eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
10.3هزار دنبال‌کننده
18.8هزار عکس
20.6هزار ویدیو
1.5هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
بهشت اینجاست .. بهشتِ خدا اینجاست ...
یه چیز دیگه ام بگم ؟! من اعتقاد دارم ، صبح به صبح امام عصر ، ماموریتشو بین شیعه هاش تقسیم میکنه ...
اونوقت بگیر بگیرِ امام زمان عج شروع میشه و آقا از هیئت مجازی ما دراین کانال بیشتر بگیره ...... این قشنگه ... ♥️
چه قدر خوبه بنویسن برای ما که تو منتقم خونِ حضرت زهرایی به کمک ابی عبدالله ... به کمکِ امام عصری ...
این چند شبِ باقی مونده رو بچه ها ، اون دعا قشنگه رو بیارید توی هیئت آرزو قشنگه رو ببرید هیئت .. ظهور امام عصر بخواید ظهور امام عصر بخواید
ان شاءالله هیئتاتون این جلساتتون این سینه زدناتون این دور همیاتون این یادکردنتون از شهدای گمنام این پایِ کار برای ولایت بودنتون اینا همه ، نوشته میشه .....
موفق و موید و محفوظ باشید سلامتی امام عصر تعجیل در ظهورش ان شاءالله انصارش باشیم یا لتراب مقدم فداش باشیم یا مستشهدین بین یدیه ش باشیم سلامتی نائبش پیروزیِ همه بچه مسلمونیایی که در گوشه گوشه ی دنیا علم بلند کردن و ان شاءالله تاییدات خاص امام عصر هم پشت سر راهتون ، جمعتون ، درستون ، بحثتون ، نسلتون ، جلسمون ، هیئتمون باشه ، بفرستید 🌹🌹🌹🌹
🌸 احکام 🌸 📥 سوال : آیا بیدار کردن اعضای خانواده به خصوص بچه ها و همسر برای نماز صبح بر ما واجب است ؟ 📤 پاسخ: 🔷• آیت الله خامنه ای: اگر به نحوی باشد که بیدار نکردن آنان موجب سبک شمردن نماز باشد‌ لازم است. ♦• آیت الله مکارم شیرازی: واجب نیست مگر اینکه آنها عادت به ترک نماز صبح کنند و آن را سبک بشمارند، در این صورت واجب است به نحو مطلوبی آنها را بیدار کنند. 🔶• آیت الله فاضل لنکرانی: اگر خود آن ها مراقب نماز هستند و بعضی وقت ها بیدار نشوند بیدار کردن آن ها واجب نیست لیکن اگر خودشان مراقب نیستند از باب امر به معروف و نهی از منکر باید آن ها را برای نماز بیدار کنید. 🔷• آیت الله سیستانی: بیدار کردن فرزندان تحت تربیت واجب است.
مسح هم زمان هر دو پا
18.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شبنشینی_بامقام_معظم_رهبری رهبرانقلاب، خطاب به مسئولان: قدر جوانها را بدانند، به #جوانها مراجعه کنند، از نظرات آنها استفاده کنند. غالب جاهایی که از نظرات آنها استفاده کردیم و بهره‌مند شدیم، به موفّقیّت دست پیدا کردیم. قدر جوانها را بدانند، قدر بلندپروازی‌های جوانها را هم بدانند. جوانها بلندپروازند، ایرادی ندارد؛ همین بلندپروازی‌ها است که یک ملّت را جلو میبرد و از توقّف [بازمیدارد]. از هیاهوی غربی‌ها هم بیمی به دلشان راه ندهند. #سلامتی_فرمانده_صلوات #اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_وعجل_فرجهم
بسم الله الرحمن الرحیم
🚩 توسل به امام زمان عليه السلام: رو به ايستاده، دست هاي خود را بر سر نهاده و پس از به آن حضرت عرض کند : يا اَيُّهَا الْعَزيزُ، مَسَّنا وَ اَهْلَنَا الضُّرُّ، وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ، فَاَوْفِ لَنَا الْکَيْلَ، وَ تَصَدَّقْ عَلَيْنا، اِنَّ اللّهَ يَجْزِى الْمُتَصَدِّقينَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب خدمت اعضای جدید و قدیمی، ممنونم از اینکه همراهیمون میکنین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍خانه ات ڪه اجاره ای باشد دائــــم به ڪودکت می گـــویی: روی دیــوارها نقاشی نڪش.. مـیخ نڪوب و مراقب خانه باش.. اما اینهمه برای چیست؟! 🔻چون خانه مال تو نیست مال صاحبــخانه‌ست.. چون این خانه دست تو ‌است... 👌خـــانه ی چـطـور؟!! خانه‌ی دل تـمامش مال خــداست در خانه‌ی خدا نقش گناه کشیدن و میخ کوبیدن و... ممـنوع. 🏡خانه‌ی دلتـ💓ـون همیـشه آباد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ازدواج در دل کوه 🔹دو زوج دوقلو زندگی را با حضور در کهف الشهدا در بام تهران، ساده و بی ریا و با عهدنامه‌ای با شهدا امضا و آغاز کردند.
💢همه برابرند، بدون سهمیه و تبصره ✅از امام صادق پرسیدند: بیت المال را باید چگونه بین مسلمین تقسیم کرد؟ امام صادق علیه‌السلام در پاسخ فرمودند: مسلمانان، فرزندان اسلام هستند. من همه آنها را در برخورداری از امکانات بیت‌المال، برابر می‌دانم. اگر هر یک از آنها فضیلت و برتری خاصی دارد، این برتری تنها میان خود آنها و خدایشان است. مسلمانان ، همچون پسران یک پدر هستند که فضیلت و صلاحیت یکی از آنها، سبب فزونی ارث بردن او نسبت به دیگری که دارای ضعف و نقصان است، نمی‌شود. این روش و سیره حضرت محمد صلی‌الله‌علیه وآله در ابتدای اسلام بود، اگر چه دیگران پس از رسول‌الله گفتند: برخی را بر اساس سابقه بیشتر در اسلام، از نظر برخورداری از بیت المال امتیاز می‌بخشیم! 📚تهذیب الأحکام، جلد۶، صفحه ۱۴۶
💢آیا حیوانات هم روز محشور می شوند؟ : ✅آیاتی در قرآن کریم اشاره به حشر حیوانات دارد از جمله: الف ـ "ما من دابة فی الارض ولا طائر یطیر بجناحیه الاّ امثالکم ما فرطنا فی الکتاب من شیء ثم الی ربّهم یحشرون". "هیچ جنبنده ای در زمین و هیچ پرنده ای که با دو بال خود پرواز می کند نیست مگر این که امت هایی مانند شما هستند، ما هیچ چیز را در این کتاب فرو گذار نکردیم، سپس همگی به سوی پروردگارشان محشور می شوند. ب ـ "و اذالوحوش حشرت". وحوش جمع وحش است و وحش حیوانی است که هرگز با انسان‌ها انس نمی گیرد. ظاهر آیه از این جهت که در سیاق آیات توصیف کننده قیامت قرار دارد بیانگر این است که حیوانات وحشی هم در روز قیامت مانند انسان‌ها محشور خواهند شد اما این که پس از محشور شدن چه وضعی خواهند داشت و سرانجام کارشان چه خواهد شد در کلام خدای تعالی و روایات معتبر چیزی نیامده است. حال باید دید ملاک حشر و بازگشت انسان به سوی خدا چیست؟ و آیا همان ملاک در حیوانات نیز وجود دارد؟ ملاک حشر در انسان جز نوعی از زندگی ارادی و شعوری نیست، ملاک سعادت تنها همان داشتن شعور و فطرت انسانی است که به کمک پیامبران راه مشروعی از اعتقاد و عمل را به روی او باز می کند و انسان آن راه را می پیماید. با تفکر عمیق در مراحل زندگی حیوانات و در نظر گرفتن حالات مختلفی که هر نوع از حیوانات در مسیر زندگی به خود می‌گیرند روشن می‌شود که حیوانات هم مانند انسان دارای آرا و عقاید فردی و اجتماعی‌اند و حرکات و سکناتی که در راه بقا و جلوگیری از نابود شدن از خود نشان می‌دهند همه بر مبنای آن عقاید است، حیوانات نیز مانند آدمیان تا اندازه‌ای از موهبت اختیار برخوردارند و نیز دارای سطحی از فهم و شعوراند، فرض کنید حیوانی نزدیک مزرعه شما می‌آید، شما چوبی را بلند می‌کنید او فرار می‌کند، این فرار یعنی انتخاب کتک نخوردن بر سیر شدن، این انتخاب است گرچه بی شک به درجه قوت انتخاب انسان نیست و می‌توان گفت، انتخابی نیمه آگاهانه است، هر چند همه انسان نیز کارهای خودشان را با اختیار آگاهانه انجام نمی‌دهند و برخی از انتخاب‌ها همانند فرار حیوان است. به هر حال نمی توان ادعای قاطع کرد که حیوانات اختیاری ندارند زیرا به همان اندازه درک و شهور می توانند اختیار داشته باشند و در روایات نیز می‌توان مطالبی را یافت که برخی از آن‌ها تکلیف دارند. در روایتی آمده است که بزی که به بز دیگر شاخ زده است در قیامت قصاص می‌شود. در هر صورت در این که حیوانات محشور می‌شوند بحثی نیست ولی در این که به بهشت و جهنم می‌روند در آیات و روایات تا آن جا که ما اطلاع داریم از آن بحثی نشده است. 📚انعام آیة ۳۸. 📚تکویر (۸۱) آیة ۵. 📚تفسیر نورالثقلین، ج ۱، ص ۷۱۵ و ۷۱۶.
هرکه نامت برد شیرین کام می گوید علی تا علی ساقیست ، مِی در جام می گوید علی در شب معراج ، جبریلِ امین با افتخار با رسول الله ، در هر گام می گوید علی در تمام غزوه ها با ضربه هایش یک به یک زیر لب پیغمبر اسلام می گوید علی با نیابت از خدا جبریل در ارض و سما دم به دم با اختیار تام می گوید علی بلکه میکائیل در هنگامِ پخشِ رزقِ خلق وقت صبح و ظهر و عصر و شام می گوید علی زمزم و مشعر ، منا ، سعی و صفا ، رکن و مقام حج ، حرم ، حاجی ، طواف ، احرام ، می گوید علی می رسد روزی که شیعه در کنار کعبه و .... یک مؤذن می رود بر بام می گوید علی
خوشم با حب حیدر قد کشیدم دلم را از همه عالم بریدم به غیر از مرتضی چیزی ندارم به غیر از مرتضی چیزی ندیدم چه شوری در دلم افکنده عشقش پر از عشقم، پر از از خوف و امیدم خوشم حلقه به گوش این سرایم به هر محفل ثنایش را شنیدم حیاتش ساده تر از بندگان بود عجب شاه و امیری برگزیدم گرفتار نگارم شُکْرُ لِللّٰه علی را دوست دارم شُکْرُ لِللّٰه صد و ده بار ذکر هو گرفتم از این دنیا و اهلش رو گرفتم مگر عقلم کم است از او نخوانم مگر کم آبرو از او گرفتم دل من زیر و رو شد از شبی که به دستم در حرم جارو گرفتم خراسان و نجف، این آبرو را هم از این سو، هم از آن سو گرفتم علی گفتم کمی زهرا بخندد چه پاداشی از این بانو گرفتم گرفتار نگارم شُکْرُ لِللّٰه علی را دوست دارم شُکْرُ لِللّٰه خدا رو کرد با او گوهرش را تجلی صفات و مظهرش را زمان وحی نور قل هو الله میان کعبه خوانده مادرش را نبی هم در شب تاریک فتنه به حیدر می سپارد بسترش را میان اوج پرواز نمازش به سائل می دهد انگشترش را همه بی تاب بر سجده می افتند اگر افشا نماید قنبرش را گرفتار نگارم شُکْرُ لِللّٰه علی را دوست دارم شُکْرُ لِللّٰه نجاتم داده استغفارهایش دلم را برده با رفتارهایش شده سرتاسر نهج البلاغه نَمی از باطن پندارهایش ملائک از شعف هو می کشیدند همیشه لحظه ی پیکارهایش نبی دلگرم بازوی علی بود به جای تک تک سردارهایش چنان از قلعه در را مرتضی کند ترک برداشت تا تالارهایش گرفتار نگارم شُکْرُ لِللّٰه علی را دوست دارم شُکْرُ لِللّٰه رها کردن مرامِ پیر من نیست به دست دیگران زنجیر من نیست مرا دیوانه می خوانند مردم اگر مجنون شدم تقصیر من نیست اگر از مرتضی کمتر بخوانم اثر بر ناله ی شبگیر من نیست بدون گوهر حب ولایت به غیر از معصیت تکبیر من نیست گره خورده دلم با حب حیدر به جز این عشق در تقدیر من نیست گرفتار نگارم شُکْرُ لِللّٰه علی را دوست دارم شُکْرُ لِللّٰه ازل از جام خود بر ما چشانده همین باده دل ما را کشانده زمان خلقت آب و گل ما کمی خاک عبایش را تکانده کسی که روی دوش مصطفی رفت یتیمان را سر دوشش نشانده خدا هم از زبان مرتضایش پیمبر را شب معراج خوانده به شوق وعده ی " یا حارَ هَمْدان..." برایم طاقت و صبری نمانده ¹ گرفتار نگارم شُکْرُ لِللّٰه علی را دوست دارم شُکْرُ لِللّٰه برای مؤمنین یعسوب دین است خداوند کرم روی زمین است عبای وصله دار کهنه ی او تجلی همان حِصن حصین است نشستن زیر ایوان طلایش برایم بهتر از خلد برین است اگرچه منکرانش هم نفهمند فقط حیدر امیرالمومنین است به یمن شیر پاک مادر خود تمام عمر، حرفم این چنین است گرفتار نگارم شُکْرُ لِللّٰه علی را دوست دارم شُکْرُ لِللّٰه *** ۱. امیر المومنین علیه السلام فرمودند: یا حار همدان! من یمت یرنی بحار الانوار، ج 6، ص 16۰
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷 🔷برای فروش ملک و خانه🔷 آیه شریفه ذیل را بر دیوار آن محل بنویسد (همچنین میتواند بر کاغذی بدون خط بنویسد و به دیوار آن محل بچسباند ) به اذن خداوند تبارک و تعالی ، آن ملک زود بفروش میرسد: (ربنا آتنا من لدنک رحمة و هیی لنا من امرنا رشدا).
عارف وارسته کربلایی سید احمد نجفی: هر کس هر وقت که بخواهد از خانه خارج شود این ذکر را بگوید جمیع بلایا و قضایای ارضی و‌ سماوی از او دور شده و از هر چهار طرف مصون و محفوظ در پناه خدا خواهد بود: #بسم_الله_و_بلله_لا_قوة_الا_بلله_توکلت_علی_الله. این ذکر هر چند که کوتاه است ولی آثار عجیب و معانی عمیق و دقیقی دارد.
🤔✅ پاسخ_شبهات_مخالفان_دین 💢شبهاتی در مورد واژه سید بین ملی گرایان مطرح می شود و از آن در مورد اسلام سوء استفاده می کنند اصلا واژه سید که به فرزندان حضرت زهرا اطلاق می شود از کجا آمده است و چرا آنان را به این نام می خوانند⁉️ پاسخ كلمه ى «سيد» در اصل به معناى كسى است كه صاحب مجد و عظمت است. و به همين اعتبار، نسل پيامبر اسلام را سيد مى گويند. از سخنان ابن شهر آشوب به دست مى آيد كه در قرن ششم هجرى قمرى كلمه سيد رواج كامل داشت و اولاد پيامبر را سيد مى گفتند. تحقيقات نشان مى دهد كه در قرن چهارم و پنجم كلمه «سيد» به همراه قرينه بر اولاد پيامبر اطلاق مى شد و در قرن ششم بدون قرينه استعمال مى گرديد. در عصر حاضر، در ايران به بنى هاشم سيد مى گويند و به غير آن به كسى سيد نمى گويند. در حجاز كسانى را كه از طريق امام حسين به پيامبر مى رسند، سيد مى گويند. در قسطنطنيه عموم مردم را سيد مى گويند و در آنجا كلمه سيد دلالت بر هاشمى بودن ندارد. در عهد صفوى به اولاد پيامبر كلمه ى ميرزا را اطلاق مى كردند ولى در زمان ما ميرزا دلالت بر هاشمى بودن ندارد . 📚جامع الأنساب، آيت الله روضاتى، ج 1، ص 32 مامقانى مى نويسد: « در غير حجاز كلمه سيد به بنى هاشم و بنى عبدالمطلب اطلاق مى شود. در كشورهاى عربى شيعيان اين كلمه را به اولاد هاشم و عبدالمطلب اطلاق مى كنند ولى عرب غير شيعه در معناى لغوى آن بكار مى برند، 📚علم النسب، ج 1، ص 144. امروزه از ذریه حضرت زهرا سلام الله علیها با تعبیر سید یا سادات یاد می شود چرا آنان منسوب به پیامبر گرامی هستند و در روایات متعددی دستور به اکرام و احترام آنان به خاطر پیامبر گرامی داده شده است ، تعبیر سید نیز نوعی تکریم و احترام آنان است . 📚وسایل الشیعه، ج16 ص332 باب 17 البته سادات گرامی نیز باید توجه کنند که صرف انتساب آنها به پیامبر گرامی و حضرت زهرا سلام الله علیهما موجب بهشتی شدن آنها نمی شود و نباید از احترام دیگران نسبت به خود سوء استفاده کنند . در نقلی آمده است ؛ «زيد بن موسى بن جعفر عليه السّلام در مدينه خروج كرد، گروهى را آتش زد و گروهى را به قتل رسانيد. بدين لحاظ او را زيد النار ناميدند. مأمون فرستاد تا او را گرفتند و اسير نمودند و نزد مأمون بردند، دستور داد: وى را نزد امام رضا عليه السّلام ببريد.ياسر مى گويد: وقتى زيد به حضور حضرت رضا آمد امام به او فرمود: اى زيد... تو اين طور گمان مى كنى كه اگر خداوند را معصيت كنى داخل بهشت خواهى شد و موسى بن جعفر هم اطاعت پيشه كند و داخل بهشت شود، آنگاه تو نزد خداوند از آن بزرگوار عزيزتر باشى؟ ✅ به خداوند سوگند كسى از ما نزد خداوند به مقامى نخواهد رسيد مگر به اطاعت نمودن پروردگار، ولى تو گمان مى كنى كه اگر عصيان بورزى به اين مقام خواهى رسيد؟! زيد در جواب حضرت رضا گفت: من هم برادر و پسر پدر تو مى باشم. امام رضا فرمود: آرى، تو مادامى برادر من خواهى بود كه خداوند را اطاعت نمايى. حضرت نوح گفت: پروردگارا! پسر من هم از اهل من محسوب مىشود، وعده تو حق و تو بهترين حكم كنندگان خواهى بود. خداوند حكيم فرمود: اى نوح! او از اهل تو نيست، او معصيت كار است. خداوند او را براى اينكه مرتكب معصيت شد از اهل نوح ندانست. 📚عیون الاخبار ج 2 ص 234
🚨جلیلی: آنهایی که مدافع پیوستن به پالرمو و CFT هستند میگویند میخواهیم بهانه ها را کم کنیم! خب این مسیری است که شما یکبار طی کردید! چه تضمینی وجود دارد؟! 💡 #قانون_داخلی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مطابق نظر رهبرانقلاب باید تصویب و اجرا گردد اما پیوستن به کنوانسیون های خارجی مطابق با سیاست های FATF که مبارزه با اشغالگر را هم تروریسم میداند، طبق نظر شورای نگهبان خلاف قانون اساسی است. ❌ پذیرش کنوانسیون پالرمو ❌ پذیرش کنوانسیون منع حمایت مالی از تروریسم-CFT ✅ تصویب و اجرای قانون داخلی مبارزه با پولشویی مطابق قانون اساسی ✅ تصویب و اجرای قانون داخلی مبارزه با حمایت مالی از تروریسم مطابق قانون اساسی #سیاسی