▪️شب جمعه حمد و سورهای به روح مطهر سردار شهید طهرانی مقدم هدیه کنیم.
🔸موشکهای طهرانی مقدم در ۱۰ مهر ۴۰۳ ایران را از تجزیه تا چند سال نجات داد و مهر ما شیعیان را در قلوب مسلمانان و آزادگان جهان انداخت. گام اول تشکیل شوروی مسلمانان در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (اتحاد جماهیر اسلامی) کم کردن فاصلههاست.
🔸خواست ما وعدۀ صادق ۳ و ۴ و ۵ و... تا توقف کشتار و تخریب در لبنان و آتشبس است.
🔸یک سال ذوب شدن ما در غم مردم غزه به بهانۀ صبر راهبردی و جنگ فرسایشی تا زوال اسرائیل اشتباه بود. دکترین «ولش کن خودش میفته» فقط به کشتار بیشتر میانجامد و حتی بعید نیست مسجد الاقصی را هم به تخریب بکشاند. وقتی او دیوانه شد کل محور مقاومت باید دیوانهوار به او ضربه بزنند. باید هزینه داد. نظامی و غیرنظامی هم ندارد، همانطور که امام روح الله فرمود: «ما اگر دستمان برسد تا آخرشان را قطع میکنیم».
🔸شهید طهرانیمقدم گفته بود: «روی قبرم بنویسید اینجا مدفن کسیست که میخواست اسرائیل را نابود کند». جملۀ شب آخر او هم این است که کمتر شنیدید: «ما بالاخره يك روز اسرائيل رو نابود میكنيم». راوی میگوید اين جمله هم شب آخر از او شنيده شد که گفت: «من مشتم رو گره میكنم مفهومش اين نيست كه من اين كارو میكنم بلکه روشی كه تو عرصه موشکی بنيان گذاشتم نتيجهش نابودی اسرائيله»!
@madineyefazele
هدایت شده از علی عبدی/ دیده بان تحرکات کریا
🔻اتوبانها را با ماشین قفل کنید، در خیابانهای تهران غلغه به پا کنید، در این مسیر رفتن، رسیدن است
🖋علی حسنوند
🔸معمولا حوصله جاده را ندارم. از ترافیک متنفرم و در جاده اضطراب خفیفی دارم درباره احتمال تصادف اما در سفر کربلا مسیر برایم شیرین است، نشاط دارم و ترافیک هایش را به جان میخرم. از تصادف اضطرابی ندارم، چه جایی بهتر از کشته شدن در مسیر کربلا!
🔹در حرکت به سمت تهران برای نماز جمعه تاریخی همین حس را دارم.جاده برایم پر از نشاط است. ترافیک آزارم نمیدهد. و اضطرابی از مرگ ندارم.
🔸در این نماز جمعه اگر به نماز هم نرسیم خیلی ناراحت نمیشوم. مهم این است که اتوبان قم به تهران قفل شود و خیابانهای تهران غلغه شود.در این مسیر رفتن رسیدن است. مهم حضور است. مهم آمادگی برای شهادت است.
🔹اگر در ترافیک ماندم و نماز جمعه نرسیدم باز هم خوشحالم. نمازم را فرادا میخوانم و سجده شکر به جا می آورم که من هم جزو کسانی هستم که در کنار رهبرم ماندم آنجا که حس کردم ممکن است ولی خدا را به شهادت برسانند.
🔸سالهاست که در حسرت نبودن در کربلا به سر میبریم و یا لیتنی کنا معک میگوییم.
🔹خوشحالم که در حال حرکت هستم. الحمدلله همه خانواده راضی هستند و پای کار. همسرم در تکاپوی آماده شدن برای حرکت خطاب به بچه ها میگوید خانه را مرتب کنید تا اگر شهید شدیم بعدا نگویند اینها چقدر نامرتب هستند.
🔸در آستانه حرکت به سمت نماز جمعه ای که "قدرت رعب شهادت طلبی" بناست "قدرت توهمی تکنولوژی و رسانه و ثروت" را در هم شکند.
🔹برای زخم ها و اشکهای کودکان غزه و لبنان. برای بدنهای سوخته کودکان ناکازاکی و هیروشیما.
🔸برای کودکان خفه شده به وسیله بمبهای شیمیایی اهدایی آلمان و فرانسه و شوروی و انگلیس و آمریکا و ... در حلبچه.
🔹برای کودکان سیاه پوست برده متولد شده به وسیله استعمار غرب.
🔸برای کودکان کشته شده به دست فرعون از ترس زاده شدن موسی ع.
🔹برای همه کودکان مظلوم تاریخ.
🔸برای ظهور برپاکننده عدل و داد در جهان.
@maktubaaat
هدایت شده از حوزه انقلابی
▪️چرا سلسله ترورهای رهبران جبهه مقاومت ادامه دارد؟! چون قاعده قرآنی را در کشتن سران و مقامات آنان را عمل نکرديم.
▪️دشمن به این راهبرد رسیده که باید برای پیروزی خود دست به #قتل_أئمه_حق بزند و ترور کند به هر قیمتی...
▪️شما هنوز نفهمیدید که دستور پیشدستانه اسلامی برای پیشگیری از جنگ و تعدی و تجاوز جبهه باطل، #قتال_أئمه_کفر است چه رسد به حالا که در مقام انتقام هستید...چرا سرانشان را نمی زنید ؟!
#معادله_خون_مقابل_خون
◾️ایرانِ دیوانه، اراده و اقتدار
خویشتن بخشای مباش که تا تن خویش را به خورد سگان ندهی نام خویشتن به نام شیران نتوان کرد. و حقیقت بدان که هرکه به دنیا آمد روزی خواهد مُرد.
قابوسنامه عنصرالمعالی
عملیات «وعدۀ صادق» دوم نه یک بازخوردِ درخور، بلکه یک حرکتِ مهرۀ متأخر است. اجرای این عملیات که پس از سکوت طولانی ایران و «عقلانی» نشان دادن خود در مجامع بینالمللی به امید تأمین امنیت از طریق دیپلماسی اتفاق افتاد، منجر به ضربههای جبرانناپذیر به حزبالله لبنان شد.
استراتژی «ایران دیوانه» که سالها امنیت این کشور را تأمین میکرد با ترور سردار سلیمانی تغییر پیدا کرد. این دست به عصا بودن و پیشبینیپذیر بودن ایران حتی در عملیات اخیر نیز پیداست. اگرچه سطح تنش در حال افزایش است، امّا هنوز با یک ایران «عقلانی» مواجه هستیم که نسبت به جنون حریف در حملات اخیر یک مرحله عقبتر است.
بخشی از این انفعال به دلیل عدم سرکوب کودتاچیانی است که با سلام و صلوات به دولت بازگشتند. هزینههای تحمیل شدۀ امنیتی به ایران در این مدت به قدری بالا بوده است که شمار وقایع امنیتی از دست در رفته است. به همین دلیل معضلات امنیت داخلی و خارجی ایران به سبب گسیختگی ذاتی این منطقه اساساً با دو اصل «اقتدارگرایی» و «ایمان» قابل حل خواهد بود.
حرکات آتی ایران از دو جهت میتواند حائز اهمیت باشد. یک اینکه آمادۀ به تعین در آوردن «ارادۀ» خود باشد، و در مقام بازیگری دیوانه مرتکب «خریت» شود. دوم اینکه با انهدام هیبت شیطان اصغر، دلهره به جان ایادی آن که امتداد سرطان جهانیسازی هستند بیندازد.
تاریخ دهۀ گذشته نشان داده است که با وسط ایستادن و پیروزیهای مقطعی و تداوم سیاست «یکی به نعل و یکی به میخ» نمیتوان به جنگ آن دیگری رفت. مُراد غضب کور نیست، بلکه دفع عافیتطلبی کور است. ارادههای استوار برای عمل راستین تأمل نمیکنند، فرمان میدهند.
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻تجلی خویشتن انقلابی:
تداوم حیات ظرفیت اجتماعی
۱. آنچه که در نماز جمعهی تهران اتفاق افتاد، رخنمایی تفاخرآمیز بدنهی اجتماعی انقلاب بود. موج خروشان و گستردهای از مردم، آمده بودند که پایان و کرانه نداشتند. هیچ جایی از مصلا، خالی از جمعیت متراکم نبود. فوران موج انسانی، حیرتآور بود. قدرت بسیجگری، همچنان وجود دارد و اینهمه، به اعتبار قدسی و وزانت معنوی آیتالله خامنهای در نظر و دل مردم بازمیگردد. یک نیروی مرکزی، همگان را برانگیخته و به عرصه سوق داده بود و آن، همین شخصیت عظیم تاریخی بود. او بهعنوان امام جامعه، از آنچنان کشش و جذبهای برخوردار است که میتواند از مردم، امت بیافریند و از امت، یک انبوههی مقاومتی.
۲. امروز نیز همچون گذشته، یکی از درخششهای اجتماعی انقلاب را دیدیم؛ جوشش و جریانی که متن یک چالش نظامی و امنیتی تحقق یافت و اطمینان و اراده و ماهیت خویش را آشکار ساخت. هرچه که هست، خط تاریخی انقلاب در مواجهه با دشواریها و تنگناها، تمام نمیشود و چشمهی بسیج اجتماعی آن، خشک نمیشود. امروز، اقیانوسی از جماعت حماسی، جلوهگری کرد، درحالیکه هیچیک از دولتهای غربی، توانایی پدید آوردن چنین خیزشی را ندارد؛ چه رسد به دولت صهیونیستی که بهجای ملت ریشهدار، مهاجران آواره دارد و ساختگی و پوشالی است. از این ظرفیت اجتماعی که مزیت و فضیلت ما نیست به غرب است، کارهای بزرگ و تاریخی برمیآید.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
▪️برخی این برداشت را القا میکنند که تأکید رهبری بر «مقاومت نرمال» و عدم تعارض رفتار گروههای مقاومت با حقوق بینالملل به این معناست که ایشان نظریۀ مقاومت را در درون نظم موجود جهانی تعریف میکند و نظام ارزشی حاکم بر قوانین بینالملل را برای خود حجت میداند.
🔸به هیچ وجه اینگونه نیست. رهبر نمیخواهد مقاومت پس از طوفان الاقصی مانند القاعدۀ بعد از ۱۱ سپتامبر به یک هدف مشروع بینالملل تبدیل شود. لذا همچنان نشان دادن پایبندی به نظام حقوقی موجود ولو در حد شعار ضروری است.
@madineyefazele
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️سیدحسن خمینی: بازدارندگی ایران باید یک سطح بالاتر برود
همه واقعگرا شدهاند. مبارک است.
@madineyefazele
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️امکان تغییر فتوای هستهای؟
🎙بخشی از مصاحبه با آیت الله قوامی در سالگرد حماسه هفتم اکتبر
🔸مبانی قانون تُرس یا تترس در فقه
🔸زمان و مکان موضوع را تغییر میدهد/ممکن است یک موضوع در یک زمان دارای مصلحت و در یک زمان دارای مفسده باشد/بمب اتم هم همینطور است/زمان و مکان میتواند موضوع را عوض کند
🔸حلال و حرام عوض نمیشود، ولی موضوع عوض میشود
🔸موجودیت اسرائیل به خطر افتاده است/بحث بود و نبود است
🔸فقه ما در عین اینکه سنتی است پویا است
#طوفان_الاقصی #وعده_صادق
#نابودی_اسراییل
https://www.aparat.com/v/nsyr40q
@madineyefazele
مدیریت در اسلام
در روزهای گذشته خبری مبنی بر برکناری "امیر سیاح" از معاونت وزیر اقتصاد و رییس هیئت مقرراتزدایی منتشر شد. سیاح را افکار عمومی با مقرراتزدایی و مجوزهای کسبوکار در سالهای اخیر میشناسند. وی از جوانان موسوم به گام دومی بود که بنمایه فکری او در جهت زدودن امر بروکراسی از نظام سیاسی ایران میباشد. هاشمیرفسنجانی در دهه ۱۳۷۰ و محمود احمدینژاد در دهه ۱۳۹۰ به ادغام وزارتخانهها در جهت کوچکسازی دولت، بروکراسیزدایی و در عوض سپردن امور حاکمیتی به بخش خصوصی مبادرت کردند. این سیاستها در طول سالهای اخیر با نام مردمیسازی و با اسم رمز "بذارید مردم خودشون..." وارد اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی شد.
پیشفرض مردمیسازی این است که دولت یک شر ضرور در گذشته بوده که امروز نیازی به آن نیست. این تفکر از این جهت غلط است که در واقع دولت مهمترین اختراع بشر برای بسط تمدن بودهاست. تمامی آثار بزرگ فرهنگی و هنری تاریخ جهان نه بوسیله عرضه و تقاضا بلکه در "دربار" و به سفارش نهاد سیاسی تدوین شدهاست. آثار معماری محیرالعقول در تاریخ از اهرام مصر تا باغهای بابل نه بوسیله نهاد بازار بلکه بوسیله دولت پدید آمدهاست؛ ازینرو قوام و بسط تمدنها وابسته به نهاد دولت بوده است. متاسفانه جوانان مومن انقلابی و گروه موسوم به عدالتخواهان بدون مطالعه تاریخ و درک مفهوم دولت آن هم در منطقه غرب آسیا همواره بر مقرراتزدایی و بازارسپاری تکیه کردهاند. بطور مثال امیر سیاح فراتر از برنامه آزادسازی در طول سالهای اخیر خواستار تغییر قانون کار و حتی خلع ید نقش حداقلی اصناف کارگری در فرآیند تعیین دستمزد بود.
نتیجه ایدههای دولتزدایی در ابتدای قرن ۱۴۰۰ و در دوران تصدی جوانان انقلابی، تورم بیسابقه در اردیبهشت ۱۴۰۱ و پس از حذف ارز ترجیحی بود. مجموعه سیاستهایی که به آزادسازی نرخ ارز، رسیدن دلار به قیمت ۵۰ تومان، گرانسازی قوت غالب جامعه و تورم ۶۰درصدی انجامید؛ همه و همه با شعار عدالت و حذف رانت انجام شد. از همین رو گروه عدالتخواهان در طول این سالها عملا تبدیل به سربازان متعصب جبهه نئولیبرالیسم، مقرراتزدایی و تجویزهای بانک جهانی شدند. نتیجه مقرراتزدایی و آزادسازی را امروز در اقتصادهای ورشکسته پاکستان و مصر با ۴۰ سال اجرای دستورات بانک جهانی و در سطح بالاتر دولت لبنان در غرب آسیا میبینیم. هاییتی در امریکای لاتین نیز نمونه اعلای برنامههای آزادسازی، مقرراتزدایی، کوچکسازی دولت و افزایش تولید میباشد. کشوری که تولیدات پوشاک آن سرآمد است ولی بهرهمندان از این تولید زیاد تنها شرکتهای چندملیتی هستند.
از سوی دیگر عدم مطالعه تاریخ باعث میشود که ضرورت وجود بروکراسی آن هم در جامعه پربحران ایران وسط تحولات غرب آسیا نادیده گرفته شود. بروکراسی کنونی پاسخی به بحران نهاد بازار در سالهای پس از مشروطه، بین ۱۲۸۵ تا ۱۲۹۹ بود. بحران بازار به قحطی بزرگ انجامید و بروکراسی کنونی پاسخی به بحران بازار است. حال از بین بردن و تحلیل رفتن این بروکراسی در طول یک دهه اخیر با اسامی همچون مقرراتزدایی، آزادسازی، کوچکسازی و مردمیسازی، جامعه ایران را دچار بحران ساخته است. بحرانهای اجتماعی و فرهنگی کنونی بیش از هر چیز برآیند سیاست بازارسپاری و کوچکسازی دولت در سالهای اخیر است. مسیر مقرراتزدایی چنانچه در بالا گفته شد پیشتر بوسیله کشورهایی چون پاکستان، مصر و هاییتی پیموده شدهاست و ایران در صورت ادامه اجرای این سیاستها سرنوشت بهتری نخواهد داشت.
سیدنیما موسوی
@madineyefazele