eitaa logo
مشتاقان حضور
278 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
41 فایل
سلام به اطلاع میرساند این کانال جهت رشد علمی و معنوی تشکیل شده است . امیدوار هستم که مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد .. نام کانال مشتاقان حضور نهادیم .به این دلیل بفرموده علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رحمت آله علیه ظهور اتفاق افتاده باید حضور پیدا کرد
مشاهده در ایتا
دانلود
این روزها افراد زیادی را میبینم که از ته دل دوست دارند برای فلسطین کاری انجام دهند اما نمیدانند دقیقا باید چه کار کنند؟ واقعیت این است که به لحاظ میدانی و حضور در غزه، کاری نمیشود انجام داد اما در داخل خود ایران کارهای زیادی میشود انجام داد که مهمترینش "رشد و ارتقای افکار عمومی" است. یعنی سطح سواد و آگاهی مردم باید نسبت به این مساله خیلی بیشتر باشد. منظور از افکار عمومی هم فقط مردم عادی یا کسانی که شبهه و سوال دارند نیست، حتی بخشهای زیادی از نیروهای انقلابی هم جز شعار و حرفهای کلیشه ای اطلاعات خاصی از این مساله ندارند. لذا در قدم اول پیشنهاد میکنم مستند دیدنی "وداع با اسلحه" را برای هر جمع و گروهی که دستتان میرسد به صورت عمومی اکران کنید. مستندی تحقیقی با داستانی جذاب که بخشی از تاریخ فلسطین و بلایی که گفتمان سازش بر سر فلسطینی ها آورد را به خوبی روایت میکند. پیشنهاد میکنم از همین هفته در دانشگاه، مسجد، هیات، کانونهای فرهنگی، محافل خانوادگی و هرجای دیگری که میتوانید این مستند را اکران کنید. این قدم اول است. جهت دانلود مستند به صورت رایگان از طریق این لینک اقدام کنید 👇 https://tamasha.safirfilm.ir/product/%d9%88%d8%af%d8%a7%d8%b9-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%ad%d9%87/ ارادتمند: ناصرکاوه
سلام دوستان این مستند را حتما نگاه بفرمایید وقت بگذارید خانوادگی ،در جمع دوستان میفهمید چه رهبر آگاهی به نام سید علی خامنه ای دارید که نمی گذارد با آمریکا رابطه برقرار کنید آمریکا روباه پیر است
🌷مهدی شناسی ۱۶۳🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک یا میثاق الله الذی اخذه و وکّده🌹 ◀️قسمت سوم 💠پیمان در ملکوت💠 🍃2- امام صادق (علیه السّلام) ضمن حدیثی فرمودند: « کانَ المِیثاقُ مَأخُوذاً عَلَیهِم لِلهِ بِالرُّبُوبِیَّةِ ، وَ لِرَسُولِهِ بِالنُّبُوَّةِ، وَ لِأَمِیرِالمُؤمِنِینَ وَ الأَئِمَّةِ بِالإِمامَةِ ، فَقالَ : أَلَستُ بِرَبِّکُم وَ مُحَمَّدٌ نَبِیُّکُم وَ عَلِیٌّ إِمامُکُم وَ الأَئِمَّةُ الهادُونَ أَئِمَّتُکُم؟! فَقالُوا : بَلی ...؛ پیمان محکم بر آنان گرفته شده بود برای خداوند به ربوبیّت و پروردگاری ، و برای رسول خدا به پیامبری ، و برای امیرالمؤمنین و ائمّه اطهار (علیهم السّلام) به امامت [ پیمان گرفته شد و خداوند] فرمود : آیا من پروردگارتان نیستم و محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) پیامبرتان و علی (علیه السّلام) امامتان و امامان هدایت گر پیشوایان شما نیستند؟! پس[ همگی خلایق] گفتند: چرا[ همین طور است]. 🍃3- امام باقر (علیه السّلام) به جابر جعفی فرمودند : « خداوند بدین جهت جمعه را جمعه نامید ، که در آن روز اوّلین و آخرین و تمامی آفریدگان ازجنّ و انس و آسمان ها و زمین ها و دریاها و بهشت و دوزخ و ... را جمع کرد ، آن گاه از آنها پیمان گرفت برای خودش به خداوندی و برای حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) به پیامبری ، وبرای حضرت علی و ائمّه معصومین (علیهم السّلام) به ولایت و امامت ، و در آن روز به آسمان ها و زمین ها فرمود: به طوع و رغبت یا به کراهت بیایید! گفتند: به طوع و رغبت آمدیم. پس خداوند آن روز را جمعه نامید ، به سبب اینکه در آن روز اوّلین و آخرین را جمع کرد...». 🍃میثاق ولایت و امامت امیرالمؤمنین وائمّه معصومین (علیهم السّلام) به خصوص حضرت ولی عصر- عجّل الله فرجه الشریف – بارها تأکید گردید ،از جمله : در روز غدیر توسط پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) . 💠پیمان ولایت در غدیر💠 🍃4- پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در خطبه غدیر فرمودند: « ای مردم! جمعیت شما بیشتر از آن است که یک یک با من بیعت نمایید، خداوند – عزّ و جلّ- مرا امر فرموده که با زبان از شما اقرار بگیرم برای پیشوایی علی امیرمؤمنان و امامان بعد از او که به شما معرّفی نمودم، آنها فرزندان من از صلب او خواهند بود ، پس همه شما اقرار نمایید و همه بگویید: شنیدیم و اطاعت می کنیم و راضی هستیم و فرمان می بریم از آنچه ابلاغ نمودی به ما ، از سوی پروردگارمان برای پیشوایی علی و پیشوایی فرزندان او ، که امامان بعد از او خواهند بود. بر این امر با تو بیعت می کنیم با دل های خود و جان های خود و دست و زبان خود ، و با این بیعت باقی هستیم مادامی که زنده ایم و زمانی که می میریم و بعد از مرگ که زنده می شویم و بیعت خود را تغییر و تبدیل نمی دهیم و شک نمی آوریم و مردّد نمی شویم و از عهد خود بر نمی گردیم. و پیمان شکن نمی باشیم و از خدا اطاعت می نماییم و مطیع تو هستیم و فرمان بر امیرمؤمنان و فرزندان او می باشیم و اطاعت می کنیم امامانی را که اعلام نمودی از فرزندان تو و از صلب علی بعد از حسن و حسین خواهند بود ، و تو مقام حسن و حسین را به ما معرّفی کردی و منزلت آنها در پیشگاه خداوند بیان داشتی و آنها بزرگواران و آقایان جوانان اهل بهشت می باشند و بعد از پدر، پیشوایان امّت خواهند بود. ای مردم! باز هم بگویید: اطاعت می کنیم خدا و رسول را و علی و حسن و حسین و امامانی را که یاد کردی ، عهد و پیمانی برای علی امیرالمؤمنین (علیه السّلام) می بندیم با دل های خود و جان های خود و زبان های خود ، و بیعت می نماییم با کسی که با علی (علیه السّلام) بیعت نموده است و اقرار می نماییم که هرگز این بیعت را تبدیل نکنیم و هرگز از آن سرپیچی ننماییم و در این بیعت خدای را شاهد می گیریم...». 🍃5- و همه ائمّه اطهار (علیهم السّلام) بر این پیمان محکم الهی تأکید داشتند و به آن سفارش می نمودند ، چنانکه در زیارت جامعه کبیره می خوانیم : « وَ وَ کَّدتُم مِیثاقَهُ.و پیمان محکم او را تأکید نمودید.
پنجاه و دوم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- خدايى كه هدايت كرد، حمايت هم مى‌كند. پس تنها بر او توكّل كنيم. 2- راه انبيا همان راه خداست. 3- لازمه پيمودن راه خدا، تحمّل سختى‌هاست. 4- هم بايد بر خدا توكل كرد و هم بايد در برابر مخالفان صبر و مقاومت نمود. 5- مؤمن با آزار و شكنجه، از عقيده و عملش دست برنمى‌دارد. 6- كسى مى‌تواند صبر كند كه تكيه‌گاهى داشته باشد. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی_آنلاین_با_کی_صفا_میکنی؟دلت_کجاست_استاد_پناهیان.mp3
1.61M
♨️با کی صفا میکنی؟دلت کجاست؟ 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
يا فارِسَ الْحجاز اَغِثْنا شرط اوّل... شرط اول، " سَلبِ اُمّید " از سِوای مهدی اَست پس بداند هر که می‌گوید گدای مهدی است: انقطاع از غیرِ مهدی،" وصلْ " دنبالش بُوَد متّصل، آنکه دعای او دعای مهدی اَست دوری از او مُردگی، در مُردگی، در مُردگیست زندگی، در زندگی، دولت‌سرای مهدی اَست جسم و روحش، نقطه‌ی ثِقل است بر بَطن و عَلَن پهنه‌ی گیتی، طُفیلِ خاک پای مهدی اَست مثل جدّش می‌کند با چاهِ غربت، دردِ دل کیست آنکس که انیس گریه‌های مهدی اَست!؟ هیچ کس، جز او بهار و شادیِ ايّام نيست مرهم ِ آلام ِ مَردُم در دوای مهدی اَست " انتظارِ بر فرج " با نشر عصيان، جور نیست بی‌حیاییّ و رِبا، نَقض ِ رضای مهدی اَست نانِ بعضی‌‌هاست در غيبت، طبیعی هست که... فکر و کابوس شبِ آنها، لِوای مهدی اَست زلفمان با هر چه و هر که، گِره خورده جز او غافليم از اينكه این عالَم، براى مهدى اَست چه دعایی!؟ تا نباشی" نا اُميد " از غیرِ او نا اُميد از ماسوا، حاجت‌روای مهدی اَست از دلِ این نا اُمیدی بَس، " اُمید " آید بُرون " فائز " آنکه خواهش‌‌اَش تنها، هوای مهدی اَست حالِ مضطر را فقط مضطر بيابد در، یقین... آنکه دارد ندبه و غم، آشنای مهدی است در " دعا "، در " انتظارِ بر فَرَج " ، در " اضطرار " شرط اول، " نا اُمیدي " از سِوای مهدی اَست.. باور کنیم که شیطان بنی آدم را دائماً نسل بعد از نسل به سراب دل خوش و بدون سرچشمه ی حیات ما را به راه خودش و به دور از حجت خدا از دنیا می برد... کدام نسل و چگونه از دام و سراب شیطان رها و بسوی حجت خدا رهسپار می شوند که رسیدن به آب یعنی پایان عمر ابلیس و شیاطین و از بین رفتن سراب.
🌷مهدی شناسی ۱۶۴🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک یا میثاق الله الذی اخذه و وکَّده🌹 ◀️قسمت چهارم 💠پیمان در ملکوت💠 🍃احادیث راجع به پیمان گرفتن در عالم ملکوت بسیار است که برخی از آنها را می آوریم: 🌼1- از امام باقر (علیه السّلام) ضمن حدیثی آمده است:"آنگاه [ خداوند] بر پیامبران پیمان گرفت که فرمود: مگر نه من پروردگار شمایم و این محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) فرستادۀ من است و علی (علیه السّلام) امیرمؤمنان است؟! گفتند: چرا [ بر این باوریم]، پس نبّوت برای آنان ثابت گشت و بر پیامبران اولوالعزم پیمان گرفت که: من پروردگار شمایم و محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) رسول من است و علی (علیه السّلام) امیرمؤمنان است و اوصیای پس از او والیان امر و گنجوران علم من (علیهم السّلام) می باشند ، و اینکه حضرت مهدی (علیه السّلام) [ همان است که] وسیله او برای دینم یاری می گیرم و توسّط او دولت [ و حکومتم] را آشکار می سازم ، و به [ دست ] او از دشمنانم انتقام خواهم کشید، و به [ اهتمام] او از روی طوع و رغبت و به اکراه پرستش شوم؟ 🌼گفتند: پروردگارا ! اقرار دادیم و گواه هستیم . و آدم (علیه السّلام) انکار نکرد و اقرار هم ننمود، لذا عزیمت ( و مقام اولوالعزمی) برای این پنج تن در مورد حضرت مهدی – عجّل الله فرجه الشریف – ثابت ماند ، و برای آدم (علیه السّلام) عزم بر اقرار به آن حضرت نبود ، و همین است قول خدای – عزّ و جلّ - : و البته به سوی آدم پیش از آن عهد بنهادیم ، پس او فراموش کرد و برای او عزم استواری نیافتیم. 🌼 امام باقر (علیه السّلام) فرمود: همانا [ فراموش کردن] یعنی: ترک کرد و واگذاشت . در توضیح این حدیث شریف گفته اند : شاید سرّ اینکه آدم (علیه السّلام) در اقرار نسبت به حضرت مهدی –عجّل الله فرجه الشریف – عزم استواری نیافت ، چنین باشد که: بعید می دانست نوع انسانی بر یک موضوع همگی اتّفاق کنند [ و یک حکومت جهانی به سرپرستی حضرت مهدی- عجّل الله فرجه الشریف- تشکیل دهند]. و علّامه مجلسی (رحمة الله علیه) فرموده: ظاهراً مقصود از نداشتن عزم ، عدم اهتمام و جدیّت نسبت به آن و عدم تذکّر و یادآوری آن حضرت (علیه السّلام) است ، یا تصدیق زبانی انجام نداد ، زیرا که تصدیق زبانی واجب نبود ، نه اینکه مطلقاً تصدیق نکرده باشد که چنین چیزی با منصب نبوّت- بلکه پایین تر از آن هم- سازگار و مناسب نیست.
پنجاه و سوم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- آفرينش، هدفدار است و هدفش حقّ است. 2- خلقت، هدفدار و مسيرش معاد است. 3- اگر توان تنبيه كفّار را نداريد، نگران نباشيد، قيامتى در كار است. 4- زير بناى مسائل اخلاقى وگذشت وعفو، بايد ايمان به مبدأ ومعاد و هدف‌گيرى‌هاى صحيح باشد. 5- اكنون كه قيامت حقّ است و به حساب همه رسيدگى مى‌شود، پس نگران حيله‌ها و عنادهاى كفّار مباش و آنان را عفو كن. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی آنلاین - شاه کلید و پشتوانه‌ی اعمال خیر - استاد عالی.mp3
6.36M
♨️شاه کلید و پشتوانه‌ی تمام اعمال 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
🌷مهدی شناسی ۱۶۵🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک یا وعدالله الذی ضَمِنَه🌹 🌼سلام بر تو ای وعده [ بزرگ] خداوند که خود ضامن آن شده است.🌼 💠امام زمان عجل الله فرجه وعده ی حتمي خداوند💠 🌼وعد: به معنی نوید دادن و امیدوار نمودن است ، و در مورد خیر و شرّ ( مژده خوب و یا پیشگویی و اخطار به آینده بد) هر دو به کار میرود. 🌼فرق بین وعد و و وعید آن است که: وعد را با قرینه می توان در هر دو معنی خیر و شرّ به کار برد ، امّا وعید فقط هشدار به آیندۀ سخت و ناگوار و تهدید به کیفر می باشد. 🌼وعده خدا آن است كه در نهايت، حق بايد در تمام ابعادِ زندگي زميني ظهور كند و ظهور كامل حق در حالتي ممكن است كه امامي معصوم بدون هيچ مانعي بتواند حكم خود را در جهان جاري نمايد. 🌼اين مسئله، مسئله اساسي و عقيده دقيقي است كه در مبحث «فرج، حتمي‌ترين حادثه در انتهاي تاريخ» و «آخر‌الزمان، شرايط ظهور باطني‌‌ترين بُعد هستي» و بحث «آخرالزمان و جايگاه انقلاب اسلامي در نظام اَحسن» به آن پرداخته شده است و شما در اين سلام و با اين مضمون مي‌خواهيد آن عقيده را فعّال و بانشاط نگه‌ داريد و با سلام به حضرت از اين منظر، متوجه حضور نهايي آن حضرت باشيد و خود را در پهنه همه تاريخ وارد كنيد، آن هم در كنار امام زمان(ع) كه چنين حضوري، بركات فوق‌العاده‌اي را درپي خواهد داشت.
پنجاه و چهارم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- با آنكه چهارپايان قوى‌ترند، امّا به قدرت الهى، رام انسان هستند. 2- چهارپايان، مايه‌ى رفاه بشر در زندگى هستند. 3- نعمت‌هاى الهى به بشر، بر اساس لطف و رحمت اوست، نه آنكه ما از او طلبى داشته باشيم. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی_آنلاین_اشتیاق_امام_برای_رسیدن_مردم_به_او_استاد_عالی.mp3
2.6M
♨️اشتیاق امام زمان(عج) برای رسیدن مردم به او 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
🌷مهدی شناسی ۱۶۵🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک یا وعدالله الذی ضَمِنَه🌹 🌼سلام بر تو ای وعده [ بزرگ] خداوند که خود ضامن آن شده است.🌼 💠امام زمان عجل الله فرجه وعده ی حتمي خداوند💠 🌼وعد: به معنی نوید دادن و امیدوار نمودن است ، و در مورد خیر و شرّ ( مژده خوب و یا پیشگویی و اخطار به آینده بد) هر دو به کار میرود. 🌼فرق بین وعد و و وعید آن است که: وعد را با قرینه می توان در هر دو معنی خیر و شرّ به کار برد ، امّا وعید فقط هشدار به آیندۀ سخت و ناگوار و تهدید به کیفر می باشد. 🌼وعده خدا آن است كه در نهايت، حق بايد در تمام ابعادِ زندگي زميني ظهور كند و ظهور كامل حق در حالتي ممكن است كه امامي معصوم بدون هيچ مانعي بتواند حكم خود را در جهان جاري نمايد. 🌼اين مسئله، مسئله اساسي و عقيده دقيقي است كه در مبحث «فرج، حتمي‌ترين حادثه در انتهاي تاريخ» و «آخر‌الزمان، شرايط ظهور باطني‌‌ترين بُعد هستي» و بحث «آخرالزمان و جايگاه انقلاب اسلامي در نظام اَحسن» به آن پرداخته شده است و شما در اين سلام و با اين مضمون مي‌خواهيد آن عقيده را فعّال و بانشاط نگه‌ داريد و با سلام به حضرت از اين منظر، متوجه حضور نهايي آن حضرت باشيد و خود را در پهنه همه تاريخ وارد كنيد، آن هم در كنار امام زمان(ع) كه چنين حضوري، بركات فوق‌العاده‌اي را درپي خواهد داشت.
🌷مهدی شناسی ۱۶۶🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک یا وعدالله الذی ضَمِنَه🌹 ☘️از وعده های بزرگ خداوند که در لوح محفوظ ثبت گردیده و در سراسر تاریخ توسط پیامبران و امامان (علیهم السّلام) اعلام و به همۀ امّت ها نوید آن تصریح و تأکید شده است: حکومت عدل و داد ، و سعادت کامل جهانی است که به دست مبارک حضرت بقیة الله – ارواحنا فداه- تشکیل خواهد شد. ☘️ این وعده در قرآن کریم و احادیث و زیارات بیان گردیده ، که برای نمونه چند آیه و حدیث را در اینجا می آوریم: 🌸1-(وَعَدَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُم وَ عَمَلُوا الصّالِحاتِ لَیَستَخلِفَنَّهُم فِِی الأَرضِ کَمَا استَخلَفَ الَّذِینَ مَن قَبلِهِم وَ لَیُکَّنَنَّ لَهُم دِینِهُمُ الَّذِِی ارتَضی لَهُم وَ لَیُبَدَّلَنَّهُم مِن بَعدِ خَوفِهِم أَمناً یَعبُدُونَنِی لا یُشرِکُونَ بِی شَیئاً )خداوند به کسانی از شما که ایمان دارند و کارهای شایسته بجای آورده اند ، وعده فرموده که [در زمان ظهور امام قائم (علیه السّلام) ] در زمین خلافت دهد ، چنانکه کسانی که پیش از شما بودند را جانشین پیشینیان خود ساخت ، و البته دین پسندیدۀ آنان را بر همه جا مسلّط و نافذ گرداند ، و حتماً بر همۀ مؤمنان به جای ترس و هراس [ از دشمنان] ایمنی کامل عطا فرماید که مرا بدون هیچ گونه شرک پرستش نمایند. در چند روایت از ائمّه اطهار (علیهم السّلام) آمده که مقصود ، حضرت قائم (علیه السّلام) و اصحاب او می باشند. 🌸2- ( وَ لَقَد کَتَبنا فِی الزَّبُورِ مِن بَعدِ الذِّکرِ أَنَّ الأَرضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصّالِحُونَ)؛ و به راستی که ما در زبور ، پس از ذکر ثبت کردیم که البته زمین را بندگان شایستۀ من به ارث خواهند برد. بر اساس بعضی از احادیث ، ذکر: - در این کریمه- لوح محفوظ است و زبور: جنس کتابهای آسمانی است که بر پیامبران (علیهم السّلام) نازل شده است . و یا مقصود از ذکر: تورات می باشد ، و زبور: کتابی است که بر حضرت داود (علیه السّلام) فرود آمده است. و این وعده – که بندگان صالح و شایسته خداوند زمین را به ارث خواهند برد- مربوط به زمان ظهور حضرت مهدی – عجّل الله فرجه الشریف – و حکومت جهانی آن جناب می باشد. 🌸یعنی : خداوند وعده داده که سراسر زمین را به بندگان شایستۀ خویش خواهد سپرد ، و این وعده را در تمای سندهای رسمی و معتبر خود ثبت کرده است و این ثبت کردن و اعلام نمودن ضمانت قولی و عملی وعده است. 🌸3- ( حَتّی إِذا رَأَوا ما یُوعَدُونَ إِمَّا العَذابَ وَ إِمَّا السّاعَةَ فَسَیَعلَمُونَ مَن هُوَ شَرُّ مَکَاناً وَ أَضعَفُ جُنداً )؛ تا آنگاه که آنچه وعده شده اند را به چشم خود ببینند که یا عذاب [ و کیفر] دنیاست و یافرا رسیدن ساعت[ قیامت] به زودی خواهند دانست که کدام یک [ از مؤمنان و کافران] جایگاهش بدتر و سپاهش ناتوان تر است. شیخ کلینی (رحمة الله علیه) از امام صادق (علیه السّلام) روایت آورده که فرمودند: « قول خداوند: « تا آنگاه که آنچه وعده داده شده اند را به چشم خود ببینند « خروج حضرت قائم (علیه السّلام) است و همان ساعت است، در آن روز [ کافران] خواهند دانست که از سوی خداوند ، به دست ولیّ و قائم او (علیه السّلام) چه بر سرشان خواهد آمد ، و قول خداوند: » کدام یک جایگاهش بدتر است: یعنی نزد قائم (علیه السّلام) ...». 🌸در بيان آيه 55 سوره نور: وعدالله الذين آمنول منكم و عملوا الصالحات ليستخلفنهم فى الارض...; خداى آن دسته از شما را كه ايمان آورده و اعمال شايسته داشته باشند وعده داده است هر آينه در زمين خلافت بخشد. 🌸حضرت امام صادق، عليه السلام، فرمود: آنگاه كه شب جمعه (آن شب جمعه موعود معهود) فرا رسد، خدا فرشته اى را به آسمان دنيا فرو فرستد و چون فجر طالع شود و سپيده بدمد. آن ملك بر عرش بالاى بيت المعمور نشيمن گيرد. براى محمد و على و حسن و حسين، عليهمالسلام، منبرهايى از نور نهاده بر آنها بالا روند و فرشتگان و پيامبران و اهل ايمان گرد آنان جمع شوند و درهاى آسمان گشوده شود. چون خورشيد به ميان آسمان رسد، رسول خدا، صلى الله عليه وآله، گويد: پروردگارا، ميعادى كه در كتاب دادى چه شد؟ و آن اين آيه قرآن است: «كه اهل ايمان و عمل صالح از شما را خدا وعده داده كه آنها را در زمين جانشين قرار دهد...» (آيه 55 سوره نور.)آنگاه فرشتگان و پيامبران همانند سخن نبى مكرم و پيامبر خاتم را بگويند. سپس محمد و على و حسن و حسين، عليهمالسلام، به سجده افتند. آنگاه بگويند: بار پروردگارا! غضب كن كه به تحقيق حريم تو هتك شد و برگزيدگان تو كشته شدند. و بندگان شايسته ات خوار شمرده شدند. در اين هنگام آنچه خدا خواهد انجام دهد كه آن روز، روز معلوم است.
پنجاه و پنجم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- پديده‌هاى طبيعى، (از جمله آمدن ابر وباران) تصادفى نيست، به اراده‌ى خداوند است. 2- زمين همچون انسان مرگ و حيات دارد. 3- اجراى برنامه‌هاى الهى از طريق اسباب عادّى وطبيعى است. 4- آب، مايه‌ى حيات زمين وزمينيان است. 5- تدبير خداوند در طبيعت، كلاس توحيد است. 6- بهترين راه خداشناسى، گوش سپردن وپندگرفتن از آيات الهى است. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی_آنلاین_درمان_عُجب_و_خودپسندی_مجتهدی_تهرانی.mp3
2.31M
♨️درمان عُجب و خودپسندی 👌 بسیار شنیدنی 🎙 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ هااین کلیپ رو 🔹️ تا انتها ببینیدونشربدید👌 💎و هر کسی دید بدونه که رزق ودعوتنامه ای است از طرف خود حضرت آقا «صلوات الله وسلامه علیه به عددعلمه».. 💚ثواب نشرباهزارااان صلوات هدیه به شهداومومنین به نیت حجت بن الحسن «سلام الله وصلواته علیه به عدد علمه »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «وعدۀ خدا» 👤 استاد ازغدی ❕ عده‌ای در عصر غیبت ظهور امام زمان رو انکار می‌کنن... ⚠️ هیچ تضمینی وجود نداره که ما جز این‌ افراد نباشیم... 📥 دانلود با کیفیت بالا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گاهی در فیلم های سینمایی نشان میدهند که روح انسان پس از مرگ در بدن موجود دیگری حلول می‌کند! آیا اعتقاد به تناسخ درست است؟ آیا رجعت هم نوعی تناسخ است؟ 🔵 مجموعه شماره 5⃣ رجعت چیست و چه تفاوتی با تناسخ دارد؟ 🎙 کارشناس این برنامه: حجت الاسلام خدامراد سلیمیان
🌷مهدی شناسی ۱۶۷🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک یا وعد الله الذی ضمنه🌹 ◀️قسمت سوم 💠مهدی موعود (علیه السّلام)💠 🍃از القاب مشهور حضرت (علیه السّلام) ، موعود است .محدّث گرانقدر مرحوم حاج میرزا حسین نوری (رحمة الله علیه) فرموده است: در هدایه آن را از القاب شمرده و شیخ طوسی روایت کرده : از حضرت سجّاد (علیه السّلام) که راجع به آیه شریفه ( وَ فِی السَّمآءِ رِزقُکُم وَ ما تُوعَدُونَ * فَوَ رَبِّ السَّمآءِ وَ الأَرضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثلَ ما أَنَّکُم تَنطِفُونَ ) و در آسمان است رزق شما و آنچه وعده می شوید . پس قسم به پروردگار آسمان و زمین که آن حقّ است مثل آنکه شما سخن گویید. [ امام سجّاد (علیه السّلام) ] فرمود: « این برخاستن و خروج قائم آل محمّد (علیهم السّلام) است». و از ابن عبّاس نیز مثل آن نقل کرده و احتمال می رود که غرض آن حضرت ، تأویل رزق در آیه باشد به ظهور امام زمان که سبب نشر ایمان و حکمت و انواع علوم و معارف است که حقیقت رزق و مدد حیات انسانی و عیش جاودانی است ، چنانچه طعام را در آیه شریفه : (فَلیَنظُرِ الإِنسانُ إِلی طَعامِهِ) باید که انسان به غذای خود بنگرد. تفسیر فرمودند به علم و آنچه بعد از آن ذکر شده از دانه و انگور و زیتون و نخل و بساتین و چراگاه و غیره به انواع علوم. 🍃 در غیبت نعمانی مروی است از امام باقر (علیه السّلام) که فرمود: « در زمان آن حضرت- عجّل الله فرجه الشریف – حکمت داده می شود به خلق ، تا آن جا که زن در خانۀ خود حکم می کند به کتاب خداوند و سنّت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) ». 🍃یا آن که مقصود تفسیر : ( وَ ما تُوعَدُون)باشد یعنی : آن موعودی که به شما داده شده و جمیع انبیاء امّت های خود را به آمدن او وعده داده اند آمدن امام زمان است: « اَلسَّلامُ عَلَی المَهدِِیِّ الَّذِی وَعَدَ اللهُ بِهِ الأُمَمَ أَن یَجمَعَ بِهِ الکَلِمَ ...». در یکی از زیارات جامعه است.در اوصاف آن حضرت چنانکه در زیارت ایشان است : « وَ الیَومِ المَوعُودِ وَ شاهِدٍ وَ مَشهوُدٍ». 🍃آری ، این وعده ای است که خداوند به قول و فعل ضامن شده که خود آن را وفا خواهد کرد و تحقّق خواهد بخشید، چنانکه در باب دعا و توبه و صدقه نظیر همین ضمانت از سوی خداوند انجام گرفته است که در آیات قرآن کریم آنها را خبر داده و فرموده است : ( أُدعُونِی أَستَجِب لَکُم)؛ مرا بخوانید که دعایتان را مستجاب نمایم. (أَلَم یَعلَمُوا أَنَّ الله هُوَ یَقبَلُ التَّوبَةَ عَن عَبادِهِ وَ یَأخُذُ الصَّدَقاتِ )؛ آیا ندانستند که خداوند خود توبه از بندگانش می پذیرد و صدقات را می گیرد؟! و این قبیل تعبیرها بیانگر وعده و ضمانت الهی است ، چنانکه در دعای کمیل می خوانیم: «وَ أَمَرتَهُم بِدُعآئِکَ وَ ضَمِنتَ لَهُمُ الإِجابَةَ؛ و بندگانت را به دعایت دستور فرمودی و اجابت دعا را برای آنان ضامن شدی ». 🍃برای حسن ختام حدیثی از امام باقر (علیه السّلام) می آوریم که وعدۀ الهی در این باره تأکید شده است . امام باقر (علیه السّلام) فرمود: « هنگامی که جدّم حسین (علیه السّلام) کشته شد ، فرشتگان به درگاه خداوند – عزّ و جلّ- صدا به گریه و ناله بلند کردند و عرضه داشتند : اِلها! صاحب اختیارا! آیا غفلت می ورزی از کسی که برگزیدۀ تو و فرزند برگزیده ات و بهترین خلق را به قتل رسانیده است؟! پس خداوند- عزّ و جلّ- به آنها وحی فرمود: ای ملائکۀ من! آرام باشید. به عزّت و جلالم سوگند! حتماً از آنها انتقام خواهم گرفت ، هر چند پس از مدّتها باشد. سپس خداوند – عزّ و جلّ- برای فرشتگان از روی امامان از فرزندان حسین (علیه السّلام) پرده برداشت. ملائکه خوشحال شدند و دیدند یکی از آنها ایستاده نماز می خواند ، خداوند فرمود: به این قائم – عجّل الله فرجه الشریف – از آنها انتقام می گیرم».
پنجاه و ششم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- قيامت، فراگير است و همه‌ى انسانها در آن روز حاضر مى‌شوند. 2- انسان در قيامت همه چيز و همه كس را فراموش مى‌كند و فقط در فكر نجات خود است. 3- اعمال ما در دنيا محو نمى‌شود، بلكه عمل و آثارش باقى مى‌ماند. 4- كيفر قيامت، نتيجه عمل خود انسان است نه ظلم يا انتقام. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی_آنلاین_مقدمه_سازی_ظهور_امام_زمان_استاد_پناهیان(1).mp3
5.22M
♨️مقدمه سازی ظهور امام زمان(عج) 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
پنجاه و هشتم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- توجّه انسان به مقام و كرامت خود، سبب شكر و دورى از كفران است. 2- نه تنها حضرت آدم، بلكه نسل انسان مورد كرامت و برترى و گراميداشت است. 3- تفاوت انسان با جانداران ديگر و برترى او، بسيار زياد است. 4- زمينه‌هاى رشد وكمال انسان از سوى خداست. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄