eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.2هزار عکس
31.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 عیــدتـون مبارک🌸 مجموعه ۱۰ عکس زیبا از حرم مطهر کریمه اهل‌بیت به مناسبت 📸عکاس: رضا رمضانی 🌸شادی دل امام رضا جان 🌱در ثواب انتشار شریک باشید ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
بخشی از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) درباره (سلام الله علیها) ✅ خاک اطراف حرم تمام می شد اگر... 🔹این تعبیر را مکرر از مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله علیه شنیدم. ایشان می فرمودند سؤال شد که حضرت معصومه سلام الله عليها فقط برای مردم قم شفاعت می کنند یا برای همه مسلمان ها؟ جواب دادند میرزای قمی برای مردم قم کافی است، حضرت معصومه سلام الله عليها برای همه شفاعت می کنند! 🔹و گوینده ای می گفت اگر شیعیان، برکات این قبر مطهر و این مزار شریف را می دانستند و درست درک می‌کردند، از بس خاک این اطراف را برای تبرک برمی داشتند شاید الآن اطراف صحن حضرت معصومه سلام الله عليها یک خندق شده بود! منتها ما آن طور که بایدوشاید معرفت نداریم که در کجا زندگی می کنیم و چه برکاتی «آناً فآناً»(لحظه به لحظه) نازل می شود. ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ✅ انوارِ او، عالم را تغذیه می کند 🔸ما، به خصوص ما طلبه ها، تقریباً هر چه داريم از صدقه سر حضرت معصومه سلام الله عليها است. اگر کمی بيشتر دقت بکنيم اصل اين انقلاب و دستاوردهای انقلاب و عزتی که نصيب ملت ايران شد مديون حضرت معصومه سلام الله عليها است. اگر قبر حضرت اين جا نبود حوزه علميه اين جا تشکيل می‌شد؟! امامی در اين جا تربيت می‌شد؟! مراجع ديگر تربيت می‌شدند؟! یا اگر امام نبود آیا اين جريانات اتفاق می‌افتاد؟! اين پيروزی ها نصيب ما می‌شد؟! اين عزت نصيب جامعه اسلامی می‌شد؟! 🔸اين علومی که از قم به همه دنيا منتشر می‌شود که متأسفانه خود ما ارزش اين کار را نمی‌دانيم درحالی که مثل منبع درخشان و نورافشانی است که با اين انوار علوم و معارف دارد عالم را تغذيه می کند، همه اين ها به برکت همين بارگاه حضرت معصومه سلام الله عليها است. 🔸حالا اضافه کنيد که از آن وقتی که اين بارگاه به وجود آمده تا به حال، چه قدر مريض ها شفا پيدا کردند؟ چه قدر مشکلات حل شده؟ چه بلاهايی دفع شده؟ چه زلزله هايی بنا بوده واقع بشود و دفع شده؟ چه وباهايی بنا بوده بيايد و نيامده و چه و چه، چيزهايی که ما نمی دانيم. در روايات داريم که بلاهایی که به برکت اوليای خدا از جامعه اسلامی دفع می‌شود خيلی بيش از نعمت های ايجابی است که نصيب شان می شود. 🔸همه اين ها به برکت اين بانو است که دختری از اين خاندان هست، يک دختر جوان مجرد که سن ايشان هم زير بيست سال بوده و ازدواج هم نکرده بودند. الآن هم با اراده و دعا و توجه و عنايت ايشان مشکلات عظيمی در عالم حل می شود که ما خبر نداريم. ۱۳۹۲/۰۲/۱۰ ✅ جا ندارد گدایی کنیم؟! 🔹عنایات حضرت معصومه سلام الله عليها اختصاص به اهل قم ندارد. چنين گوهری اين جا هست با اين فضائلی که همه ما کمابيش اعتقاد داريم، حالا بعضی چيزها را شما می دانيد و من نمی‌دانم و چيزهايی را من شنيدم و شما نمی دانيد، ولی همه معتقديم که اينجا جايی است که حاجات مردم روا می‌شود، به برکت توسل به ایشان گناهانشان آمرزيده مي شود و بلاها دفع می شود. 🔹چه کساني بيشتر مرهون و مديون اين بارگاه هستند؟ ما طلبه ها،که مجموع زندگی مان را مديون شان هستيم؛ چقدر ياد حضرت معصومه سلام الله عليها هستيم؟ چه قدر برای رفع حاجات مان می‌رويم به ایشان متوسل مي شويم؟ بله، وقتی که حاجتی، سرطانی یا يک بيماری لاعلاجی پيدا می شود آن وقت به ایشان متوسل مي شويم، آن هم حالا با يقين باشد يا نه چه عرض کنم، مراتب معرفت مختلف است اما برای حل مشکلات اجتماعی، دينی ، فرهنگی و خانوادگی مان و برای رفع مشکلاتی‌ که برای بچه ها و جوان هايمان پيش بيني مي کنيم و نگرانش هستيم، جا ندارد که اين جا به حضرت معصومه سلام الله عليها متوسل بشويم و از ايشان بخواهيم که براي ما دعا کنند؟! آيا اين کار را مي کنيم؟! 🔹این مسائل سرنوشت سازی که برای کشور ما و بلکه برای جامعه اسلامی اتفاق می افتد و موجش در کشورهای ديگر هم می تواند اثر بگذارد، این ها را به اندازه يک بيماری هم حساب نمی کنيم که خدمت حضرت معصومه سلام الله عليها برويم و از ايشان بخواهيم که بی بی جان! شما عنايت کنيد آن چه مرضی خدا هست اتفاق بيفتد، آن چه به نفع اسلام و مسلمين هست اتفاق بيفتد، هوس ها و دلخواه های ما کارها را خراب نکند. آیا اين کار را می‌کنيم؟! چه قدر می‌کنيم؟! ۱۳۹۲/۰۲/۱۰ علیهاالسلام ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 یا فاطمة اشفعي لنا في الجنة
💫 نقش بی بدیل (سلام‌الله‌علیها) ✏️ رهبر انقلاب: بدون تردید نقش حضرت معصومه (سلام الله علیها) در عظمت‌ یافتن قم، این شهر عریقِ مذهبىِ تاریخی، یک نقش ما لا کلام فیه است. این بانوی بزرگوار با حرکت خود موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی اهل‌بیت (علیهم السلام) در آن دوره‌ی تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند. 🗓️ ۸۹/۷/۲۹ 🌺 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
📝 یادداشت رهبر انقلاب اسلامی در دفتر یادبود حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) | سوم مهرماه ۱۳۷۲ 💐 سالروز ولادت حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) 💻 Farsi.Khamenei.ir
مباحث
و معروف کرخی به حضرت صادق علیه السلام عرض کرد که یابن رسول اللّه مرا وصیتی فرما، فرمود: کم کن شناختگ
ملخّصش آن است که اعتزال از عامه خلق در این امت ممدوح نیست ، چنانکه احادیث بسیار در فضیلت دیدن برادران مؤمن و ملاقات ایشان و عیادت بیماران ایشان و اعانت محتاجان ایشان و حاضر شدن به جنازه مرده های ایشان و قضای حوائج ایشان وارد شده است و هیچ یک از اینها با عزلت جمع نشود و ایضا به اجماع و احادیث متواتره جاهل را تحصیل مسائل ضروریه واجب است و بر عالم، هدایت خلق و و نهی از منکر واجب است و هیچ یک از اینها با عزلت جمع نمی شود. چنانچه کلینی به سند معتبر روایت کرده که شخصی به خدمت حضرت صادق علیه السلام عرض کرد که شخصی هست مذهب تشیع را دانسته است و اعتقاد خود را درست کرده است و در خانه خود نشسته است و بیرون نمی آید و با برادران خود آشنایی نمی کند، حضرت فرمود که این شخص چگونه مسائل خود را یاد می گیرد. و به سند معتبر از آن حضرت روایت کرده است که بر شما باد به نماز کردن در مساجد و با مردم نیکو مجاورت کردن و گواهی برای ایشان دادن و به جنازه ایشان حاضر شدن . به درستی که ناچار است شما را از معاشرت مردم و تا آدمی زنده هست از مردم مستغنی نیست و مردم همگی به یکدیگر محتاجند. و حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله و سلم فرمود که کسی که صبح کند و اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد او مسلمان نیست، و کسی که بشنود که کسی استغاثه می کند و از مسلمانان اعانت می طلبد و اجابت نکند، او مسلمان نیست. و از آن حضرت پرسیدند که محبوبترین مردم نزد خدا کیست ؟ فرمود: کسی که نفعش به مسلمانان بیشتر می رسد. و از علیه السلام منقول است که هرکه زیارت برادر مؤمن خود را از برای خدا بکند خداوند عالمیان هفتاد هزار ملک را موکّل گرداند که او را ندا کنند: خوشا حال تو و گوارا باد بهشت از برای تو! و به سند معتبر از خیثمه روایت کرده است که به خدمت حضرت امام محمّدباقر علیه السلام رفتم که آن حضرت را وداع کنم فرمود که ای خیثمه ! هرکَس از شیعیان و دوستان ما را که ببینی، سلام من به ایشان برسان و ایشان را از جانب من وصیت کن به پرهیزکاری خداوند عظیم و اینکه نفع رسانند اغنیاء شیعیان به فقراء ایشان و اعانت نمایند اقویاء ایشان ضعفاء را و حاضر شوند زندگان ایشان به جنازه مردگان و در خانه ها، یکدیگر را ملاقات کنند؛ به درستی که ملاقات ایشان و صحبت داشتن ایشان باعث احیاء امر تشیع می شود، خدا رحم کند بنده ای را که مذهب ما را زنده دارد. و حضرت صادق علیه السلام فرمود به اصحاب خود که با یکدیگر برادران باشید و با یکدیگر از برای خدا دوستی و مهربانی کنید و بر یکدیگر رحم کنید و یکدیگر را ملاقات نمایید و در امر دین مذاکره نمایید و احیاء مذهب حق بکنید. و در حدیث دیگر فرمود که سعی کردن در حاجت برادر مؤمن نزد من بهتر است از اینکه هزار بنده آزاد کنم و هزار کَس را بر اسبان زین و لجام کرده سوار کنم و به جهاد فی سبیل اللّه فرستم . و بدان که در هر یک از این امور احادیث متواتره وارد شده است و ظاهر است که عزلت موجب محرومی از این فضایل است.
و بعضی از اخبار که در باب عزلت وارد شده است مراد از آنها عزلت از بَدان خلق است ، در صورتی که معاشرت ایشان موجب هدایت ایشان نگردد و ضرر دینی به این کَس رسانند و اگر نه معاشرت با نیکان و هدایت گمراهان شیوه پیغمبران است و از افضل عبادات است؛ بلکه آن عزلتی که ممدوح است در میان مردم نیز میسر است و آن معاشرتی که مذموم است در خلوت نیز می آید؛ زیرا که مفسده معاشرت خلق میل به دنیا و تخلّق به اخلاق ایشان و تضییع عمر به معاشرت اهل باطل و مصاحبت با ایشان است . و بسیار است کسی که معتزل از خلق است و شیطان در آن عزلت جمیع حواس او را متوجه تحصیل جاه و اعتبار دنیا گردانیده است و هرچند از ایشان دور است؛ اما به حسب قلب با ایشان معاشرت دارد و اخلاق ایشان را در نفس خود تقویت می کند و چه بسیار کسی که در میان مجالس اهل دنیا باشد و از اطوار ایشان بسیار مکدر باشد و آن معاشرت باعث زیادی آگاهی و تنبّه او و نفرت او از دنیا گردد و در ضمنِ معاشرت چون غرض او خدا است از هدایت ایشان یا غیر آن از اغراض صحیحه ثوابهای عظیم حاصل کند. چنانچه به سند صحیح از حضرت امام صادق علیه السلام منقول است که خوشا حال بنده خاموش و گمنامی که مردم زمانه خود را شناسد و به بدن با ایشان مصاحبت کند و با ایشان در اعمال ایشان با دل مصاحبت ننماید پس او را بظاهر شناسند و او ایشان را در باطن شناسد. پس آنچه مطلوب است از عزلت آن است که دل، معتزل باشد از اطوار ناشایسته خلق و برایشان در امور اعتماد نداشته باشد و پیوسته توکل به خداوند خود داشته باشد و از فوائد ایشان منتفع گردد و از مفاسد ایشان محترز باشد و اگر نه پنهانی از خلق چاره کار آدمی نمی کند؛ بلکه اکثر صفات ذمیمه را قویتر می کند مانند عجب و ریا و غیر ذلک. سوم قالَ علیه السلام : ( اِذا اُضیف الْبَلاءُ اِلَی الْبَلاءِ کانَ مِنَ البَلاءِ عافَیِهٌ؛ ) یعنی فرمود آن حضرت : هرگاه برآید بلایی بر بلاء، خواهد بود از آن بلاء عافیت . فقیر گوید: این فرمایش حضرت شبیه است به کلام جدش امیرالمؤمنین علیه السلام که فرموده : ( عِندَ تَناهِی الشِّدَّهِ تَکوُنُ الْفُرْجَهُ وَ عِنْدَ تَضایُقِ حِلَقِ البِلاءِ یَکُونُ الرَّخاءُ ) : نزد پایان رسیدن سختی ، گشایش است و نزد تنگ شدند حلقه های بلا، آسایش است . قال اللّه تعالی ( فَاِنَّ مَعَ العُسْرِ یُسْرا، اِنَّ مَعَ العُسْرِ یُسْرا )؛ یعنی حق تعالی فرموده : به درستی که با دشواری آسانی است ، باز فرموده : همانا با دشواری آسانی است . ( و قال امیرالمؤ منین علیه السلام : اِنَّ لِلنَّکَباتِ غایاتٌ لابُدَّ اَنْ تَنْتَهِیَ اِلَیْها فَاِذا اُحْکِمَ عَلیْ اَحَدِکُمْ فَلْیَطاْطاء لَها وَ لْیَصْبِرْ حَتّی تَجْوزَ فَاِنَّ اَعْمالَ الْحیلَهِ فیها عِنْدَ اِقْبالِهازا ئدٌ فی مَکْروُهِها ) ؛ یعنی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده که همانا برای نکبتهای روزگار نهایات است که لابدّ و ناچار باید به آن نهایت برسند، پس هرگاه استوار و محکم گردید بر یکی از شماها، پست کند سر خود را از برای آن و صبر نماید تا بگذرد. همانا به کار بردن حیله و تدبیر در آن هنگامی که رو نموده است زیاد می کند در مکروه آن . ای دل صبور باش و مخور غم که عاقبت و این شام صبح گردد و این شب سحر شود
چهارم فرموده : هرگاه دنیا رو کرد بر قومی بپوشاند به ایشان محاسن غیر ایشان را و هرگاه پشت کرد بر ایشان برُباید از ایشان محاسن ایشان را. مؤ لف گوید: که این کلام شبیه است به کلام جدش امیرالمؤ منین علیه السلام که فرموده : ( اِذا اَقْبَلَتِ الدُّنْیا عَلی اَحَدٍ اَعارَتْهُ مَحاسِنَ غَیْرِهِ وَ اِذا اَدْبَرَتْ عَنْهُ سَلَبَتْهُ مَحاسِنَ نَفْسِهِ ) : یعنی چون روی نهاد دنیا بر کسی، عاریه می دهد بر او نیکوییهای دیگران را و چون پشت گردانید از او، می رباید از او محاسن و نیکوهای نفس او را. گویند: در ایامی که آل برامکه را بخت و طالع مساعد بود، رشید در حق جعفر بن یحیی برمکی قسم می خورد که او افصح است از قسّ بن ساعده و شجاعتر است از عامر بن طفیل ، و اکتب ، یعنی نویسنده تر است از عبدالحمید و سیاسی تر است از عمر بن الخطاب و خوش صورت تر است از مصعب بن زبیر با آنکه جعفر خوش صورت نبود، و انصح ، یعنی خیرخواه تر است از برای او از حجاج برای عبدالملک و سخی تر است از عبداللّه بن جعفر و عفیف تر است از یوسف بن یعقوب ! و چون طالع ایشان سرنگون شد تمام را منکر شد حتی اوصافی که در جعفر بود و کسی منکر آن نبود مانند کیاست و سماحت او. حاصل آنکه مردم، ابناء دنیا و طالب متاع این جهانند پس در هرکه یافتند او را دوست دارند و برای او کمالات و محاسنی نقل کنند و از عیبهای او چشم بپوشند بلکه عیبهای او به چشم ایشان درنیاید؛ چه ( عَیْنُ الرِّضا عَنْ کُلِّ عَیْبٍ کَلیلَهٌ ) . پس حال مردم دنیاپرست چنان است که شاعر گفته : دوستند آنکه را زمانه نواخت دشمنند آنکه را زمانه فکند قالَ امیرالمؤمنین علیه السلام : ( اَلنّاسُ اَبْناءُ الدُّنیا وَ لایُلامُ الرَّجُلُ عَلی حُبِّ اُمِّهِ. پنجم فرمود به آن کسی که از آن جناب وصیتی خواست : که مهیا و آماده کن ساز و برگ سفر آخرتت را و بفرست از پیش ، توشه خود را و بوده باش وصی خودت و مگو به غیر خودت که بفرستد برای تو چیزی که برای تو در کار است . برگ عیشی به گور خویش فرست کس نیارد ز پس تو پیش فرست و لقد احسن من قال : زان پیش که دست ساقی دهر در جام مرادت افکند زهر از دست ده این کلاه و دستار جهدی بکن و دلی به دست آر کاین رأس همیشه با کله نیست وین روی همیشه همچو مه نیست احسان کن و بهر توشه خویش زادی بفرست از خودت پیش شیخ ابوالفتح رازی رحمه اللّه روایت کرده که چون حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام از دفن صدیقه طاهره علیها السلام فارغ شد به قبرستان رفت و فرمود: سلام بر شما ای اهل گورها، مالهایتان تقسیم شد و سراهایتان در او نشستند و زنان شما شوهر کردند این خبر آن است که نزد ما است ، خبر آنکه نزد شما است چیست ؟ هاتفی آواز داد که هرچه خوردیم سود کردیم و آنچه از پیش فرستادیم یافتیم ، و آنچه باز گذاشتیم زیان کردیم. و شایسته است در این مقام این چند بیت از شیخ سعدی : خور و پوش و بخشای و راحت رسان نگه می چه داری برای خسان زر و نعمت اکنون بده کان تواست که بعد از تو بیرون ز فرمان تست تو با خود ببر توشه خویشتن که شفقت نیاید ز فرزند و زن غم خویش در زندگی خور که خویش بمرده نپردازد از حرص خویش به غمخوارگی چون سرانگشت تو نخارد کسی در جهان پشت تو ادامه دارد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۲۷ 🏷️ جايگاه شكایت كردن ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام مَنْ شَكَا اَلْحَاجَةَ إِلَى مُؤْمِنٍ فَكَأَنَّهُ شَكَاهَا إِلَى اَللَّهِ وَ مَنْ شَكَاهَا إِلَى كَافِرٍ فَكَأَنَّمَا شَكَا اَللَّهَ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه از نياز خود نزد مؤمنى شكايت كند، گويى به پيشگاه خدا شكايت برده است و كسى كه از نيازمندى خود نزد كافرى شكوه كند، گويى از خدا شِكوه كرده است. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ گلۀ از درخواست) فرموده است: هر كه از حاجت و درخواستى پيش مؤمنى گله نمايد بآن ماند كه گلۀ آنرا نزد خدا برده (زيرا مؤمن دوست خدا است) و هر كه از آن حاجت پيش كافرى گله نمايد بآن ماند كه از خدا گله نموده است (زيرا كافر دشمن خدا است). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه در واقع به مؤمنان توصيه مى‌كند كه مشكلات و گرفتارى‌هاى خود را تنها با برادران مؤمن خود در ميان نهند نه با دشمنان و كافران. مى‌فرمايد: «كسى كه مشكل و نياز خود را نزد مؤمنى بازگو كند گويا نزد خدا بازگو كرده و كسى كه آن را نزد كافرى بازگو كند گويى از خدا شكايت كرده است»؛ (مَنْ‌ شَكَا الْحَاجَةَ‌ إِلَى مُؤْمِنٍ‌، فَكَأَنَّهُ‌ شَكَاهَا إِلَى اللّٰهِ‌؛ وَ مَنْ‌ شَكَاهَا إِلَى كَافِرٍ، فَكَأَنَّمَا شَكَا اللّٰهَ‌). تفاوت «شَكَاهَا إِلَى اللَّهِ‌» و «شَكَاهَا اللَّهِ‌» در اين است كه در اولى انسان، گرفتارى خود را در پيشگاه خدا شرح مى‌دهد و از او تقاضاى حل مشكل مى‌كند كه امرى است بسيار پسنديده ولى در دومى از خداوند شكايت و گله مى‌كند كه چرا چنين نكرد و چنان نكرد، و اين امرى است بسيار زشت و ناپسند كه انسان از پروردگارى كه اين همه نعمت براى او آفريده است شكايت كند. روشن است كسى كه نزد برادر ايمانى خود مى‌رود و از گرفتارى‌ها و مشكلات خويش سخن مى‌گويد هرگز تعبيراتى را كه دليل بر ناشكرى و ناسپاسى باشد به‌كار نمى‌برد بلكه هدفش اين است كه با طرح مشكل خود از آن برادر كمك بطلبد و پناه بردن برادران ايمانى به يكديگر در مشكلات، كار خلافى نيست؛ بلكه مفهوم تعاون و همكارى همين است كه هر كَس در مشكلات به يارى ديگرى برخيزد. امروز اين برادر از آن برادر كمك مى‌طلبد، فردا به عكس. البته بازگو كردن گرفتارى‌ها و مشكلات ممكن است براى كمك طلبيدن نباشد؛ بلكه به عنوان درددل براى كسب باشد؛ اما تعبير به «حاجة» نشان مى‌دهد كه منظور امام عليه السلام بازگو كردن براى حل مشكل است. در داستان يعقوب و يوسف عليهما السلام مى‌خوانيم كه يعقوب عليه السلام به فرزندانش گفت: « قَالَ‌ إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّى وَ حُزْنِى إِلَى اللّٰهِ‌ »؛ گفت: «من غم و اندوهم را تنها به خدا مى‌گويم (و شكايت نزد او مى‌برم)!» ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔻 من که بین خودم و خدا، در این فکر بودم که جا دارد شیعه، فقط به ‌خاطر همین یک نعمت، سر به سجده بگذارد و دیگر برندارد! از اینکه خدایا، سلام الله علیها را آفریدی، از اینکه ای حضرت معصومه، آنقدر صبوری کردی و اینقدر جایگاه را نگاه داشتی که در رأس الگوهای هویتی عالم قرار گرفتی، 🔸 از اینکه در ارتباط و توسل به شما، کلیدی به دست بنده افتاده است که هر وقت حرفی داشته باشم، بیایم و به شما بگویم و انگار که به پدرت موسی بن جعفر علیهما السلام گفته‌ام، انگار به جدّت سیدالشهدا علیه السلام و امیرالمؤمنین علیه السلام و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم گفته‌ام، انگار به مادرت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها گفته‌ام و دیگر دغدغه ندارم. @nasery_ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────