اسباب نعمت ها #بركت است هر جا باشند و اگر چه او قصد نداشته باشد، و لا قوة الا باللَّه.