18.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️هشدار استاد مطیعی نسبت به آینده هیئتهای مذهبی
پی نوشت: هیئت در ایران از زمانی رو به زوال رفت که از ابتدای دهه ۸۰ برخی مداحان طالب شهرت و عشق «جذب حداکثری» بجای اينكه پای درس اساتيد بنشینند و نوحهخوانی را در دستگاههای ایرانی و بومی یاد بگیرند، مشتی اشعار بیمحتوا و کوچهبازاری را روی موسيقی پاپ غربی گذاشتند و به دليل سادهفهم و مبتذل بودن اين نوع موسيقی، از طرف جوانان مورد استقبال قرار گرفتند. مداحان جدید كه به جزئيات دستگاههای موسيقایی و آوازخوانی ایرانی آشنايی ندارند و حتی سواد ادبی و آشنایی کافی با اوزان شعری و علم عروض هم ندارند، با نوحهخوانی بصورت کاملاً عوامانه برخورد میكنند و تمام هنرشان این است که ملودیها و نواهای غیردینی و غربی را با اشعار مذهبی تلفیق کنند که حاصل این تلفیق برای فرهنگ شیعه بسیار خطرناک خواهد بود.
در این سالها تمدنسازترین مناسک شیعه، یعنی عزاداری، توسط مداحان «موزیکال» و روضهخوانهای «ماکانبندی» و عاشقان تکنیکهای «خفن» صدابرداری در حال تبدیل شدن به یک دیسکوی با ظاهر مذهبی و اسلامی است؛ مداحانی که حماسه و جهاد عاشورا را به یک واقعه احساسی و عاطفی تقلیل دادند و بهجای تربیت سرباز و مجاهد، جوانان هیئتی را #صورتی کردند و در عمل به عاملان ناخواسته جریان نئولیبرالیسم برای عصبیتزدایی از قشر مذهبی جامعه تبدیل شدند.
هیئت مطلوب برای مداحان صورتی چیزی شبیه رقص سماع صوفیه در ترکیه امروز است: فقط جذاب است! اما نه معنا تولید میکند، نه هویت میدهد، نه جوان را به سوی جهاد و حماسه سوق میدهد و نه میتواند با منکرات مقابله و جامعه را اصلاح کند.
@madineyefazele
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻خرمشهر اینجاست! جهانآرا کجاست؟
🖊 مهدی جمشیدی
۱. یک هفتۀ اول پس از بیستوششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه بهعنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بیحیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیتشدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همهجا است. البته بعضی از اینان در درونشان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چهبسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم.
۲. در حال حرکت به سمت طبیعیشدگی و هنجارشدگی هستیم. آنقدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرتها و حساسیتها، ساییده شدهاند و این گروهکهای فرهنگی، بخشی از جامعه شدهاند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کردهاند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کردهاند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانهای بخزد و از واقعیتهای فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامنش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزباللهیها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابیها، هرچه بیشتر در حال منزویشدن هستند و خود را پنهان میکنند. مدسه و جامعه را نمیپسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، میگریزند و برای خود، «باغچههای فرهنگی» ایجاد میکنند؛ ناکام در جامعهپردازی توحیدی و راضی به باغچهپردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعهپردازی عبور نکردهاند، چه رسد به اینکه بخواهند تمدّنسازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهانشدن و بیرونکشیدن گلیم خویش را از آب آموختهاند و بس.
۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافیست و حاجت به قدرت نیست. ازاینرو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همهچیز مباح میشود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهههای پیوستاری و متنوّع، گرههایی که به ظاهر کور هستند، گشوده میشوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرمهای مختلف را به کار گرفت.
۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیلگر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد میکنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزشهای معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شدهاند و تجدّد را میزایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و میخواهد بیش از گذشته، سرزمینهای فرهنگی ما را اشغال کند. خرمشهر اینجاست. جهانآرا کجاست؟!
۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گرهها و گرانیگاهها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیتها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمانها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهمهای قدسی است که تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهمها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاینرو، روایتهای نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و باید فهمها هرچه بیشتر، انقلابی شوند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍در نظام اسلامی تنها بانک امامت کافی است که در هر محله یک شعبه دارد
@qavami
✍برای عضویت در این کانال عدد ۳۹ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵پیامک کنید
هدایت شده از خبرگزاری(مردمی)شهرستان شهداد🇮🇷
نمای پایانی هتل هزار در حال ساخت در شهر شهداد 👆✅
✍خبرگزاری شهرستان شهداد
📸اخبار مربوط به شهداد
https://eitaa.com/shahdade_man🇮🇷
مدیریت در اسلام
نمای پایانی هتل هزار در حال ساخت در شهر شهداد 👆✅ ✍خبرگزاری شهرستان شهداد 📸اخبار مربوط به شهداد htt
👆با #معماری_اصیل و با هویت میشود توریسم و گردشگری را هم به یک سیاحت معنوی بدل کرد.
با معماری بیهویت و غربی میشود مذهبیترین شهرهای ایران مانند قم و مشهد را به بیدینی و ارتداد و بیهویتی کشاند.
بخش قابل توجهی از مدنیت اسلامی ایرانی با همین نمادهای ساده و ظرافتهای هنری و بصری تحقق پیدا میکند.
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍️بعد از غروب اولین شورای محله که با رای مستقیم مردم انتخاب شد در محله الرسول شهداد کرمان اتفاق افتاد در شور و نشاط بالا و نیز اعضاء کابینه ۲۰ نفره این محله نیز با تایید شورای منتخب برگزیده شدند. حقیر توفیق نظارت براین واقعه را داشتم.
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍قبل از ظهر به محض ورود به زاهدان جلسه ای با ریاست محترم امور مساجد استان سیستان و بلوچستان داشتیم و حول اجرا شدن الگوی جامع اتحاد امامت وامارت در ۲۰ محله شهر گفتگو کردیم. قبلا محله فاطمیه آزمونه پیشرفته این الگو بوده که حال بنا بر توسعه کمی و کیفی با محوریت آمور مساجد است.
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
ائمه محلات زابل.MP3
25.59M
✍️نشست توجیهی با ائمه محلات منتخب زابل در موضوع مدیریت شهری محله امام محور-روز میلاد امام هشتم ع
@qavami
▪️اتحاد امامت و امارت در بیان خواجه طوسی
ملوك مسلمین که مدبران عالماند، در اوضاع #نوامیس و مصالح #معاش تصرف کنند، تصرفاتی ملایم و مناسب وقت و حال. اما در نوامیس تصرف جزوی و در مصالح تصرفی کلی. و از این سبب باشد تعلق دین و مُلك به یکدیگر، چنانکه پادشاه عجم و حکیم فرس اردشیر بابک گفته است:
الدین و الملك توأمان، لایتمُّ أحدهما إلا بالآخر.
چه دین قاعده است و مُلك ارکان و چنانکه اساس بی رکن ضایع بود و رکن بی اساس خراب، همچنین دین بی ملك نامنتفع باشد و ملك بی دین واهی.
اخلاق ناصری، مقاله سوم، فصل دوم
@madineyefazele
هدایت شده از دفتر امام جمعه شهرستان زابل
#گزارش_تصویری
🔰نشست تخصصی طرح محله اسلامی
ائمه جمعه دارالولایه سیستان و حضرت آیت الله قوامی مسئول محترم بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل، قرارگاه ائمه جمعه دارالولایه سیستان با حضور ایت الله قوامی مسئول محترم بنیادفقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد در این جلسه پیرامون محله های اسلامی و تقویت مساجد و تخصصی کردن فعالیت های ائمه جماعات مسجد بحث و تبادل نظر شدـ
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔽 روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل
http://eitaa.com/ejna_sb_zabol
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
Z0000273.MP3
27.89M
✍️ تشریح الگوی امامت و امارت - پادگان باقر العلوم از تیپ امام صادق ع - روحانیون در حال آموزش رزمی