eitaa logo
بر مدار حکمت|حسن لاهوتیان
160 دنبال‌کننده
185 عکس
62 ویدیو
3 فایل
حسن لاهوتیان ● دانش‌آموخته حوزه و دانشگاه ● پژوهشگر و مدرس فلسفه ● مهندس عمران ● ارتباط با من: @Ta_shahaadat
مشاهده در ایتا
دانلود
را که چند روز پیش امانت گرفته بودم، تمام شد. داستانی زیبا با قلمی قوی در کنار تزریق معارفی از بطن دین و معنویت، به خوبی می‌تواند برای خواننده این جهانی را که در لابه‌لای روزمرگی‌ها و سرگرمی‌های دنیای مدرن‌ رو به فراموشی است زنده کند. چقدر ما به اینجور کتابها احتیاج داریم، کتابهایی که آنقدر قدرت دارند که زمین‌گیرترین و خسته‌ترین آدمها را عاشق کنند و به بندازند.
🔹 ملاصدرا تلائم دلنشینی از فضای وحی، عقل، کشف و عرفان را ارائه کرده است 👤 استاد حجت‌الاسلام : ▫️در سنت غربی بین حوزه‌های مختلف شناختی تناقض وجود دارد و یک راه و دل یک راه دیگر و وحی راه دیگری را پیشنهاد می‌دهد، ولی ملاصدرا تلائم دلنشینی از فضای وحی، عقل، کشف و را ارائه کرده است.
❓از کجا بدانیم که بلا مانند بیماری، خیر و نعمت است ... یا نقمت و شر و عذاب؟ 🔸 پاسخ علامه طباطبایی: با مراجعه کردن به قلب تا حدودی می‌شود فهمید، به این صورت که اگر قلب آرام و در حال تقرب و تقوی بود می توان فهمید نعمت است و اگر دل سخت و ناراحت بود شر و نقمت است. در روایتی آمده است: گاهی خداوند بنده را یک ماه به بیماری مبتلا می‌کند تا در روز سی‌ و یکم یک "یاالله" از روی اخلاص از او صادر می‌شود. همچنین در حدیثی (ظاهراً نبوی) وارد شده است که می‌فرماید اگر بخواهی بدانی که خداوند متعال با تو چگونه معامله می‌کند ببین تو با او در چه حالی هستی. 📚 کتاب در محضر علامه طباطبایی، سوال ۵۴۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ در تعجبم از قلم‌هایی که این بدیهیات انقلابی‌گری را برنمی‌تابند!
📗در آمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی 🔸 یکی از وجوه شنیدنی و ممتاز از سیره علمی و عملی طریقۀ ایشان است که یک تمام‌عیارِ معرفتی- اخلاقی است. این مکتب در کتاب یا بهتر بگویم فوق به صورت اجمالی معرفی شده است. 🔹 در آمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی به لحاظ محتوایی به سه محور می‌پردازد: ۱. آشنایی با روند تاریخیِ شکل‌گیری و امتداد مکتب علامه طباطبائی(ره) ۲. آشنایی با کلیاتِ مباحث نظریِ مکتب ۳. آشنایی با دستورات مقدماتیِ عملی مکتب.
این حرف آقای صفایی از کتاب تربیت کودک رو که خوندم یاد یکی از دوستام افتادم اسمش مصطفی بود، ؛ حدود ۲۰ سال پیش بهش گفتم چرا ازدواج نمی‌کنی؟ [خودم هم هنوز ازدواج نکرده بودم اما اون یکی دو سال از من بزرگتر بود] + بهم گفت: می‌دونی تربیت بچه چقدر سخته؟! - گفتم: مصطفی؛ بالاخره که چی؟! راهیه که باید رفت، اگه سخت هم هست باید خودت رو بندازی توش. + گفت: می‌دونی تربیت بچه از کی شروع میشه؟ [توی دلم گفتم حتما دوتا مطلب خونده یا دوتا حرف شنیده جوگیر شده، الان یه چیزی میگم بادش بخوابه] - گفتم: حتما می‌خوای بگی از قبل بچه‌دار شدن! + گفت: نه؛ قبل‌تر؛ از قبل از ازدواج؛ یعنی همین الان!! بعد ادامه داد: من هنوز آماده تربیت یک انسان دیگه نشدم ... یادم نیست کی ازدواج کرد اما یادمه سال ۹۶ در حماء سوریه شهید مدافع حرم شد.
قَيِّدُوا اَلْعِلْمَ بِالْكِتَابَةِ [علم را با نوشتن در بند کشید]
دو سه سال پیش، داشتم یه کتاب فلسفی می‌خوندم در مورد فلسفه عمل. توی یکی از صفحات ابتدایی کتاب، نویسنده اومده بود نظریه‌ها رو دسته‌بندی کرده بود و براساس اون بخش زیادی از مطالب رو چیده بود. اما من هر چی میخوندم نمی‌فهمیدم مبنای این دسته‌بندی چیه. اصلا متوجه نمیشدم منظورش رو. خیلی تحقیق کردم به نتیجه نرسیدم. آخرسر شماره موبایل نویسنده رو پیدا کردم بهش پیام دادم و گفتم من این قسمت کتاب شما رو نمی‌فهمم، این چیزی که میگید یا مبهمه یا غلطه. اون بنده خدا هم پیام من رو دید اما جوابی نداد. خلاصه این یه صفحه از اون کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای باقی موند تا امروز! امروز دوباره به مناسبتی رفته بودم سراغ همون کتاب و دوباره رسیدم به همون صفحه. دیدم نمیتونم ازش بگذرم باید بفهمم چی میگه. شروع کردم تحقیق کردن، اینور و اونور؛ اما بازم نتیجه نداد. دیگه ناامید شده بودم که یه دفعه یاد چت جی‌پی‌تی افتادم .... در کمال تعجب خودم، همه نقاط ابهامم رو ازش پرسیدم و یکی یکی بهم جواب داد و مطلب روشن شد. قبلا هم ازش استفاده کرده بودم اما اینبار فرق می‌کرد چون مشکلی رو حل کرد که بعد از این همه تحقیق، فکر نمی‌کردم حل بشه... دوران عجیبیه! نه؟
📚 برنامه دروس این ترم من: 📗 تاریخ فلسفه اسلامی(۲)-کارشناسی گروه فلسفه، دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی شنبه‌ها ۱۰-۸ و یکشنبه‌ها ۱۲-۱۰ 📕 الهیات بالمعنی الاخص-کارشناسی گروه فلسفه، دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی شنبه‌ها ۱۲-۱۰ و یکشنبه‌ها ۱۰-۸ 📘رویکرد انتقادی به علم اخلاق-ارشد گروه اخلاق، دانشکده معارف دانشگاه تهران سه‌شنبه‌ها ۱۲-۱۰
آیت الله جوادی آملی حفظه الله: 🌹بیان نورانی امام عسکری(سلام الله علیه) این است که:«إنّ الوصول الی الله سفرٌ لا یُدرک الاّ بالامتطاء اللیل»؛ وصول به خدا و نِیل به مقام قُرب الهی یک راه طولانی است و پیمودن این راه طولانی مرکب می‌خواهد و بهترین و راهوارترین مرکب این سفر، نماز شب است. 👌سفر با مرکب قابل طی است و بدون وسیله نقلیه آدم سفر طولانی را چطور طی کند؟ فرمود این راه، راه طولانی است این سفر،سفر طولانی است «إنّ الوصول الی الله سفرٌ» که این بدون مرکب نمی‌شود مرکبش هم نماز شب است .نماز شب یک مرکب خوبی است خب سوار این مرکب بشوید و بروید.
✍ به نظرم با وجود بی‌توجهی یا سانسور رسانه‌ای اما پاسخ دکتر به خبرنگار مجله خیلی دقیق بود البته خانم خبرنگار ابتدا بحث رو وسط میکشه اما بعد سوالی رو طرح میکنه که پزشکیان در پاسخ به اون نشون میده مرزهای مشخصی با برخی و داره. ضمن اینکه عقیده به حذف گشت ارشاد داره ولی احترام به جامعه و عقاید طرف مقابل رو لازمه‌ی میدونه. جالب اینه که اینبار رویکرد معترضین و رو مانع معرفی میکنه. البته وقتی پاسخ خبرنگار رو می‌داد اون رویکرد رو هم کوبید. من به جای تیم رسانه‌ای دولت بودم پاسخ رئیس‌جمهور به خبرنگار کیهان و اندیشه پویا رو بُلد میکردم تا در مسیر وفاق اعتماد بیشتری رو برای دولت جمع کنم. پ.ن: فیلم کامل نشست خبری آقای پزشکیان رو اینجا ببینید. تقریبا دقیقه ۱:۴۰ خبرنگار اندیشه پویا میاد و سوال میپرسه. پاسخ به خبرنگار کیهان رو هم که سرچ کنید میاد.
🔹 فراموشی مهسا امینی یا جنبش مهسا؛ ✍ علیرضا زادبر دومین سالگرد فوت خانم مهسا امینی با بی سر و صدا ترین شکل ممکن گذشت! سال گذشته این ایام در نخستین سالگرد فوت او مردم ایران در مسافرتِ تعطیلات چند روز متوالی آخر تابستان بودند. امسال آن تعطیلات هم نبود. هم کف خیابان هم کف شبکه های اجتماعی به نسبت وسعت هیاهوی آن روزها خبری نبود! وقتی ۱۸ تیر سال ۷۸ در کوی دانشگاه تهران رخ داد تا چند سال بعد در سالگرد ۱۸ تیر لااقل تجمع مختصری برگزار می‌شد. آن هم در دوره ای که شبکه های اجتماعی و اینترنت به معنای امروزی آن وجود نداشت. آیا فراموش شده است یا اساسا مردم به چیزی به نام "جنبش مهسا" اعتماد نداشتند و ندارند؟ در درجه اول باید گفت آنچه در سال ۱۴۰۱ رخ داد بیش از آنکه واقعیت برآمده از بطن نیازهای اساسی جامعه ایران باشد، یک "برساخته رسانه ای" بود‌. القا بود. بیش از این که حقیقت داشته باشد، سر و صدا داشت! سیطره رسانه بود. اذهان همه تحت سیطره شبکه های اجتماعی به وقایع پس از فوت مهسا آنقدر ضریب و وزن داد که گویی واقعا انقلابی در راه است! نه انقلاب و نه جنبشی در کار نبود. یک توهم سازی بود. برای نسلی که برداشت تاریخی از جامعه ایرانی نداشت و ندارد. اما آیا وقایع پاییز ۱۴۰۱ بی اثر هم بود؟ خیر. اثر داشت. چون با سطحی از مطالبات فرهنگی جامعه به ویژه جامعه هدف یعنی زنان گره زده شده بود. نفی مطلق اثرگذاری غلط است، اما بزرگنمایی نیز خطاست. یعنی با آن وقایع خشن، با آن شدت عمل یک عده در کف خیابان و دانشگاه "انقلاب" شکل نمیگرفت. دلیل دیگر اینکه؛ کارفرماها و عوامل خارجی دخیل در آشوب های ایران نسبت به چند سال قبل در موضع ضعف قرار دارند. رژیم صهیونیستی تمرکز ایجاد جنگ روانی ندارد. سازمان مجاهدین بخوبی کنترل و محدود شد. کومله، حزب دمکرات و سایر گروهگ ها که میخواستند از اعتراض مردم بهره برداری کنند خودشان مشغول و یا محدود شده بودند. اینجا قدرت نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی به کمک‌اش آمد. اما من نکته مهمتری را مدنظر دارم. بخشی از جامعه به این نتیجه رسیده است که از دست مخالفان "جمهوری اسلامی" کاری بر نمی‌آید! جمهوری اسلامی در ذهن جامعه ایرانی فرو‌ریخت. بی هویت، بی مبنا، بی برنامه، بی رهبر و بی آینده تر از حد تصور رفتار کردند. بزرگترین خطای آنان بالا بردن حد خشم و خشونت ورزی در اعتراضات بود. بخشی از جامعه نه از حُب نظام سیاسی بلکه در اثر نوع رفتار اُپوزیسیون به این نتیجه رسید که بهتر است به آنان اعتماد نکنند. در واقع جمهوری اسلامی الان اُپوزیسیونی خارجی و داخلی ندارد. در حکم هیچ هستند، بزرگترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی است.
🔴 بفرمایید گاو آمده! در یک مدرسه راهنمایی دخترانه چند سالی مدیر بودم. روزی چند دقیقه مانده به زنگ تفریح، مردی باظاهری آراسته وارد دفتر مدرسه شد. گفت: «با خانم ناصری دبیر کلاس دوم کار دارم. می‌خواهم درباره درس و انضباط فرزندم از او سؤال کنم.» از او خواستم خودش رامعرفی کند. گفت: «من گاو هستم! خانم دبیر بنده را می‌شناسند! بفرمایید گاو آمده! ایشان متوجه می‌شوند چه کسی آمده!» تعجب کردم و موضوع را به خانم ناصری، دبیر کلاس دوم گفتم. او هم تعجب کرد و گفت: «ممکن است این آقا اختلال روانی داشته باشد. یعنی چه گاو؟ من که چیزی نمی‌فهمم!» ناچار از او خواستم پیش آن مرد برود. با اکراه پذیرفت و رفت. مرد آراسته، با احترام به خانم دبیر ما سلام داد و خودش را معرفی کرد: «من گاو هستم!» معلم جواب سلام داد و گفت: «خواهش می‌کنم، ولی ...» مرد ادامه داد: «شما بنده را بخوبی می‌شناسید. من گاو هستم، پدر گوساله! همان دختر ۱۳ ساله‌ای که شما دیروز در کلاس، او را به همین نام صدا زدید ...» دبیر ما به لکنت افتاد و گفت: «آخه، می‌دونید ...» مرد گفت: «بله، ممکن است واقعاً فرزندم مشکلی داشته باشد و من هم در این مورد به شما حق می‌دهم. ولی بهتر بود مشکل انضباطی او را با من نیز در میان می‌گذاشتید. قطعاً من هم می‌توانستم اندکی به شما کمک کنم.» خانم دبیر و پدر دانش‌آموز مدتی با هم گفتگو کردند ... آن آقا در خاتمه کارتی را به خانم دبیر ما داد و رفت. وقتی او رفت، کارت را با هم خواندیم. روی آن نوشته شده بود: دکتر فلانی، عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه..... چند روز بعد از ایشان خواستم یک جلسه برای معلمان صحبت کنند. در کمال تواضع خواسته‌ام را قبول کردند، سخنرانی دلپذیری داشتند ... ایشان می‌گفت: «خشونت آن گونه كه ما فکر می کنیم فقط محدود به خشونت فيزيكی بدنی نيست. عموماً ما درگيری‌های فيزيكی یا تعرض جنسی را خشونت می‌دانیم. ولی واقعیت آنست که دامنه خشونت، حوزه‌های گسترده‌تری دارد از جمله خشونت زبانی. وقتی توهین می‌کنیم، قومی را مسخره می‌کنیم، صاحبان یک عقیده را تحقیر می‌کنیم. وقتی تهمت یا برچسب می‌زنیم یا تهدید می‌کنیم، همه اینها خشونت است؛ منتها خشونت زبانی. بدون خون و خونریزی است. خشونت زبانی می‌کُشد. تا حالا هیچ کس را دیده‌اید به دلیل اینکه مسخره شده و یا فحش خورده باشد به اورژانس مراجعه‌ کند؟ یا به پلیس شکایت کند؟ قربانیان خشونت زبانی، اثری از جای زخم بر بدنشان یا مدرک دیگری ندارند. خشونت ابتدا در ذهن شكل می‌گيرد، بعد خود را در زبان نشان می‌دهد و سپس زمینه‌ساز خشونت فیزیکی می‌شود. وقتی رهبر یک گروه سیاسی در جامعه، افراد طرف مقابل ر ااحمق، مغرض و فاسد معرفی می‌کند، ما به عنوان طرفداران او آمادگی لازم را پیدا می‌کنیم که در زمان مناسب با ماشین از روی آن‌ها رد شویم. چرا؟ چون دیگر آنها را شایسته زندگی نمی‌دانیم! وقتی در یک ورزشگاه صد هزار نفری، طرفداران تیم مقابل را با ده‌ها فحش آبدار و ناموسی می‌نوازیم، زمینه را برای زد و خورد بعد از بازی فراهم می‌کنیم. وقتی دختر همسایه را داف خطاب می‌کنیم، راننده کناری را یابو، مشتری را گاو، دانش‌آموز را خنگ و فرد قانون‌مدار را اُسکُل، و قانون را در کلام زیر پا می‌گذاریم، همه این‌ها خشونت‌های زبانی است. یعنی آمادگی برای خشونت رفتاری در آینده؛ از تعرض جنسی بگیرید تا صدمه فیزیکی.» اما چه باید کرد؟ اولین کار این است که را بیاموزیم. فقدان مهارت‌های گفت‌وگو باعث می‌شود افراد نتوانند آنچه که مدنظر دارند را به زبان روشن بیان کنند و ایده و احساس خود را در یک کلام خشن و تند تخلیه می‌کنند. تمرین گفتگو، تمرین تخلیه ذهن و قلب، به شیوه‌ای غیرخشونت‌آمیز است. دومین کار این است که به خودمان بارها و بارها یادآوری کنیم کشتن آدم‌ها فقط به فرو کردن چاقو در سینه آنان نیست. دختر یا پسر، زن یا مردی که شخصیتش تخریب شده، شرافتش لکه‌دار شده، عزت نفسش لگدمال شده، دیگر زندگی نرمال نخواهد داشت. آنگاه یاد خواهیم گرفت کلمه گاو را فقط و فقط برای خود گاو بکار ببریم ... ✍حمیدکثیری
بین المللی پژوهش‌های قرآنی با موضوع «مطالعات قرآن بنیان» در چهار محور 1️⃣ماهیت، مبانی و شاخصه‌ها 2️⃣قلمرو و گونه‌ها 3️⃣پیامدها، آسیب‌ها و چالش‌ها 4️⃣راهکارها 🗓آخرین مهلت ارسال مقالات: 30 آذر 1403 🔗سامانه ارسال مقالات https://qhem.quran.ac.ir/Topic.aspx
◾️ یک خوب و کاربردی در ارتباط با حکومت‌های جهان اسلام در نقشه و همچنین دانشمندان و اندیشمندان مهم هر منطقه با تعیین زمان می‌توانید ببینید که در آن دوره‌ی زمانی چه حکومت‌هایی حکمرانی می‌کرده‌اند و چه دانشمندانی در چه مناطقی فعالیت داشته‌اند. فقط سایتش عربیه اما توی این دوره زمونه ترجمه کردن متن‌ها کار سختی نیست. آدرس سایت: https://alfehrest.org/2022389.5
🔸یک خاطره به بهانه آغاز سال تحصیلی چند سال پیش یکی از اساتیدم در ابتدای سال تحصیلی و برای ترغیب ما به جدیّت در تحصیل. خاطره جالب و قابل توجهی رو از (از فیلسوفان حاضر و شاگرد علامه طباطبایی) نقل کردند؛ به نقل از آقای عابدی شاهرودی می‌گفتند: من جوان که بودم (حدود ۲۲ سالگی) روزی در مدرسه نواب مشهد با (فیلسوف و اسلا‌م‌شناس فرانسوی) ملاقات کردم. ایشان از من پرسید: روزی چند ساعت برای درس و مطالعه وقت می‌گذاری؟ گفتم: ۱۴ ساعت! ایشان فرمود: من که ۷۰ سال سن دارم روزی ۱۷ ساعت مطالعه می‌کنم! شما با این وضع به جایی نمیرسی. استاد عابدی شاهرودی بعد از نقل این ماجرا با حالت افسوسی می‌گفتند: پیش‌بینی هانری کربن در مورد من درست بود [یعنی من به جایی نرسیدم!!]. اگر بیشتر وقت می‌گذاشتم الان [و در این سن] بیشتری برای تحقیق در اختیارم بود ...
هدایت شده از اخبار سوریه
دوستان عزیز .... ما اینجا بخش رسانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی نیستیم که هرچه گفت و هرچه ادعا کرد را منتشر کنیم. صهیونیست‌ها همانگونه که شب گذشته هم چند بار نوشتم دنبال یافتن خبر و پیدا کردن سرنخ از تحولات هستند و به همین دلیل به شکل چند باره یک خبر را از زبان چند نفر تکرار می‌کنند. فعلاً سیاست ابهام توسط مقاومت در پیش گرفته شده و همانگونه که شب گذشته هم اعلام کردم به هیچ عنوان قرار نیست در شرایط فعلی یک مقام مسئول گزارشی بدهد یا اظهار نظری کند. اما این نکته را مد نظرتان باشد شیوه‌ای که حزب الله در حال حمله به شمال سرزمین‌های اشغالی است یک شیوه دستوری است که فقط از دست مبارک شخص سید حسن نصرالله برمی‌آید.‌ یعنی به صورت روزانه دستوراتی را برای حمل دریافت می‌کنند و این دستورات همچنان در حال صادر شدن است. در مورد فرماندهان و رهبران حماس نیز این‌ها صدها بار ادعاهای مختلف کردند و همه دروغ از آب درآمد. رژیم صهیونیستی می‌داند که اگر آنچه ادعا کرده درست نباشد وضعیت بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی خواهد شد که تا الان بوده است و به همین دلیل صبر و قرار ندارد و دنبال کسب خبر است. ما هم قرار نیست به دشمن خبر بدهیم کما اینکه من از دوستان متعددی پرسیدم و همه از صحت و سلامت جناب سید حسن نصرالله گفتند. این را هم یادتان باشد که در طول گزارش‌ها و خبرهایی که در این چند ماهه منتشر کردم بارها و بارها یادآور شدم که این مسیر مسیر پیچیده و بسیار سختی است که دنبال کردن آن نیاز به صبر و حوصله و بردباری دارد. دشمن فکر می‌کند که مشکلش سید حسن نصرالله است و مشکلش دیگر فرماندهان مقاومت هستند اما مشکل اصلی اشغالگری خودش است و میدان آبستن تحولات بسیاری است که دیر یا زود خودش را نشان خواهد داد. شما هم به جای نگرانی و پیگیری خبرهای هیونیست‌ها بهتر است که به جبهه مقاومت و فرمانده آن اعتماد کنید چرا که بهترین کار همین است. درس دشمن و واهمه‌اش از پیشامدها و پیامدهای جنایت‌هایش بسیار بیشتر از آن چیزی است که خیلی‌ها کرش را می‌کنند و قدرت تحلیل آن را هم ندارند. به عنوان مثال هنوز رتش تروریستی آمریکا در مورد حمله به ناوهای جنگی‌اش یک خط خبر هم منتشر نکرده، چرا ما باید در مورد له‌ای که دشمن خودش هم نمی‌داند که چه نتیجه‌ای داشته خبر منتشر کنیم؟! @SyrianKhabar
هدایت شده از اخبار سوریه
در ادامه این پست باید این را هم اضافه کنم که خودمان را باید برای هر احتمالی آماده کنیم به هر حال در این جنگ هر احتمال و هر امکانی ممکن است پیش بیاید و دشمن صهیونیستی همانگونه که بارها و بارها هم اعلام کردم از هیچ تلاش و کوششی برای عبور از این مرحله سخت فروگذار نخواهد کرد. ما در یک جنگ همه جانبه سخت و طاقت فرسا با دشمن غداری به سر می‌بریم که در هیچ چهارچوبی نمی‌گنجد و به نوعی ابزار اصلی دست آمریکا برای جنایت در سطح منطقه به شمار می‌رود. اینکه به کدام سمت خواهیم رفت یا چه اتفاقی خواهد افتاد، باید منتظر ماند و دید که داستان به کجا ختم خواهد شد. همانگونه که عرض کردم حزب‌الله فعلاً سیاست سکوت را در پیش گرفته و هر اتفاقی بیفتد بالاخره خودش را نشان می‌دهد. ما نه کاری از دستمان بر می‌آید نمی‌توانیم جز دعا کاری انجام بدهیم. و این مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماموریت ما در شرایط فعلی است که پیش از این هم از شما خواهش کردم که آن را انجام دهید. @SyrianKhabar
مقام معظم رهبری: ▪️همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است ▪️ بر همه‌ی مسلمانان است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.
💠 مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌جمله‌ای که استاد پناهیان به سید حسن گفت 🚩 همۀ مجاهدت‌های سید یک طرف، این کار ایشان یک طرف دیگر تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
🌹 کتاب «معرفی هوش مصنوعی و کاربردهای آن در پژوهشی و آموزش» در انتشارات جهاد دانشگاهی در 205 صفحه منتشر شد. این کتاب برای تمامی کسانی که می خواهند سریعتر کتاب، مقاله یا پایان نامه (ارشد و دکتری) بنویسند؛ مفید است و برای همه رشته های دانشگاهی و رشته های علمی کاربرد دارد. 👈 کسانی که می خواهند سریعتر و با کمک هوش مصنوعی کتاب و مقاله و پایان نامه بنویسند؛ این کتاب به آن ها کمک زیادی خواهد کرد و سرعت پژوهش آن ها را چند برابر خواهد نمود. 👈 فصل های این کتاب به ترتیب زیر است: 1- فصل اول: معرفی هوش مصنوعی: کاوشی جامع در چیستی، کاربردها و آینده 2- فصل دوم: کاربردهای هوش مصنوعی در پژوهش 3-فصل سوم: کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش 4- فصل چهارم معرفی وب سایت‌های هوش مصنوعی 👈 برای تهیه نسخه چاپی یا pdf به این شماره 09386392948 در ایتا یا بله یا آیدی @majidnabavi1366 در تلگرام اطلاع دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 امروز وقت خواندن دوباره نامه شهید طهرانی مقدم به امام خامنه‌ای است @jahaannews jahannews.com
🔸مقام معظم رهبری (۱۴۰۳/۰۷/۱۱): [در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی] فقدان آقای سیّدحسن نصرالله حادثه‌ی کمی نیست و جدّاً ما را عزادار کرده. من با اینکه این فضا، فضای عزای عمومی در کشور است و به معنای واقعی کلمه عزا است، این دیدار را به بعد موکول نکردم. این دیدار از قبل برنامه‌ریزی شده بود، میشد بگوییم مثلاً هفته‌ی بعد انجام بگیرد؛ این کار را من نکردم؛ فکر کردم که این موضوع نباید عقب بیفتد؛ این جهت‌گیری، جهت‌گیری گرایش به نخبگی و نخبگانی، نباید عقب بیفتد؛ [لذا] جلسه را تشکیل دادیم. این تشکیل جلسه یک پیامی برای ما دارد؛ پیامش این است که ما گرچه در عزا هستیم، امّا عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و یک گوشه نشستن نیست؛ جنس عزای ما از جنس عزای سیّدالشّهدا (علیه السّلام) است؛ زنده و زنده‌کننده است. عزاداریم امّا این عزا ما را به حرکت و پیشرفت و شوق بیشتر به کار وادار میکند. من میخواهم این پیام را در دل و جان خودمان، به معنای واقعی کلمه نفوذ بدهیم، احساس کنیم عزاداریِ ما هم باید ما را به پیش ببرد ... ... دنبال خیزش علمی باشید و این شما است. البتّه من جلوی انواع دیگر جهاد شما را نمیگیرم ــ مثل جهاد مالی، جهاد تبیینی و امثال اینها ــ  لکن جهاد عمده‌ی شما نخبگان عبارت است از همین حرکت علمی و خیزش جدید علمی و پیدا کردن تفوّق علمی بر رقیبان و بدخواهان.
بر مدار حکمت|حسن لاهوتیان
🔸مقام معظم رهبری (۱۴۰۳/۰۷/۱۱): [در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی] فقدان آقای سیّدحسن نصرالله
و محدود نشدن در حوادث این روزها و ساعت‌ها با تکیه بر ایمان به مبنا، مسیر و هدفِ حرکت منجر میشه تا وقتی همه درگیر موشک‌ها و هستند برای او فوری میشه دیدار با و طرح ایده‌ی .