eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.3هزار عکس
32هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فقه و احکام
، سنت زیبای نبوی (صلی الله علیه وآله) ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
رابطه نماز خوب و ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام)❤️ کسی که برای نماز خواندن، نمی‌کند، یعنی با هوای نفس خودش در نمی‌افتد و کلنجار نمی‌رود، آن وقت میگوید ،خدایا ! امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) ما را به ما برگردان! خُب اگر آقا بیاید که تو باید بروی جهاد! تو که دو دقیقه برای خدا و برای وقت نمی‌گذاری، می‌خواهی بروی پای رکاب حضرت برای خدا جان بدهی؟! تا من و تو برای نماز وقت نگذاریم، معلوم نیست آقایمان بیاید. و اگر ما درست شویم، ان شاء الله حضرت خواهد آمد. چون آقا منتظر نیست که همه اهل عالم خوب شوند بعد تشریف بیاوردند، فقط کافی است شیعیان حضرت درست شوند و گناه نکنند !! لذا فرموده است، چیزی ما را از شیعیان خود محبوس نمی‌کند، مگر آن چیزهایی که از شیعیان ما به ما میرسد و ما کراهت داریم و آن را نمی پسندیم ( معصیت شیعیان )…💔 ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بزرگ نشمردن حاجات ✏️ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی: برای برآمدن حاجات، هیچ حاجتی را آن قدر بزرگ نشماریم که بگوییم: «این حاجت را دیگر نمیشود از خدا خواست، چون خیلی بزرگ است.» نه. اگر حاجت، به خلاف طبیعت و سنن آفرینش نیست، اگر محال نیست، هر چه هم بزرگ باشد، مسأله‌ای نیست و از خدا بخواهید. شما در هر روز از - بنابر مأثور - بعد از هر نماز میگویید: «اللّهم ادخل علی اهل القبور السّرور. اللّهم اغن کلّ فقیر.» از خدا میخواهید همه فقرا را غنی کند. فقط فقرای ایران را نمیگویید. «اغن کلّ فقیر» یعنی همه فقرای اسلام، غنی شوند. ✏️ چرا نشود خواست؟! اگر موانعِ بر سر راه غنی شدن برطرف گردد، چرا نشود؟! ✏️ فقر را قدرتهای ستمگر و زورگو و زیاده‌طلب عالم، بر افراد و بر ملتها تحمیل میکنند. اگر این قدرتها از میان بروند، چرا دعای «الّلهم اغن کلّ فقیر» مستجاب نشود؟! ممکن است چنین حاجتی برآورده شود. 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بزرگ نشمردن حاجات ✏️ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی: برای برآمدن حاجات، هیچ حاجتی را آن قدر بزرگ نشماریم که بگوییم: «این حاجت را دیگر نمیشود از خدا خواست، چون خیلی بزرگ است.» نه. اگر حاجت، به خلاف طبیعت و سنن آفرینش نیست، اگر محال نیست، هر چه هم بزرگ باشد، مسأله‌ای نیست و از خدا بخواهید. شما در هر روز از - بنابر مأثور - بعد از هر نماز میگویید: «اللّهم ادخل علی اهل القبور السّرور. اللّهم اغن کلّ فقیر.» از خدا میخواهید همه فقرا را غنی کند. فقط فقرای ایران را نمیگویید. «اغن کلّ فقیر» یعنی همه فقرای اسلام، غنی شوند. ✏️ چرا نشود خواست؟! اگر موانعِ بر سر راه غنی شدن برطرف گردد، چرا نشود؟! ✏️ فقر را قدرتهای ستمگر و زورگو و زیاده‌طلب عالم، بر افراد و بر ملتها تحمیل میکنند. اگر این قدرتها از میان بروند، چرا دعای «الّلهم اغن کلّ فقیر» مستجاب نشود؟! ممکن است چنین حاجتی برآورده شود. 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | خداوند میانه‌روی را دوست دارد. ✏️ اخلاق توسط حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی ⭐️ 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 خدا توبه کننده را دوست دارد 🎞️ روایت آیت الله فاطمی‌نیا رضوان الله تعالی علیه از فرصت مناسب ماه رمضان برای و هدیه نثار روح استاد صلوات اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
🎙 | فرصت تقرب به خدا ✏️ رهبر انقلاب: درباره‌ی ماه مبارک رمضان فرمود: هُوَ شَهرٌ دُعیتُم فیهِ اِلى ضیافَةِ اللَه؛ خیلی خُب، شما دعوت شدید. انسان گاهی یک جایی دعوت میشود، اجابت میکند، میرود به آن مهمانی و پذیرایی میشود؛ یک وقت هم نه، دعوت کرده‌اند ما را، همّت نمیکنیم که حرکت کنیم و به آن مهمانی برویم و پذیرایی بشویم؛ پس این، دست من و شما است. این ماه، ماه رمضان است، ماه ضیافت است، ماه گستره‌ی بی‌نهایت رحمت الهی است. آن کسی که برود سر این سفره بنشیند و پذیرایی بشود کیست؟ بحث سر این است. ✏️ باید همّت بکنیم که ما وارد این تالار عظیم پذیرایی بشویم و سر این سفره بنشینیم. این ضیافت چیست؟ 💫 پذیرایی الهی عبارت است از فراهم کردن فرصت تقرّب به خدا؛ یعنی از این چیزی دیگر بالاتر نیست. خدای متعال در این ماه فرصت تقرّب به خودش را فراهم کرده؛ ✏️ این فرصت چیست؟ این فرصت، است؛ این فرصت اجر بی‌پایان [کتاب] الهی است، تلاوت قرآن است؛ این فرصت اجر مضاعف برای اصلاح ذات‌البین است.
ep6r-e5_ubcm.mp3
7.42M
🎧 بشنوید👆 💗 ⭐️ ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | برای ساختن یک سال شیرین ❤️ گوشه‌هایی از حال و هوای مردم در لحظه تحویل سال ۱۴۰۲ در حرم مطهر رضوی و پیام نوروزی رهبر انقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۳۷۵ 🏷️ نکوهش ترک امر به معروف و نهی از منکر ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ عَنْ أَبِي جُحَيْفَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عليه‌السلام يَقُولُ: أَوَّلُ مَا تُغْلَبُونَ عَلَيْهِ مِنَ اَلْجِهَادِ اَلْجِهَادُ بِأَيْدِيكُمْ ثُمَّ بِأَلْسِنَتِكُمْ ثُمَّ بِقُلُوبِكُمْ عليهم السّلام) فَمَنْ لَمْ يَعْرِفْ بِقَلْبِهِ مَعْرُوفاً وَ لَمْ يُنْكِرْ مُنْكَراً قُلِبَ فَجُعِلَ أَعْلاَهُ أَسْفَلَهُ وَ أَسْفَلُهُ أَعْلاَهُ ┅───────────────┅ ☜ درود خدا بر او، فرمود: (از ابى جحيفه نقل شد، گفت از اميرمؤمنان علیه السلام شنيدم كه فرمود) اوّلين مرحله از جهاد كه در آن باز مى‌مانيد، جهاد با دستانتان، سپس جهاد با زبان، و آنگاه جهاد با قلب‌هايتان مى‌باشد. پس كسى كه با قلب، معروفى را ستايش نكند و منكرى را انكار نكند، قلبش واژگون گشته، بالاى آن پايين و پايين قلب او بالا قرار خواهد گرفت‌. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح و تفسير قلب‌هاى واژگونه! اين كلام نورانى در واقع تكميل بر دو گفتار حكيمانه‌اى است كه قبلًا تحت شماره 373 و 374 آمد و ناظر به مراحل سه‌گانه و است و در واقع هركدام از زاويه‌اى به اين مسئله مهم مى‌نگرد. «در اين‌جا ابوجحيفه‌ مى‌گويد: من از اميرمؤمنان عليه السلام شنيدم كه مى‌فرمود: نخستين مرحله‌اى از جهاد كه از شما مى‌گيرند و در آن مغلوب مى‌شويد جهاد با دست (جهاد عملى) است سپس جهاد با زبان و بعد جهاد با قلب»؛ (وَ عَنْ أَبِي جُحَيْفَةَ قَالَ: سَمِعْتُ أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ عليه السلام يَقُولُ: أَوَّلُ مَا تُغْلَبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْجِهَادِ الْجِهَادُ بِأَيْدِيكُمْ، ثُمَّ بِأَلْسِنَتِكُمْ ثُمَّ بِقُلُوبِكُمْ‌) روشن است كه ظالمان و دشمنان اسلام نخست تلاش مى‌كنند چراغ پرفروغ‌ امر به معروف و نهى از منكر عملى را از مسلمانان بگيرند و اجازه ندهند كسى عملًا امر به معروف يا نهى از منكر كند مبادا موقعيت آن‌ها به خطر بيفتد. هنگامى كه جهاد عملى را خاموش كردند به‌سراغ جهاد زبانى مى‌روند و اجازه نمى‌دهند كسى بر فراز منابر يا در مجامع ديگر امر به معروف و نهى از منكر كند و كسانى را كه اقدام به اين كار كنند تحت تعقيب قرار مى‌دهند و حتى در تاريخ مى‌خوانيم كه گاه زبان بعضى از آن‌ها را قطع مى‌كردند تا نتوانند امر به معروف و نهى از منكر كنند و بساط ظالمان را متزلزل سازند؛ مانند آنچه درباره ميثم تمار، آن يار باوفا و دوست مخلص على عليه السلام نقل شده كه حتى هنگامى كه او را به چوبه دار آويزان كردند (معمول بود طناب را زير بغل شخصى كه مى‌خواستند به دار بياويزند قرار مى‌دادند) باز بر فراز چوبه دار فضايل على عليه السلام را بيان مى‌كرد. ابن زياد دستور داد زبانش را قطع كردند. يا اين‌كه همچون ابوذر به نقطه دور افتاده‌اى تبعيد مى‌شدند تا كسى پيام زبان حق‌گويشان را نشنود آن‌گونه كه در زمان معاويه و خليفه سوم روى داد. و هنگامى كه اين مرحله از جهاد را گرفتند تبليغات منفى را آغاز مى‌كنند به گونه‌اى كه آن حالت تنفر قلبى را به‌تدريج از مردم بگيرند تا شعله جهاد با قلب نيز خاموش شود و يا اين‌كه وقتى جهاد عملى و جهاد با زبان گرفته شد و مدتى گذشت به‌تدريج انسان‌ها زشتى منكرات را فراموش مى‌كنند همان‌گونه كه انسان ماهر در انجام يك كار اگر مدتى آن را ترك كند مهارت خود را به‌كلى از دست خواهد داد. بعضى از شارحان نهج‌البلاغه احتمال ديگرى در تفسير اين كلام داده‌اند و آن اين‌كه وقتى حاكميت ظالمان ادامه پيدا كند نسل‌هايى كه بعداً روى كار مى‌آيند زشتى منكرات را فراموش مى‌كنند و به اين ترتيب جهاد با قلب نيز ترك مى‌شود. [ ادامه دارد ... ]
آنگاه امام عليه السلام در يك نتيجه‌گيرى پرمعنا مى‌فرمايد: «كسى كه حتى با قلبش از نيكى‌ها طرفدارى و با منكرات مبارزه نكند قلبش واژگونه مى‌شود، بالاى آن پايين و پايين آن بالا قرار مى‌گيرد»؛ (فَمَنْ لَمْ يَعْرِفْ بِقَلْبِهِ مَعْرُوفاً، وَ لَمْ يُنْكِرْ مُنْكَراً، قُلِبَ فَجُعِلَ أَعْلَاهُ أَسْفَلَهُ وَ أَسْفَلُهُ أَعْلَاهُ‌) معلوم است كه منظور از «قلب» در اين‌جا آن عضو صنوبرى كه وسيله رسانيدن خون به تمام اعضاى بدن است نمى‌باشد؛ بلكه قلب در اين‌جا به معناى عقل و حس تشخيص است؛ زيرا يكى از معانى قلب در لغت، همان عقل است. اشاره به اين‌كه انسان حس تشخيص نيك و بد را در چنان محيطى از دست مى‌دهد و به‌تدريج نيكى‌ها در نظرش زشت و زشتى‌ها در نظرش زيبا خواهد شد. در حديثى پرمعنا و پيشگويانه از رسول خدا صلى الله عليه و آله چنين مى‌خوانيم: «كَيفَ بِكُمْ إِذَا فَسَدَتْ نِسَاؤُكُمْ وَ فَسَقَ شَبَابُكُمْ وَ لَمْ تَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ لَمْ تَنْهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ فَقِيلَ لَهُ وَ يكُونُ ذَلِكَ يا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ نَعَمْ. وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِكَ كَيفَ بِكُمْ إِذَا أَمَرْتُمْ بِالْمُنْكَرِ وَ نَهَيتُمْ عَنِ الْمَعْرُوفِ فَقِيلَ لَهُ يا رَسُولَ اللَّهِ وَ يكُونُ ذَلِكَ قَالَ نَعَمْ. وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِكَ كَيفَ بِكُمْ إِذَا رَأَيتُمُ الْمَعْرُوفَ مُنْكَراً وَ الْمُنْكَرَ مَعْرُوفاً چگونه خواهيد بود هنگامى كه زنان شما فاسد شوند و جوانان شما فاسق و امر به معروف و نهى از منكر را ترك كنيد؟ كسى عرض كرد: اى رسول خدا صلى الله عليه و آله! آيا چنين امرى واقع مى‌شود؟ پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: آرى و بدتر از اين واقع خواهد شد. چگونه خواهيد بود هنگامى كه امر به منكر مى‌كنيد و نهى از معروف؟ عرض كردند: اى رسول خدا صلى الله عليه و آله! آيا چنين چيزى واقع خواهد شد؟ فرمود: آرى. و بدتر از اين روى مى‌دهد. چگونه خواهيد بود هنگامى كه معروف را منكر و منكر را معروف (و زيبايى‌ها را زشت و زشتى‌ها را زيبا) خواهيد ديد؟». [۱] در قرآن مجيد نيز آمده است كه يكى از كارهاى شيطان اين است كه زشتى‌ها را در نظر انسان زيبا نشان مى‌دهد: « «وَ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِيلِ‌ فَهُمْ لَايَهْتَدُونَ»؛ و شيطان اعمالشان را در نظرشان جلوه داده، و آن‌ها را از راه بازداشته؛ و ازاين‌رو هدايت نمى‌شوند!».[۲] اين كار مخصوص شياطين جن نيست بلكه شيطان‌هاى انسان‌نما نيز اين كار را انجام مى‌دهند. -------------------------- [۱]. كافى، ج 5، ص 59، ح 14. [۲]. نمل، آيه 24. | ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| دیرین_دیرین 😁 انصافاً این انیمیشن طنز، یک جواب خوب برای اونایی هست که میگن پوشش یک امر شخصیه و تذکر دادن به آدمای بدحجاب فضولی محسوب میشه... دمتون گرم👌 | ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 .... ✅ راهـکار آیت اللـه اراکـــی برای برون رفت جامعه از معضــل و [که کرونای اصلی است] ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻بی حجابی رواجــش در جامعه یعنی تجویز بهره‌برداری جنـسی نامشــروع از زنــان در یک جامعه 🔞 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻از بیش از آن که مردها آسیب ببیــنند، خودِ زن آسیب می بیند.😱 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ما دلسوز جوانای خودمون هستیــم💚 ما دلسوز دختری هستیم که خیال میکنه کار خوب میکنه . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻ما نمی توانیم شاهد سوخـ🔥ـتن او در جامعه باشیم. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @mohsenaraki_ir ╭─── │ 📳 @Mabaheeth ╰──────────
حسین شریعتمداری: کسانی که کشف حجاب می کنند اندک هستند؛ با اینها تسامح نکنید/ برخی شان عقده خودنمایی دارند/ مماشات قابل توجیه نیست مدیر مسئول مؤسسه کیهان: ❌ مسئولان نباید با تسامح در قبال هنجار شکنی ، حق مسلم توده های عظیم مردم مسلمان این مرز و بوم را به پای جماعتی اندک و کم شمار و قانون شکن قربانی کنند! ♻️ مماشات با کشف حجاب برخی از خانم‌ها، جفا در حق خود آنها نیز هست. این عده اگرچه در مقایسه با توده‌های عظیم و چند ده ملیونی مردم مسلمان و باورمند کشورمان، بسیار اندک و کم شمارند ولی به عنوان اعضای جامعه اسلامی نباید و نمی‌توان نسبت به مخمصه ویرانگری که گرفتار آن شده‌اند بی‌تفاوت بود. 🔹بر پایه برخی از بررسی های میدانی و داده های آماری می‌توان این جماعت قانون شکن را در سه گروه تعریف کرد. ➊ گروه اول کسانی هستند که دنباله امنیتی دارند و کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند! شناسائی عوامل پشت صحنه این گروه بر عهده مراکز اطلاعاتی و امنیتی است و نباید در برخورد پشیمان کننده با این عده که تعدادشان انگشت شمار نیز هست کمترین تسامحی صورت پذیرد. ➋ گروه دوم را برخی از افراد کج فهم با هویت‌های دم دستی و آلوده به عقده خودنمائی تشکیل می‌دهند. هنرپیشگانی که کشف حجاب کرده و تصاویر بدون خود را در فضای مجازی به نمایش می‌گذارند، در این گروه جای دارند. ➌ گروه سوم خانم ها و دخترانی هستند که واقعیت آموزه‌ الهی حجاب را آن‌گونه که واقعاً هست نمی‌دانند و از حجاب تصور و برداشتی غیر‌واقعی دارند. و تبیین ماجرا برای این طیف ضروری است و نباید آنان را غریبه و جدا از خود تصور کرد. ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر حاج پیرامون حجاب در محضر آیت الله شب زنده دار و توصیه معظم له پیرامون ترویج و استمرار کارهای فاخر در باب ترویج حجاب: خدا به خواجه‌ی لولاک داده بود ای کاش هزار مرتبه دختر، اگر تویی دختر حجاب روی زمین طفل بی پناهی بود تو مادرانه گرفتیش تا ابد در بر زنی که زهراست بر سرش زینت خدا گَواس سراَفکنده نیست در مَحشر کنون به تیرگیِ ابرها خبر برسد که زیر سایه‌ی آن چادر است این کشور میان کوچه که افتاد دشمنت از پا در آن جهاد نیفتاد چادرت از سر یهودیانِ مسلمان ندیده‌اند آری از این سیاهی چادر دلیل روشن‌تر ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
📄 بیانیه تبیینی وزارت کشور در خصوص مسئله حجاب 📃 وزارت کشور ضمن آرزوی قبولی عبادات و طاعات ملّت مؤمن ایران در ماه مبارک رمضان ضمن تأکید مجدد بر رعایت ارزش‌ها و احکام الهی و قانون بر آمده از آن از جمله حجاب اسلامی به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که هیچ‌گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. 📡 مسئله حجاب در سال‌های گذشته یکی از محورهای دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران بوده و طرح‌های شکست خورده‌ای نظیر چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های یواشکی و.. هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد. 🛰️ پروژه‌های برنامه‌ریزی شده توسط سرویس‌های امنیتی با پیشرانی افرادی معلوم الحال و فاسد العقیده از خارج از کشور در آخرین پرده با شعار عوام فریبانه «زن زندگی آزادی» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفی نماید؛ اما پایداری و بصیرت و زمان شناسی ملت بزرگ ایران و خصوصاً دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصا دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است. 🔹 بر اساس اطلاعات پیدا و پنهان، دشمنان در آشوب‌های سال گذشته تلاش کردند حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت تبدیل نمایند و در این راه از همه ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خارجی به عنوان بستر تهاجم علیه ذهن و قلب نوجوان و جوان ایرانی به کار بست. 🔹در حالی که برآورد غلط تبهکاران فرهنگی داخلی و خارجی بر رویگردانی بانوان محترم ایرانی از حجاب تمرکز یافته بود، «سیلی» افراد «ضعیف الحجاب» علاوه بر مهابت بانوان محجبه سبب استیلای یأس بر اردوگاه جنگ چند بعدی معاندان ایران اسلامی گردید. 🔹 به همین دلیل وزارت کشور بر خود فرض می‌داند که به احترام همه زنان و دختران ایرانی که در طوفان فتنه ترکیبی دشمن، استوار مقاومت کردند و به الگویی از پایداری شناختی برای همه آحاد ملت تبدیل شدند بایستد و ابراز فروتنی نماید. 👆 مطابق آنچه گذشت ذکر سه نکته ضروری است: ۱. مجموعه دولت و وزارت کشور خود را مخاطب مطالبات عموم مردم وفادار ایران در موضوع حجاب دانسته و بر خواسته بر حق ایشان مبنی بر داشتن جامعه‌ای عفیف و با حیا صحه می‌گذارد و گوشی شنوا و زبانی پاسخگو و بازویی توانمند برای تأمین حقوق مردم بویژه حق زیست عفیفانه به عنوان یکی از حقوق اساسی آحاد ملت می‌باشد. 🔹این امر در ماه‌های گذشته و رفتار اکثریت قاطع بانوان ایرانی در حفظ حجاب به وضوح نشان داده شده و بر این اساس مدعای مواجهه متناسب با مظاهر بی‌عفتی یا بی‌حجابی دارای مبانی اصیل شرعی، قانونی و انسانی بوده و از باب حقوق عامه مردم به صورت یک موضوع اولویت دار مطمح نظر مسئولان امر می‌باشد. ۲. تردیدی وجود ندارد که حجاب از پایه‌های تمدنی ملت ایران بوده و یکی از زیرساخت‌های بنای حیاتی خانواده می‌باشد. در حالی که خانواده گرایی و حفظ حریم آن از اصول زیست اجتماعی ایرانیان است می‌بایست از حریم حجاب و عفاف برای تحکیم بنیان خانواده محافظت نمود و بر تقویت و گسترش آن ملازمت نمود. ۳. از همه مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در میدان، تبیین این موضوع حساس را بر خود فرض دانسته و باب گفتگوی مثبت در امر حجاب را برای همه طیف‌های نیازمند به بهره‌های فکری و ذهنی بیش از پیش باز نمایند. تردیدی نیست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب خواهد بود. 🔹در پایان ضمن تأکید بر غیر قابل تردید بودن حجاب از منظر نظامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور خاطر نشان می‌شود که با توجه به پایبندی اکثریت قاطع بانوان و دختران ایرانی به این امر با تأکید مجدد بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی و ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد. ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────