eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.6هزار عکس
32.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 شأن طلبگى 🔸روحانيت داراى قداست است. مردم به من و شما كه نگاه مى‌كنند، به خاطر لباسمان، شأنمان و شغلمان، حساب خاصى براى ما باز مى‌كنند و يك تقدسى قائلند. بعضى از گناهانى كه خودشان مى‌كنند، خيال مى‌كنند ماها نمى‌كنيم؛ بعضى از كارهاى خيرى كه خودشان انجام نمى‌دهند، خيال مى‌كنند ما انجام مى‌دهيم؛ خيال مى‌كنند ماها دائم در حال ذكر الهى و توجه به پروردگار - كه غالباً از آن غفلت مى‌شود - هستيم؛ يك چنين تصوراتى درباره‌ى ما دارند. البته اين تصورات را نبايد تقويت كرد. 🔸امام سجاد (سلام‌اللَّه عليه) در يكى از ادعيه‌ى صحيفه‌ى ثانيه‌ى سجاديه از خداى متعال شش چيز مى‌خواهد، كه يكى‌اش اين است: «و لبّاً راجحاً»؛ باطنم از ظاهرم بهتر باشد. ماها در اين زمينه گرفتاريم. بايد باطنمان از ظاهرمان بهتر باشد. 🔸اين قداست را چگونه حفظ كنيم؟ حفظ قداست با سلامت مالى، سلامت اخلاقى و حفظ است. نمى‌گوييم عباى پاره به دوشمان بيندازيم؛ معناى اين نيست. معنايش اين است كه در دنياطلبى مثل دنياطلبان عمل نكنيم؛ هر چه هوس كرديم، بخواهيم. 🔸من قبل ها روايتى ديدم كه هر كس هر چه دلش خواست بپوشد، هر چه دلش خواست بخورد و هر مركوبى كه دلش خواست سوار شود، اين شخص پيش خداى متعال ملعون است. اين شأن پولدارها و پول‌پرستهاست. ما هم فلان چيز را هوس مى‌كنيم، اما حالا پول نداريم، به‌مجردى كه پول گيرمان آمد، فوراً مى‌رويم آن را تهيه مى‌كنيم؛ منتظريم كه از اين صد جزء اشرافيگرى، وقتى اين يك جزئش فراهم شد، نود و نه جزء ديگر را هم در فرصتهاى ديگر همين‌طور بتدريج فراهم كنيم. اين شأن طلبگى نيست. ❇️ شأن طلبگى اين است كه انسان يك زىّ متوسطى همراه با قناعت، سلامت مالى و سادگى به طور نسبى براى خودش نگه دارد. سلامت اخلاقى، خيلى مهم است. آن وقت قداست حفظ خواهد شد 📢 بیانات حضرت (مدظله العالی) 🗓در دیدار روحانیون استان سمنان؛ 1385/8/17 🌐 @mabahes_7
📗 مرآة الكمال ✍ عبداللّه مامقانی ره 🗨 موضوع آداب و سنن و مكارم اخلاقى 💭 انگيزه نگارش مؤلف : «فقهاء اهتمام به بيان واجبات و محرمات دارند و كمتر به آداب اعمال و مستحبات و مكروهات پرداخته‌اند به نحوى كه بسيارى از آنها فراموش شده است، پس براى سهولت كسانى كه دوستدار كمال و طالب درك مصالح اعمال هستند كتاب را تأليف نمودم». 🔍 محتوای کتاب : مقدمه فصل اول؛ آداب ولادت . فصل دوم؛ آداب لباس و پوشش فصل سوم؛ آداب و مستحبات مسكن فصل چهارم؛ آداب خوردن و آشاميدن فصل پنجم ؛ آداب خواب و بيدارى فصل ششم؛ آداب طهارت و پاكى و نماز فصل هفتم ؛ آداب نظافت فصل هشتم؛ آداب نكاح فصل نهم؛ آدابِ كسب و كار و رزق و روزى فصل دهم؛ آداب معاشرت فصل يازدهم؛ آداب قرائت قرآن، ذكر، دعا و توسلات و استخاره فصل دوازدهم؛ اسباب صحت و سلامت، آداب مرض و بيمارى، آداب احتضار و موت خاتمه ؛ آداب متفرقه [فقر، هم و غم، فراموشى، جنون، زيادى عمر، قساوت قلب، عقل] 📥 دریافت مجلداتِ کتاب، از لینک های زیر : 📘1⃣ http://www.mediafire.com/?9vpfg4n67izd2wb 📘2⃣ http://www.mediafire.com/?6azi7ra0ahziq73 📘3⃣ http://www.mediafire.com/?955bdc9fg9gq26b 🌐 @mabahes_7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه شباهت عجیبی است بین استدلال شاه خائن و حرف برخی مسئولانِ امروز ! 🌐 @mabahes_7
📢 آیت الله آملی لاریجانی، در دو راهی اخوت و ولایت ! ❇️ مصلحت کشور چیست ؟ 🔸 پالرمو، شنبه به صحن مجمع تشیخص می رود. 🌐 @mabahes_7
📢 درس خواندن را دستِ کم نگیرید... 💠من مشهد درس رسائل و مکاسب میگفتم، هر چند وقت یک‌بار هم ما را میگرفتند، زندان میبردند، شاگردهای ما متفرّق میشدند؛ بعد که از زندان می‌آمدیم، درس را شروع میکردیم، باز جمع میشدند می‌آمدند؛ شوق مبارزه و ملاحظه‌ی حال بنده -آن کتک‌خوریِ ویژه‌ای که ما آن روز از دستگاه داشتیم- گاهی آنها را نسبت به این درسی که ما به آنها میدادیم، دچار تردید میکرد؛ حالا جزئیّات فرمایش شیخ در مکاسب یا مثلاً کفایه که مراد از عبارت این است [را وقتی میگفتم]، من میدیدم دچار تردیدند؛ همیشه من به اینها میگفتم: بچّه‌های عزیز من! بدانید اگر درس نخوانید نمیتوانید تأثیرگذار خوبی باشید؛ به اینها میگفتم بی‌مایه فطیر است، باید درس بخوانید. ❇️ اگر میخواهید افکارتان، پیشنهادهایتان، خصوصیّات برجسته‌ای که روحیّه‌ی شما بحمدالله از آن برخوردار است، در جامعه تأثیر بگذارد، باید باسواد باشید، باید درس بخوانید، باید ملّا باشید. درس را جدّی بگیرید؛ نگویید حالا دنیا دارد براساس پیشرفتهای فنّی و فنّاوری و مانند اینها اداره میشود، ما نشسته‌ایم داریم مثلاً فرض کنید حاشیه‌ی ملّاعبدالله میخوانیم یا فرض کنید منطق مظفّر میخوانیم! نه، این منطق مظفّر را باید بخوانید؛ این کتاب نحو را یا کتاب صرف را به‌عنوان مقدّمه باید بخوانید؛ این کتاب فقه را و کتاب اصول را باید بخوانید تا بتوانید به‌عنوان یک روحانی اثرگذار باشید. 📚 باید درس خواند. 📢 بیانات 🌐 @mabahes_7
📢 زیارت حضرت فاطمة زهراء علیها السلام : 🔸السَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ نَبِیِّ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ حَبیبِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَلیلِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ صَفیِّ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ اَمینِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ اَفْضَلِ اَنْبِیاءِ اللهِ وَرُسُلِهِ وَمَلائِکَتِهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِّیَةِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سِیِّدَةَ نِساءِ الْعالَمینَ مِنَ الاَْوَّلینَ وَالاْخِرینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَةَ وَلِیِّ اللهِ وَخَیْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةُ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ ، اَلسّلامُ علَیْکِ اَیَّتُهَا الْفاضِلةُ الزَّکِیّةُ ، اَلسّلامُ علَیْکِ اَیَّتُهَا الْحَوْراءُ الاِْنْسِیَّة . 🌐 @mabahes_7
10 📢 أمیرالمؤمنین علیه السلام : ❇️ شما را به پنج چیز سفارش میکنم که اگر برای به دست آوردنِ آنها بر شتر سوار شوید و سخت بتازید، شایسته است؛ 1️⃣ هیچ یک از شما جز به پروردگارش امید نبندد. 2️⃣ جز از گناهِ خویش، نترسد. 3️⃣ چون از او چیزی پرسند که نمی داند، از گفتنِ "نمی دانم" شرم نکند. 4️⃣ هرگاه چیزی را نمی داند از آموختن آن خجالت نکشد. 5️⃣ و بر شما باد به صبر که صبر نسبت به ایمان مانند سر نسبت به بدن است و همانطور که خیری نیست در بدنی که سر ندارد خیری نیست در ایمانی که صبر به همراه ندارد. 📚 - حکمت 82 🌐 @mabahes_7
القواعد.pdf
6.37M
📔 ؛ مائة قاعدة فقهیة ✍️ سید محمدکاظم مصطفوی 🌐 @mabahes_7
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیش_مطالعه_اصول
6بهمن.ppsx
504.1K
32 🗓شنبه ؛ 6 بهمن 97 📕 اصول ؛ ج 69 📢 🔸تنبیه اول [فرمایش نراقی ره] 🔸تنبیه دوم [اختلافِ قرائات] 🌐 @mabahes_7
#کتاب 📙 کنزُ الْعِرْفان فی فِقْه القُرْآن 🗨 موضوع: آیات الاحکام و آیات فقهی قرآن کریم ✍ مقداد بن عبدالله سیوری حلی (متوفای ۸۲۶ق) معروف به فاضل مقداد‌. ❇️ این کتاب که در زمره تفاسیر موضوعی است بر شیوه کتب فقهی نوشته شده است. مؤلف، در این کتاب تنها آیات فقهی را بررسی کرده و در بیان اقوال علما و نقل احادیث و شان نزول آیات، از تفسیر مجمع البیان استفاده کرده است. 📥 دریافت مجلداتِ کتاب، از لینک های زیر : 📗1⃣ http://www.mediafire.com/?b1kmaw1a4bsqxdb 📗2⃣ http://www.mediafire.com/?604y8h40xuwz4k6
💽 صحیفه امام خمینی ره 📢 امکانات نرم افزار: 🔸 (ره) در ۲۱ جلد 🔸امکان جستجو و فهرست درختی 🔸متن کامل قرآن با امکان جستجو 📥 دریافت از لینک زیر : [حجم؛ 44 مگابایت] http://dl.islamdownload.org/files/software/Sahifeh-Emam[www.islamdownload.org].rar
7بهمن.ppsx
503.5K
33 🗓یکشنبه ؛ 7 بهمن 97 📕 اصول ؛ ج 70 📢 🔸تنبیه سوم [حجیّت ظواهر ِکتاب بنا بر تحریف] 🔸تنبیه چهارم [فرمایش میرزای قمی ره] 🌐 @mabahes_7
7بهمن-مکاسب.ppsx
480.4K
13 🗓یکشنبه ؛ 7 بهمن 97 📕 فقه ؛ ج 69 📢 🔸قسم سوم اعتقادِ منجمین 🔸قسم چهارم اعتقادِ منجمین 🌐 @mabahes_7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📱نرم افزار " الهادی " ✔️ شامل سخنان و بیانات حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر می باشد که در سال های قبل در پیام رسان های داخلی و خارجی منتشر گردیده است. 📎 http://bonyadhad.ir/datahad/narmafzarha/HS.apk
تفصیل.ppsx
490.3K
34 🗓سه شنبه ؛ 9 بهمن 97 📕 اصول ؛ ج 72 📢 🔸تفصیل بین مقصودین به إفهام و غیر مقصودین 🔸توجیه توسط شیخ ره 🌐 @mabahes_7
📘 القوانین المحکمة فی الاصول ✍ میرزای قمی(۱۱۵۰-۱۲۳۱ق) 🔍 محتوای کتاب : ✔️مقدمه؛ تعریف و موضوع علم اصول و پاره‌ای از مباحث الفاظ (حقیقت و مجاز، معانی الفاظ، تعارض احوال، مشتق و...) ✔️ ۱- امر و نهی ✔️ ۲- مفهوم و منطوق ✔️ ۳- عام و خاص ✔️ ۴- مطلق و مقید ✔️ ۵- مجمل و مبین ✔️ ۶- ادله شرعیه (کتاب، سنت، اجماع، عقل و...) ✔️۷- اجتهاد و تقلید ✔️خاتمه کتاب؛ درباره تعارض . ❇️ برخی دیدگاه‌های میرزای قمی ره؛ 1⃣ موضوع علم اصول نفس ادله می‌باشد. 2⃣ یکی از علائم حقیقت و مجاز تبادر است و لو بضمیمه أصالة عدم قرینه . 3⃣ وضع الفاظ برای معانی، یک امر توقیفی می‌باشد. 4⃣ مطلق ظنون ، حجت است . مهم‌ترین دلیل = انسدادِ باب علم 5⃣ اگر مدرک استحصاب اخبار و روایات باشد در این صورت استصحاب داخل در سنت خواهد بود و اگر مدرک آن دلیل عقلی ظنی باشد، داخل در عقل خواهد بود. 6⃣ اجتهاد، استفراغ وسع در تحصیل علم شرعی از ادله معتبر توسط کسی است که آشنا به ادله و احوال آن بوده و دارای قوه قدسی باشد که به واسطه آن قادر بر رد فروع بر اصول گردد. 📥 دریافت مجلداتِ کتاب، از لینک های زیر : 📔http://www.mediafire.com/?wusmm7rt0miam9q 📔http://www.mediafire.com/?ctqp1528yq773re 📔http://www.mediafire.com/?qjomxyjmkxbk5ux
مقالات.rar
1.83M
📢 مقالاتی در رابطه با عدم تحریفِ قرآن کریم 1⃣ روایاتِ فصل الخطاب نوری ره 2⃣ بررسی دیدگاه محدث نوری ره 3⃣ کتابشناسی عدمِ تحریف قرآن کریم 4⃣ تحریف ناپذیری قرآنِ از دیدگاه امام خمینی ره 🌐 @mabahes_7
11 📢 امام صادق علیه السلام: «أحبُّ إخوانی إلیّ مَن أهدَی إلیَّ عُیُوبی» محبوب ترین برادرانم نزد من، کسی است که عیبهایم را به من هدیه کند. ❇️ دوستان؛ اگر انتقاد یا پیشنهادی داشتند، بفرمایند . @ali_Shamabadi
📘 راه و رسمِ طلبگی ✍ استاد عالم زاده نوری