eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
9.8هزار دنبال‌کننده
19هزار عکس
21.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
مدح و متن اهل بیت
#داستان_واقعی #روایت_انسان #قسمت_دویست_چهل_هشتم🎬: حالا ماجرای عشق زلیخا زن عزیز مصر به برده کنعان
🎬: یوسف با سینی که در آن جام هایی از نوشیدنی بود وارد تالار شد و قبل از آن به امر زلیخا همه ی زنان جمع شده در آنجا کارد و ترنج را برداشتند تا پوست کنند. زنها مشغول پوست گرفتن ترنج بودند که یوسف با سیمایی ملکوتی وارد مجلس شد. چشمان زنان خیره به مردی شد که تا به حال نظیرش را ندیده بودند، با هر قدمی که یوسف بر میداشت، قلب زنان آن تالار بیشتر به تپش می افتاد، هوی نفسانی بر زنان چیره شده بود و دل از کف داده بودند، آنها بی آنکه بدانند، دستهای خود را به جای پوست ترنج بریدند و این بریدگی نه یک بار بلکه چند بار طول کشید، آنها اینقدر محو یوسف بودند که نه درد و سوزش بریدگی و نه گرمی خونی که بر دامانشان می‌ریخت را حس کردند. یوسف فقط میبایست سینی را در صدر مجلس، درست روی میزی که روبه روی زلیخا بود بگذارد، او بدون اینکه نگاهی به اطراف کند همانطور که نگاهش خیره بر زمین بود، سینی را در جایگاهش گذاشت و راه رفته را برگشت و از تالار خارج شد. با رفتن یوسف، همهمه ای برپا شد، زنان رو به زلیخا هر کسی حرفی میزد، یکی میگفت: این چه کسی بود، براستی آیا او بشر بود؟! و آن دیگری میگفت: او محال است انسان باشد، او فرشته ای به غایت زیباست که از آسمان فرو افتاده و ان یکی، یوسف را از الهه های معبد میدانست که در آسمان سکنی دارد و اینک به زمین آمده. هر کس حرفی میزد، زلیخا نیشخندی زد و با اشاره به خونی که از دستان زنها بر لباس های زیبایشان جاری شده بود گفت: آیا هنوز متوجه نشدید که یوسف چگونه شما را مدهوش خود کرد که انگشتان خود را بریدید و تازه زنها متوجه وضعیت خود شدند. در این هنگام یکی از زن ها که بر دیگران برتری داشت از جا بلند شد و گفت: براستی که تو حق داشتی زلیخا، تو حق داشتی هر کاری بکنی! آخر ما چند لحظه ای یوسف را دیدیم اینچنین از خود بی خود شدیم، تویی که سالها شاهد رشد و بالندگی او بودی و هر لحظه در کنارت بود، چه صبر و تحملی داشتی که هیچ کار نکردی... زلیخا لبخندی زد، او با این ترفند بازی باخته را به نفع خود تمام کرد، حالا چنان شده بود که او نه جایگاه مجرم را داشت بلکه تمام زنها او را زنی بسیار قدرتمند می دانستند که مستحق هر کاری بود، زلیخا سری تکان داد و گفت: حالا فهمیدید که من حق داشتم هر کاری کنم و من در این وادی یک ذره گنهکار هم نیستم، بلکه عملم عمل بدی نبود و من سزاوار چیزی بیشتر از همنشینی با یوسف بودم. همه ی زنها حرفهای او را تایید کردند، زلیخا با این کارش قبح عمل زشتی را که انجام داده بود شکست و یک کار زشت را تبلیغ می کرد بطوریکه تمام زنهای آن جمع که با دیدن یوسف دل از کف داده بودند بر آن شدند تا به نوعی جلب توجه یوسف را کنند و او را به خود بخوانند و اینگونه بود که این گناه شد به منزله مسابقه ای که بین زنان بوجود آمده بود، مسابقه ای که هر کدام از زنها می خواست گوی سبقت را از دیگری برباید. بازی زشت و کثیفی که باعث شد یوسف از آزادی خود و خدمتش در قصر به خداوند شکایت کند و راضی به افتادن در زندانی تاریک و نمور شود تا از چنگ این زنان رها شود. ادامه دارد... 📝به قلم: طاهره سادات حسینی 🌕✨✨🌕✨
🎬: در ادبیات دینی و البته عرف جامعه اشاعه فحشا خیلی بدتر از انجام آن عمل است زیرا باعث شکستن قبح گناه و تبدیل هرکدام از گناه کاران به مبلغ گناه می شود. قبح شکنی گناهی ست بزرگتر از انجام گناه در خفا زیرا قبح شکنی باعث جرأت و جسارت گناه در جامعه می شود. فشار های اجتماعی که روی زلیخا بود او را به سمت قبح شکنی از گناه سوق داد. زلیخا در سخنرانی خود نه تنها گناهش را پذیرفت بلکه اعلام کرد که اگر یوسف در خواست مرا نپذیرد، او را تحقیر کرده و به زندان میاندازم. پس زلیخا به عنوان یکی از الگوهای جامعه به رسانه آشکار دعوت کننده به گناه تبدیل شد و موج سنگینی از برداشتن ترمز های اجتماعی گناه به راه افتاد. از این به بعد جامعه زنان مصر، دعوت یوسف به خود را گناه نمیشماردند بلکه خودشان مشتاق بودند تا با یوسف رابطه ای نزدیک برقرار کنند و آنچه را که زلیخا به آن نرسید، خود به آن برسند و همه ی آن ها درصدد جذب یوسف برآمدند و رقابت سنگینی برای جلب نظر یوسف در میان زنان شکل گرفته بود. همین باعث افزایش فشار اجتماعی گناه بر یوسف شد. در این هنگام، یوسف که جوانی پاکدامن و نبی از انبیاء الهی بود در مخمصه و منگنه ای شدید قرار گرفته بود. شرایط برای یوسف بسیار سخت شده بود و او برای رهایی از این موقعیت با خدا به نیایش پرداخت و گفت: ای خدا! زندان برای من محبوب تر از این آزادی است زیرا با ادامه این وضعیت ممکن است از من کار کودکانه ای از روی جهالت سر بزند. پس خداوند دعای او را اجابت کرد. و از طرفی تا قبل از این تصمیم عزیز مصر سرپوش گذاشتن بر ماجرای یوسف و زلیخا بود اما با تسلیم نشدن زلیخا و اصرار بر خواسته خود، جایگاه او نیز به خطر افتاد پس تصمیم خود را عوض کرد و با به زندان انداختن یوسف موافقت کرد، یعنی حوادث روزگار بر مداری قرار گرفت که خود یوسف از خدا می خواست و دعای او اینچنین به اجابت رسید. صبح زود بود که جارچیان در کوی برزن جار زدند، آنها یوسف را انسان گنهکاری معرفی کردند که پا را از گلیم خود بیرون گذاشته و بر ولی نعمت خود خیانت کرده و برای همین او را به زندانی منتقل می کردند در سخت ترین زندان در کل مصر بود، زندانی که در آن محبوسین در اعماق زمین در جایی بسیار کثیف و نمور و به دور از نور آفتاب به سر نی بردند، نه خبری از خورد و خوراک و پوشاک خوب بود و نه حتی امکانات اولیه ی بهداشتی را داشتند و در طول روز هم با انواع شکنجه ها، آزار می دیدند هر چند حالا تقریبا کل شهر می دانستند که گناه یوسف بی توجهی به زیبا رویان مصر بوده و این دانی بود که زنان هوسران مصر برای یوسف پهن کرده بودند اما زلیخا یوسف را تحقیر اجتماعی کرد، او را با غل و زنجیر در شهر چرخاندند و اعلام کردند که او به جرم گناه به زندان می رود. یوسف به زندانی رفت که هم خدا و هم یوسف و هم عزیز مصر راضی بودند. ادامه دارد... 📝به قلم: طاهره سادات حسینی 🌕✨🌕✨🌕✨🌕✨
🎬: حالا یوسف اسیر زندانی در زیر زمین شده بود، زندانی نمور و تاریک و کثیف که از دید همه، سخت ترین زندان مصر بود اما برای یوسف رنگ آزادی و روشنایی داشت زلیخا از چندین مسیر دعوت، آرایش، ایجاد مکان امن، خشونت و در آخر تهدید و تحقیر برای به دست آوردن و شکست یوسف استفاده کرد یعنی تمام امکاناتی را که داشت به کار گرفت تا یوسف را به چنگ آورد اما در نهایت موفق نشد. حالا هیچ کار دیگری نمیتوانست، اینک رشته کار از دستش بیرون رفته بود، رازش برملا شده بود و تیرش به سنگ خورده بود، حالا علاوه بر خود، جمع زیادی از زنان مصر هم به عشقی که او دچار شده بود، گرفتار شده بودند‌ زلیخا هر کاری کرد اما دچارشکست و در رابطه عاشقانه مبتلا به فراق شد. از این جا به بعد یوسف دارای دو عاشق مبتلا به فراق بود که آتش اشتیاق به دیدارش در آنها زبانه میکشید اما در مسیر های متفاوت، یکی میوه دلش، فرزند دلبندش و نبی خداوند را طلب می کرد و آن دیگری عشقی را می خواست که بر او حرام بود آری یکی یعقوب و دیگری زلیخاست. همزمان با ورود یوسف، دو جوان هم وارد زندان شدند که نقش تعیین کننده در آینده او داشتند. یوسف همانگونه که بیرون زندان، در قصر همه را مجذوب خود کرده بود، در زندان محبوب همه زندانیان و محل رجوع همه شده بود. او از زندانی که یک بیغوله ی وحشتناک بود، یک سرایی آرام بخش ساخت، با راهنمایی او زندان سیاه و کثیف به خوابگاهی تمیز و آرام بخش تبدیل شد و یوسف در جای جای زندان گل و گیاه متناسب با آب و هوای مصر کاشت و بوی خوش گلها مشام را می نواخت و زندان هم گلستان شده بود زنداتیان در همه ی موارد بدون در نظر گرفتن سن یوسف که جوان بود به او رجوع می کردند. یکی از مواردی که به او مراجعه میکردند تعبیر خواب بود. یوسف دارای علم تعبیر خواب و تاویل احادیث بود. تاویل احادیث به معنی دارا بودن قدرت تعبیر خواب و دادن فتوا است. در مصر فقط کاهنان با استفاده از ارتباطات شیطانی دارای این قدرت بودند و این نکته ای ظریف بود که یوسف با توسل به آن می بایست به جنگ با شیطان پرستان برود. آن دو جوان که به جرم قتل فرعون در زندان بودند، همزمان خوابی دیدند و برای تعبیر خوابشان نزد یوسف رفتتند اولی که شراب برای فرعون درست میکرد و مقصر نبود گفت: درخواب دیده که کماکان شراب میساخته و دومی که در آشپزخانه کار میکرد و مقصر بود، گفت: در خواب دیده بالای سرش ظرفی از نان بود که پرندگان از آن میخوردند. یوسف گفت من پاسخ شما را بعد از غذایی که وعده میدهم می آید، می گویم. یوسف برای اینکه به همه بفهماند حرفهایش بیهوده نیست وعده غذای آن روز را که نان و ماهی و خرما بود گفت، اما همه به تمسخر به این وعده خندیدند، آخر زندان و این غذای شاهانه با هم نمی ساخت. اما شد آنچه که یوسف گفته بود و زلیخا که درد هجران یوسف بی قرارش کرده بود این غذا را برای زندانیان فرستاده بود. پس از صحت وعده یوسف، او رو به دو جوان خطاکار کرد و به اولی فرمود: تو به کار قبلی خود باز میگردی و به دومی گفت: تو به دار آویخته میشوی و پرندگان از مغز سر تو تغذیه میکنند. ادامه دارد... 📝به قلم:طاهره سادات حسینی 🌕✨🌕✨🌕✨🌕
1402110402.mp3
22.1M
|⇦•من گدای تا ابدالدهر ... و توسل به امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام اجرا شده به نفس حاج محمد رضا طاهری 🌹👏🌹👏 میخائیل نعیمه ادیب و نویسنده مشهور مسیحى عرب اگر این خطیب بزرگ (على علیه السلام ) در عصر ما هم اکنون بر منبر کوفه پا مىنهاد؛ مى دیدید که مسجد کوفه با آن پهناوریش از اروپاییان موج مى زد؛ مى آمدند تا ازدریاى سرریز دانشش روحشان را سیراب کنند. 👏🌹👏🌹 من گدای تا ابد الدهر نجفم من ماهی ام و ساکن بحر نجفم مبدأ نوکریمه، خونه ی پدریمه من اصالتاً برای شهر نجفم نزدیک ترین از دور سلام ای سلیمان نجف از مور سلام من ظلمت محضم به تو ای نور سلام همه مجنون همه مجنون علی لیلا همه پایین همه پایین علی بالا همه بنده همه بنده همه بنده علی مولا علی مولا علی مولا «حق حق علی مولا علی مولا علی مولا علی مولا» شه شیرین سخنی تو علی مولا به خدا عشق منی تو علی مولا من مست مِی از باده ناب نجفم زیر سایهٔ عالی جناب نجفم افتخار من اینه، اعتبارمم اینه خاک قدم ابوتراب نجفم من رعیتم، ای شاه سلام یا علی آینه ی، الله سلام من ظلمت محضم به تو ای ماه سلام همه ذره همه ذره علی خورشید همه قطره همه قطره علی دریا همه سائل همه سائل همه سائل علی مولا علی مولا علی مولا «حق حق حق علی مولا حق حق حق علی مولا» شه خیبر شکنی تو علی مولا به خدا عشق منی تو علی مولا «علی مولا حیدر علی مولا
حاج امیر کرمانشاهی_مبعث 97 - شور- از اول ایجادم تا آخرین فریادم-1525607911.mp3
8.36M
|⇦• از اول ایجادم... و توسل به امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام اجرا شده به نفس حاج امیر کرمانشاهی 👏🌹👏🌹 ابوالعلاء معرى فیلسوف و شاعر معروف عرب  امام على بن ابیطالب ، بزرگ بزرگان و یکتا نسخه اى است که خاور و باختر،درگذشته و حال ، صورتى به سان آن که مطابق بااصل باشد، به خود ندیده است 🌹👏👏🌹 از اول ایجادم تا آخرین فریادم  من بنده ی مولامو از دو جهان آزادم دل دل دل مست مولا افتاده توی دست مولا شب شب شب مستی و شور در روی ما نبسته مولا خمار باده ی عشقم خمار جام علی علی امام من است و منم غلام علی به احترام حسین و به احترام علی جنازمو میبرن وادی السلام علی «ای جان آقام سنه قربان آقام» ای ضربان شیعه ای هیجان شیعه با نام تو پیدا شد عشق در اذان شیعه ای شور همیشه شیرینم ای دینم همه آینم چشمامو تا میبندم خواب ایوان نجفو میبینم تپش  تپش دل من میتپه برای علی  نس نفس بزن ای عمر در هوای علی قدم قدم برو ای دل پایین پای علی حرم حرم همه ی خواهش گدای علی «ای جان آقام سنه قربان آقام» ای قل هو الله من ای مهر من ماه من کج نمیشه راهم چون شد راه تو راه من ما بند هو لی با تو آقاییم  مجنون قبیله ی لیلاییم هر دفعه تو حرم تو میریم مهمون فاطمه ی زهراییم به جان حضرت مولا و حضرت زهرا منم رعیت مولا و رعیت زهرا یعنی میشه که بریم با ظهور آقامون پس از زیارت مولا زیارت زهرا «ای جان آقام سنه قربان آقا»
سرود - علی مولای قنبری.mp3
5.04M
|⇦• علی مولای قنبر... و توسل به امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام اجرا شده به نفس حاج مهدی سلحشور 🌹👏🌹👏 شیخ بهاء الدین عاملى دانشمند ذوفنون و نابغه اسلامى مشهور «على حبه جنة امام الناس و الجنة وصى المصطفى حقا قسیم النار و الجنة» -  دوستى على سپر آتش دوزخ است . او امام انسانها و پریان است . او وصى به حق مصطفی و تقسیم کننده بهشت و دوزخ است  🌹👏🌹👏 علی، مولای قنبری علی، میزان داوری علی، از لحظهٔ الست علی، ساقی کوثری «یا علی مدد» به سَرَم زد هوای نجف شده‌ام آشنای نجف سحره آرزوی منه، شبای نجف ای سردار خیبر ای خورشید محشر ذکر هر دو عالم یا حیدر یا حیدر «یا حیدر یا حیدر ...» علی، یا فارِسَ العرب علی، ای اوّلین اسد علی، افتاده زیر پات سرِ عمرو بن عبدوَد «یا علی مدد » اسد الله و شیر حنین به خدا با نبی نور عین پدر آسمان و زمین، ابالحسنین مرز حق و باطل تیغ ذوالفقارت میگرده دو عالم بر گِرد مدارت «یا حیدر یا حیدر
1402110413.mp3
19.47M
|⇦• ایثار علی فرق داره... و توسل به امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام اجرا شده به نفس حاج محسن عرب خالقی 👏🌹👏🌹 شریف رضى....نمونه بارز اخلاق و انسانیت ، حافظ و مفسر قرآن ، نقیب اشراف علوى ، وگردآورنده نهج البلاغه بى نیازى او از همه و نیاز همگان بدو، دلیل است که او امام همگان است . 👏🌹👏👏 ایثار علی فرق داره حیدر حیدر حیدر حیدر پیکار علی فرق داره حیدر حیدر حیدر حیدر در روز اُحُد همه گفتند ذوالفقار علی فرق داره حیدر حیدر حیدر حیدر لا فَتی اِلّا علی... شاعر شده خود خدا برای علی حرف می‌زنه همیشه با صدای علی میگه خدا، ای جانم به ضربه‌های علی جمع کفّار و علی، تفریق می‌کنه مولا می‌زنه ،خدا تشویق می‌کنه «ماشاءالله.. اَسَدُالله...» پیوسته علی فرق داره حیدر حیدر حیدر حیدر سرمستِ علی فرق داره حیدر حیدر حیدر حیدر خیبر به همه ثابت کرد ضربِ دستِ علی فرق داره حیدر حیدر حیدر حیدر دنیا تو چنگِ علی کُن فیکون می‌شه جهان با جنگ علی جان‌ها فدایِ غضبِ قشنگ علی حتی خدا می‌زنه به سینه سنگِ علی جبرائیل رزمش رو تشریح می‌کنه مولا جنگ نمی‌کنه، تفریح می‌کنه «حیدر حیدر حیدر ...»
مناجات انتظار خاص ولادت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام 😭😭😭😭 روز پدر شده، پدر شیعیان کجاست؟ از چه غریب، بین بیابان  ِذی طُواست؟ در شهر ما به دور پدرها شلوغی است اما به بی کسی، پدر شیعه مبتلاست با دسته گل به دیدن بابای خود رویم امّا میان خار، گل باغ هل أتاست از خانه و دیار خودش دور مانده است یارب چرا ولیّ تو از حقّ خود جداست جشن ولادتی که بدونش گرفته ایم بی روح و سرد، از غم صد فتنه و بلاست آخر چگونه مجلس شادی به پا کنیم وقتی همیشه در دل مولای ما عزاست شیعه بیا برای ظهورش دعا کنیم زیرا کلید قفل فرج دست مرتضاست یا مرتضی دعای پدر رد نمی شود بنگر ظهور مهدی تو،چاره اش دعاست بر زخم لاعلاج  ِفرج،مرهمی گذار وقتی دوای منتقمت نسخه ی شماست فکری برای قلب حسین غریب کن تنها فرج، قرار  ِ دل شاه کربلاست فکری برای زینب و بازار شام کن در انتظار منتقمش بین کوچه هاست در مجلس شراب عدو لطمه می زند پیش یزید، ناله ی او: منتقم بیاست ✍علی مهدوی نسب(عبدالمحسن)
Aron Afshar - Pedar.mp3
4.11M
به یاد تمامی پدران آسمانی از جمله پدر عزیزم که خیلی دلتنگشم😭 پدرم روزت مبارک عزیز دلم دوستت دارم❤️😭
🔺چرا حماس نابود نشد؟ ✍️صابر گل‌عنبری گفته شد که علت این که غزه سقوط نکرده این است که حماس به عنوان طرف حاکم بر این منطقه هنوز وجود دارد. اما چرا حماس به عنوان طرف ضعیف جنگ کنونی با وجود کاربست این حجم از خشونت و تخریب نابود نشده است و همچنان بر 65 درصد مساحت غزه بدون حضور فیزیکی ارتش اسرائیل با امکانات ناچیز کنترل دارد و در بقیه مناطق هم با نظامیان اسرائیلی درگیر است؟ ۱. جبهه داخلی غزه مهم‌ترین عامل تداوم حیات حماس تاب‌آوری تاریخی جبهه داخلی غزه است. فهم جامعه غزه ظرافت و دقت خاصی را می‌طلبد. این جامعه مانند کل فلسطین متکثر است و همه طرفدار حماس نیستند و قبل از جنگ حدود 40 درصد از مردم هوادار احزاب دیگر و یا حتی مستقل از آن‌ها بودند. اما در مجموع شاهد نوعی همراهی جامعه غزه با حماس در این جنگ هستیم که لزوما به معنای تایید خود حماس و یا حتی واقعه هفتم اکتبر نیست! طیفی مردمی و‌ برخی از جریان‌های سیاسی غزه از این تصمیم حمایت نمی‌کنند؛ اما این هم بدان معنا نیست که حاضر باشند با اسرائیل علیه حماس کار کنند؛ بلکه برعکس در کنار پایگاه اجتماعی سنتی حماس چتر حمایتی مستحکمی را برای این تشکیلات در مقابل اسرائیل خلق کردند که در مخالفت با کوچ اجباری از این منطقه و عدم شورش علیه حماس و غیره با وجود این همه مصیبت و گرفتاری در این یک سال و نیم نمود یافته است. در این مدت، اسرائیل از هیچ فشاری برای وادار کردن مردم غزه به شورش عمومی و تحریک برخی جریان‌ها همچون جمعیت عشایر و قبایل برای جایگزینی حماس فروگذار نکرد، اما ناکام ماند و این قبایل نپذیرفتند. در واقع اگر سیل شورش به راه می‌افتاد، حماس هرگز قادر به ادامه جنگ نبود. واقعیت این که مردم بی‌خانمان غزه جنگ را نه فقط علیه یک گروه بلکه علیه انسان فلسطینی و حق خود بر سرزمین‌شان می‌دانند و با وجود از دست دادن خیلی چیزها، اما باورمند به آرمان خود، نمی‌خواهند سرزمین‌شان را از دست بدهند. البته کشته شدن رهبران حماس و بسیاری از اعضای خانواده‌های آن‌ها در این جنگ و فراگیری تیغ نسل‌کشی هم در تحمل‌پذیر کردن این فاجعه برای ساکنان غزه تاثیر داشته است. ۲. ساختار حماس عامل دیگر به ساختار خود حماس باز می‌گردد که آن را از دیگر احزاب و تشکل‌های اسلامگرا در منطقه متمایز ساخته است. ساختار تشکیلاتی حماس متکی به زعامت یک فرد و متمرکز نیست و بلکه سیستمی شورایی با نهادهای متعدد است و رهبری آن بیش از دو دوره چهار ساله نمی‌تواند رئیس دفتر سیاسی‌اش شود؛ به همین خاطر وقتی هنیه رییس این دفتر شد که دو رهبر پیشین آن (خالد مشعل و ابومرزوق) حضور داشتند. به همین علت وقتی هنیه و معاونش و سپس سنوار کشته شدند، خلا و خللی عمده در ساختار حماس ایجاد نشد و به کار خود ادامه داد. در واقع همین ساختار تاکنون مانع انشقاق حماس مانند دیگر احزاب فلسطینی شده است؛ در حالی که بیش از بقیه عوامل بالقوه انشقاق را در خود دارد که یکی از آن‌ها چندپارگی جغرافیایی و پراکندگی در سه جغرافیای منفصل غزه، کرانه باختری و خارج از فلسطین است. همین عامل جغرافیایی بزرگ‌ترین چالش و تهدید و خود مولد انشقاق است؛ اما ساختار تاکنون آن را هضم کرده است. در همین حال نیز حماس گرایش‌های فکری متفاوتی را در خود جای داده است؛ از نوعی سلفیت گرفته تا لیبرال مسلکی. ۳. نظام بسته امنیتی دیگر نقطه قوت حماس را می‌توان نظام بسته امنیتی آن دانست که ابتدا با اصل غافلگیری در حمله هفتم اکتبر و بعدا هم در طول جنگ در حفظ بیش از 100 گروگان، ساختار فرماندهی و کنترل خود، شاکله زیرساخت‌های تونلی و همچنین حفظ فرماندهان و رهبران ارشدش در غزه  امثال برادر سنوار، ابوعبیده و دهها نفر دیگر نمود دارد. چند روز پیش، شبکه 12 اسرائیل به نقل از شاباک از دشواری نفوذ به حماس در این سال‌ها خبر داد و گفت حتی برخی جاسوسان در غزه با حماس همکاری کرده و تل‌آویو را فریب می‌دادند. در واقع حماس در خارج از غزه با ترور هنیه و عاروری بیشتر از داخل در سطح رهبری خود تلفات داده است؛ اما در داخل خود سنوار هم به طور تصادفی کشته شد. در ماه‌های اخیر نیز حماس حدود 7 هزار نیروی جدید جذب کرده؛ اما مساله اینجاست که این تعداد نیروی مبتدی آموزش می‌خواهد و سوال این است که این آموزش‌ها و تدارکات در چنین جنگ ویرانگری چگونه به وسیله سازمان رزم حماس انجام می‌شود؟ همچنین به گفته منابع اسرائیلی هنوز کارگاه‌های تولید سلاح حماس فعال است، اما این کارگاه‌ها کجا هستند و چگونه در این محاصره همه جانبه کار می‌کنند؟ و دهها پرسش دیگر. اینها نشان می‌دهد که سازمان رزم حماس هم سازمانی پیچیده بازیرساخت‌های نظامی مستحکمی در زیر زمین به دور از چشم اسرائیل است که باکاربست تاکتیک دفاع خوشه انگوری تاکنون مانع تحقق هدف اصلی جنگ شده و بن‌بستی راهبردی برای اسرائیل درغزه خلق کرده است که دریادداشت بعدی به آن می‌پردازم.
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞نماهنگ|همای رحمت 🎶همخوانی موزیکال شعر شهریار در مدح حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام 🔸کاری از: 💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠 🚧تهیه و تولید: 🎙استودیو قرآنی تسنیم 📽تصویر برداری شده در: 🏠خانه تاریخی سرتیپ 💐به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امام علی علیه السلام