eitaa logo
مباحث
1.8هزار دنبال‌کننده
42.5هزار عکس
39.1هزار ویدیو
1.9هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ــــــــــــ ❒ قرآن کریم ؛ @Nafaahat | @ye_ayeh ❒ نهج البلاغه ؛ @nahj_olbalaghe ❒ صحیفه سجادیه ؛ @ghararemotalee ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️یکی از بزرگترین نشتی های مسئله‌ی پوشش و اینجاست : قاچاق ، واردات ، تولید و توزیع لباس های ضد فرهنگی... ✍ میلاد خورسندی ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 هر چه زودتر منصب های غصب شده را واگذار کنید. بیش ازین حقوق حرام نگیرید. 🔰نهادهای گوناگون کشور در زمینه و مسئولیت دارند. 💢 از وزارتخانه ها و ادارات دولتی گرفته تا بخش هایی از قوه قضائیه و ... . ❌ برخی از این مسئولیت ها، مسئولیت های بسیار مهمی هستند که ذره ای اهمال در آنها جایز نیست. در اینجا به مسئولین این بخش ها باید گفت که شتر سورای دولا دولا نمی شود. 👈 اگر در زمینه حجاب و مسئولیت هایی که مربوط به شماست، واقعاً مرد میدان هستید، بسم الله! ❌ اما اگر اعتقاد ندارید یا اینکه اعتقاد دارید؛ اما مرد میدان نیستید، می ترسید، رودربایستی دارید، دو دل هستید و ... هر چه زودتر جای غصب شده را واگذار کنید. ⚠️ هم حقوق حرام به جیبتان نمی رود و هم اینکه به دلیل اهمال کاری شما، جمهوری اسلامی متضرر نمی شود و خون شهدا و زحمت های گذشته، پایمال نمی گردد. ‌@talangorasemani ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
14.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 صدا و سیما هم از این حجم ادعای دروغ برخی مسئولین درباره عفاف و حجاب؛ طاقت نیاورد... ❌ شهرداری تهران ❌ بیمارستانها ❌ فروشگاه های دولتی ❌ دانشگاه ها ✍ قسم حضرت عباس یا دم 🐓 را باور کنیم؟!!!! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۲۰ 🏷️ راه درمان شهوت ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ رُوِيَ أَنَّهُ عليه‌السلام كَانَ جَالِساً فِي أَصْحَابِهِ فَمَرَّتْ بِهِمُ اِمْرَأَةٌ جَمِيلَةٌ فَرَمَقَهَا اَلْقَوْمُ بِأَبْصَارِهِمْ فَقَالَ عليه‌السلام إِنَّ أَبْصَارَ هَذِهِ اَلْفُحُولِ طَوَامِحُ وَ إِنَّ ذَلِكَ سَبَبُ هِبَابِهَا فَإِذَا نَظَرَ أَحَدُكُمْ إِلَى اِمْرَأَةٍ تُعْجِبُهُ فَلْيُلاَمِسْ أَهْلَهُ فَإِنَّمَا هِيَ اِمْرَأَةٌ كَامْرَأَتِهِ فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ اَلْخَوَارِجِ قَاتَلَهُ اَللَّهُ كَافِراً مَا أَفْقَهَهُ فَوَثَبَ اَلْقَوْمُ لِيَقْتُلُوهُ فَقَالَ عليه‌السلام رُوَيْداً إِنَّمَا هُوَ سَبٌّ بِسَبٍّ أَوْ عَفْوٌ عَنْ ذَنْبٍ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: (اصحاب امام پيرامونش نشسته بودند كه زنى زيبا از آنجا گذشت، حاضران ديده به آن زن دوختند. امام فرمود:) همانا ديدگان اين مردان به منظرۀ شهوت آميز دوخته شده و به هيجان آمده‌اند، هر گاه كسى از شما با نگاه به زنى به شگفتى آيد، با همسرش بياميزد كه او نيز زنى چون زن وى باشد (مردى از خوارج گفت: خدا اين كافر را بكشد چقدر فقه مى‌داند! مردم براى كشتن او برخاستند، امام فرمود) آرام باشيد، دشنام را با دشنام بايد پاسخ داد يا بخشيدن از گناه. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: روايت شده است كه امام عليه السّلام در بين اصحاب خود نشسته بود، زنى با جمال و نيك‌رو بر ايشان گذشت. اصحاب چشمها بر او انداختند، آن حضرت عليه السّلام (در نهى نگاه كردن به زنها) فرمود: ديده‌هاى اين نرها (مانند شتر مست) بر هوا افكنده است، و اينگونه نگاه كردن سبب هيجان و انگيخته شدن شهوت و خوشى است در ايشان؛ پس هر گاه يكى از شما بزنى كه او را خوش آيد نگاه كند بايد با اهل خود همبستر شود كه او زنى مانند زن است (همۀ زنها در لذّت و خوشى رساندن يكسانند). 🗣️ پس مردى از خوارج گفت: خدا او را كافر بكشد چه او را فقيه و دانشمند گردانيده‌؟! اصحاب برجستند كه او را بكشند، امام عليه السّلام فرمود: مهلتش دهيد (واگذاريد) بجاى دشنام بايد دشنامش داد يا از گناهش گذشت (نه آنكه او را بكشيد). ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 اين گفتار حكيمانه زمانى از امام عليه السلام صادر شد كه روايت شده است آن حضرت در ميان اصحابش نشسته بود. زن زيبايى (كه تمام چهره‌اش را نپوشانده بود) از آن‌جا عبور كرد و چشم حاضران را به خود جلب نمود. امام عليه السلام فرمود: «چشمان اين مردان، طُغيانگر است و آنچه نظرشان بر آن افتاد مايۀ تحريك و هيجان آن‌هاست»؛ (وَ رُوِى أَنَّهُ‌ عليه السلام كَانَ‌ جَالِساً فِى أَصْحَابِهِ‌ فَمَرَّتْ‌ بِهِمُ‌ امْرَأَةٌ‌ جَمِيلَةٌ‌ فَرَمَقَهَا الْقَوْمُ‌ بِأَبْصَارِهِمْ‌ فَقال عليه السلام: إِنَّ‌ أَبْصَارَ هٰذِهِ‌ الْفُحُولِ‌ طَوَامِحُ‌؛ وَ إِنَّ‌ ذٰلِكَ‌ سَبَبُ‌ هَبَابِهَا). «رَمَقَ‌» از مادۀ «رَمْق» (بر وزن رنگ) به معناى نگاه كردن است. «فحول» جمع «فَحْل» (بر وزن نخل) به معناى جنس مذكر قوىّ است. «طوامح» جمع «طامح» به معناى طغيانگر است. «هباب» در بسيارى از نسخه‌ها و در لغت «هِباب» به (كسر هاء) آمده و به معناى هيجان است و مجموع اين سخن كه در نهايت فصاحت و بلاغت بيان شده اشاره به اين است كه وقتى نظر مردى (مخصوصاً مرد جوان) بى‌اختيار به زن زيبايى مى‌افتد هيجان جنسى پيدا مى‌كند و راه علاجش همان است كه امام عليه السلام در ادامۀ اين سخن بيان فرموده است. در اين‌جا امام عليه السلام تصريح مى‌كند كه افتادن چشم اصحاب بر چنين زنى خواه‌ناخواه سبب تحريك آن‌ها مى‌شود. سپس به عنوان يك آگاه و مهربان راه حل مشكل را به آن‌ها نشان مى‌دهد، مى‌فرمايد: «هر گاه يكى از شما نظرش به زنى افتاد كه زيبا و صاحب جمال بود، برود و با همسر خود آميزش كند زيرا او هم زنى است مانند همسرش»؛ (فَإِذَا نَظَرَ أَحَدُكُمْ‌ إِلَى امْرَأَةٍ‌ تُعْجِبُهُ‌ فَلْيُلَامِسْ‌ أَهْلَهُ‌، فَإِنَّما هِيَ‌ امْرَأَتِهِ‌ كَامْرَأَتِهِ‌). درست است كه زن‌ها ازنظر زيبايى و جاذبۀ جنسى با هم متفاوت‌اند ولى نتيجۀ نهايى ارتباط با آن‌ها كه آميزش جنسى است كم و بيش يكسان است و مى‌تواند جلوى تحريكات و انحرافات را بگيرد. و اين درسى است از سوى امام عليه السلام به همۀ جوانان كه براى نجات از انحرافات جنسى و آلودگى به گناه، اقدام به كنند؛ زيرا يك مناسب مى‌تواند جلوى همۀ اين هيجانات را بگيرد واگر كسى هوى‌پرست و شهوت‌پرست نباشد مشكل جنسى خود را با همسرش به هر صورت حل خواهد كرد.
🗣️ در اين هنگام مردى از خوارج گفت: «خداوند اين كافر را بكشد چقدر دانا و فقيه است»؛ (فقال رجلٌ‌ مِنَ‌ الخَوارِج: «قاتَلَهُ‌ اللّٰهُ‌ كافِراً ما أَفْقَهَه»). هنگامى كه حاضران اين سخن را شنيدند از جاى پريدند تا او را به قتل برسانند ولى امام عليه السلام فرمود: «آرام باشيد؛ جواب دشنام، دشنام است و يا گذشت از گناه (نه اعدام)»؛ (فوثب القوم ليقتلوه، فقال عليه السلام: رُوَيْداً إِنَّما هُوَ سَبٌّ‌ بِسَبٍّ‌، أَوْ عَفْوٌ عَنْ‌ ذَنْبٍ‌!). 🤔 در اين‌جا سؤالاتى پيش مى‌آيد كه بايد به پاسخ آن‌ها پرداخت: ⁉️ 1. بعضى سؤال مى‌كنند كه چرا امام عليه السلام در اين‌جا نهى از منكر نفرمود بلكه تنها دستورى داد كه اصحاب و يارانش در آينده با مشاهدۀ زنى زيبا گرفتار مشكلى نشوند. ✅ پاسخ اين سؤال روشن است و آن اين‌كه نظرانداختن اصحاب و ياران امام عليه السلام به آن زن عمدى نبود بلكه يك نظر اتفاقى و غير ارادى بود و مى‌دانيم چنين نظرهايى جزء منكرات نيست كه از آن نهى كنند. اگر كسى چشمش بى‌اختيار به چنين منظره‌اى افتاد و بعد به نگاه كردن ادامه داد، ادامۀ آن نگاه، گناه است. همچنين در بعضى از روايات از على عليه السلام نقل شده است: «سُئِلَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صلى الله عليه و آله عَنِ‌ الرَّجُلِ‌ تَمُرُّ بِهِ‌ المَرْأَةُ‌ فَينْظُرُ إِلَيهَا فَقَالَ‌ أَوَّلُ‌ نَظْرَةٍ‌ لَكَ‌ وَ الثَّانِيةُ‌ عَلَيكَ‌ وَ لَا لَكَ‌ وَ النَّظِرَةُ‌ الثَّالِثَةِ‌ سَهْمٌ‌ مَسْمُومٌ‌ مِنْ‌ سِهَامِ‌ إِبْلِيسَ‌ مَنْ‌ تَرَكَهَا لِلَّهِ‌ لَا لِغَيرِهِ‌ أَعْقَبَهُ‌ اللَّهُ‌ إِيمَاناً يجِدُ طَعْمَهُ‌؛ از رسول خدا صلى الله عليه و آله سؤال كردند كه زنى (زيبا) از مقابل مردى عبور مى‌كند و آن مرد به او نگاه مى‌نمايد (چه حكمى دارد؟) پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: نخستين نظر از آنِ‌ توست (چون بى‌اختيار است و گناهى در آن نيست) و نگاه دوم بر ضد توست نه به سود تو و نگاه سوم تير زهرآگينى از تيرهاى شيطان است؛ هر كَس آن را براى خدا نه به‌سبب ديگرى ترك كند خداوند ايمانى در قلب او ايجاد مى‌كند كه طعم آن را احساس مى‌نمايد» ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────