eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.9هزار عکس
32.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
۲ ⃢📜 همان گونه كه از عنوان نامه و همچنين از خطبۀ 44 استفاده مى‌شود مصقلة بن هبيرۀ شيبانى يكى از كارگزاران و فرمانداران امام عليه السلام بر بخش مهمى از فارس به نام اردشيرخُرّه بود كه شامل چندين شهر و آبادى مى‌شد. به گفتۀ ابن ابى‌الحديد او از نواده‌هاى نزار بن معد بن عدنان بود. وى داستانى در مورد اسيران بنى ناجيه دارد كه در خطبۀ 44 بیان شده است. بنى‌ناجيه گروهى از نصارا بودند كه مسلمان شده و جمعى هم بر آيين خود باقى مانده بودند و يا از بازگشته بودند. بعد از شكست خوردن اصحاب جمل در بصره تمام مردم آن منطقه با على عليه السلام بيعت كردند به جز بنى ناجيه كه بر عليه امام عليه السلام لشكركشى كردند؛ امام عليه السلام معقل بن قيس را فرستاد و او آنها را شكست داد و گروهى را به اسارت در آورد. هنگامى كه اين اسيران را به سوى كوفه مى‌بردند، چون به منطقۀ اردشير خُرّه رسيدند كه در آنجا مصقله به عنوان فرماندار امام عليه السلام حكومت مى‌كرد. وى آنها را كه پانصد نفر بودند از معقل در برابر پرداخت غرامتى معادل پانصد هزار درهم گرفت و آزاد كرد او اين اموال را از بيت‌المال پرداخت به اين نيت كه بعداً آن را به بيت‌المال برگرداند؛ ولى در اين كار تعلّل مى‌ورزيد. او پس از مدّتى خدمت امام عليه السلام به كوفه آمده مبلغى را پرداخت و انتظار داشت امام عليه السلام بقيه را به او ببخشد؛ ولى حضرت موافقت نكرد؛ زيرا ممكن بود بدعتى شود و بخشش‌هاى عثمان را از حقوق بيت‌المال در اذهان تداعى كند. سرانجام چون از امام عليه السلام بيمناك بود فرار كرد و به معاويه پيوست. به هر حال نامۀ مورد بحث نيز نشان مى‌دهد كه او عملاً پيرو مكتب عثمان بود و قبل از داستان اسيران بنى‌ناجيه نيز اموال بيت‌المال را در ميان بستگانش تقسيم مى‌كرد و هنگامى كه اين خبر به امام عليه السلام رسيد، امام عليه السلام نامۀ مورد بحث را براى وى نوشت.
۳ ⃢📜 سپس در بخش دوم اين نامه مى‌فرمايد: «سوگند به كسى كه دانه را (در زير خاك) شكافت و روح انسانى را آفريد، اگر گزارشى كه به من رسيده درست باشد، تو در نزد من منزلت پستى خواهى داشت و ارزش و مقدارت در پيشگاه من سبك خواهد شد»؛ (فَوَ الَّذِي فَلَقَ‌ الْحَبَّةَ‌، وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ‌ ، لَئِنْ‌ كَانَ‌ ذَلِكَ‌ حَقّاً لَتَجِدَنَّ‌ لَكَ‌ عَلَيَّ‌ هَوَاناً، وَ لَتَخِفَّنَّ‌ عِنْدِي مِيزَاناً). باز امام عليه السلام در اين جمله قضاوت محتاطانه‌اى دربارۀ او مى‌كند كه مبادا گزارشگران اشتباهى كرده باشند و آبروى انسان با ايمانى بى‌جهت بريزد و مى‌فرمايد: اگر گزارش صحيح باشد در نظر من بى‌ارزش و بى‌مقدار خواهى شد. امام عليه السلام در اينجا او را تهديد به مجازات خشنى نمى‌كند و ليكن به توبيخ معنوى مى‌پردازد كه از مجازات خشونت آميز ظاهرى دردناك‌تر است. در ادامۀ سخن، امام عليه السلام او را نصيحت مى‌كند؛ نصيحتى پر معنا و آشكار. مى‌فرمايد: «بنابراين حق پروردگارت را سبك مشمار و دنيايت را با نابودى دينت سامان مده كه اگر چنين كنى از زيانكارترين افراد خواهى بود»؛ (فَلَا تَسْتَهِنْ‌ بِحَقِّ‌ رَبِّكَ‌ وَ لَا تُصْلِحْ‌ دُنْيَاكَ‌ بِمَحْقِ‌ دِينِكَ‌، فَتَكُونَ‌ مِنَ‌ الْأَخْسَرِينَ‌ أَعْمَالاً). بديهى است هيچ انسان عاقل و با ايمانى نبايد حق خويشاوندان را بر حق خداوند مقدم دارد و با معصيت پروردگار، آنها را نوازش دهد و هيچ فرد خردمندى نبايد سرمايۀ دين را كه سبب نجات آخرت است با متاع ناپايدار و بى‌مقدار دنيا معاوضه كند. تعبير به «اخسرين؛ زيانكارترين» اشاره به همين است كه انسان پرارزش‌ترين كالا را به كم‌ارزش‌ترين متاع بفروشد. از آنجا كه مصقله شايد گمان مى‌كرد با دادن بخشى از بيت‌المال به بستگانش وظيفۀ صلۀ رحم را انجام مى‌دهد، امام عليه السلام تعبير به «أَخْسَرِينَ‌ أَعْمَالاً» را براى او انتخاب كرد كه گويا اشاره است به آيۀ ««قُلْ‌ هَلْ‌ نُنَبِّئُكُمْ‌ بِالْأَخْسَرِينَ‌ أَعْمٰالاً * اَلَّذِينَ‌ ضَلَّ‌ سَعْيُهُمْ‌ فِي اَلْحَيٰاةِ‌ اَلدُّنْيٰا وَ هُمْ‌ يَحْسَبُونَ‌ أَنَّهُمْ‌ يُحْسِنُونَ‌ صُنْعاً» ؛ بگو: آيا به شما خبر دهيم كه زيانكارترين افراد به جهت عمل چه كسانى هستند، همان كسانى كه سعى و تلاششان در زندگى دنيا گُم (و نابود) شده؛ در حالى كه، مى‌پندارند كار نيك انجام مى‌دهند»
۴ ⃢📜 آن‌گاه امام عليه السلام در بخش پايانى اين نامه به نكتۀ مهمى از دستورات اسلام دربارۀ حقوق مسلمانان در بيت‌المال اشاره كرده مى‌فرمايد: «آگاه باش! حق مسلمانانى كه نزد تو هستند با آنهايى كه نزد منند در تقسيم بيت‌المال يكسان است و ورود و خروج همگى بر آن، بايد به نظر من باشد»؛ (أَلَا وَ إِنَّ‌ حَقَّ‌ مَنْ‌ قِبَلَكَ‌ وَ قِبَلَنَا مِنَ‌ الْمُسْلِمِينَ‌ فِي قِسْمَةِ‌ هَذَا الْفَيْ‌ءِ‌ سَوَاءٌ‌: يَرِدُونَ‌ عِنْدِي عَلَيْهِ‌، وَ يَصْدُرُونَ‌ عَنْهُ‌). ☜ جملۀ «يَرِدُونَ‌ عِنْدِي عَلَيْهِ‌، وَ يَصْدُرُونَ‌ عَنْهُ‌» با توجّه به اينكه تعبير به «ورود» و «صدور» در اصل مربوط به ورود تشنگان به آبشخور⛲ و بر گرفتن آب و بيرون رفتن از آن است، اشاره به اين نكته است كه بيت‌المال همچون نهر عظيمى است كه خداوند آن را جارى ساخته و همگان در آن يكسانند. هر كسى از طريق آبشخور به اين نهر مى‌رسد و بهرۀ خود را بر مى‌گيرد و از آن خارج مى‌شود. ❒ تعبير به «عِنْدِي؛ نزد من» مفهومش اين نيست كه بايد تمام اموال بيت‌المال را نزد امام عليه السلام بياورند و مردم از راه‌هاى دور و نزديك برخيزند و به مركز حكومت امام عليه السلام بيايند و سهم خود را بگيرند و بازگردند؛ بلكه منظور اين است كه اين كار با نظر من و طبق برنامۀ من بايد انجام گيرد، نه اينكه نمايندگانم خودسرانه هرگونه كه مايل باشند بيت‌المال را تقسيم كنند و در هر حال اين جمله اشاره به اين دارد كه بيت‌المال بايد مانند عصر پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله در ميان مسلمانان به صورت يكسان تقسيم شود و همچون عصر عمر[علیه ما علیه] كه عرب را بر عجم و اشراف و صحابه را بر ديگران ترجيح مى‌داد يا همانند عصر عثمان [علیه ما علیه] كه بيت‌المال را در ميان خويشاوندانش از بنى‌اميّه تقسيم مى‌كرد به صورت تبعيض‌آميز تقسيم نگردد و اشكال كار همين بود كه او تحت تأثير عصر عثمان، براى خويشاوندان خود امتيازاتى قائل شد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏 تشویق به حضور در مراکز برکت آفرین 🎞️ در دیدار أخیر معلمان: یک نکته‌ی دیگر تشویق دانش‌آموزان به حضور در مراکزی است که آن مراکز برکت‌آفرین است، نورآفرین است، مثل مساجد، مثل هیئتها. به‌تجربه ثابت شده جوانی که با سر و کار دارد و ارتباط دارد، خیرش بیشتر به جامعه میرسد؛ یعنی احتمالش بیشتر است. نه اینکه آدمِ جوان یا غیرجوانِ مسجدی منحرف نمیشود؛ چرا، همه‌ی احتمالات وجود دارد، لکن این زمینه یک زمینه‌ی بسیار باارزشی است. 🗓️ ۱۴۰۲/۲/۱۲ 🎥 Farsi.Khamenei.ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
🎥 #گزارش_خبری | کارگر ایرانیم 👆 #روایت_یک_خبرنگار از دیدار کارگران با #رهبر_انقلاب 💻 Farsi.Khamene
📊 نقشه راه | بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگران ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ 📥 دریافت و مطالعه نسخه PDF👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | نام معلم‌ها چون نام شهیدان زنده است 🌷 لحظاتی از اجرای در دیدار أخیر معلمان و تحسین ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ 💠گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله
📜 | معلم؛ معمار هویت آینده ایران 📝 ویژه بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ «سرخط»، «مطالبه رهبری»، «بحث روز»، «کلیدواژه‌های مهم»، «جملات طلایی»، «برشمردنی‌ها»، «نظام فکری»،«»،«آیات و روایات»، «یادآوری» و «دعا» از جمله بخش‌های «دیدارنگار» است. ⏪ در «یادداشت بیاناتی» این شماره با عنوان «نسل با ، انقلابی و امیدوار»، مروری بر ویژگیهای مورد تأکید رهبر انقلاب برای تربیت نسل جدید در دیدار معلمان مرور شده است. 📥 نسخه PDF👇
📝 | نسلِ با هویّت، انقلابی و امیدوار 👈🏻 مروری بر ویژگی‌های مورد تأکید رهبر انقلاب برای تربیت نسل جدید 🔍 «معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را میسازید. اگر بتوانید انسان آگاه، عالم، اهل فکر کردن، متفکّر، اهل منطق، باایمان، بااراده،‌ متشرّع، پایبند به اخلاق اسلامی، پایبند به تعهّدات ملّی تربیت کنید، بزرگ‌ترین خدمت به کشور انجام گرفته.» ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار معلمان (۱۴۰۲/۰۲/۱۲) با اشاره به جایگاه ویژه تعلیم و تربیت در آینده روشن کشور، معلمان را «معماران آینده کشور» خواندند. در این یادداشت برخی از ویژگی‌های تربیتِ نسل آرمانیِ آینده براساس بیانات ایشان مرور شده ‌است. 🔹 ۱- دارای هویّت ایرانی ـ اسلامیِ محکم و عمیق برخورداری از هویّت ایرانی ـ اسلامیِ عمیق اولین مولفه در تربیت نسل تراز است: «زیرساخت اصلی هر تمدّنی، منابع انسانی است... نسلی که خودساخته‌ است، دارای هویّت است؛ هویّت ایرانی ـ اسلامی محکم و عمیقی دارد، دلباخته و فریفته‌ی این و آن و بازمانده‌های تمدّن منسوخ‌شده‌ی شرق و غرب نیست؛ نسلی است دانا، دانشمند، کارآمد، ماهر، آشنا با سبک زندگی اسلامی و سنّت‌های ایرانی.» ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ 🔹 ۲- عاشق کشور، نظام و مردم مومن بودن به ارزش‌های دینی و دلبستگی به انقلاب و کشور دیگر ویژگیِ مورد تأکید رهبر انقلاب است: «آموزش‌وپرورش [باید] بتواند نسلی تربیت بکند باایمان... باوفا، مسئولیّت‌پذیر، دارای اعتماد به نفس، دارای ابتکار، راست‌گو، شجاع، نسل باحیا، بافکر، اهل فکر کردن، اهل به کار گرفتن اندیشه، عاشق کشور، عاشق نظام، عاشق مردم، [نسلی که] کشورش را دوست بدارد، مصالح کشورش را مصالح شخص خودش بداند، از آنها دفاع کند.» ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ 🔹 ۳- انقلابی و دارای توجه به اهداف دور یکی از دیگر از خصوصیات مطلوب، انقلابیگری با تعریف دقیق و جامع آن است: «یک نسلی باید به وجود بیاید شجاع، باسواد، متدیّن، دارای ابتکار، پیش‌گام، خودباور، غیور... انگیزه‌ی کافی برای حرکت داشته باشد، توان جسمی و فکریِ حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد... زندگی خودش و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف و با جدّیّت حرکت کند؛ در یک کلمه یعنی یک موجود انقلابی... انقلابی یعنی دارای سواد، دارای انضباط، دارای تدیّن، دارای حرکت، دارای عقل، خردمند.» ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ 🔹 ۴- عدالت‌پرور، عدالت‌خواه و عدالت‌ساز عدالت‌خواهی و عدالت‌پروری یکی دیگر از خصوصیات مطلوب نسلِ انقلابی است: «یعنی آموزش و پرورشِ ما، تعلیم و تربیتِ ما، عدالت‌پرور تربیت کند، عدالت‌خواه تربیت کند، عدالت‌ساز تربیت کند.» ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ 🔹 ۵- آگاه و امیدوار در نهایت اینکه از نگاه رهبر انقلاب برخورداری این نسل از دو عنصرِ آگاهی و امیدواری نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است: «دانش‌آموز باید در طول این دوازده سال، جایگاه خود را در این کاروان عظیمی که به سمت پیشرفت در جامعه‌ی اسلامی حرکت میکند، پیدا کند... برای خودش نقش تعریف بکند.» ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ «ما به جوان مؤمن، وفادار، امیدوار، بانشاط، فعّال، باابتکار احتیاج داریم، کشور احتیاج دارد، آینده‌ی کشور احتیاج دارد.» ۱۳۹۵/۰۲/۰۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
☑️ ترکیه بعد از روایت جعلی ترکی از مولانا، حالا به دنبال مصادره ابن‌سینا دانشمند بزرگ ایرانی است!
28.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 📝 برداشتی از بیانات در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱ @Nojavan_Khamenei
1982603010_367988932.mp3
13.88M
🎧 | قرائت کامل زیارت آل‌یاسین به همراه بیانات و ذکر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای از فرازهای آن ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
🔻 ترک جلسه بعلت بی‌حجابی/ امام جمعه رشت در جشنواره تئاتر: از تمام خواهرانی که اینجا حجاب را رعایت نک
🔻حاج آقا من از شما بیزار نیستم، بخاطر سالها خدمت به انقلاب خدمتتون ارادت هم داریم ولی از این رفتارتون بیزارم، از بی حجابی هم بیزارم ولی از بی حجاب بیزار نیستم چون خانم بی حجاب موضوع کار من و شما یعنی روحانیت است، اینکه همه محجبه باشند برای ما صلوات بفرستند که ما کاری نکردیم، خیلی بده یک طلبه آن هم امام جمعه آن هم با این تجربه برای اینکه در فضای مجازی او‌را میخوان قضاوت کنند از رفتار درست دوری کند. 🔻 من به جای ایشون بودم وقتی وارد شدم یا به مسئول جلسه میگفتم بفرمایید چند نفر خانم تذکر بدهند تا حجاب رعایت کنند فردا دشمن سواستفاده نکند یا خودم میگفتم عزیزان شما جای دختر من هستید به احترام شهدامون حجاب رعایت کنید تا دشمن از برنامه خوبمون سو‌استفاده نکند و‌با شوخی میگفتم نمیخواهید که بخاطر بی حجابی شما دفتر ما را هم پلمپ کنند و بیکار بشیم😊 یقین میدونم رعایت میکردند. 🔻 چی بگیم خیر انشاالله... ✍️ شیخ فرهاد فتحی
وقتی کانال‌های اصلاحاتی تو بیشرفی روی برعندازان هم سفید می‌کنند ببینید چطور دو موضوع کاملا متفاوت رو ربط میده به‌ هم تا اسم شهید رو از غیورترین مرد روزگارمون بگیره! از جریان اصلاحاتی که تا حالا به عمرش یک شهید هم برای کشور نداده، این رفتارها بعید نیست
قاتلان اصلی طراحان، حامیان، همراهان و مسببان جنبش دروغ زن، زندگی و آزادی هستند. اگر این جنبش نبود آن ۲ دختر فریب خورده در این جنبش، طعمه گرگ‌ها نمی‌شدند‌. وقتی طعمه شدند جوانی با غیرت خودش را برای دریده نشدن آن ۲ نفر خودش را سپر کرد و در دفاع از ناموس و انسانیت شهید شد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 مازیار اشرفیان؛ سرباز داعش، پیرو دین انسانیت... 🔘 مازیار اشرفیان بُناب، از همان‌هایی است که دم از حقوق بشر کوروش می‌زند و می‌گوید دینِ من، انسانیت است. 😡 اما وقتی عصبانی می‌شود، نمی‌تواند چهره واقعی خود را پنهان نگه دارد: آن رُخِ خونخوارش نمایان می‌شود. می‌گوید: 😱 نیروهای انتظامی و امنیتی را بگیرید، نکشید! بلکه زجرکُش کنید. مسلّح شوید و به سر مأموران امنیت شلیک کنید. آنان را تکه تکه کنید. ☑️ اینجاست که باید گفت: 👈🏻 خیلی اوقات، کسی که بیشتر دم از دین انسانیت می‌زند، بیشتر خوی حیوانی دارد و هر کسی که بیشتر دم از آزادی و حقوق بشر می‌زند، دیکتاتور تَر است و یا هر که بیشتر دم از کردار نیک و گفتار نیک می‌زند، بیشتر مرتکب بدزبانی و بدرفتاری می‌شود. @MARDE_MEYDAN313 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
قاتلان اصلی #شهید_حمیدرضا_الداغی طراحان، حامیان، همراهان و مسببان جنبش دروغ زن، زندگی و آزادی هستند.
مراقب تحرکات خط در جبهه خودی باشید، این روزها با اسم رمز مماشات با بی‌حجاب‌ها و خشونت طلب معرفی کردن انقلابی‌های مشغول هستند... نیاز باشد واضح تر می‌نویسم. می‌شود حدس زد علیرضا اکبری و ع.ش بعدی کیست. مماشات با فواحش کرده کافیست! 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبکه نمایش خانگی یا "چاقو‌کش‌خانه" 😳 🔺 این روزها حتماً فیلم دوربین مداربسته از لحظه شهادت «» را دیده‌اید یا دست‌کم فیلم دعواهای ترسناک با سلاح‌های سرد را برایتان فرستادند یا در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید. 🤔 شاید در ذهن شما هم این سوال ایجاد شده باشد که چرا جامعه ما خشن شده است⁉️ 🔸 جدای از علل مختلفی مثل شرایط سیاسی، اقتصادی و ... یک عامل مهم به نام رسانه، خصوصاً فیلم و سریال است را نمی‌شود نادیده گرفت. 😔 متأسفانه این روزها شاهد فیلم‌ها و سریال‌هایی هستیم که خشونت، دعوا، قتل و معرفی اراذل‌واوباش جزء جدایی‌ناپذیر آن‌ها شده و مسئولین فرهنگی هم طبق معمول غافل از اثرات بلندمدت این آثار هستند. 🔸کاش برای مسائل فرهنگی‌مان هم کمی نگران بودیم. | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ بازیگران از برخی ظلم و خیانت های خاتمی... خاتمی گفت حتی اگر نماز هم بخوانند نمازشان قبول نیست!😳 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 ها دو روز منتظر موندن بعد پیام منتشر کردن... اگه با کیانیان برخورد میشد الان اینجوری حرف نمیزد!!! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
⁉️ شهید یا جاویدنام؟ 🔆 عنوان‌سازی‌های رسانه‌ای ✍️ عنوان‌سازی یکی از تکنیک‌های پروپاگاندا است. در «عنوان سازی»، رسانه کلماتی با «مفاهیم نزدیک به هم» اما متفاوت در معنا‌ را به‌کار می‌برد و مخاطب بدون در نظر گرفتن بار معنایی واژه ها، تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرد. با همین روش واژه جاویدنام به جای واژه استفاده می‌شود‌. 🔍 به کلمات زیر دقت کنید و ببینید که به ظاهر همه آنها یک معنا دارند، در حالی که در واقع بار معنایی و روانی هر کدام از کلمات با دیگری تفاوت دارد. همین عنوان سازی باعث می‌شود ما فردی را "شهید" اما بی بی سی "کشته" بخواند. همین روش باعث می‌شود ما برخی را "منتقد" اما رسانه‌هایی آنها را "معترض" بنامند. در ظاهر برای مخاطب هر دو اینها یکی است؛ اما در عمل با یکدیگر فرق دارند: 1️⃣ رزمنده ـ جنگجو ـ مبارز 2️⃣ دولت ـ نظام ـ رژیم ـ حکومت ــ حاکمیت 3️⃣ واکنش ـ تلافی ـ دفاع 4️⃣ عدم احراز صلاحیت ـ رد صلاحيت 5️⃣ سانسور ـ تحريف 6️⃣ معترض ـ آشوبگر 7️⃣ فرار ـ عقب نشينی 8️⃣ اعتصاب ـ تحصن ـ تجمع ـ راهپیمایی ـ تظاهرات 9️⃣ هلاکت ـ مرگ ـ وفات ـ شهادت 🔟 و... ✍️ «واژه‌ها» در اخبار، بی‌دلیل انتخاب نمی‌شوند. هر واژه بر روی مخاطب اثر خاص خود را دارد. حواسمان به واژه‌ها باشد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا