eitaa logo
مشتاقان حضور
277 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
41 فایل
سلام به اطلاع میرساند این کانال جهت رشد علمی و معنوی تشکیل شده است . امیدوار هستم که مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد .. نام کانال مشتاقان حضور نهادیم .به این دلیل بفرموده علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رحمت آله علیه ظهور اتفاق افتاده باید حضور پیدا کرد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مُبلغ اصلی جامعه کیست!!؟؟ مسئول سیاسی قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی پاسخ می دهد... با ما همراه شوید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 راه رسیدن به علیه السلام 🎙 مرحوم آیت الله سید محمد ضیاءآبادی (ره)
🌷مهدی شناسی ۱۶۹🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک ایها العَلَمُ المَنصوب🌹 🌱سلام بر تو اى پرچم برافراشته🌱 💠علم منصوب💠 ◀️علَم: در لغت اثری است که شیء را از غیر خودش مجزّا و جدا می سازد ، کلمۀ علامت نیز از این باب است که گویند: بر آن چیز علامت گذاشتم . معادل فارسی آن : نشان و نشانه است . پرچم و منار و کوه یا کوه دراز نیز به همین جهت عَلَم نامیده اند. ◀️«عَلَمْ»؛ يعني نشانه‌اي كه نمي‌گذارد شخص گمراه شود. در جنگ‌ها هم اين‌طور بود كه عَلَم را به دست علمدار جنگ مي‌دادند تا معلوم شود محور لشگر كجاست و سربازان حول محور عَلَم موقعيت خود را تنظيم مي‌كردند . ◀️تعبيرى است كه در زيارت آل ياسين نسبت به حضرت مهدى ارواحنا له الفداء داده شده السلام عيك ايَها العلم المنصوب. خطاب به امام مي‌گويي: تو يك عَلَم نصب شده توسط خداوند هستي و در آن راستا ملاك انحراف و عدم انحراف هستی. ◀️در اين فراز از دعا متوجه‌اي كه خداوند در هرزمان در فهم دين و نشان‌دادن راه دينداري، انسان را تنها نمي‌گذارد و هرگز نمي‌شود عالَم بي‌حجّت باشد، حجّتي كه نمايش خواست و عدم خواست خدا است، و در اين فراز در محضر آن حضرت اين عقيده را متذكر مي‌شوي كه آن حجّت و عَلَمِ منصوب، تويي... ◀️در تأویل بعضی از آیات و نیز در احادیث و زیارات و ادعیه راجع به ائمّه اطهار (علیهم السّلام) عنوان عَلَم و جمع آن اعلام بسیار به کار رفته است که قسمتی از آنها را در اینجا می آوریم: 🌼 1- خداوند فرماید: ( وَ عَلاماتٍ وَ بِالنَّجمِ هُم یَهتَدُونَ )؛ و علامت هایی قرار داد و به وسیلۀ ستاره هدایت می شوند[ و راه می یابند] 🌼 2- امام صادق (علیه السّلام) فرمود: « ماییم آن علامت ها و منظور از ستاره ، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد». 🌼3- پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: « إِنَّ اللهَ جَعَلَ النُّجُومَ أَماناً لِأَهلِ السَّمآءِ وَ جَعَلَ أَهلَ بَیتِی أَماناً لِأَهلِ الأَرضِ؛ خداوند ستارگان را مایۀ ایمنی اهل آسمان قرار داد ، و خاندان مرا مایۀ ایمنی اهل زمین مقرّر داشت». 🌼4- امام زین العابدین (علیه السّلام) در دعای روز عرفه به منظور توجّه دادن مردم به نقش حیاتی ائّمه اطهار (علیهم السّلام) ، و بیان اینکه ایشان از سوی خداوند تعیین و نصب شده اند ، چنین اظهار داشتند: « اَللّهُمَّ إِنَّکَ أَیَّدتَ دِینَکَ فِی کُلِّ أَوانٍ بِإِمامٍ أَقَمتَهُ لِعِبادِکَ وَ مَناراً فِی بِلادِکَ بَعدَ أَن وَصَلتَ حَبلَهُ بِحَبلِکَ وَ جَعَلتَهُ الذَّرِیعَةَ إِلی رِضوانِکَ؛ خداوندا! راستی که تو دینت را در هر دوره ای به امامی پشتیبانی نموده ای ، که او را نشانه و علامتی برای بندگانت و مرکز نورافشانی در شهرهایت قرار دادی ، پس از آنکه رشتۀ [ ولایت و پیمان] او را رشتۀ خود پیوستی و او را وسیلۀ رسیدن به رضوان و خشنودی ات قرار دادی...».
پنجاه و نهم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- بى‌تفاوتى نسبت به گمراهى وانحراف ديگران، ممنوع است. 2- بزرگ‌ترين دغدغه‌ى مردان خدا، انحراف عقيدتى مردم است. 3- تقليد و تبعيّت از محيط در عقايد، منطق صحيحى نيست، براى عقايد، بايد دليل روشن داشت. 4- شرك، افترا بر خدا و بى دليل است. 5- دروغ، ظلم است و دروغگو ظالم، و كسى كه به خدا دروغ بربندد، ظالم‌تر است.  ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی آنلاین - سجده های طولانی - استاد عالی.mp3
3.42M
♨️سجده های طولانی! 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😢اشک های شیربچه یمنی به دلیل جاماندن از نماز جماعت 📌 اینکه میگن در آخرالزمان چشم تون به یمن باشه ، بی خود نمیگن 🤔کدوم ماها بلدیم اینجوری بچه تربیت کنیم ؟؟ 🌴
🌷مهدی شناسی ۱۷۰🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹و العلم المَصبوب🌹 💠دانش فرو ریخته💠 🌱«وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ»: و نيز تو عِلْمِ سرريز و فراوان و بدون خلل و نقص هستي! 🌱يعني تمام چشمه‌هاي علم از تو سرازير مي‌شود، زيرا وقتي انساني ارتباط كامل با خداي عليمِ مطلق داشت، آن هم نه خدايي كه در فكرِ زمان‌زده‌ي گرفتار گذشته و آينده‌ي انسان‌هاي معمولي مطرح است، بلكه خدايي كه حيّ و حاضر است. او پرتو علم خود را بر قلب بنده مخلَصش مي‌افشاند، چنين انساني همه آن علمي را كه ممكن است يك انسان دارا شود داراست و ما از طريق اُنس قلبي با او، همو كه به عنوان واسطة فيض، حيّ و حاضر است، از آن علم همه‌جانبه او بهره‌مند مي‌شويم... 🌱علمي كه سراسر شور و شعف و اتصال و شهود به همراه دارد.
و چنین فرمود مهربان پروردگار ای فرزند آدم چرا انصاف نمی‌دهی؛ من بوسیله نعمتهای خود، محبوب تو می‌شوم و تو بوسیله گناهان در نزد من مبغوض می‌شوی، خیر و رحمت من به سوی تو نازل می‌گردد و شرّت به سوی من بالا میاید و پیوسته فرشته‌ای بزرگوار در هر شب و روز برایم عمل قبیحت را گزارش می‌دهد. ای فرزند آدم اگر وصف خود را از دیگری بشنوی و حال آنکه ندانی مورد نظر، خودت می‌باشی هر آینه نسبت به چنین فردی خشمگین خواهی شد. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 وقتی اعمالمان را به امام زمان ارواحنا فداه هدیه می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ آیت الله ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج محمود کریمی در برنامه «به افق فلسطین»: می‌گویند کاش حاج قاسم بود، من می‌گویم کاش بود!/ همه دعواهای دنیا سر این است که او نیاید ●➼‌┅═❧═┅┅───┄ با # دقت گوش نمایید ....🌹
🌷مهدی شناسی ۱۷۱🌷 🔷زیارت آل یاسین 🔷 🌹و العلم المصبوب🌹 ◀️قسمت دوم 💠مصبوب💠 🌱مصبوب: اسم مفعول از مادّۀ صَبّ ، به معنی ریخته شده است که در اینجا علم به شیء روانی تشبیه گردیده که آن را یک جا در ظرفی بریزید ، - در مقابل مسکوب که ریزش پیوسته را گویند. 🌱 ترکیبهای دیگری نیز همچون: معدن علم ، خُزّان علم ، عیبۀ علم و ... در احادیث و زیارات آمده است و حاکی از آن است که ائمه اطهار (علیهم السّلام) کانون های علم و گنجوران و محل حفظ و نگهداری دانش می باشند. 🌱 امّا دو واژه ی : « العِلم » و« المَصبُوب»، ویژگیهای علم امام (علیه السّلام) را به طور خلاصه و دقیق بیان نموده است که بخشی از نکات آن را یادآور می شویم: 🔸ریخته شدن علم ، اشاره و تأکید بر ریزندۀ علم یعنی خداوند متعال است. 🔸کلمۀ «العِلم» نشانگر این است که تمام علم به امام عصر- عجّل الله فرجه الشریف – داده شده است. 🔸علم امام (علیه السّلام) از طریق تحصیل و فراگیری از استاد نیست. 🔸 همۀ حقایق و اسرار علمی یک جا برای امام (علیه السّلام) بیان شده است. 🔸با علم عادّی که سایر مردم تحصیل می کنند و از کتاب و استاد و تجربه فرا می گیرند ، قابل مقایسه نیست. 🌱در این رابطه به نقل بعضی از آیات و احادیث تبرّک می جوییم: در آیات کریمۀ قرآن ، علم به خداوند نسبت داده شده است از جمله : 🔹 1- (وَ زادَهُ بَسطَةً فِی العِلمِ وَ الجِسمِ )؛ و او (=طالوت) را درعلم و [ قدرت] جسم فزونی داده است. 🔹 2- فرشتگان گفتند: ( لا عِلمَ لَنا إِلّا ما عَلَّمتَنا )10،هیچ علمی برای ما نیست مگر آنچه تو به ما تعلیم فرموده ای . 🔹 3- ( الرَّحمنُ * عَلَّمَ القُرآنَ * خَلَقَ الإِنَسانَ * عَلَّمَهُ البَیانَ خداوند رحمان ) قرآن را تعلیم فرمود، انسان را آفرید ، به او بیان را آموخت. 🔹 4- ( یَرفَعِ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُم وَ الَّذِینَ أُتُوا العِلمَ دَرَجاتٍ)؛ خداوند کسانی از شما که ایمان آورده اند و کسانی که علم به آنان داده شده را به درجات [ بلندی] رفعت می بخشد. 🔹5- (اِقرَا وَ رَبُّکَ الأَکرَمُ * الَّذِی عَلَّمَ بِالقَلَمِ * عَلَّمَ الإِنسانَ مَا لَم یَعلَم)بخوان که پروردگارت گرامی ترین است ، آنکه به وسیلۀ قلم تعلیم فرموده ، انسان را آنچه نمی دانست ، بیاموخت. 🌱بنابراین علوم پیامبران و امامان و فرشتگان از خداوند است ، و به مردم دستور داده شده که علم را از ایشان تحصیل کنند و از مطالبی که دیگران به حدس و گمان اظهار می دارند و نام علم بر آن می نهند ، کاملاً بپرهیزند.
شصت پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- براى دل‌نبستن به زندگى دنيا، يادآورى قيامت لازم است. 2- كارهاى نيك، در جاهاى بسيار بكار مى‌آيد، از جمله در قيامت كه كوهها نيز به حركت درآيند. 3- در سرزمين قيامت و عرصات محشر، هيچ پستى وبلندى وجود ندارد. 4- حشر و رستاخيز، حتمى است. 5- قيامت براى همه است و هيچ استثنايى در كار نيست. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی_آنلاین_چرا_دعاهای_ما_مستجاب_نمی_شود_استاد_قرائتی.mp3
2.39M
♨️چرا دعاهای ما مستجاب نمی‌شود؟ 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
🌷مهدی شناسی ۱۷۲🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹و العلم المصبوب🌹 ◀️قسمت سوم 🌱حضرت موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند: « رسیدن علم به ما بر سه گونه [ و از سه راه] است: گذشته و آینده و پدید شونده.امّا گذشته برای ما تفسیر گردیده ، و آینده: برای ما نوشته شده است ، و پدید شونده: به دل های ما افکنده [ و الهام] می شود و در گوش ها تأثیر می کند، و این بهترین دانش ماست. 🌱 این علوم بی پایان در زمان ظهور امام زمان(علیه السّلام) آشکار خواهد شد ، چنانکه سعد بن طریف از اصبغ بن نباته نقل کرده که گفت: امیرالمؤمنین (علیه السّلام) چنان بود که هرگاه مردی در پیشگاه حضرتش قرار می گرفت ، به او می فرمود: فلانی ! آمادۀ سفر آخرت باش و برای خودت هر چه می خواهی مهیّا کن که در فلان روز ، فلان ساعت بیماری تو فرا می رسد و سبب بیماری تو چنین و چنان است و در فلان ماه ، فلان روز ، فلان ساعت خواهی مرد. سعد می گوید: این سخن را برای امام باقر (علیه السّلام) تعریف کردم. فرمود: همین طور است. عرض کردم: فدایت شوم! پس چرا شما برای ما این خبرها را نمی فرمایید تا آمادۀ سفر آخرت شویم؟ فرمود: این در را علی بن الحسین علیهما السلام بست ، تا زمانی که قائم ما – عجّل الله فرجه الشریف – بپا خیزد. 🌱 از امام صادق (علیه السّلام) روایت آمده که فرمودند: « علم بیست و هفت حرف-(= بخش) است ، تمام آنچه پیغمبران آورده اند ، دو حرف است که مردم تا به امروز جز دو حرف ندانسته اند ، و چون قیام کنندۀ ما- عجّل الله فرجه الشریف – بپا می خیزد ، بیست و پنج حرف دیگر را برآورد و به ضمیمۀ آن ، دو حرف دیگر را در میان افراد بشر آشکار و پراکنده سازد». 🌱 در حدیثی طولانی از حضرت امیرالمؤمنین (علیه السّلام) است که فرمودند: « و علم در دل های مؤمنین واقع می شود ، پس هیچ مؤمنی به علمی که نزد برادرش هست ، احتیاج نخواهد داشت» و تأویل این آیه : ( یُغنِی اللهُ کُلّاً مِن سَعَتِهِ )؛ خداوند هر یک را به رحمت واسعۀ خویش بی نیاز فرماید. مراد آن روز،زمان ظهور است و زمین در آن روز ، گنجینه های خود را برای آنان بیرون می آورد و قائم – عجّل الله فرجه الشریف – خطاب به آنان می فرماید: (کُلُوا وَ اشرَبُوا هَنِئاً بِما أَسلَفتُم فِی الأَیّامِ الخالِیَةِ)؛ بخورید و بیاشامید ، گوارایتان باد پاداش آنچه در روزگار گذشته پیش فرستاده اید. 🌱از امام باقر(علیه السّلام) روایت شده که فرمودند: « علم به کتاب خدای- عزّ و جلّ- و رسول او- (صلی الله علیه و آله و سلم) در قلب مهدی ما (علیه السّلام) رشد می کند، همچنان که گیاه به بهترین وجه می روید. پس هر کدام از شما که باقی بماند تا هنگامی که [ در زمان ظهور] او را دیدار نماید، هنگام دیدنش عرضه بدارد: سلام بر شما ای اهل خانۀ رحمت و نبّوت و کانون علم و جایگاه رسالت».
🌷مهدی شناسی ۱۷۳🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹والْغَوْثُ وَالرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ وَعْداً غَیْرَ مَكْذوُب🌹 🌼 در ادامه ی زیارت، نظر به صفات ديگر حضرت مي‌اندازيم و مي‌گوييم: «وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ» سلام بر تو كه فريادرس و رحمت واسعه‌ و وعده‌اي هستي كه هرگز دروغ نمي‌شود! 🌼هركس بداند بايد در زندگي زميني مسير زندگي را در شرايط دقيق بندگي خدا بگذراند، مي‌فهمد اين مسير دقيق بدون ياوري بزرگ ممكن نيست و خداوند هم انسان را از چنين ياوري محروم نكرده است و لذا متوجه مي‌شويم آن ياور و فريادرس در اين بيابان زندگي، انسان كامل و بنده ی محض خداوند است و به همين جهت هم او تجلي رحمت واسعة خداوند است و خداوند هرگز ما را بدون مدد او رها نكرده است، چه در جاي‌جاي زندگي و چه در نهايت كار عالَم، او «وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ»؛ است، وعده‌اي كه خداوند به بشريت داد كه اگر يك روز از عمر زمين مانده باشد، او خواهد آمد. 🌼در همين رابطه حضرت عبدالعظيم حسني مي‌گويد: بر سرورم حضرت جوادالائمه(ع) وارد شدم، تصميم داشتم از او بپرسم كه آيا «قائم» شما همان مهدي است يا غير او؟ - چون يك‌جا بحث قائم‌بودن كسي است كه در اين خاندان بايد قيام كند، و يك‌جا بحث مهدي اين امّت است كه بايد نهايت فرهنگ اهل‌البيت را بنماياند- مي‌گويد: قبل از آن‌كه شروع به سخن كنم، خود حضرت جواد(ع) آغاز به سخن كرده، فرمودند: اي اباالقاسم! قائم ما همان مهدي است كه بايد در عصر غيبت منتظرش بود و در عصر ظهور اطاعتش كرد و سومين فرزند من است. و سپس ادامه دادند:" قسم به خدايي كه محّمد(ص) را به پيامبري برگزيد و امامت را به ما اختصاص داد، اگر از عمر دنيا بيش از يك روز هم باقي نمانده باشد، خداوند آن روز را آن‌قدر طولاني مي‌گرداند تا قائم ما خروج كند و همان‌طور كه زمين از جور و ظلم پر شد، از قسط و عدل پر شود، خداي سبحان كار او را يك شبه اصلاح مي‌كند و اوضاع را به نفع او برمي‌گرداند، چنان‌كه كار موسي(ع) را يك شبه اصلاح كرد، او براي گرفتن پاره‌اي آتش براي خانواده‌اش رفت، ولي هنگام بازگشت به شرافت رسالت و افتخار نبوت نايل شده بود، آنگاه فرمود: بهترين اعمال شيعيان ما انتظار فرج و انتظار گشايش امور به دست آن حضرت است. 🌼اين است معني «وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ» يعني؛ وعده‌اي كه حتمي است و بلوغ هستي در گرو وجود مقدس آن حضرت است. 🌼 به نور فريادرسي و رحمت واسعه و وعده ی غير مكذوب‌بودن آن حضرت بنگریم و سلام كنیم تا إن‌شاءالله جواب سلامي متناسب با همان مقام بشنويم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌خیلی جالب 👆 ⁉️معنای ایمان؟ ⁉️معنای اعتماد؟ ⁉️معنای امید؟ ⁉️معنای اعتماد به نفس؟ ⁉️معنای عشق؟ ⁉️معنای طرز نگرش؟ را در این فیلم ۵۰ ثانیه ای ببینید 🆔 برای دیگران ارسال بفرمائید 🔰 ─┅ঊ🍃🌹🪴🌹🍃ঊ┅─
🌷مهدی شناسی ۱۷۴🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک حین تقوم🌹 سلام بر تو هنگامی که بپاخیزی... 🌱ترکیب « حِینَ تَقُومُ » یک بار در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به کار رفته است . خداوند فرماید: ( اَلَّذِی یَریکَ حِینَ تَقُومُ)؛ آن [ خداوندی ] که هنگامی که [ برای انجام رسالت یا به عبادت] بپا خیزی ، تو را می بیند. 🌱این تعبیر بلند ، نشانگر عنایت خاص خداوند نسبت به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در حال انجام مأموریت الهی و تبلیغ رسالت دینی و بپا خاستن برای اجرای فرمان خداوند متعال است. 🌱راجع به امام زمان- عجّل الله فرجه الشریف – نیز این تعبیر ، توجّه دادن به امر قیام آن حضرت است ، هنگامی که برای برقراری حکومت عدل و داد بپاخیزد و به فرمان خداوند قیام کند. 🌱شیعۀ امام (علیه السلام) می بایست همواره منتظر قیام آن حضرت باشد و ضرورت و آثار و نتایج درخشان آن را بداند ، و به پاکی و قداست آن قیام اقرار نماید ، و برای متابعت و پیروی از امام (علیه السلام) در آن هنگام آماده شود. 🌱شیعه باید بپا خاستن و نشستن خود را ، با قیام و قعود امام (علیه السلام) تطبیق دهد و هرگز از امام (علیه السلام) پیشی نگیرد و تخلف هم ننماید ، چنانکه جمعی از یاران عالم و عارف ائمّه اطهار علیهم السلام چنین بوده اند. 🌱 برای مثال یک نمونه تاریخی را می آوریم: محمّد بن حسین بن عمّار گوید: من دو سال نزد علی بن جعفر (علیهما السلام) – عموی گرامی حضرت امام رضا (علیه السلام) – بودم و آنچه از برادرش حضرت موسی بن جعفر (علیهما السلام) روایت داشت ، می نوشتم. یک روز در مدینه در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از او حدیث می نوشتم ، که ناگاه ابوجعفر- امام جواد (علیه السلام) – بر او وارد شد ، علی بن جعفر از جای جست و بدون کفش و عبا به سوی آن حضرت شتافت و دستش را بوسید و نهایت احترام را به جای آورد. امام جواد (علیه السلام) به او فرمود: ای عمو! بنشین، خدایت رحمت کند! علی بن جعفر گفت: سرورم! چگونه بنشینم حال آنکه شما ایستاده اید؟! هنگامی که علی بن جعفر (علیهما السلام) به مسند خود بازگشت ، یارانش به سرزنش او پرداختند . آنها می گفتند: شما عموی پدر او هستید و با او این گونه رفتار می کنید؟! علی بن جعفر (علیهما السلام) دست به محاسن گرفت و فرمود: خاموش باشید! اگر خداوند – عزّ و جلّ – این ریش سفید را [ برای امامت خلق] سزاوار ننمود، ولی این جوان را شایستگی بخشید ، من فضیلت او را انکار کنم؟! از آنچه شما می گویید ، به خدا پناه می برم. من بندۀ ( کاملاً مطیع و تسلیم] اویم. 🌱چنانکه می بینیم این شاگرد ممتاز مکتب ائمّه علیهم السلام موقع بپا ایستادن امام زمانش همچنان می ایستد ، و هنگامی که امام (علیه السلام) با نهایت لطف او را به نشستن دعوت می کنند، عرضه می دارد: چگونه بنشینم در حالی که شما ایستاده اید؟! بنابراین ما هم می بایست از حالت امام (علیه السلام) جستجو و پیروی کنیم و پیوسته منتظر قیام آن حضرت (علیه السلام) باشیم...
شصت و چهارم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- آفرينش بى‌هدف و انسان رها نيست، زيرا بيهودگى وبى‌هدفى در شأن خدا نيست. 2- ذات مقدّس الهى را از هر فكر و انديشه‌اى برتر و افعال او را از هر امر باطل، پاك ومنزّه بدانيم. 3- حكومت حكيمانه، حقيقى، مطلق ومنحصربه‌فرد، از آنِ خداست. 4- پيامبر اسلام (ص) عاشقانه طالب شنيدن و گرفتن وحى بود. 5- فراگيرى هر چيزى به تناسب خود آدابى دارد. 6- نهى‌ها وعتاب‌هاى قرآن نسبت به پيامبر، نشانه‌ى صداقت پيامبر است وگرنه كسى خود را مورد نهى وعتاب قرار نمى‌دهد. 7- در بيان قوانين الهى، بايد به شرايط زمانى توجّه كرد. 8- علم را از عالم حقيقى طلب كنيم. 9- براى علم و دانش نهايتى نيست و فارغ التحصيل معنا ندارد. 10- علم حقيقى، قرآن مجيد است. 11- اگر كسى را از چيزى نهى مى‌كنيم، در مقابل، راه صحيح و حقّ را هم به او نشان دهيم. 12- افزون طلبى در كمالات ارزش است. 13- علم، وسيله‌ى رشد انسان‌هاست. 14- علمى داراى ارزش و اعتبار است كه همراه با فراگيرى آن، ظرفيّت انسان نيز زياد شود و رشد كند. 15- اگر چه خداوند مى‌تواند بدون دعا هم لطف كند، ولى از پيامبرش مى‌خواهد كه دعا نمايد. 16- در دعا از كلمه ربّ و ربوبيّت خدا استمداد كنيم. 17- جز خداوند، علم همه حتّى علم پيامبر محدود است. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی آنلاین - دینداری در آخر الزمان - استاد عالی.mp3
3.46M
♨️دینداری در آخر الزمان! 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸دورۀ کودکی، دورۀ ارضاء نفسانیت کودک🔸 🌱 ما در وجودمان دو بخش داریم: «طبیعت» و «فطرت». گاهی شما گیاهی را در گلدان می‌نشانید تا شاخه بزند و برگ بدهد. سپس آن را برمی‌دارید و در مزرعه، باغ یا باغچه می‌کارید. دوره‌ای که این نهال در گلدان است، «طبیعت انسان» است. این گلدان، نمادِ تعلقات ماست. «طبیعت» در انسان به‌معنای تعلقات و علاقه به دنیا است. این تعلقات، ما را محبوس و محدود می‌کند و جلوی رشدمان را می‌گیرد. 🌱 شما سَروِ زینتی را دیده‌اید که در گلدان می‌گذارند؛ اگر این سرو، پنجاه‌شصت سال در گلدان باشد، چقدر رشد می‌کند؟! انسان هم وقتی در بندِ تعلقاتش است، به همین اندازه، رشدش محدود می‌شود. اگر درخت نارنج و پرتقال سی سال در گلدان بماند، گاهی شکوفه‌ای می‌کند، اما میوه نمی‌دهد! 🌱 تعلقات انسان، مثل گلدانی است که اجازه نمی‌دهد ریشه‌ها از آن خارج شوند و به واقعیت و فضای جهان بزرگ ربط پیدا کنند. سپری کردن این دوره برای هرکسی لازم است. هرکسی بدون استثنا باید دوره‌ای در گلدان این تعلقات باشد. منتها مثل این است که شما گیاه را مدتی در گلدان پرورش می‌دهید؛ یکی‌دو سالش که می‌شود، از گلدان برمی‌دارید و در محل اصلی می‌گذارید. 🌱 انسان هم یک «مرحلۀ طبیعت» دارد که دورۀ کودکی او است. در این دوره باید در گلدان باشد؛ شرط رشدش است! زیرا بهتر پذیرایی و کنترل می‌شود. مرتب‌تر می‌توان به آن آب داد. دورۀ بازی و شادی و تفریح بچه‌ها است. در این دوره باید بگذارید بچه در حال خودش باشد.
شصت و پنجم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- تعدّد پروردگار، امرى محال است. 2- خداى آسمان‌ها و زمين يكى است. «فِيهِما» بر خلاف مشركين كه براى هر كدام از آسمان‌ها و زمين، ربّى قائل بودند، قرآن پروردگار همه را يكى مى‌داند. 3- تعدّد در مديريّت، مايه‌ى از هم پاشيدگى و فساد است. 4- به هنگام ذكر سخن باطل، تنزيه خداوند لازم است. 5- تسبيح خداوند بايد پس از آگاهى و بر اساس استدلال و منطق باشد نه كوركورانه و از روى لقلقه‌ى زبان. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
🌷مهدی شناسی ۱۷۵🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک حین تقوم🌹 ◀️قسمت دوم 💠قائم💠 🌱محدّث نوری (رحمةُ الله علیه) گوید: قائم یعنی: برپا شونده در فرمان حق تعالی ، چون آن حضرت (علیه السلام) پیوسته در شب و روز مهیّای فرمان الهی است که به محض اشاره ظهور نماید... . 🌱 در روایتی از ابوحمزه ثمالی آمده که گوید: از امام باقر (علیه السلام) پرسیدم: یا بن رسول الله ! آیا همه شما قائم به حق نیستید؟ فرمود: آری ، همه ما قائم به حق هستیم. گفتم: پس چگونه حضرت صاحب الأمر (علیه السلام) را قائم نامیدند؟ فرمود: « هنگامی که جدّم حسین (علیه السلام) کشته شد ، فرشتگان به درگاه خداوند – عزّ و جلّ- صدا به گریه و ناله بلند کردند و عرضه داشتند : اِلها! صاحب اختیار ! آیا غفلت می ورزی از کسی که برگزیدۀ تو و فرزند برگزیده ات و بهترین خلق را به قتل رسانیده است؟! پس خداوند- عزّ و جلّ – به آنها وحی فرمود: ای ملائکه من ! آرام باشید. به عزّت و جلالم سوگند! حتماً از آنها انتقام خواهم گرفت ، هر چند پس از مدّتها باشد. سپس خداوند – عزّ و جلّ- برای فرشتگان از روی امامان از فرزندان حسین (علیه السلام) پرده برداشت. ملائکه خوشحال شدند و دیدند یکی از آنها ایستاده نماز می خواند، خداوند فرمود: به این قائم –عجّل الله فرجه الشریف – از آنها انتقام می گیرم». 🌱 از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمودند: « هنگامی که حضرت قائم (علیه السلام) بپاخیزد ، مردم را از نو به اسلام دعوت می کند و به آیینی که کهنه و مندرس شده و مردم از آن بی خبر مانده اند ، رهنمون می گردد. و بدین جهت حضرت قائم (علیه السلام) مهدی نامیده شده ، که مردم را به شیوه ای هدایت می کند ، که از آن دور افتاده اند. و بدین سبب قائم خوانده شده که به حق قیام خواهد کرد[ و حق را برپا خواهد داشت]». 🌱و از وظایف شیعیان- مستحب و احیاناً واجب- بپاخاستن هنگام یاد شدن نام یا القاب شریفۀ آن حضرت (علیه السلام) و یا خصوص لقب شریف قائم می باشد، و این شیوه بین تمامی شیعیان دوازده امامی در همۀ عصرها شیوع داشته و هست. 🌱روایاتی در این باره وارد شده ، اینکه: روزی در مجلس امام صادق (علیه السلام) نام حضرت صاحب الزمان – عجّل الله فرجه الشریف – برده شد ، امام صادق (علیه السلام) به احترام اسم آن حضرت بپا ایستادند.و در خبری دیگر راجع به سبب بپا خاستن هنگام یاد نمودن لفظ قائم ، از القاب حضرت حجّت – عجّل الله فرجه الشریف – سؤال شد ، آن حضرت فرمود: « زیرا که او را غیبتی است طولانی و از مهربانی شدیدی که نسبت به دوستانش دارد ، به هر کسی که او را به این لقب- که به دولت او و حسرت خوردن از جهت غربتش اشاره دارد- یاد کند، نظر می فرماید. از گونه های تعظیم او این است که غلام به حال تواضع برای ارباب خود بپاخیزد،[ به خصوص] هنگامی که مولای جلیلش به دیدۀ شریفش به او نظر می کند ، باید که بپا خیزد و از خداوند – جلّ ذکره- تعجیل فرجش را طلب نماید». 🌱 عالم جلیل مرحوم فقیه ایمانی گفته است: برخاستن در وقت ذکر اسم مبارک حضرت صاحب الامر (علیه السلام) ، هر چند موافق با تعظیم و احترام از ایشان است ، لکن حکمت مهم تری است و آن امر این است که برای نصرت و یاری آن حضرت (علیه السلام) ، باید همیشه عزم قلب و نیّت صدق مؤمن این باشد که هر وقت آن حضرت (علیه السلام) ظاهر شوند ، او در قیام برای نصرت و اطاعت امر ایشان حاضر باشد ، بدین ترتیب با برخاستن در موقع ذکر اسم ایشان ، اظهار عزم قلبی خود را می کند و می گوید: خداوندا شاهد باش من الان حاضرم ، اگر آن حضرت (علیه السلام) ظاهر شوند ، در نصرت و اطاعتش قیام به امر ایشان نمایم. 🌱بنابراین مهم است که وقت برخاستن ، متذکّر چنین معنایی باشد و در همان حال مسألت تعجیل فرج ایشان را از خداوند نماید ، به وجهی که عمل حضرت رضا (علیه السلام) بیانگر حکمت و استحباب این عمل گردید. 🌱 حدیث بپا خاستن حضرت رضا (علیه السلام) چنین است: وقتی دعبل خُزاعی قصیدۀ معروف خود را بر حضرت رضا (علیه السلام) خواند و امام قائم – عجّل الله فرجه الشریف – را یاد کرد ، امام رضا (علیه السلام) دست خود را بر سر نهاد و به عنوان تواضع بپا ایستادند و برای فرج آن حضرت(علیه السلام) دعا کردند.
شصت و ششم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- حفظ وحدت از اعمال صالح است. 2- اسلام، مكتب معيارها و ارزشهاست و هر ارزشى را از هر شخصى و در هر زمان مى‌ستايد. 3- اگر توفيق همه‌ى كارهاى خير را بدست نياورديد، لااقل هر مقدار از آن را كه برايتان ممكن است، انجام دهيد. 4- انگيزه‌ها و هدف‌هاى الهى به كارها ارزش مى‌دهد. 5- در جهان بينى الهى، تلاش مثبت هيچ كس بى پاسخ و نتيجه نمى‌ماند. 6- آنچه مهم است، سعى و تلاش براى انجام كار نيك است، هر چند جامه‌ى عمل نپوشد. 7- اعمال انسان ثبت مى‌شود وپاداش بر اساس حساب وكتاب است. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄