eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
9.9هزار دنبال‌کننده
18.9هزار عکس
20.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
ت در دین به شمار خواهد آمد، اما اگر نگاهمان به این‌گونه پیاده‌روی‌ها تنها آن باشد که تمام عزاداری‌ها با هر روش‌ مباحی که باشد، دارای پاداش است و در صدد آن نباشیم که خاص و طراحی‌شده توسط خودمان را به عنوان سنتی قلمداد کنیم، بدعت در دین به شمار نخواهد آمد. 💢حضرت زینب(س) خطاب به یزید: تو حقیرتر و کوچک‌تر از این هستی که من تو را مخاطب خودم قرار بدهم ✅اگر برای زن جَبن (ترس) به معنای یک خوی و خلق اخلاقی، خوب بود، حضرت زینب(س) می‌بایست از همه زن‌های دیگر ترسوتر و بی‌شخصیت‌تر باشد و به اصطلاح معروف سرش از لاک خودش بیرون نیاید. مگر دم دروازه کوفه کسی زینب را مجبور کرده بود که بیاید سخنرانی بکند؟ مگر سخنرانی قابل اجبار است؟! یا در ابن زیاد مگر کسی زینب را مجبور کرده بود که آنچنان در مقابل ابن زیاد بایستد و حتی به او ناسزا بگوید که واقعاً خطر کشته شدن خودش و کسانش وجود داشت؟! ✅و بالاتر از این، در یزید است با آن طنطنه و دبدبه که خیلی با مجلس ابن زیاد فرق می‌کرد، چون اولا ابن زیاد حاکم بود و یزید خلیفه، و ثانیاً ابن زیاد در کوفه بود و یزید در شام، و شام به اعتبار اینکه مجاور با بیزانس (قسطنطنیه آن وقت) بود شکوه خاصی داشت. ولی این زن اصلا اینها را به چیزی نمی‌گیرد، به یزید می‌گوید: تو حقیرتر و کوچک‌تر از این هستی که من تو را مخاطب خودم قرار بدهم، تو اینکه من تو را مخاطب خودم قرار بدهم نیز نداری. ✅آیا یک زن ترسو می‌تواند این کار را بکند؟ نه. در آنجا این بود که جان زینب در خطر بود؛ در خطر باشد. از دادن جان که نمی‌ترسید. عزت و شرفش در خطر نبود، برعکس بر عزت و شرفش با این شجاعت افزوده می‌شد. 📚تعلیم و تربیت در اسلام، ص۱۲۴-۱۲۳ 💢آيا اين حديث از پيغمبر(ص) است؟ زنان را بى لباس بگذاريد تا در خانه بمانند/نهج الفصاحه ص 220 ش 3430 🔹منظور از آيه 33 سوره احزاب(1) كه مي فرمايد:" در خانه بمانيد" آيا مربوط به همه زنهاست؟ پاسخ 👇👇👇 آیه شریفه با توجه به آیات قبل و بعد از این آیه، صرفا مربوط به زنان پیامبر (ص) است و به هیچ وجه برای سایر زنها نبوده و نیست. (ص) برخی از منافقین در پی نشر شایعات و توطئه بودند از این رو آیات سوره احزاب به زنان پیامبر (ص) دستور خاصی داد که مانند سایر زنها به بیرون رفت و آمد نکنند و اگر با مرد بیگانه ای سخن می گویند از پس پرده باشد تا راه بر شايعه كنندكان بسته شود در مورد حدیث ذکر شده باید گفت که کتاب "نهج الفصاحه" کتاب معتبری نیست ولي متاسفانه برخي آن را با نهج البلاغه اشتباه مي گيرند. اساسا محققان شیعه بر این باورند که هیچ کتابی جز قرآن کریم، کاملا و صد در صد معتبر نیست. یعنی حتی نهج البلاغه كه از معتبرترين كتب شيعه است تا حدود 95 درصد مطالب آن را میتوان به امام علی(ع) نسبت داد. در قرآن آمده که نفقه زن بر مرد واجب است حتی اگر زنی از شوهرش فرزند بیاورد ولی طلاق بگیرد در دوره 2 سال شیر دادن به نوزاد ، هزینه خوراک و پوشاک این زن بر عهده پدر بچه است و باید دستکم به نحو متعارف باشد. در روایتی از امام صادق (ع)، نفقه یک زن که بر شوهر لازم است به تفصیل بیان شده که شامل امور زیادی می شود از جمله شامل دو دست لباس برای فصل گرما و دو دست لباس_برای فصل سرما است. حتی روغن(برای لطیف کردن پوست) و رنگ مو نیز در فهرست نفقه زن آمده است. همچنین میوه هر فصل را مرد باید دستکم یکبار برای همسرش تهیه کند. 📚وسائل الشيعة ج : 21 ص : 513 ، 💢کاسبی سخت از جنگ امام صادق(ع) به «مصادف در زمانی که وی به مصر برای تجارت رفته بود» و از هر دینار، یک سود کرده بود، بعد از نپذیرفتن سود تجارت، فرمود: اى مصادف! نبرد با آسان تر از طلب مال حلال است. 📚الحياة ج ۵ ص ۵۷۶ 💢آیت الله بهجت(ره): ✅اگر جلوی خود را در ارتکاب به نگیریم، کارمان به انکار، و تکذیب و استهزاء آیات الهی، ویا به جایی میرسد که از خدا نا امید می شویم! 💢 تکلیف پاداش مردان بهشتی معلوم است، سکس با ، در قرآن اشاره شده زنان بهشتی نیز در خدمت مردان هستند، پس زنان در بهشت چیست؟ ✅نکته اول اینکه این تصور و تصویرسازی از کاملا غلط و ناقص است و اینکه پاداش بهشتیان را در رابطه جنسی خلاصه کنیم، به معنای عدم فهم صحیح از مقام بهشتیان می باشد. ✅نکته دوم؛ در بهشت اختصاص به مردان ندارد و کافیست این افراد که ایجاد شبهه میکنند، کمی آیات را دقیق تر بخوانند: «و لهم فیها ازواج مطهره؛ برای بهشتیان در آن جا پاک و پاکیزه است». ضمیر «هم» در آیه به همه اعم از زن و مرد برمی‌گردد، نه فقط به مردان بهشتی. جمع زوج به معنای است ،نه زوج
ه به معنای زن. در آیه دیگر هم می‌فرماید: «و زوجناهم بحورعین؛ آنها را با همسرانی درشت و چشم تزویج گردانیم» در این آیه هم به همه بهشتیان برمی‌گردد. «حورعین» وصف زیبایی بهشتی اعم از زن و مرد است، زیرا واژه «حور» جمع احور (مرد سیاه چشم) و جمع حوراء (زن سیاه چشم) است. واژه «عین» جمع اعین (مرد درشت چشم) و جمع عیناء (زن درشت چشم) است. پس داشتن در بهشت برای مرد و زن مطرح است. 📚بقره(2) آیه 25. 📚 دخان(44) آیه 54 💢 تجربه ی شخصی من این تجربه حدود سال فعالیت مستمر در فضای مجازی و پاسخ به است. دریافت و پاسخ به بیش از ۳۰ هزار پیام فقط در و گفتگو با صدها و شاید هزاران نفر از اقشار مختلف جامعه: افراد در دو دسته اند: ۱. دسته اول واقعا دنبال میگردند، سوالات جدی و چالشی دارند، اگر هم باشند اما تشنه دانستن و روشنایی اند. ۲. دسته دوم، از پیش خود را گرفته، راه گفتگو را بسته، فقط نتایج از پیش گرفته را با بلند بیان میکنند. با همه چیز مخالفند حتی گاهی با خود. در نتیجه برای گروه اول باید وقت گذاشت، گفتگو کرد، راه نشان داد، سوالات تند و آنها را شنید و راهنمایی کرد. اما برای گروه دوم نباید ثانیه ای وقت داد. عموما عقده های شخصی و روانی را وارد بحث فکری و عقلی میکنند، با هوچی گری اصل ماجرا را نفی کرده و فقط صدای بلندی دارند. بیش از ۹۰ درصد مردم در و اثرپذیرند تا و اثرگذار. افراد عموما سوالات چند خطی دارند که نیاز به ساعتها مطالعه دارد اما حتی حال شنیدن معرفی ندارند. دنبال پاسخهای فوری، کوتاه و مفید هستند. برنامه ریزی و تولید محتوا را به سمت گروه اول سوق دهیم، نتیجه خواهد داد.
آیت الله اراکی (ره) فرمودند: شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت. پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟ با لبخند گفت: خیر. سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟ گفت: نه با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟ جواب داد: هدیه ی مولایم حسین (ع) است! گفتم چطور؟ با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند، چون خون از بدنم میرفت تشنگی بر من غلبه کرد. سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید. ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند اینهمه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد. آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین (علیه السلام) آمد و فرمود: به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی. این هدیه ما در برزخ. باشد تا در قیامت جبران کنیم! همیشه برایم سوال بود که امیرکبیر که در کاشان به شهادت رسید چگونه با امکانات آن زمان مزارش در کربلاست. جواب، عشق به مولایش امام حسین (علیه السلام) بود. 📚 منبع: کتاب آخرین گفتار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚💐💚 روزتان معطر به ذکرصلوات برمحمد وآل محمد(علیهماالسلام)💐 💚السلام علیک یابقیة الله(عجل الله تعالی فرجه الشریف) 💚السلام علیک یااباعبدالله الحسین (علیه السلام) 💚السلام علیک یا علی ابن موسی رضا(علیه السلام) 💚السلام علیکم یا اهل بیت النبوه جمیعا" ورحمة الله وبرکاته💐 📿میرزا جوادآقاملکی تبریزی 🔻 کاری که شیعه باید هر روز آن را انجام دهد: 🍀خواندن دعای عهد 🍀خواندن سه بارسوره توحید 💥وهدیه به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف💥 🍀 خواندن دعای فرج 🍀خواندن زیارت عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢چرا زیاد می دهید ✅امیرالمومنین امام علی (ع) بسیار صدقه می دادند. یک روز، به ایشان گفت: «چقدر زیاد می دهید، آیا چیزی برای خود نگه می دارید؟» امام علی در پاسخ فرمودند: «اگر بدانم یکی از اعمال من را قبول می کند، از زیاده روی در انفاق خود داری می کنم، ولی نمی دانم که آیا این کارهای من مورد قبول خداوند هست یا نه؟ اکنون که نمی دانم؛ آنقدر صدقه می دهم تا بلکه یکی از آنها مورد واقع گردد.» 📚بحارالانوار ، ج ۴۱ ، ص۱۳۸
💢در منابع شیعیان کتاب ج ۷ ص ۱۸۹ آمده است که یکی از علی مرتکب شده است چون علی آنها را از دیگری منع کرد؟ ✅اصل چیست و آیا صحت دارد؟ زنی مرتکب شده بود وقتی خواستند او را بزنند علی(ع) فرمود: کسانی که خودشان مرتکب این کار شده اند حق ندارند بزنند. یکی از کسانی که عقب رفت محمد بن علی فرزند امیرالمومنان بود. 📚این مطلب در کتاب کافی و من لایحضر ج ۸ ص ۳۵۶ آمده است. ✅بررسی سند روایت؟ در سند روایت الکافی « علی بن ابی حمزه » وجود دارد که واقفی بوده و در مورد او گفته شده است که و است. 📚زبده المقال ج2 ص15 بنابراین روایتش است. ✅روایت مذکور در « من لا یحضره الفقیه » شیخ صدوق نیز به صورت مرسل و بدون سند از « اصبغ بن نباته » نقل شده است که روشن است روایت بدون سند و غیر قابل احتجاج است. 📚الفقیه ج4 ص32 ✅بنابراین سند هر دو است و باید توجه داشت در صرفا مراجعه و استناد به منبع و آدرس کتاب دلیل بر صحت یک نیست و می بایست ابعاد مختلف از جمله و مورد بررسی قرار گیرد.
دیده بگشا و ببین زینبت آمد مادر زینب خسته و جان بر لبت آمد مادر از سفر قافله‌ی نور دو عینت برگشت زینبت با خبرِ داغ حسینت برگشت یاد داری که از این شهر که خواهر می‌رفت تک و تنها که نه ، با چند برادر می‌رفت یاد داری که عزیز تو چه احساسی داشت وقت رفتن به برش قاسم و عباسی داشت یاد داری که چگونه من از اینجا رفتم؟ با حسین و علیِ‌اکبر ِ لیلا رفتم بین این قافله مادر ، علی ِاصغر بود شش برادر به خدا دور و بر خواهر بود ولی اکنون چه ز گلزار مدینه مانده؟ چند تا بانوی دلخون و حزینه مانده مردها هیچ ، ز زنها هم اگر می‌پرسی فقط این زینب و لیلا و سکینه مانده نوه‌ات گوشه‌ی ویرانه‌ی غربت جا ماند سر ِخاک پسرت نیز عروست جا ماند باوفا ماند که در کرب و بلا گریه کند یک دل سیر برای شهدا گریه کند ولی اکنون منم و شرح فراق و دردم دیگر از جان و جهان بعد حسین دلسردم آه…مادر چه قدَر حرف برایت دارم بنِگر با چه قَدَر خاطره بر می‌گردم جای سوغات سفر ، موی سفید و دلِ خون… …با تن نیلی و این قدّ کمان آوردم ساقه‌ی این گل یاس تو زمانی خم شد که ز سر سایه‌ی آن سرو ِ روانم کم شد کربلا بود و تنش بی‌سر و عریان افتاد جای تشییع ، به زیر سمِ اسبان افتاد باد می‌آمد و می‌خورد به گلبرگ تنش پخش می‌شد همه سمتی قطعات بدنش پنجه‌ی گرگ چنان زخم به رویش انداخت که ندیدم اثر از یوسف و از پیرهنش سه شب و روز رها بود به خاک صحرا غسلش از خون گلو ریگِ بیابان کفنش خواستم تا بنِشینم به برش در گودال اشک ریزم به گل تشنه و پرپر شدنش خواستم تا بنِشینم به برش ، بوسه دهم به رگِ حنجر خونین و به اعضای تنش ولی افسوس که گودال پر از غوغا شد بین کعب نی و سیلی سر ِمن دعوا شد روی نیزه سر ِ محبوب خدا را بردند کو به کو پشت سرش ما اسرا را بردند سر ِ او را که ز تن برده و دورش کردند میهمان شب جانسوز تنورش کردند چه بگویم که سرِ یار کجا جای گرفت عوض دامن من طشت طلا جای گرفت چه قَدَر سنگ به پیشانی و لبهایش خورد چه قَدَر چوب به دندان سَنایایش خورد روی نی وقت تلاوت که لبش وا می‌شد نوک سرنیزه هم از حنجره پیدا می‌شد کاش می‌شد که نشان داد کبودی‌‌ها را تا که معلوم کنم ظلم یهودی‌ها را خوب که جانب ما سنگ پرانی کردند تازه گرد آمده و چشم چرانی کردند کوفه گرچه صدقه لقمه‌ی نان می‌دادند در عوض شام ز طعنه دِقِمان می‌دادند خارجی‌زاده صدا کرده و مارا مردُم کوچه کوچه همه با دست نشان می‌دادند غارتیها به اهالی ِ لب بام رسید گوئیا جایزه بر سنگ‌زنان می‌دادند تا بیُفتند رئوس شهدا مخصوصاً نیزه‌ها را همگی تُند تکان می‌دادند  پسرت را اگر از تیغ و سنانها کُشتند آخ مادر ،که مرا زخم زبانها کُشتند ⚫💥 اربعین پایان تمدن غرب است ✔ اربعین آغازی برای تمدن اسلامی است 💠 نباید اربعین را دست کم گرفت اربعین آغازی است برای تمدن اسلامی. نباید اربعین را یک تظاهرات و راهپیمایی صرفا بدانیم اربعین یک سبک زندگی است. سبک زندگی سرشار از صمیمیت و محبت. یک سبک زندگی که در آن بسیاری از نمادهای تمدنی غرب حضور ندارد و مردم در آن شادتر و راحت تر دارند زندگی می کنند. 💠 اربعین پایان تمدن غرب است. تمدن ماتریالیستی که خدا را حذف می کنند تا به زعم خودشان بهتر دنیا را اداره بکنند. البته امروز ثابت شده است تمدن غرب نفی خدا صرفا در آن نیست بلکه روشی برای سلطه انسان است. آمدم از سفر ،مدینه سلام خسته و خون جگر مدینه سلام با شکوه و جلال رفتم من دیده ای با چه حال رفتم من وقت رفتن غرورِ من دیدی آن شکوهِ عبورِ من دیدی محملم پرده داشت یادت هست؟ جای دستی نداشت یادت هست ثروت عالمین بود مرا دلبری چون حسین بود مرا دستِ عباس پرده دارم بود علی اکبرم کنارم بود هر زنی یک نفر مُلازم داشت نجمه مه پاره ای چو قاسم داشت کاروان آیه های کوثر داشت روی دامان رباب اصغر داشت حال بنگر غریب و سرگشته کاروان را چنین که برگشته با غمِ عالمین آمده ام کن نظر بی حسین آمده ام ای مدینه خمیده برگشتم زار و محنت کشیده بر گشتم با رسولِ خدا سخن دارم بر سرِ دست پیرهن دارم دل من شاکی است یا جدّاه چادرم خاکی است یا جدّاه سو ندارد ز گریه چشمانم پینه بسته ببین به دستانم خاطرت هست ناله ها کردم دست در سر تو را صدا کردم از حرم سویِ او دویدم من هر چه نادیدنیست دیدم من من غروبی پر از بلا دیدم شاه را زیر دست و پا دیدم آن چه را کس ندیده من دیدم صحنۀ دست و پا زدن دیدم خنجری کُند و حنجری دیدم تَه گودال پیکری دیدم آه جَدّاه امان ز صوتِ حزین جملۀ آخرم به اُمّ بنین پسرت تکیه گاه زینب بود مرد بود و سپاه زینب بود پسر تو ز زین اسب افتاد ضربه هایِ عمود کار دستش داد او زمین خورده و بلند نشد سرِ او روی نیزه بند نشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا