📖 مرحوم سيد رضى در ابتداى اين گفتار حكيمانه مىگويد: امام عليه السلام در سخن ديگرى كه در همين معنا (اشاره به گفتار حكيمانۀ قبل است) بيان كرده چنين مىفرمايد: «گروهى از مردم با دست و زبان و قلب به مبارزۀ با منكرات و انكار منكر برمىخيزند. آنها تمام خصلتهاى نيك را بهطور كامل در خود جمع كردهاند»؛ (وَ فِي كَلامٍ آخَرَ لَهُ يَجْرِي هَذَا الْمَجْرَى: فَمِنْهُمُ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ، فَذٰلِكَ الْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ الْخَيْرِ)
امام عليه السلام تقسيم سهگانهاى در اين گفتار حكيمانه و پرمعنا براى آمرين به معروف و ناهين از منكر بيان كرده، كه اين قسمِ اوّلِ آن است و اشاره به كسانى است كه با تمام وجودِ خود و با استفاده از تمام وسايل به مبارزۀ با منكرات برمىخيزند.
❤️ منظور از نهى از منكر با قلب (همانگونه كه در تفسير حكمت گذشته آمد) اين است كه انسان در دل از منكرات متنفر باشد و هرگز به آن رضايت ندهد هرچند نتواند بيش از اين كارى انجام دهد و يا بتواند و كوتاهى كند.
👅 منظور از مبارزۀ با زبان واضح است: نصيحت كند، اعتراض نمايد و گاه لازم است فرياد بكشد.
✋ معناى انكار منكر با دست هرگونه اقدام عملى است براى پيشگيرى از منكر يا برچيدن بساط منكرات موجود كه گاه منجر به درگيرى فيزيكى بهسبب مقاومت عاملين به منكر و جسور بودن آنها مىشود.
قابل توجه اينكه امام عليه السلام اين سه را به ترتيب اهميت ذكر كرده است: نخست انكار با يد سپس لسان و بعد قلب.
اينكه امام عليه السلام مىفرمايد: چنين كسى تمام خصال نيك را در خود جمع كرده، بهسبب اين است كه كارى فراتر از آن تصور نمىشود و اينكه بعضى از شارحان نهجالبلاغه كمكهاى مالى را قسم چهارم ذكر كردهاند صحيح به نظر نمىرسد؛ زيرا كمكهاى مالى نيز جزء اقدامات عملى است كه با دست انجام مىشود.
[ ادامه دارد ... ]
آنگاه امام عليه السلام بهسراغ گروه دوم مىرود و مىفرمايد: «گروهى ديگر تنها با زبان و قلب به مبارزه برمىخيزند؛ اما با دست كارى انجام نمىدهند آنها به دو خصلت از خصلتهاى نيك تمسّك جستهاند و يكى را ضايع كردهاند»؛ (وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ، فَذَلِكَ مُتَمَسِّكٌ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ خَصْلَةً)
شك نيست كه افراد ناتوان و يا توانمندِ فاقد مسئوليت كامل، نخستين چيزى را كه ترك مىكنند اقدامات عملى در راه نهى از منكر است. تنها در قلبشان از آن متنفرند و با زبان هم نصيحت و اعتراض مىكنند.
آنها در برابر دو قسمتى كه انجام دادهاند مأجورند و دربارۀ ترك مبارزۀ عملى با منكر - در صورتى كه قدرت داشته باشند - مسئوليت سنگينى در پيشگاه خدا دارند.
#امر_به_معروف
#تذکر_لسانی
سپس امام عليه السلام بهسراغ گروه سوم مىرود و مىفرمايد: «گروهى ديگر تنها با قلبشان نهى از منكر مىكنند (و از آن بيزارند) ولى مبارزه با دست و زبان را ترك مىگويند اين گروه بهترين خصلتهاى اين سه را ترك گفته و تنها به يكى چنگ زدهاند»؛ (وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ، فَذٰلِكَ الَّذِي ضَيَّعَ أَشْرَفَ الْخَصْلَتَيْنِ مِنَ الثَّلاثِ وَ تَمَسَّكَ بِوَاحِدَةٍ)
تعبير امام عليه السلام به «اشرف الخصلتين» در واقع از قبيل اضافۀ صفت به موصوف است و در معنا «الخصلتين الاشرفين» مىباشد.
آرى آنها مهمترين بخش از #نهى_از_منكر را كه بخش عملى و زبانى است رها ساخته و به كمترين آن كه مزاحمتى براى هيچکَس توليد نمىكند قناعت نمودهاند و آنها ضعيفترين ناهيان از منكرند.
ولى اين مرحله نيز داراى تأثير قابل توجهى است؛ زيرا تنفر قلبى سبب مىشود كه شخص لااقل آلودۀ گناه نشود كه اگر اين تنفر نباشد او نيز به گناه خو مىگيرد و به صف گنهكاران مىپيوندد.
در حكمت 201 نيز گذشت كه امير مؤمنان عليه السلام اشاره به داستان قوم ثمود مىكند كه يك نفر از آنها آمد ناقهاى را كه معجزۀ آشكار صالح عليه السلام بود پى كرد و به قتل رساند ولى خداوند اين كار را به همۀ آنها نسبت مىدهد و مىفرمايد: «فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ» و امام عليه السلام در توجيه آن مىفرمايد: «إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا؛ ناقۀ ثمود را يك نفر پى كرد ولى خداوند همه را مشمول عذاب ساخت؛ زيرا قلباً به آن راضى بودند»
#امر_به_معروف
#نهی_از_منکر_مسئولان
آنگاه امام عليه السلام به گروه چهارمى اشاره مىكند كه متفاوت با اين سه گروهاند و آنها كسانى هستند كه تمام مراحل نهى از منكر را رها كرده و بىخيال از كنار منكرات جامعه مىگذرند. مىفرمايد: «گروهى ديگر نه با زبان نهى از منكر مىكنند و نه با قلب و نه با دست. اينها (در حقيقت) مردگانى در ميان زندگان هستند»؛ (وَ مِنْهُمْ تَارِكٌ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدِهِ، فَذٰلِكَ مَيِّتُ الْأَحْيَاءِ)
چه تعبير جالب و گويايى! زنده كسى است كه داراى حس و حركت باشد و مؤمنِ زنده كسى است كه در برابر زشتىها حركتى از خود نشان دهد. كسى كه هيچگونه حركتى حتى بهصورت تنفر قلبى از خودش در مقابل مظاهر زشت و منكر جامعه نشان نمىدهد واقعاً در صف مردگان قرار گرفته است.
از ديدگاه #اسلام (كتاب و سنت) گروهى ظاهراً از دنيا رفتهاند و در ميان ما نيستند و جسم بىجان آنها در قبرها نهفته است ولى در واقع زندهاند چراكه آثارشان در همهجا نمايان است. مگر زندگى چيزى جز نشان دادن آثار حيات است؟ همان گونه كه قرآن دربارۀ شهدا مىگويد: « وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِى سَبِيلِ اللّٰهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ».
اميرمؤمنان على عليه السلام در گفتار حكيمانهاى كه خطاب به كميل بيان كرد مىفرمايد: «هَلَكَ خُزَّانُ الْأَمْوَالِ وَ هُمْ أَحْياءٌ وَ الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِى الدَّهْر؛ ثروتاندوزان مردهاند ولى #علما و دانشمندان تا پايان دنيا زندهاند». بنابراين، زندگى بىخاصيت، مرگ است، مرگى توأم با آثار حيات مادى.
آنگاه امام عليه السلام در بخش ديگرى از اين كلام پرمعنا به بيان اهميت #امر_به_معروف و #نهى_از_منكر بهصورت كلى پرداخته، مىفرمايد: «(#بدانيد) تمام اعمال نيك و حتى جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر همچون آب دهان است در برابر دريايى🌊 عميق و پهناور»؛ «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ، إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ)
اين تعبير بهراستى تعبير عجيبى است؛ تمام كارهاى نيك: نماز و روزه و زكات و حج و حتى جهاد فى سبيل اللّٰه در برابر امر به معروف و نهى از منكر بسيار كوچك و ناچيز است.
دليلش اين است كه اين دو وظيفۀ بزرگ اسلامى ضامن اجراى تمام آن كارهاى نيك و فرائض و واجبات است.
اگر امر به معروف و نهى از منكر تعطيل شود بهدنبال آن نماز و روزه و حج و جهاد نيز بهتدريج به فراموشى سپرده مىشود و اين است دليل برترى اين دو بر آنها.
آنگاه امام عليه السلام در آخرين بخش از كلام نورانى خود به افراد ضعيف النفس #هشدار مىدهد و مىفرمايد: «(بدانيد) #امر_به_معروف و نهى از منكر نه مرگ كسى را نزديك مىكند و نه از #روزى كسى مىكاهد (و بدانيد) از همۀ اينها مهمتر سخن حقى است كه در برابر پيشواى ستمگرى گفته مىشود (و از مظلومى در مقابل آن ظالم دفاع مىگردد»؛ (وَ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْىَ عَنِ الْمُنْكَرِ لَا يُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ، وَ لَا يُنْقِصَانِ مِنْ رِزْقٍ، وَ أَفْضَلُ مِنْ ذٰلِكَ كُلِّهِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدِ إِمَامٍ جَائِرٍ)
بسيارند كسانى كه گمان مىكنند اگر بهسراغ انجام اين دو وظيفه بروند جانشان يا نانشان به خطر مىافتد در حالى كه چنين نيست.
خداوند حافظ جان و نان آنهاست و اين تفكر، تفكرى است شركآلود و بىگانه از حق.
جملۀ «وَ اَفْضَلُ مِنْ ذلِكَ كُلِّهِ» حقيقت مهمّى را بازگو مىكند و آن اينكه انسان بايد شجاع باشد و در برابر ظالمان، بىاعتنا به خطراتى كه ممكن است او را تهديد كند حق را بيان دارد و اى بسا بيان حق، آنها را بيدار و يا حداقل شرمنده سازد و از انجام ظلمهايى بازدارد.
جالب اينكه ابن ابى الحديد در ذيل اين جمله اشاره به داستان زيد بن ارقم در برابر ابن زياد يا يزيد بن معاويه مىكند و مىگويد: مصداق اين سخن روايتى است كه مىگويد: زيد بن ارقم، ابن زياد - و گاه گفته شده يزيد بن معاويه - را ديد كه با چوبدستى خود به دندان امام حسين عليه السلام مىزند در آن زمانى كه سر آن حضرت را نزد او برده بودند. زيد بن ارقم فرياد زد و گفت: چوب را بردار. بسيار ديدم كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله اين دندانها را مىبوسيد.
نمونۀ ديگر آن سخنى است كه عبد اللّٰه بن عفيف ازدى در مسجد كوفه در برابر ابن زياد گفت و سخنان او را درهم كوبيد.
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#هدف_قیام_امام_حسین(علیه السلام)
🏴 محرم و صفر هر سال، از همه چیز امام حسین (علیه السلام) میگن:
🍂 از مظلومیتش، از غربتش، از نهضتش...
🍂 حتی از اسب امام حسین میگن، ولی از هدف قیامش نمیگن...
🍂 از رنگ خیمه هاش میگن، ولی از هدف قیامش نمیگن...
📌 از #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر که هدف امام حسین علیهالسلام بود، نمیگن!
✅ امر به معروف خیلی مهمه....
♻️ با یه "به تو چه" حق عقب نشینی نداری...
🎙 جناب آقای تقوی
@umefafgaraei
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تذکر شهید بهشتی به اصلاحطلبان و اصولگرایان
ما با اسم شما کاری نداریم
لیبرال یا غیرلیبرال
فقط در برابر محرمات الهی حساسیت داشته باشید...
وقتی شما رییس یک اداره هستی،
و در برابر تبعیض و ظلم و فساد و رشوه حساسی،
در برابر فاصله حقوق و درآمد حساسی،
در برابر کیفیت پوشش خانمهای کارمند حساسی،
در برابر روابط و طرز گفت و شنود خانمها و آقایان کارمند حساسی و میکوشی همه را به راه عفت و پاکدامنی و تقوی و درستی بیاوری
بالای چشم ما جا داری، ما با اسمت کاری نداریم....
[آقایان محترم! ما با اسم شما کاری نداریم. اسمتان اصلاحطلب باشد یا اصولگرا، اسم دولت شما انقلابی باشد یا اعتدالی، اسم مجلس شما انقلابی باشد یا واداده... فرقی ندارد. ما با عمل شما کار داریم، آیا در برابر حرامهای الهی حسّاسید یا ... ؟!]
#برخورد_جدی با کاشفان #حجاب و مروّجان #هرزگی
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
#پاسخ_چالش | ۵
🤔 مواجهه با فردی که کشف #حجاب کرده است ...
_____________________
سلام
من پرستارهستم.
وقتی مریض ها زیادمی شوند پرستارهای بیشتری سر کار حضور پیدا می کنند نه اینکه پرستارها فرار کنند!! 👌
امر به معروف و نهی از منکر، واجب است
پس بی واکنشی گناه است.
اگر مریض های جامعه زیاد شدند....
حضور بیشتر مذهبی ها و واکنش هایشان را می طلبد...
به گونه ای رفتار کنیم فردا که محرم شد
از ما سوال کردن هدف #امام_حسین(علیه السلام) ازعاشورا چه بود؟
سرمان را بالا بگیریم و بگوییم امر به معروف و نهی از منکر
الان کربلاست بسم الله...
تذکر میدهم و یاعکس میگیرم و برای کانال های مربوطه جهت برخورد ارسال می کنم.
روش های #امر_به_معروف و نهی ازمنکر فراوان است...
می شود در قالب بسته فرهنگی این کار انجام شود.
بسته ای که شامل یک متن در رابطه با اثار بدحجابی به همراه شکلات است
وتشویق فرد به مراقبت ازخوبی ها.
اینگونه شخص در خلوت به مطالعه بسته می پردازد به دور از هرگونه فضا و جوزدگی به فکر فرو می رود.
بی حجابی گسترش پیدا نخواهد کرد اگر همه ی مذهبی ها به #واجب_الهی عمل کنند و دیگران رابه خوبی دعوت وازبدی نهی کنند.
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظریۀ پنجرۀ شکسته💥
🔶 نظریۀ پنجرۀ شکسته میگوید: وقتی قبح و زشتی یک عمل شکسته شود، بقیه راحت تر، به قبح شکنی آن عمل می پردازند.
🎙جناب آقای تقوی
#امر_به_معروف
#نهی_از_منکر
#برخورد_قاطع
@umefafgaraei
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔 احتمال تأثیر
🎥 آیا #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر اثر ندارد؟
🎙️ جناب آقای علی تقوی
#تذکر_لسانی
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | دختر مدافع حرمی که همه را در برنامه دیشب محفل شبکه سه به #گریه انداخت.
#مدیون_شهدائیم
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
📣 فرصتی برای علاج بیماریهای اخلاقی
🔸 رهبر انقلاب: این فرصت را #ماه_مبارک_رمضان در اختیار ما قرار داده که بتوانیم خودمان را شستشو بدهیم. این اشکها دل را شستشو میدهد. همه این بیماریهای خطرناک، یعنی منیّت، کبر،حسد، تعدی، خیانت، لاابالیگری در این ماه #فرصت علاج پیدا میکنند.
📆 ۱۳۸۸/۶/۲۹
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر دوست دارید #حاج_قاسم واقعی که دغدغه ارزشها و دین را دارد بشناسید این ۵۴ ثانیه از صحبتهای ارزشمندایشان را به دقت گوش کنید.
حاج قاسم واقعی در این ۵۴ ثانیه است نه آن حاج قاسمی که صورتی ها و اصول گراها و اصلاح طلبا و ... ازش به تصویر می کشند و برای انتخابات از نامش سوء استفاده میکنند و برای رأیجمعکردن و سوء استفاده از نامش او را موافق بیحجابی نشان می دهند.
#حجاب_واجب_مظلوم
#جان_فدا
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
#شهید_برونسی
خدايا...!
اگر میدانستم با مرگ من يک دختر در دامان حجاب میرود، حاضر بودم هزاران بار بميرم تا هزاران دختر در دامان #حجاب بروند...
#مدیون_شهدائیم
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای شهادت نوجوانی که با پای برهنه مقابل چشمان پدرش شهید شد
☑️ واقعاً مسئولین!!!
#ببینید! چطور به شما پست و مقام رسیده؟
#بدانید! چطور یه عده جانفشانی کردند که حالا شما پشت این میزها قرار گرفتید؟
چه کسی میتواند جواب یک ثانیه این پدر و پسر #شهید را بده 😭
╲\╭┓
╭🥀🍃
┗╯\╲
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔 دین اخلاقی یا دین تقوایی؟
🤔 علت برخی دینگریزیها، تعریف اخلاقی از دین است!
✅ #تقوا یعنی فریب خوبیهای ظاهری را نخور!
🪴 اصلاح #برداشتهای_ناروا از دین
📺 شبکه۳، حوالی ۴ صبح
🎙️ #استاد_پناهیان
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 اخلاق، ظرفیت این را دارد که مقابل دین بایستد! 😱
🔻 ابنملجم(لعنةاللهعلیه) با نگاه اخلاقی، #امیرالمؤمنین(علیه السلام) را به شهادت رساند!
🪴 اصلاح #برداشتهای_ناروا از دین
📺 شبکه۳، حوالی ۴ صبح
🎙️ #استاد_پناهیان
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان عجیب #علامه_بهلول ( ره ) در مورد ظهور حضرت ولیعصر ( عجل اللّه فرجه )
‼️در سده ۱۴۰۰ شمسی، گویا انقلابی الهی در پیش است... ان شاءاللّه
__________________
🔸 علامه بهلول به هیچ وجه تعیین وقت مشخص برای فرج امام نکرده و مصداق روایت #امام_صادق (علیه السلام) مطلقأ قرار نمیگیرند.
🍃 ایشان عالمی وارسته و جلیل القدر و به فرمایش #امام_خامنه_ای (مدظلهالعالی) از عجایب زمان ما بوده اند!
❖═▩ஜ••🪴••ஜ▩═❖
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
🤔 نظر #امام_خامنه_ای و مراجع عظام تقلید تغییر کرده یا ما بازیگر شده ایم⁉️
📛 اصرار دولت در تکرار اقدام خلاف شرع حضور زنان در ورزشگاهها در #ماه_مبارک_رمضان موجب تأسف است.
🤔 #افکار_عمومی میپرسند آیا فتوای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید تغییر کرده یا دین ملعبه دست مسئولان گردیده است؟!
⚠️حضرت آیت الله شب زنده دار (عضو فقهای شورای نگهبان) ضمن ابراز ناراحتی از این تصمیم غلط دولت، چند ماه قبل فرمودند: «ما اطلاع داریم که نظر مقام معظم رهبری، همان فتوای سابق ایشان است و تغییری نکرده است»
❌ خیلی بد است؛ دولتی که ادعای اطاعت از رهبری را دارد به راحتی آب خوردن فتوای مقام معظم رهبری را نادیده میگیرد!
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
هدایت شده از مباحث
062_14001102_حجاب ورزشکاران.mp3
3.4M
🌀 مخالفت رهبری، مراجع و علما با ورود زنان به ورزشگاهها
🎙 آیت الله #شب_زنده_دار از فقهای شورای نگهبان #قانون_اساسی خطاب به رئیس جمهور: حوزه علمیه و فقها بر نمی تابند این را!
♦️ یقین بدانند! یقین بدانند!
اگر این (ورود زنان به ورزشگاهها) اجازه داده شود بدانند مراجع بزرگوار و بسیاری از متدینین و حوزویان گلایهمند شدید خواهند شد.
آنوقت ادامه کار به نحو صحیح مشکل خواهد بود!!
♦️ در جلساتی که خدمت رهبر معظم انقلاب(دامظله) بودیم فرمودند:
پوششی که مردان در ورزشهای مختلف مانند فوتبال و والیبال و... دارند نظر بانوان به این موارد جایز نیست.
♦️ ما #گلایه_شدید_داریم. ما شرمنده حضرت بقیة الله (عجلالله) هستیم. شرمنده صدیقه طاهره(علیهاسلام) هستیم.
♦️ من توصیه میکنم به عزیزانی که دنبال این هستند که این راه ها را باز کنند؛ روایات و آیات را، احوالات صدیقه طاهره (علیهاسلام) را مطالعه کنند.
گاهی یک غفلت هایی یا برداشت های غیرعمیقی باعث میشود که تصمیماتی گرفته شود!
باید بیش از این جهات شرعی را مورد توجه قرار داد.
♻️ این امور باعث میشود خدای ناکرده امید متدینین، که پای کار هستند به ناامیدی تبدیل شود.
♦️ رئیس محترم جمهور آدم متدینی است و خانم خزعلی هم از سوابقی که از ایشان سراغ داریم در راه حق بودهاند باید امعان نظر بیشتری بکنند.
♦️ توقع از این دولت _ که امیدها در دل آمده که إن شاء الله مراعاتهای بیشتری نسبت به احکام شرعیه در آن باشد _ این است که امعان نظر بیشتری داشته باشد.
📆 شنبه: ۲ بهمن ۱۴۰۰
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────