eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
9.8هزار دنبال‌کننده
19هزار عکس
21هزار ویدیو
1.5هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ ، وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَيْنِ ، وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَيْن
حقیقت سلطنت اسم اباعبدالله علیه السلام در نابود کردن شیاطین را در کلام آیت الله جاودان و نقل مکاشفه ای از آیت الله حق شناس بشنوید السّلام علیکَ ایُّها المقدَّمُ المأمول... سلام بر تو ای مولایی که آرزوی آمدنت بهترین آرزوهاست و آرزومندان و منتظرانت، برترین مردم تاریخ... ... در غیبت امامتان، آنها که اهل ایمانند چشمهایشان برای او اشک خواهد ریخت! شما هم در امواج حوادث واژگون خواهید شد؛ مثل واژگونی کشتی ها در امواج دریا... حضرت آیت الله کشمیری(ره) از  شاگردان برجسته علامه قاضی (ره) می فرمودند:  مرحوم سید علی آقا قاضی به توسل به امیر مؤمنان علیه السلام، به زیارت ششم آن حضرت در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی (ره) تأکید داشتند. آن عالم ربانی (آیت الله کشمیری. ره) همچنین درباره توسل به امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمودند:هر مشکلی که در نجف اشرف برایم پیش می‌آمد، می‌رفتم صحن امیرالمؤمنین (ع) و هفت بار «نادعلی» می‌خواندم، مشکلم حل می‌شد. استاد ذکر «نادعلی» را چنین می خواند:  ناد علیا مظهر العجائب، تجده عونا لک فی النوائب، کل هم و غم سینجلی، بولایتک یا علی یا علی یا علی، یا ابا الغوث اغثنی، یا ولی الله ادرکنی، بلطفک الخفی، لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین ». هرروز بین الطلوعین رو به سمت قبله میکنی و میری سجده... بعدش سه تا کار میکنی : اول صلوات میفرستی ❤️ بعد شکر گزاری بعد به اشتباهاتت اعتراف میکنی بعدشم حاجتاتو بگو تهشم یه صلوات ❤️ پیشانی بر خاک تو می گذارم چون سجده سزاوار بزرگی و عظمت توست . یا ارحم الراحمین ذکر روز سه شنبه(100مرتبه) معنی: ای بخشنده ترین بخشندگان ویژگی: روا شدن حاجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﻣﻦ ﯾﺎﺩ ﺩﺍﺩ... ﺍﮔﺮ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻧﺎﺩﺭﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﮐﺴﯽ ﺑﮑﻨﻢ... دنيا ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻼﺷﺶ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ...ﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﺪ... ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺷﺒﯿﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮﯾﻢ... حس میکنی: یکی حقت رو خورده؟ به یکی محبت کردی قدر نمیدونه؟ کارهای خوبت رو بقیه متوجه نمیشن؟ همسرت، دوستت، همراهت،... درکت نمیکنه؟ قضاوت نکن! شاید این طوریام نیست! شاید قضیه یه چیز دیگه است! شاید مسئله رو بد طرح کردی! شاید.... تمرین امروز اینه : همیشه قضایا اون طوری نیست که ما فکر میکنیم! تو قضاوت کردنهامون باشیم
🔴 بی خاصیتی!! 🔸سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: موضوع تظاهرات و درگیری ها در فرانسه، یک موضوع داخلی است و ما علاقه ای نداریم که درباره موضوعات داخلی کشورها صحبت کنیم! 💠صرفا جهت اطلاع ایشان و دولت محترم : 🔻۱.‌ در فتنه ۸۸ سفیر ایران دوبار به وزارت خارجه فرانسه احضار شد و دو فرانسوی هم در تجمعات تهران بازداشت شدند. 🔻۲. وزیر خارجه فرانسه در فتنه دی ماه ۹۶ هم سفرش به تهران را لغو کرد!!! و انفعال بخشنامه جدید برای ادمین های کانالهای تلگرامی(حامی دولت)؛ ۱-کانالهای ۱۰۰ ممبر تا ۱k : بخشدار ۲-کانالهای ۱k تا ۲k : معاون استاندار ۳-کانالهای ۲k تا ۴k : استاندار ۴-کانالهای ۴k تا ۶k: معاون وزیر ۵-کانالهای بین المللی ۶k تا ۸k: سفیر ۶-کانالهای ۱۰k به بالا: وزیر 💢 💠 همین چند روز پیش بود که امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و حقوق ماهیانه خود را برای دومین بار در طول دوران ریاست جمهوری‌اش اعلام کرد. 💠 در بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیز معمولا عالی‌ترین مقامات حکومتی لیست دارایی‌های خود را اعلام میکنند و مردم دقیقا می دانند که حقوق ماهانه روسای جمهور ، نخست وزیران ، وزرای کابینه ، نمایندگان پارلمان و سایرین چقدر است 🔻الان همه مردم دنیا میدانند :🔻 🇺🇸 دونالد ترامپ رئیس جمهور سالیانه 400 هزار دلار معادل 1 میلیارد و و 512 میلیون تومان حقوق میگیرد البته او امتیازاتی هم دارد 🇨🇦 جاستین ترودو نخست وزیر سالیانه 260 هزار دلار یعنی چیزی حدود 982 میلیون تومان حقوق میگیرد 🇩🇪 آنگلا مرکل صدراعظم 242 هزار دلار معادل 914 میلیون تومان در سال حقوق دریافت میکند 🇫🇷 امانوئل مکرون رئیس جمهور در سال 198هزار دلار یعنی حدود 748 میلیون تومان حقوق می گیرد 👈در این میان یکی از نکات جالب میزان حقوق رئیس‌جمهور چین و نخست وزیر هند است 🇨🇳 شی جی پینگ رئیس جمهور سکاندار دومین اقتصاد بزرگ دنیاست اما سالی 20 هزار دلار معادل 75 میلیون تومان حقوق میگیرد 🇮🇳 نارندرا مودی نخست وزیر سومین اقتصاد بزرگ جهان هم سالانه فقط حدود 28 هزار و 800 دلار معادل 105 میلیون تومان دریافتی دارد 👈 اما در اوضاع کمی متفاوت است چون با وجود اینکه طبق اصل ١۴٢ قانون اساسی ( رییس جمهور ، وزرا نمایندگان و خانواده‌های آنها ) باید پیش و پس از تصدی این پست لیست خود را اعلام کنند 💠 اما گویا مسئولان بین خود توافق کرده‌اند که الزامی برای اجرای این قانون وجود نداشته باشد، همچنین در کشور ما اصلا مشخص نیست که ، ، ، و خیلی‌های دیگر چقدر حقوق ماهانه میگیرند و اساسا یکی از دلایل وجود فساد کلان اقتصادی در کشور ما همین عدم شفافیت‌هاست !! 💠 چرا مردم ایران میتوانند از میزان حقوق دریافتی روسای جمهور و مقامات سیاسی دیگر کشورها مطلع شوند اما از دانستن میزان و دارایی‌های کشور خود محرومند ؟؟
💢امام صادق (ع): هر كه به دنيا دل بسته شود، به سه چيز بسته مى شود: اندوه پايان ناپذير، دست نيافتنى، و اميد نارسيدنى 📚کافی، ج ۲، ص ۳۲۰ 💢فحاشی هرگز ✅سماعة و خدمتکارش با هم دعوا می‌کردند و به هم ناسزا می‌گفتند. امام صادق عليه السلام، به سماعه فرمودند: اين چه بود كه ميان تو و خدمتکارت پديد آمد؟ مبادا دشنامگو و بدزبان و باشى. سماعه گفت: به خدا او به من ستم كرده بود. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: اگر به تو شده، تو با به مثل و فحاشی، از او پیش افتادى. اين كردار از كردارهاى من نيست، و به شيعيانم چنين دستورى نداده ام. از پروردگارت بخواه، و دیگر تکرار نکن. 📚اصول كافى ، ج ۴ ، ص ۱۷ 💢 منشا چیست؟ در مطالعات دین شناسی سوال محوری این است که بوجود آمدن چیست؟ عموما اندیشمندان دنیای مدرن، علت گرایش انسان به و گسترش را در ، و خرافات جستجو میکنند. در واقع اساس حرف این است که انسانِ ناآگاه از سَر ترسِ ناشی از وقایع طبیعی و بلایا خود را با تسکین میدهد! کارل مارکس میگفت: دین در جهان افیون(تسکین) توده هاست و آنها را در برابر مصایب زندگی آرام می سازد. اما با نگاهی متفاوت به موضوع منشا دین، تصویر دیگری را برای محققان ترسیم میکند. او منشا و علت گرایش به دین را میداند. نظریه فطری بودن دین مهمترین اصل مورد تاکید در آرای شهید مطهری بشمار می آید. «طرح این بحث به این که علل مادی چیست، طبعا نمودار این است که ما مدعی هستیم انسان بالطبع نمی بایست گرایش مادی پیدا کند. مادیگری یک جریان مخالف طبیعت و انسان است و چون برخلاف است باید به جستجوی علت آن پرداخت و از سببی که آن را برخلاف اصل و قاعده به وجود آورده کاوش نمود ... این نظریه، درست برخلاف آن است که در کتب » تاریخ ادیان« معمولا اظهارنظر می کنند. نویسندگان آن کتب غالبا به دنبال این می گردند که چرا بشر گرایش دینی پیدا کرد؟ از نظر ما گرایش دینی نیازی به پرسش ندارد. آن کشش فطرت است، بلکه باید کاوش کرد که چرا گرایش به بی دینی پیدا کرد؟»  📚علل گرایش به مادیگری، 47-46 این پاراگراف در واقع بیان مهمترین نظر شهید مطهری است که از آنجایی که او دین را میداند در نتیجه ذاتی انسان می باشد، گرایش به آن از دلیل دانسته و لذا به جای اینکه مانند دیگران به بررسی علل گرایش به دین و منشا دین بپردازند، با مسلم گرفتن اصل دینداری به بررسی علل گرایش به می پردازند.
🤔 ❔دعای یا حمید بحق محمد یا عالی بحق علی یا فاطر بحق فاطمة ... در چه کتابی ذکر شده و آیا این دعا، همان است که به حضرت آدم بعد خروج از بهشت آموخته شد ❕❕ 💠💠 👌خداوند می فرماید ؛ « سپس آدم از پروردگار خود کلماتی دریافت داشت ( و با آنها توبه کرد ) و خداوند توبه او را پذیرفت ، خداوند تواب و رحیم است » 🔶بقره37 💠سیوطی از بزرگان اهل سنت و دیگران روایت می کنند که ابن عباس می گوید از پیامبر درباره کلماتی که آدم فرا گرفت وبا آن توبه کرد سوال کردم ❕پیامبر گرامی پاسخ داد ؛ « آدم خدا را بحق وجایگاه محمد وعلی وفاطمه وحسن وحسین خواند که توبه اش را بپذیرد و توبه اش را قبول کرد » 📚در المنثور،ج1 ص60 و61 📚ینابیع الموده،ص67 📚الکافی،ج8 ص305 📚تفسیر البرهان،ج1 ص191 👌علامه نقل می کند ؛ « جبرئیل به آدم تلقین داد که بگوید ؛ ❕یا حمید بحق محمد ، یا عالی بحق علی ، یا فاطر بحق فاطمه یا محسن بحق الحسن و الحسین و منک الاحسان» « یا خداوند حمید و ستوده به حق محمد و یا خداوند بلند مرتبه به حق علی و یا خداوند پدید آورنده به حق فاطمه و یا خداوند محسن به حق حسن و حسین ( خطای مرا ببخش ) چرا که احسان از جانب توست » 📚 بحار الانوار ج44 ص245 ❕در تفسیر چنین آمده است ؛ 👌در اینکه کلمات و سخنانی را که خدا برای توبه به آدم تعلیم داد چه سخنانی بوده است در میان مفسران گفتگو است ، معروف این است که همان جملات سوره اعراف آیه 23 می باشد « قالا ربنا ظلمنا انفسنا و ان لم تغفر لنا و ترحمنا لنکونن من الخاسرین »«گفتند: خداوندا ما بر خود ستم کردیم، اگر تو ما را نبخشی و بر ما رحم نکنی از زیانکاران خواهیم بود» 👌بعضی گفته اند منظور از کلمات، این دعا و نیایش بوده است «اللهم لا اله الا انت سبحانک و بحمدک رب انی ظلمت نفسی فاغفر لی انک خیر الغافرین ، اللهم لا اله الا انت سبحانک و بحمدک رب انی ظلمت نفسی فارحمنی انک خیر الراحمین ،اللهم لا اله الا انت سبحانک و بحمدک رب انی ظلمت نفسی فتب علی انک انت التواب الرحیم . 👌این موضوع در روایتی از امام علیه السلام نقل شده است .(مجمع البیان ذیل آیات مورد بحث) 💠در روایات متعددی که از طرق اهل بیت علیهم السلام وارد شده است می خوانیم که مقصود از کلمات تعلیم اسماء مخلوق خدا یعنی محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام بوده است، و آدم با توسل به این کلمات از درگاه خداوند تقاضای بخشش نمود و خدا او را بخشید. 👌این تفسیرهای سه گانه هیچگونه با هم ندارد، چرا که ممکن است مجموع این کلمات به آدم، تعلیم شده باشد تا با توجه به حقیقت و عمق باطن آنها انقلاب روحی تمام عیار، برای او حاصل گردیده و خدا او را مشمول لطف و هدایتش قرار دهد. 📚تفسیر نمونه ج1 ص98
🤔 ❔در شب اول قبر ، نکیر و منکر با چه از انسان سوال قبر را انجام می دهند ❗️❗️ 💠💠 👌از روایات بسیاری استفاده می شود که هنگامی که انسان را در گذاشتند ، دو فرشته از فرشتگان الهی به سراغ او می آیند و از اصول عقائد او و توحید و نبوت و ولایت و طبق برخی روایات ، از چگونگی مصرف کردن عمر در طرق مختلف و طریق کسب اموال و مصرف آنها سوال می کنند ، چنانچه از راستین باشد ، به خوبی از عهده جواب بر می آید و مشمول رحمت و عنایت حق می شود ، و اگر نباشد در پاسخ این سوالات در می ماند و مشمول عذاب برزخی می شود ‌. 🗯از این دو در برخی روایات به عنوان ناکر و نکیر و در بعضی منکر و نکیر یاد شده است ‌. 📚 ج2 ص633 📚 ج6 ص222 👌اینکه این سوال و پرسش به چه زبانی صورت می گیرد ، مطلبی در روایات بازگو نشده است و برخی احتمال داده اند که از آنجایی که تلقین اموات به زبان صورت می گیرد ؛ 📚 ج3 ص173 باب 20 ❕احتمال دارد که سوال قبر هم به زبان باشد به گونه ای که همگان متوجه آن می باشند . 👌این احتمال هم است که سوال قبر به زبان میت باشد ، یعنی متوفی از هر قوم و زبانی که باشد ، سوال و پرسش هم به همان صورت می گیرد . 🔶با توجه به این که در این مورد صراحتا ، مطلبی در روایات نیامده است ، نمی توان اظهار نظر کرد . ❕البته توجه به این نکته نیز لازم است که از موجود در روایات بر می آید که سوال و جواب قبر یک سوال و جواب ساده نیست که انسان هر چه مایل باشد در پاسخ آن بگوید ، بلکه سوالاتی است که پاسخ آن از درون جان انسان ، از باطن هر کس می جوشد و تلقین اموات کمکی به جوشش آن است نه اینکه بتواند مستقلا اثر بگذارد ، گویی جوابی است از عمق تکوین و حقیقت ؛ 📚 ج5 ص373
🤔 ❔شخصی میگوید من به اندازه ای میخورم که حالت اصلی من ازبین نمیرود و مست نمی شوم این حکم حرمت برای آن زمانی هست که طرف اختیارخود را ازدست بدهد جواب ما چیست❕❕ 💠💠 👌از دیدگاه ، خوردن شراب و مشروبات الکلی مطلقا حرام است و فرقی در و یا آن و حدوث یا عدم حدوث حالت نمی باشد . 👌خداوند به صورت خوردن شراب را حرام کرده و می فرماید ؛ «ای کسانی که ایمان آورده اید وبت ها وازلام پلیدند و از عمل شیطانند از آنها دوری کنید تا رستگار شوید» 🔶 🗯و می فرماید ؛ «شیطان می خواهد در میان شما به وسیله ی وقمار عداوت ایجاد کند وشما را از ذکر خدا واز نماز باز دارد» 🔶 🔷و می فرماید ؛ «درباره ی وقمار از تو سؤال میکنند بگو در آنها گناه و زیان بزرگی است» 🔶 🗯در این آیات خداوند به صورت مطلق خوردن را حرام اعلام کرده است و در حکم حرمت از جهت کمی و زیادی و مستی و غیر مستی نگذاشته است . 🗯به این نکته در متعددی نیز اشاره شده است . 🔶امام علیه السلام فرمود ؛ « هر نوع شراب و مسکری حرام است ، حتی نوشیدن یک از آن حرام است » 📚 👌و ؛ « خداوند صراحتا شراب را حرام کرده است ، پس خوردن کم و یا زیاد آن می باشد » 📚 👌امام علیه السلام نیز فرمود ؛ « اسلام خالص در شهادت به وحدانیت خدا ...و تحریم شراب است ، و فرقی بین کم و زیاد خوردن آن نیست ،آنچه که خوردن زیادی آن سبب مستی می شود ، خوردن کم آن نیز است » 📚 ج2 ص126 👌به این مضمون روایات متعدد دیگری نیز وارد شده است که جهت آگاهی شود ؛ 📚