eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.6هزار عکس
32.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
◍⃟•﷽• ┓ 🖌┏جهاد تبیین ┛┗بیانات حضرت امام خامنه ای مدظله العالی: 🔘 عدالت؛ از مهم ترین آرمانهای انقلاب اسلامی ◂ سؤال یک دانشجو: چرا بعضی از مسئولان نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت هستند؟ نظر حضرت عالی درباره ی وظیفه ی دانشجویان در این خصوص چیست ؟ آیا دانشجو باید در مقابل بی عدالتیها وعدم مساوات همچنان ساکت و بی تفاوت باشد یا خیر؟ ◂ درباره ی این موضوع صحبت کردیم. بنده معتقد به این نیستم که دانشجویان باید سکوت کنند و هیچ حرفی نزنند؛ به این هم معتقد نیستم که دانشجویان باید از خودشان در وسط ميدان تحرک عملی نشان دهند؛ بلکه معتقدم دانشجو در زمینه ی عدالت خواهی باید اصل قضیه را مطالبه کند. جا انداختن فکر عدالت خواهی در ذهن مردم، در ذهن خانواده ها و در ذهن هر کسی که در حوزه ی کار او قرار میگیرد. مسئله ی عدالت یکی از این پیامها است که باید در ذهن مردم جا بیفتد و نزد مردم طالب و عاشق عدالت- عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی، هر دو به عنوان یک شعار اصلی شود. 📘 کتاب ، گردآورنده: حجت الاسلام سعید صلح میرزایی |↫از بیانات امام سید علی حسینی خامنه ای صفحه۲۲۴
💢 اگر جمهوری اسلامی نباشد جریان برانداز، مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی، گمان میکنند اگر جمهوری اسلامی نباشد، ایران گل و بلبل و بهشت خواهد شد. اما بیاییم سناریوهای مختلف را دقیق بررسی کنیم: 🔹اولین سوال این است که اگر جمهوری اسلامی نباشد، چه کسی باشد؟ سلطنت طلبها؟ مجاهدین خلق ؟ سکولارها؟ لاییک ها؟ اصلاح طلبها؟ غربگراها و ماموران آمریکا؟ قومیتها؟ کدامیک از اینها نماینده کل مردم ایران میتواند باشد؟! کدامیک میتواند ایران بهتری بسازد؟ هیچکدام. هیچکدام ذیل دیگری قرار نمیگیرد. هیچکدام رهبری دیگری را نمی پذیرد. و از همه مهمتر، هیچکدام کارنامه درخشانی ندارند.. با دقت ببینید: 🔹 اگر جمهوری اسلامی نباشد، اولین سناریو این است که ساختار اسلامی حذف شود و ساختار انتخابات سکولار شکل بگیرد. در این صورت ترکیب حاکمیت، در بهترین حالت، میان زد و خورد گروهها و حزب ها و ذینفعان هزار فرقه، از سلطنت طلب تا اصلاح طلب، از قومیتها تا مذهبها، تقسیم و پاره پاره میشود. حاکمیتی متکثر که همواره محل رقابت و تنش های سیاسی و بی ثباتی دائمی است. در این صورت آینده ای جز «بی ثباتی دائمی» در انتظارمان نیست. بدتر از پاکستان و عراق و لبنان. 🔹 اگر جمهوری اسلامی نباشد، دومین سناریو این است که دست نشانده ای امریکایی بر سکان حکومت ایران می نشیند که یا بصورت دیکتاتور (مثل مصر و عربستان) یا با روتوشی دموکراتیک (مثل تایوان) ایران را هم به جرگه «گاوهای شیرده» منتقل میکند و آینده ای جز «غارت» در انتظارمان نیست. 🔹 اگر جمهوری اسلامی نباشد، سومین سناریو این است که کشور در شرایط تضعیف حکومت مرکزی قرار میگیرد و با جولان گروههای قومیتی تجزیه طلب فرصت طلب، چه کرد چه ترک چه بلوچ چه سایر اقوام، ایران به کشوری پاره پاره و تجزیه شده تبدیل میشود. (تحقق طرح خاورمیانه برنارد لوئیس) آینده ای بدتر از لیبی و سودان و اتیوپی. در پانصد سال اخیر، هر حکومتی در ایران تغییر کرده، ایران کوچکتر شده (جز در جمهوری اسلامی) 🔹اگر جمهوری اسلامی نباشد، حکومتی می آید که دیگر هیچ قید و بند اعتقادی ندارد و حتی با فشار احکام اسلام هم نمیتوان مسئولینش را وادار به کار کرد. تبعیض و واردات و عقب ماندگی تولیدی و وابستگی سیاسی به اسم «ارتباط با دنیا و جهان آزاد» افزایش می یابد، دزدی، فساد، ناکارامدی و انحطاط اخلاقی جامعه به اسم «جامعه نرمال» تشدید میشود و این بار دیگر «اسلام» و «عدل علی» هم نیست که مهار مسئولین را بکشد. در اینصورت ایران مجبور میشود یا مستقل و خودکفا باشد که با تنبیه و تحریم روبرو میشود و یا ناچار میشود در خوش بینانه ترین حالت، بصورت محترمانه به اردوگاه غرب سرویس دهد، پایگاه آمریکا و ناتو شود و تدارکاتچی اسرائیل شود، و برده اقتصادی آنها باشد. در این صورت «ایران قوی» نه، بلکه یک «ایران ضعیف با قدرت پوشالی» آینده ماست. بدتر از ترکیه و امارات و جمهوری آذربایجان. 🔹اگر جمهوری اسلامی نباشد، ایران، نه نروژ میشود نه سوئیس نه آلمان و فرانسه. اینجا خاورمیانه است و اتمسفر، قواعد و بافت هویتی، قومی، سیاسی، و اقتصادی خاص خود را دارد. 🔹اگر جمهوری اسلامی نباشد، ایران عزیز ما در مدتی کوتاه به کشوری چندپاره، بی ثبات و دچار هرج و مرج و آنارشی، ضعیف و تدارکاتچی غرب تبدیل میشود. در یک کلام: 🔹اگر جمهوری اسلامی نباشد، نه ایران می ماند نه اسلام. نه قدرت می ماند نه اخلاق. نه تمدن می ماند نه استقلال نه آزادی. 🔹 راه حل چیست؟ چگونه میتوان ایران را به کشوری بهتر تبدیل کرد؟ با کارآمدتر کردن جمهوری اسلامی. با تغییر سیاستگذاری های فرهنگی و اقتصادی. با اصلاح سازوکارهای نظارتی بر عملکرد کارگزاران. با قوی تر کردن ایران در همه عرصه ها. با تامین خواسته های بحق قاطبه مردم به صورت آرام و مثبت و رو به جلو. با امید، با نشاط اجتماعی، با آرامش. ✍️ «محمد عبداللهی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نخست وزیر آینده ایران بعد از براندازی!؟ 🔹 با نازنین بنیادی مترسک جدید آمریکا آشنا شوید. ┅┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅┅ @jahad_14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️اجلاس براندازها بعد از حمله به رسالت حیوونا همینه دیگه 😁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| نازنین بنیادی اگر میخواهید جمهوری اسلامی برود در وهله اول جمهوری اسلامی باید برود😂
مباحث
🎥 #موشن_گرافیک | سعودی اینترنشنال 🤔 چطور بعضی از ایرانیان به این رسانه اعتماد میکنند؟ #لبیک_یا_خا
بازداشت یکی از عوامل اصلی شبکه اینترنشنال در ایران 🔹 الهام افکاری یکی از عوامل اصلی شبکه تروریستی سعودی اینترنشنال در ایران حین فراراز مرز ‌توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل الله فرجه) در وزارت اطلاعات دستگیر شد. 🔹 وی طی مدت اخیر فعالیت‌ و اقدامات ‌فراوانی در سیاه‌نمایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دعوت جوانان و دختران به اغتشاشات و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم انجام دا‌ده بود. علیه السلام
مباحث
بازداشت یکی از عوامل اصلی شبکه اینترنشنال در ایران 🔹 الهام افکاری یکی از عوامل اصلی شبکه تروریستی
📸💢 تصویری از لحظه دستگیری الهام افکاری، از عناصر سعودی اینترنشنال حین خروج از مرز 🔹وی خواهر نوید افکاری است که در سال ۱۳۹۷ یکی از کارکنان سازمان آب منطقه‌ای استان شیراز را با ضربات چاقو به قتل رساند و در همان سال به اعدام محکوم و در صبح روز شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ حکم وی اجرا شد. |
35.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼 || به یادِ تو 🎥 مردم عزیز 🇮🇷 اسلامی بارها و بارها نشان داده‌اند پای این نظام محکم و با صلابت ایستاده اند. 🎙️ شاعر و خواننده: سیدصادق آتشی @takhribchi110 ____________ 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ به کوری چشم آنهایی که نمی توانند ببینند از همه مشکلات عبور خواهیم کرد🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۲۳۵ 🏷️ معرفی عاقل و جاهل ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قِيلَ لَهُ صِفْ لَنَا اَلْعَاقِلَ فَقَالَ عليه‌السلام هُوَ اَلَّذِي يَضَعُ اَلشَّيْءَ مَوَاضِعَهُ فَقِيلَ فَصِفْ لَنَا اَلْجَاهِلَ فَقَالَ قَدْ فَعَلْتُ. ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: (به امام گفتند، عاقل را به ما بشناسان، پاسخ داد:) خردمند آن است كه هر چيزى را در جاى خود مى‌نهد. (گفتند پس جاهل را تعريف كن فرمود) با معرّفى خردمند، جاهل را نيز شناساندم. ✍️ قال الرضي يعني أن الجاهل هو الذي لا يضع الشيء مواضعه فكأن ترك صفته صفة له إذ كان بخلاف وصف العاقل (يعنى جاهل كسى كه هر چيزى را در جاى خود نمى‌گذارد، بنا بر اين با ترك معرّفى مجدّد، جاهل را شناساند) ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: به امام عليه السّلام گفتند خردمند را براى ما وصف كن؛ پس آن حضرت (در نشانۀ خردمند) فرمود: خردمند كسى است كه هر چيز را بجاى خود گذارد (بگويد آنچه سزاوار است و بجا آورد آنچه شايسته است) گفتند نادان را براى ما بيان فرما فرمود: بيان كردم. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به وصف عاقل مى‌پردازد به اين صورت كه خدمتش عرض شد: عاقل را براى ما توصيف كن. فرمود: عاقل كسى است كه هر چيز را در جاى خود قرار مى‌دهد. گفته شد: جاهل را توصيف بفرما. فرمود: توصيف كردم»؛ (وَ قِيلَ‌ لَهُ‌ صِفْ‌ لَنَا الْعَاقِلَ‌ فَقال عليه السلام: هُوَ الَّذِي يَضَعُ‌ الشَّيْ‌ءَ‌ مَوَاضِعَهُ‌ فَقِيلَ‌: فَصِفْ‌ لَنَا الْجَاهِلَ‌، فَقَالَ‌: قَدْ فَعَلْتُ‌) امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه در عبارتى كوتاه و پرمعنا در واقع تمام اوصاف عاقل و جاهل را خلاصه كرده است؛ عاقل كسى است كه دربارۀ هرچيز مى‌انديشد و محل مناسب آن را بررسى مى‌كند و سپس آن را در محل مناسب قرار مى‌دهد؛ مثلاً اگر رئيس اداره يا رئيس حكومت است شايستگى‌هاى افراد را در نظر مى‌گيرد و هر كدام را در محل لايق خود قرار مى‌دهد. يا اگر مى‌خواهد مثلاً سخنرانى كند، مطالب را چنان تنظيم مى‌كند كه مقدمه در جايگاه خود، شرح مطالب در جاى خود و نتيجه‌گيرى پايانى سخن نيز در جاى خود باشد. اگر عبادتى انجام مى‌دهد، اجزا و شرايط و واجبات و مستحبات آن را هر كدام در جاى خود به جا مى‌آورد. اگر طبيب است و مى‌خواهد بيمارى را درمان كند مراحل مختلف درمان را دقيقاً در نظر مى‌گيرد و هر دارو و درمانى را در جاى خود قرار مى‌دهد. و اگر مى‌خواهد اموال زكات و را تقسيم كند نياز افراد و گروه‌ها را در نظر مى‌گيرد و به هر كدام به اندازۀ نيازش مى‌پردازد. حتى اگر مى‌خواهد مجازات كند، مجازات نيز درجات و مراحلى دارد. او هر مرحله را در جايگاه خود قرار مى‌دهد تا نتيجۀ مطلوب عائد شود. آرى عاقل مى‌انديشد و اندازه‌گيرى مى‌كند و تدبير مى‌نمايد و هر كار را رعايت مى‌كند. تعبير به «رُشد» در قرآن مجيد در مورد دادن اموال يتيمان به آنان نيز مى‌تواند اشاره‌اى به همين معنا باشد؛ يعنى يتيم به مرحله‌اى برسد كه بتواند در مسائل مالى هرچيز را در جايگاه مناسب انجام دهد. مرحوم سيد رضى در ذيل اين كلام مى‌گويد: «منظور امام عليه السلام اين است كه جاهل كسى است كه هرچيزى را در جاى خود قرار نمى‌دهد؛ بنابراين ترك وصف جاهل خود صفت او محسوب مى‌شود؛ زيرا بر خلاف وصف عاقل است».
🔴 ده راهبرد مهم غرب در تقابل با انقلاب اسلامی 1.سکتاريزاسيون (فرقه‌گرايي و قومیت‌گرایی و تحریک مذاهب و قومیت‌های موجود در ایران برای جدایی‌طلبی) 2.بالکانيزاسيون (تجزيه‌گرایی و تبدیل ایران به چندین کشور ضعیف و وابسته) 3.نورماليزاسيون (وادار کردن جمهوری اسلامی به تبعیت از نرم‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب) 4.ليبراليزاسيون (در عرصه فرهنگ و اخلاق و اقتصاد) 5.واتيکانيزاسيون (محدودسازی نفوذ اجتماعی و سیاسی عالمان دین) 6.سکولاريزاسيون (محدودسازی دین در مسائل درونی و معنوی) 7.اينديويدوآليزاسيون (فردگرایی و تبعیت از امیال و خواسته‌های شخصی و فردی در حوزه تربيت و اخلاق و ارزش‌ها) 8.اومانيزاسيون (اومانیسم در عرصه باورها و زدودن تفکر توحیدی) 9.پرنوکراتيزاسيون (و عادی‌سازی روسپیگری و فاحشه‌‌گی در میان دختران و زنان) 10.اليناسيزاسيون (هویت‌زدایی ملی و اجتماعی به ویژه منقطع کردن نسل جوان و نوجوان از هویت ملی و دینی خودش) | ┅┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅┅ @jahad_14
دشمنان از همه ابزارها برای به آشوب‌کشیدن اذهان استفاده می‌کنند 🔹رهبر انقلاب در سال ۸۸: فتنه یعنی کسانی شعارهای حق را با محتوای صددرصد باطل برای فریب مردم مطرح کنند. اما مردم ما در مقابله‌ با فتنه، خودشان به‌پا خاستند. 🔹وقتی فتنه در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که موضعشان را مشخص کنند. دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگی فضاست. شفاف‌سازی، مانع دشمن است. 🔹ادعای قانون‌گرایی می‌کنند، ادعای حقوق بشر می‌کنند، ادعای طرفداری از مظلوم می‌کنند. خب، این‌ها حرف‌های قشنگی است، اما حقیقت چیز دیگری است. فتنه یعنی این؛ روشنگری می‌تواند این جریان گندابِ فاسد را از مجموعه‌ عالم جمع کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
🎥 #موشن_گرافیک | سعودی اینترنشنال 🤔 چطور بعضی از ایرانیان به این رسانه اعتماد میکنند؟ #لبیک_یا_خا
📡 در چه رخ می‌دهد؟ 🔸️برخی از غول‌های رسانه‌ای و خبرگزاری‌های عمده جهانی با استفاده از تکنیک‌ های خبری به شکل دهی جهان در راستای اهداف و منافع قدرت‌های غربی و تخریب چهره کشورهای هدف می‌پردازند. 🔹️ در اکثر این رسانه‌ها استفاده از مطالب و اخبار مجهول المنبع مانند: «یک تحلیلگر آگاه که نخواست نامش فاش شود»، «بنا به اظهارات دیپلمات‌ها»، «یک مقام آگاه»، «منابع خبری»، «گزارشات رسیده» و... رواج بسیار بالایی دارد و تلاش معناداری برای جهت دهی هدفمند اخبار صورت می‌گیرد. 🔸️ در واقع این رسانه‌ها می‌کوشند با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های قضاوت و پرهیز از بیان واقعیاتِ مغایر با اهداف خاص خود، افکار عمومی را به گونه‌ای شکل دهند که تأثیر مورد نظر را بر ذهن مخاطب بر جای گذارند. |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
📸💢 تصویری از لحظه دستگیری الهام افکاری، از عناصر سعودی اینترنشنال حین خروج از مرز 🔹وی خواهر نوید اف
⭕️ الهام افکاری چرا دستگیر شد؟ 🔸 حسب مستندات به دست آمده و رصد اطلاعاتی توسط اداره کل اطلاعات استان فارس وی در جریان آشوب‌های أخیر علاوه بر تحریک و ترغیب و اغفال مردم به حضور در اغتشاشات فراخوان های متعددی را با هماهنگی معاندین نظام سازماندهی کرده بود. همچنین با توجه به مستندات ارائه شده، فرد دستگیر شده اقدام به برقراری ارتباط و ارائه اخبار به برخی از معاندین نظام و همچنین سایت‌های خبری وابسته به عوامل خارجی و انتقال اخبار به شبکه تروریستی سعودی اینترنشنال کرده است. اتهامات وی تفهیم و با صدور قرار تأمین قضایی جهت تکمیل تحقیقات در اختیار ضابطین می‌باشد.
Quebec teacher removed from classroom for wearing hijab ⭕️ خانم فاطمه انوری، معلم ایرانی مقطع دبستان در استان کبک کانادا، بخاطر داشتن حجاب از مدرسه اخراج شد! (دسامبر ٢٠٢١) ▪️ این تصمیم مدرسه بر اساس لایحه سکولاریسم یا قانون ۲۱ گرفته شد، که به موجب آن پوشیدن نشانه‌های مذهبی توسط کارمندان دولت که حق اعمال حاکمیت دارند مثل قضات، پلیس، نیروهای نظامی، معلمان، مدیران مدارس و سخنگوی مجلس، در کبک ممنوع است. ▪️ جالب است که خانم انوری علیرغم مدت کوتاه (یک ماهه) حضور خود در این مدرسه، بسیار محبوب بود و دانش آموزان خیلی او را دوست داشتند. یک دانش‌آموز کلاس سومی در کارت پستالی که برای او درست کرده اینطور نوشته: «خانم فاطمه عزیز، خیلی دلم برای شما تنگ می‌شود. شما یک معلم عالی بودید. خیلی دوست داشتم که برای‌مان کتاب می‌خواندید. منصفانه نیست که دیگر نمی‌توانید به ما درس بدهید. راستش را بخواهید به نظر من حجاب شما فوق‌العاده‌ است. شما بهترین معلم هستید.» 📸 در تصویر، اجتماع اولیای دانش آموزان را می‌بينيد که بیرون از مدرسه برای اعتراض به اخراج خانم انوری و قانون مربوطه دور هم جمع شده اند.