eitaa logo
مادرانه های مشترک
12.9هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
92 ویدیو
27 فایل
نکات تربیتی کاربردی انجام کارهای روزمره در کنار فرزندان تبدیل کارهای خانه به بازی مشارکت بچه ها و مسئولیت پذیری بازیهای خانگی قصه های کاربردی و ... شرافت هستم یک مادر *در حد توانم برخی از سوالات را پاسخ میدم* @Sherafat518
مشاهده در ایتا
دانلود
الهی ، همنشین از همنشین رنگ می گیرد. خوشا آن که با تو همنشین است! « صبْغ‍َةَ الله و مَن أحْسَنُ مِن الله صِبْغَة»
الهی ، خوشا به حال کسانی که عبادت محبّانه دارند.!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خدا امروز با تعدادی از مامانهای عزیز گروه مادرانه های مشترک شیراز در یک باغ پاییزی دور هم جمع شدیم. بچه ها که به محض ورود بازیهاشون شروع شد. ما هم یکی یکی زیرانداز ها را پهن کردیم و نشستیم، چون امروز دورهمی ما هدفمندتر بود. فقط یک تفریح ساده دسته جمعی نبود. ✅ لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
امروز مهمان ویژه دورهمی ما با حضور بیش از ۷۰ مادر و فرزندانشان ،سرکار خانم آیه حمداوی آغازگر سبک زندگی پسماند صفر در ایران بودند، ایشون حدود دو ساعت در مورد سبک زندگی پایدار و پسماندصفر، برامون صحبت کردند در حیطه های مختلف مثل اهمیت کاهش زباله برای زمین و محیط زیست، کاهش مصرف منابع، دوری از مصرف گرایی، پسماندهای تر و خشکاله، خریدهای بدون زباله، تجربه زیسته خودشون در مورد استفاده از پوشک دائمی پارچه ای برای فرزندشون و...، ✅ لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
راجع به هرم سلسله مراتب رفع نیاز صحبت کردیم : مرحله اول : از آنچه داری استفاده کن در مرحله دوم: امانت بگیر مرحله سوم: تاخت بزن ( معاوضه کن ) مرحله چهارم: دست دوم بخر مرحله پنجم : بساز و در نهایت اگر هیچکدام از مراحل میسر نشد نهایتا: بخر ✅ لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
خانم حمداوی عزیزبعد از صحبتهاشون هم ۴ ساعت در کنار جمع مادرانه ما ماندند و با صبوری به سؤالات پاسخ دادند. امروز دورهمی ما حدودا هفت ساعت طول کشید هم مادران کلی اطلاعات باارزش کسب کردند، هم بیش از صد کودک در یک محیط غنی پاییزی ساعتها باهم آزاد و رها بازی کردند. ✅ لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وداع با پیکر شهید گمنام ۲۱ ساله ، مسجد شهید آیت الله ربانی شیرازی، نایب الزیاره همه شما عزیزان
الهی ، خدا خدا گفتن مجازی ما که این همه برکت دارد، اگر به حقیقت گوییم چون خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خدا ( هفت سال به بالا) ➖در قصر پادشاه حبشه شنیده بود که می خواهند او را به پیامبر خدا هدیه دهند. ➖سالهای کودکی اش در ذهنش مرور می شد، بازی در قصر پدرش در هندوستان. او دختر یکی از پادشاهان هند بود. در جنگ اسیر شد و او را به آفریقا بردند. حالا سالهای نوجوانی اش در کاخ شاه حبشه سپری میشد. در حبشه او را «میمونه» صدا می زدند. بعد از چند سال زندگی در آفریقا شاه حبشه او را انتخاب کرده بود تا همراه هدایای بسیاری برای پیامبر خدا بفرستد. ➖میمونه فکر میکرد، خانه پیامبر خدا حتما از قصر پدرش باشکوهتر است، حتی از کاخ شاه حبشه هم بزرگتر و مجلل تر است. مطمئنا شاه حبشه برای فردی قدرتمندتر و ثروتمندتر از خودش این همه هدیه میفرستد. ➖تمام مسیر طولانی از حبشه تا مدینه بارها و بارها خانه پیامبر خدا را در ذهنش تصور میکرد. کاخی بزرگ با ستونهای بلند و مجسمه های طلایی باشکوه، حوضهای بزرگ پر از آب و ماهیان رنگارنگ، کنیزان و خدمتکاران بسیار که هر کدام کار مشخصی را انجام می دهند. باید خانه بزرگ و باشکوهی باشد. اصلا خانه که نیست، قصر است. ➖ به مدینه که رسیدند، پیامبر(ص) او را به تنها دخترش فاطمه(س) بخشید و نام او را فضّه گذاشت. ➖ با رسیدن به خانه فاطمه(س) تمام خیالاتش بهم ریخت. یک خانه کوچک با کمترین امکانات که حتی از خانه فقرا و خدمتکاران هم ساده تر بود، مگر می شود؟ تمام آنچه در آن خانه بود : یک زیرانداز حصیری ساده کوچک ،چند کاسه، یک مشک آب، سفره ای که خالی بود و یک آسیاب دستی، بیشتر نبود. ➖در آن خانه رفاه و امکانات نبود اما محبت بود، عشق بود، نور بود، قرآن بود، خدا بود. ➖ روزها گذشت و هر روز محبت و عشق بانو فاطمه(س) در دل فضه جوانه ی جدیدی میزد. دیدن سختی های بانو برایش قابل تحمل نبود. فکری به سرش افتاد. دلش میخواست به بانو فاطمه(س) کمکی کند. ➖ در هند او دختر پادشاه بود و به او علم کیمیا را آموخته بودند، یعنی علم تبدیل مس به طلا. فضه، ابزار و مقدار کمی اکسیر کیمیاگری را با خود از هند به همراه داشت تا در موقعیت مناسب از آن استفاده کند. سالها آنها را برای روز مبادا نگهداشته بود. دیدن دختر پیامبر و فرزندانش در آن شرایط سخت همان موقعیت بود. دیگر چه شرایطی از این مهم تر،برای بانویش فاطمه(س) که به سفارش پدرش، حتی کارهای خانه را هم بین خودش و فضه به طور مساوی تقسیم کرده بود. با این کار هم ذرّه ای از سختی های بانو فاطمه و مولا علی(ع) کم میشد و هم فضه می توانست خدمتی به آنها کرده باشد تا کمی از محبت های بی دریغ آنها را جبران کند. ➖بالاخره توانست تکه ای مس پیدا کند. فضه امید داشت که کاری کند که روزهای سخت بانویش تمام شود. باید کار را با دقت انجام میداد. نباید اشتباه میکرد. مس را نرم کرد و داروی کیمیا را به آن اضافه کرد و مس به طلا تبدیل شد. از خوشحالی میخواست فریاد بزند: شمش طلا را به بانو فاطمه(س) و مولایم می دهم حتما با فروش این طلا، وضع زندگی آنها فرق خواهد کرد. ➖ نزد آقایش علی(ع) رفت با احترام شمش طلا را تقدیم کرد. علی(ع) گفت: آفرین فضه معلوم است که علم کیمیا را خوب بلدی. فضه که از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید، گفت: بله من این علم را در کودکی در هند آموختم. ➖علی ادامه داد: اما اگر مس را ذوب کنی طلای مرغوب تر و گرانبهاتری بدست می آید. ➖فضه متعجب شده بود، مگر آقایم کیمیاگری می داند؟! اگر میداند چرا تا به حال از آن استفاده نکرده، پس چرا اینقدر فقیرانه زندگی می کنند؟!! ➖خجالت می کشید، اما بالاخره پرسید: آقای من مگر شما هم کیمیاگری میدانید؟ امام فرمودند: بله ، فاطمه(س) هم می داند. ➖حسن گوشه ی اتاق به بازی مشغول بود، امام به او اشاره کردند و گفتند این کودک هم می داند. نمیدانست چه بگوید!!! علی(ع) فرمود: فضه ما خیلی بیشتر و بالاتر از این علم را می دانیم. ➖مولا علی (ع) به گوشه ای از اتاق اشاره کرد، فضه جلوی چشمانش کوهی از طلا و گنج دید، فرمود: فضه طلایت را کنار اینها بگذار طلای کوچک فضه در مقابل آن گنج بزرگ ذره ای بیشتر نبود. فضه طلایش را کنار آنها گذاشت و یکباره همه آنها ناپدید شدند. علی(ع) گفت: فضه ما برای این کارها خلق نشده ایم. مرجع: مشارق انوارالیقین؛ ص۸۰ بحارالانوار ج ۴۱ ص ۲۷۳ الانوار العلویه، ص۱۴۷ ✅ نشر فقط با نام و لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
الهی ، در شگفتم از کسی که غصّهٔ خودش را نمی خورد و غصّهٔ روزی اش را می خورد.
سلام ممنونم را جستجو کنید، بازیهای این چنینی بسیاری را خواهید دید.
این مشکل از ایتا هست. تمامی عکسها از ابتدای کانال در کانال آرشیو مادرانه های مشترک در پیام‌رسان بله باز می شوند. برای عکسهای قدیمی کانال میتونید از کانال بله استفاده کنید. آدرس کانال در پیام‌رسان بله : https://ble.ir/madaranehayemoshtarak
🌞 صبح در این مکان مطهر، در این آسمان زیبا و هوای پاک، دعاگوی همه شما دوستان و همراهان عزیز بودم. 👌گاهی نعمت‌هایی را که همیشه داریم ازشون غافل میشیم و برامون عادی میشن، همون قسمت پر لیوان هستن که گاهی دیده نمیشه😔. از دست دادن نعمتهایی که همیشه داشتیم و برای ما عادی هستند باعث میشه بهشون توجه کنیم. برای من که چند سال تهران زندگی کردم ، آسمان پاک شیراز در پاییز و زمستان از اون نعمت هاست که غرقش میشم. عکس میگیرم و بارها و بارها نگاهش میکنم چون نبودش را تجربه کردم. و بعد به این فکر میکنم که چه نعمت‌هایی هستند که چون همیشه داشتم برای من عادی شدند و از آنها غافلم ؟!! @madaranehayemoshtarak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆پیام یکی از مادران عزیز، متشکرم 💐💐 ✅ لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
وقتی که این نظرسنجی👆👆 و لینک پیام ناشناس را در کانال گذاشتم، پیامهای زیادی اومد که همون‌طور که قبلا گفتم من تعدادی پیامهای حاوی انتقاد را در کانال گذاشتم و پاسخ دادم. تعدادی از عزیزان لطف داشتند و از روی محبت پیام می دادند که چرا اصلا باید به انتقادها توجه کنید؟! وقتی که در نتایج نظرسنجی اکثریت نظر مثبت داشتند‌، چرا باید به نظرات منفی توجه کنید؟! یا میگفتند پیامهای مثبت را هم بگذارید. این کار به دو دلیل بود : اول اینکه طبیعی هست که اکثریت افراد شرکت کننده در نظرسنجی نظر مثبت دارند. اصلا چون راضی هستند کانال را مرتب دنبال می کنند. و نکته دوم اینکه در کنار تمام مادرانی که از مطالب کانال استفاده میکنند من باید بتونم به مادری هم که دچار عذاب وجدان هست کمک کنم و از این بابت وظیفه دارم. و از همون شب مجدد شروع کردم به تحقیق در این زمینه.هر چند که قبلا هم در مطالب و صوتهای کانال زیاد در موردش صحبت شده بود. در مورد بحث مقایسه و بحث عذاب وجدان به پیشنهاد یکی از دوستان دو کتاب از استاد صفایی حائری را بررسی کردم. کتاب رشد و کتاب حرکت، یعنی این نظرسنجی خودش عامل خیر و برکت برای خودم هم بود. 😉👌
از کتاب رشد ( استاد صفائی حائری) : از هر کس به اندازه ای که داده اند بازدهی می خواهند مهم هدف و جهت کارهاست. پس مقایسه هیچ جایگاهی ندارد، البته که در ادامه کتاب به شناخت سرمایه ها و استعدادها و اهمیت تلاش و به کم قانع نشدن هم پرداخته می شود.👌
و این مطلب دقیقا همان مثالی هست که قبلا هم بارها و بارها در صوت های کانال گفته شد : ➖یک معلم ابتدای سال تحصیلی از دانش آموزان کلاس امتحان میگیرد تا سطح کلاس را بسنجد، مثلا یکی از دانش آموزان نمره ۲۰ می گیرد و یکی از دانش آموزان نمره صفر می گیرد. از دید معلم و مدرسه و همکلاسی ها و والدین و...، دانش آموز نمره بیست بچه زرنگ کلاس است و دانش آموز نمره صفر شاگرد تنبل. ➖دانش آموزان تا آخر سال تلاش میکنند و پیش می روند در امتحان آخر سال، مثلا بچه زرنگ کلاس نمره ۱۸ می گیرد و بچه تنبل نمره ۵ ➖باز هم از دید همه، دانش آموزی که ۱۸ گرفته بچه زرنگ و دانش آموزی که ۵ گرفته بچه تنبل کلاس است. ➖با وجودی که دانش آموز اول در واقع پسرفت یا نزول داشته اما دانش آموز دوم پیشرفت یا صعود داشته. ➖پس وقتی سرمایه ها یکسان نیست مقایسه جایگاهی ندارد، اما و اما و اما دست از تلاش برداشتن و یکجا نشستن و بهانه آوردن هم معنایی ندارد👌 ✅ لینک کانال مادرانه های مشترک👈 @madaranehayemoshtarak
در مورد موضوع عذاب وجدان هم ان شاالله از کتاب حرکت می نویسم.
👆یکی از همراهان عزیز کانال لطف کردند و یکی یکی صوت های نیازها را پیاده سازی میکنند، ان شاءالله به تدریج متن صوتها را هم برای عزیزانی که شرایط استماع صوت ها را نداشتند در کانال قرار میدهم. با وجود زحمت دوست عزیزمان برای پیاده سازی صوت ، چون صوت با زبان محاوره ای گفته شده، ویرایش متن ها خیلی زمان بر هست و من به حداقل ممکن کفایت کردم با این وجود مثلا صوت اول حدود یکساعت زمان برد. امیدوارم که قابل استفاده باشد. هر چند که توصیه من گوش دادن خود صوتهاست چون احساس و لحن کلام را بیشتر و بهتر منتقل می کنند.